تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام مودم موجود در بازار برای گیمینگ مناسب است؟

معرفی بهترین مودم گیمینگ بازار

راهنمای خرید
مودم گیمینگ نوعی از روترهای موجود در بازار هستند که به دلیل قابلیت‌ها و سرعت انتقال داده‌ها در آن‌ها برای اجرای بازی‌های کامپیوتری مناسب هستند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک-امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در دسترس بودن قابلیت اتصال به اینترنت برای همه افراد و همچنین رشد روز افزون تکنولوژی‌های مربوط به بازی سازی، اجرای بازی‌های کامپیوتری آنلاین که حجم زیادی دارند و از طرفی برای اجرا شدن نیاز به انتقال داده‌های حجیمی دارند، افزایش یافته است.

به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده روترهای مخصوص برای اتصال به اینترنت در فهرست محصولات خود انواع متنوعی از روترها یا مودم‌های گیمینگ را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

در بازار تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر انواع مختلفی از روترها و مودم‌های مخصوص گیمینگ وجود دارد که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. از این رو انتخاب مناسب‌ترین مودم گیمینگ در میان آن‌ها کار دشواری است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین نوع روترهای مخصوص بازی کامپیوتری بپردازیم. آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • تفاوت مودم با روتر و اکسس پوینت چیست؟
  • مودم گیمینگ چیست؟
  • دلیل استفاده از مودم گیمینگ
  • بهترین نوع مودم گیمینگ برای اجرای بازی‌های کامپیوتری
  • مودم مناسب برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای با پینگ پایین مثل پابجی

حتما بخوانید: راهنمای خرید مودم ADSL خانگی

تفاوت مودم با روتر و اکسس پوینت چیست؟

مودم‌ها و روترها از جمله لوازم و ابزارهای لازم و ضروری برای اتصال به شبکه اینترنت هستند. همان‌طور که میدانید انواع مختلفی از مودم‌ها و روترها در بازار تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر وجود دارد که نوعی از آن‌ها مخصوص اجرای بازی‌های کامپیوتری هستند. یکی از قابلیت‌های مهم مودم‌های گیمینگ، کاهش لگ یا وقفه در بازی است. لگ در واقع همان عامل ایجاد پرش در تصویر بازی در حین اجرای بازی است که به دلیل کاهش سرعت انتقال و جریان داده‌ها به دستگاه کاربر رخ می‌دهد.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را صرف اجرای بازی‌های رایانه‌ای و کامپیوتری می‌کنید، قطعاً در حین اجرای بازی‌های کامپیوتری با مشکل لگ شدن بازی و پرش‌های تصویر درگیر شده‌اید. بروز این مشکلات معمولاً یا به دلیل وجود مشکل در سخت‌افزار دستگاه و یا اینکه به دلیل وجود مشکل در نرم‌افزار است.

وجود مشکلات نرم‌افزاری با یک به روز رسانی ساده قابل حل است اما وجود مشکل سخت‌افزاری به این راحتی نیست و در بسیاری از موارد نیاز به اعمال تغییرات در تجهیزات یا خرید دستگاه‌های جدید و مناسب برای انجام بازی‌های کامپیوتری دارید. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص بهترین مودم‌ها و روترهای گیمینگ صحبت کنیم. آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل موارد زیر است:

حتما بخوانید: مشخصات انواع مودم مبین نت+ قیمت

مودم گیمینگ چیست؟

افرادی که بازی‌های کامپیوتری را به صورت حرفه‌ای برای دلایلی مختلف انجام می‌دهند با عنوان گیمر شناخته می‌شوند. این افراد همیشه به دنبال پیدا کردن راه حلی هستند که با استفاده از آن بتوانند به بیشترین سرعت اینترنت برای اجرای بازی‌های کامپیوتری بدون بروز مشکلاتی مثل لگ یا پرش تصویر دسترسی داشته باشند.

بهترین راهی که این افراد برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند، استفاده از روترها یا مودم‌های مناسب گیمینگ است. البته در برخی از موارد استفاده از این تجهیزات کار آیی چندانی ندارد و فقط هزینه اضافی هستند.

مثلاً بر خلاف تصور عموم که عقیده دارند استفاده از رم‌های ۶۴ گیگ بایت تأثیر زیادی در روان بودن اجرای بازی‌ها روی سیستم دارد، بررسی‌های مختلف نشان داده است که بالا بودن رم تأثیر چندانی در سرعت بازی و جلوگیری از لگ و پرش تصویر ندارد. این افراد عقیده دارند که استفاده از مودم گیمینگ یا روتر مناسب برای اجرای بازی‌های کامپیوتری اثر گذارتر است. اما تا چه حد این موضوع واقعیت دارد؟

بدون در نظر گرفتن نوع مودم یا روتر، یک واقعیت مهم و اصولی وجود دارد و آن این است که سرعت جریان داده‌ها در زمانی که شما از مودم با کابل استفاده می‌کنید بیشتر است. اما این روش همیشه کارساز نیست و گاهی اوقات شما از مکانی که مودم در آن نصب شده است دور هستید یا به هر دلیل دیگر امکان اتصال با استفاده از کابل LAN را ندارید. از طرفی بسیاری از ما هرگز حاضر نیستیم که از مزایای اتصال به اینترنت از طریق وای فای بگذریم.

امروزه در مودم‌ها و روترها از تکنولوژی جدید به نام وای فای ۵ یا وای فای ۸۰۲٫۱۱a استفاده می‌شود که بیشتر روی مودم‌های گیمینگ در اختیار کاربران قرار دارد. این تکنولوژی به کاربران امکان دست‌کاری تنظیمات وای فای را می‌دهد و در نتیجه با استفاده از آن می‌توانید به اینترنت با سرعت بالاتری دسترسی داشته باشید.

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد روترها یا مودم گیمینگ آن دسته از مودم‌هایی هستند که در آن‌ها از تکنولوژی وای فای ۵ استفاده شده است که می‌توان تنظیمات آن را دست‌کاری کرد و در نتیجه به سرعت انتقال داده‌ها را در آن افزایش داد.

اما سؤالی که ممکن است با آن مواجه شویم این است که آیا با همه این تفاسیر، استفاده از این نوع مودم‌ها می‌تواند به تنهایی می‌تواند مشکلات مربوط به لگ و پرش تصویر در هنگام اجرای بازی‌های کامپیوتری را برطرف کند؟ در بخش بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: نکاتی که زمان خرید مودم جیبی باید بدانید

مودم گیمینگ تضمینی برای خلاص شدن از مشکلات پرش تصویر یا لگ!

اگر بخواهیم به سؤال بالا پاسخ دهیم باید بگوییم که الزاماً استفاده از مودم گیمینک باعث برطرف شدن مشکلات مربوط به لگ و پرش تصویر نخواهد بود و عوامل دیگری نیز در این زمینه اثر گذار هستند.

برای مثال پهنای باند دسترسی به اینترنت یکی از عواملی است که در سرعت اینترنت به خصوص مواقعی که قرار است چندین فایل به صورت هم‌زمان بارگذاری شوند، تأثیرگذار است. این مسئله نیز در زمان اجرای بازی‌های کامپیوتری که هم گرافیک بالایی دارند و از طرفی صدای آن‌ها نیز با کیفیت است تأثیرگذار است. چیزی که برای گیمرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پینگ است. اصطلاح پینگ به مدت زمانی اطلاق می‌شود که یک سیگنال الکترونیکی برای انتقال از سیستم شما به سرورهای مبدأ و برعکس نیاز دارد.

مودم گیمینگ می‌تواند تا حدودی پینگ یا همان مدت زمانی که برای انتقال داده‌ها از کامیپوتر به سرور مبدأ و برعکس را کاهش دهد. میزان پینگ در مودم‌های معمولی خانگی بالاتر از ۳۰ میلی ثانیه است و به ندرت به کمتر از آن می‌رسد.

به همین دلیل اگر شما بخواهید از مودم خانگی برای گیمینگ استفاده کنید باید با پینگ ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه کنار بیایید. یک مودم باکیفیت‌ می‌تواند اتصال میان ISP خودش با کامپیوتر یا کنسولتان را از طریق وای فای یا یک اتصال داخلی اترنت بهبود بخشد. اما نمی‌تواند سرعت ارسال و دریافت سیگنال را تغییر دهد.

اما به غیر از سرعت انتقال سیگنال الکترونیکی مورد دیگری نیز برای گیمرها مهم است و آن هم سرعت واکنش کاربر است که در حالت عادی به طور میانگین چیزی در حدود ¼ ثانیه یا ۲۵۰ میلی ثانیه است.

البته برخی با انجام تمرین‌های اختصاصی، می‌توانند این میزان را به ۱۰۰ میلی ثانیه نیز کاهش دهند که به ندرت اتفاق می‌افتد. ‍‌در نتیجه با توجه به میزان عکس العملی که شما دارید، به هیچ عنوان نیازی به مودم گیمینگ که پینگ کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد ندارید. مگر اینکه آن‌قدر حرفه‌ای باشید که سرعت عکس العمل شما به هر اتفاقی به خصوص در بازی‌هایی که نیاز به تیر اندازی یا واکنش‌هایی از این دست دارید کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه باشد.

علاوه بر پینگ، ضعیف یا قوی بودن اتصال ISP نیز در ایجاد لگ یا پرش روی تصویر تأثیرگذار است. یعنی اگر اتصال ISP شما ضعیف باشد، در حین اجرای بازی با لگ‌ها و پرش‌های زیادی مواجه خواهید شد. در این حالت حتی اگر از مودم‌های گیمینگ که قیمت بالایی دارند نیز استفاده کنید باز هم با مشکل لگ شدن و پرش تصویر و همچنین تأخیر در ارسال سیگنال یا افزایش پینگ مواجه خواهید شد. بنابراین استفاده از مودم‌های گیمینگ تنها در حالتی می‌تواند به شما کمک کند که از قوی بودن اتصال ISP و همچنین پهنای باند خود مطمئن باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید مودم vdsl و معرفی پرفروش ترین ها

بهترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار ایران کدم‌اند؟

با وجود اینکه مودم استفاده از مودم روتینگ تنها راه جلوگیری از بروز مشکلات لگ و پرش تصویر یا تأخیر زمانی در زمان اجرای بازی‌های کامپیوتری نیست اما به هر حال می‌تواند تا حدودی راه گشا باشد و برخی از افراد هستند که بنا به دلایل مختلف تمایل به خریدن این نوع مودم‌ها دارند. به همین دلیل در این بخش از این مطلب به معرفی انواع مختلف مودم‌های گیمینگ که در بازار تجهیزات رایانه‌ای در دسترس هستند خواهیم پرداخت.

مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC86U

یکی از بهترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار تجهیزات کامپیوتری ایران، مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC86U است. این مودم ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و امکانات که قابلیت تنظیم داشته باشند نیز بسیار زیاد است.

با توجه به نظرات منتشر شده در فضای مجازی، کاربران این دستگاه تجربه اجرای بازی آنلاین متفاوت و بسیار خوبی  داشته‌اند و از ویژگی‌های آن بسیار راضی بوده‌اند. رابط کاربری این روتر گیمینگ بسیار ساده طراحی شده است و در نتیجه کار با آن بسیار راحت و جذاب است.

نکته مهم این است که با استفاده از این دستگاه می‌توان به تنظیمات جامع QoS دسترسی داشت و از آنجایی که درجه آزادی آنتن‌های تعبیه شده روی این مودم زیادی است در نتیجه آنت دهی بسیار قوی و قدرتمندی دارد.

نقاط قوت مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC86U عبارت است:

  • سرعت تبادل بالا برای انتقال داده
  • برد آنتن بسیار بالا

البته این نمونه از مودم گیمینگ ایسوس نقاط ضعفی نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • قیمت بسیار بالا
  • وجود برخی از قابلیت‌ها و تنظیمات اضافی که کاربرد چندان زیادی ندارد و تنها باعث افزایش قیمت این دستگاه شده‌اند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات مربوط به این مودم گیمینگ را مشاهده نمایید.

مشخصات نام مودم: ایسوس RT-AC86U
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 450Mbps / ۸۰۲٫۱۱n: 1734Mbps
نوع اتصال اتصال اترنت ۱

اتصال WAN 1

اتصال USB 2.0 1

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

قابلیت AiDisk

QoS سازگار

پشتیبانی از سرویس WTFast

قیمت از ۱۷۰ تا ۱۸۰ دلار

مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC88U

برند ایسوس یکی از برندهایی است که روترها و مودم‌های گیمینگ گران قیمتی اما با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. یکی از گران قیمت‌ترین مودم‌های گیمینگ موجود در بازار ایران مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC88U است. این مودم سرعت بسیار بالایی در اتصال وای فای به اینترنت یعنی چیزی در حدود ۸۰۲٫۱۱ دارد.

این سرعت برای مودم‌های گیمینگ بسیار بالا است و به همین دلیل قیمت این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه آن بالا است. روی این نمونه از مدل ایسوس ۴ آنتن خارجی تعبیه شده است. نکته جالب و قابل توجه در خصوص این نمونه از مودم برند ایسوس این است که از تکنولوژی NitroQAM پشتیبانی می‌کند.

این تکنولوژی در واقع باعث می‌شود تا سرعت اتصال به اینترنت در مودم تا حدود ۲۵ درصد افزایش یابد و به چیزی در حدود ۱ گیگا بایت بر ثانیه که سرعت بسیار بالایی است برسد. البته باید توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید به سرعت ۱ گیگا بایتی روی این مودم دسترسی داشته باشید باید یک آداپتور بی سیسم از نوع NitroQAM در اختیار داشته باشید. به هر حال باید گفت که سرعت مودم ایسوس مدل RT-AC88U بسیار بالا است و در نوع خود بی‌نظیر است.

مزایای روترهای گیمینگ ایسوس مدل RT-AC88U به شرح زیر است:

  • سرعت بسیار بالا به خصوص در حالت اتصال به اینترنت از طریق وای فای
  • رابط کاربری بسیار جذاب و در عین حال جامع اما ساده

نقاط ضعف مودم‌های ایسوس مدل RT-AC88U نیز قابل توجه است و در هنگام خرید این دستگاه‌ها حتماً باید به آن توجه کنید. معایب و نقاط ضعف این دستگاه‌ها عبارت است از:

  • قیمت بسیار بالا در مقایسه با سایر مودم‌های موجود در بازار
  • نیاز به خریدن سخت‌افزارهای خاص و جانبی گران قیمت در صورتی که می‌خواهید به سرعت یک گیگابایتی دسترسی داشته باشید.

در جدول زیر مشخصات کلی مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC88U نمایش داده شده است:

مشخصات نام مودم: ایسوس RT-AC86U
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 2167Mbps

 

۸۰۲٫۱۱n: 1000 Mbps

نوع اتصال اتصال اترنت ۹

اتصال USB 2.0 1

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

مجهز به قابلیت QAM-1024( به منظور افزایش ۲۵ درصدی سرعت انتقال داده‌ها)

پشتیبانی از قابلیت AiProtection

مجهز به نرم‌افزار AusuWRT

پشتیبانی از سرویس WTFast

قیمت از ۲۲۹  تا ۳۸۹ دلار

مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC5300

طی چند سال اخیر برند ایسوس در حوزه تولید روترهای گیمینگ پیشرفت زیادی داشته است. به همین دلیل تنوع مودم‌های گیمینگ این برند در بازار بسیار زیاد است. یکی دیگر از روترهای فوق پیشرفته برند ایسوس که برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار پیشرفته و در عین حال مناسب است، روتر گیمینگ RT-AC5300 است که نه تنها رباط کاربری آن از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و کار کردن با ساده است بلکه تنظیمات جامعی برای QoS نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به همین دلیل اگر از گیمرهای حرفه‌ای برای معرفی روترهای پیشرفته و بسیار حرفه‌ای سؤال بپرسید حتماً این مودم گیمینگ برند ایسوس را به شما معرفی خواهند کرد.

برای مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC5300 تعداد ۸ آنتن خارجی در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود تا محدوده زیادی از فضای خانه یا محل کار شما تحت پوشش آن قرار گیرد. این آنتن‌ها نه تنها باعث افزایش محدوده پوشش دهی وای فای می‌شوند بلکه باعث می‌شود تا مشکلی برای اتصال به اینترنت پر سرعت برای شما ایجاد نشود. نقاط قوت و نقاط ضعف این مودم‌ها به ترتیب عبارت‌اند از موارد زیر:

نقاط قوت مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC5300

  • آنت دهی بسیار قوی
  • دارای قابلیت‌های بسیار جالب و در عین حال کاربردی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری مخصوص کودکان

نقاط ضعف مودم گیمینگ ایسوس مدل RT-AC5300

  • ابعاد بسیار بزرگ به نحوی که فضای زیادی اشغال می‌کند و در نتیجه مناسب استفاده برای فضاهای کوچک نیست
  • فقط دارای پورت USB 3.0 است

در جدول زیر مشخصات فنی و قابلیت‌های روترهای گیمینگ ایسوس مدل RT-AC5300 نمایش داده شده است.

مشخصات نام مودم: ایسوس RT-AC5300
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 2167Mbps

 

۸۰۲٫۱۱n: 600 Mbps

نوع اتصال اتصال اترنت ۴

اتصال WAN 1

اتصال USB 2.0 1

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

مجهز به قابلیت مجتمع کننده لینک‌ها یا همان Link Aggregation

قابلیت آنالیز ترافیک اینترنت

قابلیت WPS

مجهز به ۵۱۲ گیگ رم

مجهز به ۸ آنتن خارجی

قیمت از ۲۶۱ تا ۲۷۰ دلار

حتما بخوانید: بهترین انواع مودم‌ همراه اول و ایرانسل + لیست قیمت

مودم گیمینگ زایکسل مدل Armor Z2 AC2600

یکی از ویژگی‌های جالب مودم‌ها و روترهای گیمینگ تولید شده توسط برند زایکسل، ظاهر عجیب و غریب و نسبتاً ترسناک آن‌ها است. ظاهر این دستگاه‌ها شبیه به اسلحه‌های جنگی است که در بازی‌های کامپیوتری با آن‌ها بازی می‌کنید. اما ظاهر مودم زایکسل مدل Armor Z2 AC2600 شبیه به یک آدم فضایی است و البته ویژگی‌های آن نیز از این لحاظ شبیه به این موجودات است و بسیار خاص و منحصر به فرد است. این مودم‌ها از آخرین نسخه تکنولوژی MU-MIMO است. این تکنولوژی باعث می‌شود تا زمانی که شما با چند دستگاه مختلف به مودم متصل می‌شوید، سرعت اینترنت در آن دچار افت نشود. اگرچه قابلیت‌های قابل تنظیم ارائه شده روی این مودم‌ها مانند مودم‌های تولید شده توسط شرکت ایسوس نیست اما تنظیماتی که روی آن ارائه شده است بسیار کاربردی است به همین دلیل این نمونه از مودم‌های موجود در بازار یکی از بهترین نمونه مودم‌های گیمینگ در بازار هستند. مزایای مودم‌های زایکسل مدل Armor Z2 AC2600 به شرح زیر است:

  • پشتیبانی بسیار قوی از Mu-MIMO و سرعت بسیار بالای وای فای برای استفاده چند کاربر به صورت هم‌زمان
  • دارای نرم‌افزار مناسب برای آنالیز گرافیکی

البته مودم گیمینگ زایکسل مدل Armor Z2 AC2600 مزایایی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متأسفانه تعداد کمی از دستگاه‌های امروزی از جمله تبلت‌ها، گوشی‌ها و کامپیوترها از جریان ۱۱ac پشتیبانی می‌کنند.
  • پورت‌های USB تعبیه شده روی این مودم‌ها سرعت عادی دارد.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات مودم‌های گیمینگ برند زایکسل مدل Armor Z2 AC2600 را مشاهده نمایید.

مشخصات نام مودم: زایکسل Armor Z2 AC2600
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 2,167Mbps

 

۸۰۲٫۱۱n: 800Mbps

نوع اتصال اتصال اترنت ۴

اتصال WAN 1

اتصال USB 2.0 1

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

دارای قابلیتی با نام StreamBoost

دارای پردازنده ۱٫۷ گیگاهرتز دو هسته‌ای

دارای نرم‌افزار One Touch زایکسل که برای نصب سریع رابط کاربری استفاده می‌شود.

دارای ۵۱۲ مگابایت رم

قیمت از ۱۴۹ تا ۲۲۷ دلار

مودم گیمینگ تی پی لینک مدل آرچر C5400 V2

روترهای گیمینگ تی پی لینک مدل آرچر C5400 V2 یکی از انواع مودم‌های گیمینگ موجود در بازار است که بر خلاف مودم‌های گیمینگ که تا به حال معرفی کرده‌ایم، دارای ظاهری شبیه به مودم‌های معمولی است. نکته مهم و قابل توجه در خصوص این مودم‌ها این است که امکانات و تنظیمات قابل توجه زیادی دارد اما دسترسی به آن‌ها از طریق یک واسط کاربری ساده و روان امکان پذیر است. این مودم از دستیار صوتی برند آمازون که الکسا نام دارد، پشتیبانی می‌کند. مزایا و معایب این نمونه از مودم‌های تی پی لینک به شرح زیر است:

مزایای مودم‌های تی پی لینک آرچر مدل C5400 V2 عبارت است از:

  • سرعت بالا و قدرت زیاد
  • قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و همچنین قابلیت پشتیبانی از IFTTT

روترهای گیمینگ تی پی لینک مدل آرچر C5400 V2 تنها یک ایراد دارد و آن این است که قیمت آن نسبتاً زیاد است و کمتر کاربری زیر بار خرید آن می‌رود. در جدول زیر مشخصات این مودم‌ها به صورت مختصر نمایش داده شده است. البته قیمت این مودم نسبت به قیمت مودم‌های گیمینگ برندی مثل ایسوس اصلاً زیاد نیست. در جدول زیر مشخصات این مودم به اختصار نمایش داده شده است.

مشخصات نام مودم: تی پی لینک مدل آرچر C5400 V2
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 2,167Mbps

 

۸۰۲٫۱۱n: 800Mbps

نوع اتصال اتصال اترنت ۴

اتصال WAN 1

اتصال USB 2.0 1

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

قابلیت اتصال به دستیار صوتی الکسا آمازون

پشتیبانی از پلتفرم *IFTTT

قیمت از ۲۲۸ تا ۲۲۷ دلار

مودم گیمینگ تی پی لینک مدل آرچر C5400X

یکی دیگر از روترهای گیمینگ تولید برند تی پی لینک که در بازار موجود است، مودم‌های گیمینگ مدل آرچر C5400X است. همان‌طور که نام و مدل این نمونه از روترهای گیمینگ تی پی لینک نشان می‌دهد، این مودم‌ها نسخه جدید روترهای گیمینگ آرچر C5400 هستند. حرف X در پایان نام این مودم نشان دهنده این است که سرعت و عملکرد آن‌ها نسبت به نسخه قبلی تا حد قابل توجهی بهبود و ارتقا پیدا کرده است. این مودم دارای ۸ پورت یا ورودی مخصوص اترنت است که برای اتصال تجهیزات بازی به آن بسیار کاربردی است. از دیگر قابلیت‌های روترهای گیمینگ تی پی لینک مدل آرچر C5400X این است ه از شبکه سه باندی و همچنین تکنولوژی MU-MIMO پشتیبانی می‌کند. این موضوع به این معنی است که اتصالات وای فای و بی‌سیم این مودم بسیار عالی و با کیفیت هستند و شما به راحتی می‌توانید چندین دستگاه را به صورت هم‌زمان بدون افت سرعت به این مودم متصل کنید.

از جمله مزایای مودم‌های تی پی لینک آرچر مدل C5400X می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای دستگاه برای اتصال به اینترنت
  • آنت دهی قوی و برد بالای آنتن‌ها

اما این مدل از مودم‌های برند تی پی لینک معایبی نیز دارد از آن جمله می‌توان به قیمت بسیار بالای آن اشاره کرد. در جدول زیر مشخصات این مودم به اختصار آمده است.

مشخصات نام مودم: تی پی لینک آرچر C5400X
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac; 2.4GHz: 1,000Mbps

 

۵GHz: 2,167Mbps

نوع اتصال اتصال اترنت LAN 4

اتصال  اترنت  WAN 1

اتصال USB 3.0 2

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

دارای قابلیتی با نام StreamBoost

پرتو سازی پیشرفته وای فای (advanced Wirless AC beamforming)

شبکه سه باندی

شتاب دهنده VPN

قیمت از ۲۹۱ تا ۳۱۰ دلار

مودم گیمینگ برند  نت گیر مدل نایتاوک XR500

روتر گیمینگ برند نت گیر مدل نایتاوک XR500 یکی از مودم‌های مخصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای است که مخصوص آن دسته از افرادی است که نه تنها دانلودهای پر حجم و طولانی دارند بلکه در طول روز ساعت‌های زیادی را به مشاهده فیلم‌های آنلاین و یا اجرای بازی‌های آنلاین می‌گذرانند.

سرعت این روتر چیزی در حدود ۲٫۲ گیگابایت بر ثانیه است که نسبت به همه انواع مودم‌های گیمینگ که تا به حال معرفی شدند، بسیار زیاد و قابل توجه است. این مودم دارای قابلیت پشتیبانی از MU-MIMO و همچنین پشتیبانی از QoS و فیلترینگ مبتنی بر زمان است.

به همین دلیل شما می‌توانید به اتصالی که در مدت زمان طولانی پایدار و پر سرعت است دسترسی داشته باشید. البته با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که این روتر در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت نسبتاً بالایی دارد و زمان خرید حتماً به قیمت آن توجه کنید.

نقاط قوت مودم گیمینگ برند نت گیر مدل نایتاوک XR500 به شرح زیر است:

  • عملکرد بسیار خوب
  • نرم‌افزار و رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی

نقاط ضعف این مودم‌ها نیز به قرار زیر است:

  • این موم متأسفانه از نوع مودم‌ها برود باند یا دارای پهنای باند عرض نیست

در جدول زیر مشخصات مودم برند نت گیر مدل نایتاوک XR500 نمایش داده شده است.

مشخصات نام مودم: تی پی لینک آرچر C5400X
سرعت ۸۰۲٫۱۱ac: 2.6Gbps
نوع اتصال اتصال اترنت LAN 4

اتصال  اترنت  WAN 1

اتصال USB 3.0 2

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

پشتیبانی از قابلیت QoS

دارای فیلتر Geo

قیمت از ۱۹۹ تا ۲۹۹ دلار

روتر گیمینگ دی لینک مدل DIR-885L/R

روتر دی لینک مدل DIR-885L/R یک دستگاه فضایی است که به عنوان مودم مخصوص بازی میان رده در میان کاربران بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین شناخته می‌شود. این روتر برای افرادی که بازی‌های آنلاین را به صورت تفننی و نه حرفه‌ای انجام می‌دهند، بسیار مناسب است. رابط کاربری این مودم به شما امکان اعمال تنظیمات مختلف را به راحتی می‌دهد. از آنجایی که روی این مودم از سخت‌افزارهای DD-WRT استفاده شده است که انعطاف پذیری بالایی برای اعمال تنظیمات مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مزایا و معایب روتر گیمینگ دی لینک مدل DIR-885L/R به قرار زیر است:

  • ویژگی‌های مناسب و گلچین شده
  • عملکرد خوب و نسبتاً مناسب

معایب مودم‌های گیمینگ نیز به شرح زیر است:

  • قیمت زیاد این مودم‌ها

در جدول زیر مشخصات روتر گیمینگ دی لینک مدل DIR-885L/R نمایش داده شده است:

مشخصات نام مودم: دی لینک مدل DIR-885L/R
سرعت  ۸۰۲٫۱۱ac
نوع اتصال اتصال اترنت LAN 4

اتصال USB 3.0 1

سایر قابلیت‌ها و امکانات پشتیبانی از قابلیت MU-MIMO

پشتیبانی از قابلیت Smart Connect

دارای وای فای بسیار پر قدرت و پیشرفته

قیمت حدود ۷۹ دلار

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص مطالب مهمی که درباره مودم‌ها یا روترهای گیمینگ باید بدانید صحبت شد. همچنین بهترین نوع مودم‌های گیمینگ که در بازار تجهیزات کامپیوتر ایران وجود دارد معرفی شد. با استفاده از موارد و نکات گفته شده در مطلب پیش رو می‌توانید بهترین انتخاب را برای خرید مودم‌های گیمینگ داشته باشید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!