تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین برند تولید کننده یخچال درب فرانسوی کدام است

یخچال درب فرانسوی چه تفاوتی با ساید بای ساید دارد؟

راهنمای خرید
یخچال درب فرانسوی یکی از انواع یخچال‌هایی است که توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی که در محصولات خود انواع یخچال را عرضه می‌کنند تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

یخچال درب فرانسوی یکی از انواع یخچال‌هایی است که توسط برندهای تولید کننده لوازم خانگی که در محصولات خود انواع یخچال را عرضه می‌کنند تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

تصلا – در بازار لوازم خانگی انواع مختلفی از یخچال و فریزر وجود دارد که هر خریدار و مشتری بسته به نیاز خود، تعداد اعضای خانواده و امکانات و قابلیت‌هایی که می‌تواند از طریق این یخچال‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشد، گزینه مناسب را انتخاب و خریداری می‌کند.  یخچال‌های درب فرانسوی نوع جدیدی از یخچال و فریزرهای موجود در بازار لوازم خانگی هستند که نه تنها طراحی خاص و زیبایی دارند بلکه کار آیی نسبتاً زیادی نیز دارند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص این نمونه از یخچال و فریزرها نکاتی را بررسی کنیم.

آنچه قرار است در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی به آن پرداخته شود عبارت است از:

  • یخچال درب فرانسوی چیست و طراحی آن چگونه است؟
  • مزایا، معایب یخچال درب فرانسوی چیست؟
  • تفاوت یخچال درب فرانسوی با یخچال ساید بای ساید چیست؟

حتما بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

یخچال درب فرانسوی چیست ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توانایی برندهای تولید کننده لوازم خانگی برای ارائه محصولات متنوع، امروزه یکی از انواع لوازم خانگی که در بسیاری از آشپزخانه‌ها به چشم می‌خورد، یخچال درب فرانسوی است. یخچال درب فرانسوی به یخچالی گفته می‌شود که ۳ یا چهار درب داشته باشد.

نسخه اولیه یخچال فریزر درب فرانسوی که در ساخت آن‌ها از تکنولوژی پیشرفت‌های نیز استفاده می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی تولید و به بازار عرضه شد و از آن زمان به بعد محبوبیت زیادی بین خانواده‌هایی که به خصوص تعداد اعضای خانواده آن‌ها زیاد است، پیدا کرد. در این یخچال‌ها معمولاً دو درب در بالای دستگاه و یک یا دو کشو به عنوان فریزر در پایین دستگاه قرار می‌گیرد.

از نظر ظاهری شباهت نسبتاً زیادی میان یخچال‌های درب فرانسوی یا همان یخچال‌های فرنچ دور با یخچال‌های ساید بای ساید وجود دارد اما با کمی دقت و بررسی بیشتر متوجه می‌شوید که تفاوت زیادی میان یخچال‌های فرنچ دور و یخچال‌های ساید بای ساید وجود دارد که در قسمت‌های بعدی به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

به طور معمول یخچال و فریزرهای درب فرانسوی دارای ظرفیتی معادل ۳۶ اینچ هستند که ظرفیت یخچال در این دستگاه‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ فوت بسته به اندازه فریزر تغییر می‌کند. از آنجایی که این دستگاه‌ها معمولاً سه یا چهار درب دارند در نتیجه فضای بیشتری در آشپزخانه اشغال می‌کنند و در نتیجه گزینه و انتخاب مناسبی برای آن دسته از خانواده‌هایی که با کمبود فضا مواجه هستند، نمی‌تواند باشد. این یخچال‌ها بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که می‌خواهند ظروف بزرگ با حجم زیادی از مواد غذایی را در این یخچال‌ها قرار دهند.

نکته‌ای که در خصوص یخچال‌های درب فرانسوی وجود دارد این است که این دستگاه‌ها در مدل‌های متنوع و مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و مشخصه مشترک میان همه آن‌ها این است که قفسه تعبیه شده در فضای داخلی آن‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و در نتیجه کاربر می‌تواند به فضای بسیار زیادی برای قرار دادن انواع مواد غذایی و ظروف دسترسی داشته باشد.

حتما بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

مزایای اصلی یخچال و فریزر درب فرانسوی

یخچال‌های درب فرانسوی مانند بسیاری از انواع یخچال‌ها از ساید بای ساید و دوقلو گرفته تا یخچال و فریزرهای تکی، مزایای منحصر به فرد خود را دارند زمانی که شما به عنوان خریدار و مشتری تصمیم به انتخاب این دستگاه‌ها می‌گیرید، باید نه تنها با ویژگی‌ها و نحوه استفاده از این دستگاه‌ها آشنایی داشته باشید بلکه می‌بایست با مزایا و معایب آن‌ها نیز بیشتر آشنا باشید تا بتوانید خرید و انتخاب مناسبی داشته باشید. در این بخش قصد داریم تا در خصوص مزایای منحصر به فردی که یخچال و فریزرهای فرنچ دور در اختیار ما قرار می‌دهند آشنا شویم.

طراحی به منظور استفاده راحت

یکی از مزایای یخچال و فریزرهای درب فرانسوی راحتی استفاده از آن‌ها است. طراحی این دستگاه‌ها به نحوی انجام شده است که کاربر می‌تواند به راحتی می‌تواند بدون نیاز به خم شدن مواد غذایی مورد نیاز خود را به خصوص از داخل یخچال و فریزر خارج کند.

در محفظه داخلی این نوع یخچال و فریزرهای یک کشو مخصوص برای قرار دادن انواع میوه و سبزی تعبیه شده است که محل قرار گیری آن در بالای یخچال است. به همین دلیل نه تنها دسترسی به آن برای شما ساده و آسان است بلکه امکان مشاهده محتویات داخل آن نیز برای شما وجود دارد.

از طرفی قسمت بالایی یخچال و فریزرهای درب فرانسوی در به نحوی طراحی شده است که شما می‌توانید مواد غذایی که در طول روز ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را در آن‌ها قرار دهید و به راحتی این مواد غذایی را استفاده کنید.

اکثر یخچال و فریزرهای فرنچ ( درب فرانسوی ) یک کشو در قسمت پایین خود دارند اما برخی مدل‌ها دو عدد و برخی دیگر نیز دارای کشو چندگانه برای دسترسی آسان‌تر هستند . برخی از مدل‌ها نیز دارای یک کشو در وسط هستند که شما می‌توانید دمای آن را بسته به نیاز خود به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به عنوان یخچال استفاده شود یا فریزر .

حتما بخوانید: ارزان‌ترین یخچال چهار درب در بازار کدام است؟

بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه با استفاده از یخچال و فریزر درب فرانسوی

همیشه یک قانون در چیدمان خانه وجود دارد و آن هم این است که اگر از وسایل با حجم و ابعاد بزرگ استفاده کنید، فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. با توجه به این قانون و با توجه به این موضوع که ابعاد یخچال و فریزرهای درب فرانسوی بزرگ است، در نتیجه قرار دادن این نمونه از یخچال‌ها در آشپزخانه باعث می‌شود تا فضای آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد.

مصرف انرژی کمتر در یخچال درب فرانسوی

یکی دیگر از مزایای یخچال و فریزرهای درب فرانسوی، مصرف انرژی بهینه در آن‌ها است. در واقع طراحی این دستگاه‌ها به نحوی انجام شده است که مصرف انرژی در آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که درب یخچال فرنچ دور به نحوی است که در هر بار باز کردن فقط نیمی از آن باز می‌شود. این امر باعث می‌شود تا تبادل هوا بین محفظه یخچال و فریزر و محیط بیرون به حداقل ممکن خود برسد و در نتیجه انرژی کمتری برای خنک کردن فضای درونی یخچال در هر بار باز کردن درب آن استفاده خواهد شد. در برخی از انواع یخچال‌های فرنچ دور این تبادل انرژی با محیط بیرون به حداقل ممکن می‌رسد.

زیبایی ظاهری

یکی از مزایای انتخاب یخچال و فریزرهای فرنچ دور، زیبایی ظاهری آن‌ها است. زیبا سازی فضای داخلی آشپزخانه تا حد قابل توجهی بسته به زیبا بودن طراحی یخچال و فریزر به طور لوازم خانگی دارد که در آن استفاده می‌کنید. به همین دلیل استفاده از یخچال و فریزر با طراحی زیبا مثل یخچال‌های فرنچ دور در آشپزخانه می‌تواند به زیباتر شدن محیط آشپزخانه کمک زیادی کند.

یکی از مواردی که باعث شده است تا طراحی ظاهری یخچال و فریزرهای فرنچ دور زیباتر از سایر انواع یخچال و فریزرهای موجود در بازار شود، استفاده از دکمه‌های کنترلی روی درب یخچال و فریزر است. از طرفی استفاده از لامپ ال ای دی، کشو در درب یخچال و همچنین صفحه نمایش ال ای سی دی روی بدنه یخچال باعث شده است تا این تجهیزات ظاهر بسیار پیشرفت‌های داشته باشند.

حتما بخوانید: بهترین موتور یخچال کدام برند است؟

امکان تغییر ارتفاع قفسه‌های یخچال و فریزر

یکی از مشکلات و چالش‌هایی که کاربران یخچال و فریزرهای معمولی با آن مواجه هستند، عدم در اختیار داشتن فضای مناسب برای قرار دادن انواع مختلف مواد غذایی در یخچال و فریزر است. اما خوشبختانه طراحی قفسه‌ها و کشوها در یخچال و فریزرهای فرنچ دور به نحوی انجام شده است که کاربر می‌تواند با توجه به حجم و ابعاد مواد غذایی که قرار است در داخل یخچال و فریزر قرار دهد، ارتفاع کشو دستگاه را تغییر دهد.

معایب یخچال و فریزر فرنچ دور

یخچال و فریزرهای درب فرانسوی در کنار مزایای منحصر به فردی که دارند، معایبی نیز دارند. در این بخش قصد داریم تا خصوص معایب این دستگاه‌ها صحت کنیم.

قیمت بالا اولین ایراد یخچال و فریزر درب فرانسوی

یکی از معایب بزرگی که یخچال و فریزرهای فرنچ دور دارند، قیمت بالای آن‌ها است. در واقع چون تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه‌ها نسبت به تکنولوژی به کار رفته در یخچال و فریزرهای دیگر پیشرفته‌تر است در نتیجه قیمت تمام شده کالا در آن‌ها نسبتاً زیاد است و به همین دلیل با قیمت بالاتری نسبت به یخچال و فریزرهای دیگر به بازار عرضه می‌شوند.

فریزر در یخچال درب فرانسوی به صورت کشو است

در یخچال و فریزرهای دو قلو و ساید بای ساید، برای بخش فریزر یک قسمت جداگانه در نظر گرفته شده است. برای مثال در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید، در حدود دو پنجم حجم دستگاه به فریزر اختصاص داده شده است اما در یخچال و فریزرهای فرنچ دور فقط یک کشو به عنوان فریزر در نظر گرفته شده است.

این کشو دارای دو بخش برای ذخیره کردن مواد غذایی است که دو ایراد بزرگ دارد. اولین ایراد این است که شما برای اینکه بتوانید به محتوای فریزر دسترسی داشته باشید باید خم شوید تا بتوانید به محتوای فریزر دسترسی داشته باشید. دوم اینکه چون قفسه‌بندی خاصی در این دستگاه‌ها وجود ندارد، نمی‌توانید مواد غذایی را به صورت مرتب در آن‌ها قرار دهید و در نتیجه همیشه کشو فریز دچار آشفتگی زیادی خواهد بود.

حتما بخوانید: بررسی یخچال فریزر هایسنس از ارزان ترین تا گران ترین

تفاوت عمده یخچال و فریزرهای درب فرانسوی با یخچال و فریزرهای ساید بای ساید

بسیاری از افرادی که یخچال و فریزر ساید بای ساید دارند و یا از یخچال و فریزرهای فرنچ دور یا همان یخچال درب فرانسوی استفاده می‌کنند، نسبت به معایبی که هر کدام از این یخچال و فریزرها به زعم آن‌ها دارند، شکایت دارند. از این رو اگر در زمان خرید یخچال و فریزر از آن‌ها بپرسید که کدام نوع دستگاه بهتر است با پاسخ‌های متفاوتی مواجه خواهید شد. از این رو در این بخش سعی داریم تا در خصوص تفاوت‌های مهم یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و یخچال‌های درب فرانسوی صحبت کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان این دستگاه‌ها داشته باشید.

برای اینکه بتوانید تفاوت اصلی و عمده میان یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و یخچال و فریزرهای فرنچ دو را بدانید باید تعریف دقیقی از آن‌ها داشته باشید. در بخش ابتدایی این مطلب به معرفی یخچال و فریزرهای فرنچ دور پرداختیم. در این بخش نیز یخچال و فریزر ساید بای ساید را معرفی می‌کنیم.

یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در واقع یخچال و فریزرهایی هستند که در کنار هم قرار دارند و بدنه آن‌ها به هم چسبیده است. در این نمونه از یخچال و فریزرها، که بدنه آن‌ها دارای دو درب است، یخچال در سمت راست و فریزر در سمت چپ دستگاه قرار دارد و روی درب فریزر نیز دستگاه آب ریز و یخ‌ساز قرار داده شده است. این نوع یخچال و فریزرهای برای خانه‌هایی که آشپزخانه‌های بزرگ یا متوسط دارند مناسب است و معمولاً قیمت بالایی نسبت به سایر انواع یخچال و فریزرهای دوقلو، دو طبقه یا تکی دارند.

فضای نگهداری مواد غذایی در ساید بای ساید و یخچال درب فرانسوی

با توجه به آنچه گفته شد در خصوص تفاوت میان یخچال و فریزرهای ساید بای ساید با یخچال و فریزرهای فرنچ دور اولین موردی که باید به آن اشاره کنیم، فضای ذخیره سازی در این دو نمونه یخچال و فریزر است. همان‌طور که از طراحی یخچال درب فرانسوی مشخص است، در این یخچال‌ها، فضایی که برای یخچال در نظر گرفته شده است، بسیار بیشتر از فضایی است که در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید در اختیار کاربر قرار داده شده است.

حتما بخوانید: کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت

طراحی فریزر در دو محصول

دومین تفاوتی که میان یخچال و فریزرهای ساید بای ساید و یخچال و فریزرهای درب فرانسوی وجود دارد این است که در یخچال‌های ساید بای ساید، بخش فریزر دستگاه به صورت عمودی است در حالی که در یخچال و فریزرهای فرنچ دور، بخش فریزر به صورت یک کشو در قسمت پایینی دستگاه در نظر گرفته شده است. در نتیجه فضای فریزر در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید بیشتر است.

تفاوت سومی که بین یخچال و فریزرهای ساید بای ساید با یخچال و فریزرهای درب فرانسوی وجود دارد این است که در یخچال‌های درب فرانسوی بخش یخ‌ساز و آبریز دستگاه فضای بیشتری را نسبت به فضایی که این دستگاه‌ها در یخچال و فریزرهای ساید باید ساید گرفته‌اند، به خود اختصاص داده‌اند.

خارجی یا ایرانی بودن محصولات

نکته‌ای که در خصوص یخچال درب فرانسوی وجود دارد این است که در حال حاضر هیچ کدام از برندهای ایرانی در میان محصولات خود، یخچال‌های فرنچ دور تولید نمی‌کنند و این دستگاه‌ها فقط توسط برخی از برندهای خارجی تولید می‌کنند. در پایان باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که با توجه به آنچه در خصوص این یخچال و فریزرها گفته شد، هر فرد می‌تواند بسته به نیاز خود یخچال و فریزر فرنچ دور را انتخاب کند و یا اینکه نوع دیگری از یخچال و فریزر را خریداری کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!