تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی

نحوه نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی (راهنمای کامل)

راهنمای استفاده
راه اندازی ماشین ظرفشویی یکی از سوالات بسیاری از کاربران این وب سایت اخبار لوازم خانگی است. پیش از نصب لوازم برقی کاربردی مانند ماشین لباسشویی یا ظرفشویی باید نسبت به نحوه نصب و راه‌اندازی آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنیم. برای این منظور نیز می‌توانیم از افرادی کمک بگیریم که در این زمینه از دانش و تجربه بیشتری برخوردار هستند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – نصب صحیح ماشین ظرفشویی به موارد مختلفی بستگی دارد که در قدم اول باید نسبت به مکان مناسب قرارگیری دستگاه و هموار بودن سطح زمین مطمئن باشیم. در واقع همین نکته به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت که به هم‌سطح بودن ماشین ظرفشویی با زمین و تراز بودن آن اشاره دارد، در کارکرد و عملکرد بهینه دستگاه نقش مؤثری خواهد داشت.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • ماشین ظرفشویی را در چه مکانی نصب کنیم؟
  • نحوه متصل کردن شلنگ تخلیه
  • نصب شیر آب ماشین ظرفشویی
  • رعایت نکات مهم هنگام نصب دستگاه

حتما بخوانید: طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما

مکان راه اندازی ماشین ظرفشویی

برای نصب ماشین ظرفشویی باید به مکانی که قرار است دستگاه در آن جای گیرد، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در غیر این صورت ما شاهد اختلال در کارکرد بهینه ماشین ظرفشویی خواهیم بود. بهترین مکان برای قرارگیری این دستگاه، نزدیک سینک ظرفشویی است. به این دلیل که شلنگ تخلیه ماشین باید به مسیر خروجی فاضلاب تعبیه شده در سینک ظرفشویی متصل شود. بهترین فاصله لوله فاضلاب از دستگاه حدود ۳ متر است.

نصب ماشین ظرفشویی

اتصال شلنگ تخلیه

نکته مهم در زمان راه اندازی ماشین ظرفشویی و نصب شلنگ تخلیه، رعایت فاصله مناسب برای اتصال شلنگ به خروجی فاضلاب است. همچنین در نظر گرفتن ارتفاع مناسب به منظور تخلیه کامل آب نیز از دیگر مواردی است که باید به صورت اصولی انجام شود. قرار گرفتن شلنگ در ارتفاع حداقل ۹۰ سانتی‌متر برای تخلیه آب از ماشین ظرفشویی، ضرورت دارد.

فاصله مناسب دستگاه از دیوار

انواع ماشین ظرفشویی به صورت توکار، رومیزی و ایستاده طراحی و تولید می‌شوند. تمامی مدل‌های موجود در بازار هنگام نصب و قرارگیری در مکان مورد نظر باید فاصله مناسبی از دیوار در قسمت‌های مختلف دستگاه داشته باشند. بهترین فاصله ماشین ظرفشویی با دیوار از طرفین و قسمت پشتی دستگاه، حدود ۵ سانتی‌متر است.

اگر دستگاه شما ایستاده است باید از پایه‌های قابل تنظیم برای ایجاد فاصله‌ای با سطح زمین و تراز بودن ماشین استفاده کنید. فاصله بین پایه‌های دستگاه و سطح زمین که باعث تغییر ارتفاع ماشین ظرفشویی می‌شود نباید از ۸۵ سانتی‌متر عبور کند.

حتما بخوانید: راهنمای چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی

نصب شیر آب ماشین ظرفشویی

برای راه اندازی ماشین ظرفشویی در قسمت زیرین سینک ظرفشویی یک ورودی تعبیه شده که شلنگ آب ماشین ظرفشویی باید به آن متصل شود. اتصال شلنگ به شیر آب باید به شکلی انجام شود که در طولانی مدت شما با نشتی آب مواجه نشوید. همچنین پیچ‌خوردگی شلنگ آب نیز ممکن است در عملکرد دستگاه مشکلاتی ایجاد کند.

پیش از نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی باید تعداد ورودی آب ماشین را بررسی کنید. اگر دستگاه شما دارای دو ورودی آب است باید بر اساس رنگ‌های قرمز و آبی که مشخص شده‌اند، شلنگ را به آب گرم و آب سرد متصل کنید. توجه داشته باشید که هر شلنگ باید به ورودی مخصوص به خود متصل شود. به این معنا که ورودی با رنگ قرمز، مخصوص آب گرم بوده و ورودی برای آب سرد نیز با رنگ آبی مشخص شده است. در صورتی که دستگاه شما تنها یک ورودی آب دارد، باید این جایگاه را به آب سرد متصل کنید. معمولا این مدل از ماشین‌های ظرفشویی، آب سرد وارد شده به دستگاه را به صورت اتوماتیک گرم می‌کنند.

حتما بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل و عیب یابی کامل آن

چگونه از سالم بودن دستگاه مطمئن شویم؟

همان‌طور که اشاره کردیم هنگام نصب ماشین ظرفشویی باید از نشت نکردن آب مطمئن شویم. برای این منظور پس از انجام مراحل نصب می‌توانید دستگاه را به صورت خالی و بدون ظرف روشن کرده و بر روی حالت کویک Quick تنظیم کنید. این برنامه ظروف را در مدت زمانی کوتاه و با سرعتی بیشتر از معمول شستشو می‌دهد. معمولا از برنامه Quick برای شستشوی ظرف‌هایی استفاده می‌شود که چندان کثیف نبوده و به چربی زیاد آغشته نشده‌اند.

در طول زمانی که دستگاه با این برنامه شستشو در حال کار است، می‌توانید از سالم بودن ماشین اطمینان حاصل کرده و وضعیت نشتی آب را بررسی کنید. در صورت عدم نشتی می‌توانید با خیالی آسوده از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

هنگام نصب ماشین ظرفشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای راه اندازی ماشین ظرفشویی بهتر است از نیروی متخصص در این زمینه کمک بگیریم. معمولا برندهای تولیدکننده لوازم خانگی نیروهایی را به محل اعزام می‌کنند تا تمام مراحل نصب دستگاه توسط آن‌ها انجام شود. در این صورت می‌توانید از خدمات گارانتی دستگاه نیز به بهترین شکل استفاده کنید. با این حال مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی نیز اهمیت بسیاری دارد.

نصب ماشین ظرفشویی

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما از جنس چوب هستند، باید از راهکاری مناسب جهت محافظت از چوب استفاده کنید. در حالت کلی سعی کنید دستگاه را در مکانی قرار دهید که فاصله بسیار نزدیکی با کابینت‌های چوبی نداشته باشند. در غیر این صورت می‌توانید با پوشاندن بدنه ماشین ظرفشویی، احتمال آسیب رسیدن به کابینت چوبی را کمتر کنید.

حتما بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی

عدم استفاده از سه راهی برای نصب دستگاه

نکته مهم دیگر در راه اندازی ماشین ظرفشویی اتصال آن به پریز برق مجزا است. برای این منظور از سه راهی استفاده نکنید و دستگاه را به صورت مستقیم به یک پریز برق متصل کنید. در صورت لزوم استفاده از سه راهی، این وسیله باید تا ۲۰ آمپر قدرت داشته باشد.

تراز بودن برای راه اندازی ماشین ظرفشویی

تراز بودن دستگاه نیز از دیگر مواردی است که باید به درستی انجام شود. در صورت تراز نبودن ماشین ظرفشویی، شما هنگام کار با لرزش، تکانه‌ای شدید و صدای زیاد از دستگاه مواجه خواهید شد. ماشین ظرفشویی باید هم‌سطح زمین بوده و بر روی سطحی صاف و هموار قرار بگیرد. با تنظیم ارتفاع پایه‌های دستگاه می‌توانید آن را به درستی تراز کنید.

حتما بخوانید: بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

اتصال ماشین ظرفشویی به برق

برای متصل کردن دستگاه به جریان برق باید از پریزی استفاده کنید که به صورت ارت طراحی شده است. بیشتر مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای سیم ارت هستند که این سیم خطر برق گرفتگی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به این ترتیب هنگام نصب ماشین ظرفشویی از مجهز بودن پریز برق به ارت، اطمینان حاصل کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۰۶
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!