تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای مصرف گوشت‌کوب برقی

گوشتکوب برقی چه کاربردهایی دارد؟

راهنمای استفاده
در گذشته از گوشتکوب برقی برای له کردن گوشت و مخلفات آبگوشت استفاده می‌کردند. با پیشرفت در طراحی و تولید لوازم آشپزخانه، این وسیله ساده و معمولی به یک ابزار کاربردی در تهیه مواد غذایی تبدیل شد.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک : امروزه از این وسیله برای مخلوط کردن، له کردن، خرد کردن و… مواد اولیه به منظور تهیه غذاهای مختلف استفاده می‌شود. گوشت‌کوب برقی با وزنی سبک و کارایی متنوع، سرعت در آشپزی را چند برابر کرده و نظر بسیاری از بانوان خانه‌دار را به خود جلب کرده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید؟

  • گوشت‌کوب برقی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • کاربرد گوشتکوب برقی چیست؟
  • با گوشت‌کوب برقی چی میشه درست کرد؟
  • مزایای استفاده از گوشت‌کوب برقی
  • غذاساز بهتره یا گوشت‌کوب برقی؟

حتما بخوانید: نکاتی که برای خرید چرخ گوشت باید بدانید

گوشتکوب برقی چیست؟

این وسیله ظاهری شبیه به گوشت‌کوب دستی یا معمولی دارد. با این تفاوت که برای استفاده از آن شما نیاز به کمک گرفتن از زور بازوی خود نخواهید داشت و کافی است کابل دستگاه را به جریان برق متصل کنید. همچنین بعضی از مدل‌های گوشت‌کوب برقی به یک باتری با قابلیت شارژ مجهز شده‌اند.

انواع گوشتکوب برقی و شارژی به تیغه‌ای مجهز شده‌اند که عملکرد اصلی این وسیله به کمک تیغه‌ها انجام می‌گیرد. در بعضی از مدل‌های حرفه‌ای‌تر نیز دستگاه دارای چند تیغه با کاربردهای متنوع است. همچنین این وسیله قابلیت تنظیم سرعت نیز دارد. شما می‌توانید سرعت مورد نظر خود برای مخلوط کردن و له کردن مواد غذایی را به دلخواه تغییر دهید.

 

گوشت‌کوب برقی چیکار میکنه؟

عملکرد و کاربرد گوشتکوب برقی شبیه به دستگاه مخلوط‌کن و غذاساز است. البته وجه تمایزی بین این لوازم آشپزخانه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

با استفاده از این وسیله کاربردی شما می‌توانید مواد غذایی مختلفی را به صورت پخته، مخلوط یا له کنید. البته بعضی از مدل‌های موجود در بازار قابلیت‌های متفاوتی مانند خرد کردن یخ نیز دارند. ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر وسیله به نوع و کاربرد آن بستگی دارد. هر چه تعداد تیغه‌ها و قابلیت‌های این وسیله برقی بیشتر باشد، به مراتب قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

بر روی بدنه اصلی این وسیله یک دکمه تعبیه شده که با فشردن آن می‌توان مواد غذایی را مخلوط یا له کرد. در صورت وجود قابلیت تنظیم سرعت نیز دکمه‌های مربوطه بر روی بدنه قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

کاربردهای گوشتکوب برقی برای آشپزی

مهمترین کارایی این وسیله له کردن و مخلوط کردن مواد غذایی است که از قبل پخته شده‌اند. معمولا مدل‌های ساده از گوشت‌کوب برقی تنها توانایی له کردن و مخلوط کردن مواد غذایی مختلف را دارند. در مقابل مدل‌هایی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده‌اند، همچون یک مخلوط‌کن یا غذاساز، توانایی خرد کردن، آسیاب کردن، پوره ساز، همزن، رنده کردن و… را نیز دارند.

با گوشت‌کوب برقی چی میشه درست کرد؟

در این مطلب به کارایی و کاربرد گوشتکوب برقی اشاره کردیم. با توجه به این موارد شما می‌توانید برای تهیه مواد غذایی مختلف از این وسیله استفاده کنید. با خرید مدل ساده‌ای از این وسیله، شما می‌توانید مواد غذایی مانند سیب‌زمینی، حبوبات پخته شده، بادمجان یا کدوی پخته شده و… را به خوبی له کرده و مخلوط کنید.

معمولا از این وسیله برای تهیه پوره سیب‌زمینی، حلیم بادمجان، کشک بادمجان، فلافل، کتلت، الویه و… استفاده می‌کنند. با افزایش تیغه‌ها و کیفیت عملکرد دستگاه، این امکان وجود دارد که برای خرد کردن یا مخلوط کردن مواد خام نیز از گوشت‌کوب برقی استفاده شود. در حالت کلی هر غذایی که مواد اولیه آن برای آماده شدن نیاز به مخلوط شدن یا له شدن داشته باشد، انتخاب گوشت‌کوب برقی قطعا بهترین گزینه خواهد بود.

از دیگر مواردی که می‌توان برای تهیه آن‌ها از گوشت‌کوب برقی یا شارژی استفاده کرد باید به هم زدن تخم‌مرغ، خرد کردن یخ، تهیه آبمیوه از میوه‌های تازه، خرد کردن سبزی، پیاز و… اشاره کرد.

حتما بخوانید: هر آنچه درباره دستگاه آسیاب قهوه نمی دانید!

مزایای استفاده از گوشتکوب برقی

امروزه وسایل و لوازم آشپزخانه بیشتر به این منظور طراحی و تولید می‌شوند که به شکل قابل توجهی در صرفه‌جویی زمان نقش داشته باشند. به عنوان مثال شما برای تهیه غذایی ساده مانند کشک بادمجان به کمک یک گوشت‌کوب برقی می‌توانید این غذا را در کمترین زمان ممکن تهیه کرده و میل کنید. به این ترتیب لوازمی از این قبیل با توجه به کارایی که دارند از مزایای مطلوبی برخوردار هستند. در ادامه به مزایای استفاده از گوشت‌کوب برقی می‌پردازیم.

  • استفاده آسان به عنوان وسیله‌ای در دسترس با کارایی ساده
  • اشغال نکردن فضای زیاد
  • تهیه غذا در مدت زمانی کوتاه
  • افزایش کیفیت غذا به سبب مخلوط شدن و له شدن مواد غذایی
  • حمل آسان به دلیل وزن سبک

حتما بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

کارایی گوشتکوب برقی سه کاره

انواع گوشتکوب برقی برقی به دو مدل تک کاره و چند کاره تقسیم‌بندی می‌شوند. البته مدل چند کاره بیشتر به نام سه کاره شهرت دارد. همان‌طور که از نام این وسیله مشخص است، با استفاده از یک گوشت‌کوب برقی سه کاره شما می‌توانید مواد غذایی را به شکل‌های مختلف مانند له شده، خرد شده، مخلوط شده، آسیاب، رنده، هم زده و… تهیه کنید.

مدل‌های سه کاره یا چند کاره به تعداد تیغه بیشتری مجهز شده‌اند. به همین دلیل موارد مصرف آن‌ها از مدل‌های تک کاره بیشتر است. اگر از این وسیله انتظار کارایی بهتری شبیه به یک غذاساز دارید، پیشنهاد می‌کنیم محصولی را تهیه کنید که دارای تیغه‌های بیشتری بوده و موارد مصرف متنوعی داشته باشد.

حتما بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

غذاساز بهتره یا گوشتکوب برقی؟

برای پاسخ به این سؤال نمی‌توان تنها به یک جواب بله یا خیر اکتفا کرد. به این دلیل که هر کدام از این وسایل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مخصوص به خود دارند. برای پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم، انتظار شما از این وسایل کاربردی چیست. انتخاب هر کدام از این لوازم آشپزخانه امری سلیقه‌ای بوده و همچنین مقایسه مزایا و معایب هر کدام نیز کمک بزرگی در انتخاب و خرید آن‌ها خواهد بود. برای مقایسه این دو محصول در ادامه به ویژگی‌های آن‌ها در کنار هم اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های گوشتکوب برقی غذاساز گوشت‌کوب برقی
حجم مواد غذایی قابل استفاده برای مواد غذایی در حجم بالا قابل استفاده برای مواد غذایی در حجم پایین
اندازه دستگاه اشغال فضای زیاد دارای ابعاد و اندازه‌ای کوچک
حمل و جابجایی وزن سنگین دارای وزن سبک و قابلیت جابجایی آسان
تهیه مواد غذایی مختلف مخلوط کردن یا له کردن مواد غذایی خام قابلیت مخلوط کردن مواد غذایی پخته
تنوع در کارایی تنوع و کارایی بیشتر محدودیت در میزان تنوع و کارایی

 

به طور کلی اگر قصد دارید برای تهیه وسیله‌ای شبیه به غذاساز، هزینه زیادی صرف نکنید، گوشت‌کوب برقی نیز می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. دستگاه غذاساز با توجه به تنوع بیشتر در کارایی، وسیله‌ای کامل‌تر از گوشت‌کوب برقی محسوب می‌شود اما مدل‌های جدید گوشتکوب برقی نیز به قابلیت‌هایی کاربردی مجهز شده‌اند. به همین جهت انتخاب هر کدام از این وسایل به سلیقه، انتظار شما از وسیله و میزان بودجه شما بستگی دارد.

حتما بخوانید: فرق غذاساز و مخلوط کن چیست؟

هنگام خرید گوشت‌کوب برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • مهمترین نکته انتخاب محصول از برندی معتبر و شناخته شده است. به این دلیل که در حال حاضر برندهای متفرقه زیادی مشغول به ارائه محصولاتی بی‌کیفیت هستند.
  • انتخاب محصول با قابلیت تنظیم سرعت
  • توجه به قدرت و توان موتور دستگاه
  • انتخاب گوشتکوب برقی بدون قابلیت شارژ. این نکته بدان معنا نخواهد بود که دستگاه‌های شارژی مناسب و قابل اعتماد نیستند. به طور کلی کاربران و خریداران از کیفیت و موارد مصرف وسایل برقی نسبت به شارژی رضایت بیشتری دارند.
  • توجه به جنس تیغه‌ها و جنس میله. بهترین متریال برای تیغه، استیل ضدزنگ است.

هنگام خرید این وسیله با توجه به بودجه‌ای در نظر دارید، محصولی را انتخاب کنید که پس از چند بار استفاده رضایت شما را جلب کرده باشد. قیمت مدل‌های مختلف از گوشت‌کوب برقی بر اساس نوع برند، چند کاره بودن، جنس تیغه و بدنه، وسایل جانبی و… متغیر خواهد بود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!