تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چرا لوازم خانگی سفید رنگ زرد می‌شوند و چگونه می‌توان زردی آن‌ها را از بین برد؟

علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و نحوه از بین بردن زردی

راهنمای استفاده
علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیست و چطور آن را از بین ببریم؟ زردی لوازم خانگی یکی از اتفاقاتی است که بعد از مصرف طولانی مدت از لوازم خانگی که رنگ آن‌ها سفید یا روشن است، پیش می‌آید. هرچند زرد شدن لوازم خانگی تأثیری در عملکرد این دستگاه‌ها ندارد، اما به هر حال باعث ناخوشایند شدن ظاهر وسیله‌ای می‌شود که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیست و چطور آن را از بین ببریم؟ زردی لوازم خانگی یکی از اتفاقاتی است که بعد از مصرف طولانی مدت از لوازم خانگی که رنگ آن‌ها سفید یا روشن است، پیش می‌آید. هرچند زرد شدن لوازم خانگی تأثیری در عملکرد این دستگاه‌ها ندارد، اما به هر حال باعث ناخوشایند شدن ظاهر وسیله‌ای می‌شود که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

تصویر صنعت لوازم الکتریک – هرچند امکان پاک کردن زردی از روی لوازم خانگی وجود دارد اما به هر حال کار سخت و زمان‌بری است. خبر خوب اینکه راه‌های مختلفی وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید زردی روی لوازم خانگی خود را کاملاً پاک کنید. مثلاً یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از دستمال جادویی و یا استفاده از جوش شیرین است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب در خصوص نحوه به کارگیری این روش‌ها برای از بین بردن زردی لوازم خانگی صحبت خواهیم کرد.

اگر آن دسته از لوازم خانگی شما که رنگ سفیدی دارند و یا دارای رنگ روشنی هستند، به مرور زمان و در اثر استفاده مداوم زرد شده است، جای هیچ نگرانی نیست و خوشبختانه امکان برطرف کردن این زردی وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از ما با مشکل زرد شدن لوازم خانگی مواجه هستیم، به همین دلیل در این مطلب در خصوص علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و نحوه از بین بردن زردی لوازم خانگی صحبت خواهیم کرد. آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • نحوه از بین بردن زردی روی وسایل برقی سفید با استفاده از مواد پاک کننده چند منظوره
  • استفاده از ابر و یا پد جادویی برای از بین بردن زردی لوازم خانگی
  • نحوه از بین بردن زردی لوازم خانگی با استفاده از دستمال جادویی
  • نحوه از بین بردن زردی لوازم خانگی با استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از کرم پرو کسید یا دکلره برای از بین بردن زردی روی لوازم خانگی
  • نحوه از بین بردن زردی حاصل از زردچوبه از روی لوازم خانگی

حتما بخوانید: معنی کلمات روی مایکروویو چیست؟

علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص روش‌ها و نحوه از بین بردن زردی روی وسایل برقی سفید صحبت کنیم، بهتر است در خصوص عللی که می‌تواند منجر به زرد شدن بدنه لوازم خانگی شود نیز صحبت کنیم. خوب علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید چیه؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث زرد شدن رنگ بدنه لوازم خانگی می‌شود که عبارتند از:

  • قرار گرفتن لوازم خانگی در مجاورت نور خورشید باعث زرد شدن بدنه آن‌ها
  • نشستن گرد و خاک برای طولانی مدت و شسته نشدن بدنه دستگاه
  • ریختن چربی روی دستگاه به خصوص دستگاه‌ها و لوازم خانگی مخصوص پخت و پز
  • استفاده از ادویه و زردچوبه در زمان پخت و پز

حالا یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا مانع زرد شدن بدنه دستگاه‌ها و لوازم خانگی سفید رنگ شوید این است که اگر از دستگاه به صورت روزانه یا نهایتاً هفتگی استفاده نمی‌کنید، آن را در یک کیسه نایلونی یا جعبه دستگاه قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید تا حد زیادی مانع زرد شدن بدنه دستگاه شوید.

حتما بخوانید: چقدر بعد از جابجایی یخچال را روشن کنیم؟

نحوه از بین بردن زردی روی وسایل برقی سفید باپاک کننده چندمنظوره

یکی از روش‌هایی که برای پاک کردن و از بین بردن زردی لوازم خانگی به کار می‌رود استفاده از مواد پاک کننده چند منظوره است.

یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از این مواد پاک کننده چند منظوره این است که قابلیت ضد عفونی کردن سطوح را دارند و این قابلیت، یک ویژگی مثبت به خصوص در زمان شیوع و همه‌‌گیری ویروس کرونا به حساب می‌آید.

حالا باید این ماده را به صورت مستقیم روی لوازم خانگی که رنگ آنها زرد شده است بپاشید و مدتی زمان بدهید تا زردی از روی دستگاه‌ها پاک شود. بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از دستمال معمولی سطح دستگاه را تمیز کنید. برای اینکه بتوانید اثربخشی مواد پاک کننده را افزایش دهید و زردی بیشتری را از روی دستگاه پاک کنید، می‌توانید از یک دستمال جادویی برای پاک کردن سطح دستگاه استفاده نمایید.

نکته برای استفاده از مواد پاک‌کننده چند منظوره

حتماً قبل از استفاده از این مواد، برچسب روی کالا را با دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که استفاده از این مواد روی دستگاه باعث بروز آسیبی به دستگاه نمی‌شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر لوازم خانگی پرمصرف خود را که رنگ روشن و یا سفید دارند و امکان زرد شدن آن‌ها بیشتر است، هر هفته یک‌بار با استفاده از یک دستمال تمیز و کمی مواد شوینده تمیز کنید، مطمئناً دچار مشکل زرد شدن بدنه دستگاه برای مدت زیادی نخواهید شد.

حتما بخوانید: ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال 

استفاده از پد یا ابر جادویی برای تمیز کردن و از بین بردن زردی لوازم خانگی

برای از بین بردن لکه‌های روی بدنه لوازم خانگی و سفید کردن آن‌ها می‌توانید از پد یا ابرهای جادویی که در بازار موجود هستند استفاده کنید. البته این روش نیز مانند روش قبل بیشتر در زمانی کاربرد دارد که میزان زردی روی بدنه دستگاه چندان زیاد نباشد. علاوه بر این ابرهای جادویی برای استفاده و تمیز کردن دستگاه‌ها و لوازم خانگی که دارای سطوح ظریف و در عین حال براق هستند مناسب‌اند و خوشبختانه باعث آسیب دیدن و خش خوردن سطح دستگاه نمی‌شوند.

رفع زردی وسایل برقی سفید با جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای پاک کردن و از بین بردن زردی روی لوازم خانگی و تمیز کردن آن‌ها استفاده از پودر جوش شیرین است. برای این کار:

  • کمی از پودر جوش شیرین را روی یک دستمال تمیز و مرطوب بریزید و سپس دستمال را روی بخش‌هایی از بدنه لوازم خانگی که زرد شده است، بکشید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک مسواک جوش شیرین را روی بدنه دستگاه بکشید. زمانی که زردی روی بدنه دستگاه برطرف شد، با استفاده از یک دستمال مرطوب بنه دستگاه را تمیز کنید.

ترکیب جوش شیرین و وایتکس

از ترکیب جوش شیرین و مایع سفیدکننده یا همان وایتکس نیز برای از بین بردن زردی لوازم خانگی نیز استفاده کنید. برای این کار:

  • میزان ۱ لیتر آب را با میزان ۱۲۰ میلی لیتر سفیدکننده و ۶۰ میلی‌لیتر جوش شیرین آب زده ترکیب کنید و اجازه دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • بعد از ترکیب کردن این مواد، با استفاده از یک دستمال یا پد جادویی، محلول را به سطح دستگاه بکشید و کمی صبر کنید مثلاً برای مدت ۱۰ دقیقه، تا زردی روی بدنه دستگاه از بین برود.
  • حالا با استفاده از یک دستمال مرطوب بدنه دستگاه را تمیز کنید تا مواد از روی آن پاک شود.
  • برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از این کار بگیرید، باید چند بار این روند را تکرار کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که هر بار باید ده دقیقه صبر کنید تا زردی روی دستگاه به صورت کامل از بین برود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره رسوب‌زدایی ماشین لباسشویی

استفاده از کرم پرو کسید یا اکسیدان برای از بین بردن زردی لوازم خانگی

برای از بین بردن زردی روی لوازم خانگی می‌توانید از کرم پرو کسید یا اکسیدان استفاده کنید. اکسیدان ماده‌ای است که برای سفید کردن مو و رنگ کردن آن استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید از اکسیدان برای از بین بردن زردی لوازم خانگی خود استفاده کنید باید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی یک بطری اکسیدان ۹ تا ۱۲ درصد خریداری کنید.

هرچه میزان این ماده در اکسیدان بیشتر باشد، تاثیر آن در از بین بردن زردی روی لوازم خانگی بیشتر خواهد بود.

نحوه استفاده از پروکسید

  • برای استفاده از اکسیدان به منظور رفع علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید باید سطح دستگاه را با استفاده از کرم به صورت کامل بپوشانید.
  • همه جای دستگاه باید به صورت یکسان با اکسیدان آغشته شود. برای کار با اکسیدان بهتر است از دستکش و یک برس یا مسواک استفاده کنید.
  • دستگاه را داخل یک نایلون زیپ‌دار قرار دهید و در کیسه نایلونی را محکم ببندید. به هیچ عنوان نباید هوا به آن بخورد و از طرفی کرم خشک شود. پس مطمئن شوید که هیچ سوراخ یا روزنه‌ای در پلاستیک وجود نداشته باشد.
  • حالا آن را برای مدت ۳-۴ ساعت در فضای باز و در مجاورت نور خورشید قرار دهید و هر چند ساعت یک‌بار دستگاه را بچرخانید تا نور به همه بخش‌های آن برسد.
  • وقتی اکسیدان یا همان کرم پرو اکسید با اشعه UV یا ماورا بنفش تولید شده از نور خورشید ترکیب شود، رنگ زردی ایجاد شده روی لوازم خانگی به سرعت از بین می‌رود.
  • در پایان دستگاه را از پلاستیک خارج و با استفاده از پارچه خیس آن را تمیز کنید. حتماً قبل از استفاده مجدد از دستگاه، اجازه دهید تا سطح آن کاملاً خشک شود.

از بین بردن علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید (زردچوبه)

روش‌هایی برای از بین بردن لکه زردچوبه لوازم خانگی وجود دارد که عبارتند از:

استفاده از گلیسرین

یکی از موادی که می‌توانید با استفاده از آن لکه زردچوبه و زردی حاصل از آن را از روی لوازم خانگی خود محو کنید، استفاده از گلیسیرین است. برای این کار حدود ¼ فنجان گلیسیرین را با ¼ فنجان مایع ظرف‌شویی و ۲ فنجان آب مخلوط کنید و اجازه دهید تا ترکیبات به خوبی با هم مخلوط شوند.

سپس یک پارچه را به این مواد آغشته کنید و روی دستگاهی که لکه زردچوبه روی آن ایجاد شده است، بکشید تا بدنه دستگاه کاملاً پاک شود. از این روش برای پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس نیز می‌توانید استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن زردی زردچوبه از روی لوازم خانگی، استفاده از جوش شیرین است. برای این کار با جوش شیرین را با استفاده از آب خمیر کنید و سپس با مسواک یا برس خمیر را روی لوازم خانگی سفید رنگی که در اثر زردچوبه زرد شده‌اند، بکشید. در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا لکه زردی از روی دستگاه پاک شود.

سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب سطح دستگاه را کاملاً پاک کنید. این روش یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید لکه باقی مانده روی تخته‌های آشپزی سفیر رنگ را نیز تمیز کنید.

استفاده از آب هیدروژنه و وایتکس

استفاده از آب هیدروژنه و مایع سفید کننده نیز یکی دیگر از روش‌های برطرف کردن علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید است. شما با استفاده از آن می‌توانید لکه روی لوازم خانگی را پاک کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این روش باید مایع سفید کننده و یا آب هیدروژنه را به نسبت ۲ به یک یعنی دو پیمانه آب و یک پیمانه از مواد دیگر ترکیب کنید.

 استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید قدرت موادی مثل مایع سفید کننده و یا آب هیدروژنه را ندارد و بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که لکه‌های ایجاد شده روی سطح دستگاه زیاد نباشد و مدت زمان زیاد از ایجاد آن نگذشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص  علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و انواع روش‌های خانگی و ساده که می‌توان از آن‌ها برای از بین بردن لکه زردی از روی لوازم خانگی استفاده کرد، صحبت کردیم. توجه داشته باشید که بعد از انجام هر کدام از این روش‌ها در صورتی که وسیله‌ای که آن را تمیز کرده‌اید برقی باشد، به هیچ عنوان از آب برای تمیز کردن بدنه آن استفاده نکنید. برای پاک کردن مواد از روی بدنه دستگاه فقط از یک دستمال مرطوب و نمدار استفاده کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!