تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین دستگاه تصفیه هوا کدام است؟

دستگاه تصفیه هوا چه مارکی بخریم؟

راهنمای خرید
زندگی در کلانشهرها و شهرهای بزرگ صنعتی باعث شده تا بسیاری از انسان‌ها با مشکل عمده‌ای به نام آلودگی هوا مواجه باشند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افراد شهرنشین، آلودگی هوا و وجود آلاینده‌ها در هوا است که این عامل سبب شده افراد بسیار زیادی بر اثر زندگی در شهرهای بزرگ، به انواع مختلف بیماری‌های تنفسی مبتلا شوند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک:وجود انواع ریز ذرات دیگری، علاوه بر مواد آلاینده در هوای تنفسی نیز باعث شده تا افراد از روش‌های مختلفی برای تصفیه هوا بهره گیرند. یکی از متداول‌ترین و موثرترین روش‌های جلوگیری از بیماری‌های تنفسی و آلودگی محیط مورد نظر، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه، نحوه کارکرد آن و بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی، در این مقاله از تصلا با ما همراه باشید.

ضرورت تصفیه هوا

آلودگی موجود در اکثر کلانشهرها با یکدیگر تفاوت داشته و می‌توان گفت نوع آلودگی شهرهای بزرگ و صنعتی با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، آلودگی کلانشهر بزرگی مانند تهران که در اغلب موارد به دلیل ترافیک ایجاد می‌شود، با آلودگی شهرهایی مانند اهواز که هوای آلوده‌ای پر از ریز ذرات و گرد و غبار دارد، متفاوت است. با توجه به تمامی این تفاوت‌ها در نوع و ساختار آلودگی هوا، باید برای تصفیه هوا در آن شهرها باید از روش‌های مختلفی استفاده کرد.

یکی از عقاید نامناسبی که بسیاری از افراد دارند، این است که آلودگی فقط در محیط بیرون وجود داشته و چنانچه افراد در روزهای آلوده داخل خانه بمانند، از آلودگی در امان خواهند ماند؛ در حالی که این عقیده، عقیده درستی نیست و در محیط سربسته‌ای مانند خانه یا محیط کار نیز عواملی وجود دارند که باعث آلودگی هوای تنفسی انسان‌ها می‌شوند.

لازم به ذکر است، آلودگی موجود در محیط سربسته مانند خانه، محیط کار و محیط آموزشی، به مراتب خطرناک‌تر و اثرگذارتر از آلودگی موجود در فضای باز است و حتما باید از روش‌ها و دستگاه‌هایی کاربردی برای تصفیه هوا استفاده کرد.

دستگاه‌های تصفیه هوا با استفاده از مکانیزم مناسب تصفیه و همچنین بهره‌گیری از سیستم فیلتراسیون مناسب، می‌توانند ۹۹% از آلایندگی‌های موجود در هوای محیط را حذف و تصفیه کنند و بدین ترتیب هوایی سالم و تمیز برای تنفس انسان‌ها به وجود آورند.

حتما بخوانید: محبوب ترین پارچ تصفیه آب در بازار ایران کدام است؟

تصفیه هوا محیط سربسته خانگی و اداری

امروزه، دستگاه‌های تصفیه هوا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که برای محیط اداری و آموزشی خریداری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر عوامل بیرونی و آلاینده‌هایی که در محیط بیرون وجود داشته و از طریق درب و پنجره وارد خانه و یا محل کار انسان‌ها می‌شوند، عوامل مختلف داخلی دیگری نیز وجود دارند که باعث آلودگی‌هایی در داخل خانه یا محیط سربسته اداری و آموزشی می‌شوند.

ذرات معلق موجود در هوا ناشی از پخت و پز و سرخ کردن برخی مواد غذایی، پوشش‌های الیافی مانند پوشش فرش و پرده، ذرات به‌وجود آمده از منسوجات و پارچه‌های موجود در خانه یا محل کار و گازهای شیمیایی که از محصولاتی مانند چوب و پلاستیک متصاعد می‌شوند، همه و همه از جمله مهم‌ترین عوامل ایجاد آلودگی در محیط خانه و محیط سربسته اداری و آموزشی هستند که باید توسط دستگاه تصفیه هوا، تصفیه شده و برای تنفس انسان مناسب باشند.

وجود آلاینده‌های هوای خارج خانه و آلاینده‌های شیمیایی داخل خانه سبب شده تا استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا نه تنها به عنوان یک ترجیح، بلکه به عنوان یک اولویت در زندگی بسیاری از افراد شهرنشین باشد.

حتما بخوانید: بررسی بهترین مارک‌های پارچ تصفیه آب

عوامل موثر بر کارکرد یک دستگاه تصفیه هوا مناسب

با توجه به ضرورت استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در محیط مختلف سربسته، انواع و مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارد که در حین خرید باید به برخی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های آنها توجه کرد و دستگاه تصفیه هوا مناسب با محیط مورد نظر را انتخاب کرد. در ادامه مطلب به برخی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل موجود در دستگاه‌های تصفیه هوا پرداخته شده است.

فضای تحت پوشش

دستگاه‌های تصفیه هوای مختلفی برای متراژهای مختلفی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتاق‌ها و فضاهایی که از متراژ ۳۰ مترمربع تا ۷۰ مترمربع هستند، می‌توان توسط دستگاه‌های تصفیه هوا، پوشش داد و هوای آن‌ها را تصفیه کرد.

البته ظرفیت دستگاه‌های تصفیه هوا بر اساس مترمکعب بوده و محدوده پوشش این دستگاه نیز باید بر حسب این مقدار بیان شود. در واقع، هرچه میزان دبی هوای عبوری از دستگاه بیشتر باشد، هوای تصفیه شده نیز بیشتر خواهد بود و بدین صورت هوای بیشتری در مدت زمان کوتاهی تصفیه خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید دستگاه، توجه به متراژ فضای مورد نظر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در خرید است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

صدای دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا مانند سایر تجهیزات و وسایل برقی نبوده و نمی‌توان گفت، استفاده از این دستگاه مختص ساعات خاصی از شبانه روز است و باید در مواقع خاص مورد استفاده قرار گیرد. دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به طور مداوم و یک‌سره در ۲۴ ساعت شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به اینکه این دستگاه می‌تواند به طور ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار گیرد، باید کم صدا بوده و با ایجاد سروصدا برای افراد حاضر در محیط مورد نظر مزاحمت ایجاد نکند. واحد صدای دستگاه تصفیه هوا دسی‌بل بوده و هرچه این عدد کمتر باشد، میزان صدای ایجاد شده نیز کمتر است. بنابراین در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا، توجه به میزان صدای ایجاد شده توسط دستگاه نیز یکی از مهم‌ترین عوامل است.

مصرف برق

همانطور که گفته شد، دستگاه تصفیه هوا از جمله دستگاه‌هایی است که می‌توان به‌صورت مداوم و ۲۴ ساعته مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل نیز اگر مصرف برق آن بسیار زیاد باشد، صرفه اقتصادی نداشته و باعث افزایش میزان برق مصرفی خواهد شد. البته بسیاری از سازندگان این دستگاه، برای کاهش میزان انرژی و برق مصرفی این دستگاه از استانداردهای برق استفاده می‌کنند. توجه به میزان برق مصرفی دستگاه تصفیه هوا نیز یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوا است.

انواع مکانیزم‌های فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا

تکنولوژی موجود در بخش فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا بسیار مهم است. به طور کلی می‌توان روش‌های فیلتراسیون موجود در دستگاه تصفیه هوا را به دو نوع تقسیم‌بندی کرد که در ادامه به توضیح هر یک از انواع و روش‌های فیلتراسیون می‌پردازیم.

فیلتراسیون فعال (Active)

در این نوع از فیلتراسیون، دستگاه تصفیه هوا با استفاده از یونیزه کردن آلاینده‌های هوا را از بین برده و باعث رسوب این آلودگی‌ها و آلاینده‌ها می‌شود. در این نوع از فیلتراسیون، علاوه بر حذف آلاینده‌ها، اوزون نیز تولید می‌شود و به همین دلیل برخی از فروشندگان به این دستگاه‌ها، دستگاه‌های تصفیه هوا اوزون‌ساز نیز می‌گویند.

گاز اوزون برای تنفس انسان بسیار خطرناک بوده و می‌تواند باعث به‌وجودآمدن مشکلاتی برای ریه‌های انسان شود. به همین دلیل خرید و استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا با سیستم فیلتراسیون فعال چندان جالب توجه و پرطرفدار نیست.

فیلتراسیون غیرفعال (Passive)

در این نوع از دستگاه‌ها، هوای آلوده توسط فن‌های مکنده وارد دستگاه تصفیه هوا شده و با گذر از فیلترهای موجود در دستگاه، تصفیه می‌شوند. هوای تصفیه شده، از سمت دیگر دستگاه تصفیه هوا به سمت بیرون خارج می‌شود. با توجه به اینکه این دستگاه هیچ نوع گاز اوزونی تولید نمی‌کند، برای سلامتی انسان نیز خطرناک نبوده و برای استفاده در محیط خانگی، یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

فیلترهای مختلفی در دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده می‌شوند. این فیلترها، در بخش‌ها و مراحل مختلف از دستگاه تصفیه هوا قرار دارند و برای اطمینان حاصل کردن از تصفیه مناسب هوای ورودی به کار برده می‌شوند. فیلترهای هپا (HEPA) و فیلترهای کربن اکتیو از جمله فیلتر دستگاه تصفیه هوا هستند که در دستگاه‌های تصفیه هوا قرار می‌گیرند.

علاوه بر فیلترهای هپا و فیلترهای کربن اکتیو، فیلترهایی با عنوان فیلترهای پیش تصفیه و اولیه نیز در این دستگاه‌ها قرار دارند که با به دام انداختن ذرات معلق و تصفیه آنها، هوای ورودی را تصفیه می‌کنند. فیلتر اولیه و پیش تصفیه موجود در دستگاه تصفیه هوا قابل شستشو است؛ اما فیلترهای هپا و فیلترهای کربن اکتیو قابل شستشو نبوده و باید بعد از ۴ ماه استفاده شبانه روزی تعویض گردند تا کارایی و عملکرد دستگاه تصفیه هوا مناسب باشد.

در دستگاه‌های تصفیه هوا، هوای ورودی به دستگاه با عبور از فیلتر اولیه، ذرات معلق موجود در هوا تصفیه می‌شود و در مرحله بعد نیز هوای عبور کرده از فیلتر اولیه، از فیلترهای هپا و کربن اکتیو عبور می‌کنند و بدین ترتیب، هوا تصفیه شده و پاک‌سازی می‌شود.

بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی

دستگاه تصفیه هوا چه مارکی خوبه؟؛ اغلب افرادی که قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را دارند، مدام این سوال را از خود و دیگران می‌پرسند و در انتخاب و خرید خود دچار تردید شده و نمی‌توانند یکی از دستگاه‌های تصفیه هوا را انتخاب کنند.

پیش از آن که بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی را معرفی کنیم، ذکر نکته‌ای جالب، مهم و حائز اهمیت است. با توجه به این که آلودگی‌ها و میزان آلاینده‌های موجود در هوای شهرهای بزرگ و کلانشهرها با یکدیگر متفاوت است، هر کشوری با توجه به هوای مناطق خود، دستگاه تصفیه هوایی را ساخته و از آن استفاده می‌کند. بنابراین برای عملکرد و کارایی بهتر دستگاه تصفیه هوا بهتر است تا هر کشوری دستگاه ساخته شده در کشور خود را مورد استفاده قرار دهد.

دانشمندان و مهندسان ایرانی توانسته‌اند با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز دنیا، بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی را ساخته و به بازار فروش عرضه کنند. دستگاه‌های تصفیه هوایی که قابلیت کار در آب و هوای ایران را دارند و می‌توانند هوای مورد نظر را تصفیه و پاک‌سازی کنند.

استفاده از برندهای ایرانی دستگاه تصفیه هوا نه تنها برای آب و هوای و مناطق ایران مناسب است، بلکه هنگام خرابی یکی از قطعات موجود در آن، چنانچه نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه باشد، می‌توان به راحتی و بدون دغدغه آن را تعویض کرد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی می‌پردازیم.

دستگاه تصفیه هوا پارس خزر

پارس خزر یکی از برندهای موفق و صاحب نام در بازار لوازم خانگی است. این برند ایرانی توانسته با تولید لوازم خانگی مناسب، رضایت اغلب خریداران و مشتریان خود را جلب کند. دستگاه تصفیه هوا پارس خزر نیز یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب ایرانی است که برای تصفیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وجود فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال در این دستگاه باعث شده تا فیلتراسیون این دستگاه عالی و رضایت‌بخش باشد. دستگاه تصفیه هوا پارس خزر مدل بلو اسکای، از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا است که توانایی تصفیه هوای ۹۵ متر مربع را دارد.

دستگاه تصفیه هوا جی پلاس GAP-J670I

این دستگاه یکی از بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی است که در داخل ایران و توسط شرکت گلدیران ساخته شده و عرضه می‌شود.

این دستگاه یکی از دستگاه‌های بسیار مناسب برای استفاده روزانه برای افراد است. این دستگاه علاوه بر خاصیت تصفیه هوا، بخور سرد نیز دارد که باعث می‌شود این دستگاه برای افرادی که آلرژی‌های فصلی و یا مشکلات تنفسی ریوی دارند نیز، مناسب و کاربردی باشد. دستگاه تصفیه هوا جی پلاس با دارابودن سنسور تشخیص آلودگی هوا می‌تواند به طور خودکار روشن شده و آلاینده‌های موجود در هوا را از بین برده و آنها را پاک‌سازی کند.

دستگاه تصفیه هوا نوجان

یکی از بهترین و مناسب‌ترین برندها دستگاه تصفیه هوا ایرانی، نوجان است. دستگاه تصفیه هوا نوجان با استفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو، قادر به تصفیه هوا تا ۹۹% هستند و توانایی پاک‌سازی هوا را دارند.

سایر دستگاه‌های تصفیه هوا

علاوه بر بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی که در قسمت بالا ذکر شد، دستگاه‌های دیگری نیز برای تصفیه هوا به‌کار برده می‌شوند که ایرانی نبوده و خارجی هستند. مهم‌ترین، پرفروش‌ترین و پرکاربردی‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا با برند خارجی عبارت‌اند از:

  • دستگاه تصفیه هوا هانیول (Honeywell) مدل Airtouch
  • دستگاه تصفیه هوا لایفا ایر LA352
  • دستگاه تصفیه هوا های تک مدل HI-AP800
  • تصفیه کننده هوا شیائومی مدل Pro
  • تصفیه کننده هوا سامسونگ مدل AC-G35
  • تصفیه کننده هوا شیائومی مدل max

این دستگاه‌ها از پرفروش‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا هستند که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند. این دستگاه‌ها، حسگر تشخیص آلودگی داشته و می‌توانند به صورت خودکار روشن شده و تمامی آلودگی‌های محیطی را از بین ببرند.

این دستگاه‌ها در حالت شب، با حذف تمام نورهای مزاحم باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شوند. سه مرحله فیلتر بسیار قدرتمند در این دستگاه‌ها، باعث می‌شود تمام آلودگی‌های موجود هوا از بین بروند.

سخن پایانی 

در طول این مقاله سعی کردیم تا شما را با دستگاه تصفیه هوا و ویژگی‌هایی که یک دستگاه تصفیه هوای خوب دارد، آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در پایان خوشحال می‌شویم اگر پیشنهادات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان درمیان بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!