تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه چیز در خصوص گوشی آیفون 13

مشخصات آیفون ۱۳ با گوشی‌های آیفون ۱۲ چه تفاوتی دارد؟

اخبار تصلا
مشخصات آیفون 13 چیست؟ ایفون 13 به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۱ نام جدیدترین سری از گوشی‌های برند اپل است که در تاریخ 14 سپتامبر سال 2021 میلادی توسط برند اپل رونمایی شدند. این خانواده شامل 4 مدل گوشی هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون 12 دارند.

مشخصات آیفون ۱۳ چیست؟ ایفون ۱۳ به عنوان یکی از بهترین گوشی های ۲۰۲۱ نام جدیدترین سری از گوشی‌های برند اپل است که در تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی توسط برند اپل رونمایی شدند. این خانواده شامل ۴ مدل گوشی هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون ۱۲ دارند.

تصلا – گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ شامل ۴ گوشی هستند که این گوشی‌های با نام‌های آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس معرفی شده‌اند. هرچند بسیاری از کاربران بر این باورند که این گوشی‌ها از نظر ظاهری شباهت زیادی با گوشی‌های آیفون ۱۲ دارند، اما از نظر دوربین، پردازنده و برخی دیگر از قابلیت‌ها تغییرات و پیشرفت‌های زیادی روی این گوشی‌ها اتفاق افتاده است.

بیشتر تغییراتی که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ به وجود آمده است، مربوط به دوربین، کیفیت عکاسی و همچنین پردازنده این گوشی‌ها است. در گوشی‌های آیفون ۱۳ از پردازنده A15 استفاده شده است که در ادامه این مطلب در خصوص قابلیت‌های آن صحبت خواهیم کرد. آنچه در این مطلب اخبار لوازم خانگی تصلا خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • قابلیت‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ از نظر طراحی
  • قابلیت‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ از نظر پردازنده
  • ارائه قابلیت MagSafe روی گوشی‌های آیفون ۱۳
  • معرفی گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ معمولی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۲ پرومکس بهتر است یا گلکسی اس ۲۱ اولترا؟

بررسی مشخصات گوشی های آیفون ۱۳

برند اپل، به زودی خط تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ را جایگزین خط تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ می‌کند. به این ترتیب گوشی‌های آیفون ۱۳ به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار این برند به بازار عرضه خواهند شد.

در این سری جدید از گوشی‌های آیفون برند اپل نه تنها قدرت پردازنده به دلیل استفاده از پردازنده A15 تا حد قابل توجهی افزایش یافته است بلکه طول عمر باتری نیز در این گوشی‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی آن‌ها افزایش زیادی داشته است. علاوه بر این روی همه گوشی‌های آیفون ۱۳ قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز ارائه شده است.

برند اپل از جمله برندهای تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که تا به حال انواع مختلفی از گوشی‌های آیفون را به بازار عرضه کرده است.

بر اساس آنچه برند اپل در رویداد رونمایی از گوشی‌های آیفون اعلام کرده است، هرچند روی گوشی آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ معمولی، از تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته استفاده شده است، اما گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس که به عنوان گوشی پرچم‌دار این برند شناخته می‌شود، در بخش‌های مختلف به خصوص بخش باتری و دوربین از تکنولوژی بسیار بالاتری برخوردار است.

قابلیت‌ها و امکانات مشترک میان همه گوشی های آیفون ۱۳

در این بخش قصد داریم تا ابتدا قابلیت‌ها و مشخصات گوشی های آیفون ۱۳ را بررسی و معرفی کنیم و در بخش بعدی قابلیت‌های و ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام از این گوشی‌ها را به صورت کاملاً اختصاصی و جداگانه نقد و بررسی کنیم.

نکته‌ای که در خصوص همه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ وجود دارد این است که اگرچه ظاهر، نوع دوربین و تکنولوژی‌های به کار رفته در هر کدام از این گوشی‌ها مختلف است اما یکسری قابلیت‌ها و امکانات روی همه گوشی‌های این خانواده وجود دارد که به صورت مشترک روی همه آن‌ها وجود دارد.

صفحه نمایش گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳

یکی از سیاست‌های برند اپل در طراحی ظاهری گوشی آیفون این است که این برند هر چند سال یک‌بار ظاهر گوشی‌های خود را تغییر می‌دهد.

در نتیجه ممکن است برای مثال ظاهر دو سری از گوشی‌های این برند شباهت زیادی به هم داشته باشند. مثلاً ظاهر گوشی‌های آیفون ۱۲ و گوشی‌های آیفون ۱۳ از نظر طراحی بدنه، تا حد قابل توجهی شبیه به هم است.

برای مثال در هر دو مدل از گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳، از لبه‌های چهارگوش و صاف استفاده شده است.

یکی از شباهت های بین گوشی آیفون ۱۲ و ۱۳ به جنس فلز به کار رفته مربوط می شود که در لبه‌های کناری گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ معمولی مانند گوشی‌های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ معمولی از فلز آلومینیوم است، در حالی که برای مدل‌های پرو از فلز استیل ضد خش در لبه‌ها و کناره‌های گوشی استفاده شده است.

گوشی آیفون 13 تصویر میانی 1

یکی از مشخصات آیفون ۱۳ به طراحی مربوط می شود که نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ ایجاد نشده است به غیر از اینکه برای بدنه گوشی‌های آیفون ۱۳ از رنگ‌های مختلف و متنوع‌تری نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ استفاده شده است و همچنین ترتیب و نحوه چیدمان و قرارگیری دوربین در پشت گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ متفاوت است.

رنگ گوشی های آیفون ۱۳

رنگ‌هایی که برای گوشی‌های آیفون ۱۳ در نظر گرفته شده است، بسته به مدلی که شما خریداری می‌کنید متفاوت است. گوشی‌های آیفون ۱۳مینی و آیفون ۱۳ معمولی در رنگ‌های خاکستری، آبی آسمانی، بنفش کهکشانی و صورتی که قرمز تولید و عرضه می‌شوند.

در حالی که رنگ‌های گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس شامل رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای، طلایی و آبی سیِرا که رنگی شبیه به آبی آسمانی کمرنگ است، می‌شود.

گوشی‌های آیفون ۱۲ پرومکس و پرو به رنگ آبی اقیانوسی یا Ocean Blue طراحی شده‌اند در حالی رنگ آبی آسمانی کمرنگ که به رنگ Sierra Blue مشهور است، در گوشی‌های آیفون ۱۳ جایگزین این رنگ شده است.

اولین تغییر ظاهری که در گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۲ ایجاد شده است مربوط به ناچ که محل قرار گیری سنسور تشخیص چهره و بلندگو و همچنین لنزهای دوربین جلو است، که نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ کوچک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون (نو و کارکرده)

اندازه و سایز گوشی های خانواده ایفون ۱۳

برند اپل در گوشی‌های آیفون x، ۱۱ و ۱۲ در قسمت ناچ گوشی از اندازه‌های یکسانی استفاده کرده است. اندازه این بخش در گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به نسخه‌های قبلی این گوشی‌ها تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

البته نکته مهم در مشخصات آیفون ۱۳ این است که تغییر اندازه ناچ گوشی، باعث نشده است تا اطلاعات بیشتری روی صفحه نمایش این گوشی ها نمایش داده شود. البته به هر حال کاهش ۲۰ درصدی ناچ در صفحه نمایش این گوشی‌ها باعث شده تا فضای نمایشی در صفحه نمایش گوشی تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

در جدول زیر ابعاد همه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ از نظر اندازه ارتفاع، طول، ضخامت و موارد این‌چنینی نمایش داده شده است. همچنین در این جدول به منظور مقایسه ابعاد گوشی‌های آیفون ۱۳ و ۱۲، ابعاد مربوط به گوشی‌های آیفون ۱۲ نیز آورده شده است.

نام دستگاه ارتفاع (میلی‌متر / اینچ) عرض ضخامت وزن
آیفون ۱۳ مینی ۱۳۱٫۵/۵٫۱۸ ۶۴٫۲/ ۲٫۵۲ ۷٫۶۲/۰٫۳۰ ۱۴۱/۴٫۹۷
آیفون ۱۳ ۱۴۶٫۷/۵٫۷۸ ۷۱٫۵/۲٫۸۲ ۷٫۶۵/۰و۳۰ ۱۷۴/۶٫۱۴
آیفون ۱۳ پرو ۱۴۶٫۷/ ۵٫۷۸ ۷۱٫۵/ ۲٫۸۲ ۷٫۶۵ / ۰٫۳۰ ۲۰۴/۷٫۱۹
آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۶۰٫۸ / ۶٫۳۳ ۷۸٫۱ / ۳٫۰۷ ۷٫۶۵/ ۰٫۳۰ ۲۴۰/ ۸٫۴۶
آیفون SE (2020) ۱۳۸٫۴/ ۵٫۴۵ ۶۷٫۳ / ۲٫۶۵ ۷٫۳ / ۰٫۲۹ ۱۴۸/ ۵٫۲۲
آیفون ۱۲ مینی ۱۳۱٫۵/۵٫۱۸ ۶۴٫۲/ ۲٫۵۲ ۷٫۶۲/۰٫۳۰ ۱۴۱/۴٫۹۷
آیفون ۱۲ ۱۴۶٫۷/۵٫۷۸ ۷۱٫۵/۲٫۸۲ ۷٫۶۵/۰و۳۰ ۱۷۴/۶٫۱۴
آیفون ۱۲ پرو ۱۴۶٫۷/ ۵٫۷۸ ۷۱٫۵/ ۲٫۸۲ ۷٫۶۵ / ۰٫۳۰ ۲۰۴/۷٫۱۹
آیفون ۱۲ پرومکس ۱۶۰٫۸ / ۶٫۳۳ ۷۸٫۱ / ۳٫۰۷ ۷٫۶۵/ ۰٫۳۰ ۲۴۰/ ۸٫۴۶

پردازنده A15 Bionic در آیفون ۱۳

یکی از مشخصات گوشی آیفون ۱۳ به پردازنده مربوط می شود. در این گوشی‌های آیفون از پردازنده‌های به نام A15 استفاده شده است. این پردازنده‌ها مجهز به یک پردازنده ۵ نانومتری و کارت گرافیک ۵ هسته‌ای روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرومکس هستند.

در این پردازنده‌ها از موتورهای عصبی قوتری و در عین حال سریع‌تر استفاده شده است. علاوه بر این ISP استفاده شده روی این گوشی‌ها بسیار قوی و پیشرفته است.

بر اساس گفته‌های برند اپل، تولید و طراحی این پردازنده‌های پر قدرت و در عین حال سریع، نشان دهنده به حقیقت پیوستن ایده‌های خلاقانه است. برند اپل با ارائه این پردازنده‌ها روی گوشی‌های آیفون ۱۳ نشان داده است که می‌تواند به هر هدفی که بخواهد برسد.

از آنجایی که سرعت این پردازنده‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی که روی نسخه‌های قبلی گوشی‌های آیفون ۱۳ استفاده شده است، افزایش یافته است، در نتیجه قدرت گوشی‌های آیفون ۱۳ برای انجام اعمالی که مبتنی بر تکنولوژی یادگیری ماشین طراحی شده‌اند، افزایش یافته است.

با توجه به آزمایش‌های انجام شده روی پردازنده‌های A15 تعبیه شده روی گوشی‌های آیفون ۱۳، این پردازنده‌ها قادر به انجام ۱۵٫۸ تریلیون پردازش در عرض یک ثانیه هستند. به همین دلیل روی این گوشی‌ها قابلیت‌هایی مثل فیلم‌برداری سینماتیک و همچنین استفاده از استایل‌های مختلف عکاسی قابل اجرا هستند.

البته پردازنده A15 Bionic که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی و معمولی استفاده شده است، در برخی جهات با پردازنده‌هایی که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرومکس استفاده شده است، متفاوت است.

هنوز برند اپل اطلاعات دقیقی در خصوص این تفاوت‌ها منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد تفاوت اصلی میان پردازنده استفاده شده روی این گوشی‌ها، بیشتر مربوط به استفاده از کارت‌های گرافیک ۵ هسته‌ای است.

روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس قابلیتی با عنوان ProRes برای ضبط تصاویر ارائه شده است که این قابلیت روی گوشی‌های مدل مینی و معمولی آیفون ۱۳ در اختیار کاربران نیست.

از آنجایی که عملکرد پردازنده‌های A15 تا حد قابل توجهی افزایش یافته است، در نتیجه طول عمر باتری در گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به نمونه‌های قبلی این گوشی‌ها در حدود ۱ ساعت افزایش یافته است.

ارائه قابلیت MagSafe روی گوشی‌های آیفون ۱۳

قابلیت MagSafe یکی دیگر از مشخصات آیفون ۱۳ است. این قابلیت پیش از این روی گوشی‌های آیفون ۱۲ برند اپل در اختیار کاربران قرار گرفته بود، روی گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز ارائه شده است. MagSafe یا مگ سِیف، یک ابزار آهنربایی است که برند اپل برای اولین بار آن را روی گوشی‌های آیفون ۱۲ ارائه کرده است.

در این سیستم آهنربایی در پشت گوشی، یکسری آهنربا تعبیه شده است که امکان اتصال کیف پول آهنربایی و همچنین شارژرهای القایی به پشت گوشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عبارت MagSafe از روی شارژر آهنربایی مک پوک‌ها که به راحتی از پورت دستگاه جدا می‌شود، گرفته شده است.

گوشی آیفون 13 تصویر میانی 2

استفاده از آهنرباهای مختلف در پشت گوشی‌های آیفون ۱۲ که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز ارائه شده است، باعث می‌شود تا کاربر بتواند در پشت گوشی بسیاری از اکسسوری‌های خود را تعبیه کنند.

به احتمال زیاد، قابلیت MagSafe در پشت گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ باعث می‌شود تا برند اپل بتواند به قول خود در زمان کنسل کردن برنامه ارائه قابلیت AirPower روی گوشی‌های آیفون عمل نماید.

در حال حاضر خوشبختانه برند اپل قابلیت MagSafe را نیز روی گوشی‌های آیفون ۱۳ ارائه کرده است و قابلیت‌ها و امکاناتی که از طریق این سیستم آهنربایی در اختیار کاربر قرار داده شده است هیچ تفاوتی با امکانات و قابلیت‌هایی که روی گوشی‌های آیفون ۱۲ وجود داشت، ندارد.

از طرفی برند اپل در حال تولید ابزار و اکسسوری‌هایی است که با این اکو سیستم روی گوشی‌های آیفون کار کنند.

از آنجایی که قابلیت MagSafe در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۳ در همه جای جهان قرار گرفته است، کاربران برای استفاده از این قابلیت نیازی به خریدن ابزار جدیدی نیستند.

مگر اینکه بخواهند یکسری کیس یا گارد مخصوص با قابلیت استفاده از سیستم MagSafe را خریداری کنند. کاربرانی که قبلاً شارژرها، کیف پول‌ها و به طور کلی پک کامل تجهیزات MagSafe را خریداری کرده‌اند، می‌توانند روی گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز از این ابزار و اکسسوری‌ها استفاده کنند.

در رویداد رونمایی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، برند اپل از نسخه جدیدی از کیف پول‌های اپل رونمایی کرد که امکان استفاده از شبکه Find My روی آن‌ها وجود داشت. اگرچه شبکه Find My از نظر قابلیت و امکانات به پای ابزارهای Air Tag نمی‌رسد اما به هر حال برای پیدا کردن موقعیت مکانی گوشی‌های آیفون مناسب است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون ۱۳ معمولی

یکی دیگر از مشخصات آیفون ۱۳ به صفحه نمایش مربوط می شود که این محصولات دارای یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی هستند. برای این گوشی‌ها از قاب‌های آلومینیومی استفاده شده است. علاوه بر این گوشی‌های آیفون ۱۳ دارای دو دوربین هستند.

نحوه قرارگیری این دوربین‌ها در پشت گوشی‌های آیفون ۱۳ به صورت قطری قرار گرفته‌اند. نحوه قرارگیری دوربین در گوشی‌های آیفون ۱۳ به این صورت بود که دوربین این گوشی‌ها در امتداد یکدیگر و در طول ماژول دوربین در پشت گوشی قرار گرفته بودند.

برند اپل روی هر سری از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ قابلیت‌های مختلفی را ارائه کرده است که هر کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند گوشی مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کند.

گوشی‌های آیفون ۱۳ در واقع نمادی از تعادل میان قابلیت‌های مختلف، قیمت و اندازه صفحه نمایش است و همچنین عملکرد خوب باتری است.

در گوشی‌های آیفون ۱۳، از صفحه نمایش XDR استفاده شده است که میزان روشنایی صفحه در آن تا ۲۸ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب میزان روشنایی در صفحه نمایش در حالت عادی ۸۰۰ نیت و در حالت HDR چیزی در حدود ۱۲۰۰ نیت است. علاوه بر این، به دلیل استفاده از رنگ‌های P3 و همچنین تراکم پیکسلی بالا در این گوشی‌ها، رنگ‌ها در تصاویر و متون شارپ تر به نظر خواهند رسید.

برند اپل در زاویه دید دوربین پشت در گوشی‌های آیفون ۱۳ نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ ایجاد نکرده است. در این دوربین این گوشی‌ها، فاصله کانونی چیزی در حدود f/1.6 است و از سنسورهای ۱۲ مگا پیکسلی استفاده شده است.

به دلیل اینکه در این گوشی‌ها، محل قرارگیری دوربین‌ها به صورت قطری است، امکان استفاده از استبیلایزر تصویر روی دوربین با زاویه واید به وجود آمده است.

مشخص‌ترین و قابل لمس‌ترین تغییر در دوربین گوشی‌های آیفون ۱۳ به خصوص دوربین با لنز واید این است که عملکرد این دوربین‌ها در مواقعی که نور محیطی محدود و کم است، افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین این دوربین‌ها برای اولین بار قابلیتی با عنوان night mode دارند.

روی گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی قابلیت‌های مشترک با سایر گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ مثل MagSafe، امکان اتصال به شبکه ۵G و همچنین تعبیه ناچ کوچک‌تر نیز وجود دارد.

در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۱۳ در ۶ رنگ مختلف که شامل رنگ‌هایی مثل بنفش کهکشانی، مشکی نیمه شب، آبی آسمانی و صورتی است، تولید می‌شود.

این گوشی‌ها با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ تولید و به بازار عرضه می‌شود. قیمت هر کدام از این گوشی‌ها بسته میزان حافظه داخلی آن‌ها عبارت است از ۷۹۹ دلار، ۸۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار.

ویژگی ها و مشخصات آیفون ۱۳ مینی

گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی نسل دوم گوشی‌های آیفون هستند که به عنوان گوشی‌های آیفون مینی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

اگرچه نظر سنجی‌های انجام شده نشان دهنده علاقه کاربران به داشتن گوشی‌های آیفون با ابعاد کوچک بوده است، اما فروش بازار چیزی به غیر از نتیجه این نظر سنجی‌ها را نشان می‌دهند.

از جمله مشخصات گوشی آیفون ۱۳ مینی داشتن صفحه نمایش با ابعاد ۵٫۴ اینچ است. اما روی آن‌ها از همان تکنولوژی‌هایی استفاده شده است که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی استفاده شده است.

تنها تفاوت میان گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ معمولی، طول عمر باتری این دستگاه‌ها است که به دلیل تفاوت در ابعاد باتری به کار رفته در گوشی است.

روی گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی از همان پردازنده‌های A15 Bionic استفاده شده است که البته قابلیت‌های آن نسبت به پردازنده گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس کمتر است، اما استفاده از این پردازنده‌ها باعث شده تا طول عمر باتری در گوشی در حدود ۱٫۵ ساعت افزایش یابد.

بنابراین در گوشی آیفون ۱۳ برخلاف گذشته، طول عمر باتری چندان مسئله مهمی نیست و بسیاری از مشکلاتی که کاربران در این زمینه داشته‌اند، برطرف شده است.

مزیت اصلی گوشی آیفون ۱۳ مینی عبارت است از قیمت مناسب و اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر که برای برخی از کاربران موضوع مهمی به حساب می‌آید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان و تحلیل‌های انجام شده، به نظر می‌رسد گوشی‌های آیفون ۱۳ آخرین سری از گوشی‌های آیفون مینی باشند که قرار است به بازار عرضه شوند.

این گوشی‌ها به همان ۵ رنگی که گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی عرضه می‌شود با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ با قیمت‌های ۷۹۹ و ۹۹۹ دلار به بازار ارائه شده‌اند.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی آیفون ۱۳ پرو

چیزی که باعث می‌شود تا گوشی آیفون ۱۳ پرو از گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی و گوشی‌های آیفون ۱۳ مینی متمایز باشند، استفاده از فلز استیل ضد خش برای لبه‌های کنار این گوشی‌ها است.

همچنین در پشت این گوشی‌ها از سیستم دوربین سه گانه و همچنین صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتز از نوع ProMotion استفاده شده است. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار متریال‌های با کیفیت می‌تواند توجیه مناسبی برای قیمت نسبتاً بالای این گوشی‌ها باشد.

اولین تغییر مشخص و قابل مشاهده در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مربوط به سیستم دوربین سه ‌گانه‌ای است که در پشت این گوشی‌ها استفاده شده است.

این گوشی‌ها دارای یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی با لنز واید هستند و همچنین یک دوربین با لنز اولترا واید که عملکرد آن در محیط کم نور نسبت به عملکرد دوربین اولترا واید در گوشی‌های آیفون ۱۲ بهبود پیدا کرده است.

از طرفی قدرت زوم و بزرگنمایی در لنز تله این دوربین‌ها به ۳ برابر رسیده است. علاوه بر این روی این گوشی‌ها اسکنر LiDar برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و داده‌های عمیق و یادگیری عمیق به کار برده می‌شود.

روی این گوشی‌ها امکان ثبت تصاویر ۴K با سرعت‌های ۳۰ فریم بر ثانیه با قابلیت ضبط ProRes ارائه شده است.

به این قابلیت‌ها، امکان ویدیوهای سینماتیک نیز اضافه شده است. یکی از تغییراتی که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو نسبت به گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو ایجاد شده است، استفاده از صفحه نمایش پروموشن است.

این صفحه نمایش که دارای نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز است، از نوع OLED بوده و میزان روشنایی آن تا ۱۲۰۰ نیت نیز می‌رسد. بسته به محتوایی که روی صفحه نمایش تماشا می‌کنید، نرخ به روز رسانی تصاویر در آن به ۱۰ هرتز نیز خواهد رسید.

اگر نرخ به روز رسانی تصاویر را در صفحه نمایش به ۱۰ هرتز برسانید، در این صورت در مصرف باتری دستگاه به خصوص زمانی که از محتواهای استاتیک و غیر پویا استفاده می‌کنید، صرفه جویی خواهد شد.

در کنار استفاده و تعبیه از باتری با طول عمر بهتر، همچنین صفحه نمایش با عملکرد عالی و استفاده از فلز استیل ضد خش در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو، در این گوشی‌ها از تکنولوژی‌های مشابهی که در گوشی‌های آیفون ۱۳ معمولی و آیفون ۱۳ منی استفاده شده است، نیز بهره گرفته شده است.

به عنوان مثال گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مجهز به پردازنده‌های A15 هستند که تنها تفاوت میان این پردازنده‌ها، استفاده و تعبیه کارت‌های گرافیکی یا همان پردازنده‌های گرافیکی ۵ هسته است.

این گوشی‌ها با حافظه‌های ۱۲۸ گیگ، ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایتی به بازار عرضه می‌شوند که قیمت آن‌ها به ترتیب ۹۹۹ دلار، ۱۰۹۹ دلار، ۱۲۹۹ دلار و ۱۴۹۹ دلار است.

مشخصات گوشی پرچم دار برند اپل

تفاوت اصلی میان گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس که در اصل گوشی‌های پرچم‌دار برند اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی هستند و سایر گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، ابعاد بزرگ صفحه نمایش است.

صفحه نمایش این گوشی‌ها ۶٫۷ اینچ است و در آن از تکنولوژی ProMotion یا پروموشن با نرخ به روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. نوع صفحه نمایش این گوشی‌ها، از نوع OLED است.

از آنجایی که ابعاد صفحه نمایش در این گوشی‌ها بزرگ‌تر است در نتیجه مصرف باتری در آن‌ها بیشتر است. اما این گوشی‌ها به دلیل ابعاد بزرگ‌تر که دارند، مجهز به باتری‌های بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر نیز هستند.

در نتیجه طول عمر باتری به دلیل بزرگ‌تر بودن و بیشتر بودن حجم باتری بیشتر خواهد بود. در برخی از انواع گوشی‌های آیفون مثل گوشی‌های آیفون ۱۲ پرومکس، برند اپل قابلیت‌های خاصی را برای متمایز کردن این گوشی‌ها از سایر گوشی‌های آن خانواده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما امسال تنها تفاوت اصلی و چشمگیری که برند اپل روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرومکس ارائه کرده است، اندازه صفحه نمایش و همچنین طول عمر باتری دستگاه است.

در حال حاضر گوشی‌های پرچم‌دار برند اپل یعنی آیفون ۱۳ با حافظه ۱۲۸ گیگ با قیمت ۱۰۹۹ دلار، با حافظه ۲۵۶ گیگ با قیمت ۱۱۹۹ دلار، با حافظه ۵۱۲ گیگ با قیمت ۱۳۹۹ دلار و حافظه ۱ گیگابایتی با قیمت ۱۵۹۹ دلار تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص مشخصات آیفون ۱۳ و قابلیت‌ها و امکاناتی که در این گوشی‌ها در اختیار کاربران قرار داده شده است صحبت شد.

به طور کلی با توجه به مشخصات ارائه شده، تفاوت چندانی میان گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ چه در نوع پرچم‌دار و چه در نوع معمولی و مینی آن‌ها ایجاد نشده است و تنها تفاوت اصلی مربوط به نوع صفحه نمایش و همچنین عملکرد دوربین‌ها در زمان‌هایی است که نور محیط زیاد نباشد. برای خواندن اطلاعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ به این صفحه بروید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!