تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی:

با هرگونه انحصار در صنعت لوازم خانگی مخالفیم/تقاضای ممنوعیت واردات برای مدت محدود/ استقبال واحدهای تولیدی از نمایشگاه لوازم خانگی

اخبار تصلا
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی با شعار «تجلی دانایی و توانایی ایرانی در خدمت توسعه ملی» و استقبال واحدهای تولیدی از این رویداد گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مخالف هر گونه انحصار در بازار از سوی هر برندی است و ایجاد انحصار را تضییع حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک : دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی با شعار «تجلی دانایی و توانایی ایرانی در خدمت توسعه ملی» و استقبال واحدهای تولیدی از این رویداد گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مخالف هر گونه انحصار در بازار از سوی هر برندی است و ایجاد انحصار را تضییع حقوق مصرف‌کننده می‌داند.

عابس هاشمی با بیان اینکه این انجمن همان طور که نگران حضور خارجی‌ها در بازار و ایجاد انحصار است، ایجاد انحصار از سوی تولیدکنندگان داخلی را تضییع‌کننده حقوق مصرف‌کننده می‌داند، گفت: حقوق مصرف‌کننده در همه جای جهان شاه‌بیت بازار است و تولیدکنندگانی که در درازمدت بر مدار مشتری‌مداری نباشند، محکوم به شکست هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه تقاضای ممنوعیت واردات از دولت برای مدت محدود مدنظر است، گفت: انجمن لوازم خانگی ایران با توجه به توانمندی واحدهای تولیدی معتقد است ظرفیت‌های کشور در بسیاری از بخش‌ها پاسخگوی نیاز کشور است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی برای افزایش قیمت‌ از سوی واحدهای تولیدی انجمن صورت نگرفته است، گفت: افزایش قیمت محصولات مربوط به سیاست‌های درون‌بنگاهی می‌شود و هر بنگاهی می‌تواند با توجه به هزینه‌های خود درخواست افزایش قیمت بدهد، منتهی ما از طریق انجمن برای محصولات قدیمی درخواست افزایش قیمتی ارسال نکرده‌ایم و تا پایان سال نیز ارسال نخواهیم کرد.

هاشمی افزود: البته برای تعدادی از محصولات جدید که قبلاً قیمت‌گذاری نشده بودند، درخواست قیمت‌گذاری دادیم چرا که هر کالایی که عرضه می‌شود باید از قبل در سامانه ۱۲۴ ثبت شود. دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد: به هر حال با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، افزایش نرخ مواد اولیه، نرخ تورم، هزینه حمل و نقل، مالیات و … افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است.

حبر مرنبط: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

برآورد۳۰ تا ۳۵ درصدی سهم کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به برآورد۳۰ تا ۳۵ درصدی سهم کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی، گفت: پیشنهاد من این است که ممنوعیت واردات حداقل برای سه سال، همزمان با ارائه برنامه زمانبندی برای ارتقا کیفی، فناوری نوین و غیره تولیدات داخلی اجرا شود و بعد آزادسازی واردات با حمایت تعرفه‌ای انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت صنعت لوازم خانگی کشور مشابه سایر صنایع متاثر از مولفه‌های و شاخص‌های کلان اقتصادی کشور است،گفت: در بهار ۱۴۰۰، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه ۹۴٫۷ درصد داشته است. وی افزود: اگر شاخص قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی را ملاک قرار دهیم، تورم تولیدکننده در بخش صنعت حدود ۸۷٫۵ درصد بوده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: سرانه تولید ناخالص ایران در سال ۱۹۹۰، ۲۲۱۴ دلار بود که این عدد در سال ۲۰۲۱ به ۲۳۱۳ دلار رسیده است. این در حالی است که سرانه تولید ناخالص ترکیه در سال ۱۹۹۰، ۲۰۱۷ دلار بود که در حال حاضر به ۸۶۰۰ دلار رسیده است.

ظرفیت ۲۰ میلیون دستگاهی تولید لوازم خانگی

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در ادامه با بیان اینکه ظرفیت نصب شده در کشور سالانه بیش از ۲۰ میلیون دستگاه لوازم خانگی است، در مورد وضعیت تولید در نیمه اول سال گفت: طی نیمه نخست امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار یخچال فریزر تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰‌ درصد افزایش داشته است. همچنین تولید ماشین لباسشویی با ۳۵ درصد افزایش به ۷۳۰ هزار دستگاه رسید و تولید تلویزیون با کاهش ۱۱ درصدی به ۶۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

هاشمی با اشاره به اینکه گردش مالی صنعت لوازم خانگی ۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود، گفت: از سال ۹۷ و شدت یافتن تحریم‌ها، صنعت لوازم خانگی به این آگاهی رسید که باید به منابع داخلی کشور متکی شود و در این راستا به سمت متعادل کردن تراز تجاری این صنعت حرکت کردیم و بخشی از مواد اولیه بومی‌سازی شد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: در حال حاضر صادرات لوازم خانگی حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که طبق برنامه وزارت صمت تا سال ۱۴۰۴ تراز صنعت لوازم خانگی باید مثبت شود.

وی گفت: ارز مورد نیاز صنعت لوازم خانگی برای میزان تولیدی که در سال جاری هدفگذاری شده ۱.۴ میلیارد دلار است که از این میزان ۳۰۰ میلیون دلار صادرات و حدود ۲۳۰ میلیون دلار نیز تعمیق ساخت داخل و صرفه‌جویی ارزی داریم.

سند توسعه لوازم خانگی تدوین و به وزارت صمت ارسال شد

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در رابطه با آغاز نمایشگاه لوازم خانگی از ۲۵ آبان گفت: ظرفیت تولید در کل کشور حدود ۲۱ میلیون دستگاه است که ما با تأسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم‌خانگی به همراه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال افزایش کیفیت نیز هستیم.

هاشمی ادامه داد: سند توسعه لوازم خانگی نیز تدوین و به وزارت صمت ارسال شد تا این سند پشتیبانی برای توسعه لوازم خانگی باشد.

حبر مرتبط: نمایشگاه بیست و یکم؛ تجلی توانمندی‌ها و دستاوردهای تولیدکنندگان لوازم خانگی

آغاز نمایشگاه لوازم خانگی از ۲۵ آبان

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه‌‎­ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به‌ عنوان بزرگترین و قدیمی­‌ترین تشکل ملّی صنعت پیشران لوازم خانگی کشور، در سالی مزین به شعار «تولید، پشتیبانی­‌ها، مانع زدایی­‌ها»، همچون بیست نوبت گذشته، دیگر بار در سایه برنامه‌­ریزی­‌های انجام گرفته مفتخر به میزبانی و برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌­المللی لوازم خانگی (۲۱st HAMex 2021) با شعار «تجلی دانایی و توانایی ایرانی در خدمت توسعه ملی» شده است.

هاشمی از حضور ۳۹۴ شرکت‌کننده داخلی و شش شرکت ترکیه‌ای عمدتا فعال در حوزه قطعات، از ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه در ۱۸ سالن به متراژ ۳۵ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

گفتنی است انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تنها تشکل ملی در صنعت لوزم خانگی کشور و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با ۲۵۰ عضو در دو طیف محصول‌سازان و قطعه‌سازان و مورد مشورت سه قوای کشور است و حدود ۸۵ درصد سهم بازار لوازم خانگی را اعضا و تولیدکنندگان این انجمن دارند.

وی افزود: در کشور انجمن‌های صنفی تشکیل می‌شود اما جایگاه فاخر و خطیر انجمن به عنوان تشکل ملی و مورد مشورت دستگاه‌ها مورد تاکید است.

این خبر تکمیل می‌شود….

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!