تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای استفاده از مایکروویو

آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد؟

راهنمای استفاده
شاید این سؤال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که آیا استفاده از دستگاه‌هایی مانند مایکروویو یا سولاردام مضر هستند. مایکروویو وسیله‌ای کاملا کاربردی است که به میزان قابل توجهی در صرفه‌جویی میزان انرژی و زمان، نقش دارد.

آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد ؟ شاید این سؤال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که آیا استفاده از دستگاه‌هایی مانند مایکروویو یا سولاردام مضر هستند. مایکروویو وسیله‌ای کاملا کاربردی است که به میزان قابل توجهی در صرفه‌جویی میزان انرژی و زمان، نقش دارد.

تصلا- با این حال بسیاری از افراد نسبت به این وسیله و مضرات احتمالی حساس بوده و استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا به این موضوع اشاره کرده و در نهایت به نتیجه‌ای کلی در خصوص امواج مایکروویو خواهیم رسید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد ؟
  • آیا امواج مایکروویو مواد مفید موجود در مواد غذایی را از بین می‌برد؟
  • آیا امواج الکترومغناطیسی مایکروویو برای بدن مضر هستند؟
  • از چه ظروفی برای گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده کنیم؟

آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد ؟

امواجی که در دستگاه مایکروویو منتشر شده و باعث گرم شدن مواد غذایی می‌شوند، امواجی الکترومغناطیسی هستند. این امواج غیر یونی تنها در این دستگاه کاربرد ندارند و شما می‌توانید ردپای آن را در صنایع مختلف علمی، صنعتی، رادیویی و… مشاهده کنید. در واقع امواج مایکروویو در حرکت مولکول‌های آب تداخل ایجاد کرده و این حرکت باعث گرم شدن مواد غذایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

 تاثیر امواج مایکروویو بر غذا

امواج مایکروویو از میزان فرکانس بالایی برخوردار نبوده و نمی‌توانند مانند اشعه ایکس یا گاما به مولکول‌های مواد غذایی آسیب وارد کنند. در مورد تأثیر امواج مایکروویو بر غذا نظرات مختلفی وجود دارد اما تا به امروز مدارک و شواهد، دلیل محکمی مبنی بر تأثیر امواج مایکروویو بر غذا ارائه نداده‌اند.

طبق تحقیقات انجام شده سرعت بالای طبخ و گرم شدن غذا بر روی حفظ ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در غذا تأثیرگذار است. البته حفظ این مواد به نوع غذا و میزان رطوبت یا مولکول‌های آب نیز ارتباط مستقیم دارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، پخت غذا به وسیله دستگاه مایکروویو از حذف مواد مفید جلوگیری می‌کند.

تمام روش‌های پخت مانند آب پز کردن، گریل، سرخ کردن و… باعث از بین رفتن بعضی از خواص مواد غذایی و سبزیجات می‌شود. به همین جهت نمی‌توان اشعه مایکروویو را با توجه به سرعت در طبخ غذا دستگاهی مضر نامید. همچنین بسیاری از مواد غذایی در اثر حرارت طولانی مدت مهمترین خواص و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. مایکروویو با افزایش سرعت عمل از این مهم جلوگیری می‌کند. همچنین با افزایش سرعت طبخ، شما می‌توانید از مسمومیت‌های غذایی که در اثر حرارت طولانی مدت ایجاد می‌شود نیز جلوگیری کنید.

تأثیر امواج مایکروویو بر بدن

تا زمانی که درب دستگاه مایکروویو هنگام کار کردن، بسته باشد، هیچ خطری بدن انسان را تهدید نمی‌کند. تنها در صورتی می‌توان نسبت به تأثیر امواج مایکروویو بر بدن نگران بود که در معرض مستقیم این امواج الکترومغناطیسی قرار بگیریم.

بسیاری از تولیدات جدید با قرار دادن غذا داخل دستگاه و بسته شدن درب، به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند. این امر از شما در برابر خطرات احتمالی اشعه مایکروویو محافظت می‌کند. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام کار کردن با مایکروویو حداقل ۳۰ سانتی‌متر از دستگاه فاصله داشته باشید. در واقع با رعایت این فاصله امواج به بدن شما آسیبی نمی‌رسانند.

برخی از افراد نگران مبتلا شدن به سرطان در صورت استفاده از مایکروویو هستند. توجه داشته باشید که همه ما در طول روز به اشکال مختلف در معرض امواج مختلفی هستیم که مایکروویو در برابر آن‌ها موردی کوچک محسوب می‌شود. اگر هنگام استفاده از دستگاه تمام اصول ایمنی را رعایت کرده و از ظروف مناسب استفاده کنید، خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد. در ادامه به این اصول و نکاتی مهم اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معنی کلمات روی مایکروویو چیست؟  

اشعه مایکروویو در بارداری

دستگاه‌های مایکروویوی که در حال حاضر تولید می‌شوند از استانداردهایی پیروی می‌کنند که خطر امواج الکترومغناطیسی را به حداقل می‌رساند. به همین جهت توجه به نوع برند و کیفیت محصول هنگام خرید، اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد این گونه بیان کرده‌اند که اشعه مایکروویو در بارداری ممکن است باعث سقط جنین، مشکلات ژنتیکی و… شود.

صحت این نظر تنها در صورتی تأیید می‌شود که بانوان باردار در معرض مستقیم این امواج در طولانی مدت قرار داشته باشند. از آنجا که مواد غذایی در مایکروویو به سرعت گرم شده یا پخته می‌شوند، نمی‌توان به صورت جدی در مورد اشعه مایکروویو در بارداری، ابراز نگرانی کرد.

آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد؟

نکات مهم در استفاده از مایکروویو

به منظور جلوگیری از احتمال قرار گرفتن در معرض آسیب اشعه مایکروویو توجه به نکات زیر اهمیت بسیاری دارد.

  • هنگام کار کردن دستگاه، درب را بسته نگه دارید.
  • در صورت باز بودن درب و گرم شدن غذا، فاصله مناسب از مایکروویو را حفظ کنید.
  • به منظور گرم کردن یا طبخ غذا، دستگاه را بر روی مدت زمانی کوتاه تنظیم کنید.
  • از حرارت دیدن مواد غذایی در طولانی مدت خودداری کنید.
  • هنگام خرید به نوع برند و استانداردهای ایمنی به کار رفته در دستگاه توجه کنید.
  • تا زمانی که مایکروویو خاموش نشده، درب آن را باز نکنید.
  • از ظروف مناسب برای گرم کردن غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد؟

درب دستگاه مایکروویو را تعمیر کنید!

یکی از مهمترین نکات در خصوص محافظت از بدن در برابر امواج، تعمیر یا تعویض درب آسیب‌دیده است. اگر درب دستگاه شکسته یا به خوبی بسته نمی‌شود، در اولین فرصت شما باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم تا زمانی که درب مایکروویو در حالت روشن، بسته باشد، آسیب یا خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد. با خراب شدن درب، امواج از دستگاه خارج شده و در صورت تماس شما با اشعه، ممکن است در معرض آسیب‌های احتمالی قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی  

استفاده از ظروف مناسب

در حال حاضر ظروفی از جنس شیشه و پلاستیک مرغوب جهت استفاده در مایکروویو و سولاردام در بازار موجود هستند. برای گرم کردن غذا حتما از این ظروف استفاده کرده و دور ظروف فلزی و نامناسب را خطی قرمز بکشید. در صورت استفاده از ظروف پلاستیکی غیراستاندارد و همچنین ظروف فلزی، این احتمال وجود دارد که مواد مضر و سمی وارد مواد غذایی شوند. همچنین قرار دادن ظروف یک بار مصرف درون دستگاه نیز امری کاملا اشتباه است.

سخن پایانی

حالا که توانستیم به سوال آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد پاسخ دهیم باید چند نکته را هم در نظر داشته باشید. دستگاه‌های کاربردی مانند مایکروویو در حالت کلی به از بین رفتن مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در مواد غذایی منجر نمی‌شود. همچنین با رعایت فاصله از دستگاه و توجه به اصول ایمنی نیز می‌توانید با خیالی آسوده از این وسیله استفاده کنید. مایکروویو تنها در صورتی به وسیله‌ای مضر و خطرناک تبدیل می‌شود که نسبت به نحوه استفاده و رعایت نکات، کوتاهی کنید. همچنین هر زمان دستگاه با مشکلی فنی مواجه شد در اولین فرصت از یک متخصص برای تعمیر کمک بگیرید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۶/۲۰
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!