تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام اتوی موجود در بازار را بخریم؟

اتو پرس بهتره یا اتو مخزن دار

راهنمای خرید
اتو یکی از وسایلی است که از قدیم در خانه‌ها وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در ابتدای امر مردم کارشان را با اتوهای ذغالی راه می‌انداختند. در این اتوها امکان برق افتادن لباس‌ها وجود داشت. پس از آن اتوهای برقی سنگینی وارد بازار شد که اگر هنگام اتو کردن یک پارچه روی لباس مورد نظر نمی‌انداختی، خطر برق افتادگی و حتی سوختن لباس وجود داشت.

اتو پرس بهتره یا اتو مخزن دار ؟ اتو یکی از وسایلی است که از قدیم در خانه‌ها وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در ابتدای امر مردم کارشان را با اتوهای ذغالی راه می‌انداختند. در این اتوها امکان برق افتادن لباس‌ها وجود داشت. پس از آن اتوهای برقی سنگینی وارد بازار شد که اگر هنگام اتو کردن یک پارچه روی لباس مورد نظر نمی‌انداختی، خطر برق افتادگی و حتی سوختن لباس وجود داشت.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: اتوهای حرفه‌ای در ابتدای امر فقط در خیاط خانه‌ها دیده می‌شدند اما بعدها راهشان را به خانه‌های مردم عادی باز کردند. از اولین باری که اتو وارد خانه‌ها شد تا امروز تغییرات زیادی در این وسیله ایجاد شده است. به نظر نمی‌رسد که کسی روزی تصور کند که اتوبخارها و اتو پرس‌ها وارد بازار شوند. اما امروزه نه تنها این اتفاق افتاده بلکه مصرف کنندگان به دنبال اطلاعاتی هستند تا بتوانند نتیجه بگیرند کدام یک بیشتر به کارشان می‌آید و برایشان مفید است.

در این مطلب قصد داریم یه یکی از سوالات رایج مصرف کنندگان یعنی “اتو پرس بهتره یا اتو بخار؟” و سوال کلی‌تر “کدام اتوی موجود در بازار را بخریم؟” پاسخ دهیم. ابتدا هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد و در نهایت به مقایسه آنها خواهیم پرداخت. اگر شما هم به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقمندید و یا در جستجوی پاسخ این سوال به این صفحه رسیدید؛ با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت تصویر صنعت لوازم خانگی همراه باشید.

حتما بخوانید: اتو پرس دومنا بهتر است یا اتو مخزن دار؟

آشنایی با اتو بخار

اتو بخار یکی از رایج‌ترین انواع  اتوهاست که در اکثر خانه‌ها وجود دارد. درواقع اتو بخارها را می‌توان نسخه به روز شده اتوهای زغالی دانست که در قدیم وجود داشته است. اتو بخارها درواقع پرفروش‌ترین‌ها هم هستند. در خرید اتو بخارها باید به نکاتی همچون قدرت، وزن اتو، خاموش بودن خودکار، ضد چکه بودن، خاموش کن خودکار و جنس کف اتو دقت کنید.

معمولا کفه اتو های  بخار یا از جنس سرامیک است یا از جنس تفلون، در ابتدای امر کف اتو بخارها از جنس استیل بود بعدها روکشی از جنس سرامیک یا تفلون برای آنها ساخته شد تا امکان برق انداختن لباس را به حداقل برساند. مشکل کف‌های استیل این بود که روی لبا‌س‌ها برق می‌انداخت و تمام این تغییرات برای تجربه بهتر مصرف کنندگان صورت گرفته است.

در سال‌های اخیر  اتو بخارهای جدیدی تولید شده که به طور کلی می‌توان آنها را به دو دسته اتو بخار هوشمند و اتو بخار شارژی تقسیم کرد. چند شرکت معروف در زمینه تولید اتو بخار مانند شرکت‌های تفال و فلیپس، دست به تولید اتو بخارهای هوشمند زدند اما این اتوهای جدید، زیاد مورد توجه مصرف کنندگان قرار نگرفتند. اتوهای شارژی هم یکی از انواع جدید اتوهای تولید شده توسط شرکت تفال است که هنوز اطلاعات کافی درباره آنها به دست عموم مردم نرسیده است.

برندها و شرکت‌های مختلفی اتوبخارها را تولید و وارد بازار می‌کنند. معمولا این شرکت‌ها تولیداتی با رده‌های قیمتی مختلف دارند تا مشتریاتشان به قشر خاصی محدود نشوند. تفال و فیلیپس را باید دو نمونه از محبوب‌ترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان اتو در جهان دانست که در بازار ایران نیز طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده‌اند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین مارک اتوپرس + قیمت

آشنایی با اتو بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده یکی دیگر از انواع اتو بخارهاست. این اتو بخارها صد در صد بر قدرت بخار تکیه می‌کنند. یعنی بر خلاف اتو بخارهای معمولی، وزن کفه اتو در این دستگاه‌ها هیچ اهمیتی ندارد و این را باید اصلی‌ترین تفاوت اتو بخارهای ایستاده با اتو بخارهای معمولی دانست.

حتما بخوانید: نکاتی که درباره خرید اتو مخزن‌دار نمی‌دانید

آشنایی با اتو بخار مخزن دار

یکی دیگر از انواع اتو بخارها، اتو بخار مخزن دار است. این اتو ها در قدیم بیشتر در خیاطی‌ها استفاده می‌شد اما با گذشت زمان و پیشرفت‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، راه خود را به خانه‌های مردم پیدا کرد و امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین اتوهای موجود در بازار شناخته می‌شود.

اتو بخار مخزن دارد در ظاهر شبیه به اتو بخارهای معمولی است اما به طور کلی این دو یک تفاوت با هم دارند. در اتو بخار مخزن دار صاف کردن لباس مانند اتو بخارهای ایستاده بیشتر بر پایه قدرت بخار صورت می‌گیرد در حالی که در اتو بخارهای معمولی اینگونه نیست و وزن کفه اتو نقش بیشتری در صاف کردن لباس‌ها دارد.

آشنایی با اتوی مسافرتی

یکی دیگر از انواع اتو که در بازار وجود دارد، اتوی مسافرتی است. این اتوها کوچک‌تر از حالت معمول هستند و وزن کمتری هم دارند. به طوری که همانطور که از نامشان پیداست به راحتی می‌توان آنها را با خود حمل کرد و در مسافرت‌ها در چمدان خود جای داد. نمی‌توان انتظار زیادی از لحاظ قدرت و کیفیت اتو کشی از نوع مسافرتی داشت اما کار شما را در طول سفر راه می‌اندازد و این رسالت اصلی این وسیله است. در خرید اتوی مسافرتی نیز سعی کنید برندی را انتخاب کنید که تجربه مصرف کنندگان نسبت به آن مثبت باشد و در اصطلاح عام امتحانش را پس داده باشد.

آشنایی با اتو پرس

اگرچه اتو بخارها بسیار محبوب هستند و اکثر افراد هم ترجیح می‌دهند از یک اتوبخار سبک در خانه‌های خود استفاده کنند اما، در سال‌های اخیر اتو پرس ها نیز طرفداران زیادی پیدا کردند و به صورت عمده وارد بازار شده‌‌اند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از اتو بخار از اتو پرس استفاده کنند زیرا، اعتقاد دارند استفاده از اتو پرس‌ها راحت‌تر است و وقت کمتری هم می‌گیرد. در واقع یک شوخی خودمانی وجود دارد و که می‌گویند ” اگر تنبل و بی حوصله هستی، اتو پرس بخر”

تفاوت اصلی اتو پرس با اتو بخار این است که کار اتو کشی را بسیار راحت می‌کنند و وقت کمتری هم از استفاده کننده می‌گیرد. درواقع با یک پرس ساده سطح زیادی از لباس اتو می‌شود. اما نقدی که توسط منتقدان به این وسیله وارد می‌شود این است که این وسیله برای همه لباس‌ها مناسب نیست و گوشه و کنار لباس‌ها مثل کنار دکمه‌ها را نمی‌توان به راحتی با آن اتو کرد و باید این نقاط را جداگانه با یک اتوی معمولی صاف کرد.

یکی دیگر از مشکلات اتو پرس این است که زمان بیشتری نسبت به اتو بخارها طول می‌کشد تا گرم شود. اما به طور کلی زمان کمتری از شما می‌گیرد تا اتو کشی انجام شود. یعنی با چند پرس ساده عمل اتو کشی به اتمام خواهد رسید. ولی بیشتر برای لباس هایی مانند شال و روسری و قسمت‌های صاف لباس مناسب است. اتو پرس‌ها هزینه بیشتری نسبت به اتو بخارها روی دست شما خواهند گذاشت.

اتو پرس بهتره یا اتو مخزن دار؟

به طورکلی در پاسخ به این سوال که اتو پرس بهتره یا اتو بخار  و یا اصلا بهترین اتو کدام است، باید گفت، پاسخ این سوال بستگی به نگرش شما دارد. اتو پرس جای بیشتری از فضای منزل‌تان را اشغال خواهد کرد. گران‌تر است اما کار با آن آسان‌تر است. با اتو بخار تمام جزئیات لباس را می‌توان اتو کشید در صورتی که این امکان با اتو پرس وجود ندارد. فضای کمتری را اشغال می‌کند و هزینه کمتری هم روی دست شما می‌گذارد. اتوی مخزن دارد و اتو بخار ایستاده بر اساس قدرت بخار کار می‌کنند و اتوی مسافرتی هم کاربردش از نامش پیداست.

حالا شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این موارد بیشتر به کارتان می‌آید. با خرید کدام یک از این انواع اتو می‌توانید هزینه کمتری بپردازید و استفاده بیشتری ببرید و کدام مورد عمر بیشتر می‌کند. اگر موارد بالا را با دقت بخوانید بقینا انتخاب درستی بر اساس نیاز خود خواهید داشت.

کلام آخر

در مطلب آشنایی با انواع اتو موجود در بازار، با انواع اتوهایی که در بازار لوازم خانگی موجود است و مردم در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنند، آشنا شدیم و به معرفی آنها پرداختیم هر کدام از این اتوها طرفداران و مصرف کنندگان خود را دارند. در برخی از آنها قدرت بخار مهم‌ترین مساله است زیرا اصلا ساز و کارشان براساس قدرت بخار کار می‌کند. بنابراین هنگام خرید باید به این مساله توجه ویژه شود. برای مثال اتو بخار ایستاده و اتو بخار مخزن از این نمونه هستند.

در برخی دیگر وزن کفه اتو اهمیت بیشتری نسبت به دیگر مسائل دارد زیرا لباس بر اساس این فاکتور صاف می‌شود. بنابراین هنگام خرید باید به این نکته توجه بیشتری شود. اتو بخارهای معمولی از این دسته هستند. اتو پرس ها نیز ساز و کار مخصوص به خود را دارند که در بالا بدان اشاره شد. اما به طور کلی هنگام خرید اتو باید به قیمت و به روکش کفه این وسیله نیز دقت کرد. اگر اتویی که انتخاب می‌کنید روکش مناسب نداشته باشد ممکم است لباس شما را برق بیندازد و مشکلات دیگری برای آن ایجاد کند.

همچنین در این مطلب به این سوال مهم که اتو پرس بهتره یا اتوی بخار نیز پاسخ دادیم، معایب اتو پرس و معایب اتو بخار مخزن دار و… را بررسی کردیم و حالا براساس نیاز خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه را برای خرید انتخاب کنید. اگر نکته دیگری درباره انواع اتوی موجود در بازار وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین تجربیات خود را درباره استفاده از انواع اتو برای ما ثبت کنید تا دیگران نیز بتوانند از این تجربیات استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!