تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کیفیت ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما چگونه است؟

آیا ماشین لباسشویی پاکشوما خوبه؟

راهنمای خرید
 ماشین لباسشویی پاکشوما خوبه؟ پاکشوما فعالیت خود را با تولید ماشین‌های لباسشویی نیمه خودکار درب از بالا آغاز کرده است و به همین دلیل در زمینه تولید ماشین لباسشویی سابقه دارد.

 ماشین لباسشویی پاکشوما خوبه؟ پاکشوما فعالیت خود را با تولید ماشین‌های لباسشویی نیمه خودکار درب از بالا آغاز کرده است و به همین دلیل در زمینه تولید ماشین لباسشویی سابقه دارد.

تصلا – در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی پاکشوما و مقایسه ماشین‌های لباسشویی این برند با ماشین‌های لباسشویی برندهای ایرانی دیگر از نظر کیفیت و قابلیت‌هایی که روی آن‌ها ارائه شده است، بپردازیم.

آنچه در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • بررسی کیفیت ماشین لباسشویی پاکشوما
  • موتور ماشین لباسشویی پاکشوما ساخت کجاست ؟

بررسی کیفیت ماشین لباسشویی پاکشوما

ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما در ردیف پرفروش ترین ماشین لباسشویی بازار است. این محصولات در دو نوع درب از بالا و درب از جلو تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ماشین‌های لباسشویی پاکشوما که در هر گروه و دسته قرار می‌گیرند، دارای یکسری قابلیت‌های و خصوصیات مشترک هستند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت تمایل به خرید این محصولات انتخاب مناسبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنماي خريد ماشين لباسشويي/ معرفی پرفروش ترین لباسشویی بازار

پاکشوما هم ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و هم ماشین‌های لباسشویی درب از جلو را تولید و به بازار لوازم خاگی عرضه می‌کند.

ماشین لباسشویی پاکشوما درب از جلو برند در چهار سری K، L، U و H تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما که در سری U قرار می‌گیرند از جمله مدرن‌ترین ماشین‌های لباسشویی این برند به حساب می‌آید.

روی این ماشین‌های لباسشویی از موتورهای بسیار کم مصرف که دارای اینورتور هستند، استفاده شده است. این ماشین‌های نه تنها از نظر طراحی ظاهری بلکه از نظر طراحی فنی و قابلیت‌های مختلف در رده بالایی نسبت به سایر لباسشویی‌های این برند قرار دارند.

ماشین‌های لباسشویی که به عنوان عضوی از خانواده سری L تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه می‌شوند در سه نوع طرح برای پنل تولید و طراحی می‌شوند.

این ماشین‌های لباسشویی دارای ۲۱ نوع برنامه شستشوی متنوع هستند. نکته قابل توجه در خصوص طراحی این محصولات این است که روی این دستگاه‌ها از درب‌های بسیار عریض که از جنس کروم هستند استفاده شده است.

به همین دلیل نه تنها ظاهر این دستگاه‌ها زیباتر است سایر لباسشویی‌های این برند است بلکه دهانه گشادتری نسبت به سایر مدل‌ها و سری‌ها دارند.

یکی دیگر از انواع ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما آن دسته از لباسشویی‌هایی هستند که در سری K قرار می‌گیرند. ماشین‌های لباسشویی که در این گروه قرار می‌گیرند به عنوان پرفروش‌ترین محصولات این برند شناخته می‌شوند.

این دستگاه‌ها در دو نوع تولید می‌شوند. یکسری از آن‌ها دارای صفحه نمایش لمسی برای اعمال تنظیمات روی دستگاه هستند و نوع دیگر دارای یکسری دکمه‌های چرخشی و مکانیکی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان تنظیمات مربوط به ماشین لباسشویی را تغییر داد.

ماشین لباسشویی پاکشوما سری K برند پاکشوما در ۳ ظرفیت ۷، ۸ و ۹ کیلوگرم تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

علاوه بر سری‌های U، L و K برند پاکشوما یکسری از ماشین‌های لباسشویی خود را به عنوان عضوی از خانواده ماشین‌های لباسشویی سری H طراحی و تولید می‌کند.

این ماشین‌های لباسشویی به عنوان ماشین‌های لباسشویی میان رده در میان برندهای اروپایی به حساب می‌آیند و ظاهر آن‌ها شباهت زیادی به ماشین‌های لباسشویی اروپایی دارند.

روی این دستگاه‌ها ۲۰ نوع برنامه شستشوی لباس عرضه شده است. ظرفیت این دستگاه‌ها نسبتاً کم است و از ۶ و ۷ کیلوگرم است. درب این نمونه از ماشین‌های لباسشویی پاکشوما نیز مانند لباسشویی‌های سری L دارای درب نسبتاً عریض با روکشی از فلز کروم است.

هر کدام از ماشین‌های لباسشویی پاکشوما بسته به سری ساختی که دارند دارای امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند.

اما یکسری ویژگی‌ها روی همه این ماشین‌های لباسشویی مشترک است که در ادامه به معرفی این برنامه‌های شستشوی لباس روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: چگونگی تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصل

موتور ماشین لباسشویی پاکشوما ساخت کجاست ؟

پاکشوما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران است. این شرکت از سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را در زمینه تولید لوازم برقی آغاز کرد. طی چندین سال هم با شرکت های بزرگی مثل ال جی و فیلیپس همکاری داشته است. موتور ماشین لباسشویی پاکشوما هم ساخت ایران است. نگفته نماند که موتور این محصولات موتورهای اینورتور دار است و بنابراین نسبت به محصولات چینی امتیاز بالاتری را دریافت می کنند.

معرفی برنامه‌های مشترک ماشین‌های لباسشویی پاکشوما

برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی پاکشوما با توجه به اینکه تولید برند ایرانی هستند، نسبتاً از تنوع بالایی برخوردارند. این برنامه‌های شستشوی لباس به نحوی طراحی شده‌ است که کاربر می‌تواند بسته به نوع پارچه و لباس خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند و لباس یا پارچه خود را بدون نگرانی از خراب شدن بافت آن به راحتی با این دستگاه‌ها بشوید. برنامه‌های مشترکی که روی همه ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما قرار دارند را در ادامه معرفی می‌کنیم و کاربرد آن‌ها را نیز توضیح خواهیم داد.

 

برنامه شستشوی Cotton

برنامه شستشوی Cotton ماشین لباسشویی پاکشوما همان‌طور که از نامش مشخص است، برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌هایی که از جنس کتان هستند، مناسب است. از این برنامه شستشوی لباس می‌توان برای شستن انواع لباس‌هایی که از جنس نخ هستند نیز استفاده کرد.

در این برنامه شستشو دمای آب به صورت ولرم و نسبتاً سرد خواهد بود چون برای شستشوی لباس‌های نخی و کتان نباید از آب داغ استفاده کرد. چون استفاده از آب داغ برای شستشوی لباس‌های کتان و نخی باعث جمع شدن بافت پارچه می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مدل ماشین‌های لباسشویی داخلی و خارجی

برنامه شستشوی لباس Eco یا اقتصادی

 برنامه شستشوی Eco همان‌طور که از نامش مشخص است برنامه‌ای است که در آن مصرف انرژی چه از نظر آب و چه از نظر برق به حداقل ممکن می‌رسد.

از این برنامه شستشو می‌توانید برای شستشوی انواع مختلف لباس‌ها با بافت کتان، نایلون و حتی ابریشمی استفاده کنید. البته اگر لباس شما کثیفی زیادی داشته باشد بهتر است از این برنامه شستشوی لباس برای شستن آن استفاده نکنید. چون احتمال ماندن چرکی‌ها و کثیفی‌های زیاد روی آن وجود دارد.

برنامه شستشوی Delicate ماشین لباسشویی پاکشوما

 این برنامه شستشو برای شستشوی لباس‌هایی که دارای بافت نسبتاً ظریفی هستند مناسب است. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از این برنامه شستشو لباس‌های ظریف مثل لباس‌های خواب و یا لباس‌های زیر و لباس‌های حساس و گران قیمت را بشویید.

اگر جنس پارچه لباس شما از جنس ابریشم باشد نیز می‌توانید از این برنامه شستشو برای شستن آن استفاده کنید. اگر روی ماشین لباسشویی پاکشوما که خریداری کرده‌اید برنامه شستشوی مخصوص لباس کودکان وجود ندارد می‌توانید از این برنامه شستشو برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی انواع لباسشویی بوش (Bosch)

برنامه شستشوی Quick

 یکی دیگر از برنامه‌های شستشوی بسیار کاربردی که روی همه انواع ماشین‌های لباسشویی خارجی وجود دارد برنامه شستشوی لباس سریع است.

این برنامه شستشو خوشبختانه روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما نیز ارائه شده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه لباس‌های خود را می‌شویید می‌توان از برنامه شستشوی سریع لباس‌ها برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید.

وجود این برنامه روی ماشین لباسشویی به خصوص برای آن دسته از افرادی که زمان زیادی را در خانه نمی‌گذرند و فرصت شستشوی لباس ندارند بسیار کاربردی است

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که بهتر است از این برنامه شستشو برای شستن لباس‌های خیلی کثیف و چرک استفاده نکنید چون قدرت شستشوی این برنامه برای تمیز کردن کثیفی زیاد چندان مناسب نیست.

این برنامه شستشو مناسب شستن لباس‌های عرقی روزانه است. همچنین اگر حجم لباس‌هایی که قرار است با ماشین لباسشویی شسته شوند کم است نیز می‌توانید از این برنامه شستشو برای شستن لباس‌های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ماشین لباسشویی ایرانی و هر چیزی که باید بدانید 

برنامه شستشوی Synthetic یا پارچه‌های مصنوعی

 یکی از ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی پاکشوما که روی ماشین‌های لباسشویی که توسط برندهای ایرانی دیگر تولید می‌شود کمتر دیده می‌شود، برنامه شستشوی مخصوص پارچه‌هایی است که از الیاف مصنوعی برای دوخت آن‌ها استفاده شده است.

این برنامه شستشو که با نام Synthetic مشخص شده است برای شستشوی لباس‌هایی که الیاف نایلونی دارند مثل انواع پالتوها و بارانی‌ها استفاده می‌شود.

برنامه شستشوی Spin ماشین لباسشویی پاکشوما

 برنامه شستشوی Spin برنامه‌ای است که در آن می‌توانید دور موتور دستگاه را برای شستشوی لباس‌های خود مشخص کنید. به عبارت دیگر با استفاده از این برنامه شستشو می‌توانید با توجه به حساس بودن بافت پارچه لباسی خود و یا حتی میزان چرکی و کثیفی آن، دور موتور دستگاه را مشخص کنید.

برنامه شستشوی Mix

گاهی اوقات برای اینکه بتوانیم لباس‌ها را سریع‌تر بشوییم و از طرفی از کل ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی استفاده کنیم مجبوریم لباس‌های رنگی و سفید و سیاه را با هم بشوییم.

در این حالت ممکن است لباس‌های رنگی، رنگ پس بدهند و لباس‌های سفید نیز رنگی شوند. برای جلوگیری از این حالت روی برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی از جمله ماشین لباسشویی پاکشوما برنامه شستشویی ارائه شده است که با استفاده از آن می‌توان همه لباس‌ها را بدون توجه به رنگ تیره یا روشنی که دارند با هم و به صورت هم‌زمان شست.

این برنامه شستشو روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما با عنوان برنامه شستشوی Mix مشخص شده است.

برنامه شستشوی Hand Wash

 برنامه شستشوی Hand Wash که برای اولین بار روی ماشین‌های لباسشویی ال‌جی ارائه شد، نوعی از شستشوی لباس‌ها است که در آن عملیات شستشوی لباس با دست شبیه سازی شده است.

این برنامه شستشو نه تنها باعث می‌شود تا لباس‌ها تمیزتر شوند بلکه تا حد قابل توجهی از بافت پارچه مراقبت می‌کند به همین دلیل می‌توان از آن برای شستن لباس‌هایی که پارچه آن‌ها نسبتاً ظریف و حساس است استفاده کنید. از این برنامه شستشو می‌توانید برای شستن لباس‌های کودکان نیز استفاده کنید.

برنامه‌های شستشویی که در بالا معرفی شدند، برنامه‌های شستشوی اصلی بودند که روی همه انواع ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما ارائه می‌شوند.

اما روی ماشین لباسشویی پاکشوما یکسری برنامه شستشو نیز وجود دارد که به عنوان برنامه‌های فرعی معرفی شده‌اند.

استفاده از این برنامه‌های شستشو در کنار برنامه‌های شستشوی اصلی لباس باعث می‌شود تا کیفیت شستشو و کارآیی دستگاه لباسشویی شما برای شستن لباس‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ال جی چه ویژگی‌های دارد؟

دکمه Temp

یکی از انواع برنامه‌های شستشوی فرعی ارائه شده روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما برنامه‌های است که در آن امکان تغییر دمای آب وجود دارد. دکمه تغییر دمای آب در ماشین‌های لباسشویی پاکشوما با عنوان Temp مشخص شده است. با استفاده از این دکمه می‌توانید لباس‌های خود را با آبی که به دمای دلخواه شما رسیده است بشویید.

برنامه شستشوی Pre-Wash

یکی دیگر از انواع برنامه‌های فرعی شستشوی لباس است که با استفاده از آن می‌توانید لباس‌های خود را در دو مرحله بشویید.

اگر لباس‌های شما دارای کثیفی زیادی باشند و بخواهید آن‌ها را با ماشین لباسشویی خود بشویید می‌توانید ابتدا از برنامه Pre-Wash برای شستشوی آن‌ها استفاده کنید و در نهایت برنامه اصلی شستشوی لباس را بر اساس نوع بافت لباس خود انتخاب کنید.

یکی دیگر از کاربردهای برنامه شستشوی Pre-Wash در ماشین‌های لباسشویی پاکشوما این است که این برنامه شستشو باعث ضد عفونی کردن لباس‌ها می‌شود. این برنامه شستشو به خصوص در این دوران که همه ما با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم بسیار کاربردی است.

گاهی اوقات میزان مواد شوینده‌ای که برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کنیم بسیار زیاد است و احتمال پاک شدن این مواد شوینده از روی لباس‌ها با یک‌بار آبکشی در ماشین لباسشویی بسیار کم است.

از طرفی گاهی اوقات شما نیاز دارید لباس‌های خود را فقط با استفاده از آن بشویید. به همین دلیل روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما برنامه فرعی با نام Rinse+ وجود دارد که امکان آبکشی اضافه لباس‌های شسته شده و یا حتی لباس‌هایی که فقط باید با آب شسته شوند وجود ندارد.

برنامه شستشوی لباس Crease Care

از دیگر برنامه‌های شستشوی فرعی که روی ماشین لباسشویی پاکشوما وجود دارد می‌توان به برنامه شستشوی لباس Crease Care اشاره کرد.

این برنامه شستشوی برای زمانی استفاده می‌شود که بخواهید لباس‌ها با حداقل میزان چروک شسته شود و از طرفی اتو کردن لباس‌ها بعد از شستشوی آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

برنامه شستشوی لباس Crease Care

برنامه شستشوی Intensive نیز یکی از انواع برنامه‌های شستشوی لباس است که در آن شدت و قدرت موتور دستگاه برای شستن لباس‌ها افزایش می‌یابد. این برنامه برای شستن لباس‌های بسیار کثیف کاربرد دارند.

قابلیت‌ها و گزینه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما

برندهای سازنده ماشین‌های لباسشویی معمولاً از یکسری علائم و عبارت‌های خاص برای مشخص کردن عملکرد و کارآیی دکمه روی دستگاه استفاده می‌کنند.

اگر این گزینه‌ها را بشناسید و با آن‌ها آشنا باشید بهتر و راحت‌تر می‌توانید از دستگاه خود برای شستن لباس‌ها استفاده کنید. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به معرفی عملکرد این عبارت‌ها و دکمه‌ها بپردازیم.

قفل کودک (گزینه Child Lock )

اولین گزینه‌ای که می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند، گزینه Child Lock یا مان قفل کودک است.

این گزینه برای آن دسته از خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند گزینه بسیار کاربردی است. با فعال کردن این دکمه و یا گزینه از طریق صفحه نمایش تعبیه شده روی ماشین لباسشویی امکان تغییر دادن تنظیمات دستگاه وجود نخواهد داشت و در نتیجه کودکان نمی‌توانند با زدن دکمه برنامه شستشوی لباس را تغییر دهند.

صفحه نمایش دستگاه

روی برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی پاکشوما یک صفحه نمایش تعبیه شده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تنظیمات دستگاه را تغییر دهند و همچنین می‌توانند پیام‌هایی که در طی فرآیند شستشوی لباس روی ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود را مشاهده کنند.

همچنین امکان مشاهده پیام‌های خطا نیز روی این صفحه نمایش‌ها وجود دارد.

روی صفحه نمایش‌های ماشین‌های لباسشویی مواردی مثل مدت زمانی که تا پایان کار دستگاه باقی مانده است، برنامه شستشویی که انتخاب شده است و همچنین قفل بودن در ماشین لباسشویی وجود دارد.

البته روی برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی به خصوص آن دسته از دستگاه‌هایی که به عنوان دستگاه‌های رده پایین معرفی می‌شوند به جای صفحه نمایش یکسری پیچ و دکمه تعبیه شده است که کاربر برای اعمال تنظیمات روی دستگاه باید از آن استفاده کنید.

دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه

دکمه خاموش و روشن شدن دستگاه نیز با کلمه On/Off مشخص می‌شود. روی همه دستگاه‌ها از جمله ماشین‌های لباسشویی برای خاموش و روشن کردن دستگاه باید از دکمه‌ای که روی آن از کلمه on و off استفاده شده است، استفاده کنید.

دکمه چرخشی دستگاه

همه ماشین‌های لباسشویی به غیر از ماشین‌های لباسشویی که مجهز به صفحه نمایش هستند مجهز به یک دکمه چرخشی هستند که از آن برای انتخاب برنامه‌های شستشوی لباس استفاده می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص این دکمه‌ها باید در نظر داشته باشید این است که از چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه‌های ساعت جدا خودداری کنید چون به هیچ عنوان نباید این دکمه‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

دکمه Start/ Pause ماشین لباسشویی

دکمه دیگری که روی ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما ارائه شده است و کاربرد زیادی نیز دارد دکمه Start/ Pause است که برای متوقف کردن و راه اندازی مجدد عملکرد ماشین لباسشویی است. برای مثال اگر بخواهید عملیات شستشوی لباس‌ها را قبل از تمام شدن مدت زمان شستشوی لباس متوقف کنید می‌توانید از این دکمه استفاده کنید. برای راه اندازی مجدد نیز دوباره همین دکمه را انتخاب کنید.

دکمه Spin Speed

دکمه دیگری که روی بیشتر مدل‌های ماشین‌های لباسشویی پاکشوما تعبیه شده است و یا امکان انتخاب آن از طریق صفحه نمایش وجود دارد، دکمه Spin Speed که با استفاده از آن می‌توانید سرعت چرخش موتور دستگاه را مشخص کنید.

هر چه بافت لباس شما حساس‌تر باشد باید میزان چرخش موتور دستگاه را کمتر کنید.

دکمه‌ Time Delay

خوشبختانه انواع مختلف ماشین لباسشویی پاکشوما، قابلیت شستشوی با تأخیر را دارند. از این رو روی این دستگاه‌ها دکمه‌ Time Delay تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید برنامه شستشوی با تأخیر دستگاه را فعال کنید.

با استفاده از این دکمه می‌توانید مشخص کنید دستگاه بعد از چه مدت زمانی شروع به کار کند. مثلاً می‌توانید زمان شروع به کار دستگاه را برای نیمه شب، یعنی زمانی که مصرف برق در اوج خود نیست و یا صبح‌ها تنظیم کنید.

بررسی کیفیت ماشین لباسشویی پاکشوما

کیفیت ماشین لباسشویی و عملکرد آن در تمیز کردن لباس‌ها موضوعی است که برای همه افرادی که اقدام به خرید ماشین لباسشویی می‌کنند، در درجه بالایی از اولویت قرار دارد.

به طور کلی کیفیت ماشین لباسشویی پاکشوما با توجه به اینکه در آن‌ها از موتورهای اینورتور دار استفاده می‌کند، نسبتاً خوب است و در مقایسه با بسیاری از ماشین‌های لباسشویی که توسط برندهای چینی تولید و به بازار عرضه شده‌اند از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است.

استفاده از موتورهای دارای اینورتور در لباسشویی‌های این برند نه تنها باعث شده مصرف برق و آب در آن‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد بلکه سر و صدای دستگاه در حین کار کردن نیز کاهش چشمگیری داشته است.

از این رو می‌توان گفت ماشین‌های لباسشویی پاکشوما از نظر میزان صدا  لرزشی که در حین کار کردن دارند با دستگاه‌های میان رده برخی از برندهای خارجی مطرح قابل رقابت هستند.

هر چند امکاناتی که روی ماشین‌های لباسشویی برندهای خارجی ارائه شده است بسیار متنوع‌تر از امکانات روی ماشین‌های لباسشویی ایرانی از جمله پاکشوما است.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی که روی ماشین‌های لباسشویی ارائه شده است ویژگی تنظیم دمای آب است.

این تنظیمات که با استفاده از دکمه Temp اعمال می‌شود به کاربر این امکان را می‌دهد تا بسته به نیاز خود، میزان چرکی لباس‌ها و همچنین میزان حساسیت بافت لباس، دمای آب را برای شستشوی لباس مشخص کند.

همچنین روی ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما، البته برخی از انواع این ماشین‌های لباسشویی، دو وردی مجزا برای آب سرد و آب گرم در نظر گرفته شده است.

وجود این دو ورودی باعث می‌شود  مصرف انرژی دستگاه برای گرم کردن آب کاهش یابد و نیازی به استفاده از هیتر برای گرم کردن و بالا بردن دمای آب وجود نداشته باشد.

متأسفانه ماشین‌های لباسشویی پاکشوما فاقد قابلیتی به نام امکان اضافه کردن لباس به دستگاه در حین شستشو هستند. امروزه روی بسیاری از انواع ماشین‌های لباسشویی از جمله ماشین‌های لباسشویی خارجی قابلیتی تعبیه شده است که با استفاده از آن امکان اضافه کردن لباس به دستگاه در حین شستشو وجود دارد.

روی درب مدل‌های پیشرفته‌تر ماشین‌های لباسشویی پاکشوما از یکسری تلق استفاده شده است که باعث افزایش امنیت و ایمنی ماشین لباسشویی می‌شود. از طرفی استفاده از این تلق‌ها به نوعی باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستگاه نیز می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص همه ماشین‌های لباسشویی پاکشوما وجود دارد این است که همه لباسشویی‌های پاکشوما مجهز به قابلیت خشک کن به صورت خودکار هستند.

به عبارت دیگر شما می‌توانید با انتخاب و اعمال تنظیمات مربوط به خشک کن، لباس‌های خود را بعد از شستشوی با ماشین لباسشویی خشک کنید.

موتور در ماشین‌های لباسشویی موردی است که علاوه بر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که روی ماشین لباسشویی ارائه می‌شود، باید از نظر کیفیتی در سطح بالایی باشد.

یکی از مواردی که باعث می‌شود عملکرد موتور هر نوع دستگاه و لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی پاکشوما، افزایش یابد، نوع و کیفیت قطعاتی است که در موتور دستگاه از آن‌ها استفاده شده است.

طبق گفته برند پاکشوما بیش از ۹۰ درصد از قطعاتی که روی موتور ماشین‌های لباسشویی پاکشوما استفاده می‌شود همگی تولید داخل است.

در واقع در موتور ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما از قطعات تولیدشده توسط کشورهای دیگر از جمله چین کمتر استفاده شده است. در واقع برند پاکشوما سعی کرده است تا از تجارب برندهایی مثل سامسونگ که قطعات دستگاه‌های خود را در کشور کره جنوبی تولید می‌کنند، بهره ببرد.

مقایسه ماشین لباسشویی پاکشوما و ایکس ویژن

ماشین‌های لباسشویی پاکشوما از نظر قابلیت و موتور بکار رفته در دستگاه تا حد قابل توجهی شبیه به ماشین‌های لباسشویی برند ایکس ویژن هستند.

از این رو در این بخش از این مطلب به مقایسه ماشین‌های لباسشویی این دو برند می‌پردازیم.

بیشتر ماشین‌های لباسشویی این برند دارای موتور دارای اینورتور هستند که از این لحاظ ماشین‌های لباسشویی پاکشوما با آن‌ها شبیه هستند.

روی ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن برنامه‌های شستشوی لباس مختلفی ارائه می‌شود که برخی از این برنامه‌های شستشو روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما نیز ارائه شده‌اند. از این میان می‌توان به برنامه شستشوی ضد چروک لباس‌ها و همچنین شستشوی با تأخیر و از این دست اشاره کرد.

یکی از تفاوت‌هایی که ماشین‌های لباسشویی پاکشوما با ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن دارند این است که روی برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی ایکس ویژن قابلیت اضافه کردن لباس در حین کارکردن دستگاه وجود دارد.

اما روی ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن چنین قابلیتی وجود ندارد. از طرفی ماشین‌های لباسشویی ایکس وِزن مجهز به قابلیتی به نام شستشوی Jet Air هستند.

این قابلیت باعث می‌شود حین شستشوی لباس، داخل آب حباب‌هایی ایجاد شود که به تمیز شدن لباس‌ها در حین شستشوی لباس کمک کند. اما این قابلیت روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما هنوز ارائه نشده است.

قیمت ماشین‌های لباسشویی پاکشوما نسبت به ماشین‌های لباسشویی ایکس ویژن مناسب‌تر است و در نتیجه کاربران با هر میزان بودجه‌ای که برای خرید ماشین لباسشویی در نظر گرفته‌اند می‌توانند محصول مناسب خود را در میان لباسشویی‌های این برند انتخاب کنند.

قیمت ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما با ظرفیت دیگ رابطه مستقیمی دارد. به عبارت دیگر هرچه ظرفیت دیک دستگاه بیشتر شود، قیمت ماشین‌های لباسشویی پاکشوما نیز افزایش می‌یابد.

همه چیز در مورد لباسشویی پاکشوما و دلایل خرید این محصول

در ایران چندین برند تولیدکننده ماشین لباسشویی وجود دارند که محصولات خود را به طور گسترده به بازار لوازم خانگی ایران عرضه کرده‌اند.

از آنجایی که با افزایش قیمت دلار و گران بودن ماشین‌های لباسشویی خارجی بسیاری از افراد از نظر اقتصادی قدرت خرید لباسشویی‌های خارجی را ندارند به همین دلیل اخیراً رقابت برای در اختیار داشتن بازار میان برندهای ایرانی تا حدودی افزایش یافته است.

دلایلی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان گفت ماشین‌های لباسشویی پاکشوما می‌توانند یک گزینه مناسب برای اضافه شدن به فهرست انتخابی ماشین‌های لباسشویی که قصد بررسی آن‌ها را برای خرید دارید، اضافه شوند. در ادامه به ذکر مهم‌ترین دلایل می‌پردازیم.

اولین دلیلی که باعث می‌شود شما ماشین لباسشویی پاکشوما را به عنوان یک گزینه مناسب برای خرید انتخاب کنید این است که همه قطعات به کار رفته در ماشین‌های لباسشویی این برند تولید داخل کشور هستند و در داخل خود کارخانه پاکشوما تولید می‌شوند.

بسیاری از برندهای ایرانی قطعات دستگاه‌های خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند و صرفاً در ایران روی ماشین لباسشویی مونتاژ می‌کنند، اما خوشبختانه با تولید صفر تا صد قطعات بکار رفته در لباسشویی‌های خود باعث شده است تا کیفیت دستگاه‌های این برند تا حد قابل توجهی افزایش یابد. از همه مهم‌تر اینکه این کار باعث شده تا قیمت تمام شده تولید محصولات پاکشوما نیز تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا شما در هنگام خرید ماشین لباسشویی، محصولات برند پاکشوما را به عنوان یک گزینه در نظر داشته باشید این است که این برند با همکاری شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی مثل سامسونگ و ال‌جی نیروی انسانی خود را آموزش داده است.

از طرفی از فناوری‌هایی که این شرکت‌ها برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، در ساخت و طراحی ماشین‌های لباسشویی خود بهره برده است. در نتیجه با توجه به گفته برند پاکشوما، فناوری‌هایی که این برند در تولید محصولات خود استفاده می‌کند تا حد قابل توجهی به فناوری‌هایی که در شرکت‌های مطرحی مثل سامسونگ استفاده می‌شود، مشابه است.

طراحی به روز و مدرن ماشین‌های لباسشویی پاکشوما به خصوص سری U و سری H این برند دلیل دیگری است که به شما نشان می‌دهد ماشین لباسشویی پاکشوما می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

طراحی ماشین‌های لباسشویی که در این دو سری قرار می‌گیرند تا حد زیادی شبیه به طراحی ماشین‌های لباسشویی تولید برندهای اروپایی است. البته این ماشین‌ها از نظر قابلیت و توانایی نیز تا حدودی شبیه به ماشین‌های لباسشویی هستند که به خصوص توسط برند سامسونگ تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

جدیدترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما

همان‌طور که گفته شد، برند پاکشوما ماشین‌های لباسشویی خود را در دو نوع درب از بالا و درب از جلو تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه می‌کند. از آنجایی که ماشین‌های لباسشویی درب از بالای این برند نیز از جمله پر طرفدارترین ماشین‌های لباسشویی درب از بالا موجود در بازار ایران هستند در ادامه این بخش علاوه بر معرفی چند نمونه ماشین لباسشویی درب از جلو این برند دو نمونه از بهترین ماشین‌های لباسشویی درب از بالای برند پاکشوما را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی ماشین‌های لباسشویی درب از بالای برند پاکشوما

برند پاکشوما در فهرست جدیدترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما محصولات درب از بالای با کیفیتی را تولید می‌کند. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این دستگاه‌ها صدا و لرزش بسیار کم آن‌ها است که یک مزیت و برتری نسبت به سایر ماشین‌های لباسشویی درب از بالای موجود در بازار به حساب می‌آید.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PWT-7141KJ از نوع درب از بالا

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PWT-7141KJ یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی درب از بالای دو قلو برند پاکشوما است که دارای سه برنامه شستشوی لباس است.

مهم‌ترین مشخصه این دستگاه که باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند، کم صدا بودن موتور دستگاه است. معمولاً ماشین‌های لباسشویی درب از بالا به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند، در حین شستشوی لباس سر و صدا و همچنین لرزش نسبتاً زیادی دارند، اما این مدل از ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما خوشبختانه سر و صدای نسبتاً کمی دارند.

میزان صدای تولید شده در موتور ماشین‌های لباسشویی درب از بالای پاکشوما مدل PWT-7141KJ چیزی در حدود ۲۰ دسی بل است.

در این مدل از ماشین لباسشویی پاکشوما امکان اعمال تنظیمات برای بخش خشک کن دستگاه و همچنین تنظیم مدت زمان شستشوی لباس‌ها نیز وجود دارد. موتورهای تعبیه شده در این مدل از لباسشویی پاکشوما، دارای قدرت بسیار بالایی هستند. از آنجایی که قدرت موتور در این مدل از ماشین لباسشویی بسیار زیاد است در نتیجه شستشوی لباس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود.

خوشبختانه روی ماشین‌های لباسشویی پاکشوما مدل PWT-7141KJ امکان اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو وجود دارد.

یعنی اگر شما فراموش کردید که لباسی را قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی به داخل دستگاه بیندازید، می‌توانید در حین کار کردن دستگاه لباس را به آن اضافه کنید.

ظرفیت دیگ این نمونه از لباسشویی‌های برند پاکشوما چیزی در حدود ۷ کیلوگرم است و سرعت چرخش موتور در آن نیز در حدود ۸۰۰ دور در دقیقه است. همان‌طور که گفته شد میزان لرزش و صدایی که از این دستگاه تولید می‌شود در کمترین حد ممکن است.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PWT-9659AJ مدل درب از بالا

یک نمونه از بهترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما مدل PWT-9659AJ یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی درب از بالا و دوقلو است که ظرفیت دیگ آن چیزی در حدود ۹ کیلوگرم است و برای آن دسته از افرادی که در هر چرخه شستشو حجم زیادی از لباس‌ها را می‌شویند، مناسب است.

این ماشین لباسشویی نیز مانند نمونه قبلی که معرفی شد دارای ۳ برنامه شستشو است. از آنجایی که برند پاکشوما روی قدرت ماشین‌های لباسشویی خود برای تمیز شستن لباس‌ها تأکید زیادی دارد، از این رو موتورهای قدرتمندی را روی ماشین‌های لباسشویی خود تعبیه می‌کند. این ماشین لباسشویی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

این مدل از ماشین لباسشویی برند پاکشوما نیز خوشبختانه قابلیت اضافه کردن لباس‌ها در حین شستشو را دارد و در هر زمان که بخواهید می‌توانید به لباس‌های داخل دیگ ماشین، لباس اضافه کنید.

ظرفیت دیگ در این دستگاه چیزی در حدود ۹٫۶ کیلوگرم است و سرعت چرخش موتور در آن نیز ۸۰۰ دور در دقیقه است.

برچسب مصرف انرژی که روی این نمونه از ماشین لباسشویی پاکشوما حک شده است در سطح A+ است. یکی از قابلیت‌های مهمی که روی این دستگاه ارائه شده است، قابلیت جذب پرز البسه است که باعث می‌شود بعد از پایان یافتن عملیات شستشو، روی لباس‌ها هیچ پرزی ایجاد نشود.

ماشین‌های لباسشویی درب از بالای پاکشوما مدل PWT-9659AJ دارای امکان شستشوی لباس در حالت Air Jet هستند.

در این قابلیت در هنگام شستشوی لباس در آب حباب‌هایی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود لباس‌ها تمیزتر شسته شوند.

این قابلیت برای شستن لباس‌هایی که میزان چرکی آن‌ها زیاد است بسیار کاربردی است.

این نمونه از ماشین لباسشویی پاکشوما، برای استفاده توسط خانواده‌های پر جمعیت انتخاب مناسبی است. تنها ایرادی که روی این ماشین لباسشویی وجود دارد این است که تعداد برنامه‌های شستشوی لباس در آن نسبتاً محدود است.

معرفی بهترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما درب از جلو

همان‌طور که قبلاً نیز گفته شد، پاکشوما انواع متنوعی از ماشین‌های لباسشویی درب از جلو را در ظرفیت‌های مختلف از ۹ کیلوگرم تا ۶ کیلوگرم طراحی و تولید می‌کند.

چون انواع متنوعی از این نمونه ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما در بازار لوازم خانگی ایران موجود است، به همین دلیل در این بخش از این مطلب به معرفی دو نمونه از بهترین ماشین‌های لباسشویی درب از جلو این برند خواهیم پرداخت تا شما بتوانید انتخاب مناسب‌تری برای این دستگاه‌ها داشته باشید.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل WFI-91429 از نوع درب از جلو

اگر به دنبال بهترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما درب از جلو با ظرفیت بالا هستید و می‌خواهید از بین تولیدات برندهای ایرانی دستگاه خود را انتخاب کنید به شما توصیه می‌کنیم تا حتماً ماشین لباسشویی پاکشوما مدل WFI-91429 را در به خاطر داشته باشید.

این دستگاه که دارای دیگ با ظرفیت ۹ کیلوگرم است برای استفاده خانواده‌هایی که جمعیت بالایی دارند بسیار مناسب است. دور موتور در این دستگاه چیزی در حدود ۱۴۰۰ دور در دقیقه است و قدرت آن در تمیز کردن لباس‌ها به خصوص لباس‌هایی که چرکی و کثیفی زیادی دارند، بسیار زیاد است.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل WFI-91429 مجهز به ۱۶ برنامه شستشو است. اگرچه تعداد برنامه‌هایی که روی این مدل از ماشین لباسشویی نسبت به لباسشویی‌های مشابه محدود است و این یک ایراد به حساب می‌آید اما خوشبختانه شامل برنامه‌های کاربردی برای شستشو لباس است و شما می‌توانید به راحتی لباس‌های خود را با این دستگاه بشویید.

دیگ تعبیه شده در این دستگاه مجهز به درام الماسه است که باعث می‌شود نه تنها لباس‌ها تمیزتر شسته شوند بلکه به مرور زمان به بافت پارچه لباس‌ها آسیب نمی‌رساند.

یکی از برنامه‌های کاربردی که روی این نمونه از ماشین‌های لباسشویی ارائه شده است، برنامه شستشوی ضد چروک است که با استفاده از آن اتوکشی لباس بعد از شستشو و خشک شدن بسیار راحت و سریع انجام می‌شود.

این قابلیت روی اکثر ماشین‌های لباسشویی مدرن و پیشرفته خارجی وجود دارد. امکان باز شدن درب دستگاه تا ۱۸۰ درجه باعث می‌شود تا شما به راحتی لباس‌های خود را داخل دیگ دستگاه بریزید و یا بعد از شستشو آن‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید.

از جمله برنامه‌های شستشوی کاربردی که روی این نمونه از ماشین لباسشویی برند پاکشوما ارائه شده است امکان شستشوی خودکار دیگ است که مانع رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها در دیگ ماشین لباسشویی می‌شود.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل WFI-91429 دارای برنامه شستشوی با تأخیر نیز هست. به این ترتیب شما می‌توانید شستشوی لباس‌ها را به ساعت‌هایی که در خانه نیستید و یا مصرف برق در اوج خود نیست موکول کنید.

رتبه مصرف انرژی در این ماشین لباسشویی A است. ایراد عمده این دستگاه‌ها همان‌طور که گفته شد اولاً یکی به دلیل کم بودن برنامه‌های شستشوی لباس است و دیگری میزان مصرف انرژی است که نسبت به نمونه‌های مشابه تولید شده توسط برندهای دیگر نسبتاً زیاد است.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل WFI-70413

اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است و یا به عبارت دیگر در خانواده کم جمعیتی زندگی می‌کنید و یا اینکه لباس‌های هر شخص را به صورت جداگانه می‌شویید بنابراین می‌توانید از ماشین‌های لباسشویی که ظرفیت دیگ آن‌ها محدود است، استفاده کنید.

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید برای خریدن ماشین لباسشویی ایرانی با ظرفیت محدود کنید، انتخاب ماشین لباسشویی ۷ کیلوگرمی برند پاکشوما است. رتبه مصرف انرژی در این دستگاه برابر A است. دیگ تعبیه شده در این ماشین لباسشویی مجهز به درام الماسه است و در نتیجه به مرور زمان آسیبی به بافت لباس‌ها نمی‌شود.

امکان شست‌وشوی ضد چروک از دیگر مزایای این دستگاه است که بسیار کاربردی است. علاوه بر این کاربر می‌تواند در ماشین لباسشویی را با زاویه ۱۸۰ درجه باز کند که یک قابلیت خوب و کاربردی است و باعث می‌شود تا بیرون آوردن لباس‌ها و ریختن لباس‌ها در دیگ به راحتی انجام شود.

روی این نمونه از بهترین مدل ماشین لباسشویی پاکشوما به جای تعبیه دکمه‌های چرخشی به منظور اعمال تنظیمات دستگاه، یک صفحه نمایش تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات دستگاه را مشخص کنید. ایرادی که می‌توان به این دستگاه وارد کرد این است که اولاً مصرف انرژی در آن نسبتاً زیاد است و از طرفی تعداد برنامه‌های شستشو روی این ماشین لباسشویی نسبتاً محدود است.

البته برند پاکشوما ماشین‌های لباسشویی ۸ و ۶ کیلوگرمی را نیز تولید می‌کند که برای مثال قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی ۸ کیلوگرمی شبیه به ماشین‌های لباسشویی ۹ کیلوگرمی است و قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی ۶ کیلوگرمی نیز تا حدودی شبیه به ماشین‌های لباسشویی ۷ کیلوگرمی این برند است. از این رو در این مطلب ما به ذکر مشخصات ماشین‌های لباسشویی ۷ و ۹ کیلوگرمی این برند پرداختیم.

آنچه در این مطلب خوانید شامل معرفی ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما، قابلیت‌های آن‌ها و همچنین مقایسه آن با دستگاه‌های برندهای ایرانی دیگر پرداختیم. علاوه بر این به معرفی برخی از انواع ماشین‌های لباسشویی این برند نیز پرداختیم.

 پاکشوما چه محصولاتی تولید می‌کند؟

در سال ۱۳۷۶ برند پاکشوما فعالیت خود را گسترش داد و تولید محصولاتی مثل انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی تمام خودکار، ماشین‌های ظرف‌شویی، دستگاه‌های مایکروفر، انواع جاروبرقی، کولرهای آبی و گازی و همچنین یخچال‌های ساید بای ساید را در دستور کار خود قرار داد و در حال حاضر این محصولات را به بازار عرضه می‌کند.

این برند به دلیل گسترش فعالیت‌های خود در سال ۱۳۹۳ در شهرک صنعتی محمود آباد ساختمان جدیدی را با وسعت ۱۰ هکتار و سالن‌هایی با مساحت ۳ هکتار احداث کرده است. علاوه بر این در سال ۱۳۹۴، این برند ۳ هکتار دیگر به مساحت سالن‌های خود اضافه کرد و در همین سال یک سالن به مساحت ۶ هکتار که در آن سه خط تولید قرار داشت را افتتاح و راه اندازی کرد.

در برند پاکشوما در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند. این برند در سراسر ایران بیش از ۷۰۰ مرکز خدمات مشتریان را راه اندازی کرده است که خدمات مختلفی را در اختیار کاربران، خریداران و فروشندگان محصولات برند پاکشوما قرار داده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!