تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید مایکروفر توکار و مایکروفر معمولی ایرانی

بهترین مایکروفر مارک ایرانی موجود در بازار

راهنمای خرید
مایکروفر دستگاهی است که امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد به عنوان یکی از دستگاه‌های کاربردی پخت و پز در اکثر آشپزخانه‌های ما پیدا می‌شود. این دستگاه به شما کمک می‌کند بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن مواد غذایی را بپزید.

مایکروفر مارک ایرانی خوب است؟ آیا مثل برندهای خارجی عمل می‌کند؟ این سوالیست که شاید بارها مشتریان از فروشنده‌ها بپرسندد. مایکروفر دستگاهی است که امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد به عنوان یکی از دستگاه‌های کاربردی پخت و پز در اکثر آشپزخانه‌های ما پیدا می‌شود. این دستگاه به شما کمک می‌کند بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن مواد غذایی را بپزید.

تصلا – امروزه در بازار لوازم خانگی به غیر از ارائه انواع متنوع و مختلف اجاق گازها، انواع مختلفی از ابزارها و دستگاه‌های پخت و پز مواد غذایی عرضه می‌شود که هر کدام از این دستگاه‌ها کاربرد خاص در پخت و پز مواد غذایی را دارند و در کنار این ویژگی‌ها مزایا و معایبی نیز دارند.

تعداد و تنوع دستگاه‌های پخت و پز به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی روز به روز افزایش یافته است. مایکروفر یکی از انواع این دستگاه‌هاست که انواع مختلف آن را می‌توان آشپزخانه‌های مدرن امروزی یافت.

از آنجایی که پخت مواد غذایی در مایکروفرها با سرعت زیادی انجام می‌شود در نتیجه استفاده از این دستگاه‌ها برای کاربرانی که مدت زمان کمی ا در خانه سپری می‌کنند و یا زمان کافی برای پخت غذا به روش‌های سنتی ندارند، گزینه مناسبی هستند.

به دلیل استفاده گسترده از مایکروفر مارک ایرانی و یا خارجی، انواع متنوعی از این دستگاه‌ها در بازار موجود است و در نتیجه زمانی که برای خرید مایکروفر به بازار مراجعه می‌کنید، ممکن است برای انتخاب بهترین گزینه کمی گیج شوید.

از این رو قصد داریم تا در این مطلب در خصوص انواع مختلف مایکروفرها به خصوص مایکروفرهای توکار که تولید برندهای ایرانی هستند صحبت کنیم.

در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی سعی می‌کنیم تا مواردی که در فهرست زیر آمده است را مورد بررسی قرار دهیم. این مواد شامل آیتم‌های زیر است:

  • مایکروفر چست و چه کاربردهایی دارد؟
  • مزایای استفاده از مایکروفر ایرانی برای پخت و پز چیست؟
  • در هنگام انتخاب مایکروفر ایرانی چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟
  • بهترین مایکروفر مارک ایرانی
  • بهترین مایکروفر توکار ایرانی موجود در بازار ایران کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • ارزان‌ترین مایکروفر ایرانی موجود در بازار کدام است؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماکروفر/ مایکروفر چند لیتری خوبه ؟

مایکروفر چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که مطالب قبلی نیز به آن اشاره شد، مایکروفر مارک ایرانی و خارجی یکی از انواع دستگاه‌های پخت و پز است که در آن منبع تولید انرژی برای پخته شدن مواد غذایی از طریق امواج رادیویی تأمین می‌شود.

به عبارت دیگر در این دستگاه‌ها، امواج رادیویی که توسط دستگاه مگنترون تعبیه شده در دستگاه ساطع می‌شود، عامل اصلی پخت مواد غذایی به حساب می‌آیند.

در مایکروفرها برای اینکه امواج ساطع شده از دستگاه مگنترون به همه بخش‌های مواد غذایی تابیده شود، از یک سینی گردان استفاده می‌شود. زمانی که دستگاه مایکروفر روشن است، این سینی گردان می‌چرخد و در نتیجه امواج رادیویی به همه بخش‌های مواد غذایی می‌رسند.

نکته‌ای که در خصوص مایکروفرها وجود دارد و در واقع اصلی‌ترین تفاوت میان مایکروفرها و سایر دستگاه‌های پخت و پز به حساب می‌آید، این است که در این دستگاه‌ها بر خلاف فرهای برقی، فرهای گازی و یا سولاردوم‌ها، حرارت عامل اصلی پخت مواد غذایی نیست.

در وقع امواج رادیویی که به مواد غذایی می‌رسند، باعث می‌شود مولکول‌های آب و چربی میان بافتی در مواد غذایی به حرکت در آمده و این حرکت باعث انتقال گرمای موج رادیویی و در نتیجه پخته شدن مواد غذایی می‌شود.

تفاوت دیگری که وجود دارد این است که در مایکروفرها مواد غذایی از داخلی‌ترین بخش پخته می‌شود در حالی که در دستگاه‌های پخت پز دیگر ابتدا بخش رویی مواد غذایی پخته می‌شود و در نهایت داخلی‌ترین بخش آن‌ها پخته می‌شود.

حتماً زمانی که مواد غذایی را در مایکروفر داخل ظرف قرار می‌دهید متوجه شده‌اید که با وجود اینکه غذا کاملاً داغ شده است اما ظرف غذا چندان گرم نیست.

این امر به خاطر این است که در مایکروفرها بر خلاف سایر دستگاه‌ها پخت و پز ابتدا مواد غذایی از بخش داخلی گرم می‌شوند و این گرما به ظروف انتقال می‌یابد.

مایکروفر مارک ایرانی در بازار وجود دارد در دو نوع تو کار یعنی دستگاه‌هایی که درون کابین قرار داده می‌شوند و مایکروفرهای رومیزی و روکار در دسترس هستند.

البته مایکروفرها علاوه بر اینکه از جهت نحوه قرارگیری در آشپزخانه دسته‌بندی می‌شوند از نظر عملکرد نیز دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که در این مطلب سعی می‌کنیم به صورت مختصر در این خصوص نیز صحبت کنیم.

معمولا در دسته‌بندی مایکروفرها از نظر نوع عملکرد و نحوه انجام پخت و پز می‌توان آن‌ها را به انواع معمولی،دارای کانوکشن، مایکروفرهای سولاردوم، مایکروفرهای دارای گریل و نمونه‌های دیگر دسته‌بندی کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

ویژگی مایکروفر برای پخت و پز

امواج رادیویی که در مایکروفرها برای پختن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سه ویژگی مهم دارند که در استفاده از این دستگاه‌ها باید حتماً به این سه ویژگی توجه کرد.

انعکاس امواج روی فلز برای ایجاد گرما

اولین ویژگی این امواج این است که از روی فلز و ظروف فلزی که روی آن تابیده می‌شوند، منعکس می‌شوند.

به همین دلیل است که شما اگر از ظروف فلزی در مایکروفرها استفاده کنید، می‌بینید که در دستگاه جرقه ایجاد می‌شود و همه کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ ایمنی خود به هیچ عنوان نباید مواد غذایی خود در ظروف فلزی قرار دهید و آن‌ها را در محفظه مایکروفر بگذارید.

عبور امواج از شیشه، کاغذ و پلاستیک

ویژگی دومی که امواج رادیویی تولیدشده در مایکروفر مارک ایرانی دارند این است که قادر به عبور از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه هستند.

به همین دلیل شما مجاز به استفاده از انواع ظروف کاغذی، شیشه‌ای و پلاستیکی در مایکروفر هستید. البته از آنجایی که ممکن است در مایکروفرها گرما زیاد باشد بهتر است از ظروف پلاسکو مخصوص مایکروفر به جای ظروف پلاستیکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مشخصات اون توستر خوب/ آون توستر ایرانی خوبه؟

جذب امواج بر روی مواد غذایی

اما مهم‌ترین ویژگی امواج رادیویی در مایکروفر مارک ایرانی و خارجی این است که این امواج جذاب مواد غذایی می‌شوند. به همین دلیل در ابتدای روی کار آمدن مایکروفرها بسیاری از مردم تصویر می‌کردند که استفاده از این دستگاه‌ها برای سلامت افراد مضر است اما بعد از گذشت زمان متوجه شدند که امواج رادیویی مایکروفر به هیچ عنوان برای سلامتی افراد مضر نیست.

در واقع مایکروفرها اگرچه از امواج رادیویی با طول موج کوتاه برای گرم کردن غذا استفاده می‌کنند اما مسئله مهم این است که این دستگاه‌ها به هیچ عنوان از اشعه ایکس یا گاما برای گرم کردن مواد غذایی استفاده نمی‌کنند.

در نتیجه در مواد غذایی هیچ گونه مواد رادیواکتیوی تولید نمی‌شود که برای سلامتی افراد مضر باشد. البته بهتر است افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها پایین است و یا زنان باردار به دلیل تولید اشعه در این دستگاه‌ها ، کمتر از مایکروفر برای گرم کردن و طبخ غذای خود استفاده نمایند.

مزایای استفاده از مایکروفرها چیست؟

مایکروفر مارک ایرانی و خارجی مانند هر نوع لوازم خانگی دارای یکسری مزایا و معایب هستند.

برای اینکه شما بتوانید به این نتیجه برسید که آیا خرید مایکروفر و استفاده از آن می‌تواند برای شما چه از نظر اقتصادی و چه از نظر نوع کاربرد توجیه مناسبی داشته باشد، باید با مزایا و همچنین معایب استفاده از این دستگاه‌ها آشنا باشید.

از این رو در این بخش ابتدا به معرفی مزایای استفاده از مایکروفرها می‌پردازیم و در بخش بعدی به بررسی معایبی که این دستگاه‌ها دارند و باید حتماً مد نظر قرار بگیرند خواهیم پرداخت.

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از مایکروفرها مربوط به سرعت عمل این دستگاه‌ها چه در پختن مواد غذایی و چه برای گرم کردن مواد غذایی است.

این ویژگی یا به عبارت دیگر مزیت برای آن دسته از افرادی که فرصت کمی برای انجام کارهایی مثل پخت و پز دارند بسیار مهم و کاربردی است.

چون سرعت پخت مواد غذایی در این دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا غذاها در مایکروفرها پخته شوند کوتاه است از این رو ویتامین‌های موجود در مواد غذایی که در اثر حرارت دیدن طولانی مدت از بین می‌روند، حفظ می‌شوند.

بنابراین حفظ مواد مغذی در مواد غذایی را می‌توان به عنوان مزیت دوم استفاده از مایکروفرها به خاطر داشت.

در مایکروفرها بر خلاف تصور عموم مصرف انرژی برق در کمترین حالت ممکن است. در نتیجه اگر بخواهیم به مزیت سوم اشاره کنیم باید  کم مصرف بودن مایکروفرها نسبت به دستگاه‌هایی مثل اجاق گازهای برقی و همچنین فرهای برقی را در نظر بگیریم.ک

مزیت چهارم زمان انجام دادن بسیاری از کارهای مربوط به پخت و پز است که در حالت عادی زمان زیادی می‌برند؛ مثلا آب شدن یخ مواد غذایی منجمد، با استفاده از مایکروفرها به حداقل ممکن خود می‌رسد. پس صرفه‌جویی در زمان نیز یکی از مزایای مهم استفاده از مایکروفرها به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: سولاردوم چیست و کدام سولاردوم را انتخاب کنیم؟

عوارض مایکروفر چیست؟

اگرچه مزایای استفاده از مایکروفرها برای همه انواع مایکروفرها دارای وجوه مشترکی است و البته در برخی از مدل‌های مایکروفرها از جمله سولاردوم‌ها مزایای بیشتری نسبت به مایکروفرهای معمولی وجود دارد( سولاردومها توسط برندهای خارجی تولید می‌شوند و متأسفانه برندهای ایرانی مایکروفرهای از نوع سولاردوم تولید نمی‌کنند) اما معایب آن‌ها بسته به برند تولیدکننده دستگاه و همچنین مدل آن می‌تواند متفاوت باشد.

در واقع با پیشرفت تکنولوژی و به مرور زمان، برندهای تولیدکننده این دستگاه‌ها از جمله برندهای ایرانی سعی در برطرف کردن ایرادهای این دستگاه‌ها کرده‌اند. بنابراین هرچه مدل دستگاه جدیدتر باشد معایب آن مسلماً کمتر از مدل‌های قدیمی‌تر خواهد بود.

اما یکی از ایرادها و عوارض مایکروفر این است که نمی‌توان از ظروف فلزی در آن‌ها استفاده کرد. این عیب برای مایکروفرهای توکار ایرانی نیز وجود دارد. علاوه بر این امکان قرار دادن مواد غذایی که در فویل پیچیده می‌شوند نیز در مایکروفرها وجود ندارد.

چون فویل نیز در واقع به نوعی فلز است و امکان جرقه زدن آن در مایکروفر وجود دارد. ایراد دیگر استفاده از دستگاه‌های مایکروفر، چه مایکروفرهای رو کار و چه مایکروفرهای توکار ایرانی و یا تولید شده توسط برندهای دیگر وجود دارد این است که در این دستگاه‌ها نباید مواد غذایی که به صورت کنسرو تهیه شده‌اند و یا تخم مرغ را در این دستگاه‌ها قرار داد.

در خصوص استفاده از تخم مرغ در مایکروفر باید به این موضوع اشاره کنیم که درون تخم مرغ آب وجود دارد و رسیدن امواج به داخل تخم مرغ باعث به حرکت درآمدن مولکول‌های آب در داخل تخم مرغ می‌شود و از طرفی حجم تخم مرغ داخل پوسته افزایش می‌یابد و تخم مرغ ناگهان منفجر می‌شود. به همین دلیل نباید از مایکروفرها برای پخت تخم مرغ با پوسته استفاده کرد.

یکی دیگر از عوارض مایکروفر استفاده از آن این است که همان‌طور که مواد غذایی در داخل مایکروفر به سرعت گرم می‌شوند به همان نسبت نیز دمای خود را از دست می‌دهند.

بنابراین زودتر سرد شدن مواد غذایی نیز یکی دیگر از ایرادهای اساسی استفاده از مایکروفرها به حساب می‌آید.

برخی از مواد غذایی در اثر امواج ماکروویو از بین می‌روند. این امواج ممکن است مواد مغذی را تجزیه و نابود کنند. همچنین استفاده مداوم از مواد غذایی پخته‌شده در این دستگاه، ممکن است در درازمدت موجب افزایش سطح کلسترول بدن شود.

بهترین مایکروفر مارک ایرانی

بسیاری از ما با مایکروفرهای خارجی آشنا هستیم و برندهای مختلف تولید کننده این دستگاه‌ها را که محصولات آن‌ها در بازار ایران موجود است، می‌شناسیم اما بسیاری از ما با برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی که در میان محصولات خود مایکروفر هم تولید و به بازار عرضه می‌کنند، آشنایی نداریم.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی مایکروفرهای ایرانی تولید شده توسط این برندها بپردازیم.

در میان برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی، چند برند از جمله پاکشوما، استیل البرز، بیمکث، اسنوا و سانی اقدام به تولید دستگاه‌های مایکروفر می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین مایکروفر مارک ایرانی و مشخصات آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: سولاردم بهتر است یا آون توستر ✔️ مقایسه مایکروفر، توستر و سولاردوم

معرفی مایکروفر ایرانی اسنوا

برند اسنوا یکی از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران است که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان آغاز کرده است.

بر اساس گفته مدیریان این شرکت، در حدود ۵۰ درصد از قطعاتی که در دستگاه‌های تولید این برند استفاده می‌شوند، همگی ساخت ایران هستند.

برند اسنوا به تازگی تولید و طراحی انواع مختلفی از مایکروفرها را ارائه کرده است. در این بخش از این مطلب قصد دارم در خصوص کیفیت، امکانات و قابلیت‌هایی که روی مایکروفرهای برند اسنوا ارائه شده است، توضیحاتی ارائه دهیم. همچنین به معرفی ارزان‌ترین و گران قیمت‌ترین مایکروفر این برند بپردازیم.

روی مایکروفرهای برند اسنوا انواع مختلفی از امکانات مثل قفل کودک که باعث می‌شود دکمه‌های تعبیه شده روی دستگاه کاملاً از کار بیفتند، قابلیت گریل کردن و کبابی کردن مواد غذای، برنامه‌های مختلف جهت پخت انواع مواد غذایی، پخت مواد غذایی به صورت ترکیبی، امکان یخ‌زدایی از مواد غذایی، قابلیت کانوکشن، صفحه نمایش هوشمند که با استفاده از آن می‌توان برنامه‌های پخت و پز مختلف را انتخاب کرد و همچنین تایمر تعبیه شده است.

برند اسنوا مایکروفرهای خود را در دو نوع روکار و توکار تولید و به بازار عرضه می‌کند. همه این مایکروفرها دارای یکسری مشخصات مشترک هستند.

برند اسنوا در ساخت مایکروفرهای خود، مانند سایر لوازم‌خانگی‌های خود از قطعاتی استفاده می‌کند که بیش از نیمی از آن‌ها ساخت داخل ایران هستند. در نتیجه می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد از هر دستگاه در ایران تولید و ساخته می‌شود.

مایکروفر توکار ایرانی برند اسنوا مدل SC-54308

یکی از بهترین مایکروفرهای توکار برند اسنوا، دستگاه SC-54308 است. این دستگاه دارای ظرفیت ۳۸ لیتر است که از نظر حجم نسبتاً بزرگ است و می‌توان در آن حجم زیادی از مواد غذایی را گرم کرد و یا آن‌ها را پخت.

به منظور اعمال تنظیمات، روی بدنه این دستگاه یک نمایشگر LED تعبیه شده است که قابلیت تاچ و لمسی بودن را دارد.

محفظه داخلی این دستگاه از جنس استیل ضدخش است و در نتیجه به مرور زمان و در اثر شستشو به هیچ عنوان آسیب نمی‌بیند.

روی این دستگاه‌ها ۱۲ برنامه پخت و پز مواد غذایی و همچنین ۱۱ حالت گرمایشی ارائه شده است.

علاوه بر آنچه در بالا گفته شد، مایکروفر توکار اسنوا مدل SC-54308 دارای قابلیت تنظیم زمان پخت است.

به عبارت دیگر شما می‌توانید بدون نیاز به انتخاب برنامه پخت و پز خاصی، فقط طول مدت زمانی که باید دستگاه روشن بماند را مشخص کنید و به این ترتیب مواد غذایی خود را بپزید یا گرم کنید.

از آنجایی که در مایکروفرها توزیع یکنواخت گرما از اهمیت زیادی برخوردار است در این نمونه از مایکروفر اسنوا، از فن کانوکشن استفاده شده است.

توان خروجی این مایکروفر توکار ایرانی در حالی که روی مایکروفر قرار می‌گیرد چیزی در حدود ۱۰۰۰ وات است.

علاوه بر این روی این دستگاه‌ها، قابلیت گریل کردن مواد غذایی نیز تعبیه شده است که توان خروجی آن چیزی در حدود ۱۶۵۰ وات است.

میزان مصرف انرژی روی این نمونه از مایکروفر توکار اسنوا در رده A مشخص شده است. ابعاد این دستگاه نیز در حدود ۴۵ * ۶۰ سانتیمتر است.

روی این دستگاه‌ها یک سیستم یخ‌زدایی تعبیه شده است که عملکرد آن را می‌توانید بر اساس وزن مواد غذایی و مدت زمانی که می‌خواهید عملیات یخ‌زدایی مواد غذایی انجام شود، تنظیم کنید.

در مخزن این دستگاه یک لامپ تعبیه شده است. این دستگاه دارای استاندارد اروپا و ایران است. اسنوا روی مایکروفرهای خود ۱۸ ماه گارانتی ارائه کرده است.

نکته‌ای که در خصوص مایکروفرهای توکار برند اسنوا باید به آن توجه داشته باشید این است که شماره مدل همه این دستگاه‌ها با کاراکترهای SC 54 شروع می‌شوند.

مایکروفر روکار اسنوا مدل SMO-34IRY8-FB

مایکروفر روکار اسنوا مدل SMO-34IRY8-FB یکی از انواع دستگاه‌های مایکروفر تولید شده توسط برند اسنوا است که دارای ظرفیت ۳۴ لیتر است. روی این دستگاه‌ها ۱۰ مدل گرمایشی ارائه شده است.

روی این دستگاه ۴ برنامه پخت و پز تعبیه شده است. این دستگاه‌ها دارای برنامه پخت ترکیبی نیز هست.

به عبارت دیگر شما می‌توانید هم از قابلیت مایکروفر دستگاه استفاده کنید و هم می‌توانید از قسمت گریل آن برای کبابی کردن مواد غذایی استفاده کنید.

روی بدنه مایکروفر اسنوا مدل SMO-34IRY8-FB یک صفحه نمایش از نوع LED تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات مربوط به دستگاه را انجام دهید.

این دستگاه‌ها شامل فن کانوکشن است که برای توزیع حرارت به صورت کاملاً یکنواخت در محفظه دستگاه کاربرد دارد.

از جمله قابلیت‌هایی که روی این نمونه از دستگاه‌های اسنوا تعبیه شده است می‌توان به مواردی مثل باد گرم از قسمت پشت و بالای دستگاه، ۱۰ نوع برنامه پخت با قابلیت کانوکشن، زمان‌بندی برنامه‌های پخت و پز مواد غذایی، هشدار در خصوص اتمام برنامه‌های پخت و پز مواد غذایی و همچنین ۱۰ مرحله پخت و پز با مایکروفر ارائه شده است.

مایکروفر مارک ایرانی پاکشوما

برند پاکشوما یکی از برندهای مطرح و با سابقه تولیدکننده لوازم خانگی در ایران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۴ با تولید انواع مختلف ماشین لباسشویی آغاز کرده است.

در سال ۱۳۷۶ این برند با گسترش فعالیت‌های خود تولید انواع مختلف لوازم خانگی از جمله دستگاه‌های مایکروفر را نیز به کارنامه محصولات خود اضافه کرده است.

این برند قطعات به کار رفته در محصولات خود به غیر از ماشین‌های لباسشویی را از برند مطرح میدیا در چین تهیه و خریداری می‌کند. از این رو کیفیت محصولات این برند از سطح بالایی برخوردار است.

مایکروفر مارک ایرانی پاکشوما تولید و به بازار عرضه می‌کند، از کیفیت خوبی برخوردارند و چون به بازارهای کشورهای خاورمیانه ارسال می‌شوند، امکان رقابت با محصولات برندهای مطرح خارجی را دارد.

اگرچه از نظر کیفیت مایکروفرهای تولیدشده توسط برند پاکشوما امکان رقابت با محصولات برندهایی مثل ال‌جی، سامسونگ و بوش را ندارد اما این دستگاه‌ها در داخل کشور به عنوان رقیبی برای مایکروفرهای برندهای اسنوا و استیل البرز شناخته می‌شوند.

قیمت مناسب به اضافه کیفیت قابل قبول دستگاه‌های مایکروفر برند پاکشوما، یکی از دلایلی است که بسیاری از افرادی که می‌خواهند مایکروفر خریداری کنند،در فهرست انتخابی خود به محصولات برند پاکشوما نیز توجه دارند.

از طرفی چون این محصولات تولید داخل هستند و برای ورود آن‌ها به بازار لوازم خانگی نیاز به پرداخت هزینه گمرک نیست در نتیجه قیمت تمام شده آن‌ها بسیار مناسب است و به همین دلیل از نظر قیمت ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی هستند.

علاوه بر آنچه گفته شد حمایت از تولید داخل نیز می‌تواند دلیلی بر این باشد که اخیراً تمایل به خرید محصولات برندهایی مثل پاکشوما در میان خریداران رواج یافته است.

اگر بخواهیم به مزایای مایکروفرهای برند پاکشوما اشاره کنیم، باید مواردی مثل قیمت نسبتاً ارزان در کنار کیفیت مناسب، وجود تعداد زیادی از نمایندگان فروش و مراکز سرویس و تعمیر دستگاه‌های برند پاکشوما در همه شهرهای ایران، استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در تولید محصولات، را مد نظر داشته باشیم.

البته مایکروفر مارک ایرانی برند پاکشوما معایبی نیز دارد. برای مثال گزارش خرابی‌های نسبتاً زیادی در دستگاه، استفاده نکردن از شیشه مقاوم برای درب جلویی دستگاه، عمر مفید کوتاه، سر و صدای زیاد در هنگام روشن بودن دستگاه، محدود بودن مدل‌ها و عدم تنوع مایکروفرهای پاکشوما و همچنین طراحی نه چندان زیبا از جمله معایب این دستگاه‌های برند پاکشوما به حساب می‌آیند.

در حال حاضر برند پاکشوما تنها چهار مدل دستگاه مایکروفر آن هم از نوع معمولی به بازار لوازم خانگی ایران عرضه کرده است که از این ۴ مدل، دو نمونه آن دارای کیفیت و عملکرد مناسبی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مایکروفر ایرانی پاکشوما مدل MWP-302S

یکی از بهترین انواع مایکروفرهای تولیدشده توسط برند پاکشوما، دستگاه مدل MWP-302S این برند است که ظرفیت آن چیزی در حدود ۳۰ لیتر است. از این رو این دستگاه بیشتر برای خانواده‌هایی با جمعیت مناسب انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

توان مصرف این دستگاه چیزی در حدود ۸۰۰ وات است و روی آن ۸ برنامه پخت و پز ارائه شده است. علاوه بر این ۸ برنامه پخت و پز، قابلیت یخ‌زدایی نیز روی دستگاه‌های برند پاکشوما ارائه شده است.

مخزنی که روی مایکروفرهای پاکشوما تعبیه شده است دارای جنس استیل بوده و روی آن قفل کودک نیز تعبیه شده است که فعال کردن این قفل باعث می‌شود عملکرد همه دکمه‌های دستگاه کاملاً غیرفعال شود.

همچنینی روی این دستگاه‌ها زنگ اتمام کار دستگاه نیز وجود دارد که زمانی که عملیات گرم کردن یا پخت مواد غذایی در مایکروفر به اتمام می‌رسد، زنگ هشدار دستگاه به صدا در می‌آید.

ایراد اصلی که می‌توان به مایکروفرهای ایرانی پاکشوما مدل MWP-302P وارد کرد این است که تعداد برنامه‌های پخت و پزی که روی این دستگاه‌ها ارائه شده است، نسبت به نمونه‌های مشابه موجود در بازار بسیار محدود است.

از طرفی این دستگاه‌ها فقط به عنوان دستگاه مایکروفر شناخته می‌شوند و امکان استفاده از حالت پخت ترکیبی روی این دستگاه‌ها وجود ندارد.

از همه مهم‌تر اینکه این دستگاه‌ها فاقد فن کانوکشن هستند که یک امر طبیعی است چون این دستگاه‌ها فقط از طریق امواج رادیویی مواد غذایی را گرم می‌کنند و از هیچ دستگاه تولید گرمای دیگری روی این مایکروفرها استفاده نشده است.

مایکروفرهای ایرانی پاکشوما مدل MWP340S

مایکروفرهای پاکشوما مدل MWP340S یکی از انواع مایکروفرهای میان رده موجود در بازار لوازم خانگی ایران هستند که دارای امکانات و قابلیت‌های نسبتاً متوسطی هستند.

برای مثال قابلیت‌هایی مثل قفل کودک، فن کانوکشن، ۸ برنامه پخت و پز و قابلیت گریل کردن مواد غذایی به همراه قابلیت یخ‌زدایی از جمله امکاناتی است که روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

مایکروفر مارک ایرانی روکار برند پاکشوما شامل زنگ اخطار اتمام کار دستگاه و تایمر هستند. گنجایش مخزن این دستگاه‌ها در حدود ۳۰ لیتر است و برای استفاده خانواده‌های با جمعیت متوسط گزینه مناسبی به حساب می‌آیند.

خوشبختانه روی این مدل از مایکروفرهای برند پاکشوما، فن کانوکشن و قابلیت گریل کردن مواد غذایی ارائه شده است که به نوبه خود قابلیت مناسبی است.

اما متأسفانه شیشه‌ای که روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است نسبت به حرارت زیاد مقاوم نیست و گزارش‌های زیادی از کاربران این دستگاه‌ها در مورد شکستن شیشه دستگاه در هنگام کار کردن منتشر شده است.

مایکروفرهای برند استیل البرز

یکی از دلایلی که باعث شده تا مایکروفر مارک ایرانی برند استیل البرز از محبوبیت زیادی در بین خریداران و افرادی که به دنبال خرید مایکروفر هستند، برخوردار باشد این است که نه تنها قدرت گریل در این دستگاه‌ها بالا است بلکه قفل کودک و همچنین قابلیت یخ‌زدایی که روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است به صورت الکتریکی است.

علاوه بر این دستگاه‌ها دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش و همچنین ۲۴ ماه گارانتی هستند.

در حدود نیمی از قطعاتی که در مایکروفرهای برند استیل البرز به کار رفته است تولید داخل است.

روی دستگاه‌های مایکروفر برند استیل البرز در حدود ۸ برنامه پخت و پز ارائه شده است که تعداد آن‌ها نسبت به برنامه‌های پخت و پز که روی دستگاه‌های مشابه ارائه شده است،محدود است.

محصولات برند استیل البرز از جمله مایکروفرهای ایرانی به کشورهای مختلفی مثل کشورهای خاورمیانه، کانادا، اروپا و جنوب آفریقا ارسال می‌شوند.

در میان برندهای ایرانی نیز مایکروفرهای برند استیل البرز قادر به رقابت با محصولات برندهایی مثل اسنوا، پاکشوما و بیمکث را دارند.

کیفیت نسبتاً خوب مایکروفرهای برند استیل البرز یکی از دلایلی است که باعث می‌شود خریداران مایکروفر در فهرست دستگاه‌های پیشنهادی خود این دستگاه‌ها را لحاظ کنند.

همچنین استانداردهایی که برای تولید مایکروفرهای این برند در نظر گرفته شده است، مطابق با استانداردهایی است که بسیاری از برندهای خراجی در تولید محصولات خود از جمله مایکروفر رعایت می‌کنند.

از همه مهم‌تر اینکه نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش این برند در همه شهرهای ایران وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید در صورت بروز مشکل از این نمایندگی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش برای تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

اما مایکروفرهای برند استیل البرز معایبی نیز دارند. اولین ایراد این دستگاه‌ها این است که چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ رنگ‌بندی محدودیت زیادی دارند و تنها دو مدل از مایکروفرهای ایرانی برند استیل البرز در بازار موجود است.

از طرفی برای اینکه بتوانید طول عمر مفید این دستگاه‌ها را افزایش دهید باید به صورت سالیانه سرویس شوند. رضایت کاربران از این دستگاه‌ها در حدود ۷۰ درصد ثبت شده است که در حد متوسطی قرار دارد. در ادامه به معرفی دو مایکروفر تولید شده توسط برد استیل البرز می‌پردازیم.

مایکرو ایرانی استیل البرز مدل MS251

همان‌طور که اشاره شد، برند استیل البرز در حال حاضر فقط دو نمونه یا مدل از دستگاه‌های مایکروفر را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

یکی از این مدل‌ها که قابلیت گریل کردن مواد غذایی را دارد و می‌توان از آن به عنوان دستگاه‌هایی مشابه با دستگاه‌های سولاردوم ال‌جی نام برد، مایکروفر استیل البرز مدل MS251 است.

ظرفیت مخزن این دستگاه چیزی در حدود ۲۵ لیتر است و امکان پخت و پز مواد غذایی را دارد.

مایکروفر مارک ایرانی استیل البرز مدل MS251 مجهز به قابلیت یخ‌زدایی است و روی آن قفل کودک الکترونیکی تعبیه شده است.

از آنجایی که این دستگاه به عنوان سولاردوم معرفی شده است بنابراین قابلیت گریل کردن مواد غذایی مختلف را نیز دارد.

همچنین روی این دستگاه برنامه‌های پخت و پز از پیش تعریف شده ارائه شده است که البته تعداد آن‌ها محدود است و این یکی از ایرادهای اصلی این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

در محفظه داخلی این دستگاه‌ها یک لامپ تعبیه شده است که برای روشن کردن محفظه داخلی مایکروفر کاربرد دارد. درب تعبیه شده روی مایکروفرهای برند استیل البرز شیشه‌ای است و از سمت چپ به سمت راست باز می‌شود.

مایکروفر ایرانی استیل البرز مدل MH441

اگر به دنبال خرید مایکروفر ایرانی با ظرفیت بیشتر از ۳۵ لیتر هستید به شما توصیه می‌کنیم که مایکروفر مدل MH441 برند استیل البرز را در فهرست موارد پیشنهادی خود اضافه کنید.

این مایکروفر از نوع مایکروفرهای توکار است که دارای قابلیت‌های متنوع و جالبی است.

برای مثال روی این مایکروفر توکار ایرانی برنامه‌های پخت و پز متنوعی ارائه شده است که شما می‌توانید بسته به نوع مواد غذایی که قرار است در مایکروفر خود بپزید آن‌ها را انتخاب کنید.

علاوه بر این روی این دستگاه امکان کبابی و گریل کردن مواد غذایی نیز وجود دارد.

دربی که روی مایکروفر ایرانی توکار استیل البرز مدل MH441 تعبیه شده است از نوع شیشه‌ای است که مقاومت بالایی نسبت به حرارت دارد و تقریباً نشکن است.

همچنین مایکروفر مارک ایرانی استیل البرز مجهز به یک لامپ در داخل محفظه دستگاه است. تعبیه قفل الکترونیک کودک نیز یکی از قابلیت‌های این دستگاه مایکروفر به حساب می‌آید.

ایرادی که این دستگاه دارد این است که توان آن به خصوص برای زمانی که دستگاه روی حالت مایکروفر قرار می‌گیرد، نسبتاً محدود است و از طرفی برنامه‌های پخت و پز تعبیه شده روی این دستگاه نیز نسبتاً محدود است.

مایکروفر مارک ایرانی برند بیمکث

به غیر از برندهای ایرانی پاکشوما، اسنوا و استیل البرز، برند بیمکث نیز یکی دیگر از برندهای ایرانی است که اقدام به تولید مایکروفر کرده است.

برند بیمکث یکی از برندهای مطرح ایرانی تولید کننده انواع لوازم خانگی است که محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کرده است. یکی از محصولاتی که برند بیمکث به بازار عرضه کرده است مایکروفر است.

روی مایکروفر مارک ایرانی این برند به منظور جلب رضایت مشتریان ۲۵ ماه خدمات پس از فروش ارائه شده است. مایکروفرهای این برند دارای رنگ بندی‌های متنوع هستند و به همین دلیل شما می‌توانید بر اساس طراحی آشپزخانه خود محصول مناسب را انتخاب کنید.

روی مایکروفرهای بیمکث تکنولوژی پخت سریع ارائه شده است. این تکنولوژی روی اکثر مایکروفرها تولید برندهای خارجی وجود دارد.

بیمکث مایکروفرهای خود را در دو نوع توکار و روکار تولید و به بازار عرضه می‌کند بنابراین اگر به دنبال خرید مایکروفر توکار ایرانی هستید می‌توانید به غیر از محصولات استیل البرز و اسنوا، محصولات برند بیمکث را نیز به خاطر داشته باشید.

روی مایکروفرهای برند بیمکث فن خنک‌کننده ارائه شده است. همچنین این دستگاه‌ها مجهز به سیستم هشداردهنده هستند که بعد از اتمام کار دستگاه زنگ می‌زنند. محفظه‌ای که برای مایکروفرهای استیل البرز در نظر گرفته شده است دارای جنس استیل بوده و قابلیت یخ‌زدایی درند.

از جمله دلایلی که باعث می‌شود به شما خرید مایکروفرهای بیمکث را توصیه کنیم، طراحی مدرن و پیشرفته این محصولات در کنار رنگ‌های متنوعی است که برای تولید این محصولات در نظر گرفته شده است.

از طرفی کیفیت این دستگاه‌ها در سطح بالایی برخوردار است و برای ساخت این دستگاه‌ها از استانداردهای بالایی استفاده شده است. در ادامه دو نمونه از بهترین مایکروفرهای برند بیمکث را به شما معرفی خواهیم کرد.

مایکروفر توکار ایرانی بیمکث
برند بیمکث در فهرست محصولات خود یک نمونه از مایکروفرهای توکار را عرضه می‌کند. این مایکروفر توکار برند بیمکث مجهز به صفحه نمایش لمسی که کاربران می‌توانند با استفاده از این صفحه نمایش تنظیمات مربوط به دستگاه را ست کنند.

علاوه بر این روی این مایکروفر توکار برند بیمکث یک تایمر تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توان مدت زمان روشن بودن دستگاه را فارغ از برنامه پخت و پزی که انتخاب می‌کنید، مشخص کنید.

بدنه این مایکروفر توکار ایرانی از جنس استیل ضد خش است و همچنین برای درب آن از شیشه سه جداره استفاده شده است. روی این دستگاه نیز مانند همه مایکروفرهای ایرانی موجود در بازار قفل کودک قرار داده شده است.

مایکروفر ایرانی بیمکث مدل MW1001

مایکروفر بیمکث مدل MW1001 یکی از انواع مایکروفرهای ایرانی موجود در بازار است که به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که روی آن ارائه شده است تا حدود زیادی شبیه به نمونه‌های خارجی این دستگاه‌ها است که توسط برندهای مطرح دنیا تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

این مدل از مایکروفرهای برند بیمکث از فن کانوکشن با توان ۱۵۰۰ وات استفاده شده است. اگر دستگاه را روی حالت مایکروفر قرار دهید توان دستگاه چیزی برابر با ۱۰۰۰ وات خواهد بود.

توان گریل در این دستگاه چیزی برابر با ۱۶۵۰ وات است که باعث می‌شود با استفاده از آن بتونید انواع مواد غذایی از سبزی‌های مختلف گرفته تا انواع گوشت را کبابی کنید.

مایکروفر ایرانی روکار بیمکث مدل MW1001 دارای ۲۵ ماه گارانتی است و برای آن یک صفحه شیشه‌ای گردان در نظر گرفته شده است.

همچنین روی این دستگاه‌ها یک صفحه توری به منظور قرار دادن انواع مختلف مواد غذایی ارائه شده است. این توری کمک می‌کند تا مواد غذایی از همه جهات برشته و کبابی شوند.

همچنین برای این دستگاه یک صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند تنظیمات دستگاه را از طریق این صفحه نمایش لمسی ست کند.

سیستم هشدار، تعبیه لامپ در محفظه دستگاه، قابلیت پخت مواد غذایی به صورت ترکیبی و همچنین استفاده از فن روی این دستگاه از دیگر امکانات مایکروفر بیمکث مدل MW1001 است.

ظرفیت این دستگاه چیزی در حدود ۳۸ لیتر است و تکنولوژی پخت سریع مواد غذایی و قابلیت یخ زدایی نیز روی این دستگاه ارائه شده است.

نکاتی برای خرید مایکروفر مارک ایرانی

خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی، در بازار لوازم خانگی از هر نوع وسیله‌ای که بخواهید انواع متنوعی وجود دارد و در نتیجه خریداران هر نوع وسیله لوازم خانگی از جمل مایکروفرها با طیف وسیعی از انتخاب‌ها مواجه هستند.

تنوع بیش از حد محصول در بازار لوازم خانگی باعث می‌شود تا کار انتخاب بهترین وسیله نیز برای کاربران سخت باشد.

از این رو حتماً قبل از خرید مایکروفر برند ایرانی باید نکاتی را که به شما کمک می‌کند تا بهترین دستگاه را خریداری کنید مد نظر داشته باشید. برای خرید مایکروفرها نیز همواره باید یکسری نکات کلیدی و هم را به خاطر داشته باشید و بر اساس این نکات دستگاه مناسب را انتخاب نمایید:

  • اولین نکته‌ای که در هنگام خرید بهترین برند مایکروفر ایرانی باید مد نظر داشته باشید نوع مایکروفری است که می‌خواهید انتخاب کنید. قبلاً نیز به این موضوع اشاره کردیم که مایکروفرهای موجود در بازار از دو جنبه دسته‌بندی می‌شوند.
  • اولین نوع دسته‌بندی، گروه‌بندی مایکروفرها از لحاظ محل قرارگیری آن‌ها در آشپزخانه و روی کابینت‌ها است.
  • در واقع مایکروفرها  بسته به این امکان قرار دان آن‌ها در داخل کابینت وجود دارد و یا اینکه می‌توان آن‌ها را در داخل کابینت قرار داد و یا باید آن‌ها را روی میز یا کابینت قرار داد به دو دسته روکار و توکار تقسیم بندی می‌شوند.
  • همچنین مایکروفرها از لحاظ عملکردی که دارند به دو دسته مایکروفرهای معمولی و مایکروفرهای مجهز به قابلیت انتقال گرما تقسیم می‌شوند.
  • در مایکروفر توکار ایرانی و حتی روکار معمولی برای گرم کردن مواد غذایی فقط از امواج رادیویی با طول موج کوتاه استفاده می‌شود اما در مایکروفرهای مجهز به قابلیت انتقال گرما که با نام سولاردم نیز شناخته می‌شوند علاوه بر امواج رادیویی، دستگاه انتقال گرما که معمولاً به شکل المنت است نیز تعبیه می‌شود.
  • در این نوع مایکروفرها یک دستگاه فن نیز وجود دارد که باعث توزیع یکنواخت گرما در همه قسمت‌های محفظه مایکروفر می‌شود. هرچه توزیع گرما در داخل محفظه دستگاه یکنواخت‌تر باشد، عملیات پخت مواد غذایی بهتر انجام می‌شود.
  • در برخی از انواع مایکروفربرند ایرانی مجهز به قابلیت انتقال گرما، برای پختن مواد غذایی از ترکیب اشعه مایکروویو و نور شدیدی که توسط یک لامپ هالوژن کوارتزی تولید می‌شود، استفاده می‌شود.
  • این نور بیشتر برای برشته کردن یا کبابی کردن مواد غذایی کاربرد دارد. قیمت مایکروفرهای مجهز به قابلیت انتقال گرما به دلیل روش پخت مواد غذایی و همچنین روش انتقال گرما در آن‌ها بیشتر از قیمت مایکروفرهای معمولی است.
  • نکته دیگری که در هنگام انتخاب و خرید مایکروفرها باید مد نظر داشته باشید، ابعاد مایکروفر است. در واقع بسته به اینکه شما چه میزان فضا در آشپزخانه خود دارید می‌توانید مایکروفری با ابعاد مناسب انتخاب کنید.
  • یکی از معیارهای اندازه‌گیری بهترین مارک مایکروفر توجه ظرفیت محفظه دستگاه است که با واحد لیتر سنجیده می‌شود. هرچه ابعاد این دستگاه‌ها بزرگ‌تر باشد حجم و ظرفیت محفظه داخلی آن‌ها نیز بیشتر است.
  • حتماً قبل از خریداری مایکروفر فضایی که قرار است در آن دستگاه قرار داده شود را مشخص کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص معرفی انواع مایکروفر مارک ایرانی و مشخصات آنها صحبت کردیم. همچنین در رابطه با انواع دستگاه‌های مایکروفر که برندهای ایرانی تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه می‌کنند، صحبت شد.

علاوه بر این چند نمونه از دستگاه‌هایی را که برندهای ایرانی از جمله اسنوا، پاکشوما، بیمکث و استیل البرز تولید و به بازار عرضه می‌کنند، معرفی کردیم و به نقد و بررسی مزایا و معایب آن‌ها پرداختیم. حالا شما می توانید با کمک این مطلب بهترین نمونه بازار را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.3 / 5. تعداد آرا: 12

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    اکتبر 21, 2021

    ممنون بابت توضیحات جامعه و دقیقتون خصوصا درباره ی محصولات ایرانی

      مریم کوهشاری
      اکتبر 21, 2021

      زنده باشید سپاس از همراهی شما

لینک کپی شد!