تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

صفر تا 100 نحوه استفاده از بخارشو

بخارشو چه کاربردهایی دارد؟ آیا بخارشو ارزش خرید دارد؟

راهنمای استفاده
با وجود تعداد زیاد لوازم خانگی و دیگر وسایل واجب برای زندگی، مطمئنا نیازهایی غیرقابل انکار برای شستشو نیز به وجود آمده‌اند. امروزه دیگر نمی‌توان برای شتسشوی تمامی لوازم خانگی و دیگر وسایل به آب و مواد شوینده متوکل شد؛ زیرا این دو ماده نمی‌توانند شستشویی تمیز و بی‌دغدغه را برای ما رقم بزنند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک:یکی از جدیدترین تجهیزاتی که در سال‌های اخیر برای شستشوی سطوح پارچه‌ای و نرم مختلف در بازار توزیع شده، بخارشو است که استفاده از آن در کشورهای خارجی شدیدا رواج دارد. با وجود بخارشو، بسیاری از وسایل شستشوی سطوح کاملا فراموش شدند و دیگر استفاده چندانی در کشور ندارند.

اگرچه استفاده از بخارشو برای ایرانیان کمی دشوار بوده و بسیاری افراد به آن مسلط نیستند؛ اما می‌توان با فراگیری طرز از بخارشو، به عمده مشکلات در شستشوی سطوح پایان داد. البته مطمئن باشید طرز استفاده از بخارشو به قدری دشوار نیست که باعث ناامیدی و پشیمانی شما شود؛ بلکه شرح آموزش نحوه استفاده از بخارشو برای بهبود عملکرد و امکان استفاده بهینه از بخارشو انجام گرفته و در قالب این متن در اختیار شما گذاشته می‌شود. در ادامه این مطلب از تصویر صنعت لوازم الکترونیک، کار با بخارشو را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از بخارشو

قبل از این که نحوه استفاده از بخارشو را مطالعه کنید، بهتر است مزایای استفاده از این دستگاه را نیز بدانید. بخار شو به دلیل فناوری منحصر به فردی که دارد، می‌تواند بسیاری از کثیفی‌ها و چربی‌ها را به نحو احسن از بین برده و زیبایی را در سطح مورد نظر بازیابی کند. برای درک میزان اهمیت و کاربرد بخارشو، بهتر است نیم نگاهی به مزایای استفاده از بخارشو بیندازیم:

  • با بخارشو شما می‌توانید تمامی سطوح اعم از دیوار، زمین، روی فرش، روی بالشت، مبل، پتو، روی میز و هر سطحی که به فکرتان برسد را تمیز کنید. بخارشو نوعی فناوری خاص دارد و این باعث شده تا در شستشوی مبل و فرش، هیچ آسیبی به ظاهر هیچ‌یک نزند.
  • هرگونه میکروب، چربی، آلودگی و لکه با استفاده از بخارشو پاک می‌شود. حتی در مواقعی مشاهده شده که بخارشوهای باکیفیت و اصل، توانایی از بین بردن لکه جوهر از روی پارچه مبل را نیز داشته‌اند؛ البته برای این کار باید کار با بخارشو برای مبل را به خوبی باد بگیرید.
  • در صورتی که طرز استفاده از بخارشو را یاد بگیرید، می‌توانید مصرف آب و مواد شوینده را با آن به حداقل برسانید. در اوایل کار با بخارشو، طبیعتا مصرف آب با این وسیله بسیار زیادتر از حد نساب خواهد بود؛ اما زمانی که نحوه استفاده از بخارشو را فراگرفتید، متوجه میزان صرفه جویی خواهید شد.
  • بخارشوی یک وسیله بسیار مفید برای محیط زیست است؛ زیرا هیچ‌گونه آلودگی محیطی ایجاد نکرده و می‌تواند با حداقل مواد شوینده، سطوح بزرگی را شستشو دهد.

مراحل نحوه استفاده از بخارشو

حال که شناخت مختصری از بخارشو و مزایای استفاده از آن دارید، بهتر است به مبحث اصلی این مطلب بپردازیم. فراگیری نحوه استفاده از بخارشو برای فرش و دیگر سطوح، کمک می‌کند تا شما شستشوی سطح مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان و با صرفه‌جویی در آب انجام دهید. همچنین انجام برخی کارهای غیراصولی با بخارشو باعث افزایش استهلاک و از کارافتادگی زودهنگام آن می‌شود؛ مراحل ذکر شده در زیر را به صورت کاملا اصولی انجام دهید تا از مزایای کامل این دستگاه ارزشمند بهره ببرید.

روی سطح مورد نظر یک دستمال مرطوب بکشید

قبل از هرچیزی، بهتر است یک دستمال خیس بر روی سطح کثیف مورد نظرتان بکشید؛ این کار باعث می‌شود برخی آلودگی‌های سطحی در همان ابتدا از بین بروند و بخارشو بتواند بهتر از همیشه آلودگی اصلی را از بین ببرد. این کار در هنگام تمیز کردن فرش با بخارشو نیاز چندان واجبی به شمار نمی‌رود.

مخزن بخارشو را پر از آب جوش کنید.

در دومین مرحله از کار با بخارشو، باید مخزن آب بخارشو را پر از آب جوشیده کنید. توجه داشته باشید که آب داخل مخزن بخارشو جوشیده و گرم باشد؛ زیرا سیستم گرمایشی بخارشو تنها برای بخار کردن آب طراحی شده و گرم کردن آب سرد می‌تواند آسیبی غیرقابل بازیابی به سیستم آن وارد کند. دانستن چنین نکات حائز اهمیتی در طرز استفاده از بخارشوی فرش و مبل حیاتی است.
چنانچه تمایل دارید تا سطح مورد نظرتان به صورت کامل تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد، می‌توانید مقداری مواد شوینده غیرشیمیایی و ایمن در داخل مخزن بخارشو بریزید. البته توصیه می‌کنیم در طرز استفاده از بخارشو برای فرش و مبل، به یاد داشته باشید که نمی‌توان تمام گنجایش مخزن را پر از مواد شوینده کرد؛ زیرا ممکن است به مخزن و خود دستگاه آسیبی غیرقابل بازیابی بزند.

سیستم گرمایشی بخارشو را روشن کنید

روشن کردن بخار شو، مرحله دیگری است که دیگر نیاز به شرح آن وجود ندارد؛ زیرا برای این که نحوه استفاده از بخارشو را برایتان شرح دهیم، روشن بودن بخارشوی فرش و مبل نیاز است. عموما دکمه روشن و خاموش کردن بخارشوی کاملا مشخص و برجسته طراحی شده و می‌توان به سادگی آن را فِشرد و بخارشوی را روشن کرد.

بخارشوی را روی محل آلوده و کثیف بکشید

حال که دستگاه به صورت کامل آماده  شستشو تمیز کردن شده، به سادگی می‌توانید آن را روی سطح آلوده بکشید. اگر به دنبال تمیز کردن فرش با بخارشو هستید، بهتر است دستگاه را در راستای خاب فرش بکشید تا آلودگی‌های فرش به صورت کامل از بین بروند. توجه داشته باشید که در هنگام کشیدن بخارشو در راستای خاب فرش، بخار به خوبی از دستگاه خارجی شود و تماس کافی با محل آلوده داشته باشد؛ در غیر این صورت نحوه استفاده از بخار شوی به نحو احسن انجام نخواهد گرفت.

حتما بخوانید: بهترین برندهای بخارشوی موجود در بازار

تا زمانی که لکه و آلودگی مورد نظر پاک نشده، به کشیدن بخارشو ادامه دهید.

بعد از این مرحله، دیگر نکته خاصی برای شرح طرز استفاده از بخارشو برای مبل و فرش وجود ندارد. باید انقدر بخارشو را روی سطح لکه‌دار بکشید که آلودگی و لکه آن از بین برود؛ چنانچه از بین بردن این لکه کار دشواری باشد، باید از برخی تجهیزات و مواد شوینده بهتر و پیشرفته‌تر استفاده کنید. اگرچه دستگاهی بهتر و پیشرفته‌تر از بخارشوی فرش و مبل برای شستشوی سطوح مختلف در بازار وجود ندارد؛ پس می‌توان گفت از بین بردن لکه با اصول نحوه استفاده از بخار شوی، آخرین امید شماست.

طرز کار با بخارشو برای فرش

عموما عمده افراد برای تمیز کردن فرش با بخارشو، این دستگاه را خریداری می‌کنند و می‌توان گفتن شستشوی فرش مهم‌ترین کاربرد این دستگاه است. بخار به تنهایی می‌تواند تاثیری بهتر و بیشتر از تمامی مواد شوینده دیگر داشته باشد و تمامی لکه‌های موجود در روی فرش را از بین ببرد.

البته همان طور که می‌دانید، اکثر فرش‌ها امروزه دارای خاب هستند که می‌تواند نکته تاثیر گذاری در نحوه استفاده از بخار شوی باشد. ترجیها بخارشو را در راستای خاب فرش بکشید تا بخارشو به صورت روان و صحیح روی لکه حرکت کند و با بخار، لکه را از بین ببرد. به یاد داشتن چنین نکات حائز اهمیتی در تمیز کردن فرش با بخارشو بسیار اهمیت داشته و می‌توانند میزان تاثیر در از بین بردن لکه و آلودگی را افزایش دهند.

طرز استفاده از بخارشو برای مبل

شستشوی لایه بیرونی و ظاهری مبل با استفاده از بخارشو، بسیار ساده و مطمئن است. تنها نکته‌ای که باید در نحوه استفاده از بخار شوی برای مبل به یاد داشته باشید، جنس پارچه و ساختار ظاهری مبلمان است؛ زیرا امروزه مبلمان با انواع مختلف و با پارچه‌های نخی، چرمی، پشمی و متریال‌های مشابه ساخته می‌شوند.

برخی از این مبلمان، ممکن است در برابر بخار و رطوبت آن واکنشی ناخوشیاند داشته باشند؛ به نحوی که لکه‌ای بزرگ بر روی ناحیه مرطوب مبلمان بیفتد. توصیه می‌کنیم بخارشو را تنها در مبل‌های نخی و و پارچه‌ای استفاده کنید؛ زیرا به احتمال زیاد مبل‌های چرم در مقابل دمای بسیار بالا و رطوبت بخارشو خراب شده و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند.

نحوه استفاده از بخارشو برای دیوار

یکی از ترفندهای بسیار کاربردی برای شستشوی دیوار و برق انداختن آن، استفاده از بخارشو است. با استفاده از بخارشو، شما می‌توانید تمامی لکه‌ها و آلودگی‌های به جا مانده از دست افراد را پاک کنید و زیبایی و شفافیت دیوارهای مختلف را به شکل روز اول بازگردانید.

البته قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که نباید هنگام شستشوی دیوار رنگ شده بخارشو را در دمایی بالا قرار بدهید؛ زیرا ممکن است رنگ در اثر دمای بالای این دستگاه از بین برود و هزینه‌ای اضافی برایتان ایجاد شود. همچنین استفاده از بخارشو در دیوارهایی که روی آن‌‌ها کاغذ دیواری وجود داشته باشد، ریسک بزرگی است و عمده افراد ارزش لکه‌های کوچک و آلودگی‌های جزئی را به اندازه‌ای نمی‌بینند که کاغذ دیواری خانه خود را خراب کنند.

نکات مهم در طرز کار با بخارشوی فرش و مبل

تمامی مطالب ذکر شده، برای شرح آموزش نحوه استفاده از بخار شوی به شما بود؛ در نهایت، دانستن برخی نکات مهم در مورد این وسیله، باعث می‌شود بتوانید به نحو احسن و بدون بروز هیچ مشکل خاصی از بخارشو استفاده کنید. تمامی این نکات را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با استفاده از بخارشو، سطوح کثیف و آلوده خود را براق و پاکیزه کنید.

با بخارشو، سطوح کاغذی و لطیف را شستشو ندهید

نکته حائز اهمیتی که در هنگام استفاده از بخارشو باید به آن توجه داشت، جنس و ساختار سطح مورد نظر است. اگر سطح آلوده دارای کاغذی باشد، توصیه ما عدم استفاده از بخارشو است؛ زیرا بخارشو می‌تواند سطح کاغذی را خیس کرده و به صورت کامل آن را دور انداختنی کند. در بخش طرز استفاده از بخارشو برای دیوار نیز ذکر کردیم که اگر دیوار خانه شما کاغذ دیواری داشته باشد، استفاده از بخارشو برای از بین بردن که‌های آن اشتباه محض است.

حتما بخوانید: بخارشو چه کاربردی دارد؟ /راهنمای کاربرد بخارشو

بخارشو، وسیله ای برای گردگیری کالاهای دیجیتال نیست

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در مواقع بسیاری افراد آن را انجام می‌دهند، گردگیری کالاهای دیجتال و نمایشگرهای الکترونیک است. این تجهیزات به هیچ وجه نمی‌توانند در مقابل بخار داغ مقاومت کنند و احتمال خرابی قطعات آن‌ها بسیار بالاست. چنانچه می‌خواهید روی این تجهیزات و سخت‌افزارها را تمیز کنید، توصیه می‌شود این کار را با یک دستمال نرم و مرطوب انجام دهید تا به خوبی تمیز و پاکیزه گردد.

استفاده از بخارشو برای از بین بردن لکه روی پارچه‌های ظریف صلاح نیست.

برخی از انواع پارچه‌های ظریف وجود دارد که مقاومت آن‌ها در مقابل دمای بالا و رطوبت بسیار پایین است؛ به حدی که افراد نتوانند آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازند. توصیه می‌کنم به هیچ وجه از بخارشو برای از بین بردن لکه‌های این پارچه‌ها استفاده نکنید؛ زیرا خود بخارشو می‌تواند موجب ایجاد شدن یک لکه بزرگ روی آن‌ها شده و سلامت و ظرافت را آن‌ها را از بین ببرد. در طرز استفاده از بخارشو همواره ذکر می‌شود که این دستگاه برای شستشوی اجسام و پارچه‌های سفت و سخت به کار برده می‌شود.

با افزایش دما و میزان بخار بخارشو، سطح تمیزتر می‌شود

آخرین نکته‌ای که برای شما شرح می‌دهیم، تاثیر افزایش دما و میزان بخار در شستشو با بخارشو است که می‌تواند در مواقعی برایتان کاربردی و مفید باشد. اگر فکر می‌کنید میزان آلودگی و بزرگی لکه سطح مورد نظر به قدری زیاد است که بخار عادی بخارشو نمی‌تواند آن را از بین ببرد، می‌توانید دما و میزان بخار آن را بالا ببرید؛ زیرا این کار تنها راه و بهترین شیوه برای بهبود شسشتو با بخارشو است و می‌توان با این کار عمده آلودگی‌های موجود روی سطوح را از بین برد. توصیه می‌شود همواره در کنار آموزش نحوه استفاده از بخارشو، چنین نکاتی را به یاد داشته باشید و آگاهی خود را از ترفندهای افزایش بهره‌وری بخارشو بالا ببرید.

تصلا، همراه همیشگی شما در خرید

در این مطلب، اطلاعاتی کامل در مورد نحوه استفاده از بخارشو را در اختیارتان قرار دادیم. تمامی نکات مهم در مورد استفاده از بخارشو را مطالعه کرده و با استفاده از آن‌ها، سطوح آلوده و لکه‌دار مورد نظرتان را پاک کنید؛ همچنین اگر علاقمند به مطالعه مطالب بیشتر در این حوزه هستید، می‌‌توانید به وبسایت رسانه تصلا مراجعه کنید. رسانه تصلا با شرح راهنمای خرید اجناس مختلف، سعی کرده تا بستری مناسب و امن را در بازار برای کاربران خود ایجاد کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!