تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نقد و بررسی و مقایسه یخچال و فریزرهای برند امرسان و برند اسنوا

یخچال فریزر اسنوا بخریم یا امرسان؟

راهنمای خرید
برند امرسان که یکی از برندهای فعال در زمینه تولید انواع مختلف لوازم خانگی بزرگ از جمله انواع ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و ماشین ظرف‌شویی است که طی سال‌های اخیر در زمینه تولید یخچال و فریزر به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

یخچال و فریزر امرسال بهتر است یا اسنوا؟ برند امرسان که یکی از برندهای فعال در زمینه تولید انواع مختلف لوازم خانگی بزرگ از جمله انواع ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و ماشین ظرف‌شویی است که طی سال‌های اخیر در زمینه تولید یخچال و فریزر به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

تصلا اگر در بازار لوازم خانگی شهرهای مختلف ایران به دنبال خرید یخچال و فریزر ایرانی بوده باشید متوجه می‌شود که بیشتر فروشندگان یا یخچال و فریزرهای برند امرسان را به عنوان بهترین یخچال و فریزر ایرانی معرفی می‌کنند و یا یخچال و فریزرهای برند اسنوا را به عنوان کالای ایرانی با کیفیت معرفی می‌کنند.

خوشبختانه تنوع یخچال و فریزرهای برند امرسان و برند اسنوا تا حدودی شبیه به هم زیاد است. از این رو هر مشتری با هر نوع سلیقه و نیازی که داشته باشد می‌تواند یخچال و فریزرهای این برند را خریداری کند. اگر چه تنوع محصولی یکی از مزیت‌ها و امتیازهای مهم هر برند برای در اختیار داشتن بازار است اما همان‌طور که قبلاً در مطالب مختلف به آن اشاره شده است، تنوع محصولی برای خریدار می‌تواند معایب خود را داشته باشد. چون باعث می‌شود تا مشتری برای انتخاب کالای مناسب با نیاز و سلیقه خود دچار سردرگمی شود.

از آنجایی که سؤالات زیادی برای همه در خصوص انتخاب یخچال و فریزر ایرانی مناسب مخصوصاً بین محصولات برند امرسان و محصولات برند اسنوا پیش می‌آید، در این مطلب به معرفی ویژگی‌های مشترکی در یخچال و فریزرهای هر کدام از این برندها وجود دارد و نقد بررسی مزایا و معایب محصولات آن‌ها خواهیم پرداخت.

در پایان نیز قصد داریم تا به معرفی چند نمونه از یخچال و فریزرهای تولید شده توسط هر کدام از دو برمد امرسان و اسنوا بپردازیم.

آنچه در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • معرفی برند امرسان
  • معرفی برند اسنوا
  • نقد و بررسی مزایا و معایب یخچال‌های تولید شده توسط برند امرسان
  • نقد و بررسی مزایا و معایب یخچال و فریزرهای تولید شده توسط برند اسنوا
  • معرفی چند نمونه از بهترین یخچال و فریزرهای برند امرسان و برند اسنوا

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال ساید بای ساید با دوقلو

معرفی برند امرسان

برند امرسان در سال ۱۳۶۰ شمسی، توسط حسین فتاحی تأسیس شده است، در ۶ سال ابتدایی فعالیت خود یعنی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۶ در زمینه تولی انواع مختلف یخچال و فریزرهای نسبتاً با کیفیت در آن زمان فعالیت کرده است. در آن زمان محصولات برند امرسان فروش نسبتاً بالایی را در بازار لوازم خانگی ایران به ثبت رسانده بود.

در سال ۱۳۶۶ این برند خط تولید یخچال و فریزرهای ۱۶ فوتی خود را راه اندازی کرد. عرضه این محصولات به بازار لوازم خانگی توانست نظر خریداران بسیار زیای را به خود جلب کند. چون این محصولات دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی بودند که می‌توانستند پاسخگوی نیاز کاربران در آن زمان باشند.

این برند بعد از موفقیت در زمینه تولید یخچال و فریزرهای با کیفیت فعالیت خود را برای تولید انواع مختلف دیگری از لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین جاروبرقی، هود و اجاق آشپزخانه نیز ادامه داد.

یکی از متنوع‌ترین محصولاتی که برد امرسان به بازار عرضه کرد است، یخچال و فریزرهای با کیفیت است. این برند انواع مختلفی از این محصولات را که شامل یخچال و فریزرهای تکی، یخچال و فریزر دو طبقه، یخچال و فریزر ساید بای ساید و یخچال و فریزر دو قلو می‌شود، تولید کرده است.

یخچال و فریزرهای دو طبقه تولید شده توسط این برند به دو دسته یعنی دستگاه‌هایی که فریزر در پایین دستگاه قرار دارد و دستگاه‌هایی که فریزر در قسمت بالای دستگاه قرار می‌گیرد، تقسیم شده‌اند.

یخچال و فریزر امرسان مزایای مختلفی دارند. اولین و اصلی‌ترین مزیت یخچال و فریزرهای برند امرسان که برای همه کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است، قیمت قابل قبول و نسبتاً به صرفه محصولات این برند با توجه به قابلیت‌هایی است که روی آن‌ها ارائه شده است.

از آنجایی که برند امرسان اولین برند تولیدکننده یخچال و فریزر ایرانی است که توانست یخچال و فریزر با رده مصرف انرژی A++ را تولید کند، بعد از مدت کوتاهی توانست یخچال و فریزرهای با رده مصرف انرژی A+++ نیز روانه بازار کند.

در نتیجه یخچال و فریزرهای برند امرسان در میان یخچال و فریزرهای برند ایرانی موجود در بازار، از نظر مصرف انرژی بهینه سازی شده است. طبق نظر کاربران و مشتریان، یخچال و فریزرهای تولیدشده توسط این برند دارای ظرفیت و فضای کافی هستند در نتیجه کالای مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت به حساب می‌آیند. همچنین در بدنه یخچال و فریزرهای تولید شده توسط این برند از فلز استیل ضدخش و ضدزنگ استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین موتور یخچال کدام برند است؟

در محفظه درونی یخچال و فریزر برند امرسان، از قفسه‌های متعدد و چند منظوره استفاده شده است. این قفسه‌ها برای چیدن مرتب انواع مختلف مواد غذایی در داخل یخچال و فریزر مناسب هستند.

همچنین برای بدنه این دستگاه‌ها رنگ‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل شما می‌توانید آن‌ها را با هر نوع سلیقه‌ای خریداری کنید و با سایر لوازم خانگی که استفاده می‌کنید، ست کنید.

برند امرسان در زمینه تولید یخچال‌های صنعتی نیز فعالیت می‌کند که مورد بحث این مطلب نیست. همه یخچال و فریزرهای تولید شده توسط این برند دارای ۳۶ ماه گارانتی هستند.

از جمله قابلیت‌های مشترکی که روی اکثر قریب به اتفاق یخچال و فریزرهای برند امرسان ارائه می‌شود می‌توان به مورادی مثل تشخیص و عیب یابی خودکار مشکلاتی که ممکن است برای یخچال و فریزر به وجود بیاید، تنظیم دمای جداگانه یخچال و فریزر، تعبیه صفحه نمایش لمسی روی بدنه یخچال و فریزر، امکان قرار دادن تنظیمات روی حالت اکو یا اقتصادی یا همان حالت تعطیلات برای زمان‌هایی که درب یخچال و فریزر برای مدت زمان طولانی باز نخواهد شد، ارائه قفل کودک، زنگ هشدار در صورت باز ماندن درب یخچال، تعبیه دستگاه یخ‌ساز خودکار و قابلیت انجماد سریع در فریزر اشاره کرد.

البته یخچال و فریزرهای تولید شده توسط برند امرسان معایبی نیز دارند. از جمله امکانات هوشمند نسبتاً محدودی روی یخچال و فریزرهای این برند ارائه شده است.

ایراد بزرگ دیگری که روی یخچال و فریزرهای میان رده و پایین رده این برند وجود دارد، مصرف انرژی در سطح A و B است. به همین دلیل اگرچه قیمت این دستگاه‌ها مناسب است اما مصرف انرژی در آن‌ها بالا است. در بخش‌های بعدی که به معرفی یخچال و فریزرهای مختلف برند امرسان پرداختیم، معایب هر یخچال و فریزر را نیز بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

نقد و بررسی مزایا و معایب یخچال و فریزرهای این برند

برند اسنوا یکی از برندهای ایرانی در زمینه تولید لوازم خانی است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده است. این برند که نسبت به برندهایی مثل امرسان تازه تأسیس به حساب می‌آید محصولات متنوعی را تولید می‌کند.

یخچال و فریزرهای اسنوا به نوعی رقیب یخچال و فریزرهای تولید شده توسط برند امرسان به حساب می‌آیند. اگرچه برند امرسان با تولید یخچال و فریزر پا به بازار لوازم خانگی ایران گذاشت، برند اسنوا با تولید اجاق گاز و کولر آبی فعالیت و حضور خود در بازارهای ایرانی را آغاز کرد.

از این رو می‌توان گفت سابقه برند امرسان در زمینه تولید یخچال و فریزر بسیار بیشتر از سابقه برند اسنوا در زمینه تولید یخچال و فریزر است.

موتور یخچال و فریزرهای برند اسنوا در ابتدا از کشور کره جنوبی تأمین می‌شد، اما بعد از اعمال تحریم‌ها بر علیه ایران، این برند، موتور بیشتر محصولات خود را از جمله یخچال و فریزرهای مختلف خود را از کشور چین تأمین می‌کند.

در واقع بیش از ۵۰ درصد قطعات یخچال و فریزرهای برند اسنوا از کشور چین تأمین می‌شوند و در داخل ایران مونتاژ می‌شوند. یخچال و فریزرهای این برند در انواع مختلفی مثل یخچال و فریزرهای تکی، یخچال و فریزرهای دو طبقه که در آن‌ها فریزر هم در قسمت پایین دستگاه و هم در قسمت بالای آن تعبیه شده است، یخچال و فریزر دو قلو و یخچال و فریزر ساید بای ساید  تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

در بدنه همه یخچال و فریزرهای تولید شده توسط برند اسنوا از فلز استیل ضد زنگ استفاده شده است. برندهای دیگر در تولید یخچال و فریزرهای میان رده و پایین رده خود از فلزهای دیگر به غیر از استیل نیز استفاده می‌کنند که در مقابل رطوبت و خش آسیب‌پذیر هستند.

یخچال و فریزرهای تولید شده توسط برند اسنوا همگی دارای رده انرژی A+ هستند. این سطح انرژی برای یخچال‌های میان رده و پایین رده این برند نیز صادق است. تنوع رنگی محصولات برند اسنوا نسبتاً زیاد است. برای مثال یخچال و فریزرهای برد اسنوا دارای رنگ‌های جذاب تیتانیوم، سفید و نقره‌ای هستند. رنگ‌های تیره برای تعداد محدودی از محصولات این برند در نظر گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌هایی که در یخچال و فریزرهای برند اسنوا برای کاربران رد نظر گرفته شده است، این است که در یخچال و فریزرهای این برند از موتورهای High Efficiency استفاده شده است.

مزیت اصلی این موتورها، مصرف انرژی بهینه در کنار سر و صدای محدود است. روی بیشتر یخچال و فریزرهای برند اسنوا به خصوص یخچال و فریزرهای بالا رده این برند از حسگرهای هوشمندی استفاده شده است که وظیفه اصلی آن‌ها یکنواخت نگه داشتن دمای محفظه یخچال و فریزر است.

همچنین یخچال و فریزرهای این برند مجهز به سیستم نو فراست یعنی برفک زدایی خودکار هستند. البته قابلیت نو فراست قابلیتی است که روی اکثر یخچال و فریزرهای جدید که توسط برندهای مطرح چه برندهای داخلی و چه برندهای خراجی تولید می‌شود، وجود دارد و وجود آن در یخچال و فریزر را نمی‌توان به ‌عنوان یک مزیت یا قابلیت ویژه در نظر گرفت.

در یخچال و فریزرهای اسنوا از یکسری سامانه برای ایجاد قابلیت چرخش و گردش هوای چند گانه تعبیه شده است. همچنین در یخچال و فریزرهای این برند فیلترهای ضد بو و ضد باکتری نیز تعبیه شده است که مانع رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در داخل محفظه یخچال و فریزر می‌شود.

قیمت یخچال و فریزرهای اسنوا نسبتاً زیاد است. حتی قیمت یخچال و فریزرهای میان رده و پایین رده این برند نسبت به نمونه‌های مشابه تولید شده توسط برندهای دیگر زیاد است. این موضوع یک ایراد و عیب عمده برای این برند به حساب می‌آید. در واقع افرادی که بودجه کمی برای خرید یخچال و فریز در نظر گرفته‌اند، نمی‌توانند کالای مورد نیاز خود را از میان محصولات این برند خریداری کنند.

البته یخچال و فریزرهای برند اسنوا معایب دیگری نیز دارند. برای مثال در برخی از موارد کاربران نسبت به پایین بودن کیفیت قطعات استفاده شده در یخچال و فریزرهای این برند شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

از طرفی اکثر یخچال و فریزرهای برند اسنوا که دارای دستگاه یخ‌ساز و آبریز هستند، امکان اتصال به سیستم آب شهری را ندارند و مخزن آن‌ها باید به صورت دستی پر شود.

امروزه بسیاری از برندهای مطرح دنیا، امکان اتصال به آب شهری را برای دستگاه‌های آبریز و دستگاه‌های یخ‌ساز خود در نظر گرفته‌اند. برخی از انواع یخچال و فریزرهای اسنوا فاقد فیلتر تصفیه آب در دستگاه آبریز خود هستند که این موضوع نیز یک ایراد بزرگ برای محصولات این برند به حساب می‌آید.

با توجه به آنچه گفته شد، در مقایسه یخچال و فریزرهای برند اسنوا و برند امرسان می‌توان به مورادی که در ادامه توضیح داده می‌شود، اشاره کرد. اگرچه یخچال و فریزرهای برند اسنوا و برند امرسان از نظر تنوع شبیه به هم هستند و در هر دو برند یخچال و فریزرهای دو طبقه در دو نوع، یخچال و فریزرهای تکی، یخچال و فریزرهای دو قلو و یخچال و فریزرهای ساید بای ساید تولید می‌شود اما از نظر قیمت یخچال و فریزرهای امرسان ارزان‌تر از یخچال و فریزرهای برند اسنوا هستند و همه افراد با هر میزان بودجه و توان مالی قادر به خرید محصولات این برند هستند. در صورتی که حتی یخچال و فریزرهای میان رده و پایین رده برند اسنوا قیمت نسبتاً زیادی دارند.

یکی از مزیت‌های یخچال و فریزرهای برند اسنوا نسبت به برند امرسان این است که رده مصرف انرژی در همه یخچال و فریزرهای این برند در سطح A+ است در صورتی که اگرچه یخچال‌های رده بالای برند امرسان دارای رتبه انرژی در سطح A+++ هستند، اما رتبه مصرف انرژی در یخچال و فریزرهای میان رده برند امرسان در حد A و B است.

در بدنه همه یخچال و فریزرهای هر دو برند از فلز استیل ضدخش استفاده شده است که از این نظر تفاوتی میان محصولات این برند وجود ندارد. در یخچال و فریزرهای هر دو برند قابلیت‌های نسبتاً مشابهی ارائه شده است در برای هر محصول در زمان معرفی آن‌ها به این قابلیت‌ها اشاره خواهیم کرد. البته نکته‌ای که وجود دارد، قابلیت‌های هوشمند روی یخچال و فریزرهای برند اسنوا بیشتر است.

معرفی و مقایسه یخچال و فریزرهای دو طبقه برند امرسان و برند اسنوا

همان‌طور که قبلاً نیز گفته شد، دو برند امرسان و اسنوا، در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از یخچال و فریزرهای دو طبقه فریزر پایین یا بالا را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در این بخش قصد داریم تا دو نمونه از بهترین یخچال‌های دو طبقه هر کدام از این برندها را معرفی کنیم و سپس به مقایسه آن‌ها بپردازیم.

یخچال و فریزر دو طبقه امرسان مدل TFH14T

یخچال و فریزر دو طبقه یا کمبی برند امرسان مدل TFH14T یکی از انواع یخچال‌های دو طبقه موجود در بازار لوازم خانگی ایران است که در آن فریزر دستگاه در بخش بالایی و یخچال در پایین آن قرار گرفته است.

برای دسترسی به بخش فریزر و بخش یخچال در این دستگاه دو درب مجزا در نظر گرفته شده است. عیب این یخچال و فریزر این است که درب دستگاه فقط در یک جهت و آن هم جهت راست باز می‌شود. به همین دلیل باید به جایی که قرار است دستگاه در آن قرار داده شود توجه داشته باشید. مصرف انرژی این دستگاه در رده A است و برای بدنه آن از فلز فولاد استفاده شده است.

ظرفیت بخش فریزر در یخچال و فریزر مدل TFH14T برند امرسان کمتر از ظرفیت یخچال در این دستگاه است، به همین دلیل این نوع یخچال و فریزر برند امرسان بیشتر برای آن دسته از خانواده‌هایی مناسب است که نمی‌خواهند حجم زیادی از مواد غذایی را در داخل فریزر دستگاه منجمد کنند.

ایراد دیگری که این نوع یخچال و فریز دارد، عدم تعبیه سیستم برفک زدایی خودکار است. تعداد طبقات در بخش یخچال در این دستگاه ۴ طبقه است و در درب یخچال نیز مجهز به ۴ طبقه مجزا است که از آن نمی‌توان برای قرار دادن بطری نوشیدنی و غیره استفاده کرد.

در بخش یخچال یک کشو تعبیه شده است که برای قرار دادن میوه و سبزی مناسب است. همچنین امکان تنظیم دمای مجزا برای این دستگاه وجود دارد.

متأسفانه این نمونه از یخچال و فریزر برند امرسان فاقد قفل کودک و همچنین صفحه نمایش برای ست کردن تنظیمات دستگاه است. همچنین روی این دستگاه، آبریز و یخ‌ساز خودکار نیز تعبیه نشده است. به طور کلی می‌توان این نوع یخچال و فریزر امرسان را به عنوان یخچال و فریزر سنتی معرفی کرد.

یخچال و فریزر امرسان مدل BFN20D-M/TP

برند امرسان یخچال و فریزرهای با ارتفاع دو متر از نوع دو طبقه را نیز تولید می‌کند. یکی از این یخچال و فریزرهای دو طبقه با نام BFN20D-M/TP شناخته می‌شود که در آن موتور یخچال و فریزر از نوع کمپرسوری است.

این نمونه از یخچال و فریزر برند امرسان نسبت به نمونه قبلی که معرفی کردیم جدیدتر است و قابلیت‌های بیشتری روی آن ارائه شده است. اولین نکته‌ای که در خصوص این مدل از یخچال و فریزرهای برند امرسان باید به آن اشاره شود این است که این دستگاه دارای آبریز و یخ‌ساز است ولی امکان اتصال آن به آب شهری وجود ندارد و مخزن دستگاه باید به صورت کاملاً دستی پر شود.

بر خلاف مدل قبلی یخچال و فریزر دو طبقه امرسان که معرفی شد یعنی یخچال و فریزر دو طبقه امرسان مدل TFH14T روی یخچال و فریزر برند امرسان مدل  BFN20D-M/TPاز سیستم نو فراست یا سیستم برفک زدایی خودکار استفاده شده است.

در بخش یخچال این دستگاه ۴ طبقه در محفظه داخلی و چهار طبقه روی درب دستگاه در نظر گرفته شده است که برای تعبیه بطری‌های نوشیدنی و تخم مرغ به کار می‌رود.

همچنین امکان ست کردن دمای یخچال و فریزر به صورت کاملاً مجزا در این نوع یخچال و فریزر وجود دارد. روی بخش فریزر دستگاه قابلیتی با عنوان قابلیت انجماد سریع تعبیه شده است که امکان منجمد کردن سریع مواد غذایی داخل فریزر را برای کاربر فراهم می‌کند.

طبقات تعبیه شده در یخچال و فریزر مدل BFN20D-M/TP از طبقات با شیشه نشکن استفاده شده است. علاوه بر ۴ طبقه در نظر گرفته شده در بخش یخچال این دستگاه دو کشو تعبیه شده است که متأسفانه فاقد امکان تنظیم دما و تنظیم رطوبت برای کشو است.

از معایب این دستگاه می‌توان به عدم تعبیه صفحه نمایش برای ست کردن تنظیمات دستگاه نیز اشاره کرد. همچنین موتور تعبیه شده برای این نوع یخچال و فریزر فاقد اینورتور است. بدنه دستگاه از نوع استیل ضد خش است و میزان مصرف انرژی در آن A++ است.

یخچال و فریزر اسنوا مدل S3-0275SW

یکی از بهترین انواع یخچال و فریزرهای کمبی برند اسنوا که مشخصات آن تا حدودی شبیه به مشخصات یخچال و فریزر امرسان مدل TFH14T است، یخچال و فریزر اسنوا مدل S3-0275SW است.

مصرف انرژی در این نوع یخچال و فریزر بسیار کم و به صرفه است و فضای داخلی یخچال و فریزر که برای تعبیه مواد غذایی در نظر گرفته شده است بسیار زیاد است.

گنجایش و ظرفیت یخچال در این دستگاه چیزی در حدود ۲۷ فوت یعنی ۵۷۱ لیتر است. به همین دلیل شما می‌توانید در آن حجم زیادی از مواد غذایی را قرار دهید. مصرف انرژی در این نمونه از یخچال و فریزر برند اسنوا در سطح A+ است که از نمونه مشبه آن در برند امرسان کمتر است. در این یخچال و فریزر، ظرفیت بخش فریزر کمتر از ظرفیت بخش یخچال است.

مزیت اصلی یخچال و فریزر اسنوا مدل S3-0275SW نسبت به یخچال و فریزر امرسان مدل TFH14T این است که این دستگاه مجهز به سیستم برفک‌زدایی نو فراست است که باعث می‌شود یخچال و فریزر شما هرگز دچار برفک نشود.

علاوه بر این در این نوع یخچال و فریزرهای اسنوا از سامانه گردش هوای چندگانه استفاده شده است که باعث می‌شود تا هوای داخل یخچال و فریزر همواره تازه و تمیز بماند و از طرفی دمای یخچال به صورت کامل یک دست حفظ شود.

تعبیه سیستم گردش هوای چندگانه در یخچال و فریزر باعث می‌شود تا در فضای داخلی یخچال باکتری و میکروب رشد نکند و در نتیجه مانع بو گرفتن یخچال و فریزر می‌شود.

روی یخچال و فریزر مدل S3-0275SW برند اسنوا از سیستم سرمایش هوشمند استفاده شده است که باعث می‌شود دمای یخچال و فریزر همواره به صورت ثابت نگه داشته شود.

برای موتور این دستگاه‌ها از موتورهای کمپرسور دار جدید و مدرن استفاده شده است. علاوه بر این به منظور ست کردن تنظیمات یخچال و فریزر در این دستگاه‌ها از یک صفحه نمایش ال ای دی لمسی استفاده شده است.

این نمونه از یخچال و فریزر برند اسنوا دستگاه آبسرد کن نیز تعبیه شده است که فاقد قابلیت اتصال به آب شهری است. نکته‌ای که در خصوص این دستگاه باید به آن اشاره کرد این است که برخی از کاربران نسبت به صدای آن به خصوص مواقعی که محیط آرام است مثلاً نیمه شب‌ها شکایت زیادی داشته‌اند.

در مقایسه یخچال و فریزر اسنوا مدل S3-0275SW برند اسنوا با یخچال و فریزر مدل TFH14T برند امرسان باید به آن موضوع اشاره کنیم که  اگر قیمت دستگاه برای شما اهمیت دارد بهتر است یخچال و فریزر امرسان را انتخاب و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت

یخچال و فریزر دو طبقه اسنوا سری اوپتیما مدل SR B240TI

 

یکی دیگر از یخچال و فریزرهای برند اسنوا که دارای گنجایشی در حدود ۲۴ فوت است، یخچال و فریزر اسنوا سری اوپتیما مدل SR B240TI است. این یخچال و فریزر مجهز به سیستم سرمایش دو گانه است. در این یخچال و فریزر برند اسنوا برای بخش یخچال و برای بخش فریزر، فضای مشابه و مساوی در نظر گرفته شده است. البته فریزر در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته است.

یخچال و فریزر اسنوا سری اوپتیما مدل SR B240TI دارای دستگاه آبسرد کن است که فاقد قابلیت اتصال به آب شهری است. همچنین روی این یخچال و فریزر از سیستم برودتی در طبقات یخچال و فریزر استفاده شده است.

همچنین این دستگاه دارای سیستم تنظیم عملکرد در هنگام سفر است. در بخش یخچال و فریزر برای نگهداری میوه و سبزی‌ها محفظه‌های جداگانه در نظر گرفته شده است. تعداد طبقات در بخش یخچال در این نمونه از یخچال و فریزرهای مدل SR B240TI، ۴ قفسه در نظر گرفته شده است. این دستگاه دارای سیستم نوفراست به منظور جلوگیری از برفک کردن یخچال و فریزر است.

یخچال و فریزر اسنوا سری اوپتیما مدل SR B240TI از نظر قابلیت‌ها و امکانات شبیه به یخچال و فریزر مدل BFN20D-M/TP است. روی این دستگاه از فیلترهای تصفیه هوای داخلی یخچال و فریزر استفاده شده است که مانع رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در داخل فضای یخچال و فریزر می‌شود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که رتبه انرژی در این نمونه از یخچال و فریزر در سطح A است که بیشتر از رتبه مصرف انرژی در نمونه مشابه آن در برند امرسان است.

روی این دستگاه نیز دستگاه یخ‌سار خودکار استفاده شده است. همچنین به منظور ست کردن و اعمال تنظیمات روی یخچال و فریز یک صفحه نمایش لمسی تعبیه شده است.

در مقایسه یخچال و فریزر سری اپتیما برند اسنوا مدل SR B240TI با مدل BFN20D-M/TP برند امرسان باید به این موضوع اشاره کنیم که اولاً قیمت دستگاه اول بیشتر از دستگاه دومی است و از طرفی مصرف انرژی نیز در آن بیشتر است.

بنابراین اگر قیمت و میزان مصرف انرژی در یخچال و فریزر برای شما اهمیت دارد، بهتر است یخچال و فریزر امرسان را انتخاب کنید اما اگر داشتن قابلیت‌هایی مثل سیستم گردش هوای چندگانه، تعبیه چند نمونه فیلتر بهداشتی و همچنین سیستم‌های کنترل هوشمند از اولویت بالایی برای شما برخوردار است بهتر است یخچال و فریزر معرفی شده برند اسنوا را انتخاب کنید.

معرفی و مقایسه یخچال و فریزرهای دوقلوی برند امرسان و برند اسنوا

دو برند امرسان و اسنوا انواع مختلفی از یخچال و فریزرهای دوقلو را تولید می‌کنند. موضوع مهمی که در ابتدا قبل از معرفی چند نمونه از این یخچال و فریزرهای باید به آن اشاره کنیم این است که به طور کلی قیمت یخچال و فریزرهای برند امرسان چه نوع دوقلو، چه نوع دو طبقه و چه نوع ساید بای ساید آن‌ها نسبت به قیمت یخچال و فریزرهای برند اسنوا کمتر و پایین‌تر است.

بنابراین به طور کلی اگر هزینه خرید یخچال و فریزر برای شما اهمیت دارد بهتر است، از میان محصولات برند امرسان، کالای خود را انتخاب و خریداری کنید.

یخچال و فریزر دوقلوی امرسان مدل دیاموند RH20D&FN20D

یکی از پرفروش‌ترین و بهترین یخچال و فریزرهای دو قلو برند امرسان که رضایت کاربران از عملکرد آن چیزی در حدود ۸۰ درصد بوده است، یخچال و فریزر امرسان مدل دیاموند RH20D&FN20D است.

این دستگاه که از نظر ظاهری شبیه به یخچال و فریزر ساید بای ساید است از یک یخچال و یک فریزر تشکیل شده است که هم امکان استفاده از آن‌ها در کنار هم و هم امکان استفاده از آن‌ها به صورت جداگانه وجود دارد.

بر اساس نظر کاربران، با وجود اینکه در این دستگاه فضای کافی و مناسب برای قرار دادن و تعبیه انواع مواد غذایی وجود دارد، اما خوشبختانه فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی‌کند و شما می‌توانید به راحتی آن را در آشپزخانه‌های با فضای متوسط و بزرگ قرار دهید.

روی یخچال و فریزرهای مدل دیاموند RH20D&FN20D برند امرسان، دارای یک دستگاه آبریز است که امکان و قابلیت اتصال به آب شهری را ندارد و کاربر باید مخزن دستگاه را به صورت کاملاً دستی پر کند.

همچنین روی این یخچال و فریزر دو نمایشگر دیجیتالی تعبیه شده است که با استفاده از دکمه‌های لمسی زیر آن می‌توان تنظیمات دستگاه را ست کرد.

نکته جالبی که در طراحی این نمونه از یخچال و فریزرهای برند امرسان وجود دارد این است رنگ دستگیره درب یخچال و فریزر با رنگ بدنه دستگاه ست شده است و مشابه هم هستند.

در بخش یخچال این دستگاه، دو کشو برای نگهداری میوه و سبزی‌ها تعبیه شده است که امکان تنظیم درجه دما و میزان رطوبت در آن‌ها برای کاربر وجود دارد.

یکی از مزیت‌های اصلی یخچال و فریزر برند امرسان مدل دیاموند RH20D&FN20D این است که برای یخچال و فریزر دو نمایشگر استفاده شده است.

به این ترتیب امکان مشاهده دمای یخچال و فریزر به صورت مجزا وجود دارد. این نمونه از یخچال و فریزر برند امرسان با داشتن پهنای ۶۶ و عمق ۷۰ سانتی‌متری خود ابعادی مناسب دارد تا آن را بتوان حتی در آشپزخانه‌های کوچک نیز جای داد.

یخچال را با معیاری به اسم فوت می‌سنجند که حجم مربع را تعیین می‌کند. هر فوت ۲۸ مکعب ۱۰٫۱۰٫۱۰ یا ۲۸٫۳ لیتر را تشکیل می‌دهد. پس این یخچال ۲۰ فوتی در واقع ۵۶۰ مکعب با ابعاد گفته شده است. به طور کلی این دستگاه برای استفاده خانواده‌هایی با جمعیت متوسط انتخاب مناسبی است.

مصرف انرژی در یخچال و فریزر برند امرسان مدل دیاموند RH20D&FN20D در سطح A++ است که مصرف انرژی بهینه شده‌ای است. همچنین این دستگاه مجهز به سیستم انجماد سریع است که با استفاده از آن می‌توان مواد غذایی را در زمان کمتری منجمد کرد.

طبقات تعبیه شده در بخش یخچال این دستگاه از جنس شیشه نشکن هستند و البته برخی از کاربران نسبت به عدم مقاومت این شیشه‌ها و پایین بودن کیفیت آن‌ها شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

نکته‌ای که در خصوص طبقات تعبیه شده در این نمونه از یخچال و فریزر برند امرسان وجود دارد این است که امکان ست کردن دمای مجزا برای این یخچال و فریزر وجود دارد. همچنین روی این یخچال و فریزر از سیستم نو فراست برای برفک زدایی خودکار یخچال و فریزر استفاده شده است.

علاوه بر قابلیت‌هایی که در بالای به آن اشاره شد، یخچال و فریزر برند امرسان مدل دیاموند RH20D&FN20D دارای قابلیت‌هایی مثل قفل کودک، زنگ هشدار برای باز ماندن درب و لامپ داخلی است که همه آن‌ها امکاناتی است که باید روی اکثر یخچال و فریزرهای موجود در بازار وجود داشته باشد و نمی‌توان از آن به عنوان یک امتیاز ویژه و خاص یاد کرد.

ایراد اصلی این یخچال و فریزرها سر و صدای زیاد آن‌ها و نبود قابلیت‌های اساسی مثل قابلیت تعطیلات است که روی اکثر یخچال و فریزرهای امروزی موجود در بازار وجود دارد.

یخچال و فریزر دوقلوی اسنوا سری نیوکویین مدل S6-01800

برند اسنوا یخچال  و فریزرهای دو قلو خود را در سری‌های مختلفی تولید می‌کند. یکی از سری‌های یخچال و فریزر دو قلو این برند که یخچال‌های موجود در این مجموعه امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارند، یخچال و فریز دو قلوی سری نیوکویین برند اسنوا مدل S6-01800 است.

این یخچال و فریزر از نظر امکانات و قابلیت‌هایی که دارد تا حدودی شبیه به یخچال و فریزر اسنوا مدل دیاموند RH20D&FN20D است. البته تفاوت‌هایی نیز میان این دو نمونه یخچال و فریزر از این دو برند وجود دارد که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

یخچال و فریزر دوقلوی اسنوا سری نیوکویین مدل S6-01800 از یک یخچال و یک فریزر تشکل شده است که در کنار هم قرار می‌گیرند. البته چون این دو دستگاه از هم جدا هستند می‌توان آن‌ها را در آشپزخانه در فضاهای جداگانه قرار داد.

این قابلیت روی همه یخچال و فریزرهای دو قلو وجود دارد. از نظر طراحی ظاهری این دستگاه باید به این موضوع اشاره کنیم که سعی شده است در طراحی آن از اصول استاندارد طراحی یخچال و فریزر دو قلو بهره برده شود.

نکته منفی و ایراد اساسی که ر این یخچال و فریزر دوقلو وجود دارد این است که این دستگاه فاقد دستگاه یخ‌ساز و آبریز خودکار است. به عبارت دیگر امکان اتصال یخ‌ساز و آبریز این دستگاه به آب شهری وجود ندارد.

یخچال و فریزر دو قلوی اسنوا م سری نیوکویین مدل S6-01800 مجهز به سیستم نو فراست است که مانع برفک زدن محفظه یخچال و فریزر می‌شود که از این جهت شبیه به یخچال و فریزر دوقلوی معرفی شده برند امرسان است.

گنجایش داخلی محفظه یخچال در این دستگاه ۳۶۸ لیتر و ظرفیت بخش فریزر چیزی در حدود ۲۷۰ لیتر است. به طور کلی ظرفیت کلی این یخچال و فریزر چیزی در حدود ۶۳۸ لیتر است. این دستگاه بیشتر برای مصرف خانواده‌هایی که جمعیت آن‌ها متوسط است، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

روی درب یخچال درب یخچال و فریزر سری نیوکویین مدل S6-01800 برند اسنوا به صورت جداگانه دو نمایشگر ال ای دی تعبیه شده است که کاربر با استفاده از آن‌ها می‌تواند تنظیمات مربوط به دمای یخچال و فریزر را انجام دهد.

نکته‌ای که در خصوص این نمایشگر وجود دارد این است که به صورت لمسی نیست و باید تنظیمات دستگاه از طریق دکمه‌های لمسی که زیر نمایشگر این دستگاه‌ها تعبیه شده است، انجام شود. از این لحاظ یخچال و فریزر دوقلوی اسنوا با یخچال و فریزر دوقلوی امرسان که در بالا به معرفی آن پرداختیم مشابه است.

با توجه به آنچه در معرفی این دو یخچال و فریزر دوقلوی برندهای امرسان و اسنوا به آن‌ها اشاره شد، به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت چندانی از نظر امکانات و قابلیت در این دو نمونه یخچال و فریزر وجود ندارد، اما قیمت یخچال و فریزر امرسان کمتر است.

البته زیبایی ظاهری یخچال و فریزر اسنوا جذاب‌تر از یخچال و فریزر امرسان است که در این بخش به معرفی آن پرداختیم.

از نظر رده مصرف انرژی یخچال و فریزر دو قلوی امرسان کم مصرف‌تر از یخچال و فریزر اسنواست. البته این اختلاف در مصرف انرژی چندان چشمگیر نیست و می‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

در مجموع می‌توان گفت چون موتور یخچال و فریزرهای اسنوا از کشور چین تأمین می‌شود، شاید بتوان گفت کیفیت موتور این یخچال و فریزرها نسبت به کیفیت موتور یخچال و فریزرهای امرسان پایین‌تر باشد.

نقد و بررسی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید برند امرسان و برند اسنوا

در این بخش قصد داریم برای آشنای بیشتر شما با تفاوت‌هایی که میان محصولات برند اسنوا و امرسان وجود دارد، یک نمونه از یخچال و فریزر ساید بای ساید برند امرسان و یک نمونه از یخچال و فریزر ساید بای ساید برند اسنوا را معرفی کنیم و به نقد و بررسی تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم.

یخچال و فریز ساید بای ساید امرسان مدل NRF3292D

برند امرسان از آن دسته شرکت‌های تولیدکننده یخچال و فریزر است، انواع مختلفی از یخچال و فریزرهای ساید بای ساید را تولیدو  به بازار عرضه می‌کند. جدیدترین یخچال و فریزر این برند که در حال حاضر در بازار لوازم خانگی موجود و در دسترس کاربران قرار دارد، یخچال و فریزر ساید بای ساید امرسان مدل NRF3292D است.

به طور کلی یخچال و فریزرهای ساید بای ساید ظاهری شبیه به یخچال و فریزرهای دوقلو دارند با ابن تفاوت که دیواره آن‌ها به هم چسبیده است و امکان جدا کردن آن‌ها از یکدیگر وجود ندارد.

نکته‌ای که وجود دارد و باید برای همه انواع یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در نظر داشته باشید، این است که فضای یخچال در این دستگاه‌ها نسبت به فضای یخچال در یخچال و فریزرهای دو قلو محدود است.

یخچال و فریزر امرسان مدل NRF3292D نیز از این قاعده مستثنا نیست. بنابراین نمی‌توانید در یخچال و فریزر این دستگاه‌ها قابلمه‌های بزرگ یا ظروف سالاد بسیار بزرگ را قرار دهید.

معمولاً یخچال و فریزرهای ساید بای ساید از جمله یخچال و فریزر ساید بای ساید مدل NRF3292D برند امرسان برای افراد و خانواده‌هایی مناسب هستند که یا تعداد اعضای آن‌ها کم است و یا اینکه سبک زندگی آن‌ها به نحوی است که عادت به نگهداری حجم زیادی از مواد غذایی در داخل یخچال و فریزر ندارند.

روی این یخچال و فریزر ساید بای ساید برند امرسان یک دستگاه آبریز و یخ‌ساز وجود دارد که می‌توانید آن را به آب شهری متصل کنید. در این یخچال و فریزر بخش یخچال در سمت راست و بخش فریزر در سمت چپ دستگاه قرار دارد.

بدنه یخچال و فریزر امرسان مدل NRF3292D  به نحوی طراحی شده است که در ساخت آن از فلز استیل ضدزنگ استفاده شده است و دستگیره‌ها به صورت برجسته و میله‌ای طراحی شده‌اند.

متأسفانه دستگیره تعبیه شده برای این دستگاه‌ها از نوع اهرمی نیست و ممکن است باز شدن درب یخچال و فریزر کمی سخت باشد.

روی درب این مدل از یخچال و فریزرهای ساید بای ساید برند امرسان یک درب به عنوان هوم بار تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز کردن درب یخچال و فریزر، به بطری نوشیدنی‌ها و آب داخل یخچال دسترسی داشته باشید.

روی در فریزر در یخچال و فریزر برند امرسان مدل NRF3292D هم  یک دستگاه آبریز و یک صفحه نمایش به عنوان پنل کنترلی دستگاه قرار تعبیه شده است.

داخل یخچال فضای زیادی وجود دارد و طبقات متعدد این فضا را تقسیم کرده‌اند. کشوها برای قرار گیری میوه و سبزی‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

در یخچال مدل NRF3292D در سطح داخلی طبقات متعدد و بزرگ وجود دارد تا بطری و مواد مختلف در آن‌ها قرار گیرند. طبقات مختلف در فریزر و کشوهای در نظر گرفته شده فضای کافی برای منجمد کردن مواد غذایی مختلف ایجاد می‌کنند.

روی در فریزر هم طبقات کوچکی برای فریز کردن مواد در ظروف کوچک در نظر گرفته شده است. این دستگاه از سیستم کاهش دهنده مصرف انرژی و سیستم گردش هوای چند قسمتی بهره می‌برد.

برای تهیه یخ و ارائه آب سرد باید به شیر آب شهری متصل شود. طبقات آن شیشه‌ای و نشکن بوده و سبدها پلاستیکی است. امرسان تولید و عرضه‌کننده لوازم خانگی برقی است که برای مشتریان به خوبی شناخته شده است

به طور کلی می‌توان گفت این دستگاه کلیه قابلیت‌ها و امکاناتی که باید روی یک یخچال و فریزر ساید با ساید در حد متوسط را داشته باشد از جمله زنگ هشدار درب، قفل کودک، صفحه نمایش برای اعمال تنظیمات روی دستگاه و همچنین امکاناتی مثل فیلتر هوای داخل یخچال و فریزر، امکان انجماد سریع و از این دست قابلیت‌ها را دارد.

یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2322

یکی از یخچال و فریزرهای ساید بای ساید برند اسنوا که می‌توان هم رده با یخچال و فریزر ساید بای ساید امرسان مدل NRF3292D در نظر گرفت، یخچال و فریزر اسنوا مدل S8-2322 برند اسنوا است.

ظرفیت این یخچال و فریزر چیزی در حدود ۳۲ فوت است که نسبت به ظرفیت یخچال و فریزر امرسان که معرفی شد، بیشتر است در نتیجه برای خانواده‌های پر جمعیت انتخاب نسبتاً مناسبی است.

حجم کلی این دستگاه چیزی در حدود ۶۷۳ لیتر است که در بخش یخچال ظرفیت دستگاه ۴۴۰ لیتر و در بخش فریزر ظرفیت دستگاه چیزی در حدود ۲۳۳ لیتر است.

در این دستگاه بخش یخچال دارای ۵ طبقه است که ارتفاع آن‌ها به نحوی طراحی شده است که می‌توان ظروف بزرگ را نیز در آن قرار داد.

بنابراین این موضوع می‌توان یک نمونه از برتری‌های این یخچال و فریزر نسبت به یخچال و فریزر امرسان مدل NRF3292D باشد.

همچنین در داخل محفظه یخچال نیز دو کشو برای قرار دادن انواع میوه و سبزی در نظر گرفته شده است که از این لحاظ تفاوتی میان یخچال و فریزر برند امرسان و اسنوا وجود ندارد. این دستگاه مجهز به سیستم سرمایش سریع نیز هست.

به غیر از سیستم سرمایش سریع یکی از خصوصیات یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2322 سیستم سرمایش VIP است. این سیستم سرمای داخل کابین یخچال را حفظ می‌کند و با باز و بسته شدن مکرر در، سرما خارج نمی‌شود.

با داشتن ویژگی سرمایش هوشمند هم در یخچال ساید اسنوا به لطف وجود ۶ سنسور داخلی، در همه‌ی قسمت‌های داخلی یخچال سرما به یک اندازه و به صورت کاملاً یکنواخت جریان خواهد داشت.

تکنولوژی سرمایش فلزی و همچنین فیلتر ضد بو Three-layer filter سه لایه از نشر بوهای نامطبوع در داخل کابین یخچال جلوگیری می‌کند.

از امکانات دیگر قسمت یخچال محفظه چیلر Chiller Zone است که مواد غذایی را با دمای مشخصی نگهداری می‌کند. بار خانگی یا همان درب بار یکی از بهترین ویژگی‌های یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2322 است که دسترسی به بطری‌های نوشیدنی را راحت می‌کند و در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌ها و امکانات در نظر گرفته شده برای این یخچال و فریزر می‌توان به تعبیه سیستم برفک زدایی خودکار یا نوفراست نیز اشاره کرد.

همچنین روی این دستگاه یک سیستم گردش هوای سه بعدی نیز در نظر گرفته شده است که امکان حرکت هوا در همه بخش‌های محفظه یخچال و فریزر وجود دارد.

این موضوع نیز یک مزیت دیگر نسبت به یخچال و فریزر ساید بای ساید معرفی شده برند امرسان است. همچنین دستگاه اسنوا مجهز به آبریز و یخ‌ساز خودکار روی درب یخچال و فریزر است که امکان اتصال به آب شهری روی آن وجود دارد.

علاوه بر این می‌توان نوع و شکل قالب یخ را نیز در این یخچال و فریز تغییر داد. تنها ایراد عمده این دستگاه قیمت بالای آن نسبت به یخچال و فریزر ساید بای ساید امرسان مدل NRF3292D است که ممکن است برای برخی از کاربران اهمیت زیادی داشته باشد.

در این مطلب به معرفی یخچال و فریزرهای برند اسنوا و امرسان پرداختیم. به طور کلی با توجه به آنچه گفته شد می‌توان به این نتیجه رسید که امکانات یخچال و فریزرهای اسنوا و امرسان به غیر از برخی از امکانات مثل سیستم گردش هوای چند گانه و مصرف انرژی شبیه به هم است.

تنها تفاوت اصلی آن‌ها قیمت دستگاه است که اگر برای شما قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌هایی مثل کنترل هوشمند و سیستم گردش هوای سه بعدی و از این دست اهمیت دارد، می‌توانید به جای خرید یخچال و فریزر امرسان، یخچال و فریزر اسنوا را خریداری کنید.

از طرفی بنا به نظر برخی از کاربران عمر مفید موتور در یخچال و فریزر امرسان بیشتر از عمر مفید موتور در یخچال و فریزر اسنوا است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4.6 / 5. تعداد آرا: 12

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!