تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

به همت انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و با حضور مسئولان و فعالان صنت لوازم خانگی؛

همایش بررسی سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی برگزار شد/تجلیل از پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی

اخبار تصلا
همایش "بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل روز و ابعاد سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی و تجلیل از پیشکسوتان این صنعت" با حضور مقامات و تولیدکنندگان این عرصه در محل اتاق بازرگانی ایران و از سوی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برگزار شد.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک-همایش “بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل روز و ابعاد سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی و تجلیل از پیشکسوتان این صنعت” با حضور مقامات و تولیدکنندگان این عرصه در محل اتاق بازرگانی ایران و از سوی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی، با بیان اینکه جا دارد در این مراسم از محسن خلیلی عراقی، به‌ عنوان بنیانگذار صنعت لوازم خانگی و تشکل‌گرایی تشکر کنیم، گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی با بیش از ۲۵۰ تولیدکننده و قطعات وابسته، ۴۰ سال است که برای بهبود وضعیت صنعت و رشد اقتصاد ملی کمک می‌کند.

🔻مراسم تجلیل از پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی

وی افزود: صنعت لوازم خانگی با حمایت از تولیدکنندگان بزرگ در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به میزان ۶۷ درصد رشد تولید داشته و این رشد فقط کمی نبوده، بلکه کیفی و شامل خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان نیز می‌شود که این اقدام مرهون خدمات همه اعضای حاضر در این صنعت است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اینکه تحریم‌ها یکی از مشکلات اساسی صنعت لوازم خانگی است، گفت: این مهم را به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اعلام کردیم، امیدواریم اقدامات لازم جهت رفع تحریم‌ها انجام شود‌.

دانیالی با اشاره به رکودتورمی و کاهش قدرت خرید مردم در بازار لوازم خانگی، ادامه داد: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی حدود صفر درصد داشتیم و قدرت خرید مردم ۳۴درصد کاهش داشته، برای حل این مشکل نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه از سوی مسئولان داریم.

وی، از قاچاق به‌ عنوان معضل بزرگ این صنعت نام برد و در این باره، اظهار کرد: ۴۰درصد سهم بازار در اختیار قاچاق است که هیچ کشوری اجازه شکل‌گیری این روند در بازار خود را نمی‌دهد. ممنوعیت واردات به دستور مقام معظم رهبری اعمال شد اما هنوز بعضی از کالاها مشمول این ممنوعیت نمی‌شود، باتوجه به تعداد کافی تولیدکننده در صنعت ما، خواستار این هستیم این ممنوعیت شامل حال این کالاها نیز شود.

دانیالی همچنین به تهیه سند استراتژیک صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: این سند به وزارت صمت ارسال شده و امیدواریم بتوانیم با گفت و گو اشکالات آن را رفع و نقشه راه درستی برای صنعت ارائه کنیم.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به‌عنوان بزرگترین رویداد صنعت نام برد و افزود که این نمایشگاه در تاریخ ۲۵ تا ۲۸آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران  برگزار خواهد شد.

حبر مرتبط: گزارش تصویری همایش بررسی سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی

حقوق مصرف‌کننده به لحاظ قیمت و کیفیت حفظ شود

مهدی صادقی نیارکی

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت، نیز در این مراسم با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی نیاز به تعریف ندارد، گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۱ میلیون دستگاه تولید داشتیم، از این رقم عمدتا عمق ساخت داخل زیادی نداشتیم و بازار در اختیار خارجی‌ها بود، بعد از تحریم‌های ناجوانمردانه این رقم به ۸ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد، سال بعد به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه رسید، در این بین اتفاقی افتاد و خودباوری شکل گرفت و توان مهندسی بازآفرینی شد و تولید در سال ۹۹ به ۱۵ میلیون دستگاه رسید که به معنای رشد ۷۰درصدی بود.
وی افزود: براساس رصد ما بر لوازم خانگی بزرگ، خوشبختانه در ۶ ماهه اول حدود ۱۱ درصد رشد داشتیم.

نیارکی گفت: خوشبختانه بخش عمده نیاز در حوزه اقلام اساسی را امروز می‌توانیم تامین کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب در یکی دو سال اخیر، گفت: بعضی از مجموعه‌ها از یک محصول به سبد محصولی هم در حوزه محصول نهایی و خطوط رنگ و مونتاژ و هم در حوزه توسعه و تامین عمق ساخت داخل دست یافته‌اند.
به گفته این مقام مسئول، رشد اقتصادی صنعت سال گذشته مثبت بود، در سه ماهه نخست سال جاری هم مثبت بود، در سه ماهه دوم به دلیل قطعی برق پیش‌بینی می‌شود چالش داشته باشیم اما هنوز آمارها از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام نشده است‌. با اینحال یک بخشی از رشد صنعت مرهون رشد صنعت لوازم خانگی است.
نیارکی با اشاره به بازار ۳۷ میلیارد دلاری کشورهای همسایه، اظهار کرد: در این بین فقط کشور روسیه ۱۲میلیارد دلار واردات لوازم خانگی انجام می‌دهد و کشورهای اطراف به جز ترکیه باقی واردکننده هستند. در این زمینه باید از ظرفیت‌ها بهره ببریم.
وی تاکید کرد: لازم است نیازهای مشتری با احترام و رعایت حقوق مصرف‌کننده به لحاظ قیمت و کیفیت و رقابت برآورده شود.

پیشکسوتان را الگو قرار دهیم

شمس الدین حسینی

شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس، هم طی سخنانی گفت: ای‌کاش بتوانیم آقای محسن خلیلی عراقی را به‌عنوان یک الگو دنبال کنیم، چراکه ایشان مستقل از هرگونه نوسان سیاسی، به‌عنوان یک انسان خلاق و خالق امور را دنبال می‌کردند و از همین زاویه به مسائل می‌نگریستند.

وی افزود: مشورت‌ها و نقطه نظرات خلیلی عراقی، حتی مستقل از صنعتی بود که در آن فعالیت می‌کردند. درواقع نگاه این مرد به ملت و سرزمینش است و امیدوارم همچنان این مرد بزرگ در صنعت لوازم خانگی بدرخشد.

سرمایه گذاری مشترک؛ راهکار تصاحب بازارهای خارجی

همچنین، مظفر علیخانی، معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران، گفت: محسن خلیلی عراقی، اسدا… جلیلی، اکبر ابراهیمی و دیگر پیشکسوتان ازجمله عزیزانی هستند که عمرشان را وقف صنعت، تجارت، اقتصاد، ملت و خاک پاک این کشور کردند. در آموزه‌های دینی و ملی ما به کرات بر این نکته مهم تاکید شده که باید قدر بزرگان، خادمان و کسانی که قلبشان برای این مردم کشور، خاک، دین و آئین‌مان تپیده است، بدانیم. کشوری که قدر بزرگشان را نداند قطعا کشوری خواهد بود که نمی‌تواند از جوانانش نیروهای ارزشمندی تحویل جامعه بدهد.

وی افزود: من این افتخار را در خانه فعالان اقتصادی داشته‌ام که نزدیک به ۳۰ سال خدمت بزرگانی مثل مهندس خلیلی پادویی کردیم و از نزدیک شاهد زحمات و دلسوزی‌ها برای صنعت و تجارت کشور و نیز توسعه تفکر تشکل‌گرایی در این اتاق و بخش خصوصی بودم. امیدوارم سنت حسنه تجلیل از پیشکسوتان کماکان برقرار باشد و برای دیگران نیز نشست‌های ارزشمند برگزار شود.

علیخانی با بیان اینکه نکته دوم به‌عنوان فلسفه آئین برگزاری این نشست، تدوین سند راهبردی است، گفت: خوشبختانه این سنت حسنه در کشور برقرار است و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به این امر مهم اهتمام ورزیده که ما در این مسیر تدوین اسناد توسعه صنایع مختلف را با تشریک مساعی و همت تشکل‌های ذی‌ربط انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در اتاق ایران بیش از ۵۳۰ تشکل در رشته‌های مختلف که شامل ۲۱۰ تشکل ملی و ۳۲۰ تشکل استانی می‌شود، فعالیت می‌کنند، ادامه داد: انجمن صنایع لوازم خانگی یکی از بهترین و سلامت‌ترین تشکل‌های اتاق است. در رتبه‌بندی‌ که توسط اتاق ایران در سال جاری انجام شد، این تشکل با افتخار رتبه A را به خودش اختصاص داد و در عین حال کارنامه درخشانی هم در بحث میزان محصولات تولیدی، اشتغالزایی، برندسازی و اختصاص سهم بازار به خودش دارد.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، اگر قرار باشد این صنعت مسیر تعالی را طی کند قطعا نمی‌تواند محدود به مرزهای جغرافیایی کشور باشد، اگر ما از محدودیت‌های ناشی از تحریم و مدیریت تقاضای ارز خارج شویم کیفیت، رقابت و حقوق مصرف‌کننده ایجاب می‌کند که درب واردات را باز شود و رقابت در بازار داخلی شکل بگیرد. از سوی دیگر برای دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیونی منطقه و بازار بیش از ۷ میلیاردی دنیا نیازمند رقابت هستیم، طبیعتا در بازارهای صادراتی بزرگان و نخبگان ملی حضور پیدا خواهند کردند و قبل از رسیدن به این بازار، ما در خانه خودمان باید با برندهای بزرگ دنیا رقابت کنیم تا بعد در بازارهای منطقه‌ای و جهانی بتوانیم از مدال‌آورندگان در سطح المپیک ملی باشیم.

این اتفاق مهم نخواهد افتاد مگر اینکه ما بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های فراوان داخلی و خارجی را در این صنعت انجام دهیم، طبیعی است که انجام سرمایه‌گذاری مشترک، راهکار اساسی است که از طریق آن می‌توانیم علاوه بر استفاده از سرمایه فیزیکی، مدیریت علمی، بازار، برند، مواد اولیه و تکنولوژی را بومی‌سازی کنیم.

وی گفت: انتظار ما از حاکمیت این است که محیط کسب و کار، محیط رقابتی باشد. اولین مولفه برای رسیدن به یک محیط رقابتی، برخورداری از ثبات اقتصادی است تا فعالان اقتصادی قدرت برنامه‌ریزی برای میان مدت و بلندمدت را داشته باشند.

براساس این گزارش، در این مراسم از محسن خلیلی عراقی، اسدا… جلیلی، اکبر ابراهیمی، جعفر شکیب، محمد خضرائی و حبیب‌ا… انصاری به‌عنوان پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد.

همایش تجلیل از پیشکسوتا صنعت لوازم خانگی.JPG2

همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی

همایش تجلیل از پیشکسوتان

گفتنی است، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به‌عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین تشکل ملی، نام تشکلی است که چهار دهه فعالیت هدف‌گرا و موثر را با بهره‌گیری از خرد جمعی و برخورداری از مدیریت دانش‌محور و جامع‌نگر در کارنامه خود ثبت کرده است.

تشکلی که در معرفی آن آمده است با احساس مسئولیت در برابر نیازهای صنعت لوازم خانگی در شرایط گوناگون و پایبندی به رسالت خود در رفع مشکلات این صنعت و گذر از بحران‌ها، تلاشی چشمگیر داشته و دوران نوین فعالیت خود را به استناد بند “ک” ماده ۵ قانون اتاق ایران مصوب ۱۳۶۹٫۱۲٫۱۵ و تحت نظارت این اتاق با اهداف و اصول وظایف منطبق بر اساسنامه خود ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، صنعت لوازم خانگی به‌عنوان صنعت پیشران کشور توانسته بالغ بر ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و حدود یک میلیون نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده و گردش مالی حدود ۶ میلیارد دلار در سال داشته و میزان نیاز ارزی سالانه این صنعت حدود ۱٫۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

در این میان، انجمن صنایع لوازم خانگی ایران میانگین ۸۵درصد از سهم بازار لوازم خانگی را شامل ۸۵درصد یخچال، فریزر و یخچال فریزر، ۸۵ تا ۹۰ درصد لباسشویی، ۷۰دردرصد تلویزیون، ۹۵درصد کولر آبی، ۹۵درصد رادیاتورهای حرارتی، ۹۰درصد پکیج، ۱۰۰درصد بخاری گازی، ۹۰درصد اجاق گاز، ۱۰۰درصد کریستال، ۷۰درصد بلور، ۷۵درصد ظروف تفلون، ۱۰۰درصد قاشق و چنگال و ۶۵درصد چینی‌آلات در اختیار دارد.

افزایش تولید محصولات لوازم خانگی، حمایت از قطعه‌سازی در راستای تعمیق ساخت داخل و افزایش بومی‌سازی، تولید در مقیاس اقتصادی و برندسازی ملی، ارتقای رتبه انرژی محصولات، توسعه صادرات و تنوع‌بخشی بازارهای هدف، برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌ها، برقراری ارتباط موثر میان بخش دانشگاهی و تحقیقاتی و تولیدکنندگان این صنعت، ارتقای استانداردهای زیست محیطی جهت توسعه پایدار، ارتقای خدمات پس از فروش، معرفی اعضا انجمن و عملکرد واحدهای تولیدی از طریق اطلاع‌رسانی، ارائه مشاوره و کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط عضو به منظور تبدیل آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان و … ازجمله اهداف انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام شده است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۴۰۰/۰۸/۱۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    رضا پدیدار
    نوامبر 12, 2021

    بسیار عالی و ارزشمند برای تمامی فعالان اقتصادی در کشور. ممنونم

    رضا پدیدار
    نوامبر 12, 2021

    بسیار عالی و ارزشمند برای تمامی فعالان اقتصادی در کشور. ممنونم با آرزوی موفقیت های روز افزون

    رضا پدیدار
    نوامبر 12, 2021

    بسیار عالی و ارزشمند برای تمامی فعالان اقتصادی در کشور. ممنونم با آرزوی موفقیت های روز افزون برای کلیه عزیزان و دست اندرکاران تولید صنعتی کشور بویژه صنعت لوازم خانگی

    بردیا
    دسامبر 7, 2021

    درود بر همه ///هر کشوری باید به پتانسیلی که داره توجه کنه کشور ما به جای اینکه خودرو و لوازم خانگی بی کیفیت تولید و روانه بازار کنه بهتره خوردو را از کشورهای صاحب نام مثل المان و ژاپن و لوازم خانگی را هم از کشورهایی که سرامد این صنعت هستن وارد کنه و بجای تولیدات بی کیفیت اقدام به تولید محصولات کشاوزی و صنایعی که در ان نام اور هست اقدام کنه …نه اینکه مثلا من یک تلویزیون اسنوا بخرم در حالی که اصلا کیفیت نداره به مراتب هم خراب و راهی تعمیرگاه بشه و یا خودرو که از سایپا و ایرانخودرو بخرم و جون خودم و خانوادم گرو این خرید باشه حالا بحث کیفیت بسار پایین هم جای خودش

لینک کپی شد!