تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای صحیح استفاده از بخاری

هنگام نصب بخاری گازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای استفاده
برای نصب بخاری گازی باید شیلنگی مخصوص به این وسیله گرمایشی تهیه کنید. در واقع هر وسیله‌ای که با گاز کار می‌کند، باید شیلنگی مجزا داشته و به آسانی جریان گاز قطع و وصل شود. همچنین طول شیلنگ نیز از دیگر نکاتی است که هنگام نصب باید به آن توجه داشته باشیم.

دودکش مهمترین قسمت از فرایند نصب بخاری گازی است که نیاز به رعایت نکات ایمنی مهمی دارد. همه ما می‌دانیم که کوتاهی در نصب دودکش چه خطرات و مشکلات جدی را به همراه دارد.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – متأسفانه گاز مونوکسید کربن بدون هیچ رنگ و بویی، سلامتی و جان افراد بسیاری را تهدید می‌کند. درصد زیادی از موارد مرگ و میر ناشی از نشت گاز، زمانی صورت گرفته است که افراد در خواب بودند. به همین جهت کارشناسان عنوان قاتل خاموش را انتخاب کرده و نسبت به رعایت اصول ایمنی حساس هستند.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • نحوه نصب بخاری گازی
  • نحوه نصب لوله بخاری گازی از پنجره
  • روش تشخیص عملکرد صحیح وسایل گرمایشی

حتما بخوانید: علت خاموش شدن شمعک بخاری چیست؟

نحوه نصب بخاری گازی

نصب بخاری گازی

نصب بخاری گازی نیاز به رعایت اصول و استانداردهای لازم جهت جلوگیری از بروز خطرات احتمالی در استفاده از این وسیله گرمایشی دارد. به همین جهت باید نسبت به نحوه نصب این وسیله و شیوه صحیح استفاده از آن، آگاهی و اطلاعات لازم را کسب کنیم.

بخاری را در کدام قسمت از خانه نصب کنیم؟

یکی از مهمترین نکات برای نصب بخاری گازی، قرار دادن آن در مکانی مناسب است. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این وسیله گرمایشی باید جریان هوای آزاد را در نظر داشته باشید. به همین منظور توصیه می‌شود وسایل گرمایشی را در مکانی نصب کنید که هوای آزاد در آن برقرار باشد.

حتما بخوانید: نصب و تعمیر بخاری گازی با رعایت چند نکته مهم

رعایت فاصله مناسب بخاری با دیوار و زمین

نکته مهم دیگر در نصب بخاری گازی، خرید محصولاتی است که به پایه مجهز شده باشند. وسایل گرمایشی حداقل بین ۴ تا ۵ سانتی‌متر باید از سطح زمین فاصله داشته باشند. پایه‌های تعبیه شده در قسمت زیرین بخاری شرایط مناسب برای این امر را فراهم می‌کند.

همچنین برای نصب بخاری گازی باید به فاصله بین دیوار و وسیله گرمایشی نیز دقت داشته باشیم. به‌هیچ‌وجه وسیله گرمایشی را به دیوار تکیه نداده و آن را در فاصله‌ای بین ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر از دیوار قرار دهید.

استفاده از شیلنگ مجزا

برای نصب بخاری گازی باید شیلنگی مخصوص به این وسیله گرمایشی تهیه کنید. در واقع هر وسیله‌ای که با گاز کار می‌کند، باید شیلنگی مجزا داشته و به آسانی جریان گاز قطع و وصل شود. همچنین طول شیلنگ نیز از دیگر نکاتی است که هنگام نصب باید به آن توجه داشته باشیم.

معمولا برای نصب بخاری گازی از شیلنگ‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. طول این شیلنگ‌ها باید بر اساس فاصله وسیله گرمایشی با شیر کنترل گاز مشخص شود. با این حال اندازه آن نباید از ۱۲۰ سانتی‌متر کمتر باشد. شیلنگ گاز هر دو یا سه سال یک بار باید تعویض شود.

حتما بخوانید: بهترین مارک بخاری گازی ایرانی چیست؟

نصب صحیح لوله بخاری

بهترین شیوه برای نصب لوله، عبور دادن آن از محفظه مربوط به دودکش از سقف است. مهمترین نکته در این خصوص قرار دادن لوله به صورت عمودی است. کارشناسان توصیه می‌کنند در مسیر نصب لوله از زانوهای کوتاه با پیچ زیاد استفاده نشود. همچنین عبور دادن لوله از پنجره نیز پیشنهاد داده نمی‌شود. با این حال نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید لوله را از پنجره خارج کرده و به بیرون منتقل کنید.

از دیگر مواردی که در نصب صحیح لوله اهمیت دارد، یکسان بودن اندازه خروجی ایجاد شده داخل دیوار یا سقف با قطر لوله است. همچنین قرار دادن یک کلاهک بر روی قسمت انتهایی لوله از مهمترین موارد در نصب بخاری گازی محسوب می‌شود. وجود کلاهک از ورود ذرات گرد و غبار، اجسام خارجی و… به داخل لوله جلوگیری می‌کند.

کلاهک دودکش باید به فضایی باز منتهی شود. به این معنا که قرار گرفتن لوله و کلاهک در محیط سربسته و کاملا پوشیده، امری خطرناک و غیر ایمنی تلقی می‌شود. وسایل گرمایشی گازی باید در معرض جریان هوای آزاد قرار بگیرند. در غیر این صورت بروز حوادث ناگوار ناشی از تولید گازهای سمی، خطراتی جدی به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: بخاری گازی بدون دودکش چگونه کار می‌کند؟

نحوه نصب لوله بخاری گازی از پنجره

نصب لوله از پنجره، گزینه‌ای ایمن و عاقلانه محسوب نمی‌شود. با این حال افراد بسیاری این روش را برای نصب بخاری گازی انتخاب می‌کنند. به همین جهت رعایت اصول در این خصوص اهمیت زیادی خواهد داشت. مهمترین نکته رعایت زاویه مناسب لوله هنگام خارج شدن از پنجره است. نصب لوله از پنجره نباید به صورت عمودی و مستقیم انجام شود. لوله باید به صورت زاویه‌دار از پنجره خارج شود تا احتمال بازگشت گازهای سمی به داخل کمتر شود.

بستن منافذ باز در پنجره

با خارج شدن لوله از پنجره، منافذی در اطراف لوله ایجاد می‌شود. در صورتی که این منافذ باز بوده و گرفته نشوند، احتمال ورود گازهای سمی مانند مونواکسید کربن به محیط خانه وجود دارد. شما می‌توانید این منافذ را با استفاده از چسب‌های محکم مانند چسب آکواریوم عایق‌بندی کنید.

استفاده از لوله مناسب

استفاده از لوله‌های پلاستیکی به عنوان لوله دودکش بخاری، کاملا غیر ممکن بوده و خطراتی جدی به همراه دارد. لوله وسایل گرمایشی باید از متریالی ساخته شده باشد که امکان سوراخ شدن یا آسیب‌دیدگی‌های جزئی در آن وجود نداشته باشد.

حتما بخوانید: بهترین بخاری بدون دودکش کدام است؟

نکات مهم در خصوص نصب بخاری گازی

کوچک‌ترین سهل‌انگاری و عدم توجه به اصول و استانداردهای نصب، جان افراد بسیاری را به خطر می‌اندازد. متأسفانه سالانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی، عزیزان خود را از دست می‌دهند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها امری ضروری و مهم محسوب می‌شود.

  • لوله‌های مخصوص هود آشپزخانه، گزینه مناسبی برای نصب لوله و دودکش از پنجره نیستند.
  • اطمینان از سالم بودن شیلنگ گاز، بست لوله و واشر اهمیت بسیاری دارد.
  • از نصب بخاری گازی در مکان‌های مرطوب و بدون تهویه مانند حمام یا انباری، خودداری کنید.
  • شیلنگ گاز را به شکلی نصب کنید که دچار تاب یا گره نشود.
  • فاصله یک متر بین لوله بخاری و سطح زمین، بهترین ارتفاع برای نصب بخاری گازی است.
  • هر چند وقت یک بار مسیر لوله و دودکش را تمیز کرده و درصورت وجود جسم خارجی، گرفتگی و مسدود شدن لوله را برطرف کنید.
  • از قرار دادن بخاری در مجاورت پرده، مواد قابل احتراق، شیشه‌های نازک و… خودداری کنید. وسایل گرمایشی باید حداقل ۵۰ سانتی‌متر از وسایل و مواد قابل احتراق فاصله داشته باشند.
  • دودکش نباید به صورت افقی نصب شود.
  • هر زمان شعله شمعک از رنگ آبی به رنگ زرد یا نارنجی تغییر کرد، نسبت به عیب‌یابی بخاری اقدام کنید.
  • فاصله استاندارد بین دودکش و سطح پشت‌بام نباید کمتر یا بیشتر از یک متر باشد.

حتما بخوانید: علت خاموش شدن شمعک بخاری چیست؟

از کجا بفهمیم بخاری گازی درست کار می‌کند؟

بعد از نصب بخاری گازی آسان‌ترین روش جهت تشخیص صحت کارکرد این وسیله گرمایشی، لمس لوله آن است. اگر لوله داغ باشد، نشان‌دهنده درست کار کردن بخاری است. در غیر این صورت، سرد بودن لوله به معنای نشتی گاز و وجود اختلال در عملکرد این وسیله گرمایشی است.

یکی دیگر از موارد مهم در خصوص عملکرد صحیح وسایل گرمایشی، کنترل قدرت مکش دودکش است. برای این منظور می‌توانید از یک چوب کبریت استفاده کنید. اگر شعله چوب کبریت روشنی که در مقابل لوله نگه داشته‌اید، به سمت بالا جریان داشته باشد، به معنای کارکرد صحیح بخاری است. کشیده شدن شعله به اطراف، نشان‌دهنده وجود مشکل در عملکرد بخاری است.

همچنین استفاده از روش قدیمی کف صابون نیز به تشخیص ما کمک خواهد کرد. برای این منظور مقداری کف صابون را به بر روی لوله یا نقطه اتصال شیلنگ و شیر کنترل گاز قرار دهید. در صورت مشاهده حباب، می‌توانید به نشتی گاز شک کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۸/۱۸
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!