تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین مارک غذاساز و نحوه استفاده از آن

راهنمای خرید
خرید غذاساز هم مانند هر خرید دیگری نیاز به دقت و توجه به برخی از نکات مهم دارد. در غیر این صورت ممکن است نتوانید آنچه را به دنبالش هستید، پیدا کنید. این مطلب راهنمایی برای خرید غذاساز است که در آن به تمامی این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

 خرید غذاساز هم مانند هر خرید دیگری نیاز به دقت و توجه به برخی از نکات مهم دارد. در غیر این صورت ممکن است نتوانید آنچه را به دنبالش هستید، پیدا کنید. این مطلب راهنمایی برای خرید غذاساز است که در آن به تمامی این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

غذاسازها در سال ۱۹۷۳ وارد بازار آمریکا شدند و از آن روز به بعد جای خود را در آشپزخانه‌ها، نه فقط در آمریکا بلکه در کل دنیا پیدا کرد. در این مطلب وبسایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم هر آنچه را باید درباره غذاسازها بدانید بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد خرید غذاساز را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این وسیله به دست آورید با ما تا انتهای این مطلب از تصلا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم آشپزخانه لوکس+ قیمت و امکانات

انواع غذاساز را بشناسید

قبل از هر چیز برای خرید خوب باید انواع غذاساز را بشناسید. شناخت انواع غذاساز به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با مقایسه آنها انتخاب مناسب‌تری داشته باشیم. غذاها را می‌توان به دو گروه غذاساز دستی و برقی تقسیم کرد. طبیعتا نوع دستی قیمت کمتری دارد اما نوع برقی آن کار را با سرعت بیشتری راه می‌اندازد و البته در موارد بیشتری نیز کاربرد دارد. بدنه غذاساز دستی معمولا از جنس پلاستیک است و وزن بسیار کمی دارد و سبک است.

غذاساز دستی معمولا شامل مواردی همچون رنده، تیغه برش و ورقه کن، پوست‌کن، انواع تیغه خردکن، ظرف برای ذخیره‌سازی مواد و اهرم فشار برای خرد کردن است و بیشتر از آن برای تهیه سالاد، خلال کردن سیب زمینی، پوره کردن، مخلوط کردن و موارد این چنینی استفاده می‌شود. درحال حاضر معروف‌ترین غذاساز دستی که در بازار وجود دارد مربوط به برند نایسز دایسر است.

اما غذاسازهای برقی کاربرد بسیار بیشتری در از نوع دستی در آشپزخانه‌ها دارد. برخی از این غذاسازها یک کاربرد دارند و برخی دیگر چند کاربرده هستند. این غذاسازها در سایزهای بزرگ (full) با گنجایش ۹ تا ۱۳ پیمانه، متوسط (compact) با گنجایش ۵ تا ۷ پیمانه، کوچک (mini) با گنجایش ۲ تا ۵ پیمانه ساخته می‌شوند. اما انتخاب یک برند خوب از میان غذاسازهای متنوعی که در بازار هستند کار سختی است و باید اطلاعات زیادی درباره این برندها به دست آوردید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پرکاربردترین لوازم خانگی کوچک آشپزخانه و خانه

نکات مهم درباره خرید بهترین مارک غذاساز

هنگام خرید غذاساز نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. نکته اولی که باید بدان دقت کنید این است غذاساز را به چه منظوری می‌خواهید و قصد دارید از آن چه استفاده‌ای بکنید. غذاسازها می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند که از میان آنها می‌توان به مواردی همچون خرد کردن، مخلوط کردن، یخ خردکن، آب مرکبات گیری، آسیاب کردن، رنده کردن، خمیر زن، پوره سازی و رب سازی، هم زدن و … اشاره کرد.

نکته بعدی که باید هنگام خرید بدان توجه کنید، بودجه است. براساس هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید غذاساز بکنید، یک فیلتر قیمت ایجاد نمایید و مقایسه خود را میان آن برندهایی که به بودجه شما می‌خوردند انجام دهید. نکته دوم که باید هنگام خرید بدان توجه کنید، توان غذاساز است. خصوصا اگر در آشپزخانه خود استفاده زیادی از غذاساز می‌کنید، بهتر است یک توان بالا را انتخاب کنید. در غذاسازهای چند کاره، چند وسیله روی یک موتور سوار می‌شوند و این توان بالایی نیاز دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد سرعت آن نیز بالاتر می‌رود.

مورد دیگری که هنگام خرید باید بدان توجه کنید جنس تیغه است. خصوصا در غذاسازهای چند کاره معمولا از یک تیغه استفاده می‌شود و بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد که غذاسازی را انتخاب کنید که جنس تیغه خوبی داشته باشد. معمولا تیغه‌های فولادی و ضد زنگ بهترین انتخاب است. وزن غذاساز نیز اهمیت زیادی در انتخاب شما دارد. از آنجایی که این وسیله کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد و بهتر است سبک وزن باشد تا جابه جایی و حملش راحت‌تر باشد.

از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید غذاساز بدان توجه کنید می‌توان به بررسی عملکرد توربو، بررسی عملکرد لحظه، جنس ظرف اصلی، بررسی یخ خورد کن و… اشاره کرد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که قبل از بررسی همه این مواردی که در بالا ذکر شد باید کاربرد غذاساز را در خانه بررسی کرد و براساس آن انتخاب‌ها را انجام داد.

بیشتر بخوانید: معرفی لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی فیلیپس

نکات مهم درباره انواع غذاسازها

  • اگر قصد خرید غذاساز چند کاره دارید، موردی را انتخاب کنید که حتما آسیاب ساز داشته باشد. آسیاب ساز یکی از مهم‌ترین کاربردهای یک غذاساز است و به همین دلیل باید بدان توجه ویژه کرد.
  • اگر می‌توانید هزینه بیشتری برای خرید بکنید، می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که آب مرکبات‌گیری هم باشد. از آنجایی که آب مرکبات‌گیری استفاده زیادی در آشپزخانه دارد برای اینکه هزینه جداگانه‌ای برای این وسیله ندهید، این می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • بسیاری از افراد زیاد به رب ساز و پوره ساز توجه نمی‌کنند زیرا معتقدند کارشان با خرد کن راه می‌افتاد اما کسانی که آشپزی حرفه‌ای می‌کنند و یا در وعده‌های غذاییشان زیاد حلیم، گوشت کوبیده و غذاهایی از این دست وجود دارد غذاسازی که پوره ساز و رب ساز دارد بسیار برایشان لازم است پس باید به این نکته توجه کنند.
  • معمولا بیشتر غذاسازهای چند کاره همزن دارند. همزن بسیار در آشپزخانه کارایی دارد و به همین دلیل هنگام انتخاب خود به این نکته دقت کنید. اما برخی از غذاسازها خمیرساز نیز دارند که براساس نیاز خودتان به این وسیله می‌توانید گزینه‌های پیش رو را فیلتر کنید.
  • برخی از کالاهایی که می‌توان آنها را در دسته بهترین مارک غذاساز قرار داد، آنهایی هستند که پایه ضد لغزش دارند. وجود این پایه لغزش دستگاه را به حداقل می‌رساند. این امر هم سرو صدا را کاهش می‌دهد و هم عمر موتور را بالا می‌برد بنابراین هنگام انتخاب حتما درباره وجود و عدم وجود پایه ضد لغزش تحقیق کنید.
  • هنگام خرید غذاساز دستی نیز باید به رنده که مهم‌ترین بخش آن است دقت کنید. تنوع اندازه و تعداد تیغه‌ها مهم‌ترین چیزی است که باید هنگام خرید غذاساز دستی بدان توجه کنید.
  • در برخی از مدل‌های غذاساز آب میوه گیری روی دستگاه نصب می‌شود. در چنین مواردی باید به دهانه دستگاه دقت کنید که بزرگ باشد.
  • هنگام خرید به توری داخل غذاساز نیز باید دقت شود. بهترین انتخاب کالایی است که توری استیل دارد زیرا توری‌های جنس پلاستیک معمولا رنگ مواد غذایی را به خود می‌گیرند و به راحتی نمی‌توان آنها را تمیز کرد. همچنین جنس پلاستیک پس از چند سال فرسوده می‌شود.
  • مورد مهمی که هنگام خرید غذاساز باید بدان دقت کنید، میکروسوییچ است. اجزای نصب شده روی دستگاه باید مجهز به میکروسوییچ  باشند تا اگر پارچ به درستی در جای خود قرار نگرفت، دستگاه شروع به کار نکند. اگر دستگاه مجهز به این تکنولوژی نباشد دچار اختلال می‌شود.
  • نکته مهم دیگری که شاید بسیاری از افراد بدان توجه نکنند، طول سیم دستگاه است. اگر طول سیم کم باشد باید دردسر پیدا کردن تبدیل و موارد این چنینی را در طول استفاده از آن به جان بخرید. بنابراین چه بهتر که قبل از خرید به این نکته توجه نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی سرویس آشپزخانه یونیک + انواع مدل‌ها و قیمت

بهترین مارک غذاساز موجود در بازار

در راهنمایی برای خرید غذاساز باید درباره بهترین مارک غذاساز نیز حرف بزنیم. در ادامه به معرفی برخی از غذاسازهایی که در بازار وجود دارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

غذاساز فیلیپس مدل   HR7778

فیلیپس یکی از مشهورترین غذاسازهایی است که در بازار وجود و از قدیم به عنوان یک غذاساز خوب شناخته می‌شده است. یکی از مدل‌های معروف این برند مدل  HR7778 است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به جنس بدنه استیل، عملکرد پالس، توان هزار و ۳۰۰ واتی، داشتن رنده‌های متعدد، قابلیت خمیر زنی، پوره سازی و …اشاره کرد. به اعتقاد بسیاری از افراد غذاساز فیلیپس را بهترین مارک غذاساز می‌دانند. این مدل غذاساز بسیار کاربردی است و با خرید آن دیگر نیازی به خرید آب مرکبات‌گیری نیست.

بیشتر بخوانید: کاربرد و طرز استفاده از دستگاه فرنچ ‌پرس + قیمت

غذاساز کنوود مدل FDP613

یکی دیگر از غذاسازهای مطرح در بازار غذاساز کنوود مدل FDP613  است. از ویژگی‌های این غذاساز می‌توان به توان هزار واتی، خردکن، مخلوط‌کن، آب مرکبات‌گیری و خمیر زن و همزن اشاره کرد. مدل FDP613  را می‌توان در دسته غذاسازهای با قیمت متوسط دانست که نسبت به قیمتش کاربرد بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که برای خرید چرخ گوشت باید بدانید

بهترین مارک غذاساز براون مدل FP3010

براوان برند دیگری است که غذاسازهای خود را وارد بازار می‌کند. قیمت آن نسبت به برندهای دیگر ارزان‌تر است و کیفیت نسبتا خوبی هم دارد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مخلوط‌ کن، آسیاب، رنده رشته ساز، قابلیت پوره سازی و رب سازی و … اشاره کرد. توان غذاساز براون مدل FP3010  دارای توان ۶۰۰ واتی است. یکی از ایراداتی که برخی از مصرف کنندگان به این محصول می‌گیرند، طراحی قدیمی آن است.

غذاساز سایا مدل  CFP110

یکی دیگر از غذاسازهای موجود در بازار ایران که مورد توجه مصرف کنندگان نیز قرار گرفته، غذاساز سایا مدل  CFP110 است. این کالا نیز در رده غذاسازهای با قیمت متوسط قرار می‌گیرد. این محصول امکانات نسبتا کاملی دارد اما توانش ۶۰۰ است. از امکانات این غذاساز می‌توان به خمیر زن، خردکن، مخلوط‌کن، آب‌میوه‌گیری، آب مرکبات گیری و تیغه‌های مختلف رنده اشاره کرد.

برندهایی که در بالا بدان اشاره شد همگی قیمت متوسطی دارند که با وجود قیمتشان از امکانات خوبی برخورداند. اما برندهای گران قیمت‌تری مانند نیز در بازار وجود دارد که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند اما معمولا کمتر به دلیل قیمت بالایش مصرف کنندگان به سراغ این برندها می‌روند. در حال حاضر گران قیمت‌ترین غذاساز موجود در بازار ایران متعلق به برند مولکس است.

همچنین برندهایی نیز هستند که قیمت کمتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند اما طبیعتا از امکانات و کیفیت کمتری برخوردار است  درحال حاضر ارزان‌ترین غذاساز موجود در بازار ایران متعلق به برند بیاند است.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

نکات مهم درباره استفاده از غذاساز

غذاسازها کاربرد زیادی در آشپزخانه دارند و بنابراین امکان خراب شدنش زیاد است. اما نکاتی وجود دارد که اگر رعایت شود، حتما می‌توان عمر این وسیله را افزایش داد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • از دستگاه به صورت پیوسته استفاده ننمایید. هر بار که یک بار از این وسیله استفاده کردید برای مدتی آن را خاموش کرده و به آن استراحت دهید و بعد مجددا راه‌اندازی نمایید.
  • حواستان به ظرفیت دستگاه باشد و بیشتر از آن مواد غذایی واردش نکنید.
  • دستگاه خالی را روشن نکنید.
  • مواد غذایی که درشت هستند را قبل از اینکه وارد دستگاه کنید، به قطعات کوچک‌تر تقسیم نمایید.
  • اجازه ندهید آب به موتور دستگاه نفود کند.
  • پس از هر بار استفاده مخزن را بشویید و پس از هر بار شستشو اجازه دهید کاملا خشک شوند.
  • مواد غذایی که باعث کند شدن تیغه می‌شوند را درون دستگاه نریزید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

کلام آخر

در مطلب آشنایی با بهترین مارک غذاساز سعی کردیم راهنمایی برای خرید غذاساز تهیه کنیم که براساس آن هنگام خرید این وسیله بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. نکات زیادی وجود دارد که هنگام خرید غذاساز باید بدان دقت کرد. در بالا شمار زیادی از این نکات بیان شد. اگرچه بودجه فاکتور تاثیر گذاری در خرید است اما این بدان معنا نیست که با قیمت کمتر نمی‌توان هیچ چیزی برای خرید پیدا کرد. غداسازهای فراوانی در بازار وجود دارند که در رده قیمت متوسط قرار می‌گیرند. در بالا برخی از آنها به شما معرفی کردیم. کافی است یک فیلتر قیمت درست کنید و از میان مدل‌هایی که از این فیلتر رد می‌شوند با بررسی نکات مهم دیگر انتخاب مناسبی داشته باشید.

بهترین مارک غذاساز درواقع آن دستگاهی است که کاربرد بیشتری برای شما داشته باشد. بنابراین هنگام خرید این مساله را در اولویت خود قرار دهید. اگر نکته دیگری درباره خرید غذاساز وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت تمایل تجربه خود درباره استفاده از غذاسازهای مختلف را با ما در میان بگذارید تا دیگر مصرف کنندگان نیز بتوانند از این تجربه استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۷/۱۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!