تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تنظیمات تلویزیون هایسنس : صدا، تصویر و اینترنت

چگونه تلویزیون‌های هایسنس را تنظیم کنیم؟

راهنمای استفاده
امروزه بیشتر کاربران اقدام به خرید تلویزیون‌های هوشمند کرده‌اند تا لذت یک زندگی هوشمند را بچشند. تلویزیون‌های هایسنس توسط برند Hisense به بازار عرضه شده و از محصولات هوشمندی هستند که در دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌ا

تصویر صنعت لوازم الکترونیک:امروزه بیشتر کاربران اقدام به خرید تلویزیون‌های هوشمند کرده‌اند تا لذت یک زندگی هوشمند را بچشند. تلویزیون‌های هایسنس توسط برند Hisense به بازار عرضه شده و از محصولات هوشمندی هستند که در دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم بخش‌های مختلف تنظیمات تلویزیون هایسنس را به کاربران آموزش داده و نحوه اتصال تلویزیون به بلوتوث و شبکه وایرلس را آموزش دهیم، بنابراین برای تنظیمات تلویزیون هایسنس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: تفاوت تلویزیون hd با full hd و ۴k چیست؟

تنظیمات تصویر تلویزیون هایسنس

یکی از تنظیمات تلویزیون هایسنس که بسیار مهم بوده، تنظیم کردن تصویر تلویزیون برای یافتن کیفیت و رنگ موردنظر است. در صورتی که کاربران اطلاعات کافی درمورد نحوه‌‌‌ تنظیم روشنایی، کنتراست، شدت رنگ و غیره نداشته باشند، تنظیمات تصویر تلویزیون کاری دشوار خواهد شد. اگر تصویر تلویزیون به خوبی تنظیم نشود، قادر نخواهید بود ویدیوها، تصاویر و بازی‌ها را با کیفیت اصلی مشاهده کنید. تنظیمات تصویر تلویزیون ممکن است توسط فروشندگان دستکاری شده باشد؛ به همین دلیل پس از خرید و نصب تلویزیون پیشنهاد می‌شود خودتان تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

به منظور تنظیم تصویر تلوزیون هایسنس باید وارد گزینه منو شده و تنظیمات تصویر را انتخاب کنید. در این بخش آیتم‌های مختلفی برای شما به نمایش در خواهد آمد. Picture Mode را انتخاب کرده و گزینه‌های آن را امتحان کنید تا تصویر دلخواه خود را پیدا کنید.

گزینه Backlight میزان روشنایی عکس را تعیین می‌کند. بسته به میزان روشنایی محلی که تلویزیون را در آن نصب کرده‌اید، باید این گزینه را تغییر دهید. در مکان‌های روشن به روشنایی بیشتر صفحه تلویزیون نیاز دارید. توجه داشته باشید که اگر در محیط‌های روشن،Backlight  زیاد نباشد، قادر نخواهید بود تصویر شفافی را مشاهده کنید.

گزینه Contrast در مشاهده جزئیات نقش مهمی دارد و تنظیم آن بسیار مهم است. کنتراست بالا در تنظیم تصویر تلویزیون، باعث عدم مشاهده جزئیات در قسمت‌های روشن تصویر می‌شود. از طرفی اگر هم کنتراست تصویر را بیش از حد کم کنید، قسمت‌های تاریک تصویر به اندازه کافی نور نخواهند داشت که بتوان آن‌ها را دید و در نتیجه ممکن است برخی از جزئیات تصویر را از دست بدهید.

از تنظیم پارامتر Sharpness غافل شوید. اگر وضوح یا Sharpness تصویر کم شود، تصویر مات شده و برخی جزئیات مثل چین صورت دیده نمی‌شوند. اگر این گزینه را بیش از حد معمول زیاد کنیم هم نتیجه مطلوب نخواهد بود و در لبه‌‌های تصویر روشنایی غیرعادی به چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌شود در تنظیم تصویر تلویزیون هایسنس، Sharpness را روی صفر قرار دهید.

در تنظیم تصویر تلویزیون هایسنس، موارد دیگری از جمله Tint/Hue یا تن رنگ، Color یا شدت رنگ، درجه حرارت رنگ یا COLOR TONE/COLOR TEMPERATURE، کنتراست دینامیک یا DYNAMIC CONTRAST، LOCAL DIMMING یا میزان درخشش نور پس‌زمینه و سرعت حرکت یا Motion interpolation وجود دارد که کاربران عزیز می‌توانند طبق سلیقه، آن‌ها را شخصی‌سازی کنند.

تنظیمات اینترنت تلویزیون هایسنس

ممکن است بخواهید تلویزیون خود را به شبکه وای‌فای خانگی متصل کرده و چرخی در اینترنت بزنید، اخبار روزانه را از سایت‌های خبری چک کنید، فیلم و سریال‌های آنلاین ببینید یا به صورت آنلاین موسیقی گوش دهید. با ما همراه باشید تا به راهنمای گام به گام مراحل متصل کردن تلویزیون به اینترنت آشنا شوید. بدین منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا با کمک کنترل دستگاه، وارد گزینه Menu شده و با استفاده از کلیدهای جهت‌نما وارد قسمتSetup  شوید و گزینه تایید یا  okرا بزنید. پس از گذراندن مراحل فوق، گزینه Wireless Network setup را انتخاب کنید. در این قسمت، روی گزینه Internet Protocol setup دکمه تایید را زده و آن را در حالت Auto setup قرار دهید. در این مرحله، گزینه  Access Point select را انتخاب کنید. لیستی از اسامی انواع وایرلس‌ها برایتان به نمایش در خواهد آمد. در لیست به نمایش درآمده، وایرلس خود را انتخاب کرده و پسوردتان را وارد کنید تا به اینترنت متصل شوید.

حتما بخوانید: اتصال تلویزیون قدیمی و غیرهوشمند به اینترنت

آپدیت تلویزیون هایسنس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تلویزیون هوشمند هایسنس خریداری کرده‌اید، می‌توانید به راحتی این تلویزیون‌ها را آپدیت کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آپدیت تلویزیون هایسنس، نصب مجدد برنامه‌ها است. با ما همراه باشید تا با چگونگی حذف برنامه‌ها و دانلود و نصب مجدد آن‌ها آشنا شوید.

در گام اول، شما باید به صفحه اصلی Hisense وارد شده و سپس با کمک کنترل تلویزیون، برنامه موردنظر خودتان را انتخاب کنید. در این مرحله به منظور حذف برنامه موردنظر، کلید قرمز رنگ را فشار دهید. از شما سوال پرسیده می‌شود که آیا از حذف برنامه اطمینان دارید که شما باید گزینه تایید را انتخاب کنید. با مراجعه به فروشگاه هایسنس و انتخاب برنامه موردنظرتان، آن را دوباره نصب کرده و از آخرین نسخه برنامه بومی هایسنس استفاده کنید.

از دیگر روش‌های آپدیت تلوزیون هایسنس، به‌روزرسانی سیستم‌ عامل Hisense TV است. برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل تلویزیون‌های هایسنس، در گام نخست شما باید دکمه cog در گوشه بالای ریموت کنترل را فشار داده و به صفحه اصلی تنظیمات تلویزیون هایسنس وارد شوید. در ادامه دکمه All را فشار داده و وارد بخش About شوید و گزینه به‌روزرسانی نرم‌افزار را انتخاب کنید. اگر سیستم‌عامل شما آخرین نسخه نباشد، به صورت خودکار یک نماد به‌روزرسانی در کنار آن ظاهر می‌شود که با انتخاب آن به‌روزرسانی انجام می‌شود.

با توجه به اینکه تلویزیون‌های هایسنس مجهز به سیستم‌عامل اندروید هستند، می‌توانید به منظور به‌روزرسانی تلویزیون‌های هایسنس، به گوگل پلی مراجعه کرده و برنامه موردنظرتان را دانلود و نصب کنید. استفاده از فروشگاه آنلاین VEWD برای آپدیت تلویزیون‌های هایسنس هم یکی دیگر از راه‌های به‌روزرسانی این تلویزیون‌هاست که هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی برنامه‌ها را آپدیت می‌کند.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون hevc است؟

تنظیمات صدای تلویزیون هایسنس

صدا هم مانند تصویر از اهمیت خاصی برخوردار است در واقع یک تصویر زیبا و شفاف در کنار پخش صدای باکیفیت، جذابیت فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. هرچقدر هم که تصویر زیبا بوده و رزولوشن بالایی داشته باشد، بدون پخش صدای واضح و باکیفیت نقصی بزرگ دارد و آن جذابیت و هیجان لازم را به بیننده القا نمی‌کند. با توجه به کم شدن ضخامت تلویزیون‌ها، اکثر کاربران از ضعیف بودن صدا گله‌مند هستند و دلیل آن استفاده از اسپیکرهای نازک در تلویزیون است تا موجب افزایش ضخامت تلویزیون نشود.

در تلوزیون هایسنس به منظور تنظیم صدا، می‌توانید وارد منو شده و گزینه Sound Mode را انتخاب کنید. در این بخش چند نوع پخش صدا وجود دارد که با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. Sports, Movies, Ambience Clear Voice و  Musicاز جمله انواع افکت‌های صوتی هستند که شما می‌توانید بسته به نیازی که دارید، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کرده و به افکت موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. برای مثالClear Voice  باعث می‌شود که صدایی واضح به گوش برسد.

اگر تمام گزینه‌ها را امتحان کرده و همچنان گزینه دلخواه خود را پیدا نکردید، پیشنهاد می‌کنیم از اسپیکرها و ساندبارهای خارجی برای پخش صدا کمک بگیرید. ساندبارها، مجهز به تقویت‌کننده داخلی و بلندگو هستند و در نتیجه صدای بلندتر و واضح‌تری پخش می‌کنند. برای اتصال تلوزیون هایسنس به ساندبار تنها لازم است خروجی صدای تلویزیون خود را به کمک کابل اچ دی ام آی، به ساندبار وصل کنید و صدای بسیار متعادل‌تر و بلندتری را دریافت کنید.

حتما بخوانید: چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

فعال‌سازی بلوتوث تلویزیون هایسنس

همه تلویزیون‌ها از قابلیت بلوتوث داخلی برخوردار نیستند. اگر تلویزیون شما از این امکانات برخوردار نباشد، باید آداپتور USB بلوتوث را خریداری کرده و به تلویزیون خود متصل کنید. به منظور فعال‌سازی بلوتوث تلوزیون هایسنس ابتدا منو را باز کرده و سپس شبکه‌های بی‌سیم را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید بلوتوث را روشن کرده و به هر دستگاهی که می‌خواهید وصل شوید.

حتما بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی

سخن آخر!

تنظیمات تلویزیون هایسنس و اصلا هر ابزار هوشمندی جز ضروری‌ترین کارهایی است که برای بهره‌مندی بیشتر از آن وسیله باید انجام دهید. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل شما را با تنظیمات تلویزیون هایسنس آشنا کنیم تا بتوانید کاربری بهتری را تجربه کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. در انتها خوشحال می‌ شویم اگر پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر همراهان در میان بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.9 / 5. تعداد آرا: 9

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!