تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

صفر تا 100 تنظیمات یخچال اسنوا

یخچال‌های قدیمی و جدید اسنوا را چگونه تنظیم کنیم؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
برخی از افراد که چند سال پیش یخچال فریزر اسنوا را خریداری کرده‌اند حال به مشکلاتی در تنظیمات یخچال اسنوا قدیمی برخورده‌اند که باید بگوییم جای هیچ‌گونه دلهره و نگرانی نیست. تمام مشکلات رخ داده شده در این یخچال با انجام چند تنظیم ساده قابل حل است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: با انجام تنظیمات یخچال فریزر اسنوا و پیاده‌سازی چند تغییر کوچک، شاهد عملکرد عالی آن خواهید شد. اگر مدتی است شاهد خراب شدن مواد غذایی در این یخچال‌ها هستید، شاید مشکلی در قسمت تنظیمات دمای یخچال اسنوا پیش آمده‌ است که این نیز با تغییرات کوچکی قابل حل است؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا از تنظیمات لازم حین نصب، راه‌اندازی و نگهداری این محصول آگاه شوید.

نکات مهم در تنظیم یخچال اسنوا

تنظیمات یخچال اسنوا حین نصب و راه‌اندازی از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت برخی نکات طلایی و مهم حین انجام تنظیمات علاوه بر بالا بردن عمر مفید یخچال فریزرتان، باعث می‌شود از بروز برخی مشکلات نیز جلوگیری شده و از هزینه‌های تعمیر یخچال فریزر اسنوا پیشگیری شود. علاوه بر تنظیمات صفحه نمایش یا تنظیمات دمای یخچال اسنوا، باید به تنظیمات فیزیکی آن نیز حین راه‌اندازی توجه ویژه‌ای داشته باشید. حال که به اهمیت تنظیمات یخچال فریزر اسنوا و حتی تنظیمات یخچال اسنوا قدیمی پی بردید بهتر است به برخی نکات که رعایت آنها حین انجام تنظیمات الزامی است بپردازیم.

  • یکی از نکاتی مهم حین تنظیمات راه اندازی یخچال اسنوا، توجه به فضای موردنظر و قرارگیری یخچال فریزر است. دقت داشته باشید ابعاد در نظر گرفته شده با ابعاد یخچال فریزر اسنوا تناسب داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که بهتر است حین قرار دادن یخچال فریزر اسنوا، فاصله نسبی با دیواره‌ها رعایت شود. برای تعیین و مشخص کردن این فاصله می‌توانید از دفترچه راهنما نیز کمک بگیرید. پس از جاگذاری آن در محل مناسب، توجه داشته باشید یخچال فریزر اسنوا تراز داشته باشد. یعنی وقتی درب یخچال را باز می‌کنید؛ بیشتر از آن باز یا بسته نشود. روش تنظیمات تراز کردن یخچال به گونه‌ای است که می‌توانید توسط پایه‌های تراز که در پشت یخچال فریزر قرار دارند و یا توسط غلتک‌ها تراز آن را بصورت مناسب تنظیم کنید.
  • نکته دیگر حین راه‌اندازی یخچال و فریزر اسنوا، تنظیمات لوله پخش‌گر آب است که اگر برخی نکات را رعایت نکنید ممکن است حین استفاده از آن مشکلاتی پیش بیاید. ابتدا باید شیر فلکه اصلی را قطع کرده و نزدیک‌ترین لوله‌ آب شهری که دارای آب سرد است را پیدا کرده و آن را به فیلترهای آب یخچال متصل کنید. هنگام نصب لوله‌های یخچال و فریزر اسنوا بهتر است از کسی که متخصص این کار است کمک بگیرید و حتما به نکات درج شده در دفترچه راهنما توجه داشته باشید تا عمر مفید یخچال فریزرتان کمتر از حد معمول نشود.
  • یکی از نکات مهم تنظیمات حین راه‌اندازی یخچال و فریزر اسنوا، توجه به تنظیمات دمای یخچال اسنوا و تنظیم آن به صورت استاندارد است. بهتر است بعد از نصب یخچال و فریزر دمای آن را روی سردترین حالت ممکن قرار دهید تا موتور یخچال به خوبی و به صورت روان راه‌اندازی شود. سپس بعد از گذشت یک الی دو ساعت می‌توانید دمای آن را روی حالت استاندارد قرار دهید.
  • نکته کوتاه و دیگر، توجه به تنظیمات برد یا همان صفحه نمایش است. تنها نکته‌ای که در این زمینه باید رعایت شود این است که بدون آگاهی از معانی دکمه‌های صفحه نمایش آنها را دست‌کاری نکنید.
  • آخرین نکته حائز اهمیت حین انجام تنظیمات یخچال فریزر اسنوا، دقت به جریان برق آن است. یخچال فریزر باید از یک پریز برق مجزا استفاده کنند. حواستان باشد سیم برق این دستگاه مستقیما به بدنه یخچال برخورد نکند و در قسمت پشتی یخچال و فریزر فشرده نشود. اگر به این نکات توجه نکنید؛ درصد امکان برق‌گرفتگی و حتی آتش‌سوزی بیشتر خواهد شد. این را به یاد داشته باشید که بهتر است تنظیمات یخچال فریزر اسنوا را حین نصب و راه‌اندازی اولیه با کمک متخصص این کار و صدالبته مطالعه دفترچه راهنما انجام دهید.

تنظیمات یخچال فریزر اسنوا

حال در این قسمت به تنظیمات تخصصی برد یا همان صفحه نمایش یخچال فریزر اسنوا می‌پردازیم و صفر تا صد نکات آن را به شما یادآوری خواهیم کرد. ابتدا بهتر است معانی دکمه‌های موجود در صفحه نمایش را بدانید: CLK به معنی تنظیم ساعت بوده و TEMP به معنی تنظیم دما است. کلید FRZ همان فریزر بوده و REF کلید یخچال است. با استفاده از دکمه POWER می‌توانید دستگاه را روشن یا خاموش کنید.

قدم اول در تنظیم یخچال فریزر اسنوا، باز کردن و یا قفل کردن صفحه نمایش است. برای انجام عملیات بر روی صفحه نمایش دستگاه نیاز است آن را از حالت قفل دربیاورید. برای این کار کلیدهای FRZ و REF را بصورت همزمان به مدت ۳ الی ۴ ثانیه نگه دارید. در این حالت یک آلارم به گوشتان خواهد رسید به معنی اینکه می‌توانید تنظیمات مورد نظر را پیاده‌سازی کنید. اگر به مدت ۳۰ ثانیه هیچ عملکردی از طرف شما انجام نشود و یا هیچ کلیدی فشرده نشود صفحه نمایش بصورت خودکار قفل خواهد شد.

برای روشن و خاموش کردن یخچال و یا فریزر در قدم اول باید صفحه نمایش را از حالت قفل خارج کنید. سپس کلیدهای FRZ یا REF فشار داده؛ سپس دکمه Power را فشار دهید. در نتیجه یخچال و یا فریزر (بر اساس انتخاب شما هنگام فشار دادن دکمه) با یک آلارم تغییر حالت پیدا خواهد کرد. برای خاموش کردن کل دستگاه، کلید Power را به مدت ۳ الی ۴ ثانیه نگه دارید. اینبار آلارمی طولانی به گوشتان خواهد رسید و سپس شاهد تغییر حالت دستگاه خواهید شد.

یخچال و فریزر غیرفعال می‌شوند و دستگاه بر روی حالت Standby قرار می‌گیرد. در نتیجه هیچ سرمایی تولید نمی‌شود. برای غیرفعال کردن این حالت دکمه Power را به مدت ۳ الی ۴ ثانیه نگه دارید.

برای تنظیم کردن ساعت دستگاه کلید CLK را به مدت ۲ الی ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید؛ ساعتی که روی نمایشگر نشان داده می‌شد شروع به چشمک زدن می‌کند و شما می‌توانید با کلیدهای FRZ و REF ساعت را تنظیم کنید. سپس دوباره همان مراحل را انجام خواهید داد و اینبار دقیقه شروع به چشمک زدن خواهد کرد و شما می‌توانید با همان دکمه‌ها دقیقه را نیز تنظیم کنید.

قدم بعدی در تنظیمات یخچال فریزر اسنوا، تنظیم سیستم آلارم آن است. یخچال فریزر اسنوا دارای سیستم عیب یاب بصورت خودکار بوده که هرگاه خطایی یا عیبی در دستگاه پیش بیاید؛ آیکونی به شکل آچار روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، دستگاه با رنگ قرمز چشمک می‌زند و دستگاه آلارم می‌دهد.

همزمان با این اتفاق کد خطای رخ داده نیز روی صفحه نمایش نشان داده خواهد شد. برای مثال خطای F7 به معنی عملکرد نادرست فن فریز است. شما می‌توانید برای قطع موقتی صدای آلارم دکمه MUT را فشار دهید. هنگامی که درب یخچال یا فریزر طی مدت زمان خاصی باز بماند آلارمی به گوشتان خواهد رسید که با انتخاب گزینه SUP یا MUT صدای آلارم قطع خواهد شد.

تنظیمات یخچال اسنوا قدیمی

برخی از افراد که طی چند سال گذشته یخچال اسنوا را خریداری کرده‌اند نگران انجام تنظیمات یخچال اسنوا قدیمی هستند که باید بگوییم با اینکه در چند سال اخیر اسنوا تولیدات جدیدی ارائه داده است؛ ولی یخچال‌های اسنوا تغییر چندان خاصی نسبت به گذشته نداشته‌اند و شما می‌توانید با استفاده از مطالب گفته شده تنظیمات یخچال اسنوا قدیمی را که مورد نیاز شما است را انجام داده و شاهد عملکرد خوب آن باشید.

تنظیمات دمای یخچال

برای فعال کردن گزینه و یا حالت Super Ref دکمه Ref را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا چشمک بزند، سپس با انتخاب گزینه و نگه داشتن دکمه SUP این حالت را برقرار سازید. در این حالت دمای یخچال برابر است با ۲+ سانتیگراد. برای انجام این حالت برای قسمت فریزر هم دکمه FRZ را نگه داشته سپس هنگام چشمک زدن دکمه SUP را انتخاب کنید. در این حالت فریزر سرمای بیشتری تولید می‌کند و انجماد زودتر انجام می‌شود که آیکون برف را نیز بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

با انتخاب دکمه ECO حالت بهینه‌سازی فعال می‌شود و در این حالت دمای یخچال برابر است با ۵+ سانتیگراد و دمای فریزر روی ۱۸- تنظیم می‌شود. اگر بلافاصله دکمه ECO را فشار دهید حالت VAC برقرار خواهد شد که به معنی تعطیلات بوده و آیکون چتر را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. در این حالت دمای یخچال روی ۱۵+ سانتیگراد تنظیم می‎‌شود.

برای انجام تنظیمات دمای یخچال اسنوا بصورت دستی ابتدا باید دکمه FRZ یا REF را فشار دهید تا به حالت چشمک‌زن تبدیل شود و سپس با استفاده از دکمه‌های TEMP و CLK دما را تغییر دهید. بهتر است دمای یخچال در فصل‌های گرم سال ۴+ سانتیگراد و در فصل‌های سرد سال بر روی ۵+ سانتیگراد تنظیم شود و همینطور حالت استاندارد دمای فریزر به گونه‌ای است که در فصل‌های گرم سال بر روی ۲۰- سانتیگراد و در فصل‌های سرد سال بر روی ۱۸- سانتیگراد تنظیم شود.

بهبود عملکرد یخچال با تنظیمات درست

یخچال فریزر از وسیله‌های مهم خانه و آشپزخانه به شمار می‌آیند و جزو اصلی‌ترین کالاها هستند؛ پس می‌بایستی در خرید، نصب، راه‌اندازی و تنظیم آن حساسیت زیادی به خرج دهید. اسنوا با تولیدات خود در بازار ایران گردوخاک به پا کرده است و توانسته با قیمت کمتری نسبت به برندهای خارجی، یخچال فریزری با امکانات بالا ارائه دهد. شما می‌توانید با انجام تنظیمات یخچال فریزر اسنوا بصورت استاندارد شاهد عملکرد بی‌نظیر آن باشید.

بهتر است هنگام نصب و راه‌اندازی اولیه این محصول به برخی نکات از جمله توجه به فضای مورد نظر، تنظیم لوله آب و غیره. همانطور که گفته شد یخچال فریزر اسنوا در چند سال اخیر تفاوت آنچنانی نداشتند؛ بنابراین تنظیمات یخچال اسنوای قدیمی نیز تفاوت آنچنانی با تنظیمات یخچال فریزر اسنوا تولیدی جدید ندارد و شما می‌توانید با همان گزینه‌ها و دکمه‌ها تنظیمات مورد نیاز را اجرا کنید.

این را نیز به یاد داشته باشید که تنظیمات دمای یخچال اسنوا در فصل‌های سرد سال و فصل‌های گرم سال متفاوت است. در پایان خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را با ما در زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.2 / 5. تعداد آرا: 48

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    مهسا
    آوریل 27, 2022

    سلام صدای موتور یخچال بالاست به نظر میاد اوتومات نمیکنه باید چیکار کنم

    ناشناس
    نوامبر 5, 2022

    سالی یه بار برای تعمیر میره.فقط ۵سال اول راضی بودم.

    ناشناس
    آوریل 8, 2023

    یخچال خیلی یخ میزنه اما رو چند بذارم همین مدل sn4_0250

لینک کپی شد!