تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی تلویزیون دوو از نظر کیفیت تصویر، صدا و مشکلات آن

خرابی و مشکلات تلویزیون دوو به چه علت است؟

راهنمای خرید
انتخاب و خرید یک تلویزیون مناسب، بستگی به ملاک‌های مختلفی دارد که باید در هنگام خرید به یاد داشته باشید. تلویزیون‌های دوو نیز مانند بیشتر برندهای لوازم خانگی، دارای نقاط قوت و نیز نقاط ضعف هستند. در این مقاله از سایت تصلا قصد داریم به بررسی خرابی و مشکلات تلویزیون دوو پرداخته و آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: انتخاب و خرید یک تلویزیون مناسب، بستگی به ملاک‌های مختلفی دارد که باید در هنگام خرید به یاد داشته باشید. تلویزیون‌های دوو نیز مانند بیشتر برندهای لوازم خانگی، دارای نقاط قوت و نیز نقاط ضعف هستند. در این مقاله از سایت تصلا قصد داریم به بررسی خرابی و مشکلات تلویزیون دوو پرداخته و آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

لازم به توضیح است در دنیا برندی به نام دوو وجود ندارد و تولیدات دوو موجود در بازار در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شوند. بنابراین قبل از هر موضوعی لازم است این نکته را در نظر داشته باشید و متحمل هزینه اضافه صرفا به دلیل نام برندی که وجود ندارد و در خط تولید سایر تلویزیون‌های داخلی همچون اسنوا تولید می‌شود و منو و امکانات عینا مشابهی دارد، نشوید.

با این حال و از آنجایی که این تولیدات در بازار موجود است و مورد استفاده مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، در ادامه سعی کردیم راهنمایی‌های لازم در این زمینه را ارائه دهیم.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

برای خرید تلویزیون دوو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امروزه اکثر تلویزیون‌ها قابلیت‌های بسیار گسترده و به‌روزی دارند، برای مثال برخی از تلویزیون‌ها قابلیتی به نام اسمارت دارند، این قابلیت باعث می‌شود تا تلویزیون بتواند به اینترنت متصل شده و امکان جست و جو در وب را داشته باشند.

همچنین بسیاری از تولیدکننده‌های تلویزیون، قابلیت پخش سه بعدی را بر روی تلویزیون‌های خود اجرا کرده‌اند و این ویژگی را می‌توان یکی از پارامترهای مثبت در تولید تلویزیون به شمار آورد. البته برخی از این ویژگی‌های موجود در این تلویزیون‌ها، چندان هم کاربردی نیستند؛ برای مثال داشتن قابلیت سه بعدی و یا قابلیت اسمارت تلویزیون شاید برای عده کمی از افراد در اولویت خرید قرار بگیرد چرا که این ویژگی‌ها بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های دیگری مانند کیفیت بالا در ارائه تصاویر، کیفیت مطلوب صدا، نوع نمایشگر، کیفیت صفحه نمایش، هوشمند و یا غیرهوشمند بودن آن، سایز تلویزیون، بودجه مورد نظر برای خرید و برخی دیگر از عوامل، همگی در خرید تلویزیون موثر خواهند بود. بهتر است در انتخاب تلویزیون مناسب دقت کنید تا بعدها دچار خرابی و مشکلات تلویزیون دوو نشوید.

حتما بخوانید: کیفیت تلویزیون دوو چگونه است؟

بررسی تلویزیون دوو

در ادامه قرار است به بررسی مشخصات، خرابی‌ها و مشکلات تلویزیون دوو بپردازیم. دوو یکی از معروف‌ترین برندهایی است که به تولید انواع تلویزیون پرداخته و توانسته جای خود را در میان مشتریان باز کند. در حال حاضر بیشتر تلویزیون‌های تولید شده توسط این شرکت دارای قابلیت اتصال به وب هستند.

تلویزیون‌های دوو در سه دسته کلی Full HD، HD و Ultra HD تقسم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این دستگاه‌ها نیز در دو سری K و H طراحی و وارد بازار شده‌اند. امکانات و ویژگی‌های هر کدام از این محصولات با هم متفاوت خواهد بود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

کیفیت تصویر تلویزیون دوو

شرکت دوو اقدام به تولید انواع تلویزیون‌های مختلف کرده و از همین رو تمامی تلویزیون‌های دوو دارای کیفیت تصویر عالی نخواهند بود.

برای مثال دوو درتلویزیون ۳۲ اینچی خود ویژگی ۲۰۰۰H را ارائه کرده است که کیفیت تصویر در آن یک مگاپیکسل و زولوشن تصویر بسیار بالاست.

یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت تصویر تلویزیون دوو، سایز آن‌هاست. بنابراین بهتر است در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید، چرا که یکی از دلایل مشکلات تلویزیون دوو، کیفیت پایین تصاویر آن خواهد بود.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین ساندبار

کیفیت صدا در تلویزیون‌های دوو

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در خریداری تلویزیون دوو، کیفیت صدای آن است. همان طور که می‌دانید تمامی تلویزیون‌ها دارای کیفیت صدای یکسانی نخواهند بود، از همین رو بهتر است در هنگام خرید تلویزیون این نکته را در نظر داشته باشید. حتی اگر کیفیت تصویر تلویزیون علی هم باشد، نبود صدای خوب می‌تواند لذت تماشای فیلم و سریال و یا گوش دادن به آهنگ را از شما سلب کند.

کم شدن کیفیت صدای تلویزیون، نشان از خرابی و مشکلات تلویزیون دوو خواهد داشت. البته بیشتر تلویزیون‌های دوو، کیفیت صدای خوبی ندارند. بلندگوهای این تلویزیون‌ها قدرتی کمتر از ۱۰ وات دارند و خروجی بلندگوهای آن‌ها ۲۰ وات است.

از همین رو نباید به دنبال انتشار صدای بلند و عمیق از این تلویزیون‌ها باشید البته در مدل‌های LED این تلویزیون‌ها، کیفیت صدا بالا خواهد بود؛ بنابراین اگر به دنبال تلویزیون دوو با کیفیت صدای بالا هستید، این نوع از تلویزیون‌های دوو برای شما مناسب خواهند بود.

حتما بخوانید: بررسی مدل‌های تلویزیون جی پلاس

علت خرابی تلویزیون‌های دوو

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به خرابی و مشکلات تلویزون دوو شده و آن را خراب کند. از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل خرابی و مشکلات تلویزیون دوو می‌توان به شکسته شدن پنل تلویزیون، آب خوردن به قسمت‌های مختلف تلویزیون، کند شدن تصویر تلویزیون، سولفاته شدن، دوتایی شدن تصویر تلویزیون و بسیاری از مشکلات دیگر اشاره کرد.

توجه داشته باشید که مشکلات تلویزیون دوو، به خصوص اگر در ناحیه صفحه نمایش تلویزیون باشد، نیازمند مراجعه به تعمیرکار متخصص خواهد بود.

بهتر است با مشاهده کوچکترین اختلالی در صفحه نمایش تلویزیون دوو، آن را نزد تعمیرکار ببرید، چرا که تاخیر در انجام این کار منجر به بزرگ‌تر شدن مشکل و بیشتر شدن هزینه تعمیر آن خواهد شد.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

خرابی و مشکلات تلویزیون دوو به چه علت است؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون دوو، وجود و پیدایش مشکلات در پنل آن است. این خرابی ممکن است به شکل‌های مختلفی در تلویزیون ایجاد شود. یکی از شایع‌ترین این مشکلات ایجاد خط افقی در تصویر است.

از جمله دلایلی که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شود، استفاده طولانی مدت از تلویزون و یا گرما است.

گرما می‌تواند به دلیل استفاده بیش از اندازه از تلویزیون بوده و یا به دلیل قرارگیری تلویزیون در جای نامناسب باشد. بنابراین به یاد داشته باشید که بهتر است جای مناسبی برای تلویزیون خود انتخاب کرده و آن را در جلایی که قرار ندهید که در معرض گرما باشد.

از قرار دادن تلویزیون در جایی که آفتاب مستقیم به آن می‌تابد نیز جلوگیری کنید. همچنین از استفاده طولانی مدت تلویزیون بپرهیزید.

در صورت به وجود آمدن این مشکل، باید پنل تلویزون را تعویض کنید، برای این کار بهتر است به سراغ یک تعمیرکار باتجربه رفته و از پنل باکیفیت برای تعویض استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از پنل بی‌کیفیت منجر خواهد شد تا خیلی زود دوباره مجبور به تعویض آن شوید، بنابراین بهتر است یکبار اندکی بیشتر هزینه کنید تا پنل باکیفیتی برای تعمیر مشکلات تلویزیون دوو خود قرار دهید.

حتما بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

کم نور شدن و تاریک شدن صفحه تلویزیون دوو نشان دهنده چیست؟

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون دوو، کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون و یا تاریک شدن کامل آن است. برخی از اوقات، تنها بخشی از تصویر تلویزیون تاریک شده و گاهی نیز تمام صفحه تاریک می‌شود. به طور معمول این اتفاق مربوط به بخش Back Light در پنل تلویزیون دوو است.

رفع این مشکل نیز تنها از عهده تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای در زمینه تعویض Back Light برخواهد آمد. البته در این شرایط نیازی به تعویض پنل نخواهید داشت و تنها با استفاده از قطعات یدکی قادر به حل این مشکل خواهید بود. بنابراین در صورت بروز این مشکل خیلی زود به تعمیرکار مراجعه کنید.

چرا به هم ریختگی رنگ‌ها در تلویزیون دوو رخ می دهد؟

به هم ریختگی رنگ‌ها یکی دیگر از مشکلات تلویزیون دوو است که ممکن است برای شما رخ دهد. در این حالت ممکن است رنگ تصاویر با هم ادغام شده، یک رنگ در تمام و یا بخشی از تصویر غیرعادی شده و یا هاله‌ای رنگی در اطراف تصویر ایجاد شود.

این مشکل نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات تلویزیون دوو است که مربوط به ابتدایی‌ترین لایه پنل، یعنی Liquid است. برای حل مشکل به هم ریختگی رنگ‌ها، باید اقدام به تعویض پنل نمایید. همان طور که گفتیم برای تعویض پنل باید نزد تعمیرکار حرفه‌ای رفته و یک پنل باکیفیت را جایگزین پنل خراب تلویزیون دوو خود کنید.

حتما بخوانید: ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

سوختگی پیکسل‌های تلویزیون دوو چه زمانی رخ می دهد؟

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون دوو، سوختگی پیکسل‌های آن است. هر پیکسل دارای ۳ عدد ساب است که باعث ایجاد رنگ‌ها در تصویر می‌شود و هر کدام از این پیکسل‌ها به صورت ترانزیستورهایی تحت کنترل عمل می‌کنند.

اگر هر کدام از این بخش‌ها سوخته و یا دچار مشکل شود، در اصطلاح گفته می‌شود پیکسل سوخته است. محل پیکسل‌های سوخته در تلویزیون دوو، به صورت نقاط سفید و یا روشن دیده می‌شود. توجه داشته باشید در صورت به وجود آمدن این مشکل، به هیچ وجه نباید آن را با اشیا نوک تیز دست کاری کرد. بلکه بهترین راه، کمک گرفتن از یک فرد متخصص و تعمیرکار حرفه‌ای تلویزیون است.

حتما بخوانید: تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال؟

معایب تلویزیون دوو

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هر کدام از لوازم خانگی و تلویزیون‌ها در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز هستند. در ادامه قرار است به مهم‌ترین معایب تلویزیون دوو اشاره کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

نداشتن صدای قوی

یکی از معایب تلویزیون دوو نداشتن کیفیت صدای مناسب است. متاسفانه هیچ کدام از تلویزیون‌های دوو برای ایجاد صدای عمیق و غنی مناسب نبوده و دارای بلندگوهایی با طراحی ساده هستند. به غیر از مدل‌های LED، قدرت بلندگوها سایر مدل‌ها، کمتر از ۱۰ وات بوده و خروجی آن‌ها زیر ۲۰ وات است.

ضعیف بودن پنل تلویزیون دوو

یکی دیگر از معایب تلویزیون دوو، ضعیف بودن پنل آن است که منجر می‌شود تا این پنل در معرض آسیب‌های فراوانی قرار گرفته و مشکلات تلویزیون دوو را به وجود می‌آورد.

بهم ریختگی رنگ ها

از جمله معایب تلویزیون دوو به هم ریختگی رنگ‌ها است که این مشکل ممکن است به صورت‌های مختلفی در تلویزیون شما ایجاد شده باشد. وجود هاله در اطراف تصاویر، ادغام و یا غیرعادی شدن رنگ‌ها، از جمله مشکلات تلویزیون دوو بوده و جزو معایب آن به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: تفاوت تلویزیون hd با full hd و ۴k چیست؟

کم نور و یا تاریک شدن صفحه تلویزیون

این اتفاق نیز ممکن است به دلیل خرابی در بخش Back Light بوده و نیازمند تعویض این قطعه خواهد بود.

آیا تلویزیون دوو خوب است؟

با بررسی مشکلات تلویزیون دوو یکی از سوالاتی که برای مخاطبان ایجاد می‌شود، این است که آیا تلویزیون دوو خوب است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، تلویزیون دوو نیز همچون بسیاری از محصولات دیگر دارای مزایا و معایبی است. با وجود مشکلات تلویزیون دوو، باز هم این محصول یکی از محصولاتی است که بسیاری از افراد آن را خریداری کرده و از خرید خود نیز رضایت دارند.

وجود قابلیت‌های هوشمندی مانند سیستم سه بعدی و یا قابلیت اسمارت در این تلویزیون باعث شده تا بسیاری از افراد، طرافدار پروپاقرص آن شده و آن را خریداری کنند. البته دوو در مدل‌های جدید خود به تولید تلویزیون‌های دارای پردازنده‌ها و گرافیک‌های هسته‌ای بالاتر پرداخته و کیفیت محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

این برند، تلویزیون‌های متعددی با قابلیت‌ها و کیفیت‌های مختلفی تولید کرده است و شما می‌تواند با توجه به بودجه خود یکی از مدل‌های این تلویزیون را خریداری کرده و از تماشای فیلم و سریال در آن لذت ببرید. طبیعی است که هر چه هزینه بیشتری برای خرید صرف کنید، کیفیت و امکانات محصول خریداری شده نیز بیشتر خواهد بود.

نظرات درباره تلویزیون دوو

برای این که بتوانید تصمیم بهتری برای خرید یک محصول بگیرید، و کمتر دچار مشکلات تلویزیون دوو شوید، می‌توانید نظرات سایر افراد در این مورد را جویا شده و بعد از آن مناسب‌ترین تصمیم را بگیرید.

این نظرات درباره تلویزیون دوو می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نوع تلویزیون کمک کند. می‌توان گفت بسیاری از افراد از خرید تلویزیون دوو رضایت داشته و از این برند به عنوان برندی بسیار باکیفیت یاد می‌کنند.

البته توجه داشته باشید نیاز هر کدام از افراد در خرید تلویزیون و نیز نوع تلویزیون انتخابی نیز در کیفیت آن تاثیرگذار خواهد بود.

تلویزیون دوو نیز همچون بسیاری از برندهای دیگر، در انواع مختلفی تولید شده که می‌توانید باتوجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

حتما بخوانید: آنچه درباره کیفیت تلویزیون سام ایرانی نمی‌دانید

تلویزیون دوو خوبه یا نه؟

همان طور که اشاره شد در دنیا برندی به نام دوو وجود ندارد و تولیدات دوو موجود در بازار در کارخانه‌های داخلی و درخط تولید تلویزیون‌های داخلی تولید می‌شوند. قبل از هر موضوعی لازم است این نکته را در نظر داشته باشید و متحمل هزینه اضافه صرفا به دلیل نام برندی که وجود ندارد نشوید.

در حالت کلی تلویزیون‌های این برند از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما همچون سایر برندها دارای معایبی نیز هستند.

در این مقاله از سایت تصلا سعی کردم به مشکلات تلویزیون دوو پرداخته و ویژگی‌ها و معایب آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تابه طور کامل با ویژگی‌های تلویزیون‌های دوو آشنا شده و در هنگام بروز مشکل دقیقا بدانید باید چه کنید.

در پایان خوشحال خواهیم شد اگر نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!