تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه آنچه باید در خصوص گوشی‌های آیفون 13 بدانید

مشخصات و قیمت گوشی آیفون ۱۳

اخبار تصلا
برند اپل قصد دارد تا از مجموعه گوشی‌های خانواده آیفون 13 خود را تا ماه سپتامبر یعنی اواسط شهریور ماه سال جاری شمسی رونمایی کند. در حالی که تنها در حدود کمتر از یک ماه به رونمایی از این سری از گوشی‌های برند اپل باقی مانده است، اما در بسیاری از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها مطالبی در خصوص مشخصات و قیمت این گوشی‌های اپل منتشر می‌شود.

 اپل قصد دارد از گوشی آیفون ۱۳ که در ردیف بهترین گوشی های ۲۰۲۱ قرار دارد، تا ماه سپتامبر یعنی اواسط شهریور ماه سال جاری شمسی رونمایی کند. در حالی که کمتر از چند روز به رونمایی از این سری از گوشی‌های برند اپل باقی مانده است، اما در بسیاری از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها مطالبی در خصوص مشخصات و قیمت این گوشی‌های اپل منتشر می‌شود.

تصلا – با وجود اینکه از حدود ۶ ماه پیش بسیاری از رسانه‌های خبری به پوشش اخبار مربوط به گوشی‌های جدید برند اپل یعنی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرداختند اما هنوز تصویر دقیقی از این گوشی‌ها منتشر نشده است و هر چه در سایت‌های مختلف در خصوص این گوشی‌ها منتشر شده است بیشتر حدس و گمان بوده است.

از آنجایی که گوشی‌های برند اپل یا همان گوشی‌های آیفون در همه کشورها از جمله ایران طرفداران زیادی دارند و بسیاری از ما تمایل به دانستن اطلاعات دقیقی در خصوص جدیدترین نسخه‌های این دستگاه‌های هوشمند داریم در این مطلب قصد داریم تا به ارائه اطلاعات نسبتاً دقیقی که تا به حال در خبرگزاری‌های مختلف جهان در خصوص گوشی آیفون ۱۳ منتشر شده است بپردازیم. آنچه در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی خواهید خواند عبارت است از:

  • قیمت و تاریخ رونمایی و عرضه گوشی‌های آیفون برند اپل
  • مشخصات ظاهری گوشی‌های آیفون ۱۳
  • مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی‌های آیفون ۱۳٫

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون (نو و کارکرده)

تاریخ رونمایی، عرضه و قیمت گوشی آیفون ۱۳ برند اپل

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، برند اپل قصد دارد تا از گوشی‌های آیفون ۱۳ خود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی یعنی اواسط شهریور ماه سال ۱۴۰۰ شمسی رونمایی کند.

با وجود اینکه کمتر از چند روز به رونمایی از این سری از گوشی‌های اپل باقی مانده است اما هنوز در هیچ کدام از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌هایی که به پوشش اخبار مربوط به جدیدترین گوشی‌های جهان می‌پردازند، تصویر و یا اطلاعات دقیقی در خصوص این گوشی‌های جدید برند آیفون منتشر نشده است.

اما بسیاری از این خبرگزاری‌ها ادعا کرده‌اند که اپل قرار است در تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ خود به صورت کامل رونمایی کند.

در خصوص قیمتی که قرار است گوشی آیفون ۱۳ با آن ارائه شود در رسانه‌های مختلف حدس و گمان‌های زیادی منتشر شده است اما چیزی که می‌توان به طور قطع اعلام کرد این است که قیمت این گوشی‌ها شبیه به قیمت گوشی‌های آیفون ۱۲ برند اپل خواهد بود و تفاوت چندانی بین قیمت این گوشی‌های و گوشی‌های آیفون ۱۳ وجود نخواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت جهانی گوشی‌های آیفون ۱۲ و تخمین حدودی قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳ می‌توانید به جدولی که در ادامه این بخش نمایش داده شده است مراجعه کنید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که چون گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ جدیدتر هستند در نتیجه می‌توان گفت که قیمت این گوشی‌ها کمی بیشتر از گوشی‌های آیفون ۱۲ است.

البته این تفاوت قیمت چندان زیاد نخواهد بود. چندی پیش اخباری در خصوص افزایش قیمت تجهیزات تولید شده توسط یکی از تأمین کنندگان قطعات گوشی‌های آیفون منتشر شده که مورد توجه بسیاری از خبرگزاری‌های قرار گرفت.

با توجه به انتشار این اخبار می‌توان انتظار داشت که قیمت گوشی آیفون ۱۳ برند اپل کمی بیشتر از قیمت گوشی‌های آیفون ۱۲ این برند باشد اما همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، این اختلاف قیمت چندان زیاد نخواهد بود.

البته اخیراً اخباری نیز در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده که نشان می‌دهد قیمت گوشی‌های آیفون ۱۳ که قرار است در ماه سپتامبر از آن‌ها رونمایی شود دقیقاً شبیه به قیمت گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهد بود.

در جدول زیر می‌توانید قیمت جهانی گوشی‌های آیفون ۱۲ برند اپل را مشاهده نمایید.

مدل گوشی قیمت در آمریکا قیمت در انگلیس قیمت در استرالیا
گوشی‌های آیفون ۱۲ مینی ۶۹۹ دلار ۶۹۹ پوند هزار و ۱۹۹ دلار استرالیا
گوشی‌های آیفون ۱۲ ۷۹۹ دلار ۷۹۹ پوند هزار و ۳۴۹ دلار استرالیا
گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۱۰۰۰ دلار ۱۰۰۰ پوند هزار و ۸۴۹ دلار استرالیا
گوشی‌های آیفون ۱۲ پرومکس هزار و ۹۹ دلار ۱۰۹۹ پوند هزار و ۸۴۹ دلار استرالیا

طراحی ظاهری گوشی آیفون ۱۳ معمولی چگونه است؟

به نظر می‌رسد طراحی ظاهری گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ از نظر ظاهری تا حد قابل توجهی شبیه به ظاهر گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ باشد اما ممکن است برخی از تغییراتی جزئی روی این گوشی‌های ایجاد شده باشد که در برخی از وب سایت‌های تخصصی نقد و بررسی گوشی‌های جدید به آن‌ها اشاره شده است.

یکی از تغییراتی که ممکن است در ظاهر گوشی آیفون ۱۳ اعمال شده باشد مربوط به نحوه چیدمان دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ باشد.

برای مثال در گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی، نحوه قرار گرفتن لنز دوربین در پشت گوشی، به جای اینکه در یک ردیف باشد در دو ردیف بالا و پایین و در جهت مخالف هم قرار خواهند گرفت.

در تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید نحوه قرار گرفتن لنز دوربین‌ها در گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی را مشاهده خواهید کرد.

البته ممکن است اپل از ارائه گوشی‌های خود با این چیدمان دوربین در پشت گوشی صرف‌نظر کند اما بر اساس آنچه در وب سایت‌های مختلف منتشر شده است، می‌توان گفت به احتمال ۹۰ درصد نحوه قرارگیری دوربین‌ها در پشت گوشی‌های آیفون ۱۳ به شکلی که در تصویر آمده است خواهد بود.

همچنین بر اساس تصاویر رندر شده بر اساس آنچه برند اپل در خصوص گوشی‌های آیفون ۱۳ به آن اشاره کرد است، انتظار می‌رود که حجم باتری این گوشی‌ها نسبت به حجم باتری گوشی‌های آیفون ۱۲ تا حدودی افزایش یابد.

در نتیجه می‌توان انتظار داشت که ابعاد گوشی برای اینکه بتوان باتری با حجم بیشتری در آن تعبیه کرد بزرگ‌تر شود.

البته بزرگ‌تر شدن به این است که به احتمال بسیار زیاد قطر گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به قطر گوشی‌های آیفون ۱۲ کمی بیشتر باشد و در نتیجه در طراحی این گوشی‌ها به منظور تعبیه باتری با حجم بیشتر، ضخامت گوشی نیز افزایش یابد.

امیدواریم که اپل برای تعبیه باتری با حجم و ظرفیت بیشتر به جای افزایش ضخامت گوشی از راه حل دیگری استفاده کند ولی اگر چنین اتفاقی نیز بیفتد، این تغییر ضخامت به احتمال ۹۹ درصد چندان زیاد نخواهد بود.

از نظر بریدگی صفحه نمایش به منظور تعبیه سنسور تشخیص چهره و دوربین جلو گوشی باید به این نکته اشاره کنیم که هرچه نسل‌های برند آیفون پیشرفت کرده‌اند، بریدگی روی صفحه نمایش به منظور تعبیه سنسور تشخیص چهره و همچنین دوربین سلفی دستگاه نیز کاهش یافته است.

از این انتظار می‌رود که در گوشی‌های آیفون ۱۳ طبق سنت اپل در اعمال تغییرات روی بریدگی صفحه نمایش ابعاد این بریدگی کاهش یابد.

کاهش در ابعاد این بریدگی باعث می‌شود تا اندازه سنسور تشخیص چهره و همچنین لنز دوربین سلفی گوشی نیز تا حدودی کاهش یابد.

همچنین بر اساس آنچه در خبرهای مختلف منتشر شده است، بخش پخش کننده صدا در گوشی‌های آیفون ۱۳ قرار است در فاصله نزدیک‌تری نسبت به قاب گوشی قرار بگیرد.

اگر این تغییرات روی گوشی‌های آیفون ۱۳ اعمال شود می‌توان انتظار داشت که فضای کمتری به بریدگی روی صفحه نمایش برای تعبیه سنسور تشخیص چهره و دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شود.

در نسخه چاپ سه بعدی گوشی‌های آیفون که تصاویر آن در بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است، اندازه بریدگی روی صفحه نمایش چیزی در حدود ۲۶٫۸ میلی‌متر خواهد بود.

این میزان برای بریدگی در نظر گرفته شده روی گوشی‌های آیفون ۱۲ چیزی در حدود ۳۴٫۸۳ میلی‌متر است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ابعاد این بریدگی نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ تا حد قابل توجهی کاهش یافته است و به احتمال زیاد، به شدت مشهود خواهد بود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد المان‌هایی که قرار است روی این بریدگی‌ها قرار گیرند مثل سنسور تشخیص چهره، دوربین سلفی و همچنین پخش کننده صدا از نظر مکان قرارگیری تفاوت زیادی با گوشی‌های آیفون ۱۲ داشته باشند.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، محل قرارگیری لنز دوربین سلفی در گوشی‌های آیفون ۱۳ در سمت چپ بریدگی است در حالی که در گوشی‌های آیفون ۱۲ این لنز در سمت راست بریدگی قرار دارد.

از طرفی بر اساس آنچه در سایت‌های خبر مختلف منتشر شده است، اندازه پخش کننده صدا در آیفون ۱۳ بین ۲۶٫۶۳ میلی‌متر تا ۲۵٫۵۷ میلی‌متر خواهد بود.

بر اساس تصاویر رندر منتشر شده و آنچه گفته شد، اندازه بریدگی روی صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ در حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس خبرهای منتشر شده، نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ به چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز برسد که عدد قابل توجهی است.

در خصوص بریدگی روی صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو پرومکس نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که ابعاد این بریدگی نسبت به نسخه قبلی این گوشی‌های تا حد قابل توجهی کوچک‌تر شده است.

همچنین لنز دوربین در پشت این گوشی‌ها نیز نسبت به لنز دوربین دور گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۱۲ پرومکس نیز بزرگ‌تر شده است.

نکته جالب و قابل توجه در خصوص گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرومکس این است که شباهت ظاهری این گوشی‌ها و گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۱۲ پرو مکس بسیار کمتر از شباهت میان گوشی‌های آیفون ۱۳ با نسخه قبلی آن‌ها یعنی آیفون ۱۲ است.

برای مثال بامپر دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳ نه تنها بزرگ‌تر شده است بلکه ارتفاع آن نسبت به سطح پشت گوشی نیز کاهش یافته است.

همچنین در گوشی‌های آیفون ۱۳ از سنسورهای بزرگ‌تری در دوربین دستگاه نسبت به سنسورهای دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو پرومکس استفاده شده است.

در واقع بزرگ‌ترین تغییری که روی گوشی آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ ایجاد شده است مربوط به دوربین دستگاه است و نحوه چیدمان دوربین‌ها در پشت گوشی است.

علاوه بر این اندازه دوربین‌ها نیز در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرومکس و همچنین گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ معمولی نیز نسبت به نسخه‌های قبلی نیز تا حدودی افزایش یافته است.

هر چند هیچ کدام از مواردی که تا به حال در خصوص گوشی‌های آیفون ۱۳ به آن‌ها اشاره شد قطعی نیستند و ممکن است برند اپل برخی از آن‌ها یا حتی هیچ کدام از این موارد در طراحی و تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ اعمال نکرده باشد اما به هر حال همیشه پشت هر شایعه و خبری که در فضای رسانه منتشر می‌شود حقایقی وجود دارد که می‌تواند صحیح یا نا صحیح باشد.

در خصوص استفاده از سنسور اثر انگشت در گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز بر اساس گفته‌های برخی از منابع خبری، اپل همچنان بر سیاست خود مبنی بر عدم استفاده از سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش و استفاده از سنسور تشخیص چهره در زیر صفحه نمایش پافشاری می‌کند.

نکته جالبی که در خصوص سنسور تشخیص چهره استفاده شده روی گوشی‌های آیفون ۱۳ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، خبرهای مربوط به توانایی سنسور تشخیص چهره تعبیه شده در گوشی‌های آیفون در صورت پوشیدن ماسک و یا عینک دودی است.

البته اپل هنوز خبر ارائه چنین قابلیتی را روی سنسورهای تشخیص چهره خود تائید نکرده است و هنوز نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد که این سنسورها توانایی تشخیص چهره اشخاص را در حالتی که ماسک به صورت دارند و یا از عینک آفتابی استفاده کرده‌اند، دارد یا نه.

قرار است برند اپل از نسخه ۱۵ سیستم عامل iOS روی گوشی‌های آیفون ۱۳ خود استفاده کند و بر اساس اخبار منتشر شده در خصوص قابلیت‌های این سیستم‌عامل، گفته می‌شود روی این نسخه از سیستم‌عامل، قابلیتی تشخیص بیومتریک دو گانه ارائه شده است.

البته ابن قابلیت تنها روی گوشی‌های قابل اجرا است که هم دارای سنسور تشخیص چهره و هم سنسور اثر انگشت باشند. در نتیجه از آنجایی که به احتمال بسیار قوی قرار نیست اپل روی گوشی‌های آیفون ۱۳ خود از سنسور اثر انگشت استفاده کند پس اجرایی شدن چنین قابلیتی تقریباً منتفی خواهد بود.

ابعاد گوشی‌های آیفون ۱۳

همان‌طور که همه خبرهای مربوط به گوشی آیفون ۱۳ آمده است و خبر آن تقریباً قطعی شده و به تائید برند اپل نیز رسیده است،

خانواده گوشی‌های آیفون ۱۳ قرار است دارای ۴ عضو باشند که این اعضا شبیه به اعضای خانواده گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهد بود.

البته ابعاد این گوشی‌های نسبت به ابعاد گوشی‌های آیفون ۱۲ تا حدودی متفاوت خواهد بود به خصوص اینکه قرار است برند اپل ظرفیت باتری را در گوشی‌های آیفون ۱۳ خود افزایش دهد.

گفته می‌شود ضخامت گوشی آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو چیزی در حدود ۷٫۵۷ میلی‌متر یعنی حدود ۰٫۱۷ میلی‌متر بیشتر از ضخامت گوشی‌های آیفون ۱۳ باشد.

همچنین گفته می‌شود برآمدگی ماژول دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو چیزی در حدود ۳٫۶۵ میلی‌متر یعنی ۱٫۷ میلی‌متر بیشتر از گوشی‌های آیفون ۱۲ و همچنین عرض بامپر دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی چیزی در حدود ۳٫۹ سانتیمتر باشد.

در حالی که این اندازه در گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در حدود ۳٫۷۱ سانتیمتر خواهد بود.

از طرفی ابعاد بامپر دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرومکس نیز چیزی در حدود ۴٫۴۹ سانتیمتر است که این اندازه در گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۱۲ پرومکس در حدود ۴ سانتیمتر خواهد بود.

 رنگ گوشی‌های آیفون ۱۳

به نظر می‌رسد برند اپل قصد دارد تا گوشی آیفون ۱۳ خود را در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید کند.

برخی از این رنگ‌ها، همان رنگ‌هایی خواهد بود که گوشی‌های آیفون سری ۱۲ برند اپل با آن‌ها ارائه شده است و برخی دیگر نیز جدید خواهند بود.

برای مثال قرار است گوشی‌های آیفون ۱۳ پر و ۱۳ پرومکس در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی مسی که رنگ جدیدی است ارائه شوند.

در معرفی رنگ‌های آیفون ۱۳، رنگ طلایی مسی با عنوان Sunset Gold یا طلایی غروب و یا همان برنز معرفی شده است.

همچنین گفته می‌شود گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو پرو مکس با رنگ رز گلد نیز تولید و به بازار عرضه شوند. در تصویر زیر می‌توانید رنگ رز گلد این گوشی‌ها را مشاهده کنید.

همچنین گفته می‌شود این گوشی‌ها قرار است در رنگ‌های نارنجی و بنفش نیز به بازار عرضه شوند که رنگ‌های خاص و جالبی خواهند بود.

البته خبر تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو پرو مکس به رنگ‌های بنفش و نارنجی خبری است که فقط در یک خبرگزاری منتشر شده است و خبرگزاری‌های دیگر صحبتی از آن نکرده‌اند.

اگر خبر تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو ۱۳ پرومکس در رنگ‌های بنفش و نارنجی درست باشد، باید منتظر استقبال بی سابقه خریداران از این دو رنگ گوشی باشیم چون در تصاویر رندر شده، گوشی‌هایی که در این دو رنگ طراحی شده‌اند دارای جذابیت بسیار زیادی هستند.

علاوه بر این بارها در خبرگزارهای مختلف به این نکته اشاره شده است که به احتمال بسیار زیاد آیفون ۱۳ پرو پرو مکس در رنگ مشکی مات نیز ارائه خواهد شد.

این رنگ قرار است جایگزین رنگ مشکی گرافیتی که گوشی‌های آیفون ۱۲ با آن تولید شده‌اند بشود.

در صورتی که خبر تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ به رنگ‌های بنفش، نارنجی و مشکی مات درست باشد، می‌توان به این نتیجه رسید که  برند اپل قصد دارد برای تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ خود از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده نماید.

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳

یکی از شایعاتی که قبل از ورود و رونمایی از گوشی‌های آیفون ۱۲ در بسیاری از خبرگزاری‌های مختلف در خصوص آن صحبت‌های زیادی شده بود، خبر مربوط به استفاده از صفحه نمایش‌هایی با نرخ به روز رسانی تصویر در حدود ۱۲۰ هرتز بود.

اما متأسفانه این خبر و شایعه به واقعیت نپیوست. این بار نیز در خصوص گوشی‌های آیفون همین خبرها منتشر شده است اما انتظار می‌رود که این بار این شایعه به واقعیت بپیوندد.

اگر روی گوشی‌های آیفون ۱۳ از صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز استفاده شود، در نتیجه اجرای بازی‌ها و مشاهده فیلم‌ها به خصوص فیلم‌های با کیفیت بالا روی صفحه نمایش این گوشی‌ها نرم‌تر و بهتر خواهد بود.

در واقع استفاده از صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود تا صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ شبیه به صفحه نمایش دستگاه‌های آی پد پرو باشد.

در صفحه نمایش این دستگاه‌ها، نرخ به روز رسانی تصویر بسته به موردی که روی صفحه نمایش در حال نمایش است، تغییر می‌کند.

برای مثال برای بازی‌هایی که سرعت تصویر در آن‌ها بالا است، نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش با زمانی که قرار است روی دستگاه فیلم یا هر چیز دیگری نمایش داده شود، متفاوت است.

البته با توجه به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های معتبر به احتمال بسیار زیاد، ارائه صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی تصویر در حدود ۱۲۰ هرتز فقط روی ۲ گوشی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ برند اپل ارائه خواهد شد.

می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرومکس مجهز به صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی  تصویر ۱۲۰ هرتز باشند.

با توجه به پتنت‌های ثبت شده توسط برند اپل، حتی می‌توان انتظار داشت که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ از صفحه نمایش‌هایی با نرخ به روز رسانی  تصویر ۲۴۰ هرتز استفاده شود.

در حال حاضر روی هیچ کدام از گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار از صفحه نمایشی با نرخ به روز رسانی تصویر ۲۴۰ هرتز استفاده نشده است و در صورتی که اپل گوشی‌های آیفون ۱۳ خود را با چنین صفحه نمایشی ارائه دهد، اولین برندی خواهد بود که از چنین صفحه نمایشی با نرخ به روز رسانی ۲۴۰ هرتز روی گوشی‌های خود استفاده کرده است.

علاوه بر این انتظار داریم که برند اپل روی صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ قابلیت صفحه نمایش همواره روشن یا Always on Display را ارائه کند.

این موضوع در بسیاری از منایع خبری رسمی که اخبار معتبری را در خصوص گوشی‌های جدیدی که قرار است به بازار عرضه شوند، پوشش می‌دهند منتشر شده است.

نکته مهم در خصوص صفحه نمایش همواره روشن این سات که بسیاری از برندهای تولید کننده گوشی تلفن همراه که از سیستم عامل اندروید روی دستگاه‌های خود استفاده کرده‌اند، سال‌ها پیش چنینی قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

از طرفی ابعاد صفحه نمایش که برند اپل برای گوشی‌های آیفون ۱۳ در نظر گرفته است شامل اندازه‌های ۵٫۴ اینچ برای گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی، ۶٫۱ اینچ برای گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی و ۱۳ پرو اندازه ۶٫۷ اینچی برای گوشی‌های ۱۳ پرومکس خواهد بود.

دوربین تعبیه شده روی گوشی‌های آیفون ۱۳ برند اپل

مینگ چی کو، یکی از محققان گوشی‌های تلفن همراه که همیشه پیش‌بینی‌های دقیقی را در خصوص گوشی‌های تلفن همراهی که قرار است به زودی به بازار ارائه شوند، منتشر کرده است.

در خصوص دوربینی که قرار است برند اپل روی گوشی‌های خود عرضه کند، به این موضوع اشاره کرده است که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرومکس، قرار است از دوربین‌هایی با لنز اولترا واید استفاده کند که فاصله کانونی آن‌ها چیزی در حدود f.1/8 خواهد. این دوربین‌ها دارای ۶ لنز خواهند بود. در حال حاضر روی گوشی‌های آیفون ۱۲ پرومکس از ۵ لنز روی دوربین‌های گوشی استفاده می‌شود که فاصله کانونی آن‌ها f/2.4 خواهد بود.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که دوربین‌های تعبیه شده روی گوشی‌های مدل پرو آیفون ۱۳ دارای قابلیت فوکوس خودکار روی لنزهای اولترا واید خود خواهند بود.

از طرفی احتمال می‌رود برند اپل روی همه انواع گوشی‌های آیفون ۱۴ خود که قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه کند، از قابلیت فوکوس خودکار استفاده نماید. تغییراتی که قرار است روی دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ به خصوص مدل‌های پرو این دستگاه‌ها عرضه شود، توسط برخی از منابع خبری رسمی دیگر از جمله سایت Barclays نیز تائید شده است.

البته منابع خبری رسمی که خبرهای مربوط به دوربین تعبیه شده روی گوشی آیفون ۱۳ را منتشر کرده‌اند، به این موضوع اشاره کرده‌اند که قابلیت فوکوس خودکار و برخی از تغییرات جزئی از این دست قرار است روی دوربین‌های هر ۴ مدل آیفون ۱۳ اعمال شوند.

همچنین طبق اعلم این منابع خبری، قرار است روی گوشی‌های آیفون ۱۳ برند اپل از همان اسنپر تله‌ای استفاده شود که روی گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو ۱۲ پرو مکس استفاده شده است. این اسنپر تله این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتوانند با استفاده از دوربین گوشی خود زوم ۲٫۵X انجام دهند. همچنین این دوربین‌ها می‌توانند از زوم بیشتر از ۲X روی پردازنده تعبیه شده روی آن‌ها استفاده نمایند.

در دوربین اصلی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرومکس نیز قرار است از دیافراگم f/1.5 استفاده شود. در حال حاضر روی گوشی‌های آیفون ۱۲ پرومکس از دوربین با دیافراگم f/1.6 به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌شود.

اگر از این دوربین‌ها روی گوشی‌های آیفون ۱۳ به عنوان دوربین اصلی استفاده شود، در نتیجه عملکرد دوربین برای ثبت تصاویر پرتره به خصوص در مواقعی که نور محیط محدود و کم است، افزایش خواهد یافت. البته این تغییرات فقط روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرومکس اعمال خواهد شد و سایر اعضای خانواده آیفون ۱۳ از داشتن چنین قابلیتی محروم خواهند بود.

بر اساس گزاره‌ای منتشر شده، انتظار می‌رود همه ۴ مدل از گوشی آیفون ۱۳ برند اپل مجهز به اسکنر از نوع LiDar باشند. این اسکنرها در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ فقط روی مدل‌های پرو این دستگاه‌ها عرضه شده است.

هر چند بسیاری از منابع خبری به این موضوع اشاره کرده‌اند که اپل قصد ندارد از اسکنرهای LiDar روی همه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ استفاده کند، اما چون خبر مربوط به استفاده از این اسکنرها روی هر ۴ مدل گوشی جدیدتر است در نتیجه می‌توان انتظار داشت که همه مدل‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ دارای چنین اسکنری خواهند بود.

قرار است روی همه مدل‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ از آیفون ۱۳ مینی گرفته تا آیفون ۱۳ پرو، از سنسورهای OIS که در واقع دارای قابلیت تثبیت کننده تصویر هستند استفاده شود.

البته روی گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس در تل حاضر از چنین سنسوری استفاده می‌شود. همچنین بر اساس آخرین اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد ابعاد لنز دوربین در گوشی‌های مدل پرو آیفون ۱۳ یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو نسبت به آنچه در حال حاضر روی گوشی‌های پرو آیفون ۱۲ استفاده می‌شود، بزرگ‌تر باشند.

در برخی از منابع خبری نیز اخباری مبنی بر استفاده برند اپل از موتورهای VCM ی یا Voice Coil Motor بیشتر نسبت به موتورهای VCM معمولی روی گوشی‌های آیفون ۱۳ منتشر کرده‌اند.

در صورتی که از این نوع موتورها روی دوربین‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود، قدرت این دوربین‌ها در تثبیت کردن عکس و همچنین جلوگیری از اثر لرزش دست روی افزایش زیادی پیدا خواهد کرد.  این قابلیت قرار است هم روی دوربین‌های جلو هم دوربین‌های پشت گوشی‌های آیفون ۱۳ اعمال شود.

اگر همه تغییراتی که در این بخش به آن‌ها اشاره شد روی دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ ارائه شود، در نتیجه بلاک مربوط به ماژول دوربین ابعاد بزرگ‌تری نسبت به بلاک ماژول دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهد داشت.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ابعاد بلاک مربوط به ماژول دوربین در کیس یا گارد آیفون ۱۳ پرومکس که روی آیفون ۱۲ پرو مکس تعبیه شده است کاملاً مشخص است و مشاهده می‌کنید که تا چه میزان اندازه این بلاک قرار است بزرگ‌تر شود.

اپلیکیشن های گوشی‌های ایفون ۱۳

در خصوص اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به دوربین که روی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ارائه شده است باید به این نکته اشاره کنیم که قرار است قابلیت‌های مربوط به ضبط ویدیو در نرم‌افزار دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ افزایش یابد.

قابلیت‌هایی که قرار است به این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها اضافه شود، شامل مواردی مثل افزودن قابلیت ضبط ویدیو در حالت پرتره که در آن پشت سوژه تارتر از سوژه خواهد شد و ضبط ویدیو در حالت سینمایی خواهد بود. همچنین قرار است روی این نرم‌افزار، ابزارهای مختلفی مثل ابزارهای ویرایش ویدیو همچنین فیلترهای مختلفی نیز ارائه شود.

همچنین خبرهای نیز در خصوص تصمیم برند اپل برای استفاده از دوربین‌های پریسکوپی روی گوشی‌های آیفون آینده خود که به احتمال زیاد گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از آن‌ها خواهد بود، منتشر شده است.

در صورتی که از این دوربین‌ها روی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شود، قدرت زوم دوربین‌ها نسبت به آنچه روی گوشی‌های آیفون ۱۲ است بیشتر خواهد بود.

برای مثال زوم دوربین‌های آیفون در حالت اپتیکال می‌تواند به چیزی در حدود ۱۰X برسد که در نوع خود بسیار زیاد است. از طرفی بر اساس شایعات منتشر شده، گوشی‌های آیفون ۱۴ دارای چنین قابلیتی خواهند بود.

باتری تعبیه شده روی گوشی‌های آیفون ۱۳

به گفته برخی از تحلیل‌گران، به احتمال بسیار زیاد برند اپل روی گوشی آیفون ۱۳ از تکنولوژی‌های سافت بورد یا Soft Board استفاده خواهد کرد.

استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود تا ابعاد باتری بدون تغییر در حجم و ظرفیت آن کاهش یابد. هرچند برخی از خبرگزاری‌ها نیز گفته‌اند که چون قرار است برند اپل ظرفیت باتری‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ را افزایش دهد، ضخامت گوشی افزایش می‌یابد، اما به هر حال برخی دیگر نیز به استفاده اپل از این تکنولوژی اشاره کرده‌اند.

البته منابع خبری که به استفاده برند اپل از تکنولوژی سافت بورد اشاره کرده‌اند، به موضوع افزایش حجم و ظرفیت باتری‌های گوشی آیفون ۱۳ نیز پرداخته‌اند و گفته‌اند که گوشی‌های آیفون ۱۳ مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر خواهند بود.

اما به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که اپل به فکر صرفه‌جویی بیشتر در فضای استفاده شده توسط باتری روی گوشی‌های آیفون است.

البته شاید اپل از باتری‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر و ظرفیت بیشتر روی گوشی‌های آیفون ۱۴ استفاده کند و حدس خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش ضخامت گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ به دلیل استفاده از باتری با حجم بیشتر، درست از آب در بیاید.

همچنین در خبرگزاری‌های مختلف آمده است که برند اپل قرار است روی گوشی‌های آیفون ۱۳ از بردهای انعطاف پذیر به جای بردهای سخت و غیر قابل انعطاف استفاده نماید. در این صورت بردها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و اپل متواند به هدف خود برای صرفه‌جویی در فضای مورد استفاده بردها برسد.

در صورتی که حدس خبرگزاری‌ها برای استفاده از باتری‌های با حجم و ظرفیت بیشتر روی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ درست از آب در بیاید، می‌توان انتظار داشت که ظرفیت باتری روی گوشی‌های آیفون ۱۳ به صورتی باشد که در جدول زیر آمده است.

مدل ظرفیت ظرفیت باتری روی گوشی نسل قبل
آیفون ۱۳ مینی ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ۲۲۷۷ میلی‌آمپر
آیفون ۱۳ ۳۰۹۶ میلی‌آمپر ۲۸۰۵ میلی‌آمپر
آیفون ۱۳ پرو ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ۲۸۰۵ میلی‌آمپر
آیفون ۱۳ پرو مکس ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ۳۶۸۷ میلی‌آمپر

همچنین گفته می‌شود که برند اپل قصد دارد در گوشی‌های آیفون ۱۳ در بخش شارژ بی‌سیم یا همان وایرلس این گوشی‌ها تغییرات بنیادینی اعمال نماید و به این ترتیب روی گوشی‌های آیفون ۱۳ از کویل یا در واقع مدارهای بزرگ‌تری برای شارژ بی‌سیم این دستگاه‌ها استفاده نماید.

به این ترتیب سرعت شارژ وایرلس در این گوشی‌ها تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. از طرفی مدیریت دما در باتری هنگام شارژ شدن باتری به صورت بی‌سیم نیز بهتر انجام خواهد شد.

از طرفی برخی دیگر از خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که قرار است شارژ بی‌سیم گوشی‌های آیفون ۱۳ به نحوی انجام شود که شما می‌توانید ایر پادهای خود را همراه با گوشی‌های آیفون با استفاده از استند شارژ بی‌سیم شارژ نمایید.

بر اساس اعلام برخی از منابع خبری قرار است روی گوشی‌های آیفون ۱۳ در کنار استفاده از مدارهای بزرگ‌تر از آهنرباهای بزرگ‌تری نیز در کنار مدار مربوط به شارژ بی‌سیم دستگاه استفاده شود.

بر اساس خبرهای منتشر شده قدرت شارژ از طریق کابل یا وایرد روی گوشی‌های آیفون ۱۳ در حدود ۲۵ وات خواهد بود. آن میزان روی گوشی‌های آیفون ۱۲ چیزی در حدود ۱۸ وات است. در نتیجه می‌توان گفت سرعت شارژ باتری دستگاه روی گوشی‌های آیفون ۱۳ تا حد قابل توجهی سریع‌تر از سرعت شارژ باتری روی گوشی‌های آیفون ۱۲ خواهد بود.

بر اساس یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط برند اپل، به احتمال بسیار زیاد گوشی‌های آیفون ۱۳ مجهز به قابلیتی به نام Protective Charging یا شارژ امن خواهند بود که باعث می‌شود جلو شارژ شدن بیش از حد گوشی تا حد قابل توجهی گرفته شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا برند اپل قصد دارد از این بتنت ثبت شده خود روی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده نماید یا نه.

ظرفیت حافظه گوشی های آیفون ۱۳

در خصوص حافظه گوشی‌های آیفون باید به این نکته اشاره کنیم که به نظر می‌رسد برند اپل قصد دارد گوشی‌های آیفون ۱۳ خود را با ظرفیت ۱ ترابایت حافظه ارائه کند. البته هنوز برند اپل هیچ خبری مبنی بر استفاده از چنین حجم حافظه‌های روی گوشی‌های اپل منتشر نکرده است و این تنها حدس و گمان برخی از محققان است.

در صورتی که اپل از حافظه‌های ۱ ترابایتی روی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده نماید در نتیجه می‌توان انتظار داشت که قیمت آیفون‌های ۱۳ مجهز به حافظه ۱ ترابایتی تا حد قابل توجهی افزایش یابد. البته حافظه ۱ ترابایتی آن هم روی گوشی تلفن همراه بیشتر مناسب کاربران حرفه‌ای این گوشی‌ها است و به نظر نمی‌رسد برای کاربران عادی ین دستگاه‌ها کاربرد چندانی داشته باشد.

از نظر عملکرد دستگاه نیز به نظر می‌رسد همان‌طور که برند اپل هر سال عملکرد گوشی‌های آیفون را در هر نسل نسبت به نسل قبلی افزایش داده سات، از این رویه برای گوشی‌های آیفون ۱۳ خود استفاده کند و ما شاهد ارائه گوشی‌های آیفون ۱۳ با عملکرد ارتقا داده شده نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ باشیم.

سیستم عامل گوشی آیفون ۱۳ اپل

 قرار است روی این گوشی‌ها از نسخه ۱۵ سیستم عامل iOS استفاده شود. از جمله ویژگی‌های نسخه ۱۵ سیستم‌عامل iOS می‌توان به مواردی مثل بهبود و ارتقا قابلیت‌هایی مثل فیس تایم و امکان برقراری تماس با کاربران از طریق وب و اپلیکیشن‌های تحت وب اشاره کرد. در این صورت کاربران iOS می‌توانند با استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن فیس تایم با کاربران اندرویدی که به لینک تماس دسترسی دارند، تماس بگیرند.

نکته جالب در خصوص سیستم‌عامل iOS 15 این است که امکان ثبت و تبدیل پیام‌ها به تصویر و کپی کردن آن‌ها به صورت داکیومنت و سند نیز برای کاربران وجود دارد. همچنین نسخه جدیدی از اپلیکیشن آب و هوا روی نسخه ۱۵ سیستم‌عامل iOS عرضه شده است.

اپلیکیشن نقشه نیز روی سیستم‌عامل iOS 15 دوباره از نو طراحی شده است و به این ترتیب جزئیات بیشتری از مکانی که کاربر روی نقشه مشخص کرده است، نمایش داده می‌شود. همچنین روی گوشی‌های آیفون ۱۳ همچنان قرار است از اتصال ۵G پشتیبانی شود.

قابلیت اتصال به اینترنتی در گوشی جدید Apple

از دیگر قابلیت‌هایی که برند اپل به گوشی آیفون ۱۳ خود اضافه خواهد کرد، قابلیت اتصال به اینترنت ماهواره‌ای است که قرار است توسط تعبیه یک تراشه سفارشی باند پایه به نام ایکس ۶۰ روی این گوشی‌های ایجاد شود. این تراشه که توسط شرکت کوالکام طراح شده است قابلیت اتصال به نزدیک‌ترین ماهواره در مدار زمین یا همان LEO را دارد.

ماهواره‌های استارلینک که قرار است اینترنت ماهواره‌ایی را در همه نقاط جهان ارائه کنند، در ارتفاع ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته‌اند و در واقع به عنوان پایه و اساس سرویس اینترنتی استارلینک ایلان ماسک به حساب می‌آیند.

علاوه بر همه مواردی که در بالا گفته شد، تیم کوک اعلام کرده است که روی گوشی آیفون ۱۳ قابلیتی را ارائه خواهد کرد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند حتی در زمان‌هایی که به سیگنال مخابراتی دسترسی ندارند، تماس‌های صوتی خود را با گوشی‌های آیفون ۱۳ اپل برقرار نمایند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا در خصوص تغییراتی که انتظار می‌رود برند اپل روی گوشی آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌های قبلی این گوشی‌ها از جمله گوشی‌های آیفون ۱۲ اعمال کند، صحبت کردیم. برای مثال در خصوص تغییرات در صفحه نمایش، باتری، پردازنده، نوع شارژ دستگاه و همچنین قابلیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری این گوشی‌ها صحبت شد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!