تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

علت مکش نداشتن جارو برقی چیست؟

راهنمای استفاده
شاید شما هم جزء آن دسته از افراد باشید که در میان کارهای خانه به جاروبرقی کشیدن علاقه‌ای نداشته باشید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر جاروبرقی از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار باشد، این کار چندان نیز خسته‌کننده به نظر نخواهد رسید.

علت مکش نداشتن جارو برقی چیست؟ چرا بعد از مدتی قدرت مکش جاروبرقی کم می‌شود؟ آیا راهی وجود دارد که دوباره قدرت مکش این دستگاه مثل روز اول شود؟

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: مهمترین و اصلی‌ترین نکته در خرید یک دستگاه جاروبرقی خوب، قدرت مکش قوی آن است. این عامل با نوع موتور و عملکرد دستگاه نیز ارتباط مستقیمی دارد. در این مطلب به بررسی این موضوع و چند دلیل از علت کم شدن مکش جاروبرقی خواهیم پرداخت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • جاروبرقی چگونه کار می‌کند؟
  • اهمیت قدرت مکش در جاروبرقی
  • علت مکش نداشتن جارو برقی چیست؟

حتما بخوانید: روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

فرایند مکش در جاروبرقی چگونه انجام می‌شود؟

قبل از بررسی علت مکش نداشتن جارو برقی ابتدا باید در مورد این فرآیند بیشتر بدانید. همانطور که میدانید درون جاروبرقی یک موتور الکتریکی وجود دارد که وظیفه اصلی در به کار انداختن این دستگاه را بر عهده دارد. با روشن شدن موتور، فن تعبیه شده در جاروبرقی نیز کار خود را شروع می‌کند. این فن به واسطه پره‌هایی که به شکلی زاویه‌دار طراحی شده‌اند، فرایند مکش درون دستگاه را به سرانجام می‌رساند. مهمترین اصل در این بخش ایجاد یک فضای خلاء درون جاروبرقی است.

با به حرکت درآمدن پره‌های فن، فشار هوای داخل دستگاه به سرعت کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب ذرات گرد و غبار و اجسام خارجی به درون کیسه جاروبرقی راه پیدا می‌کنند. توجه داشته باشید که فشار هوای کم داخل دستگاه بر اساس فشار هوای خارجی محاسبه می‌شود. در حالت کلی فشار هوا خارج از جاروبرقی نسبت به فضای داخلی دستگاه بیشتر است.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چگونه اجسام ریز خارجی از هوا جدا می‌شوند. زمانی که هوا وارد دستگاه می‌شود، اجسام خارجی به وسیله فیلتر تعبیه شده درون جاروبرقی از هوا جداشده و درون کیسه دستگاه جای می‌گیرند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین جاروبرقی‌های بدون کیسه

علت مکش نداشتن جاروبرقی

اهمیت قدرت مکش در جاروبرقی

برای خرید لوازم خانگی، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در نظر گرفتن آن‌ها، راهنمای خوبی برای خریدی مناسب خواهد بود. تهیه یک جاروبرقی مناسب نیز باید بر اساس مواردی انجام شود که در نهایت به رضایت مشتری از خرید منجر خواهد شد. یکی از این فاکتورهای مهم، قدرت مکش این دستگاه است.

هنگام خرید جاروبرقی به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. تهیه دستگاهی که از قدرت مکش بالایی برخوردار نباشد در مدت زمانی کوتاه شما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. به همین جهت در کنار انتخاب برند به قدرت مکش دستگاه دقت داشته باشید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی

عوامل مختلفی در طول زمان باعث کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی می‌شوند. مهمترین اصل در پیدا کردن علت این مشکل، بررسی قسمت‌های مختلف دستگاه و عیب‌یابی دقیق است. در ادامه به بعضی از این دلایل می‌پردازیم.

حتما بخوانید: علت صدای بد موتور جاروبرقی چیست؟

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که قدرت مکش جاروبرقی را کم می‌کند؛ از جمله:

کیسه جاروبرقی پُر شده است!

اگر به دنبال علت کم شدن مکش جاروبرقی هستید، در قدم اول می‌توانید کیسه تعبیه شده درون دستگاه را چک کنید. مدل‌های مختلف جاروبرقی به دو شکل کیسه دائمی و کیسه یک بار مصرف یا قابل تعویض طراحی و تولید می‌شوند. البته بعضی از دستگاه‌ها نیز قابلیت نصب هر دو کیسه دائمی و یک بار مصرف را نیز دارند.

اگر دستگاه شما به کیسه‌ای دائمی مجهز شده است، تصور نکنید که دیگر نیازی به خالی کردن کیسه ندارید. این نوع کیسه‌ها، هر چند وقت یک بار نیاز به خالی شدن دارند. در مورد کیسه‌های یک بار مصرف نیز همه چیز کاملا مشخص است. هر زمان که متوجه پُر شدن کیسه جاروبرقی خود شدید، آن را از دستگاه خارج کرده و کیسه‌ای جدید درون دستگاه قرار دهید.

به این ترتیب هر زمان کم شدن مکش جاروبرقی را مشاهده کردید، کیسه زباله آن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض یا تخلیه کنید. توجه داشته باشید که قرارگیری درست کیسه بر روی جای اصلی خود نیز برای مقابله با تغییر مکش جاروبرقی، اهمیت بسیاری دارد. همچنین پاره شدن یا آسیب دیدن کیسه نیز از دیگر مواردی است که باعث کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی می‌شود.

علت مکش نداشتن جاروبرقی

گرفتگی لوله جاروبرقی

یک علت مکش نداشتن جاروبرقی گرفتگی لوله است که با صدای ناهنجار همراه میشود. دستگاه جاروبرقی به یک لوله مجهز شده که هوا و اجسام خارجی از طریق این لوله وارد کیسه می‌شوند. گاهی اوقات اجسامی درون این لوله گیر کرده و به عنوان مانع جهت ورود و خروج هوا عمل می‌کنند. با چک کردن مسیر لوله می‌توانید علت کم شدن مکش جاروبرقی را پیدا کنید. در صورت وجود آسیب‌دیدگی بر روی لوله نیز امکان کاهش مکش دستگاه وجود دارد.

بررسی فیلتر جاروبرقی

درون جاروبرقی یک فیلتر وجود دارد که هوای خارج شده از کیسه را تصفیه کرده و به بیرون منتقل می‌کند. معمولا فیلتر بیشتر مدل‌های موجود در بازار قابلیت شستشو دارند. به این ترتیب شما می‌توانید در صورت نیاز فیلتر را از دستگاه جدا کرده و شستشو دهید.

اگر علت کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی از فیلتر باشد، با تمیز شدن فیلتر این مشکل نیز برطرف خواهد شد. اگر مشکل با تمیز شدن حل نشده و فیلترها دچار آسیب‌دیدگی شده باشند، شما مجبور به تعویض فیلتر دستگاه خواهید شد.

حتما بخوانید: نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی

علت مکش نداشتن جاروبرقی

آیا موتور دستگاه علت مکش نداشتن جارو برقی است؟

حال که مشغول صحبت از قدرت مکش جاروبرقی هستیم، بهتر است به مهمترین علت مکش نداشتن جاروبرقی نیز اشاره کنیم. همان‌طور که ذکر کردیم، موتور نقش مهمی در عملکرد این دستگاه دارد. به این ترتیب هر گونه مشکل یا اختلال در کارکرد این قطعه می‌تواند ما را به سمت علت کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی هدایت کند.

خرابی موتور و آسیب دیدن بخشی از آن می‌تواند علت اصلی کاهش قدرت مکش دستگاه باشد. همچنین بروز مشکل در این قطعه ممکن است قدرت مکش دستگاه را برای همیشه از کار بیندازد. به همین جهت هر زمان که با کم شدن مکش جاروبرقی مواجه شدید، بررسی عملکرد موتور دستگاه را فراموش نکنید.

نکته مهم دیگر در این قسمت از علت مکش نداشتن جاروبرقی بررسی سالم بودن لاستیک مربوط به موتور دستگاه است. معمولا از این لاستیک برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی موتور استفاده می‌شود. آسیب دیدن این بخش می‌تواند علت کم شدن قدرت مکش جاروبرقی باشد.

بررسی وضعیت برس جاروبرقی

دستگاه جاروبرقی دارای یک برس اصلی است. عملکرد صحیح این قطعه پلاستیکی در پاک شدن ذرات گرد و غبار و اجسام خارجی موجود بر روی سطح زمین نقش مهمی دارد. وجود مشکل در این قطعه یا کثیف شدن آن می‌تواند علت کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی باشد. شما می‌توانید با تمیز کردن برس این مشکل را برطرف کنید.

حتما بخوانید:  بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا خارجی؟

قدرت مکش دستگاه را تنظیم کنید!

تنظیم نبودن دستگاه هم یک علت مکش نداشتن جاروبرقی است. بر روی جاروبرقی کلیدهایی تعبیه شده که شما می‌توانید قدرت مکش دستگاه را تنظیم کنید. شاید نسبت به این موضوع اطلاعات کافی نداشته باشید که هر سطحی نیاز به تنظیمات متفاوتی برای مکش دارد. به عنوان مثال اگر سطح مورد نظر شما سرامیک یا پارکت است باید از بیشترین قدرت مکش استفاده کنید. به این ترتیب اگر با کم و زیاد شدن مکش دستگاه مواجه شدید، می‌توانید تنظیمات آن را بررسی کنید.

حتما بخوانید: ارزان‌ترین جاروبرقی‌های بازار+ قیمت

استفاده صحیح از جاروبرقی

بسیاری از افراد هنگام استفاده از جاروبرقی، محافظت از این دستگاه را در نظر نمی‌گیرند. به عنوان مثال شما برای حرکت دادن دستگاه نباید از قسمت لوله جاروبرقی را کشیده و حرکت دهید. دسته تعبیه شده بر روی دستگاه به همین منظور طراحی شده است. این موضوع ممکن است باعث پارگی یا ترک خوردن لوله خرطومی جاروبرقی شود. نشتی هوا از طریق این شکاف‌ها باعث کاهش قدرت مکش دستگاه خواهد شد.

بر اساس مواردی که در این مطلب به عنوان علت مکش نداشتن جاروبرقی ذکر کردیم، محافظت از دستگاه و استفاده صحیح از آن، به کیفیت عملکرد جاروبرقی کمک کرده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!