تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هرآنچه لازم است از مشخصات سرفیس Duo مایکروسافت بدانید

شمارش معکوس برای عرضه سرفیس Duo

اخبار تصلا
از آنجا که به نظر نمی‌رسد با معرفی سرفیس Duo فاصله چندانی مانده باشد، وقت آن رسیده که نگاهی جامع به این محصول متفاوت و عجیب مایکروسافت پیش از رونمایی داشته باشیم.

تصلا– اولین باری که شایعاتی مبنی بر معرفی و عرضه یک گوشی تحت برند سرفیس توسط مایکروسافت شنیده‌ایم، به حدود پنج سال پیش برمی‌گردد. اما درست همین چند ماه پیش بود که این شرکت پرآوازه بالاخره از برنامه‌های خود برای معرفی محصولی شاخص و متفاوت در این حوزه خبر داد. اگر سوال شما این است که سرفیس Duo دقیقاً چیست و قرار است چه کارهایی انجام دهد و عرضه سرفیس Duo چه زمانی انجام می شود؟ با ما همراه باشید.

سرفیس Duo چیست؟

در رویداد سال قبل مایکروسافت بود که پانوس پانای به عنوان مدیر ارشد محصولات این شرکت اعلام کرد سرفیس Duo در دسته‌بندی گوشی‌ها قرار نمی‌گیرد، اما همچون یک گوشی هوشمند تماس می‌گیرد و اپلیکیشن و بازی‌های مختلف را اجرا می‌کند.

مشخصات سرفیس Duo

هرچند در رسانه‌ها گاهی از سرفیس Duo به عنوان یک گوشی نام برده می‌شود، اما حقیقت این است که این محصول دقیقاً یک گوشی نیست. یا به عبارت بهتر، مایکروسافت نمی‌خواهد که ما آن را یک گوشی بنامیم.

بلکه سرفیس Duo عضوی از خانواده‌ی محبوب سرفیس‌های مایکروسافت است که علاوه بر تمایل به حفظ ویژگی‌های کارکردی این خانواده و همچنین بهره‌مندی از فرم تاشو و نمایشگر دوگانه، حالا می‌خواهد همچون یک موبایل در جیب جا شود و تماس صوتی برقرار کند.

مایکروسافت ضخامت این دستگاه را در حالت باز ۴٫۸ میلیمتر اعلام کرده که آن را به یکی از نازک‌ترین دستگاه‌ها بدل می‌کند. البته این مقدار در حالت بسته به ۹٫۶ میلیمتر می‌رسد که هرچند از ضخامت بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بیشتر است، اما هنوز هم چندان عجیب نیست.

در عوض، چیزی که عجیب است وجود حاشیه‌های فراوان در بالا و پایین نمایشگر است که در میان انبوهی از گوشی‌های کم‌حاشیه‌ی امروزی، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد و امیدواریم در نسخه تولیدی فکری به حال آن شده باشد.

مشخصات سرفیس Duo

مایکروسافت پس از خرید نوکیا در سال ۲۰۱۳ شکست تلخی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند تجربه کرد. شکستی که با ضرر ۷٫۶ میلیارد دلاری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ در این حوزه تلقی می‌شود و موجب شد مایکروسافت بالاخره در سال ۲۰۱۷ تلاش‌های خود را برای سیستم عامل ویندوز فون کنار بگذارد.

با توجه به این موضوع، اصرار و حساسیت مایکروسافت بر اینکه سرفیس Duo یک فرم ‌فاکتور جدید است و «گوشی» محسوب نمی‌شود، کاملاً قابل درک است. چرا که وقتی دستگاه‌های هیبریدی سری سرفیس مایکروسافت به خوبی در دل کاربران جا گرفته‌اند و دوران امیدوارکننده‌ای را سپری می‌کنند، لزومی ندارد مایکروسافت این خانواده‌ی موفق و محبوب را کنار بگذارد و دوباره با تجربه‌های تلخ پیشین خود در حوزه موبایل دست و پنجه نرم کند.

قیمت و زمان عرضه سرفیس Duo

همانطور که گفته شد، مایکروسافت در سال گذشته و در ماه اکتبر (مهر ماه) از نسخه پیش‌نمایش سرفیس Duo رونمایی کرد و در همان زمان نیز از عدم عرضه‌ی زودهنگام آن خبر داد.

اما با گذشت ماه‌ها از آن زمان، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند تنها کمتر از یک ماه تا عرضه این محصول فاصله داریم.

چراکه از طرفی، فعالیت توییتری کارکنان مایکروسافت پیرامون سرفیس Duo در هفته‌های اخیر افزایش یافته و از طرف دیگر صدور تاییدیه‌های رسمی برای این محصول، گواه دیگری بر عرضه آن در هفته‌های پیش‌رو است. تاییدیه‌هایی نظیر FCC و تاییدیه بلوتوث SIG. از این رو، رسانه‌های خبری نیز از شروع پیش‌فروش این دستگاه در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) خبر داده‌اند.

این اخبار همچنین نشان می‌دهند سرفیس Duo برچسب قیمت ۱۳۹۹ دلاری خواهد داشت. این رقم گزاف، هرچند حتی از پرچمداران هم فراتر است اما در مقایسه با محصولی همچون سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ که نمایشگر انعطاف‌پذیر دارد، به مراتب ارزان‌تر است.

سیستم عامل سرفیس Duo

سرفیس Duo از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد که البته تغییر چهره‌ی قابل توجه آن توسط مایکروسافت، ما را کاملاً به یاد ویندوز ۱۰ X می‌اندازد؛ ویندوزی که اتفاقاً برای دستگاه‌های ویندوزی دارای نمایشگر دوگانه طراحی شده است.

مایکروسافت Duo

حرکت مایکروسافت به سمت اندروید که زمانی رقیبش بود به خودیِ خود جذاب است. در حالی ‌که مایکروسافت سال‌ها به استفاده از سیستم عامل ویندوز موبایل و ویندوز فون روی گوشی‌های هوشمند خود پافشاری می‌کرد، اما در نهایت این نبرد را کنار گذاشت و با ورود ساتیا نادلا به جای استیو بالمر به‌عنوان مدیر عامل در سال ۲۰۱۴، به کلی روح تازه‌ای به نوع حضور این شرکت در بازار گوشی‌ها دمیده شد.

بدین صورت مایکروسافت به‌جای رقابت مستقیم در حوزه گوشی‌های هوشمند، به توسعه‌ی اپلیکیشن‌های کاربردی و معروف خود برای سیستم عامل های محبوب اندروید و iOS پرداخت و از طرفی، به طور محسوسی بر توسعه‌ی خانواده سرفیس‌های خود تمرکز کرد.

همین رویکرد هوشمندانه‌ی مایکروسافت موجب شد بالاخره از موضع ضعف در این حوزه خارج شود و خود و سری سرفیس را دوباره در دل کاربران فراوانی قرار دهد.

به همین دلیل، این شرکت در سرفیس Duo نیز ترجیح داد به جای کشاندن کاربران به سمت خود در حوزه گوشی‌های هوشمند، خودش با انتخاب یک سیستم عامل محبوب و فراگیر همچون اندروید، به آنها نزدیک شود.

در حالی ‌که این دستگاه با اندروید ۱۰ معرفی شده بود، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد به‌زودی به‌روزسانی اندروید ۱۱ نیز برای آن در راه خواهد بود.

مایکروسافت به‌جای ارائه‌ی کیت توسعه برای توسعه‌دهندگان، به عرضه شبیه‌ساز نمایشگر دوگانه بسنده کرده است. اما باید منتظر ماند و دید وقتی نرم‌افزارهای معروف مایکروسافت برای این نمایشگر دوگانه بهینه شده‌اند، آیا سایر نرم‌افزارها و بازی‌ها هم در این فرم‌فاکتور جدید به درستی و بی‌نقص اجرا خواهند شد یا خیر.

شایان ذکر است مایکروسافت تا پیش از این، توسعه‌ی اندروید برای محصولات خود را به شرکتی شخص ثالث به نام Movial سپرده بود. اما به‌تازگی و با خرید این شرکت، این حلقه‌ واسطه را از بین برد تا خود حضور پررنگ‌تری در این توسعه داشته باشد.

صفحه نمایش سرفیس Duo

از نظر ظاهری می‌توان سرفیس Duo را برادر کوچکتر سرفیس Neo که ویندوزی است در نظر گرفت؛ با این تفاوت که Duo اندرویدی است و همچون یک گوشی در جیب جا می‌شود.

سرفیس duo
در سرفیس Duo دو نمایشگر ۵٫۶ اینچی که در حالت باز ۸٫۳ اینچ اندازه دارند، توسط یک لولای ۳۶۰ درجه به هم متصل شده‌اند. بر این اساس، این دستگاه می‌تواند در حالت کاملا بسته قرار بگیرد، یا اینکه می‌توان از آن در حالت تبلت استفاده کرد و حتی آن را در جهت مخالف بست. به نحوی که هر نمایشگر در یکی از دو وجه دستگاه قرار بگیرد و در هر لحظه، امکان استفاده از آن مانند یک گوشی عادی فراهم باشد.

سرفیس Duo

یکی از نکات جالب سرفیس Duo، امکان اجرای همزمان اپلیکیشن متفاوت در هر یک از دو نمایشگر است. علاوه بر این می‌توان از یکی از این نمایشگرها به ‌عنوان کیبورد یا کنترلر در بازی نیز استفاده کرد. همچنین شایان ذکر است هردو نمایشگر سرفیس Duo همانند سایر محصولات سرفیس، از نسبت طول به عرض ۴:۳ استفاده می‌کنند.

این نمایشگر دوگانه خوشبختانه همانند سایر اعضای خانواده سرفیس از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند و این قلم احتمالاً توسط نیروی آهن‌ربا در کنار دستگاه قرار می‌گیرد.

سرفیس Duo

در تصویر متحرک بالا که چند ماهی از انتشار آنها می‌گذرد، به خوبی شاهدیم برای چک کردن اعلانات نیازی به بازکردن کل صفحه نیست. بلکه این نوتیفیکیشن‌ها در سمت راست نمایشگر ظاهر می‌شوند و تنها کافی است که کمی دستگاه را باز کنیم تا این بخش را ببینیم. همچنین ویژگی جالب بعدی در تصویر پایین نشان می‌دهد امکان پاسخگویی به تماس‌ها با بازکردن کامل نمایشگر نیز امکان پذیر است.

سرفیس Duo

سخت افزار سرفیس Duo

هرچند مایکروسافت ماه‌ها پیش در نسخه‌ پیش‌نمایش سرفیس Duo از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده کرده بود، اما می‌توان انتظار داشت این محصول در نهایت با پردازنده‌ی به‌روز اسنپدراگون ۸۶۵ ارائه شود.

سرفیس Duo

رم شش گیگابایتی، استفاده از حافظه داخلی ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایتی بدون پیشتیبانی از کارت حافظه خارجی، باتری ۳۶۴۰ میلی‌آمپرساعتی، حسگر اثر انگشت و بهره‌مندی از درگاه USB-C سایر ویژگی‌هایی است که تا این لحظه از این دستگاه ۲۵۰ گرمی انتظار داریم.

البته باید در نظر داشت برای تایید تمامی این ویژگی‌ها چاره‌ای جز انتظار تا عرضه سرفیس Duo توسط مایکروسافت نیست.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

محمد عالی
۱۳۹۹/۰۵/۲۳
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!