تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه لوازم خانگی تقلبی را تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل از تقلبی

راهنمای خرید
نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل چگونه است؟ برند سامسونگ یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع ماشین لباسشویی است که کیفیت محصولات آن به دلیل استفاده از قطعات اصلی و تولید کارخانه در سطح بالایی قرار دارند. قیمت ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ نیز مانند بسیاری از لوازم خانگی اصلی در بازار نسبتاً بالا است.

نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل چگونه است؟ برند سامسونگ یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع ماشین لباسشویی است که کیفیت محصولات آن به دلیل استفاده از قطعات اصلی و تولید کارخانه در سطح بالایی قرار دارند. قیمت ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ نیز مانند بسیاری از لوازم خانگی اصلی در بازار نسبتاً بالا است.

تصلا-شباهت میان محصولات تقلبی با محصولات اصلی در بسیاری از موارد به‌ قدری زیاد است که تشخیص تقلبی یا اصلی بودن این محصولات کار نسبتاً سختی است.

در بازار لوازم خانگی محصولات اصلی خارجی از جمله لوازم خانگی و برای مثال ماشین لباسشویی از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است. در بسیاری از موارد برای فروشندگان فروش این محصولات صرفه اقتصادی چندان زیادی ندارد.

به طور کلی افرادی که برای سودجویی محصولات فیک کارخانه‌های معروف از جمله برند سامسونگ را به فروش می‌رسانند، در همه شهرها و بازارهای معتبر لوازم خانگی حضور دارند.

اما به جرات می‌توان گفت بیش از ۱۰ درصد این افراد در بازارهای شهرهای مرزی مثل بانه فعالیت می‌کنند. نکته جالب در خصوص خرید لوازم خانگی تقلبی از جمله ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ این است که این روزها به دلیل افزایش شدید قیمت دلار و همچنین افزایش بیش از حد قیمت لوازم خانگی، بازار خرید و فروش محصولات تقلبی و فیک از جمله ماشین لباسشویی برند سامسونگ بسیار داغ است. با توجه به اهمیت این موضوع نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل برای مشتریان ضروری است. در ادامه سایت اخبار لوازم خانگی تصلا به همین موضوع می پردازیم.

البته خوشبختانه همه برندهای تولید کننده لوازم خانگی معتبر از جمله برند سامسونگ وب سایت اختصاصی خود را دارند و برای هر محصولی که تولید می‌کنند یک صفحه اختصاصی در نظر می‌گیرند و در آن صفحه مشخصات مربوط به محصول را نمایش می‌دهند.

از این رو یکی از روش‌های مهم برای تشخیص اصل بودن محصولات سامسونگ ، سر زدن به وب سایت برند تولیدکننده آن محصول و کالا است.

از آنجایی که خرید محصولات اصلی از جمله ماشین لباسشویی سامسونگ با توجه به هزینه‌ای که برای کالاها پرداخت می‌کنیم، برای همه خریداران مهم است و هیچ فردی نمی‌خواهد با پرداخت هزینه کالای اصلی، کالای تقلبی خریداری کند، قصد داریم در این مطلب در خصوص نحوه تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی صحبت کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند عبارت است از:

  • نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل
  • لباسشویی فیک چیست؟
  • نمونه‌ای از جعل ماشین لباسشویی
  • چرا ماشین لباسشویی تقلبی را به جای لباسشویی اصلی خریداری می‌کنیم؟
  • روش‌های مختلف برای اینکه متوجه شوید ماشین لباسشویی سامسونگ خریداری شده اصلی است یا نه
  • تشخیص ماشین لباسشویی سامسونگ اصلی و فیک با استفاده از شماره سریال
  • تشخیص اصل یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی بر اساس مدل ماشین لباسشویی.

بیشتر بخوانید: راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشویی بازار

نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل

برای تشخیص اصل بودن محصولات سامسونگ و از جمله ماشین لباسشویی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ماشین لباسشویی فیک چیست؟

به طور کلی هر محصول فیک از جمله لوازم خانگی تقلبی که ماشین لباسشویی نیز جزئی از آن‌ها است، محصولاتی هستند که ظاهر شبیه به دستگاه اصلی دارند اما اولاً از نظر کیفیت در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارند و از همه مهم‌تر اینکه توسط برندی که نام آن روی بدنه دستگاه هک شده است ساخته نشده است.

در خصوص نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل باید به این موضوع اشاره کنیم که وجود هرگونه ناخوانی و تناقض میان نام کالا، لوگوی نصب شده روی بدنه آن و هر چیزی که باید روی محصول اصلی وجود داشته باشد، در واقع جعل و تقلب در کالا به حساب می‌آید.

محصولات فیک از جمله ماشین‌های لباسشویی تقلبی همه برندها از جمله برند سامسونگ در واقع بیشتر توسط کارخانه‌هایی تولید می‌شوند که در آن‌ها حق و قانون کپی رایت رعایت نمی‌شود و محصولات از نظر ظاهری شبیه به کالای اصلی تولید می‌شوند اما از نظر کیفیت قطعات و قابلیت‌هایی که روی آن‌ها ارائه می‌شود کمترین تشابهی میان کالای اصلی و کالای تقلبی وجود ندارد.

از طرفی قیمت کالای تقلبی هم‌رده قیمت کالای اصلی در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب سودجویان در فروش این محصولات به سود بسیار بالایی می‌رسند. معمولاً خریدارانی به دام این افراد سودجو می‌افتند که اطلاعات کافی در خصوص کالای اصلی و مشخصات آن ندارند و در نتیجه کالای تقلبی را خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

جعل ماشین لباسشویی در چه مواردی رخ می‌دهد؟

معمولاً جعل کردن ماشین‌های لباسشویی تولید هر برند مطرح از جمله ماشین لباسشویی در مواردی که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم، رخ می‌دهد.

از این رو زمانی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی می‌کنید، حتماً باید به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، توجه کنید تا از اصل بودن کالای خود مطلع باشید.

جعل کردن نام و مشخصات ماشین لباسشویی

معمولاً افرادی که اقدام به فروش محصولات فیک به جای محصولات اصلی می‌کنند، اقدام به خرید کالاهایی می‌کنند که در حدود ۹۰ تا ۸۰ درصد شبیه به کالای اصلی هستند و سپس نام هک شده روی بدنه و مشخصات آن را کاملاً پاک می‌کنند و در واقع این کالا را به یک کالای خام تبدیل می‌کنند.

این افراد با سفارش مشتری که خود این مشتری نیز در واقع فروشنده لوازم خانگی است، نام یک برند مطرح را روی بدنه کالا حک می‌کنند و  این محصول تقلبی که مسلماً از کیفیت پایینی برخوردار است را به جای محصول اصلی در بازار به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

جعل لوگو و بسته بندی روی کالای اصلی

معمولاً یکی از کارهایی که افراد سودجو در انجام آن به مهارت خاصی دست یافته‌اند، جعل لوگوی روی محصولات و همچنین بسته‌بندی است که کالای اصلی با آن به بازار عرضه می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نرم‌افزارهای گرافیکی، لوگوی هر برندی را می‌توان به راحتی و با دقت بالا انجام داد و آن را روی کالا حک کرد.

از طرف دیگر افراد سودجو برای اینکه بتوانند کالای تقلبی را به جای کالای اصلی به خریداران تحویل دهند، بسته‌بندی کالای تقلبی را عیناً شبیه به کالای اصلی انجام می‌دهند و به این ترتیب خریدار اصلاً متوجه نمی‌شود که کالای خریداری شده تقلبی است و به راحتی هزینه خرید کالای اصلی را برای خرید کالای تقلبی پرداخت می‌کند.

جعل کردن ظرفیت ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از کارهایی که افراد سودجو در هنگام جعل لباسشویی‌های اصلی انجام می‌دهند، دست‌کاری در ظرفیت ماشین لباسشویی است.

در واقع این افراد لیبل‌ها یا برچسب‌هایی را روی محصول اصلی می‌چسبانند که در آن نه تنها مدل ماشین لباسشویی یک مدل یا جتی چند مدل بالاتر مشخص شده است بلکه ظرفیت دستگاه را نیز بیشتر از ظرفیت واقعی دیگ آن نمایش می‌دهد.

مثلاً یک ماشین لباسشویی برند سامسونگ را که دارای ظرفیتی در حدود ۸ کیلوگرم است، به جای یک ماشین لباسشویی با ظرفیت حدود ۱۰ کیلوگرم معرفی می‌کنند و به این ترتیب پول بیشتری از خریدار دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)

جعل رنگ ماشین لباسشویی سامسونگ و ایجاد یک مدل جدید

یکی از عجیب‌ترین و در عین حال سخت‌ترین کارهایی که افراد سودجو در جعل ماشین لباسشویی انجام می‌دهند این است که رنگ دستگاه را تغییر می‌دهند یا یک مدل جدید که توسط برند اصلی سازنده کالا تعریف نشده است، اختراع می‌کنند و کالا را با آن رنگ و مدل با نام برند اصلی مثلاً برند سامسونگ در بازار به فروش می‌رسانند.

مثلاً فروشندگان لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی،یک لباسشویی با رنگ مشکی بدون مدل و برچسب را به کارخانه تولیدکننده محصولات سفارش می‌دهند و سپس روی دستگاه لوگوی برند سامسونگ و یک مدل ماشین لباسشویی که اصلاً توسط این برند تعریف نشده است را روی کالا می‌چسبانند.

چرا خریداران کالای تقلبی را به جای کالای اصلی خریداری می‌کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که خریداران به سمت خرید کالای تقلبی کشیده می‌شوند و در واقع به جای پرداخت هزینه برای کالای اصلی، اقدام به خرید محصولات تقلبی می‌کنند.

یکی از اولین دلایل تمایل خریداران برای انتخاب کالای تقلبی مثل ماشین لباسشویی برند سامسونگ به جای لباسشویی اصلی سامسونگ فشارهای اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت دلار و در نتیجه قیمت لوازم خانگی اصلی است.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که معمولاً در بازار لوازم خانگی ایران نمونه تقلبی محصولاتی وجود دارد که توسط برندهای معتبر خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

افرادی که اقدام به خرید آگاهانه این محصولات می‌کنند افرادی هستند که هم می‌خواهند هزینه بالایی برای خرید لوازم خانگی پرداخت نکنند و هم اینکه با پرداخت کمترین هزینه کالایی در اختیار داشته باشند که روی آن نام برند مطرحی مثل برند سامسونگ حک شده باشد.

این افراد معمولاً به آسانی طعمه افراد سودجویی خواهند شد که از برندهای تقلبی محصولاتی مشابه لوازم اورجینال ساخته و قیمت مناسبی برای آن تعیین می‌کنند.

برای مثال شما می‌خواهید لباسشویی با مشخصات و کیفیت بالا از برند بوش را خریداری کنید. از چندین فروشگاه معتبر قیمت گرفته‌اید و همگی در یک رنج قیمت بوده‌اند.

اما به طور اتفاقی با فروشگاهی تماس خواهید گرفت که قیمت لباسشویی را ۱ الی ۲ میلیون کمتر از سایر فروشگاه‌ها اعلام می‌کند. بدون شک این فروشگاه فیک فروش است زیرا همچنین اختلاف فاحشی ممکن نیست مگر این که سود دریافتی از فروش به‌اندازه‌ای باشد که یک میلیون کمتر مشکلی ایجاد نکند.

نکته مهم این است که گاهی افراد حتی برای خرید کالای تقلبی نیز هزینه‌ای بیشتر از هزینه کالای اصلی پرداخت می‌کنند.

دومین عاملی که باعث می‌شود خریداران به جای کالای اصلی، کالای تقلبی خریداری کنند، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص محصولات تولیدشده توسط برندهای اصلی است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، افرادی که قبل از خرید کالای مورد نیاز خود اقدام به جستجو در اینترنت برای آن محصول می‌کنند و از طرفی با آگاهی کامل اقدام به خرید کالا از جمله ماشین لباسشویی برند سامسونگ می‌کنند، کمتر در معرض کلاه‌برداری قرار می‌گیرند.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید هر نوع کالایی از جمله ماشین لباسشویی در خصوص مدل‌هایی که توسط برند اصلی سازنده کالا تولید و به بازار عرضه شده است اطلاعاتی را دریافت کنید.

هرچه اطلاعات شما در زمان خرید کالا بیشتر باشد، در نتیجه کمتر مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار خواهید گرفت.

دلیلی بعدی که باعث می‌شود افراد در دام افراد سودجو برای خرید ماشین لباسشویی تقلبی بیفتند، خرید از فروشگاه‌های نامعتبر است. در صورتی که می‌خواهید کالای اصلی خریداری کنید حتماً سعی کنید از نمایندگی‌های معتبر آن برند در صورت خرید خود را انجام دهید و یا اگر نمایندگی رسمی آن برند در شهر یا کشور شما وجود ندارد حتماً از فروشگاه‌های معتبر کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 اگر می‌خواهید کالای مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید، باید از سایت‌هایی ماشین لباسشویی یا هر لوازم خانگی را خریدار کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و هر چیزی که باید بدانید 

روش‌های تشخیص ماشین لباسشویی اصلی و تقلبی سامسونگ

همه ما زمانی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی می‌کنیم به خصوص ماشین‌های لباسشویی که قیمت بالایی دارند و برای خرید آن محصول مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی هستیم، از بابت اینکه آیا کالایی که خریداری کرده‌ایم اصلی است، نگران هستیم.

در این بخش از این مطلب قصد داریم چند روش برای نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل را توضیح دهیم.

با دانستن این روش‌ها و توجه به آن‌ها در حین خرید کالا دیگر نباید نگران این باشید که آیا کالایی که خریداری کرده‌اید اصلی یا تقلبی.

تشخیص اصل بودن محصولات سامسونگ با کمک سایت

اولین کاری که در هنگام خرید ماشین لباسشویی از جمله لباسشویی برند سامسونگ باید انجام دهید این است که اول سایت برند مورد نظر خود را مثل سامسونگ، بررسی کنید و کلیه مدل‌های لباسشویی که در سایت اصلی آمده است را مشاهده کنید.

زمانی که به بازار می‌روید و کالایی را انتخاب می‌کنید، کد کالا را در سایت جستجو کنید. در سایت اصلی هر محصول دارای عکس آن کالا از همه زوایاست و هم کد و مدل آن مشخص شده است.

مشخصات محصول چه از نظر ظاهری و چه از نظر قابلیت‌هایی که روی کالای فیزیکی و کالایی که در سایت موجود است را بررسی کنید. وجود هر گونه تعارض در بین این مشخصات به معنی این است که کالای خریداری شده تقلبی است.

روش تطابق کالا در سایت با کالای فیزیکی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص ماشین لباسشویی اصلی برند سامسونگ از ماشین لباسشویی تقلب است.

توجه به اعتبار فروشگاه عرضه محصولات سامسونگ

روش دومی که با استفاده از آن می‌توانید ماشین لباسشویی اصلی برند سامسونگ را از ماشین لباسشویی تقلبی آن تشخیص دهید این است که از میزان اعتبار فروشگاه اطلاع پیدا کنید.

برای این کار باید حتماً به چند فروشگاه سر بزنید و از آن‌ها در خصوص کالاها اطلاعاتی را دریافت کنید. اطلاعاتی که هر فروشگاه در اختیار شما قرار می‌دهد را با دیگری مقایسه کنید و به این ترتیب می‌توانید از اعتبار فروشگاه مطلع شوید.

همچنین قیمت و جزئیات محصول که انتخاب کرده‌اید را از فروشنده بپرسید و ببینید آیا اطلاعاتی که فروشنده در اختیار شما قرار می‌دهد، با اطلاعاتی که فروشندگان دیگر به شما می‌دهند و در سایت برند تولیدکننده محصول وجود دارد مطابقت و همخوانی دارد یا نه.

در صورت عدم همخوانی بین گفته‌های فروشنده و اطلاعاتی سایت، روشگاه و فروشنده اعتبار چندانی ندارند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟

توجه به لوگو و چاپ روی محصول

یک روش دیگر در نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل توجه به لوگو و جزئیات بسته‌بندی کالاست.

روی هر کالایی که توسط برند مطرحی از جمله برند سامسونگ طراحی شده است، لوگوهایی حک می‌شوند که از نظر چاپ و رعایت جزئیات در سطح بالایی قرار گرفته باشند.

از این رو اگر لوگوی چاپی روی کالا از کیفیت خوبی برخوردار نباشد یا بسته‌بندی آن مخدوش شده باشد، به این معنی است که کالایی که شما انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید آن را خریداری کنید، اصلی نیست.

جالب است بدانید لیبل لوگویی که توسط برند اصلی روی محصولات چسبیده می‌شود به هیچ عنوان با ناخن کنده نمی‌شود. همچنین برخی از برچسب‌ها دارای نشان پرچم کشور سازنده آن دستگاه است.

توجه به ضمانتنامه ماشین لباسشویی

روش چهارم در تشخیص اصل بودن محصولات سامسونگ توجه به کارت‌های گارانتی ارائه شده روی محصول است. هرچه اعتبار شرکت ارائه‌دهنده گارانتی کالا معتبرتر باشد شما می‌توانید نسبت به اصل بودن کالایی که خریداری می‌کنید اطمینان بیشتری داشته باشید.

بسیاری از فروشگاه‌های جعل فروش به بهانه‌هایی همچون کارت گارانتی در واقع خرح اضافی است و یا اینکه نیازی به ارائه کارت گارانتی نیست سعی در منحرف کردن ذهن خریدار و فروش ماشین لباسشویی تقلبی به جای لباسشویی اصلی می‌کنند.

تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل با شماره سریال

یکی از روش‌ها برای نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل دقت به شماره سریال درج شده روی کالاست. هر برند برای تولید شماره سریال برای مشخص کردن محصولات خود از یک تعداد مشخص عدد یا کاراکتر استفاده می‌کند.

برای مثال برند سامسونگ برای شماره سریال ماشین‌های لباسشویی خود ۱۵ کاراکتر را در نظر گرفته است. هر کدام از این کاراکترها و اعداد معنی خاص خود را دارند.

مثلاً ۴ کاراکتر اول در شماره سریال لباسشویی سامسونگ با ۰FF9 شروع می‌شود که نشان می‌دهد کالایی که این شماره سریال روی آن درج شده است از نوع ماشین لباسشویی است.

حرف پنجم در این رشته ۱۵ کاراکتری نشان دهنده تکنولوژی به کار رفته در دستگاه است. مثلاً اگر عدد ۵ باشد به این معنی است که این ماشین لباسشویی مجهز به دستگاه خشک کن نیز هست.

کاراکتر ششم نشان‌دهنده کشوری است که دستگاه در آن مونتاژ شده است. در جدول زیر فهرست کشورها و کاراکترهای مربوط به هر کشور نمایش داده شده است.

کشور کاراکتر مربوط به کشور
کشور چین A
تایلند D
کره جنوبی ۴
روسیه L
لهستان E
مکزیک B

کاراکتر بعدی نشان دهنده خطی است که در آن مونتاژ کالا انجام شده است. در شماره سریال برای اینکه مشخصات کالا دقیقاً ثبت شود یک کاراکتر نیز برای سال تولید کالا مشخص می‌شود. در جدول زیر کاراکتر مربوط به هر سال نمایش داده شده است.

سال کاراکتر مربوط به سال
۲۰۰۱ R
۲۰۰۲ T
۲۰۰۳ W
۲۰۰۴ X
۲۰۰۵ Y
۲۰۰۶ A, L
۲۰۰۷ P
۲۰۰۸ Q
۲۰۰۹ S
۲۰۱۰ Z
۲۰۱۱ B
۲۰۱۲ C
۲۰۱۳ D
۲۰۱۴ E
۲۰۱۵ G
۲۰۱۶ H
۲۰۱۷ J
۲۰۱۸ K

کاراکتری که بعد از کاراکتر سال قرار می‌گیرد نیز نشان دهنده کد ماه است. برای مثال سه کاراکتر C، A و B نشان دهنده سه ماه پایانی هر سال به حساب می‌آیند. در پایان نیز کد منحصر به فرد هر کالا که در بانک اطلاعاتی برند سامسونگ ثبت شده است، درج می‌شود.

نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل با استفاده از کد

علاوه بر شماره سریال هر کالا از جمله ماشین لباسشویی، کد مربوط به مدل آن نیز می‌تواند یک راه برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن کالا به حساب بیاید.

کدهای مدل ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ را می‌توانید با داشتن یکسری اطلاعات که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، بخوانید و اصلی یا تقلبی بودن کالای خود را از روی آن تشخیص دهید.

کد مربوط به مدل‌های ماشین لباسشویی برند سامسونگ با حرف W شروع می‌شود که در واقع حرف ابتدایی کلمه Washing machine یعنی ماشین لباسشویی هستند. حرف دوم نوه دستگاه را نشان می‌دهد.

اگر حرف دوم کاراکتر W باشد به این معنی است که ماشین لباسشویی درب از جلو است و اگر حرف D به عنوان کاراکتر دوم ثبت شده باشد به این معنی است که دستگاه دارای قابلیت خشک کن است.

عدد بعدی که یک عدد دو رقمی است نشان‌دهنده ظرفیت دیگ دستگاه لباسشویی است. عدد ۶۰ برای ظرفیت ۶ کیلوگرم، عدد ۷۰ برای ظرفیت ۷ کیلوگرم، عدد ۸۰ برای ظرفیت ۸ کیلوگرم، عدد ۹۰ برای ۹ کیلوگرم و عدد ۱۰ برای ۱۰ کیلو و عدد ۱۲ نیز برای ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت ۱۲ کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود.

بعد از کاراکتر دو رقمی مربوط به ظرفیت نوبت به کاراکتر مشخص کننده سال تولید دستگاه می‌رسد که در آن برای مثال حرف f برای سال ۲۰۱۳، حرف H برای سال ۲۰۱۴، حرف J برای سال ۲۰۱۵، حرف K برای سال ۲۰۱۶، حرف M برای سال ۲۰۱۷  و حرف N برای سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

عدد بعدی که در کنار کاراکتر مربوط به سال تولید دستگاه قرار می‌گیرد نشان دهنده سری دستگاه است. عدد بعدی که از اعداد، ۸، ۰ ، ۲ ، ۴ و هستند نشان دهنده دور موتور دستگاه در دقیقه است که به ترتیب نشان دهنده ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ دور در دقیقه هستند.

کاراکتر بعدی نیز نشان دهنده حالت دستگاه است. حرف E برای دستگاه‌های باریک، حرف K و L نیز برای دستگاه‌های با حالت استاندارد هستند.

بعد از کاراکتر مربوط به حالت دستگاه، مدل کنترل برقی دستگاه و بعد از آن دو کاراکتر برای نمایش طرح ظاهری و رنگ دستگاه هستند. در برخی از مدل‌ها اگر دستگاه در کشوری به غیر از کشور کره جنوبی مونتاژ شده باشد، دو کاراکتر بعد از علامت / درج می‌شود که در جدول زیر این حروف نمایش داده شده‌اند.

کشور کاراکتر مربوط به آن
انگلیس EU
فرانسه EF
اسپانیا EC
لهستان EO
پرتقال EP
ایتالیا ET
آلمان EG
استرالیا و نیوزلند SA
هنگ‌کنگ SH
سنگاپور SP
آفریقای جنوبی ZA
آمریکا US
کانادا A1-A5
مکزیک AX
برزیل AZ
ترکیه AH
روسیه LP
اسلوونی LE

سخن پایانی

با توجه به این موارد شما می‌توانید به راحتی برای نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل اقدام کنید و خیال‌تان از بابت اصلی بودن کالا راحت باشد.

در این مطلب در خصوص نحوه تشخیص لباسشویی سامسونگ اصل از تقلبی این برند و همچنین دلایلی که برخی از افراد اقدام به خرید کالاهای فیک و تقلبی می‌کنند صحبت شد.

همچنین به نکاتی در خصوص روش خواندن مدل و شماره سریال ماشین‌های لباسشویی برند سامسونگ نیز اشاره شد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!