تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه رسوب کتری برقی را از بین ببریم؟

رسوب‌زدایی کتری برقی با روش‌های ساده خانگی

راهنمای استفاده
زنان خانه دار راه حل‌هایی برای این مشکل قدیمی پیدا کرده‌اند که اکثرشان خانگی است و سینه به سینه به گوش ما رسیده اما، از آنجایی که سال‌های زیادی از عمر کتری برقی نمی‌گذرد و این مشکل در کتری‌های برقی هم وجود دارد؛ شاید بسیاری تصور کنند راه‌حل‌های قدیمی جوابگوی رسوب‌زدایی کتری‌های برقی نباشد.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: زنان خانه دار راه حل‌هایی برای این مشکل قدیمی پیدا کرده‌اند که اکثرشان خانگی است و سینه به سینه به گوش ما رسیده اما، از آنجایی که سال‌های زیادی از عمر کتری برقی نمی‌گذرد و این مشکل در کتری‌های برقی هم وجود دارد؛ شاید بسیاری تصور کنند راه‌حل‌های قدیمی جوابگوی رسوب‌زدایی کتری‌های برقی نباشد.

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد که در خانه‌های خود از کتری برقی استفاده می‌کنند به دنبال راه‌حل این مشکل می‌گردند. در مطلب راهنمای رسوب زدایی کتری برقی همانطور که از عنوان پیداست، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و همه چیز را درباره رسوب زدایی کتری برقی بررسی کنیم.

بنابراین اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سوال که چگونه می‌توان کتری‌های برقی را رسوب زدایی کرد به این صفحه رسیده‌اید، در جای درستی هستید. تا انتهای این مطلب از وبسایت تصویر صنعت لوازم خانگی با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:  قیمت کتری برقی کدام برند ارزان تر است؟

رسوب ها چه مشکلی برای کتری برقی ایجاد می کنند؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که رسوب فقط مخصوص کتری‌ها و سماورهای عادی است و با خرید یک کتری برقی از چنین مشکلاتی راحت می‌شوند. کتری برقی اگرچه مزایایی مانند بالا بردن سرعت جوش دارد اما متاسفانه بسیار سریع‌تر از کتری‌های عادی جرم می‌گیرد و برای جلوگیری از چنین پیشامدی باید توجه بیشتری به این کتری‌ها کرد.

قبل از هر چیز باید به پاسخ این سوال بپردازیم که رسوب‌ها چه مشکلی برای کتری برقی ایجاد می‌کنند و اصلا چرا باید به دنبال راه‌حل مناسبی برای رسوب‌زدایی باشیم؟

وقتی که کتری برقی شما رسوبات آهکی را به خود جذب می‌کند، علاوه بر اینکه ظاهر زشتی برایش ایجاد می‌شود، آب را نیز بد رنگ و بد بود می‌کند و در نهایت کیفیت آب در حال جوش را پایین می‌آورد. این موارد را می‌توان به طور خلاصه از مضرات رسوب کتری دانست.

بنابراین قبل از اینکه کتری برقی‌تان رسوب بگیرد، باید راهکارهایی برای جلوگیری از آن بیاندیشید. برای مثال می‌توانید، روزی یک مرتبه کتری برقی خود را با حوله مرطوب تمیز کرده و با یک دستمال خشک و تمیز آن را خشک نمایید. این کار در صورتی که به یکی از عادت‌های روزمره‌تان تبدیل شود کتری به هیچ عنوان رسوب نخواهد گرفت.

اما در صورتی که کتری برقی‌تان رسوب گرفت و به فکر از بین بردن این رسوب افتادید، می‌توانید از روش‌های مختلفی که برای رسوب‌زدایی کتری وجود دارد استفاده کنید.

اگرچه روش‌های متنوعی وجود دارد اما چیزی که در همه آنها مشترک است و بسیار توصیه می‌شود این است که در جریان رسوب‌زدایی به هیچ عنوان نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد زیرا بسیار برای سلامت انسان ضرر دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین این روش‌ها اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

از بین بردن رسوب کتری برقی با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین یکی از راه‌حل‌های قدیمی و امتحان پس داده برای از بین بردن رسوب کتری است که در کتری‎های برقی هم کاربرد دارد. در این روش باید مقداری جوش شیرین درون محفظه کتری بریزید و سپس با کمک یک دستمال مرطوب آن را به بخش‌های مختلف کتری بمالید.

راه حل دیگر این است که جوش شیرین را با آب مخلوط کنید درون کتری بریزید و بگذارید تا کمی بجوشد. اگر مقداری پودر کربنات هم به این محلول اضافه نمایید، یقینا نتیجه بهتری خواهید گرفت. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از هر کدام این دو روش، پس از پایان کار کتری را به خوبی بشویید تا جوش شیرین‌ها از بدنه کتری پاک شود.

از بین بردن رسوب کتری برقی با سرکه

روش دیگری که می‌توانید به کمک آن رسوب‌زدایی کتری برقی را انجام دهید، استفاده از سرکه است. این روش هم قدیمی است و برای کتری‌ها و سماورهای عادی هم استفاده می‌شود. برای استفاده از سرکه در عمل رسوب‌زدایی هم دو روش وجود دارد. روش اول این است که آب و سرکه را به نسبت مساوی درون کتری بریزید و آن را روشن کنید.

پس از به جوش آمدن آب کتری را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس یک دستمال را با همین محلول داخل کتری مرطوب کنید و بیرون کتری را به کمک آن تمیز کنید.

با کمک یک برس یا مسواک هم داخل کتری را کاملا تمیز کنید و زمانی که خیال‌تان راحت شد دیگر رسوبی باقی نمانده است، چند بار کتری را با آب عادی پر کنید و اجازه دهید جوش بیاید تا بوی سرکه از بین برود.

در روش دوم دو پیمانه سرکه و یک پیمانه آب را درون کتری ریخته و بگذارید تا یک شبانه روز همانجا باقی بماند. پس از آن می‌بینید که رسوب کتری کنده شده و به راحتی می‌توانید آن را از بدنه جدا کنید. پس از اتمام این روش نیز چند بار آب خالی را داخل کتری جوش بیاورید تا بوی سرکه از بین برود.

حتما بخوانید: علت تغییر رنگ لوازم برقی سفید و نحوه از بین بردن زردی

از بین بردن رسوب کتری برقی با آبلیمو و لیمو

یکی دیگر از روش‌های خانگی که می‌توان برای از بین بردن رسوب کتری برقی از آن استفاده کرد، استفاده از لیمو یا آب لیمو است. در این روش ابتدا باید کتری برقی را پر از آب کنید درون آن دو عدد لیمو یا یک فنجان آبلیمو بریزید. سپس کتری را روشن کنید تا آب جوش بیایید و سپس آن را خاموش کنید.

صبر کنید تا خنک شود. سپس آب کتری را خالی کنید و با کمک یک دستمال آغشته به جوش شیرین رسوبات باقی مانده را تمیز کنید. در نهایت هم چند بار کتری را با آب خالی پر کنید و اجازه دهید تا آب جوش بیاید و کتری تمیز شود. اگر به بوی سرکه حساسید این روش می‌تواند انتخاب بهتری برایتان باشد.

از بین بردن رسوب کتری برقی با سیب، سیب زمینی و گلاب

این روش مانند سه روش قبلی مشهور نیست بنابراین امکان دارد کمتر به گوشتان خورده باشد. در این روش کافی است سیب و سیب زمینی را پوست بگیرید؛ پوست‌شان را همراه با آب داخل کتری برقی بریزید و اجازه دهید تا جوش بیایید. سپس یک اسفنج بردارید و رسوب‌ها را پاک کنید.

همچنین اگر طرفدار روش‌های خانگی نیستید، می‌توانید یک رسوب گیر از بازار تهیه کنید و از آن استفاده کنید. طرز استفاده از رسوب‌گیر کتری بسیار آسان است و وقت کمتری نسبت به روش‌های بالا از شما خواهد گرفت. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از روش‌های خانگی از این وسیله استفاده کنند.

نکات مهم درباره رسوب گیری کتری برقی

  • برای اینکه کتری برقی‌تان رسوب نگیرد باید هر روز آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و سپس خشک کنید.
  • هر دو ماه یک بار کتری را کاملا بشویید و سعی کنید از مناطق دور از دسترسش نیز غافل نشوید.
  • اجازه ندهید آب برای مدت طولانی در کتری‌تان باقی بماند. این کار هم جرم ایجاد می‌کند و هم باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.
  • سعی کنید برای رسوب‌زدایی کتری برقی از روش‌های خانگی استفاده کنید و به هیچ عنوان سمت استفاده از مواد شیمیایی نروید. زیرا این مواد بسیار سلامتی شما و اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد.
  • روش‌هایی مانند حرارت دادن به کتری، قرار دادن آندر فریزر و… نیز می‌تواند در رسوب زدایی مفید باشد. اما بهتر است از همان روش‌های قدیمی که آزمونشان را پس داده‌اند استفاده کنید.
  • همچنین زمانی که یک کتری نو خریدید برای اینکه جلوی رسوب گیری آن را بگیرید، داخل آن گوش ماهی بیاندازید. گوش ماهی می‌تواند آهک موجود در آب را حل کند و به همین دلیل از رسوب گرفتن کتری جلوگیری می‌نماید.
  • بسیاری از کارشناسان معتقدند رسوب کتری حاوی منیزیم و کلسیم است و بنابراین وجود مقادیری از آن ضرر که ندارد هیچ سود هم می‌رساند اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این رسوب بیش از اندازه لازم شود.
  • هنگام تمیز کردن رسوب کتری با دستمال و اسفنج مرطوب آن را از برق خارج کنید.

کلام آخر

در مطلب راهنمای رسوب گذاری کتری برقی هر آنچه را که لازم بود درباره از بین بردن رسوب کتری بدانید بیان کردیم. چند روش خانگی مفید را به شما معرفی کردیم که با کمک آنها می‌توانید مشکل رسوب کتری را حل کنید و در پایان هم به نکاتی اشاره کردیم که دانستن آنها توسط هر کسی که در خانه خود از کتری برقی استفاده می‌کند ضروری است.

حالا می‌دانید که در صورت مواجه شدن با این مشکل چگونه باید آن را حل کنید. اگر شما هم تجربه ای درباره رسوب زدایی کتری دارید و یا روش مفیدی برای از بین بردن رسوب کتری می‌شناسید حتما تجربه خود را به ثبت برسانید تا دیگران هم بتوانند از ان استفاده کنند. اگر نکته دیگری درباره رسوب زدایی کتری برقی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!