تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی

راهنمای خرید
سونی یکی از این برندها محسوب می‌شود که مدت زیادی است که به روابط تجاری رسمی خود با ایران پایان داده است و تلویزیون‌های آن دیگر به‌صورت رسمی وارد ایران نمی‌شوند و تنها به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی چه راهی وجود دارد؟ سونی یکی از این برندها محسوب می‌شود که مدت زیادی است که به روابط تجاری رسمی خود با ایران پایان داده است و تلویزیون‌های آن دیگر به‌صورت رسمی وارد ایران نمی‌شوند و تنها به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

در این مقاله سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس قصد داریم به راه‌های تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی و انتخاب و خرید تلویزیون اصلی سونی راهنمایی کنیم و نکات لازم برای تشخیص مدل سونی را بیان کنیم.

تصلا – تحریم‌های آمریکا باعث شده است بسیاری از برندهای خارجی از جمله برندهای لوازم‌خانگی و لوازم صوتی و تصویری رابطه خود را با ایران قطع کنند و دیگر نمایندگی رسمی در کشورمان نداشته باشد.

بنابراین به دلیل اینکه هیچ نهاد رسمی بر واردات تلویزیون‌های سونی نظارت می‌کند، امکان وارد شدن تلویزیون تقلبی و فیک به بازار نیز وجود دارد.

به همین دلیل در هنگام خرید تلویزیون سونی اصل باید کاملاً مراقب باشید. مخصوصاً در بازارچه‌های مرزی کشور مثل بازارهای گناوه و بانه. در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی توضیح دهیم و ویژگی‌های تلویزیون اصلی سونی را بیان کنیم.

در ضمن در مورد تشخیص مدل تلویزیون سونی نیز کمی توضیح می‌دهیم و نحوه تشخیص کشور سازنده تلویزیون سونی را نیز بیان می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی
  • تشخیص مدل تلویزیون سونی
  • تشخیص کشور سازنده تلویزیون سونی.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی

تلویزیون‌هایی که در بانه عرضه می‌شوند، اختلاف قیمت زیادی با تلویزیون‌های دارای گارانتی رسمی دارند و از سوی دیگر جدیدترین مدل‌های تلویزیون‌های سونی همیشه در فروشگاه‌های این شهر موجود است.

این دو عامل همیشه بسیاری از مردم را برای خرید تلویزیون از بانه ترغیب و وسوسه می‌کند. اما در این زمینه کاملاً باید با احتیاط عمل کرد.

اولین اقدام برای خرید تلویزیون سونی اصلکسب اطمینان از سلامت فیزیکی دستگاه است. زیرا اغلب کالاهای موجود در فروشگاه‌های این شهر به‌صورت قاچاقی با استفاده از چهارپایان یا توسط کول برها و بدون احتیاط در مسیرهای سخت و صعب‌العبور حمل و جابجا می‌شوند و احتمال آسیب دیدن آن‌ها در این مسیر بسیار زیاد است.

بنابراین در هنگام خرید تلویزیون تمام بخش‌های آن را به‌خصوص قسمت‌های مختلف صحنه نمایش، پورت‌ها و اتصالات را با دقت کامل و موشکافانه بررسی کنید.

در مرحله بعدی از اصل بودن تلویزیون سونی مطمئن شوید. برای کسب اطمینان در مورد اصل بودن محصول موارد زیر را با دقت و حوصله زیاد بررسی کنید:

  • مدل دستگاه را در موتورهای جستجو مثل گوگل به‌صورت انگلیسی جستجو کنید و از وجود مدل موردنظر در سایت رسمی سونی یا سایر سایت‌های معتبر مطمئن شوید. در ضمن می‌توانید با اسکن بارکد روی کارتن تلویزیون نیز مدل آن را در اینترنت جستجو کنید. با جستجوی ساده در اینترنت به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن‌های اسکنر بارکد را دریافت و نصب کنید. پس از یافتن مدل دستگاه در سایت سونی، بخش‌های مختلف نمایش داده‌شده در تصاویر تلویزیون‌ها را با تلویزیون در حال خریدتان به‌دقت مطابقت دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

توجه: در برخی از سایت‌ها ازجمله سایت‌های ایرانی مدل‌های مختلف با یک صفر اضافه درج شده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال مدل‌های X900F و X950G به‌صورت X9000F و X9500G درج شده‌اند.

  • مدل و شماره سریال موجود روی کارتن دستگاه را با اطلاعات مندرج روی خود دستگاه حتماً تطابق دهید. هرگونه مغایرت نشانه تقلبی بودن دستگاه است.
  • مطمئن شوید اندازه قاب اطراف صحنه نمایش با اندازه ذکرشده در جدول مشخصات تلویزیون موردنظر در سایت‌های رسمی و معتبر، کاملاً یکسان باشد و بیشتر یا کمتر نباشد.
  • اندازه دستگاه (اینچ) و ویژگی‌های ذکرشده روی کارتن تلویزیون‌ها یا ویژگی‌هایی که با ترسیم لوگو و نشانه نمایش داده شده‌اند، باید به‌طور دقیق با اطلاعات ذکرشده مرتبط با مدل‌های مختلف در سایت‌های رسمی مطابقت داشته باشد.
  • به اختلافات جزئی در حروف و اعداد مدل‌ها نیز حتماً توجه کنید (به‌عنوان‌مثال دقت کنید مدل X8000H را با مدل X8000G اشتباه نگیرید). اگر متوجه شدید مشخصات یا ویژگی‌های ظاهری دستگاه با اطلاعات و تصاویر ثبت‌شده در منابع رسمی مغایرت دارند و احساس کردید فروشنده سعی می‌کند با گفتن جملاتی مثل سفارشی بودن دستگاه برای یک کشور یا منطقه خاص، شما را فریب دهد، به‌هیچ‌وجه حرف او را نپذیرید و از خرید دستگاه اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

خرید تلویزیون اصل از بانه

به ددلیل اینکه قیمت لوازم خانگی در بانه کمتر است، برخی از مشتریان ترجیح می دهند از این شهر خرید کنند. اما تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی مهم است تا گرفتار افراد کلاهبردار نشوید. نکات لازم در مورد خرید تلویزیون اصل سونی از بانه عبارت است از:

  • حتی‌الامکان از خرید تلویزیون از فروشگاه‌های اینترنتی منتسب به بانه خودداری کنید و درصورتی‌که ناگزیر به انجام این کار هستید حتماً از فروشگاه‌های دارای نماد الکترونیکی خرید کنید و از تطابق کامل مدل در حال خرید با مدل موردنظرتان اطمینان کسب کنید.
  • در صورت تمایل برای گارانتی کردن محصول موردنظرتان، قبل از پرداخت وجه درخواست شده برای گارانتی، در مورد اعتبار، سابقه و نحوه ارائه خدمات شرکت موردنظر و میزان رضایت مشتریان از خدمات آن تحقیقات لازم را انجام دهید؛ زیرا بسیاری از شرکت‌هایی گارانتی کننده تلویزیون‌های بانه‌ای فاقد اعتبار یا حتی صوری هستند. در بسیاری از فروشکاه‌های اینترنتی بانه که فروشگاه فیزیکی نیز دارند، می‌توانید با پرداخت مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تلویزیون خود را به مدت ۲ سال گارانتی کنید و از ۵ سال خدمات پس از فروش نیز استفاده کنید. معمولاً ارائه خدمات مربوط به این گارانتی‌ها بر عهده شرکت‌های نوین‌سرویس و آواسرویس است.
  • از خرید تلویزیون‌هایی که گردو غبار در قسمت‌های مختلف آن دیده می‌شود، جدا خودداری کنید؛ زیرا احتمالا این تلویزیون‌ها ساعت‌ها در مغازه‌ها یا پشت ویترین آن ها روشن بوده‌اند.
  • توجه داشته باشید که بخش‌های مختلف کارتن تلویزیون پاره یا جمع یا خیس و از مواد با کیفیتی ساخته شده باشد.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

تشخیص مدل تلویزیون سونی

تلویزیون‌های سری W سونی تلویزیون‌های فول اچ‌دی این برند هستند (مانند تلویزیون W660 F) هستند و جزو تلویزیون‌های فول اچ‌دی رده‌بالای سونی با پشتیبانی از قابلیت HDR و قابلیت تقویت کنتراست محسوب می‌شوند.

برای تشخیص مدل تلویزیون سونی توجه داشته باشیددد که تلویزیون‌های سری x7500 سونی تلویزیون‌های پایه ۴K سونی محسوب می‌شوند و فاقد امکاناتی مثل سیستم‌عامل اندروید، پردازنده تصویر  حرفه ای اختصاصی سونی و فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت صدا و تصویر مثل مثل دالبی ویژن، دالبی اتموس و Local dimmig (نوردهی منطقه‌ای) هستند. اما برای افرادی که به دنبال خرید تلویزیون مقرون‌به‌صرفه ۴K از برند سونی هستند، گزینه کاملاً مناسبی محسوب می‌شوند.

تلویزیون‌های سری X8000 و X8500 تلویزیون‌های میان‌رده ۴K سونی هستند؛ اما برخی از امکانات تلویزیون‌های ۴K این برند مانند HDMi 2.1، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، ویژگی‌های طراحی‌شده برای اجرای روان بازی‌ها بدون لگ و تأخیر و تاری مثل VRR یا ALLM یا G Sync یا Free Sync در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ اما دارای قابلیت‌های بسیار خوبی مثل سیستم‌عامل اندروید، دالبی ویژن، دالبی اتموس، موتور پردازنده تصویر قدرتمند، پخش صدا از طریق پنل و فناوری TRILUMINOS™ Display برای افزایش غنای رنگ‌ها  هستند.

یک نکته مهم دیگر برای تشخیص مدل تلویزیون سونی توجه به این نکته است که تلویزیون‌های سری X9000 و x9500 جزو تلویزیون‌های رده‌بالای ۴K LED هستند و جزو بهترین تلویزیون‌های LED 4K دنیا  نیز به شمار می‌روند. تلویزیون‌های سری x9000 با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل HDMi 2.1، پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و VRR و ALLM یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمینگ محسوب می‌شوند و بازی‌ها را روان و بدون نقص نمایش می‌دهند و برای بازی با کنسول‌های نسل نهمی یعنی ایکس باکس سری ایکس و  هم پلی‌استیشن ۵ کاملاً بهینه‌سازی شده‌اند.

تلویزیون‌های X9500 هم برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. این تلویزیون‌ها با روشنایی و کنتراست بالای خود و همچنین پردازش تصاویر به بهترین شکل ممکن و نمایش تصاویر دارای حرکت سریع به‌صورت کامل روان و بدون تاری افراد علاقه‌مند به فیلم و سریال را شگفت‌زده می‌کنند.

تلویزیون‌های سری A8 و A9 سونی هم بهترین تلویزیون‌های این برند یعنی اولدهای سونی هستند که کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی دارند و هم برای گیمینگ و هم تماشای فیلم تلویزیون‌های بی‌نقصی  محسوب می‌شوند.

این تلویزیون‌ها با قابلیت ایجاد کنتراست بی‌نهایت و نمایش رنگ‌ها با غنای بسیار بالا و همچنین نمایش رنگ مشکی به‌صورت کاملاً عمیق و غنی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند و در آن‌ها تصاویر روشن کاملاً روشن و تصاویر تیره کاملاً تیره نمایش داده می‌شود که به افزایش وضوح تصاویر و جزئیات آن‌ها کمک زیادی می‌کند. اولدهای سونی از تمام ویژگی‌های جدید و حرفه‌ای ایجادشده برای تلویزیون‌های سونی برخوردار هستند و کیفیت صدای فوق‌العاده خوبی هم دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون ال‌جی با برندهای معروف

آشنایی با حروف و نشانه‌های روی تلویزیون سونی

برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی باید با حروف و علامت های روی تلویزیون سونی آشنا شوید. پس اجازه دهید شما را با مفاهیم اعداد و حروف و سری ساخت مدل‌های تلویزیون سونی آشنا کنیم.

به‌‌عنوان‌مثال اعداد و حروف تلویزیون X8500G را بیان می‌کنیم:

هر کدام از اعدادی که در تلویزیون سونی مدل XBR 75 X 9 5 00 G حاوی چه اطلاعاتی است؟ این حروف و اعداد عبارت‌اند از:

XBR: این سه حرف نشان‌دهنده محصولات سفارشی متناسب با استانداردهای آمریکاست. در ابتدای برخی از مدل‌ها نیز حروف KD قرار دارند که به‌صورت قراردادی به معنی تلویزیون هستند.

۷۵: این عدد و سایر اعداد بعد از حروف اول مدل، اندازه تلویزیون به اینچ هستند.

X: این حرف نشان‌دهنده کلاس دستگاه است. حروف نشان‌دهنده کلاس تلویزیون: X/ درجه یک یا پریمیوم، R/ ساده، /W متوسط، A/ اولد، Z/ رده‌بالا و پرچم‌دار

۹: این عدد نشان‌دهنده سری دستگاه است. ۹: رده‌بالا، ۸: میان‌رده، ۷: ساده، ۶: مقرون‌به‌صرفه

۵: این عدد مدل دستگاه را نشان می‌دهد: عددهای ۲ تا ۸ نشان‌دهنده مدل دستگاه هستند (عددهای ۰، ۴ و ۵ مدل‌های شاخص هستند؛ مثل مدل‌های ۸۰۰۰، ۸۵۰۰ و ۹۴۰۰)

۰: برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی این عدد نشان‌دهنده نوع طراحی دستگاه است. در تمام مدل‌ها یک تا دو رقم آخر نشان‌دهنده نوع تیونر، طراحی و مقصدی است که محصول برای آن سفارشی‌سازی شده است. به‌عنوان‌مثال وجود دو عدد صفر در انتهای مدل نشان می‌دهد که تلویزیون به سفارش اروپا ساخته شده و اعداد ۷۷ و ۹۶ به معنای سفارشی‌سازی تلویزیون برای انگلستان است.

G: آخرین حرف مدل نشان‌دهنده سال ساخت دستگاه است.

حروف نشان‌دهنده سال ساخت دستگاه: A/۲۰۱۳، B/۲۰۱۴، C/۲۰۱۵، D/ ۲۰۱۶، ٍ E/ ۲۰۱۷، F/ ۲۰۱۸، G/ ۲۰۱۹، H/2020.

بیشتر بخوانید: جدیدترین فناوری‌های مورد استفاده در سینمای خانگی

ویژگی‌های شاخص کلاس‌های مختلف تلویزیون‌های سونی

برای تشخیص تلویزیون سونی اصل باید به شاخص کلاس ها توجه کنید که عبارتند از:

  • کلاس R: ساده‌ترین کلاس سونی و کلاس پایه این شرکت بدون قابلیت‌های هوشمند و سیستم‌عامل (مانند برخی از تلویزیون‌های دارای وضوح HD و Full HD)
  • کلاس W: تلویزیون‌های رده‌بالای سونی با کیفیت بسیار بالا با وضوح HD و Full HD همراه با برخی از ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند مثل قابلیت دسترسی به اینترنت و استفاده از سرویس‌های استریم و به اشتراک‌گذاری ویدئو مانند نتفلیکس و ویدیو (مثل مدل W650D)
  • کلاس X: تلویزیون‌های متوسط و نسبتاً رده‌بالای سونی با وضوح ۴K با فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر مثل دالبی ویژن، دالبی اتموس و… و برخورداری از پردازنده X1 Ultimate و X1 Extreme، قابلیت‌های هوشمند و سیستم‌عامل اندروید
  • کلاس A: تلویزیون‌های اولد (نسل جدید تلویزیون‌های LED) با کیفیت و کنتراست عالی و گزینه‌ای کاملاً ایده‌آل برای بازی
  • کلاس Z: برترین و گران‌قیمت‌ترین کلاس تلویزیون‌های سونی (اولین تلویزیون ۸K سونی در این کلاس عرضه شده است). سونی برای طراحی و ساخت این تلویزیون‌ها از تمام توانایی‌ها و قابلیت‌های خود استفاده می‌کند.

تشخیص کشور سازنده تلویزیون سونی

یک راه دیگر برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی توجه به کشور سازنده است. درصورتی‌که تلویزیون اصل باشد، می‌توانید با اسکن کردن بارکدهای کارتن روی تلویزیون، اطلاعات مهمی ازجمله کشور سازنده آن را مشاهده کنید؛ البته تقریباً تمام تلویزیون‌های سونی، برخلاف تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی که در کشورهای مختلفی تولید می‌شوند، تنها در یک کشور یعنی مالزی تولید می‌شود؛ البته اکثر قطعات تلویزیون‌های سونی ژاپنی هستند و تلویزیون‌های این برند در مالزی تنها مونتاژ می‌شوند.

البته تلویزیون‌های سری R و تلویزیون‌هایی که با گارانتی رسمی سونی در ایران یعنی گارانتی بازرگانی ایران عرضه می‌شوند، استثنا هستند و در مالزی ساخته نمی‌شوند.. تلویزیون‌های سری R که اکنون دیگر تقریبا در بازار موجود نیستند، در چین مونتاژ می‌شوند و تلویزیون‌های دارای گارانتی بازرگانی ایران (این تلویزیون‌ها هم دیگر در بازار موجود نیستند و شاید بتوانید به‌سختی آن‌ها را پیدا کنید) در ایران مونتاژ می‌شوند.

به‌هرحال تلویزیون‌های مونتاژ مالزی نسبت به سایر تلویزیون‌های سونی کیفیت به‌مراتب بهتری دارند و توصیه می‌کنیم تنها این تلویزیون‌ها را بخرید.

نتیجه‌گیری

در اینجه به چندین روش برای تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی پرداخته شد. در هنگام خرید تلویزیون سونی اصل حتماً به مواردی که در این مقاله ذکر شد، توجه کنید و حتماً مشخصات تلویزیون به‌خصوص حروف و اعداد مدل را با دقت کامل با اعداد و حروف مدل موردنظر در سایت رسمی سونی مطابقت دهید و در صورت وجود کوچک‌ترین مغایرت در بین دو مدل از هر نظر، جدا از خرید آن اجتناب کنید.

در صورت خرید تمایل برای خرید تلویزیون از فروشگاه‌های اینترنتی، تلویزیون را حتماً از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده دارای نماد الکترونیکی خریداری کنید و تا جای ممکن سعی کنید تلویزیون را با گارانتی معتبری خریداری کنید.

در هنگام انتخاب گارانتی تلویزیون از متعهد بودن شرکت ارائه‌دهنده گارانتی در قبال خدمات گارانتی و خدمات خود مطمئن شوید و از پرداخت وجه برای گارانتی‌های غیر معتبر و نه‌چندان شناخته‌شده خودداری کنید.

آخرین نکته‌ای که در خصوص اصل بودن تلویزیون سونی باید به آن اشاره کنیم، توصیه خرید تلویزیون ۴K هوشمند سونی است. این تلویزیون‌ها با برخورداری از سیستم‌عامل اندروید قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده از این تلویزیون‌ها را راحت و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 15

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    فوریه 20, 2022

    سلام از اطلاعات خوبی که برای شناخت تلویزیون سونی ارائه کردید بسیار سپاسگزارم

      مریم کوهشاری
      فوریه 21, 2022

      زنده باشید سپاس از همراهی شما

    ناشناس
    دسامبر 3, 2022

    ممنون از شما خیلی اموزنده بود

    میری زابل
    مارس 31, 2023

    اطلاعات بسیار خوبی دادید روی برند سونی واقعا تعصب دارم ولی متاسفانه الان فیک زیاد شده هر چقدر گرون میشه تقلب هم بیشتر میشه بازم ممنونم از مطالب بسیار عالی تون یا علی

لینک کپی شد!