تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مقایسه ماشین‌ظرفشویی‌های

راهنمای خرید ظرفشویی/ پرفروش ترین ظرفشویی بازار

راهنمای خرید
ماشین ظرف‌شویی یکی از وسایل و لوازم خانگی است که این روزها پای آن با توجه به مشغله کاری که همه ما با آن سر و کله می‌زنیم به خانه‌های همه ما باز شده است.

راهنمای خرید ظرفشویی به شما کمک می کند خرید منطقی‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشید. همانطور که می‌دانید ظرفشویی یکی از وسایل و لوازم خانگی است که این روزها پای آن با توجه به مشغله کاری که همه ما با آن سر و کله می‌زنیم به خانه‌های همه ما باز شده است.

تصلا – هنگام خرید لوازم خانگی یا هر وسیله دیگر باید به یکسری آیتم‌ها و فاکتورها توجه کنیم تا بتوانیم خرید مناسبی داشته باشیم و از طرفی در مقابل هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ایم، کالای مناسبی در اختیار داشته باشیم. طی سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی تأثیر زیادی بر روی تولیدات برندهای تولیدکننده لوازم خانگی چه از نظر کیفیت محصول و چه از نظر تنوع محصولات داشته است.

داشتن اطلاعات در خصوص مواردی که مطرح شد قبل از خرید کالا برای خریداران لازم است از این رو در این مطلب ما به ما در خصوص ماشین‌های ظرف‌شویی، بهترین نوع این دستگاه‌ها و انواع مدل‌های آن‌ها که در بازار ایران موجود است صحبت خواهیم کرد.

مواردی که در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا قرار است به آن‌ها اشاره شود شامل موارد زیر می‌شود:

  • راهنمی خرید ماشین ظرفشویی
  • بهترین برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده ماشین‌های ظرف‌شویی
  • نکاتی که در انتخاب ماشین ظرف‌شویی باید به آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین ظرفشویی ۲۰۲۱

راهنمای خرید ظرفشویی

برای اینکه بتوانید خرید بهتری داشته باشید، بهتر است ابتدا با چند نمونه از بهترین ماشین ظرفشویی آشنا شوید. ماشین‌های ظرف‌شویی دستگاه‌های هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به راحتی همه ظروف حتی چرب‌ترین و کثیف‌ترین آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بدون هدر دادن آب و انرژی تمیز کرد.

اگرچه در ابتدایی ترین سال‌های ورود این دستگاه‌ها به بازار لوازم خانگی کشورهای مختلف از جمله ایران، این دستگاه‌ها در حال حاضر به لطف و مدد پیشرفت تکنولوژی در ابعاد و مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بسته به مدل، نوع و برند تولیدکننده این دستگاه‌ها، قابلیت‌ها و به اصطلاح آپشن‌هایی که روی هر کدام ارائه شده، متفاوت است.

ماشین ظرف‌شویی ایرانی

طبق راهنمای خرید ظرفشویی به طور کلی برندهای تولیدکننده ماشین ظرف‌شویی، سه نوع از این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. اولین نوع این محصولات، ماشین‌های ظرف‌شویی توکار هستند که در زیر سینک آشپزخانه یا مکان‌های این‌چنینی قرار می‌گیرند.

نوع دیگر این دستگاه‌ها، ماشین‌های ظرف‌شویی مبله یا ایستاده هستند. طی چند سال اخیر نیز علاوه بر این دو نمونه ماشین ظرف‌شویی، نمونه جدیدی با نام ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی نیز به بازار عرضه شده‌اند که بیشتر برای شستشوی حجم کمی از ظروف مناسب است و روی کابینت یا میز قرار می‌گیرند.

نکته‌ای که در این راهنمای خرید ماشین ظرفشویی وجود دارد این است که کار مهمی که همه ماشین‌های ظرف‌شویی انجام می‌دهند، تمیز کردن ظروف کثیف و چرک است. پس از نظر کاربرد تفاوتی میان انواع این دستگاه‌ها وجود ندارد.

نکته مهم در خصوص ماشین‌های ظرف‌شویی این است که کدام یک برای مصرف خانگی مناسب است و از طرفی قادر به برطرف کردن همه نیازهای کاربر برای شستن ظروف است. در ادامه انواع مختلف این تجهیزات را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی کیفیت ماشین ظرفشویی جی پلاس

ماشین ظرفشویی توکار

ماشین‌های ظرف‌شویی توکار که بسیاری از ما آن‌ها را با ماشین ظرف‌شویی مبله و ایستاده اشتباه می‌گیریم، نوعی از انواع ماشین‌های ظرف‌شویی هستند که در زیر سینک ظرف‌شویی تعبیه می‌شوند و در نتیجه فضای کمی را در آشپزخانه اشغال می‌کنند.

از آنجایی که این دستگاه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند در نتیجه برای زندگی‌های به سبک مدرن و امروزی که در آن‌ها معمولاً فاصله گذاری چندان مشخصی میان فضای آشپزخانه و فضای نشیمن و پذیرایی در نظر گرفته نمی‌شود، مناسب هستند.

ظرفیت و حجم ماشین‌های ظرف‌شویی توکار تا حدودی مشابه به حجم و ظرفیت ماشین‌های ظرف‌شویی مبله و ایستاده است. تنها تفاوتی که میان این دو نوع ماشین ظرف‌شویی وجود دارد، مربوط به نحوه طراحی و قرار گیری آن‌ها در آشپزخانه است.

مزیت ماشین ظرفشویی توکار

مزیت اصلی و عمدهای که این نمونه از ظرف‌شویی‌ها دارند این است که باعث می‌شوند دکوراسیون آشپزخانه و خانه ما یک دست و هماهنگ شود و تمام وسایل آشپزخانه با یکدیگر در هماهنگی کاملی قرار بگیرند.

مزیت دیگری که ماشین‌های ظرف‌شویی توکار دارند این است که چون در داخل کابینت و فضای بسته قرار داده می‌شوند، در نتیجه جلوی انتشار صدای آن‌ها در محیط گرفته می‌شود و به خصوص در مواقعی که فضا آرام و ساکت است سر و صدای کمی از آن‌ها شنیده می‌شود.

به همین دلیل به از ورود این دستگاه‌ها به بازار، خریداران زیادی از آن‌ها استقبال کردند. البته این دستگاه‌ها نیز مانند همه انواع لوازم خانگی دارای نقاط ضعف قابل توجهی هستند. اولی ایراد این دستگاه‌ها این است که شما نمی‌توانید مکان آن‌ها را تغییر دهید.

معایب ماشین ظرفشویی توکار

یعنی اگر قرار شد خانه خود را عوض کنید و به مکان دیگری اسباب کشی کنید امکان به همراه بردن این دستگاه‌ها برای شما وجود نخواهد داشت. از طرفی این دستگاه‌ها برای افرادی که مدام دکوراسیون خانه خود را عوض می‌کنند،انتخاب مناسبی نیستند.

ماشین‌های ظرف‌شویی توکار فاقد بدنه هستند و همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد در داخل کابینت یا زیر سینک ظرف‌شویی قرار می‌گیرند. این نوع ماشین‌های ظرف‌شویی معمولاً توسط مشتریان و خریدارانی انتخاب می‌شوند که تمایل دارند شکل و ظاهر وسایل و لوازم خانگی آن‌ها کمتر در دید باشد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید هر بار پشت لوازم خانگی خود مثل یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی خود را تمیز کنید، به هیچ عنوان دنبال خرید این نمونه از ظرف‌شویی‌ها نباشید.

بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی

نوع دیگری از ماشین‌های ظرف‌شویی که این روزها به دلیل کمتر شدن فضای آشپزخانه و کابینت‌ها در خانه‌های امروزی، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است، ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی هستند.

طبق راهنمای خرید ماشین ظرفشویی محل قرار گیری این نوع ماشین‌های ظرف‌شویی برخلاف نوع توکار روی میز یا کابینت در آشپزخانه است. از جمله نکات مثبتی که این نوع ماشین‌های ظرف‌شویی دارند می‌توان به کم جا بودن آن‌ها و همچنین امکان جابجایی آن‌ها در هر لحظه اشاره کرد.

از طرفی قیمت این دستگاه‌ها نسبت به قیمت ظرفشویی‌های توکار و مبله کمتر است. بنابراین با هزینه متوسط نیز می‌توان این دستگاه‌ها را خریداری کرد.

البته ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی معایبی نیز دارند. اولین ایراد این است که چون فضای محدودی را اشغال می‌کنند، در نتیجه حجم و ظرفیت آن‌ها برای شستن ظروف محدود است.

در واقع این نوع دستگاه‌ها بیشتر برای خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب هستند. همچنین در برخی از موارد گزارش شده میزان خرابی این دستگاه‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر آن‌ها بیشتر است. این موضوع بسته به برند تولید کننده این تجهیزات دارد.

بیشتر بخوانید: ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

تفاوت ماشین ظرفشویی ایستاده و مبله

ماشین‌های ظرف‌شویی مبله یا ایستاده نوع دیگری از این دستگاه‌ها هستند که از نظر ظاهری به غیر از ابعاد بزرگ‌تری که دارند، شبیه به ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی هستند. براساس راهنمای خرید ظرفشویی این دستگاه‌ها به عنوان پر طرفدارترین ظرفشویی‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند و بیشتر مناسب استفاده خانواده‌هایی است که تعداد اعضای آن‌ها زیاد است.

اگرچه این دستگاه‌ها مانند ظرفشویی‌های رومیزی دارای بدنه و درب هستند اما تفاوت‌هایی با هم دارند که این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

اندازه و محل قرارگرفتن دستگاه

اولین تفاوت میان ماشین‌های لباسشویی رومیزی و مبله مربوط به تفاوت در اندازه و محل قرار گیری این دو دستگاه است. از آنجایی که ماشین‌های ظرف‌شویی مبله یا ایستاده دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند، بنابراین باید یک فضای ثابت چه مابین کابینت‌ها و یا در جای دیگر به آن‌ها اختصاص داد و از طرفی امکان جابجا کردن مداوم آن‌ها وجود ندارد.

اما نوع رومیزی این دستگاه‌ها را به دلیل ابعاد کوچکی که دارند می‌توان مدام جابجا کرد و نیازی به اختصاص دادن یک مکان و فضای مجزا برای آن‌ها نیست.

طبق راهنمای خرید ظرفشویی حتی می‌توانید این دستگاه‌ها را روی کابینت یا روی میز آشپزخانه خود قرار دهید و از آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل است که می‌گوییم این نوع ظرفشویی‌ها برای آن دسته از افرادی که خانواده کم جمعیتی دارند و مهمانی خاصی برگزار نمی‌کنند، مناسب است. اما اگر از آن دسته خانواده‌های پر جمعیت هستید و یا مدام مشغول میهمانی دادن و رفت و آمد زیاد هستید بهتر است ماشین‌های ظرف‌شویی مبله یا ایستاده را انتخاب نمایید.

سرعت شستشوی ظروف در دو دستگاه

مدت زمان شستشوی ظروف در ماشین‌های ظرف‌شویی ایستاده یا مبله و ظرفشویی‌های رومیزی متفاوت است. از آنجایی که نوع ایستاده این دستگاه‌ها مخزن بزرگ‌تری دارند، بنابراین زمان بیشتری برای شستن ظروفی که در مخزن آن‌ها قرار گرفته است، مصرف می‌شود. در واقع شستشوی ظروف در ماشین‌های ظرف‌شویی سریع‌تر از سایر مدل‌ها و انواع این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

مصرف انرژی و آب ماشین ظرفشویی مبله و ایستاده

مصرف انرژی نیز تفاوت دیگر میان ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی با نوع مبله یا ایستاده این دستگاه‌ها است. همچنین با توجه به اینکه مخزن ماشین‌های ظرف‌شویی مبله بزرگ‌تر از مخزن ظرفشویی‌های رومیزی است، در نتیجه نه تنها میزان آبی که برای شستشوی ظروف در این دستگاه‌ها مصرف بیشتر از آب مصرف در نوع رومیزی است بلکه مصرف انرژی برق نیز در آن‌ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ماشین ظرفشویی جدید پاکشوما

بهترین ماشین ظرفشویی مبله است یا ایستاده؟

هرچند با توجه به مواردی که گفته شد به نظر می‌رسد ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی گزینه مناسب‌تری هستند اما نوع مبله یا ایستاده این دستگاه‌ها یک مزیت بزرگ و ویژه نسبت به نوع رومیزی این دستگاه‌ها دارد و آن این است که امکان شستن ظروف بزرگ مثل انواع ماهیتابه و قابلمه در ماشین‌های مبله یا ایستاده وجود دارد اما چون حجم و ظرفیت مخزن در نوع رومیزی محدود است، امکان شستن ظروف بزرگ در آن‌ها وجود ندارد.

طبق راهنمای خرید ماشین ظرفشویی نوع رومیزی این دستگاه‌ها بیشتر برای شستشوی ظروف دم دستی مناسب است. برای مثال شما می‌توانید ظروف هر وعده غذایی را به شرط اینکه تعداد ظروف کم باشد بدون نیاز به اینکه صبر کنید تا ظرفیت دستگاه به طور کامل پر شود، با نوع رومیزی این دستگاه‌ها بشورید. این مسئله می‌توانید یک مزیت اصلی برای انتخاب ماشین‌های ظرف‌شویی رومیزی باشد.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

حال که با انواع مختلف ماشین‌های ظرف‌شویی که برای مصرف خانگی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، آشنا شدید، باید با برندهایی که این محصولات را تولید و به بازار عرضه می‌کنند نیز آشنا شوید.

در این بخش راهنمای خرید ماشین ظرفشویی سعی داریم پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی که ظرفشویی‌های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند، معرفی کنیم.

معمولاً برندهای تولید کننده لوازم خانگی درشت مثل یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از ماشین‌های ظرف‌شویی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

پرفروش ترین ماشین ظرفشویی بوش

برند بوش یکی از برندهای آلمانی است که در زمینه تولید انواع مختلف لوازم خانگی از ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر گرفته تا ماشین‌های ظرف‌شویی و بسیاری از انواع لوازم خانگی ریز فعالیت می‌کند.

ظرفشویی‌هایی که برند بوش تولید و به بازار عرضه می‌کند. مهم‌ترین ویژگی ماشین‌های ظرف‌شویی بوش قابل انعطاف بودن قفسه‌های آن است.

این قابلیت باعث می‌شود شما بتوانید ۳۰ درصد بیشتر از حجم و ظرفیت مخزن دستگاه در آن ظروف مختلف قرار دهید و آن‌ها را بشورید.

از طرفی در داخل محفظه این ماشین‌های ظرف‌شویی یکسری ریل‌های تلسکوپی تعبیه شده است که باعث می‌شود حرکت قفسه‌ها در مخزن دستگاه راحت‌تر انجام شود. به این ترتیب شما می‌توانید بارگیری و تخلیه در دستگاه را به راحتی انجام دهید.

عمر طولانی قطعات، تعبیه سنسور آکوا در اکثر مدل‌های ماشین‌های ظرف‌شویی برند بوش و همچنین استفاده از موتورهای کم مصرف و کم صدا از دیگر مزایای ماشین‌های ظرف‌شویی برند بوش است که باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند و خریداران زیادی مایل به خرید و استفاده از محصولات این برندها داشته باشند.

همچنین روی اکثر ماشین‌های لباسشویی برند بوش فیلترهایی است که به صورت کاملاً خودکار تمیز می‌شوند. از دیگر مزایای مهم و بسیار کاربردی این دستگاه‌ها می‌توان به ویژگی‌ها و امکاناتی مثل مصرف بهینه مواد شوینده، تعبیه چندین برنامه شستشوی سریع که امکان تنظیم شستشوی ظروف در دستگاه وجود دارد، استفاده از برنامه‌هایی که تنظیمات آن‌ها به نحوی تنظیم شده است که باعث می‌شود کمترین آسیب به ظروف حساس از جمله ظروف کریستال نرسد و بسیاری دیگر از انواع برنامه‌های شستشو اشاره کرد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که متأسفانه به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه ایران اعمال شده است، برند بوش به صورت مستقیم در ایران نمایندگی ندارد و در نتیجه خدمات پس از فروش آن و همچنین تأمین قطعات دستگاه‌های آن در صورت خرابی مشکل خواهد بود.

البته به غیر از این مورد ظرفشویی‌های برند بوش معایبی نیز دارند که بسته به نوع و مدل ماشین ظرف‌شویی متفاوت است و نمی‌توان آن‌ها را به همه دستگاه‌های تولید شده توسط برند بوش تعمیم داد.

راهنمای خرید ظرفشویی برند دوو

برند دوو یکی از برندهای کره‌ای تولید کننده انواع لوازم خانگی است که خط تولید ماشین‌های ظرف‌شویی را نیز راه اندازی کرده است. بیشتر کاربران دستگاه‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برند دوو بر این باورند که قدرت و سرعت این دستگاه‌ها در شستشوی ظروف بسیار بالا است و چیزی از دستگاه‌های تولید شده توسط برندهایی مثل برند بوش و آ اِ گِ و از این دست کم ندارند.

قطعاتی که در موتور و بدنه این دستگاه‌ها تعبیه شده‌اند از استحکام کافی برخوردارند و از همه مهم‌تر اینکه خدمات پس از فروش محصولات برند دوو در ایران نسبتاً مناسب است. یکی از مزیت‌های ظرفشویی‌های این برند این است که نسبت به کار آیی و عملکرد مناسبی که دارد، قیمت این دستگاه‌ها نسبتاً مناسب است.

البته ماشین‌های ظرف‌شویی برند دوو معایبی نیز دارند. برای مثال یکی از معایب این دستگاه‌ها که افراد زیادی در مورد آن شکایت داشتند، عدم تعبیه سبد شستشو برای قرار دادن قاشق و چنگال است.

همچنین در مدل رومیزی این دستگاه‌ها، دوش آب‌پاش در قسمت بالای دستگاه تعبیه نشده است و در نتیجه ممکن است ظروفی که در بالای ماشین ظرف‌شویی قرار داده می‌شود، تمیز شسته نشوند.

همچنین متأسفانه سر و صدای دستگاه در هنگام کار کردن نسبتاً زیاد است و نمی‌تواند گفت که این دستگاه‌ها مانند تولیدات برند بوش بی سر و صدا هستند. البته طبق گفته بسیاری از کاربران سر و صدای تولید شده توسط آن‌ها قابل تحمل است.

ماشین ظرفشویی برند سامسونگ

سامسونگ یکی از بهترین مارک ماشین ظرفشویی در دنیاست. اولین نکته مثبت در خصوص محصولات این برند از جمله ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط آن این است که در ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ دو نوع موتور استفاده می‌شود.

این دو نوع موتور شامل موتورهای تسمه‌ای که به صورت معمول در بیشتر ماشین‌های ظرف‌شویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موتورهای مجهز به اینورتور که روی برخی از انواع ماشین‌های ظرف‌شویی دیجیتال این برند تعبیه شده است.

از نظر فنی ماشین‌های لباسشویی سامسونگ مصرف انرژی بهینه‌ای دارند و از طرفی سر و صدایی که ایجاد می‌کنند بسیار کم است.

یکی از مهم‌ترین نکات که در طراحی ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ از آن بهره گرفته شده، این است که چرخش موتور در این دستگاه‌ها نسبتاً سبک انجام می‌شود. از طرفی وزن بازوها آبپاش و شستشو در محفظه دستگاه نیز بسیار سبک است به همین دلیل موتور دستگاه دچار استهلاک کمی می‌شود.

در ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ قابلیت خشک کردن ظروف نیز ارائه شده است. البته این قابلیت روی ظرفشویی‌های تولید شده توسط برند بوش و بسیاری دیگر از برندها نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اما در دستگاه‌های تولید شده توسط برند سامسونگ خشک شن ظروف با استفاده از نشست بخار روی سطوح سرد بدنه و تبدیل بخار به مایع انجام می‌شود.

برای این منظور مایع ایجاد شده توسط نشست بخار روی ظروف سرد از داخل دستگاه خارج می‌شود. به این مدل خشک کردن ظروف، خشک‌شویی Condensation Dry گفته می‌شود.

در ماشین‌های ظرف‌شویی سامسونگ، برای شستشوی ظروف از دو پره به جای یک پره استفاده می‌شود. روی این پره‌ها یکسری منافذ وجود دارد که برای پاشیدن آب روی ظروف در داخل ماشین ظرف‌شویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت سامسونگ در بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی خود عملکرد پاشیدن آب را تقویت کرده و علاوه بر این پره‌ها از خروجی دیگری که آب را با سرعت و فشار بیشتر خارج می‌کند، استفاده کرده که به آن StormWash می‌گویند.

البته ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برند سامسونگ معایبی نیز دارند. برای مثال یکی از مهم‌ترین معایب ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برند سامسونگ این است که تنوع محصولی برای ظرفشویی‌های برند سامسونگ نسبت به سایر برندها مثل بوش محدود است.

از طرفی روی برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها سیستم شستشوی مخصوص برای تمیز کردن ظروف چرب ارائه نشده است.

پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ال جی

برند ال‌جی نیز یکی از برندهای کره ای تولیدکننده انواع مختلف لوازم خانگی است. این برند نیز در میان محصولات خود چند نمونه از ماشین‌های ظرف‌شویی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

اولین نکته‌ای که در خصوص بهترین مارک ماشین ظرفشویی برند ال‌جی وجود دارد و باید به آن دقت شود این است که ماشین‌های ظرف‌شویی برند ال‌جی دارای ظرفیت و حجم کمتری نسبت به ظرفشویی‌های تولیدشده توسط برندهای دیگر است.

بنابراین محصولات این برند می‌تواند برای آن دسته از خانواده‌هایی که در آشپزخانه خود با محدودیت فضا مواجه هستند، انتخاب مناسبی باشد.

از طرفی روی این ماشین‌های ظرف‌شویی از فناوری TrueSteam استفاده شده است جایگزین برنامه پیش شستشو در ماشین‌های ظرف‌شویی برندهای دیگر شده است.

در این فناوری، در ابتدای چرخه شستشوی ظروف، بخار آّب با فشار زیاد ظروف را خیس می‌کند. به این ترتیب لکه‌های مواد غذایی که روی ظرف‌ها باقی مانده است به راحتی خیسانده می‌شود و بدون نیاز ه ظرف آب و انرژی زیاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن از روی ظرف‌ها پاک می‌شوند.

ماشین‌های ظرف‌شویی برند ال‌جی مجهز به چهار بازوی آب پاش هشتند که در جهات مختلف آب را روی ظروف با فشار می‌پاشند.

این بازوها قابلیت این را دارند که در حین انجام عملیات شستشو به جلو عقب حرکت کنند. البته این قابلیت روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

البته این دستگاه‌های نیز مانند بسیاری دیگر از انواع ظرفشویی‌های موجود در بازار معایب بزرگی نیز دارند. اولین و مهم‌ترین ایرادی که کاربران ظرفشویی‌های برند ال‌جی از آن شکایت دارند، پر سر و صدا بودن این دستگاه‌ها است.

از طرفی استحکام قطعات در ظرفشویی‌های برند ال‌جی نسبت به دستگاه‌های تولید شده توسط برندهای بوش، سامسونگ و آ اِ گ کمتر است.

ماشین‌های ظرف‌شویی برند آ اِ گ

برند آ اِ گ نیز یکی از چند نمونه بهترین مارک ماشین ظرفشویی در دنیاست که محصولات تولید شده توسط این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. رقیب اصلی برند آ اِ گ در زمینه تولید ماشین ظرف‌شویی در بازار ایران برند بوش است.

اولین مزیت محصولات این برند نسبت به برند بوش این است که ظرفیت ظرفشویی‌های برند آ اِ گ حتی به ۱۵ نفر نیز می‌رسد. اما نهایت ظرفیت در ماشین‌های ظرف‌شویی برند بوش در حدود ۱۴ نفر است.

البته قیمت ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برند آ اِ گ نسبت به دستگاه‌های تولید شده توسط سایر برندها نسبتاً زیادتر است و بیشتر برای آن دسته از خانواده‌هایی مناسب است که محدودیت مالی برای خرید ماشین ظرف‌شویی ندارند.

ماشین ظرف‌شویی آ اِ گ دارای برنامه‌های شستشوی متنوعی مثل برنامه شستشوی با تأخیر، برنامه شستشوی بدون صدا و مصرف انرژی بسیار پایین است.

نکته جالب در خصوص بهترین مارک ماشین ظرفشویی آ اِ گ این است که سر و صدای آن‌ها در حین کار کردن بسیار کم است. همچنین در انواع مدل‌های مختلف آ اِ گِ ما شاهد درجه حرارت‌های مختلف در نظر گرفته شده برای شستشو نیز هستیم.

سیستم فیلترینگ قوی آب برای جلوگیری از باقی ماندن لکه‌ها بر روی ظروف نیز در هر دو ماشین ظرف‌شویی در نظر گرفته شده است.

ماشین‌های ظرف‌شویی آ اِ گِ مجهز به تکنولوژی Prozone هستند که مانع کدر شدن ظروف شیشه‌ای و کریستال می‌شود. بسیاری از کاربران ماشین‌های ظرف‌شویی از کدر شدن و کاهش کیفیت ظروف کریستالی بعد از چند بار شستشو شکایت دارند.

استفاده از تکنولوژی ProZone به خوبی این مشکل را رفع می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی ظروف کریستالی شفافیت خود را از دست نداد و حتی بعد از چندین بار شستشو کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند.

در واقع ظروف کریستالی در ماشین‌های ظرف‌شویی به دلیل آغشته شدن به چربی سایر ظروف درجه حرارت بالا شفافیت خود را از دست می‌دهد.

مورد دیگری که در خصوص ماشین‌های ظرف‌شویی برند آ اِ گ باید به آن اشاره کنیم این است که محصولات برند آ اِ گ از جمله ماشین‌های ظرف‌شویی آن در ایران به دو دلیل مهم که یکی تحریم‌ها است و دیگری قیمت بالای محصولات است کمتر شناخته شده است.

به همین دلیل نه تنها قطعات این دستگاه‌ها در صورت خراب شدن کمتر در دسترس است بلکه خدمات پس از فروش محصولات این برند از جمله ظرفشوییهای آن در داخل ایران بسیار محدود و ضعیف است.

راهنمای خرید ظرفشویی برند کندی

یکی از برندهای خارجی تولیدکننده لوازم خانگی که ماشین‌های ظرف‌شویی آن از کیفیت و قابلیت‌های قابل توجهی برخوردارند برند کندی است.

از جمله نقاط قوت بهترین مارک ماشین ظرفشویی کندی شامل مواردی مثل زیبایی در طراحی بدنه و رعایت اصول زیبایی شنایی در طراحی و ساخت بدنه دستگاه، کم مصرف بودن دستگاه، استفاده از موتور پر قدرت روی دستگاه، قیمت مناسب و همچنین کیفیت عالی اشاره کرد.

از نگاه کاربران برنامه‌های ارائه شده روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند کندی تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید هر نوع ظرفی را با هر میزان کثیفی و آلودگی در این ماشین‌های ظرف‌شویی بشورید.

البته این ماشین‌های ظرف‌شویی معایبی نیز دارند. از جمله معایب این دستگاه‌ها می‌توان به صدای زیاد، نداشتن قفل کودک و قیمت نسبتاً گران آن‌ها اشاره کرد.

البته قیمت این دستگاه‌ها نسبت به اینکه توسط یک برند خارجی تولید شده‌اند، در مقایسه با دستگاه‌های تولیدشده توسط برندهای خارجی دیگر از پایین‌تر است.

برخی از کاربرانی که از ماشین‌های ظرف‌شویی برند کندی استفاده کرده‌اند، به این نکته اشاره کرده‌اند که با وجود اینکه موتور نسبتاً پر قدرت و با کیفیتی روی این دستگاه‌ها استفاده شده است، اما مثلاً زمانی که شما استکان چایی را در داخل ماشین‌های ظرف‌شویی کندی می‌شویید، لکه چای یا قهوه روی آن‌ها باقی خواهد ماند.

ماشین‌های ظرف‌شویی برند بکو

برند بکو یکی از برندهای تولید لوازم خانگی در کشور ترکیه است. این برند نه تنها ماشین‌های ظرف‌شویی را تولید و به بازار عرضه می‌کند بلکه لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند.

روی ماشین‌های ظرف‌شویی این برند از موتورهای Pro Smart استفاده شده است که در واقع همان‌طور که از نامش مشخص است به صورت هوشمند عمل می‌کند و فرآیند شستشو در ماشین ظرف‌شویی را تحت نظر دارد.

در واقع موتور هوشمند بعد از اینکه تشخیص داد که چه نوع ظرف و با چه میزان کثیفی در ماشین ظرف‌شویی قرار دارد، تعداد دورهای خود را اتخاذ  می‌کند.

مصرف انرژی و صدا در ماشین‌های ظرف‌شویی بکو به واسطه کار آیی بالای موتور کم است. از طرفی قابلیتی با نام Aualntense روی این ماشین‌های ظرف‌شویی وجود دارد که در صورت فعال بودن آن، آب با فشار بیشتری روی ظروف پاشیده می‌شود.

روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند بکو قابلیت‌هایی نیز وجود دارد که با استفاده از آن شستشوی ظروفی که لکه‌های زیادی دارند و چربی زیادی روی آن‌ها جمع شده است، راحت‌تر انجام خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه‌ها، قیمت کم آن‌ها است. در واقع قیمت ظرفشویی‌های برند بکو نسبت به سایر برندهای خراجی با وجود قابلیت‌های مشابه کمتر است.

البته محصولات برندهای ایرانی قیمت کمتری نسبت به محصولات این برندها دارند. البته برخی از کاربران در خصوص صدای زیاد دستگاه به خصوص زمانی که فضا آرام است و محیط ساکت است، شکایت‌های زیادی مطرح کرده‌اند.

پرفروش ترین ماشین ظرفشویی برند اسنوا

تعداد برندهای ایرانی تولیدکننده لوازم خانگی که در میان محصولات خود، ماشین‌های ظرف‌شویی تولید و به بازار عرضه می‌کنند، محدود است.

در حال حاضر در ایران پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی در بین برندهایی مثل جی‌پلاس، اسنوا، امرسان، پاکشوما و برند سام است. برند اسنوا نیز یکی از برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی است که چند نمونه ماشین ظرف‌شویی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

قابلیت‌هایی که روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند اسنوا در اختیار کاربران قرار گرفته است در مقایسه با قابلیت‌هایی که کاربران روی ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برندهای دیگر در اختیار دارند، بسیار محدود است اما با توجه به قیمتی که این محصولات دارند و ارزان بودن آن‌ها نسبت به محصولات برندهای خارجی، قطعاً خرید آن‌ها برای آن دسته از افرادی که از نظر هزینه در نظر گرفته شده برای خرید کالا با محدودیت مواجه هستند، انتخاب نسبتاً مناسبی به حساب می‌آیند.

طبق راهنمای خرید ماشین ظرفشویی قابلیتی که روی دستگاه‌های تولیدشده توسط این برندها در اختیار کاربران قرار گرفته است شامل مواردی مثل قابلیت خشک کردن ظروف، شستشوی با تأخیر ظروف که بیشتر برای ست کردن زمان شستشو در زمان‌هایی که کاربر در محل وجود ندارد، سیستم عیب‌یابی هوشمند و تعبیه صفحه نمایش لمسی روی بدنه دستگاه است که برای ست کردن تنظیمات مربوط به دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشترین ظرفیتی که ظرفشویی‌های برند اسنوا در آن تولید می‌شود، ۱۴ نفر است. البته روی این دستگاه‌ها قابلیتی به نام قابلیت Half load وجود دارد که امکان شستشوی لباس‌ها با نصف ظرفیت دستگاه وجود دارد. البته امکان انتخاب برنامه شستشوی ظروف با توجه به میزان چرکی لباس‌ها نیز روی این دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار داده شده است.

مهم‌ترین ایراد ماشین‌های ظرف‌شویی اسنوا، سر و صدای آن‌ها است. اگرچه برند اسنوا در معرفی محصولات خود به بی سر و صدا بودن دستگاه‌ها خود در هنگام شستشوی ظرف اشاره کرده است اما بر اساس تجربه کاربران صدای دستگاه نسبت به صدایی که توسط دستگاه‌های تولید شده توسط برندهایی مثل برند بوش و از این دست تولید می‌شود نسبتاً محدود است.

از طرف دیگر عمر قطعات به کار رفته در ظرفشویی‌های برند اسنوا نسبتاً کوتاه است. به عبارت دیگر کیفیت قطعات به کار رفته در این ماشین‌ها متوسط رو به پایین است. از همه مهم‌تر اینکه تنوع محصولی در میان ماشین‌های لباسشویی برند اسنوا بسیار کم است و در نتیجه دست کاربر در انتخاب کالای مورد نیاز کمی بسته است.

برند امرسان نیز یکی از پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی را ارائه می دهد. محصولات آن از نظر قابلیت می‌تواند با محصولات برندهایی مثل پاکشوما و اسنوا رقابت کند اما متأسفانه کیفیت ماشین‌های ظرف‌شویی این برند به هیچ عنوان با محصولات برندهای خارجی مثل بوش و آ اِ گ چه از نظر کیفیت و چه از نظر ویژگی و قابلیت، قابل مقایسه نیست.

یکی از جنبه‌های مثبت ظرفشویی‌های برند امرسان این است که در تولید آن‌ها سعی شده است تا جنبه‌های زیست محیطی و کمک به حفظ محیط زیست نیز در نظر گرفته شود. از این رو برچسب مصرف انرژی روی محصولات برند امرسان در رتبه A+++ قرار دارد که نشان دهنده مصرف بهینه انرژی در این ماشین‌های ظرف‌شویی است.

روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند امرسان قابلیت‌هایی مثل امکان خشک کردن ظروف شستشوی با تأخیر و چندین برنامه شستشوی ارائه شده است.

طبق راهنمای خرید ظرفشویی این دستگاه‌ها معایبی نیز دارند. اول اینکه کیفیت قطعات در این دستگاه‌ها در سطح متوسطی است و از طرفی طول عمر موتور ماشین‌های ظرف‌شویی امرسان نسبتاً محدود و کوتاه است. علاوه بر این سر و صدای دستگاه نیز در حین شستشوی ظروف نسبتاً زیاد است که این مورد نا رضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته است.

راهنمای خرید ظرفشویی برند پاکشوما

از پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی می توان به برند پاکشوما هم اشاره کرد. توان موتور میزان سر و صدای آن و همچنین لرزش دستگاه در حین شستشوی لباس‌ها از جمله مواردی است که باعث می‌شود یک کالا بتواند امتیاز و تأییدیه لازم از سوی کاربر را به خود اختصاص دهد و یا اینکه به عنوان کالای مناسبی شناخته نشود. ماشین‌های ظرف‌شویی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

برند پاکشوما که در حال حاضر لوازم خانگی درشت از جمله انواع ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، جاروبرقی و از این دست لوازم خانگی را تولید می‌کند، یکی از برندهای ایرانی است که طی چند سال اخیر با استفاده از تکنولوژی‌های نسبتاً جدید در تولید محصولات توانسته لوازم خانگی با کیفیتی را به بازار وارد کند.

ماشین ظرف‌شویی برند پاکشوما نیز یکی از محصولات این برند است که موتور آن توسط برند میدیا تولید و به بازار عرضه می‌شود. البته سایر قطعات ظرفشویی‌های برند پاکشوما در داخل ایران تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

اولین مزیت پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی برند پاکشوما، نسبت به دستگاه‌های برندهای دیگر قیمت مناسب آن‌ها است. از طرفی کیفیت قطعات به کار رفته در ماشین‌های لباسشویی این برند نسبتاً خوب است و با توجه به نظرات مشتریان خرابی قطعات استفاده شده در ظرفشویی‌های برند پاکشوما کم بوده است.

خدمات پس از فروش محصولات برند پاکشوما از جمله ماشین ظرف‌شویی تولید شده توسط این برند نیز خوب است و مشتریان از آن رضایت کافی داشته‌اند.

براساس راهنمای خرید ظرفشویی روی دستگاه‌های ظرف‌شویی برند پاکشوما قابلیت‌هایی مثل امکان خشک کردن ظروف بعد از شستشو، شستشوی با تأخیر و همچنین امکان ست کردن تنظیمات دستگاه از طریق صفحه نمایش تعبیه شده روی آن وجود دارد. البته امکاناتی که روی این دستگاه‌ها ارائه شده است نسبت به امکاناتی که روی ماشین‌های ظرف‌شویی تولید شده توسط برندهای خارجی ارائه شده است محدود است.

با توجه به بررسی‌های انجام شده و بررسی نظر کاربران کیفیت ماشین‌های لباسشویی پاکشوما به جرات می‌توان گفت ظرفشویی‌های این برند نسبت به دستگاه‌هایی که توسط برندهای دیگر تولیدشده ایرانی بهتر است و طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. نکته جالب در خصوص برخی از انواع ظرفشویی‌های پاکشوما این است که امکان شستشوی میوه و سبزی در این دستگاه‌ها وجود دارد.

ماشین‌های ظرف‌شویی برند سام

از پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی می توان به محصولات سام اشاره کرد. با توجه به راهنمای خرید ظرفشویی اولین نکته در خصوص محصولات برند سام این است که قیمت دستگاه‌ها این برند بسیار ارزان است و ماشین ظرف‌شویی سام به عنوان ارزان‌ترین دستگاه در بازار لوازم خانگی ایران شناخته می‌شود. روی برخی از انواع این دستگاه‌ها مجهز به ۳ سبد شستشو هستند که برای قرار دادن ظروفی مثل قاشق، چنگال، لیوان، بشقاب و ظروف بزرگ مناسب هستند.

روی ماشین‌های ظرف‌شویی برند سامسونگ ۷ برنامه شستشوی اصلی ارائه شده است که ۲ نمونه از این برنامه‌ها برای شستشوی ظروف چرب و خشک مناسب هستند. بیشترین ظرفیتی که ماشین‌های لباسشویی برند سام دارند، ۱۴ نفره است که برای خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند و یا رفت و آمد در آن‌ها زیاد است انتخاب مناسبی است.

این ماشین‌های ظرف‌شویی دارای قابلیت‌هایی مثل امکان خشک کردن ظروف بعد از شستشو و استفاده از صفحه نمایش برای ست کردن تنظیمات دستگاه هستند.

البته معایب بزرگی نیز دارند. از جمله معایب این ماشین‌های ظرف‌شویی می‌توان به مواردی مثل سر و صدای زیاد اشاره کرد. همچنین کیفیت قطعات به کار رفته در تولید ماشین‌های ظرف‌شویی برند سام چندان بالا نیست و در حد متوسط رو به پایین است.

بر اساس گفته برخی از کاربران، مصرف انرژی این دستگاه‌ها نیز زاد است و مدت زمان شستشوی ظروف در آن‌ها نسبتاً طولانی است.

پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی جی پلاس

ماشین ظرف‌شویی جی پلاس نیز یکی از انواع بهترین ظرفشویی هاست که در بازار لوازم خانگی ایران موجود است. در واقع این محصولات بعد از خروج برند ال‌جی از ایران، جایگزین محصولات این برند شدند.

ظرفشویی‌های تولیدشده توسط این برند در واقع به عنوان دستگاه‌هایی شناخته می‌شوند که قابلیت رقابت با تولیدهای برندهای داخلی را دارند.

به طور کلی روی این دستگاه‌ها قابلیت‌هایی مثل برنامه شستشوی با تأخیر، برنامه شستشوی اقتصادی و همچنین برنامه شستشوی مناسب با ظروف بسیار حساس ارائه شده است. علاوه بر این برای استفاده از این دستگاه نیازی به این نیست که منتظر بمانید تا مخزن ماشین پر شود.

در پایان

در این مطلب راهنمای خرید ظرفشویی سعی شد در خصوص انواع مختلف ماشین‌های ظرف‌شویی که در بازار لوازم خانگی ایران موجود هستند و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها صحبت کنیم. علاوه بر این به معرفی برندهای خارجی و داخلی که محصولات آن‌ها در بازار لوازم خانگی ایران موجود است نیز پرداختیم.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!