تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

فرق غذاساز و مخلوط کن چیست؟

راهنمای خرید
فرق غذاساز با مخلوط کن چیست؟ غذاساز و مخلوط کن هر دو وسیله‌ای هستند که در آشپزخانه‌های امروزی استفاده‌ فراوانی دارند. بدون وجود این وسایل شاید ساعت‌ها به طول بیانجامد تا یک آشپزی ساده انجام شود اما وجود این وسایل در آشپزخانه سرعت آشپزی را تا حد قابل قبولی بالا می‌برد.

تصلا-فرق غذاساز با مخلوط کن چیست؟ غذاساز و مخلوط کن هر دو وسیله‌ای هستند که در آشپزخانه‌های امروزی استفاده‌ فراوانی دارند. بدون وجود این وسایل شاید ساعت‌ها به طول بیانجامد تا یک آشپزی ساده انجام شود اما وجود این وسایل در آشپزخانه سرعت آشپزی را تا حد قابل قبولی بالا می‌برد.

معمولا بیشتر افراد مخلوط کن و غذاساز را یکی می‌دانند. یا در بهترین حالت این وسایل را با هم اشتباه می‌گیرند اما، این دو دستگاه را به هیچ عنوان نمی‌توان با هم یکی دانست زیرا تفاوت‌هایی با هم دارند که در این مطلب قصد بررسی همین تفاوت‌ها را داریم. در واقع در این نوشته قصد داریم، فرق مخلوط کن و غذاساز  را بررسی کنیم و هرآنچه باید قبل از خرید این وسایل بدانید را نیز بیان کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

فرق غذاساز و مخلوط کن

تفاوت بین مخلوط کن و غذا ساز عبارت است از:

کارد برای خرد کردن مواد غذایی

معمولا از مخلوط کن برای مخلوط کردن مواد غذایی بسیار ریز ساخته شده است. برای اینکه خوب این عمل انجام شود باید مقداری مایعات وارد مخلوط کن شود. معمولا در مخلوط کن‌ها برای مخلوط کردن دارای یک تیغه ثابت است که نمی‌توان با آن مواد جامد را مخلوط کرد. اما غذاساز چند تیغه متفاوت و مخصوص کارهای مختلف دارد. همچنین نیازی به مایعات برای مخلوط کردن مواد غذایی نیست و مواد جامد را هم می‌توان با آن مخلوط کرد.

استفاده از مخلوط کن برای اسموتی

اگر بخواهیم آشپزی را ساده بگیریم می‌توانیم از غذاساز به جای مخلوط کن نیز استفاده کنیم بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌‍دهند به جای خرید یک وسیله جداگانه از همان غذاساز استفاده کنند. اما برای درست کردن چیزهایی مانند شیک و اسموتی حتما باید از مخلوط کن استفاده کرد و با غذاساز نمی‌توان چنین چیزهایی را درست کرد.

وسایل جانبی مخلوط کن و غذاساز

همچنین یک تفاوت مخلوط کن و غذاساز اینست که یک دستگاه غذاساز از امکانات و وسایل جانبی بسیار بیشتری نسبت به مخلوط کن برخوردار است. اگرچه همانطور که ذکر شد مخلوط کن کار تخصصی خود را بهتر انجام می‌دهد اما نسبت به غذاساز کارهای کمتری انجام می‌دهد و وسایل جانبی بسیار کمتری هم دارد. برای کسانی که فضای کمی در آشپزخانه دارند بهترین انتخاب خرید یک غذاساز است زیرا اگر بخواهید وسایل جانبی غذاساز را به صورت جداگانه تهیه کنند علاوه بر هزینه بالایی که برای آنها دارد، فضای زیادی از آشپزخانه را نیز اشغال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

مصرف انرژی دو دستگاه

یک فرق مخلوط کن و غذاساز این است که غذاساز انرژی بیشتری مصرف می‌کند البته اگر این نکته برایتان حائز اهمیت است و بیشتر تمایل به تهیه غذاساز دارید می‌توانید از میان گزینه‌هایی جستجوی کنید که انرژی کمی مصرف می‌کنند زیرا در حال حاضر نمونه‌هایی از این دست به تعداد زیاد در بازار وجود دارد. درواقع نمی‌توان پاسخ صحیحی به این سوال دارد که غذاساز بهتر است یا مخلوط کن زیرا این سوال فقط و فقط بستگی به نیاز شما و موارد دیگری مانند میزان بودجه، فضا و چیزهای دیگری که در بالا بدان اشاره کردیم دارد. اما به طور کلی اگر یک وسیله همه کاره در آشپزخانه می‌خواهید که قصد استفاده تخصصی از آن را ندارید و فقط می‌خواهید کارتان را راه بیندازد غذاساز انتخاب بهتری است.

غذاساز و کاربرد آن در آشپزخانه

قبل از اینکه وارد بحث تفاوت‌ها شویم، بهتر است کمی با غذاساز و پس از آن مخلوط کن آشنا شده و بفهمیم هر کدام از این وسایل چه کاربردی در آشپزخانه دارند. این امر به ما کمک می‌کند که بهتر بتوانیم تفاوت این دو وسیله را با هم درک کنیم و آنرا که در آشپزخانه‌مان کاربرد بیشتری دارد انتخاب کنیم.

غذاساز را می‌توان یک مخلوط کن بسیار حرفه‌ای و پیشرفته دانست که در برخی موارد کاربردهای دیگری نیز دارد. در واقع مخلوط کردن تنها یکی از کارهایی است که می‌توان به غذاساز نسبت داد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه باید به خرد کن، له‌کردن، رنده‌کردن، هم‌زدن، خمیرزدن، پوره‌کردن، برش‌زدن و… اشاره کرد. غذاسازها را می‌توان به دو گروه غذاسازهای برقی و غذاسازهای دستی تقسیم کرد. غذاسازهای دستی معمولا برای درست کردن سالاد و موارد این چنینی استفاده می‌شود و کاربردهایی که در بالا بدان اشاره شد بیشتر مخصوص غذاسازهای برقی است.

معمولا غذاسازها در سایزهای  بزرگ (full) با گنجایش ۹ تا ۱۳ پیمانه، متوسط (compact) با گنجایش ۵ تا ۷ پیمانه، کوچک (mini) با گنجایش ۲ تا ۵ پیمانه در بازار وجود دارند. شما باید براساس تعداد اعضای خانواده، نوع استفاده و هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید این وسیله بکنید، انتخاب مناسبی داشته باشید. جدا از این مسائل هنگام خرید غذاساز باید به مواردی همچون گنجایش مخزن، طول سیم، مجهز بودن یا نبودن دستگاه یه میکروسوییچ، دارا بودن پایه ضد لغزش و… نیز توجه کرد.

نکات مهم هنگام خرید غذاساز

  • نکته اولی که باید هنگام خرید یک غذاساز بدان توجه کنید بودجه است. باید یک فیلتر قیمت برای خود ایجاد کنید که براساس آن تمام گزینه‌هایی که با قیمت شما همخوانی دارند، برای انتخاب باقی بمانند.
  • غذاسازها معمولا کاربرهای مختلفی دارند. نکته دیگری که باید بدان توجه کنید این است که تصمیم بگیرید چه وسایلی بیشتر در آشپزخانه به کارتان می‌آید و براساس آن غذاسازی را انتخاب کنید که این کاربردها را داشته باشد.
  • اگر قصد دارید از غذاساز به عنوان مخلوط کن نیز استفاده کنید باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که این کاربرد را داشته باشد تا مجبور نشوید یک مخلوط کن جداگانه خریداری کنید.
  • نکته آخری که باید هنگام خرید غذاساز بدان توجه کنید این است که کالایی که انتخاب می‌کنید حتما پایه ضد لغزش داشته باشد. این پایه هم عمر دستگاه را بالا می‌برد و هم میزان تولید سر و صدا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

از غذاساز چه استفاده هایی می شود؟

از یک دستگاه غذاساز در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • خردكردن سيب زميني، گوجه، پیاز و انواع موارد این چنینی برای تهیه غذا
  • خرد کردن سبزی در اندازه‌های مختلف برای غذاهای مختلف مانند قرمه سبزی؛ آش و…
  • هم زدن مایه کیک، کوکو و انواع مواد غذایی دیگر
  • خورد کردن میوه برای انواع سالاد، مربا و…
  • خورد کردن موارد مورد نیاز برای ترشی لیته
  • تهیه انواع سس

مخلوط کن و کاربرد آن در آشپزخانه

مخلوط کن همانطور که از نامش پیداست تنها وظیفه مخلوط کردن مواد غذایی را بر عهده دارند. معمولا غذاسازهای چند کاره مخلوط کن هم دارند و اگرچه مانند خود مخلوط کن حرفه‌ای نیستند اما کار اکثر افراد را راه می‌اندازند و دیگر لازم نیست به صورت جداگانه این وسیله را تهیه کنید اما مخلوط کن تنها هم در بازار وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه نمایید.

با مخلوط کن می‌توان انواع نوشیدنی، معجون، سس، غذای کودک و… را درست کرد و به طور کلی این وسیله خصوصا در خانه‌هایی که کودک در آن زندگی می‌کند، کاربرد فراوان دارد. در خرید یک مخلوط کن خوب هم باید به مواردی همچون ظرفیت و جنس پارچ، قفل ایمنی، فیلتر مخلوط کن، شیر تخلیه، دریچه روی  بدنه، جنس تیغه، جنس بدنه، سرعت، توان، صفحه تنظیمات و… توجه کرد.

انواع متنوعی از مخلوط کن ها در بازار وجود دارد که از میان آنها می‌توان به مخلوط کن معمولی، مخلوط کن پریمیوم، مخلوط کن شخصی و مخلوط کن میله‌ای اشاره کرد. هر کدام از این انواع ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و شما براساس نیازتان باید برای خرید گزینه مناسب تصمیم بگیرید. مخلوط کن‌ها را همچنین می‌توان به دو دسته رو میزی و دستی تقسیم کرد. کار با مخلوط کن برقی بسیار راحت است اما طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به نوع برقی آن دارد.

بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

نکات مهم هنگام خرید مخلوط کن

  • جنس پارچ دستگاه مخلوط کن مهم‌ترین چیزی است که باید هنگام خرید بدان توجه کنید. درواقع پارچ یکی از مهم‌ترین اجزای این وسیله است و در صورتی که خراب شود و یا مشکلی برای آن به وجود آورد به راحتی نمی‌توان مانند آن را تهیه کرد. بنابراین هنگام خرید به جنس پارچ یا همان مخزن توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • نکته مهم دیگر هنگام خرید توجه به تیغه مخلوط کن است. از آنجایی که معمولا این تیغه ثابت است باید حتما به کیفیت آن توجه نمایید.
  • نکته بعدی که باید بدان توجه کنید این است که دستگاهی که انتخاب می‌کنید، حتما از نوع فیلتر دار باشد. فیلتر دانه‌ها و هسته‌ها را از دستگاه جدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد این موارد آسیبی به دستگاه بزنند.
  • از دیگر نکاتی که هنگام خرید یک مخلوط کن باید بدان توجه کرد می‌توان به قابلیت انجام فرایند پالس، قفل ایمنی، جنس تیغه، جنس بدنه و… اشاره کرد.

با مخلوط کن چه چیزهایی میشه درست کرد ؟

از یک دستگاه مخلوط کن می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • درست کردن انواع آب میوه و اسموتی
  • تهیه انواع شیک و معجون
  • درست کردن کردن انواع پوره
  • تهیه انواع سس

بیشتر بخوانید: لیست جهیزیه لاکچری با قیمت روز

کلام آخر

در مطلب فرق غذاساز و مخلوط کن در چیست، هر آنچه را که لازم بود درباره این دو وسیله بدانیم بیان کردیم. ابتدا به معرفی این وسیله‌ها پرداختیم و سپس تفاوتشان را با هم بیان کردیم. اگرچه اگر بخواهید درباره غذازساز یا مخلوط کن بیشتر بدانید، مقالات مفصل‌ترین را در تصلا می‌توانید پیدا کنید اما؛ هدف اصلی از این مقاله بررسی این مساله بود که فرق غذاساز با مخلوط کن را بررسی کنیم و به این سوال مهم پاسخ دهیم که کدام یک از این دو وسیله در آشپزخانه کاربرد بیشتری دارد و به انجام کارها سرعت بیشتری می‌دهد.

همانطور که ذکر شد و بار دیگر نیز باید به دلیل اهمیت موضوع بر آن تاکید شود پاسخ به این سوال در گرو نیازها و شرایط شماست و برای رسیدن به پاسخ آن باید مواردی همچون بودجه، فضای آشپزخانه، نوع استفاده‌ای که قصد دارید از این وسیله بکنید و موارد این چنینی بررسی شود. اگر نکته دیگری درباره فرق مخلوط کن و غذاساز وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین تجربه استفاده خود درباره هر کدام از این وسیله‌ها را نیز با دیگر مصرف کنندگان در میان بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۷/۲۰
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!