تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نمایشگاه‌های معروف لوازم خانگی در ایران و جهان کجا و چه زمانی برگزار می‌شود؟

معرفی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی لوازم‌خانگی

بدون عنوان
رویدادها و نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی با هدف ارائه و نمایش آخرین دستاوردها، تولیدات و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید لوازم‌خانگی هر ساله و یا هر چند ماه یک‌بار در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان و ایران برگزار می‌شوند و محلی برای جذب سرمایه و مشتری برای تولید‌کنندگان این صنعت است.

تصلا – نمایشگاه نوعی تبلیغ زنده است؛ تولیدکننده، توزیع کننده، مصرف‌کننده کالا و یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می‌آیند و بهترین زمان برای ارائه آخرین دستاوردها، بازاریابی، شناسایی نیاز مشتری، برندسازی و رقابت فراهم می‌شود. نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه بستر مناسبی را برای مطالعه بازار لوازم‌خانگی، تدوین استراتژی‌های تولید این محصولات بر اساس نیاز بازار و معرفی برترین تولیدکنندگان لوازم‌خانگی فراهم می‌کنند.

این نمایشگاه‌ها و رویدادها امکان محک زدن توانایی‌ها، جذب سرمایه و سرمایه‌گذار، جذب خریدار و همچنین دسترسی سریع به منابع انسانی و از این دست را برای فعالان و علاقه‌مندان فعالیت در حوزه لوازم‌خانگی ایجاد می‌کند.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی محل مناسبی برای عرضه و ارائه جدیدترین محصولات به مصرف‌کنندگان لوازم‌خانگی است. بسیاری از سرمایه‌گذاران، فروشندگان و حتی مصرف‌کنندگان برای آشنایی با آخرین محصولات تولیدشده لوازم‌خانگی مطابق با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در دنیا از این نمایشگاه‌ها و رویدادها در سراسر جهان بازدید می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم تا برترین نمایشگاه‌ و رویدادهای داخلی و خارجی لوازم‌خانگی که در سراسر جهان و ایران برگزار می‌شوند را معرفی کنیم.

معرفی مکان های نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی

نمایشگاه بین‌المللی آسیا ۲۰۲۰

نمایشگاه بین‌المللی آسیا ۲۰۲۰ یکی از نمایشگاه‌های معتبر لوازم‌خانگی است که در شهر کراچی پاکستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد یک پلتفرم جهانی برای مشاغل و فعالان حرفه‌ای لوازم‌خانگی است. شرکت‌ها و برندهای تولیدکننده لوازم‌خانگی که قصد دارند برای کسب و کار خود شریک جدید پیدا کنند و یا محصولات و تولیدات خود را به عمده‌فروشان معتبر عرضه کنند، می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

به عقیده بسیاری از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی آسیا ۲۰۲۰ فضای این نمایشگاه رقابتی است و بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه سعی می‌کنند در میدان رقابت با همکاران خود بهترین محصول خود را به نمایش بگذارند. عمده مخاطبان این نمایشگاه فعالان حرفه‌ای مشاغل مربوط به لوازم‌خانگی هستند. این نمایشگاه می‌تواند یک موقعیت عالی و خاص برای ایجاد و تقویت ارتباطات تجاری میان شرکت‌ها و برندهای آسیایی تولید لوازم‌خانگی و اروپاییان باشد.

فضای پویا و در حال توسعه این نمایشگاه به برندها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی حاضر در نمایشگاه امکان تثبیت موقعیت خود در بازار لوازم‌خانگی دنیا را می‌دهد. این نمایشگاه قرار است در روزهای ۱۹، ۲۱ و ۲۲ دسامبر سال جاری میلادی در شهر کراچی پاکستان برگزار شود. ساعات کاری این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب خواهد بود.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی آلمان Ambiente

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که در کشور آلمان در زمینه محصولات لوازم‌خانگی برگزار می‌شود، نمایشگاه Ambiente است. محل برگزاری این نمایشگاه شهر فرانکفورت است که هر ساله در تاریخ ۷ تا ۱۱ فوریه یعنی ۱۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فعال و پویا در حوزه لوازم‌خانگی است. در نمایشگاه Ambiente در کنار جدیدترین محصولات و تکنولوژی‌های مرتبط با لوازم‌خانگی، محصولات هنری، لوازم تزئینی و دکوراسیون خانه نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه حدود ۱۳۶ هزار نفر از ۱۶۷ کشور مختلف جهان در این نمایشگاه حضور داشته و از آن بازدید می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی مسکو Houseware Expo

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی مسکو یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های لوازم‌خانگی است که هر ساله از تاریخ ۲۱ دسامبر تا ۲۵ دسامبر یعنی  ۳۱ شهریور لغایت ۳ مهر در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود. به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، نمایشگاه Hoseware Expo مسکو نمایشگاه تجاری پیشرو در زمینه لوازم‌خانگی و همچنین طراحی داخلی و دکوراسیون خانه است.

در این نمایشگاه فضای رقابتی میان شرکت‌کنندگان برقرار است و از طرفی برگزارکننده نمایشگاه سعی در ایجاد فضایی برای ارائه محصولات به صورت طبقه‌بندی‌شده از سوی فروشندگان کرده است.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه عمدتاً عمده‌فروشان، نمایندگان مراکز تجاری، مغازه‌داران،شبکه‌های تجاری و منطقه‌ای فعال در حوزه لوازم‌خانگی هستند. نمایشگاه لوازم‌خانگی مسکو یک جایگاه کسب و کار کاربردی و مؤثر، برای برقراری ارتباطات و برقراری مذاکرات تجاری و تبادل حرفه‌ای اطلاعات میان صاحبان و فعالان کسب و کارهای مربوط به لوازم‌خانگی است.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه، می‌توان به مواردی مثل مکان مناسب برگزاری نمایشگاه در مرکز شهر مسکو، طراحی و مکان غرفه‌ها و محصولات آنها به صورت طبقه‌بندی شده،  ارائه و نمایش کالاهای گران‌قیمت منحصر به فرد در کنار محصولات متوسط و قیمت‌ پایین و جذب بازدید‌کنندگان با مشخصات و ویژگی‌های مختلف است. این امر باعث شده است این نمایشگاه مسکو در دسته برترین و پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه‌های لوازم‌خانگی قرار گیرد.

نمایشگاه مسکو روسیه همزمان با بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی تجاری و تخصصی شرق اروپا، «نمایشگاه هدیه مسکو» برگزار می‌شود. حضور در این نمایشگاه برای بسیاری از فعالان حوزه لوازم‌خانگی در دنیا یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی استانبول Zuchex

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی استانبول Zuchex

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی استانبول Zuchex هر سال از تاریخ ۱۰ سپتامبر تا ۱۳ سپتامبر یعنی  از ۲۰ الی ۲۳ شهریور  در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌شود. این نمایشگاه لوازم‌خانگی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری دنیا در زمینه لوازم‌خانگی و لوازم کادویی است. به گفته کارشناسان و فعالان صنعت لوازم‌خانگی این نمایشگاه از اهمیت استراتژیک برای بازار کشور ترکیه به خصوص بازار لوازم‌خانگی در این کشور برخوردار است.

برگزاری این نمایشگاه به عنوان قطب تجاری منطقه باعث جذب برندهای تولیدکننده لوازم‌خانگی و خریداران برجسته‌ای از ترکیه، اوراسیا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، کشورهای حوزه بالکان، کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقای شمالی می‌شود. از این رو نمایشگاه لوازم‌خانگی استانبول Zuchex که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به عنوان یک رویداد پربازدید و پراهمیت برای تأمین‌کنندگان و خریداران محصولات لوازم‌خانگی در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص خاورمیانه محسوب می‌شود.

این سری از نمایشگاه‌ها در دوره‌ها مختلف برگزاری توانسته طیف وسیعی از محصولات کادویی و لوازم‌خانگی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهد. به عبارت دیگر طیف وسیعی از برندها و شرکت‌های معتبر فعال، موفق و شناخته شده در حوزه تولید و عرضه لوازم‌خانگی  سعی در عرضه و نمایش کالاهایی که از جذابیت خاصی برای مشتریان برخوردارند داشته‌اند. در کنار این تولیدات برندهای معتبر لوازم‌خانگی در این نمایشگاه آخرین تکنولوژی‌های مورد استفاده در تولید محصولات دسته لوازم‌خانگی در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

به عقیده بسیاری از بازدیدکنندگان، نمایشگاه لوازم‌خانگی استانبول مکانی مناسب برای اطلاع و تماشای بهترین طراحی‌ها در حوزه لوازم‌خانگی و محصولات کادویی به حساب می‌آید. در نمایشگاه استانبول Zuchex نه تنها امکان ملاقات و جذب مشتری برای شرکت‌ کنندگان و شرکت‌های تولیدی لوازم خانگی فراهم می‌شود، بلکه ملاقات با تأمین‌کنندگان جدید و مذاکره با بهترین واسطه‌های بازار لوازم‌خانگی نیز برای آنها فراهم می‌شود.

نمایشگاه لوازم‌خانگی و هدایای هند Ambiente India

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی و هدایای هند یا نمایشگاه لوازم‌خانگی Ambiente India از تاریخ ۲۱ ژانویه لغایت ۲۳ ژانویه مصادف با ۲ الی ۴ بهمن‌ماه هر سال در شهر دهلی نو در کشور هند برگزار می‌شود. این نمایشگاه برای بسیاری از فعالان و تولیدکنند‌گان این صنعت از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است.

به عبارت دیگر این نمایشگاه دارای جایگاه خاص و منحصر به فردی در زمینه معرفی کالاهای مصرفی مثل لوازم‌خانگی به شمار می‌آید. در نمایشگاه لوازم‌خانگی Ambiente India طیف وسیعی از محصولات و کالاهای تولیدشده توسط برترین برندها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی دنیا در دسته‌های محصولات تولیدی در کارخانجات و صنایع دستی در حوزه لوازم‌خانگی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

هر ساله در روزهای برگزاری این نمایشگاه برترین تجار لوازم خانگی، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و طراحان دکوراسیون داخلی ساختمان و صاحبان مشاغل مربوط به حوزه لوازم‌خانگی و هنری از سراسر دنیا از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. بازدید کنندگان این نمایشگاه معمولا افراد و شرکت‌هایی هستند که قصد تامین محصولات فروشگاه‌های لوازم‌خانگی را دارند که قرار است در طول یک سال آینده در فروشگاه‌های خود عرضه کنند.

به گفته شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این نمایشگاه، هند مکان مناسبی برای ارائه آخرین محصولات و تکنولوژی‌های روز دنیا است که در صنعت تولید لوازم‌خانگی، محصولات غذاخوری و تولید لوازم کادویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمایشگاه نقش مهمی در اقتصاد و صنعت لوازم‌خانگی هند و کشورهای آسیایی و خاورمیانه ایفا می‌کند.

نمایشگاه آشپزخانه و ظروف غذاخوری ژاپن

نمایشگاه آشپزخانه و ظروف غذاخوری ژاپن از تاریخ ۲ سپتامبر تا ۴ سپتامبر هر سال مصادف با روزهای ۱۲ الی ۱۴ شهریور در شهر چیبا کشور ژاپن برگزار می‌شود. نمایشگاه لوازم‌خانگی، محصولات آشپزخانه و ظروف غذاخوری ژاپن تنها نمایشگاه ژاپن برای نمایش انواع لوازم‌خانگی، لوازم غذاخوری مانند ظروف غذاخوری اروپایی، ژاپنی در انواع جنس‌های چوبی، سرامیک، کریستال، لوازم میز غذاخوری و غیره محسوب می‌شود.

 امروزه با مدرن شدن زندگی‌های روزمره تقاضا برای تولید محصولات غذاخوری و لوازم میز و سفره مدرن که استفاده از آنها ساده و آسان باشد، نه تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های کادویی، بلکه در بازار لوازم‌خانگی نیز رو به گسترش است. این نمایشگاه هر سال پذیرای بخش بزرگی از واردکنندگان و عمده‌‎فروشان، خرده‌فروشان و خریداران لوازم‌خانگی، لوازم آشپزخانه و لوازم غذاخوری است که می‌خواهند با آخرین تولیدات به روز و مدرن این حوزه آشنا شده و به عنوان واسطه‌ای برای عرضه این محصولات به مصرف‌کنندگان و یا صاحبان فروشگاه‌های مختلف فعالیت کنند.

بازدید از این نمایشگاه برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به تولید جدیدترین لوازم‌خانگی مطلع شوند، یکی از بهترین فرصت‌ها و رویدادها به حساب می‌آید.

بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی برگزارکنندگان این نمایشگاه، محصولات آشپزخانه و ظروف ژاپن بسیاری از شرکت‌ها و برندهای برجسته و معتبر فعال در لوازم‌خانگی مشتاق بازدید از این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه سالانه بیش از ٦٥,٠٠٠ بازدیدکننده حرفه‌ای از سراسر ژاپن و دیگر کشورهای منطقه، آسیا و اروپا دارد.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی چین AWE

چین به عنوان یکی از کشورهای وسیع و قدرتمند در زمینه تولید انواع لوازم‌خانگی و تجهیزات الکترونیکی به شما می‌آید. این کشور را می‌توان به عنوان قطب فعال در زمینه تولید لوازم‌خانگی به جهان معرفی کرد. نمایشگاه AWE چین که هر سال در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ مارچ مصادف با ۲۱ تا ۲۴ اسفندماه در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود، موقعیت مناسبی است که فعالان حوزه لوازم‌خانگی قراردادهای مهم و معتبری را با فروشندگان، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان این صنعت به منظور گسترش دامنه تجارت خود منعقد کنند.

در سال‌های گذشته برندها و تولیدکنند‌‌گان معتبر لوازم‌خانگی برای نمایش و ارائه آخرین محصولات تولیدی خود که در ساخت آنها از به روزترین و آخرین تکنولوژی‌های جهانی استفاده می‌کنند، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. نمایشگاه لوازم‌خانگی AWE چین به عنوان محیطی برای تعامل میان تجار و گروه‌های تولیدی، معرفی برندهای معتبر تولیدکننده لوازم‌خانگی، شناسایی کاربران و مصرف‌کنندگان محصولات لوازم‌خانگی و بازارهای بزرگ و پررونق لوازم‌خانگی شناخته می‌شود.

این نمایشگاه به عنوان یک ابزار برای ارتقاء و گسترش سطح فعالیت برندهای مختلف تولید لوازم‌خانگی در چین، کشورهای خاورمیانه و اروپا به حساب می‌آید. براساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹ این نمایشگاه توانست از حدود ۳۴۰ هزار بازدیدکننده در فضایی با وسعت ۱۳۰ هزار متر مربع پذیرایی کند. در نمایشگاه سال ۲۰۱۹ AWE چین بیش از ۹۰۰ شرکت و برند تولید لوازم‌خانگی از سراسر جهان حضور پیدا کرده‌اند.

محصولات ارائه شده در این نمایشگاه عمدتاً برای تجهیز خانه‌های هوشمند ساخته شده بودند. به عبارت دیگر اکثر لوازم‌خانگی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته بود، بر پایه تکنولوژی هوش مصنوعی و استفاده از آن در حوزه لوازم‌خانگی تولید و طراحی شده بودند.

نمایشگاه بین المللی لوازم‌خانگی هنگ کنگ

نمایشگاه لوازم‌خانگی هنک کنگ هر سال در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آپریل مطابق با ۱ تا ۴ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های جزیره هنک‌کنگ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی که در زمینه تولید محصولات لوازم‌خانگی فعالیت دارند، آخرین محصولات و تولیدات خود را که در تولید آنها از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به خصوص هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء استفاده شده است، در معرض نمایش قرار می‌دهند.

در این نمایشگاه علاوه بر تجار سنتی لوازم‌خانگی بسیاری از خریداران و صاحبان کسب و کارهای مربوط به لوازم‌خانگی برای مشاهده آخرین و به روزترین تولیدات لوازم‌خانگی در این نماشگاه حضور پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر این نمایشگاه محل تعامل تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با عمده فروشان و خرده‌فروشان این صنعت است.

لوازم‌خانگی و لوازم حمام آمریکا KBIS در نمایشگاه

لوازم‌خانگی و لوازم حمام آمریکا KBIS در نمایشگاه

نمایشگاه KBIS آمریکا هر سال در تاریخ ۹ تا ۱۱ فوریه برابر با ۲۱ تا ۲۳ بهمن ماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی در زمینه تولیدات و تجهیزات لوازم‌خانگی و لوازم حمام است. در این نمایشگاه برترین برندهای تولیدکننده این محصولات آخرین دستاوردهای خود را در صنعت لوازم‌خانگی و لوازم حمام در معرض دید عموم قرار می‌دهند. به عقیده بسیاری این نمایشگاه راهی برای شناخت نیازهای بازار لوازم‌خانگی و وسایل حمام و پاسخگویی به این نیازهاست.

رویداد جذاب KBIS آمریکا شامل بخش‌ها و رویدادهای متنوعی مثل نمایش محصولات، دوره‌های توسعه فردی و حرفه‌ای برای فعالیت در بخش تولید لوازم‌خانگی و لوازم حمام، سخنرانی در خصوص آخرین تکنولوژی‌های باب روز در تولید این محصولات و همچنین برگزاری ملاقات‌های مختلف برای جذب مشتری و معرفی برندهای تولیدی لوازم‌خانگی به عمده‌فروشان و خرده‌فروشان این صنعت است. این نمایشگاه توانسته است بسیاری از فعالان کلیدی در صنعت تولید لوازم‌خانگی و وسایل حمام را به خود جذب کند.

لوازم‌خانگی در نمایشگاه Ideal Home لندن

لوازم‌خانگی در نمایشگاه Ideal Home لندن

نمایشگاه خانه ایده‌آل لندن یک نمایشگاه برای نمایش آخرین دستاوردهای صنعت خانه و ساختمان و تجهیزات در خانه‌ها از جمله لوازم‌خانگی است. این نمایشگاه از سال ۱۹۰۸ تاکنون هر سال در لندن برگزار می‌شود و در بخشی از آن شرکت‌های بسیاری آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را در زمینه تولید محصولات لوازم‌خانگی در کنار محصولات دیگر قابل استفاده در ساخت و تجهیز ساختمان‌ها در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

بر اساس آمار منتشر شده از طرف برگزارکنندگان این نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه لوازم‌خانگی Idea Home چیزی در حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

نمایشگاه‌ها و رویدادهای لوازم‌خانگی داخلی معتبر

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی تهران

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی تهران

نمايشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی تهران هر سال از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های لوازم‌خانگی در ایران و خاورمیانه به حساب می‌آید و برای بسیاری از تولیدکنندگان داخلی و خارجی لوازم‌خانگی به عنوان ويترينی برای معرفی محصولات پرکيفيت لوازم‌خانگی ایرانی و خارجی محسوب می‌شود.

هر سال تعداد زیادی از برندهای معتبر داخلی و خارجی که در زمینه تولید لوازم‌خانگی فعالیت دارند، در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. این نمایشگاه از آن جهت که می‌تواند راهی برای ارزآوری، افزایش درآمدهای ارزی و گسترش و توسعه اقتصاد غیرنفتی باشد، از اهمیت زیادی برای فعالان صنعت به ویژه فعالان حوزه لوازم‌خانگی برخوردار است.

صنایع مربوط به لوازم‌خانگی یکی از صنعت‌های مهم در همه کشورهای جهان و کشور ما ایران است. این صنایع در کشور ما دارای ویژگی‌های بسیار ویژه و منحصر به فردی مثل  دارا بودن پتانسیل‌های زیاد در زمینه اشتغال‌زایی، استفاده بهنیه از ظرفیت‌های موجود در کشور ایران چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر منابع صنعتی، توسعه صادرات، تقویت روحیه تولیدکنندگان برای حضور در بازار لوازم‌خانگی و رقابت با طیف وسیعی از برندهای خارجی و همچنین تشویق برای آشنایی با مسائل تجارت بین‌الملل بین تجار ایرانی است.

 برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی در تهران بستر مناسبی را برای ایجاد شناخت از مقتضیات و مختصات بازارهای فعال لوازم‌خانگی دنیا با تاکید بر و اصل مهم کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت تولید فراهم می‌کند، زیرا در این نمایشگاه برندهای معتبر خارجی حضور پیدا می‌کنند و تولیدکنندگان ایرانی برای رقابت با این برندها در جذب مشتری و معرفی محصولات خود مجبور به رعایت این دو اصل مهم هستند.

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی اصفهان

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی اصفهان

نمایشگاه لوازم‌خانگی اصفهان هر سال از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان داخلی لوازم‌خانگی بسیاری از برندهای معتبر جهانی نیز آخرین تولیدات خود در زمینه لوازم‌خانگی را در معرض دید علاقه‌مندان و عموم مردم قرار می‌دهند.

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی اصفهان در ۹۲۰۰ مترمربع فضای کل و پنج هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود و ۶۰ شرکت محصولات خود را در معرض نمایش عمومی قرار می‌دهند. در این نمایشگاه شرکت‌کنندگانی از شهرها و استان‌های مختلف مثل اصفهان، تهران، قم، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی حضور دارند. همچنین نمایندگان چهار کشور اروپایی آلمان، انگلیس، چین و کره جنوبی هم در این نمایشگاه اصفهان حضور دارند.

این شرکت‌ها آخرین تولیدات خود از جمله لوازم‌خانگی برقی کوچک و بزرگ، لوازم صوتی و تصویری، ظروف چینی و بلور و پشتیبانی و خدمات پس از فروش را در معرض نمایش قرار می‌دهند. مهم‌ترین اصل در برگزاری نمایشگاه لوازم‌خانگی، برنامه‌ریزی و عملکرد بر اساس تقویم‌ پیشنهادی نمایشگاه است. همچنین در این نمایشگاه تلاش شده بیشترین رضایت برای مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه فراهم آید و در کنار آن، شرایط بسیار مطلوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد شود.

از جمله اولویت‌های برگزاری این نمایشگاه می‌توان به مواردی مثل برندسازی لوازم‌خانگی در حوزه نمایشگاهی و برگزاری این نمایشگاه در کنار ایجاد حس تعلق خاطر و ارتباط مستقیم میان کالا، خدمات و مصرف کننده اشاره کرد. برگزاری این نمایشگاه توانسته شرایط مناسبی را برای مشارکت تولیدکنندگان و خریداران محصولات لوازم‌خانگی ایجاد کند.

نمایشگاه‌ها و رویدادهای لوازم‌خانگی شیراز

نمایشگاه‌ها و رویدادهای لوازم‌خانگی شیراز

نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی شیراز هر سال در تاریخ ۱۶ مهر تا ۱۹ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. برگزار‌کننده این نمایشگاه شرکت مدبران بین‌الملل ماهکوه است. در این نمایشگاه بسیاری از برندهای معتبر داخلی و خارجی تولید‌کننده لوازم‌خانگی محصولات جدید خود را که در تولید آنها از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده‌اند، به نمایش می‌گذارند.

در این نمایشگاه نمایندگان بسیاری از شرکت‌های چینی و اروپایی در کنار نمایندگان تولید‌کنندگان داخلی حضور دارند. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های شیراز واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار می‌شود. بسیاری از تجار، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان لوازم‌خانگی در ایران هر سال از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید هر ساله نمایشگاه‌های لوازم خانگی معتبری که بسیاری از آنها بین‌المللی بوده و شرکت‌های معتبر خارجی در آنها حضور پیدا می‌کنند، در بسیاری از شهرهای دیگر کشور مثل قزوین، زنجان، تبریز، مشهد، بندرعباس، هرمزگان، کیش، قشم و از این دست برگزار می‌شود.

این نمایشگاه‌ها همواره مورد استقبال عمومی از سوی بسیاری از فعالان صنعت لوازم خانگی و واسطه‌های این صنعت قرار گرفته‌اند. متاسفانه امسال به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از این نمایشگاه‌ها برگزار نمی‌شوند و تاریخ مشخصی برای برگزاری آنها در نظر گرفته نشده است. از این رو اطلاعات زیادی در خصوص این نمایشگاه‌ها در حال حاضر در دسترس نیست.

منبع
awe

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!