تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مودم‌های جدید مبین چگونه تنظیم می‌شوند؟

نحوه تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید

راهنمای کاربردی
مبین نت یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در ایران است که در حال حاضر سرویس اینترنت بی سیم جدیدی را با عنوان TD-LTE در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است. در این سرویس کاربران برای دسترسی به اینترنت می‌توانند از اینترنت پر سرعت مبتنی بر نسل 4.5 استفاده کنند

تصلا -مبین نت یکی از سرویس‌های ارائه اینترنت در ایران است که در حال حاضر سرویس اینترنت بی سیم جدیدی را با عنوان TD-LTE در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است. در این سرویس کاربران برای دسترسی به اینترنت می‌توانند از اینترنت پر سرعت مبتنی بر نسل ۴٫۵ استفاده کنند.

در اینترنت پر سرعت مبتنی بر نسل ۴٫۵ سرعت اینترنت چیزی در حدود ۴۰ مگابیت بر ثانیه تخمین زده شده است. این نوع اینترنت بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب است که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند و یا اینکه علاقه زیادی به تماشای فیلم و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب بارگذاری شده است، دارند.

خدماتی که شرکت مبین نت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد شبیه به خدماتی است که شرکت ایرانسل برای کاربران خود در نظر گرفته است. یکی از این خدمات اینترنت همراه جیبی است که در آن کاربر بدون نیاز به داشتن خط تلفن می‌تواند از اینترنت استفاده کند.

حتما بخوانید:  مشخصات انواع مودم مبین نت+ قیمت

تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید

شرکت مبین نت در ابتدا طرح وایمکس را برای اتصال کاربران به اینترنت در همه جا راه اندازی کرده بود اما اخیراً این طرح جای خود را به طرح جدید این شرکت با عنوان TD-LTE داده است.

از جمله مزایایی که طرح TD-LTE مبین نت نسبت به طرح وایمکس این شرکت دارد می‌توان به مواردی  که ادامه نامبرده می‌شوند، اشاره کرد.

یکی از مزیت‌های طرح TD-LTE برند مبین نت نسبت به طرح وایمکس این شرکت، مشاهده و دسترسی به وب سایت‌های داخلی با اینترنت نیم بها است.

یعنی هزینه ترافیکی که شما برای مشاهده وب سایت‌های داخلی مصرف می‌کنید، به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. سرعت آپلود یا بارگذاری محتوا در اینترنت تا ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده است که سرعت بسیار بالایی به حساب می‌آید.

علاوه بر سرعت بالای آپلود محتوا در سرویس اینترنت TD-LTE شرکت مبین نت، سرعت دانلود نیز به ۴۰ مگابیت بر ثانیه رسیده است. از طرفی این شرکت با ارائه طرح‌های تشویقی مختلف کاربران را به خرید ترافیک بیشتر تشویق می‌کند.

علاوه بر این مبین نت طرح‌هایی را ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها کاربران می‌توانند بدون احتساب هزینه ترافیک و مصرف ترافیک اینترنت خود، در برخی از وب سایت‌ها فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند.

در حال حاضر برند مبین نت طرحی را آغاز کرده است که در این طرح کاربران مودم‌های وایمکس مبین نت، بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، اقدام به تعویض مودم خود و ارتقا آن به مودم‌های TD-LTE کنند.

از این رو در این مطلب قصد داریم تا در خصوص تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید آموزش‌هایی را ارائه کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل نکاتی است که باید در هنگام تعویض مودم مبین نت و ارتقا آن به مودم TD-LTE برای  اعمال برخی از تنظیمات روی مودم‌های مبین نت در نظر داشته باشید.

حتما بخوانید: برای کانفیگ مودم چه باید کرد؟

اعمال تنظیمات مربوط به مودم مبین نت و ارتقا آن به طرح TD-LTE

در این بخش قصد داریم تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید و برای دسترسی به سرویس TD-LTE را آموزش دهیم.

قبل از آموزش این تنظیمات باید به این موضوع اشاره کنیم که برای استفاده از این سرویس‌ها شما می‌توانید به چندین روش عمل کنید. اول اینکه با مراجعه به وب سایت مبین نت به آدرس Mobinnet.ir طرح‌های جدید این شرکت را مشاهده کنید و سپس طرح مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

یا اینکه می‌توانید با شماره سراسری ۱۵۷۵ تماس گرفته و درخواست خود برای استفاده از سرویس TD-LTE و تعویض مودم خود را ثبت کنید.

همچنین می‌توانید به یکی از عوامل فروش در شهرهای مختلف ایران مراجعه کرده و سرویس اینترنت وایمکس خود را به سرویس جدید مبین نت ارتقا دهید.

مودم مبین نت

قبل از تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید باید به نوع مودم توجه کنید. مودمی که برای استفاده از سرویس TD-LTE مبین نت باید از آن استفاده کنید، به مودم‌های SLC مشهور هستند. برای اینکه بتوانید تنظیمات مربوط به مودم را انجام دهید باید ابتدا وارد کنسول مودم خود بشوید.

برای اینکه بتوانید وارد تنظیمات کنسول مودم بشوید باید مودم خود را از طریق کابل LAN به لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود متصل کنید.

البته در برخی از موارد امکان وارد شدن به کنسول کاربری مودم از طرق اتصال به وای نیز وجود دارد اما اتصال از این طریق چندان امن نیست و ممکن است در هنگام اعمال تنظیمات مودم اتصال قطع شود. به همین دلیل امن ترین راه استفاده از کابل LAN است.

اگر از طریق اتصال وای فای یا بی‌سیم می‌خواهید به مودم وصل شوید، باید نام شبکه وای فای را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود پیدا کنید. اما وقتی از کابل LAN برای این کار استفاده می‌کنید نیازی به پیدا کردن نام مودم نیست و کامپیوتر شما مستقیم به مودم وصل می‌شود.

وقتی اتصال با مودم برقرار شد، وارد کنسول مودم مبین نت یا همان مودم SLC شده و در نوار آدرس مرورگر خود آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کنید. بعد از وارد کردن این آدرس در نوار آدرس مرورگر، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و نام کاربری و رمز عبور به کنسول مودم روی برچسبی که در پشت جعبه یا پشت خود مودم قرار داده شده است، وجود دارد.

در صورتی که آن را قبلاً تغییر نداده باشید، باید از این رمز عبور و نام کاربری استفاده نمایید.

حتما بخوانید: روش هایی ساده برای شارژ مودم

شخصی سازی منوی مودم مبین‌نت

برای تعویض مودم مبین نت بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، منوهایی نمایش داده می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام و عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. منوی اول، Dashboard نام دارد که در آن می‌توانید اطلاعات مربوط به شبکه از جمله IP، LTE و WAN IP خود را مشاهده کنید و یا تنظیمات مربوط به آن‌ها را انجام دهید.

منوی بعدی که مشاهده خواهید کرد، Connection Mode نام دارد که از طریق آن می‌توانید اطلاعات مربوط به وضعیت اتصال مودم به اینترنت و یا Connection مودم را مشاهده کنید.

به غیر از منوهایی که در کنسول مودم مبین نت وجود دارد منوی دیگری با نام Statuse نمایش داده می‌شود که در آن گزینه‌هایی مثل LTE و Network و چند مورد دیگر  که برای تنظیم پارامترهای دریافتی از مودم کاربرد دارند، وجود دارد.

برای تعویض مودم مبین نت با مودم جدید نیازی به تغییر این پارامترها نیست و تنظیم آن‌ها فقط برای کاربردهای خاصی باید انجام شود. در منوی Setting نیز همه تنظیمات مربوط به مودم که در واقع به عنوان مهم‌ترین تنظیمات این دستگاه‌ها شناخته می‌شوند، قابل دسترسی است.

یکی از کارهایی که برای تنظیم مودم در ابتدای استفاده از آن باید انجام دهید، قرار دادن رمز عبور برای اتصال به مودم از طریق وای فای و یا تغییر دادن این رمز عبور در صورتی که قبلاً آن را ست کرده باشید، است.

حتما بخوانید: بهترین انواع مودم‌ همراه اول و ایرانسل + لیست قیمت

تغییر رمز وای فای در مودم‌

یکی دیگر از بخش هایی که برای تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید به آن نیاز دارید، تغییر رمز عبور است. برای اینکه بتوانید تنظیمات مربوط به رمز عبور وای فای خود را انجام دهید، باید ابتدا وارد کنسول مودم خود شده و بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای وارد شدن به کنسول مودم، در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، از سمت چپ، روی گزینه Setting کلیک کنید.

سپس از قسمت Network گزینه Wi-Fi Configuration را انتخاب کنید و وارد بخش تنظیمات مودم خود شوید.

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، دو بخش وجود دارد، یکی با نام Wi-Fi مشخص شده است و دیگر با عنوان Access Control List نمایش داده می‌شود.

برای تعویض مودم مبین نت و تغییر تنظیمات وای فای خود ابتدا باید وارد تب یا همان سربرگ Wi-fi بشوید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این بخش دو گزینه SSID وجود دارد و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را غیر فعال کنید.

برای اینکه بتوانید یکی از SSID را در مودم مبین نت غیر فعال کنید، باید گزینه Enable/ Disable Multi SSID را در حالت Disable ست کنید. به عبارت دیگر این گزینه را روی حالت Disable قرار دهید.

زمانی که یکی از SSID ها را از روی مودم مبین نت غیر فعال کردید، می‌توانید در SSID فعال نام کاربری و رمز عبور وای خود را ویرایش کنید و یا اینکه آن را برای اولین بار ست کنید.

وقتی نام کاربری مناسب و همچنین رمز عبور خود را وارد کردید، برای ذخیره شدن و اعمال تغییرات روی گزینه ذخیره تنظیمات یا همان Apply کلیک کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که SSID همان نام وای فای مودم است و حتماً باید برای آن بیشتر از ۵ کاراکتر در نظر بگیرید.

علاوه بر این رمز عبور وای فای نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشد. همان طور که مشاهده کردید، امکان ست کردن تنظیمات مودم در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما وجود دارد.

حتما بخوانید: نکاتی که زمان خرید مودم جیبی باید بدانید

سایر تنظیمات مودم مبین نت

در بخش قبلی در خصوص تعویض مودم مبین نت قدیمی با جدید و همچنین نحوه تغییر رمز و نام کاربری وای فای در کنسول این مودمها صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم تا سایر امکاناتی را که از طریق کنسول مودم می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، معرفی کنیم.

در کنسول مودم‌های مبین نت، یک منو با عنوان Dashboard وجود دارد که شامل گزینه‌هایی مثلMobile Network، Network، Wi-Fi، Firewall، Monitoring و About است.

هر کدام از این گزینه‌ها کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به توضیح این کاربردها خواهیم پرداخت.

گزینه About که در این بخش نمایش داده می‌شود برای مشاهده اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری مودم کاربرد دارد.

این بخش خود شامل چند گزینه است. گزینه اول که با Software Version نمایش داده شده است برای نمایش نسخه Firmware مودم استفاده می‌شود.

در بخش Hardware Version اطلاعات سخت افزاری مودم نمایش داده می‌شود و در بخش Serial Number نیز شماره سریال مودم نمایش داده شده است.

برای اینکه بتوانید در خصوص اتصالات شبکه اطلاعاتی پیدا کنید باید روی گزینه Connection Mode کلیک کنید. اما به غیر از About، در این کنسول گزینه دیگری به اسم Wi-Fi نیز وجود دارد که در آن می‌توانید اطلاعاتی مثل فعال بودن یا غیر فعال بودن وای فای، Mode ای که برای وای فای در نظر گرفته شده است و همچنین اسم Wi-Fi را مشاهده کنید.

منوی دیگری که در کنسول مودم مبین نت مشاهده می‌کنید، منویی با نام Statuse است که در این منو نیز ۴ زیر منوی دیگر یا گزینه وجود دارد.

ین گزینه‌ها ممکن است برای برخی از کاربران کاربرد داشته باشد و برخی دیگر نیازی به اعمال تنظیمات و تغییر آن‌ها نداشته باشند.

در این بخش اطلاعات مربوط IMEI و IMSI نمایش داده می‌شود. همچنین در بخش LTE-Information نیز اطلاعاتی در خصوص وضعیت ارتباط کاربر که با مواردی مثل eNodeB ID، RSRPO و SINRO نمایش داده می‌شود، مشاهده خواهید کرد.

در قسمت LTE Statuse نیز اطلاعات مربوط به سخت افزار و نرم‌افزار مودم با استفاده از دو گزینه Device Details و Device Performance برای شما نمایش داده می‌شود.

 یکی از روش‌هایی که باید برای جلوگیری از سو استفاده از اینترنت و نفوذ سایر کاربران به شبکه وای فای انجام دهید این است ک در بازه‌های زمانی مختلف، رمز ورود به وای فای دستگاه خود را عوض کنید. به این ترتیب شما می‌توانید تا حد قابل توجهی جلوی نفوذ کاربران دیگر به وای فای و استفاده از ترافیک اینترنت خود را بگیرید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.4 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ارش خاتمی
    می 22, 2022

    همه چیزتان دروغ بود.شرمتان باد

    مجید
    اکتبر 15, 2022

    متاسفم برای این همه دروغ . سرویس دهی فوق العاده ضعیف .پشتیبانی بی ادب

لینک کپی شد!