تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین یخچال فریزر برای جهیزیه ✔️ ایرانی یا خارجی؟

راهنمای خرید
 قبل از گران شدن قیمت دلار و افزایش بیش از حد آن، همه آن‌هایی که به دنبال خرید یخچال و فریزر برای جهیزیه عروس بودند، سعی می‌کردند تا یخچال و فریزر مناسب خود را از میان محصولات برندهای خارجی انتخاب و خریداری کنند. اما طی چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار، خرید یخچال و فریزر خارجی به خصوص برای خانواده‌هایی که درآمد متوسط و رو به پایینی داشتند، چندان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل یخچال و فریزرهای ایرانی انتخاب مناسب‌تری برای این افراد به حساب می‌آیند.

تصلا– قبل از گران شدن قیمت دلار و افزایش بیش از حد آن، همه آن‌هایی که به دنبال خرید یخچال و فریزر برای جهیزیه عروس بودند، سعی می‌کردند تا یخچال و فریزر مناسب خود را از میان محصولات برندهای خارجی انتخاب و خریداری کنند. اما طی چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار، خرید یخچال و فریزر خارجی به خصوص برای خانواده‌هایی که درآمد متوسط و رو به پایینی داشتند، چندان مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل یخچال و فریزرهای ایرانی انتخاب مناسب‌تری برای این افراد به حساب می‌آیند.

خرید یخچال فریزر برای جهیزیه با خرید یخچال و فریزر برای خانواده‌ای که از شروع زندگی آن‌ها چند سال گذشته است کمی متفاوت است. این تفاوت بیشتر مربوط به نکاتی است که در حین انتخاب یخچال و فریزر باید ب آن توجه کرد.

در ایران برندهای مختلف اقدام به تولید یخچال و فریزر ایرانی کرده‌اند و در نتیجه تنوع یخچال و فریزر ایرانی در بازار ایران نسبتاً زیاد است. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که انتخاب دستگاه مناسب از میان این حجم از یخچال و فریزر متنوعی که در بازار وجود دارد، کمی سخت و دشوار است.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا با تمرکز بر روی موضوع خرید یخچال مناسب برای جهیزیه عروس، به معرفی انواع یخچال و فریزرهای ایرانی مناسب خانه عروس و همچنین نکاتی که در انتخاب این دستگاه‌ها باید به آن‌ها دقت کنید بپردازیم. آنچه در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قرار است به آن پرداخته شود شامل موارد زیر می‌شود:

  • نکاتی که در هنگام خرید انواع یخچال و فریزر ایرانی باید به آن توجه کنید
  • برندهای ایرانی تولید کننده یخچال و فریزر ایرانی کدامند؟
  • عملکرد برندهای ایرانی در تولید یخچال و فریزر چگونه است و محصولات کدام برند برای خرید جهیزیه عروس مناسب‌تر است؟

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

انتخاب بهترین یخچال فریزر برای جهیزیه

زمانی که می‌خواهید یخچال و فریزر خریداری کنید به خصوص برای جهیزیه عروس، باید حتماً به یکسری نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. معمولاً زمان خرید لوازم خانگی برای عروس و جهیزیه چون تعداد لوازمی که باید خریداری شود زیاد است، اولین و مهم‌ترین فاکتوری که به ذهن خریداران خطور می‌کند، قیمت دستگاه است.

این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از ویژگی‌هایی که یک یخچال مناسب باید داشته باشد در نظر گرفته نشود و در نتیجه انتخاب صحیحی انجام نشود. اگرچه قیمت دستگاه یکی از فاکتورهای مهم و دارای اولویت بالا است اما مشخصات فنی دستگاه قبل از قیمت آن از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردار است.

توجه به موتور یخچال فریزر

موتور قلب یخچال فریزر برای جهیزیه است و کار نکردن درست آن به معناست که یخچال شما زندگی ندارد و یا به زودی عملکرد آن متوقف خواهد شد. اولین نکته‌ای که در خصوص موتور دستگاهی که می‌خواهید آن را خریداری کنید باید مد نظر داشته باشید این است که موتور دستگاه، توسط چه کشوری تولید شده است.

در حال حاضر به دلیل تحریم‌های مختلف، برندهای ایرانی تولید کننده یخچال نمی‌توانند موتور تجهیزات خود را از برندهای اروپایی خریداری کنند و بیشتر از کشور چین تأمین می‌کنند. برای مثال برند اسنوا موتور یخچال و فریزر خود را از کشور چین تأمین می‌کند و مونتاژ آن در ایران انجام می‌شود.

معمولاً موتورهای یخچال چینی چند دسته هستند و اگر روی یخچالی که انتخاب کرده‌اید از موتور چینی استفاده شده است حتماً به این موضوع توجه کنید که موتور از نوع چینی درجه یک باشد.

البته برندهایی مثل پاکشوما و یا امرسان نیز وجود دارند که اکثر قطعات به کار رفته در موتور یخچال‌های خود را در ایران تولید می‌کنند. مزیتی که موتور این دستگاه‌ها نسبت به موتورهای چینی دارند این است که در صورت خراب شدن قطعات آن‌ها در دسترس است و از طرفی نوسان قیمت آن‌ها با توجه به نوسان قیمت دلار کمتر است.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

توجه به نوع موتور یخچال

نوع موتور یخچال نیز مهم است. همه انواع یخچال و فریزرهای ایرانی موجود در بازار دو نوع موتور کمپرسوری معمولی و موتور کمپرسوری مجهز به اینورتور دارند.

موتورهای کمپرسوری معمولی چون توان کمتری دارند بیشتر در یخچال و فریزرهای دو درب که یک درب در بالای دستگاه و یک درب در پایین دستگاه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما موتورهای کمپرسوری اینورتور دار به دلیل قدرت نسبتاً بالایی که دارند بیشتر برای استفاده در یخچال‌هایی که دارای ابعاد بزرگی هستند و یا یخچال و فریزرهای دوقلو یا ساید بای ساید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزیتی که موتورهای کمپرسوری اینورتور دارد این است که از نظر تکنولوژی که در تولید و ساخت آن‌ها به کار رفته، از جایگاه نسبتاً بالاتری نسبت به موتورهای کمپرسوری معمولی قرار دارند در نتیجه امروزه برندهای ایرانی تولید کننده یخچال و فریزر سعی می‌کنند تا از این موتورها در همه انواع یخچال و فریزرهای جدید خود نیز استفاده کنند.

شاید بتوان به این نکته اشاره کرد که قدرت موتورهای کمپرسوری دارای اینورتور از نوع معمولی آن‌ها بیشتر است بنابراین اگر به دنبال یک یخچال و فریزر با موتور پر قدرت هستید بهتر است نوعی را انتخاب کنید که در آن از موتور کمپرسوری مجهز به اینورتور استفاده شده است.

در نظر گرفتن شهر محل زندگی

یکی از مواردی که در انتخاب یخچال فریزر جهیزیه اهمیت دارد، منطقه جغرافیایی است که قرار است عروس و داماد در آن زندگی کنند.

معمولاً افرادی که در مناطق جغرافیایی سردسیر از جمله مناطق غربی یا شمال غرب زندگی می‌کنند، چون اقلیم جغرافیایی این مناطق سرد است، نیازی به خرید یخچال و فریزرهای پر قدرت ندارند و برای مثال می‌توانند دستگاه‌هایی که روی آن‌ها از موتور کمپرسوری معمولی نیز استفاده شده است را خریداری کنند.

اما اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید که اکثر اوقات سال هوا گرم است باید از یخچال و فریزرهایی استفاده کنید که قدرت موتور در آن‌ها نسبتاً زیاد است. هرچه منطقه جغرافیایی که در آن قرار است یخچال و فریزر استفاده شود گرم‌تر باشد، موتور دستگاه باید قدرتمندتر باشد.پس همواره این اصل را در هنگام خرید یخچال و فریزر به خاطر داشته باشید.

انتخاب نوع یخچال و فریزر جهیزیه عروس

یخچال و فریزرهایی که توسط برندهای ایرانی تولید و به بازار عرضه می‌شوند از نظر نوع به چند دسته دو درب که یک درب در بالا و یک درب پایین دستگاه وجود دارد، یخچال و فریزر ساید بای ساید، یخچال و فریزر تک درب و یخچال و فریزر دو قلو تقسیم می‌شوند.

اگرچه برندهای خارجی تولید کننده یخچال و فریزر در خارج از کشور انواع دیگری از یخچال و فریزرها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند اما برندهای ایرانی فقط همین نمونه از یخچال و فریزرها را تولید می‌کنند و به بازار عرضه می‌کنند.

برای اینکه بدانید چه نوع یخچال و فریزری را باید انتخاب کنید باید حتماً انواع مختلف یخچال و فریزر را بشناسید و با ویژگی‌های آن‌ها آشنایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

یخچال فریزر ساید بای ساید برای جهیزیه خوب است؟

 یخچال و فریزر ساید بای ساید یک نمونه از انواع یخچال و فریزر هستند. در این نمونه از انواع یخچال و فریزر یک بخش از دستگاه به عنوان فریزر برای نگهداری مواد غذایی که نیاز به انجماد دارند استفاده می‌شوند.

یک بخش از دستگاه نیز به عنوان یخچال برای نگهداری مواد غذایی مثل میوه و سبزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دستگاه‌ها دارای دو درب یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ دستگاه هستند. معمولاً روی درب بخش فریزر دستگاه یک دستگاه آبریز تعبیه می‌شود.

مخزن آبریز در دستگاه‌های آبریز و یخ‌ساز یخچال و فریزرهای ساید بای ساید معمولاً به صورت دستی پر می‌شود. البته برخی از برندها مثل برند اسنوا در میان محصولات خود یخچال و فریزرهای ساید بای سایدی را انتخاب کرده‌اند که مخزن آبریز در دستگاه آبریز آن‌ها قابلیت اتصال به آب شهری را دارد.

فضایی که در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، نسبت به فضای درون یخچال و فریزرهای دو درب و تک درب بیشتر است و در نتیجه امکان قرار دادن حجم بیشتری از مواد غذایی در آن‌ها وجود دارد.

تعداد قفسه‌هایی که روی این دستگاه‌ها تعبیه شده است نیز نسبتاً زیاد است. معمولاً در این نوع یخچال و فریزرهای درب فریزر نیز دارای قفسه‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن برخی از انواع مواد خوراکی که نیاز به فریزر دارند استفاده کرد. اما جابجایی این نوع یخچال برای جهیزیه با توجه به وزن بالا کمی دشوار است.

یخچال فریزر دو درب برای جهیزیه عروس

نمونه دیگری از یخچال و فریزرهای ایرانی که توسط برندهای خارجی و داخلی تولید و به بازار عرضه می‌شود، یخچال و فریزرهای دو درب است که یک درب در قسمت پایین دستگاه و یک درب در قسمت بالای دستگاه قرار می‌گیرد و در برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها قسمت پایین یخچال به عنوان فریزر استفاده می‌شود و قسمت بالا به عنوان یخچال استفاده می‌شود و در برخی از مدل‌های دیگر ترتیب قرارگیری یخچال و فریزر متفاوت است.

این مدل از یخچال و فریزرها بیشتر برای آن دسته از افراد و خانواده‌هایی مناسب هستند که آشپزخانه آن‌ها فضای کمی دارد و یا اینکه عادت به نگهداری مواد غذایی برای طولانی مدت ندارند و باید مواد غذایی را به صورت تازه استفاده کنند.

فضای داخلی این دستگاه‌ها معمولاً محدود است به همین دلیل اگر خانه‌ای که قرار است جهیزیه در آن چیده شود، فضای محدودی در بخش آشپزخانه دارد یکی از انتخاب‌های مناسبی که می‌توانید داشته باشید، یخچال و فریزر دو درب است.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

یخچال فریزر تک درب برای جهیزیه

یخچال و فریزرهای تک درب نیز نمونه دیگری از انواع یخچال‌های موجود در بازار هستند که فقط دارای یک درب هستند که هم به صورت یخچال وجود دارند وهم به عنوان فریزر.

اگر بخواهید از این نمونه یخچال و فریزرها استفاده کنید باید دو دستگاه یعنی یکی فریزر و یکی یخچال خریداری کنید. البته این روزها برای خرید جهیزیه کمتر کسی به فکر خرید یخچال و فریزر به صورت جداگانه است و بیشتر نمونه‌های دو قلو و یا نمونه‌های ساید بای ساید یا دو درب به عنوان انتخاب مناسب برای یخچال و فریزر شناخته می‌شود. چون ظاهر این یخچال‌ها زیباتر و شیک‌تر است و برای جهیزیه عروس مناسب‌تر هستند.

یخچال فریزر دو قلو برای جهیزیه

برخی از برندهای ایرانی، نمونه دیگری از یخچال و فریزرها را که با نام یخچال و فریزر دو قلو شناخته می‌شوند تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

یخچال و فریزرهای دوقلو از نظر ظاهر شبیه به یخچال و فریزرهای ساید بای ساید هستند با این تفاوت که هم ابعاد بزرگ‌تر دارند و هم اینکه دستگاه به صورت یکپارچه نیست و یخچال و فریزر به صورت جداگانه از هم قرار دارند.

در این دستگاه‌ها بر خلاف یخچال و فریزر ساید بای ساید که فضای فریزر کمتر از فضای داخلی یخچال است، فضایی که برای فریزر در نظر گرفته شده است، مطابق با فضایی است که به یخچال اختصاص داده شده است.

ابعاد این دستگاه‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر یخچال و فریزر بیشتر است و در نتیجه فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی در اختیار کاربر قرار می‌دهند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این دستگاه‌ها بیشتر مناسب استفاده در آشپزخانه‌هایی است که فضای نسبتاً بزرگی دارند.

بنابراین اگر با محدودیت فضا در آشپزخانه‌ای که قرار است جهیزیه در آن چیده شود مواجه نیستید می‌توانید این دستگاه‌ها را انتخاب نمایید. نکته‌ای که وجود دارد چون حجم این دستگاه‌ها زیاد است در نتیجه مصرف انرژی برق نیز در آن‌ها نسبتاً زیاد است و خرید آن‌ها ممکن است برای برخی از خانواده‌ها توجیه اقتصادی زیادی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین موتور یخچال کدام برند است؟  

میزان مصرف یخچال و فریزر مناسب برای جهیزیه

همه بهترین یخچال فریزر برای جهیزیه از نوع ایرانی وجود دارند، از انرژی الکتریسیته به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند. این روزها که مصرف حامل‌های انرژی در ایران نسبتاً زیا است و از طرفی قیمت آن‌ها نیز زیاد است بنابراین خرید دستگاه‌هایی که به صورت مداوم باید روشن باشند مثل یخچال و فریزر نه از نظر مصرف انرژی و نه از نظر هزینه توجیه اقتصادی ندارند.

نکته‌ای که برای یخچال فریزر جهیزیه عروس وجود دارد معمولاً زوج‌های جوان در اول راه زندگی هستند و باید در هزینه‌های خود از جمله هزینه‌ای که باید برای حامل‌های انرژی پرداخت کنند، صرفه جویی کنند. از طرف دیگر چون یخچال و فریزرها از جمله لوازم خانگی هستند که همیشه روشن هستند و از برق استفاده می‌کنند، به همین دلیل بهینه شدن مصرف انرژی در این دستگاه‌ها بسیار مهم بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

مصرف انرژی در یخچال و فریزرها و به طور کلی لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، ظرف‌شویی و دستگاه‌هایی از این دست با برچسب انرژی نمایش داده می‌شود.

بهترین سطح مصرف انرژی در یخچال و فریزرها و طور کلی لوازم خانگی ایرانی، با علامت A+++ مشخص می‌شود. در واقع دستگاه‌هایی که روی آن‌ها برچسب انرژی با رده A+++ نمایش داده می‌شود کمترین میزان انرژی را نسبت به سایر لوازم خانگی که در آن‌ها سطح انرژی با علائم دیگر نمایش داده شده است، مصرف می‌کنند.

برچسب انرژی معمولاً از رده A+++ تا رده G وجود دارد و هرچه سطح مصرف انرژی از رده A دورتر شود، یعنی مصرف انرژی برق در دستگاه بیشتر است. بنابراین اگر می‌خواهید برای جهیزیه یخچال و فریزر خریداری کنید باید دستگاهی خریداری و انتخاب کنید که برچسب انرژی روی آن در کمترین میزان خود باشد که با علامت A+++نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال فریزر‌های ۲۰۲۰ در بازار جهانی

میزان سر وصدای یخچال مناسب برای جهیزیه تا چه میزان باید باشد؟

 در هنگام انتخاب و خرید یخچال و فریزر جهیزیه به تولید صدای آن نیز دقت کنید. امروزه فضای خانه‌های ما بسیار محدود شده است و فاصله اتاق خواب تا آشپزخانه می‌تواند به انداز یک دیوار باشد. به همین دلیل سر صدای یخچال و فریزر که به صورت مداوم در حال کار کردن هستند به خصوص شب‌ها که خانه ساکت و آرام است می‌تواند آزار دهنده باشد. از این رو یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب یخچال و فریزر مناسب برای عروس باید به آن توجه کنید میزان صدایی است که توسط دستگاه تولید می‌شود. واحد اندازه کیری صدا در لوازم خانگی از جمله انواع یخچال و فریزر با واحد دسی بل مشخص می‌شود.

هرچه عدد مربوط به این واحد کمتر باشد، یعنی صدای یخچال و فریزر شما کمتر است و احتمال شنیده شدن صدای موتور به خصوص در زمان‌هایی که محیط ساکت و آرام است، بسیار کم است.

صدایی که توسط موتور یخچال و فریزر ولید می‌شود بیشتر مربوط به مواردی مثل کار کردن دستگاه کمپرسور، یخ‌زدایی خودکار دستگاه، فن‌های مخصوص توزیع هوای خنک در محفظه یخچال، منقبض و منبسط شدن بدنه دستگاه به دلیل تغییراتی دمایی که در آن رخ می‌دهد و موارد این چنینی است.

البته سر و صدای یخچال و فریزر یک امر عادی و طبیعی است اما میزان سر و صدایی که توسط دستگاه تولید می‌شود نباید از یک میزان مشخصی بیشتر شود چون صدای بیش از حد دستگاه آزار دهنده می‌شود.

قابلیت یخ‌زدایی خودکار یخچال و فریزر مناسب جهیزیه

زمانی که می‌خواهید یک یخچال مناسب برای جهیزیه انتخاب کنید حتماً به این نکته که روی دستگاه قابلیت برفک زدایی که ب عنوان نفراست شناخته می‌شود، وجود دارد یا نه توجه کنید.

سیستم نو فراست یا یخ زدایی خودکار باعث می‌شود تا محفظه داخلی یخچال و فریزر به هیچ عنوان برفک نگیرد. در این سیستم به دلیل وجود فیلترهای مختلف و همچنین امکان کنترل دمای یخچال، برفک زدایی از یخچال و فریزر به صورت خودکار انجام می‌شود.

وجود این سیستم روی دستگاه نه تنها مانع برفک گرفتن محفظه داخلی دستگاه می‌شود بلکه باعث می‌شود تا طول عمر مفید یخچال و فریزر نیز تا حد قابل توجهی افزایش یابد. سیستم نو فراست در یخچال و فریزر باعث می‌شود تا هوایی که در محفظه یخچال در جریان است، خنک‌تر شود و از طرفی برای برفک زدایی دستگاه نیازی به این نیست که آن را از برق بیرون بکشید و اجازه دهید تا برفک‌ها آب شود.

در واقع این سیستم باعث می‌شود تا به هیچ عنوان محفظه یخچال و فریزر برفک نزند. همچنین مصرف انرژی در یخچال و فریزرهای مجهز به سیستم نو فراست بسیار کمتر از یخچال و فریزرهایی است که فاقد چنین قابلیت و سیستمی هستند.

بیشتر بخوانید: کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت

توجه به رنگ و ظاهر بدنه یخچال و فریزر جهیزیه

با توجه به معماری داخلی ساختمان‌های امروزی که در آن‌ها فضای آشپزخانه از پذیرایی و حال نیز کاملاً مشخص است، یخچال و فریزر یکی از انواع لوازم خانگی است که ظاهر و رنگ آن تأثیر زیادی در آشپزخانه‌ها و در نتیجه فضای داخلی خانه دارد.

یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای خرید یخچال و فریزر مناسب جهیزیه انتخاب کنید، رنگ سفید است؛ زیرا:

۱- اول اینکه رنگ سفید به عنوان رنگ خنثی قابلیت مناسبی برای ست شدن با هر رنگ دیگر در آشپزخانه را دارد و از طرفی تنوع دستگاه‌ها و لوازم خانگی که به رنگ سفید تولید می‌شوند نسبتاً زیاد است.

۲- رنگ سفید از جمله رنگ‌های روشن به حساب می‌آید در نتیجه می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهد. از طرفی گرد و خاک و جای لکه روی یخچال و فریزری که بدنه آن سفید است کمتر نشان داده می‌شود و نیازی نیست هر روز با کهنه و دستمال بدنه یخچال خود را برق بیندازید.

۳- یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌تواند انتخاب رنگ سفید برای یخچال و فریزر به همراه داشته باشد این است که اگر بدنه دستگاه به دلیل جابجا شدن دچار آسیب شود، خش و خوردگی بدنه کمتر نشان داده می‌شود.

۴- معمولاً در میان یخچال و فریزرهای موجود در بازار، قیمت یخچال و فریزرهایی که به رنگ سفید تولید شده‌اند کمتر از قیمت سایر یخچال و فریزرهای تولید شده با رنگ‌های دیگر است. اگر تمایلی به خرید یخچال و فریزر با رنگ سفید علی رغم همه مزیت‌هایی که گفته شد ندارید، می‌توانید یخچال و فریزر خود را به رنگ نقره‌ای خریداری کنید.

امروزه بسیاری از برندهای ایرانی یخچال و فریزرهای خود را به رنگ نقره‌ای یا متالیک نیز طراحی می‌کنند. البته ست کردن رنگ نقره‌ای با سایر رنگ‌ها نسبت به ست کردن رنگ سفید با سایر رنگ‌ها سخت‌تر است. بهترین رنگی که می‌توانید در کنار نقره‌ای استفاده کنید، رنگ مشکی است که پیدا کردن تجهیزات و لوازم خانگی مشکی رنگ نیز نسبتاً سخت است و تنوع محصولات با این رنگ محدود است.

برخی از یخچال و فریزرهایی که توسط برندهای ایرانی تولید می‌شوند به رنگ مشکی نیز موجود هستند. این رنگ نسبتاً خاص است و معمولاً خرید لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر برای خانه‌هایی که فضای آشپزخانه در آن‌ها محدود و کوچک است توصیه نمی‌شود.

به علاوه اینکه رنگ تیره باعث می‌شود تا نور محیط بسیار کم شود و اگر فضای آشپزخانه شما نور کمی دارد بهتر است از فکر خرید یخچال و فریزر به رنگ مشکی دارد خودداری کنید.

از طرفی کوچک‌ترین لک و خش روی بدنه یخچال و فریزرهایی که رنگ تیره از جمله رنگ مشکی دارند مشخص است و ست کردن آن با هر رنگ دیگری به غیر از نقره‌ای و دودی در آشپزخانه سخت است. به جز رنگ‌های نامبرده، امروزه رنگ‌های فانتزی همانند نارنجی، سبز و… از یخچال و فریزر نیز در بازار وجود دارد ولی بزرگترین عیب این رنگ‌ها این است که پس از مدتی قدیمی شده و برای فرد دل زده می‌شود.

امکان باز شدن درب یخچال از هر دو طرف باید وجود داشته باشد

روی برخی از انواع یخچال و فریزرهای ایرانی و خارجی که به بازار عرضه شده‌اند، امکان اینکه درب یخچال از هر دو سمت دستگاه باز شود وجود دارد. البته برخی دیگر از یخچال و فریزرهای موجود در بازار فاقد چنین قابلیتی هستند.

در صورت انتخاب یخچال فریزر برای جهیزیه با امکان باز شدن درب از هر دو جهت، نیازی به نگران بودن از محل قرار گرفتن یخچال و فریزر ندارید و به راحتی می‌توانید در هر جایی از آشپزخانه که فضای مناسبی برای قرار دادن یخچال و فریزر در آن وجود دارد، دستگاه خود را قرار دهید.

از آنجایی که در حال حاضر فضای خانه‌ها و به خصوص فضای آشپزخانه‌ها به خصوص برای زوج‌های جوان محدود است، وجود چنین قابلیتی روی یخچال و فریزر باعث می‌شود چیدمان آشپزخانه با محدودیت کمتری مواجه شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو

تعبیه درب هوم بار روی درب یخچال

یکی از نکات دیگری که باید در هنگام خرید یخچال و فریزر مناسب جهیزیه به آن دقت کنید، وجود یک هوم بار روی درب دستگاه است. درب هوم بار در واقع در است که از طریق آن می‌توانید به محتویات کشویی که مخصوص قرار دادن انواع نوشیدنی و مواد غذایی از این دست است، بدون نیاز به باز کردن درب دستگاه، دسترسی داشته باشید.

یکی از مزیت‌های وجود چنین دربی روی یخچال این است که درب یخچال کمتر باز می‌شود. در نتیجه تبادل هوا از داخل یخچال با بیرون آن کمتر انجام می‌شود و فضای درونی محفظه یخچال دچار نوسان دمایی نخواهد شد. به این ترتیب مصرف انرژی برای رساندن دمای داخل محفظه یخچال به اندازه مطبوع کاهش می‌یابد و در نتیجه نه تنها به موتور دستگاه فشار کمتری وارد می‌شود بلکه مصرف انرژی نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قابلیت تعطیلات روی یخچال و فریزرهای جدید و پیشرفته

یکی از قابلیت‌هایی که روی یخچال فریزر برای جهیزیه که توسط برندهایی مثل اسنوا، امرسان و الکترواستیل ارائه شده است قابلیتی به نام تعطیلات است که کاربرد آن زمانی است که شما برای چند روز می‌خواهید از خانه برون بروید و نمی‌خواهید یخچال و فریزر خود را خاموش کنید. با فعال کردن این قابلیت نه تنها مصرف انرژی یخچال کاهش می‌یابد بلکه مواد غذایی در آن طراوت و تازگی خود را حفظ می‌کند.

بهترین برند یخچال فریزر ایرانی برای جهیزیه عروس

به طور کلی در ایران چند برند مطرح در زمینه تولید یخچال و فریزر فعالیت دارند که محصولات هر کدام از این برندها از نظر تنوع، ویژگی‌های فنی و ظاهر مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند.

در صورتی که بخواهید یخچال فریزر جهیزیه خود را خریداری کنید، باید با مشخصات، مزایا و معایب یخچال و فریزرهای هر کدام از برندهای ایرانی تولید کننده این دستگاه‌ها آشنا باشید و بتوانید مناسب‌ترین دستگاه را با توجه به شرایط زندگی خود و مکانی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید.

به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا فهرستی از برندهای تولید کننده یخچال و فریزر ایرانی ارائه دهیم و مشخصات محصولاتی که این برندها تولید می‌کنند را در کنار معایبی که دارند معرفی کنیم.

یخچال فریزر امرسان برای جهیزیه خوبه؟

امرسان یکی از برندهای ایرانی تولید کننده یخچال و فریزر ایرانی است که نظر مشتریان در خصوص محصولات آن نسبتاً مثبت ارزیابی شده است.

تنوع محصولی برند امرسان نسبت به اینکه این برند یک برند ایرانی است نسبتاً خوب است و تقریباً همه افراد با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند می‌توانند یخچال و فریزرهای برند امرسان را خریداری کنند.

یخچال و فریزرهای ایرانی برند امرسان کلاً به چهار دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول یخچال و فریزرهایی هستند که در آن بخش فریزر در پایین دستگاه و بخش یخچال در بالای آن قرار می‌گیرد.

مزیت اصلی این نمونه از دستگاه‌ها برند امرسان این سات که شما برای دسترسی به یخچال که در واقع کاربرد بیشتری نسبت به فریزر دارند نیازی به خم شدن ندارید. نوع دیگری از یخچال و فریزرهای دو درب دستگاه‌هایی هستند که برعکس نمونه اول، بخش فریزر در بالا و بخش یخچال در پایین دستگاه قرار دارد.

در میان امکاناتی که یخچال و فریزرهای دو طبقه دارند می‌توان به  وجود آبریز و یخ‌ساز اشاره کرد. توجه داشته باشید که یخ‌ساز در تمام یخچال فریزرهای بالا پایین به صورت دستی بوده و آبریز این دستگاه‌ها که دارای یک مخزن است به صورت کاملاً دستی پر می‌شود و امکان اتصال مخزن یخچال به آب شهری در دستگاه وجود ندارد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که عرض همه یخچال و فریزرهای ساید بای ساید از جمله یخچال و فریزرهای ساید بای ساید برند امرسان بدون توجه به ظرفیت دستگاه در حدود ۹۰ تا ۹۲ سانتیمتر است.

هرچه ظرفیت دستگاه افزایش یابد، عمق آن بیشتر می‌شود. بنابراین زمانی که می‌خواهید یخچال و فریزر ساید بای ساید خریداری کنید حتماً به عمق دستگاه توجه کنید.

گاهی اوقات عمق دستگاه با فضایی که قرار است یخچال و فریزر را در آن قرار دهید همخوانی ندارد و حتی ممکن است یخچال از کابینت بیرون بزند که باعث می‌شود نمای آشپزخانه زشت شود.

امکاناتی که روی یخچال و فریزرهای ساید با ساید امرسان وجود دارد در مقایسه با امکاناتی که روی یخچال و فریزرهای نمونه خارجی وجود دارد نسبتاً محدود است. این امکانات شامل مواردی مثل مینی بار که برای قرار دادن بطری نوشیدنی و مربا به کار می‌رود، یخ‌ساز خودکار که به صورت کاملاً خودکار قالب یخ تولید می‌کند و دستگاه آب سرد کن و آبریز که معمولاً فاقد قابلیت اتصال به آب شهری است و این موضوع یک ایراد عمده برای دستگاه به حساب می‌آید هستند.

برند امرسان یخچال و فریزرهای دو قلو نیز تولید می‌کند. هرچند ظاهر این دستگاه‌ها مشابه یخچال و فریزرهای ساید بای ساید است اما نکته اصلی این است که این دستگاه‌ها بر خلاف یخچال و فریزرهای ساید بای ساید از هم جدا هستند و الزامی به قرار گرفتن کنار هم ندارند.

از طرفی ظرفیت این یخچال و فریزرها بیشتر از نوع ساید بای ساید آن است. اگر طراحی آشپزخانه‌ای که قرار است این دستگاه‌ها در آن قرار گیرد، به نحوی است که فضای کافی برای قرار دادن یخچال و فریزر ساید بای ساید در آن وجود ندارد، اما می‌توانید یک یخچال و فریزر را به صورت جداگانه در آشپزخانه قرار دهید و از همه مهم‌تر اینکه به فضای زیادی در یخچال و فریزر خود نیاز دارید، می‌توانید به جای یخچال و فریزر ساید بای ساید امرسان، یخچال و فریزر دو قلو را خریداری کنید.

البته یکی از مهم‌ترین معایب محصولات برند امرسان که در ظاهر این دستگاه‌ها بیشتر به چشم می‌خورد این است که در طراحی بدنه اصول یکپارچه‌سازی رعایت نشده است.

یخچال فریزر برند اسنوا برای جهیزیه خوب است؟

برند اسنوا نیز یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی تولید کننده لوازم خانگی ایرانی از جمله یخچال و فریزر است. این برند طی چند سال اخیر انواع مختلفی از یخچال و فریزرهای ایرانی از یخچال‌های دو درب گرفته تا یخچال‌های ساید بای ساید و دوقلو را تولید و به بازار عرضه کرده است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگرچه برند اسنوا به این موضوع اذعان کرده است که محصولات آن از جمله یخچال و فریزرهای آن کاملاً ایرانی هستند اما واقعیت این است که موتور دستگاه‌های تولید این برند از کشور چین تأمین می‌شود که این موضوع می‌تواند بک ایراد برای برندی که ادعای کاملاً ایرانی بودن دارد، به حساب بیاید.

از نظر فنی قابلیت‌های مختلفی روی یخچال و فریزرهای برند اسنوا در اختیار کاربران قرار گرفته است. قیمت این دستگاه‌ها نسبتاً زیاد است و روز به روز نیز قیمت این دستگاه‌ها افزایش می‌یابد. اگرچه مصرف انرژی در یخچال و فریزرهای برند اسنوا با رده A+ مشخص شده است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مصرف انرژی در این دستگاه‌ها نسبت به مصرف انرژی در یخچال و فریزرهای خارجی مشابه بسیار زیاد است.

از نظر فنی یخچال‌های ایرانی تولید شده توسط برند اسنوا دارای امکانات خوبی است.. برای مثال این دستگاه‌های تولید شده توسط برند اسنوا مجهز به حسگرهایی هستند که به صورت هوشمند دما را کنترل می‌کنند.

زمانی که دمای داخل یخچال دچار نوسان یا تغییر شوند این حسگرها وارد عمل می‌شوند و دمای محفظه داخل یخچال به صورت یکنواخت خنک می‌شود. یخچال‌های طراحی شده توسط برند اسنوا مجهز به سیستم بدون برفک هستند.

وجود این سیستم روی دستگاه باعث می‌شود که یخچال و فریزر به هیچ عنوان دچار برفک نشوند. در محفظه این دستگاه‌ها از سیستم گردش هوای چندگانه استفاده شده است که باعث می‌شود هوای خنک در همه قسمت‌های محفظه یخچال در گردش باشد و هوای درون محفظه به طور یکنواختی خنک شود.

علاوه بر این در یخچال‌های اسنوا، به منظور جلوگیری از بو گرفتن محفظه دستگاه یکسری فیلتر ضد بو تعبیه شده است که مانع بو گرفتن یخچال و فریزر می‌شود. این موارد از جمله نکات مثبت یخچال و فریزرهای اسنوا به حساب می‌آیند که با توجه به قیمتی که این دستگاه‌ها دارند، وجود چنین قابلیت‌هایی عادی است.

در پایان

در این مطلب به نکاتی برای انتخاب و خرید بهترین یخچال فریزر مناسب برای جهیزیه پرداختیم. همچنین دو برند ایرانی امرسان و اسنوا را هم به طور مختصر نقد و بررسی کردیم. اگر فکر می کنید نکات دیگری وجود دارد که ما به آن نپرداخته ایم، در قسمت دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!