تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تسهیلات خرید اعتباری لوازم خانگی 50 میلیون و مدت بازپرداخت 18 ماه شد

محدودیتی در مراکز فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری وجود ندارد /اصناف و خرده‌فروشی‌ها حذف نمی‌شوند

اخبار تصلا
رکود بازار و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده، انجمن صنایع لوازم خانگی را بر آن داشت که در قالب تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری را اجرایی کند. در قالب این طرح که به تازگی سقف مبلغ آن از 30 میلیون به 50 میلیون و مدت بازپرداخت آن به یک سال و نیم افزایش پیدا کرده و با بهره 4 درصد ارائه می‌شود، مصرف‌کننده می‌تواند اقلام مورد نیاز لوازم خانگی را با کارت اعتباری خریداری کند

تصلا-رکود بازار و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده، انجمن صنایع لوازم خانگی را بر آن داشت که در قالب تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری را اجرایی کند. در قالب این طرح که به تازگی سقف مبلغ آن از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون و مدت بازپرداخت آن به یک سال و نیم افزایش پیدا کرده و با بهره ۴ درصد ارائه می‌شود، مصرف‌کننده می‌تواند اقلام مورد نیاز لوازم خانگی را با کارت اعتباری خریداری کند.

اما اجرایی شدن طرح خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری طی روزهای گذشته با نگرانی‌هایی از سوی بخش فروش و اصناف مبنی بر نادیده گرفته شدن واحدهای خرده‌فروشی و بخش سنتی توزیع و فروش همراه شد، این در حالی است که در این طرح که در راستای تحریک بخش تقاضا و حل مشکلات واحدهای تولیدی و رونق بخش فروش تدوین شده است، هیچ محدودیتی برای مراکز عرضه و فروش لوازم خانگی در نظر گرفته نشده و کلیه بنکداران، فروشندگان بخش خرد، واحدهای صنفی فروش، برندشاپ‌ها و مراکز عرضه واحدهای تولیدی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

همچنین در حالی اظهار نگرانی شده که سود کارت‌های اعتباری نه ۴ درصد، بلکه ۲۰ درصد است که این تسهیلات با بهره ۴ درصد از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود و هیچ نوع افزایش قیمتی در روند فروش محصولات صورت نخواهد گرفت.

کمک به گردش کار واحدهای تولیدی وظیفه انجمن است

عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در رابطه با خرید لوازم خانگی با کارت اعتباری و در گفت و گو با تصلا با بیان اینکه انجمن در راستای اساسنامه و اهداف خود وظیفه دارد، در جهت کاهش رکود بازار و کمک به تولیدکننده اقدامات لازم را صورت دهد، گفت: کمک به گردش کار واحدهای تولیدی از طریق تحریک تقاضا با طرح‌هایی همچون خرید با کارت اعتباری منافاتی با اساسنامه و اهداف انجمن ندارد.

هاشمی در پاسخ به انتقاداتی که این طرح را خارج از وظایف انجمن دانسته بودند، افزود: همه می‌دانیم که مشکل خریدار و مصرف‌کننده با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، کاهش قدرت خرید است، در این شرایط آیا انجمن به عنوان نماینده ۲۵۰ واحد تولیدی نباید در این زمینه ورود پیدا کند و در جهت تحریک بخش تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم و کمک به خروج از رکود با مراکزی که منابع مالی دارند، از جمله بانک‌ها، وارد مذاکره شود؟

وی با بیان اینکه گرانی مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید در کنار تورم، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، باعث تشدید رکود در بازار لوازم خانگی شده است، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی طی چند وقت اخیر به کرات با انجمن مطرح کرده‌اند، بحث رکود بازار است که از شش ماه پیش پیش‌بینی شده بود و طی دو سه ماه گذشته وارد آن شده‌ایم. در این راستا و از آنجایی که خانوارها توانایی خرید نقدی لوازم خانگی را ندارند، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بانک وارد مذاکره و تفاهم‌نامه شد که بتواند تسهیلاتی در نظر بگیرد که هم به بخش تولید و مصرف و هم به بخش فروش و توزیع کمک کند.

محدودیتی در مراکز عرضه وجود ندارد/ شبکه توزیع گسترده‌تر به نفع تولیدکننده است

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه طرح خرید اعتباری نیز مطمئنا علاوه بر بخش تولید و مصرف به نفع بخش فروش و در راستای کمک به بازار واحدهای صنفی و فروشندگان است، گفت: هدف این طرح و طرح‌های مشابه به هیچ وجه حذف و محدود کردن مراکز عرضه خرد، کسبه و بخش سنتی فروش که اصناف هستند، نیست و تمام مراکز عرضه می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه الزاما این طور نیست که واحدها تنها از طریق برندشاپ‌ها محصولات خود را در این طرح عرضه کنند. ادامه داد: واحدهای تولیدی می‌توانند از طریق مراکز عرضه خودشان، بنکداران، واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها توزیع و فروش محصولات را انجام دهند و هیچ محدودیتی در لیست مراکز خرید و فروش وجود ندارد و تلاش شده ضربه‌ای به بخش سنتی فروش لوازم خانگی و اصناف وارد نشود.

هاشمی ادامه داد: واحدهای تولیدی هم واقف هستند که هر چه شبکه توزیع محصولات‌شان گسترده‌تر باشد، به نفع‌شان خواهد بود.

اهمیت بخش توزیع و فروش در زنجیره صنعت لوازم خانگی

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر اهمیت و نقش بخش توزیع و اتحادیه‌ها در سیاستگذاری برای صنعت لوازم خانگی گفت: ما معتقدیم در این صنعت نباید به هیچ عنوان جزیره‌ای عمل کرد. از همین رو در مورد تدوین سند راهبردی صنعت لوازم خانگی نیز یکی از مواردی که انجمن به عنوان ایراد مطرح و تاکید داشت، نادیده گرفتن برخی حلقه‌های زنجیره صنعت از جمله بخش توزیع و فروش است که اهمیت بالایی دارد.

هاشمی ادامه داد: انجمن و شخص بنده همیشه بر حضور نماینده بخش توزیع و اتحادیه فروشندگان در شورای سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره صنعت تاکید و مکررا عنوان کردم نماینده حلقه آخر زنجیره صنعت که توزیع و فروش است، باید در جلسات تصمیم‌گیری حضور داشته باشد.

به هیچ وجه افزایش قیمت در خرید با کارت اعتباری نداریم

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه با اشاره به انتقاداتی که در مورد افزایش قیمت فروش محصولات در این طرح عنوان شده است، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی درست نیست. در این طرح مردم می‌توانند از برندشاپ‌ها، بنکداران، مراکز عرضه، فروشگاه‌‎ها اقلام مورد نظر را خریداری کنند و اگر تخلفی در این زمینه باشد، برخورد لازم باید صورت گیرد.

از طرفی از آنجایی که تسهیلات ارائه شده  از سوی بانک مهر ایران به صورت قرض‌الحسنه است، تنها نرخ ۴ درصد برای آن در نظر گرفته است و در واقعی بانک به نوعی خرید دین انجام می‌دهد.

افزایش سقف و مدت زمان بازپرداخت در طرح خرید اعتباری لوازم خانگی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه با مذاکراتی که بانک مهر ایران داشتیم، هم سقف کارت‌های اعتباری و هم مدت زمان بازپرداخت آن را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر سقف بازپرداخت از ۱۲ ماه به ۱۸ ماه و سقف کارت‌های اعتباری از ۳۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فرق این تسهیلات با تسهیلات معمولی این است که بهره این کارت‌های اعتباری چهار درصد است و در شرایطی که تورم بالای ۴۰ درصد است، تسهیلات ۴ درصد مطمئنا به نفع تولید، فروش و مصرف است.

هاشمی با اشاره به استقبال گسترده واحدهای تولیدی از این طرح گفت: واحدهای تولیدی در بخش لوازم کوچک و بزرگ طی چند روز گذشته استقبال گسترده‌‎ای از این طرح کردند و در تلاش هستیم سبد کالایی در این طرح گسترده‌تر شود.

گفتنی است پیش از این کارت اعتباری پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی با بهره چهار درصد و با اقساط شش ماهه، ۹ ماهه و یک ساله در نظر گرفته شده بود که به دلیل استقبال واحدهای تولیدی و در راستای کمک به تولیدکننده، مصرف‌کننده و افزایش فروش واحدهای صنفی، سقف تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت به ۱۸ ماه افزایش پیدا کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۴۰۰/۰۶/۱۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!