تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای استفاده از فر برقی

آیا فر برقی اشعه دارد؟ استفاده از فر برقی در بارداری مضره؟

راهنمای استفاده
آیا شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که پخت غذا در مدت زمانی کوتاه را به ساعت‌ها ماندن در آشپزخانه ترجیح می‌دهید؟ با حضور وسایل کاربردی مانند مایکروویو، سولاردام و... در آشپزخانه در مصرف انرژی و زمان به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود.

آیا فر برقی اشعه دارد ؟ آیا زنان باردار می توانند بدون استرس از این دستگاه استفاده کنند؟ آیا شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که پخت غذا در مدت زمانی کوتاه را به ساعت‌ها ماندن در آشپزخانه ترجیح می‌دهید؟ با حضور وسایل کاربردی مانند مایکروویو، سولاردام و… در آشپزخانه در مصرف انرژی و زمان به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود.

تصلا- یکی از این دستگاه‌ها فر برقی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این دستگاه به واسطه حجم و ابعاد کوچکی که دارد، فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می‌کند. همچنین شما می‌توانید فر برقی را به صورت توکار تعبیه کرده و از آن استفاده کنید.

آنچه در ادامه سایت اخبار لوازم خانگی تصلا می‌خوانید:

  • آیا فر برقی اشعه دارد؟
  • مزایا و معایب استفاده از فر برقی
  • استفاده از فر برقی در بارداری

آیا فر برقی اشعه دارد ؟

عملکرد اصلی فر برقی به وسیله المنت‌های حرارتی انجام می‌شود. معمولا در این نوع از فر دو یا چند المنت وجود دارد که وظیفه تولید گرما بر عهده آن‌ها خواهد بود. به این ترتیب ما شاهد تفاوت عمده فر برقی با دیگر لوازم آشپزخانه مانند مایکروویو و سولاردام خواهیم بود. مهمترین وجه تمایز این وسایل، نحوه ایجاد گرما به منظور پخت و گرم کردن مواد غذایی است.

در پاسخ به این سؤال که آیا فر برقی اشعه دارد ؟ باید این گونه بیان کنیم که کارکرد اصلی این دستگاه تنها به واسطه عملکرد المنت‌های حرارتی انجام می‌شود. در بعضی از این فرهای برقی سیستمی در نظر گرفته شده که در این سیستم جریان هوای گرم به صورت یکنواخت به مواد غذایی منتقل می‌شود. به این ترتیب هنگام استفاده از فر برقی جای نگرانی برای قرار گرفتن در معرض اشعه یا امواج الکترومغناطیسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

استفاده از فر برقی

مصرف فر برقی چقدره ؟

مصرف برق لوازم آشپزخانه با توجه به میزان توان مصرفی آن‌ها مشخص می‌شود. توان مصرفی بالا در فر برقی بر روی سرعت دستگاه جهت گرم کردن و پخت مواد غذایی تأثیر مستقیم دارد. وسایل برقی به واسطه عملکردی که دارند در مصرف برق و انرژی نقش دارند.

با این حال دستگاه‌هایی مانند فر برقی و مایکروویو به دلیل سرعت در گرم کردن و پخت غذا، در مصرف برق بهینه عمل می‌کنند. در حال حاضر تولیدکنندگان معتبر محصولات خود را به شکلی طراحی می‌کنند تا هنگام مصرف شما با کمترین میزان اتلاف انرژی و مصرف برق مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: آیا اشعه مایکروویو ضرر دارد؟

استفاده از فر برقی در بارداری

همان‌طور که در پاسخ سوال آیا فر برقی اشعه دارد ذکر کردیم؛ تولید گرما در فر برقی به عهده المنت‌های حرارتی است. به همین جهت در این دستگاه خبری از امواج الکترومغناطیسی شبیه به عملکرد مایکروویو یا سولاردام نخواهد بود. بر این اساس بانوان باردار هیچ ممنوعیتی در استفاده از لوازمی مانند فر برقی نخواهند داشت.

در خصوص استفاده از مایکروویو نیز با رعایت فاصله حداقل ۳۰ سانتی‌متر از دستگاه، خطری آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. نکته مهم دیگر بسته نگه داشتن درب مایکروویو در زمانی است که دستگاه روشن بوده و مشغول کار است. در این صورت نه تنها فر برقی بلکه مایکروویو نیز خطری برای سلامتی بانوان باردار محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش روش کار با مایکروویو ال‌جی  

استفاده از فر برقی

مشکلات فر برقی

امروزه معمولا انواع فر برقی به صورت توکار در آشپزخانه و در فضای خالی بین کابینت‌ها جای می‌گیرند. با توجه به ابعاد و حجم این وسیله، شما ظرفیت کمتری برای پخت یا گرم کردن مواد غذایی در اختیار دارید. شاید یکی از مشکلات فر برقی، حجم و ظرفیت کم این دستگاه باشد. با این حال بسیاری از افراد نسبت به این مورد اعتراضی نداشته و از کارکرد فر رضایت کامل دارند.

مشکل بعدی به المنت‌های حرارتی دستگاه مربوط می‌شود. با توجه به اینکه کارکرد این وسیله بر اساس المنت و سیستم گرمایشی انجام می‌گیرد، نحوه استفاده از آن نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. معمولا این نوع المنت‌ها پس از گذشت چند سال به تعویض نیاز دارند. البته استفاده درست از لوازم برقی بر روی طول عمر دستگاه و قطعات مهم آن تأثیرگذار خواهد بود.

میزان مصرف برق نیز از دیگر مواردی است که می‌توان آن را به مشکلات فر برقی نسبت داد. حساسیت این موضوع در سال‌های اخیر با توجه به کیفیت محصولات تولید شده، سرعت عمل دستگاه و افزایش توان مصرفی، کاهش پیدا کرده است. همان‌طور که اشاره کردیم مدت زمان کوتاه پخت و گرم شدن مواد غذایی در فر برقی در کاهش مصرف برق و انرژی نقش مهمی داشته است.

بیشتر بخوانید: معنی کلمات روی مایکروویو چیست؟

مصرف فر برقی چقدره

به طور کلی فرهای برقی سه نوع سنتی، فن دار و مایکروویو دارد. مصرف برق این سه نوع هم با هم تفاوت دارد. مصرف برق این دستگاه‌ها عبارت است از:

مصرف برق فرهای برقی سنتی

در این نوع از فر ها حرارت توسطالمنت های برقی تولید می شود و تمام حرارت تولید شده در بالای فر جمع می شود.

فرهای فن دار

مصرف برق فرهای برقی فن‌دار امکان استفاده از تمامی طبقات دستگاه است. زیرا داخل محفظه این فر یک فن وجود دارد که با چرخش میتواند هوای گرم داخل فر را به صورت یکنواخت پخش کند. در نتیجه گرما و حرارت فقط در قسمت بالایی آن جمع نمی‌شود و شما می‌توانید در هنگام آشپزی از تمام طبقات فر استفاده کنید. مصرف برق این دسته از فرها ۳۵ درصد از فرهای سنتی کمتر است.

مصرف برق مایکروویو چقدر است؟

این  نوع فر برقی به دلیل کوتاه بودن زمان پخت، از نظر انرژی مصرفی نسبت به دو نوع قبلی کمتر است. اتلاف انرژی مایکروویو نسبت به تمامی فرهای موجود در بازار کمتر است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

مزایای فر برقی

  • قرار گرفتن به صورت توکار در آشپزخانه
  • قابلیت تنظیم حرارت و مدت زمان پخت
  • افزایش سرعت گرم شدن دستگاه در مدت زمانی کوتاه
  • قابلیت تمیزکنندگی اتوماتیک. این قابلیت به واسطه تنظیم دستگاه بر روی درجه حرارت بالا انجام می‌شود.
  • انتقال گرما به صورت یکنواخت و یکسان
  • عدم وجود محدودیت در استفاده از ظروف جهت پخت یا گرم کردن مواد غذایی

سخن پایانی

حالا که به سوال آیا فر برقی اشعه دارد پاسخ دادیم حتما می دانید هر وسیله برقی یا گازی در آشپزخانه مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار داریم، می‌توانیم بهترین وسیله را انتخاب و با استفاده صحیح از آن به حفظ طول عمر دستگاه کمک کنیم.

اگر نسبت به امواج الکترومغناطیسی لوازمی مانند مایکروویو یا سولاردام حساس هستید، می‌توانید فر برقی را جایگزین آن‌ها کنید. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امواج مایکروویو در صورت استفاده اصولی و رعایت نکات ایمنی، تهدیدی برای سلامتی بدن انسان محسوب نمی‌شود.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۶/۲۱
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!