تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین لپ تاپ های میان رده و پر کاربرد بازار کدام‌اند؟

معرفی و نقد بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ، برنامه‌نویسی و دانش‌آموزی

راهنمای خرید
بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از نظر فنی و مشخصات سخت افزاری در اصل لپ‌تاپ‌های جدیدی هستند که در سال 2021 میلادی توسط برندهای مطرح تولید کننده لپ‌تاپ مثل برند ایسوس و از این دست به بازار عرضه شده‌اند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – لپ‌تاپ‌های جدیدی که تا به حال به بازار عرضه شده‌اند به دلیل قابلیت‌ها، سخت‌افزارها مبتنی بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا  و همچنین ساختار پیشرفته‌ای که دارند، به عنوان بهترین دستگاه‌های موجود در بازار ایران شناخته می‌شوند.

خوشبختانه تعداد این دستگاه‌ها در بازار بسیار زیاد و از نظر تنوعی بسیار متنوع است به همین دلیل همه کاربران با هر نوع سلیقه و نیازی که باشند می‌توانند دستگاه مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند. اما این تنوع محصولی تا حدودی می‌تواند باعث این شود که کاربر نتواند بهترین انتخاب را داشته باشد و در انتخاب لپ‌تاپ مناسب دچار مشکل شود.

از آنجایی که انتخاب محصول مناسب از میان تعداد زیاد و متنوعی محصول کار سختی است و بسیاری از خریداران در این حالت با مشکل مواجه خواهند شد.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را به تفکیک نوع کاربری به شما معرفی کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. لپ‌تاپ‌هایی که در این مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت در نوع خود جدیدترین تولیدات برندهای مطرح تولید کننده این دستگاه‌ها هستند. برای راحتی شما خواننده محترم، ما این لپ‌تاپ‌ها را در دسته بندی‌های مختلف معرفی خواهیم کرد. آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل موارد زیر است:

  • بهترین لپ تاپ دانش آموزش کدام است؟
  • بهترین لپ تاپ گیمینگ کدام است؟
  • کدام لپ‌تاپ برای انجام کارهای گرافیکی مناسب است؟
  • لپ‌تاپ‌های اداری موجود در بازار کدم‌اند؟
  • در ادامه این مطلب به بررسی هر کدام از  انواع لپ‌تاپ‌هایی که در دسته‌بندی‌های بالا قرار می‌گیرند خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۱

بهترین لپ تاپ های دانش آموزی موجود در بازار کدام است؟

طی سال‌های اخیر با گسترش ویروس کرونا، برگزاری کلاس‌های مدارس به صورت کاملاً غیر حضوری، نیاز دانش‌آموزان به لپ‌تاپ افزایش یافته است. از طرفی لپ‌تاپ‌هایی که مناسب استفاده دانش‌آموزان هستند، از نظر سخت افزاری در حد متوسطی هستند و دانش‌آموزان نیازی به خرید لپ‌تاپ‌هایی با سخت‌افزار سطح بالا ندارند. به همین دلیل تولیدکنندگان لپ‌تاپ انواع مختلفی از محصولات خود را به منظور استفاده دانش‌آموزان تولید می‌کنند.

در واقع ساختار سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها به نحوی است که بیشتر برای کارهای دانش‌آموزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه چند نمونه از بهترین لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزی که در بازار ایران موجود هستند را معرفی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در بازار ایران کدام است؟

لپ‌تاپ دانش‌آموزی ایسر مدل Aspire A315

وقتی پای لپ تاپ دانش آموزی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن کاربر خطور می‌کند، قیمت ارزان این دستگاه‌ها است. اما برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزی، لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A315 اگرچه به عنوان یک لپ‌تاپ دانش‌آموزی در بازار شناخته می‌شود اما قیمت ارزانی ندارد.

اما به دلیل قابلیت‌های بالایی که دارد و تقریباً همه فن حریف بودن آن کاربران مختلف با سطح نیاز مختلفی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

اولین نکته‌ای که در خصوص این لپ‌تاپ نظر کاربر را به خود جلب می‌کند، استفاده از پردازنده نسل یازدهم اینتل برای آن است.

البته اگرچه پردازنده این دستگاه از جمله پردازنده‌های نسل یازدهم است اما فقط دارای ۲ هسته و ۴ رشته است. به عبارت دیگر پردازنده این دستگاه از نوع core i3 نسل یازدهم است. حداکثر فرکانس این پردازنده نیز چیزی در حدود ۴ گیگاهرتز است.

کارت گرافیک تعبیه شده روی لپ‌تاپ ایسر مدل Aspire A315 از نوع GeForce MX350 است که با استفاده از آن می‌توان کارهای سبک و روزمره و حتی بازی‌های گرافیکی که نیاز به توان پردازشی گرافیکی بالایی ندارند، انجام داد.

برای این دستگاه از یک حافظه داخلی یک ترابایتی و همچنین حافظه رم ۴ گیگ استفاده شده است. صفحه‌نمایش تعبیه شده برای این دستگاه دارای ابعاد ۱۵ اینچ است و از نوع Full HD است.

حتما بخوانید: رونمایی از لپ تاپ کروم بوک سامسونگ در CES

 لپ تاپ دانش آموزی ایسوس مدل VivoBook X509FA

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و همچنین نظراتی که کاربران در فروم‌ها یا همان اتاق‌های گفتگوی مختلف در خصوص این دستگاه قرار داده‌اند، لپ‌تاپ دانش‌آموزی ایسوس مدل VivoBook X509FA یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانش‌آموزی موجود در بازار به حساب می‌آید.

روی این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده شده است که در کنار آن یک پردازنده گرافیکی اینتل از نوع UHD Graphics تعبیه شده است. این لپ‌تاپ نیز مانند لپ‌تاپ دانش‌آموزی ایسر که در بالا معرفی کردیم، یک پردازنده ۳ هسته‌ای اینتل از نوع Core i3-10110U است.

برای لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook X509FA یک حافظه رم ۸ گیگا بایتی در نظر گرفته شده است. میزان حافظه داخلی این دستگاه ۱ ترابایت است. متأسفانه این نمونه از لپ‌تاپ ایسوس فاقد حافظه SSD است و این یک ایراد بزرگ برای هر لپ‌تاپی به حساب می‌آید.

نمایشگر تعبیه شده روی این لپ‌تاپ دارای اندازه ۱۵ اینچ است که از استاندارد Full HD پشتیبانی می‌کند. اگرچه پردازنده‌های نسل دهم اینتل در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شدند و حدود ۳ سال از ارائه آن‌ها می‌گذرد اما همچنان به عنوان پردازنده‌ای پیشرفته و قابل استفاده برای دستگاه‌های دانش‌آموزی به حساب می‌آیند.

چون برای این لپ‌تاپ‌ها از رم ۸ گیگ استفاده شده است، در نتیجه برای کارهایی مثل برنامه‌نویسی‌های سبک، انجام کارهای اداری و موارد این‌چنینی قابل استفاده هستند.

حتما بخوانید: جدیدترین پردازنده گرافیکی اینتل برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ

لپ‌تاپ دانش‌آموزی لنوو مدل v15

لپ‌تاپ لنوو مدل V15 یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دانش آموزی موجود در بازار است که روی آن نیز از پردازنده نسل دهم اینتل با سه هسته یا همان Corei3 استفاده شده است.

روی این دستگاه ۸ گیگ رم تعبیه شده است و در کنار این ۸ گیگ رم داخلی نیز یک حافظه HDD به اندازه ۱ ترابایت استفاده شده است. با توجه به کانفیگ این مدل لپ‌تاپ لنوو، می‌توان گفت که این دستگاه بیشتر برای کارهای سبک روزانه استفاده می‌شود و برای انجام کارهای گیمینگ نیازی به استفاده از آن نیست.

با توجه به مشخصات لپ‌تاپ‌های لنوو مدل V15 می‌توان گفت این دستگاه هم رده لپ‌تاپ‌های ایسوس مدل ViviBook X509FA است. اگر شما نیز از آن دسته کاربرانی هستید که نام برند برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه برند ایسوس نسبت به برند لنوو شناخته‌شده‌تر است، در نتیجه می‌توانید به جای خریدن این مدل از لپ‌تاپ لنوو، لپ‌تاپ ایسر مدل VivoBook X509FA را که البته قیمت بالاتری دارد، خریداری نمایید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱ کدامند؟

بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار

شاید برای بسیاری از گیمرها، خرید لپ‌تاپ گیمینگ چندان معنادار نباشد. در واقع زمانی که از این افراد می‌پرسید که چه لپ‌تاپ گیمینگی را باید خریداری کنید، حتماً با نظرات مختلف آن‌ها مبنی بر اینکه لپ‌تاپ گیمینگ کاربرد چندانی ندارد و به جای خرید لپ‌تاپ گیمینگ بهتر است کامپیوتر رومیزی با کانفیگ بالا یا نهایتاً کنسول بازی را خریداری کنید، مواجه بشوید.

اما به هر حال با وجود اینکه هر کدام از این نظرات مزایا و معایب خود را دارند، اگر واقعاً قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم گزینه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

نکته‌ای که در همین ابتدای کار باید در خصوص بهترین بهترین لپ تاپ گیمینگ به آن توجه کنید این است که قیمت این سری از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار نسبت به سایر لپ‌تاپ‌هایی که در بازار موجود است، گران است.

بنابراین قبل از تصمیم به خریدن لپ‌تاپ گیمینگ حتماً این موضوع را مدنظر داشته باشید. نکته دوم که در خصوص این دستگاه‌ها وجود دارد این است که اولین و مهم‌ترین چیزی که در لپ‌تاپ‌های گیمینگ مدنظر است، کارت گرافیک دستگاه است.

در واقع کیفیت کارت گرافیک تعبیه شده روی لپ‌تاپ گیمینگ تا حد قابل توجهی روی این موضوع که کدام بازی با چه کیفیتی باید اجرا شود تأثیر بسیار زیادی دارد.

پس به طور کلی می‌توان این قاعده را در نظر داشت که بهترین لپ‌تاپ گیمینگ دستگاهی است که توانمندترین پردازنده گرافیکی را به همراه داشته باشد. بعد از کیفیت و توانمندی کارت گرافیک، کیفیت صفحه‌نمایش، حافظه رم و سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

در آخر باید به این موضوع توجه کنید که معمولاً طول عمر باتری‌های لپ‌تاپ گیمینگ برای هر بار شارژ نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی محدودتر است در نتیجه اگر قابل حمل بودن آن برای شما اهمیت چندانی ندارد بهتر است از یک کامپیوتر رومیزی با کانفیگ مناسب اجرای بازی استفاده کنید.

لپ‌تاپ گیمینگ لنوو مدل idea pad 3

برند لنوو مانند برند شیائومی که تلفن‌های هوشمند با کیفیت اما با قیمت پایین تولید می‌کند، لپ‌تاپ‌های متنوع در رده‌های مختلف با قیمت‌های نسبتاً مناسب تولید و به بازار عرضه می‌کند.

پخوشبختانه تنوع محصولی این برند بسیار بالا است و شما می‌توانید لپ‌تاپ‌های متنوعی را از این برند خریداری کنید. یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگی که برند لنوو تولید و به بازار عرضه کرده است، لپ‌تاپ گیمینگ Idea پرPad 3 است که به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ اما اقتصادی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

روی این لپ‌تاپ از پردازنده Risen 5 مدل ۵۶۰۰H استفاده شده است. کارت گرافیک تعبیه شده روی این لپ‌تاپ نیز از پردازنده گرافیکی NVIDIA مدل GTX 1650 استفاده شده است که در نوع خود یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی موجود در بازار به حساب می‌آید.

روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو مدل Idea Pad 3 یک رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 تعبیه شده است که قابلیت ارتقا دارد.

حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ از نوع SSD یا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت است. نمایشگری که برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو مدل Idea Pad 3 در نظر گرفته شده است دارای اندازه ۱۵٫۶ اینچ است و مجهز به استاندارد فول اچ‌دی با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز است.

روی این لپ‌تاپ دو درگاه یو اس بی ۳ و یک درگاه یو اس بی تایپ C  تعبیه شده است. نکته‌ای که در خصوص این لپ‌تاپ وجود دارد این است که برای صفحه کلید آن نور سفید در نظر گرفته شده است که برای زمانی که بخواهید از آن در محیط‌های تاریک استفاده کنید، کاربرد زیادی دارد و از طرفی چشم کاربر را اذیت نمی‌کند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ های صنعتی + میان رده + ارزان قیمت

بهترین لپ تاپ لنوو Legion 5

یکی از قوی‌ترین، بهترین و در عین حال گران‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو که در بازار موجود است. لپ‌تاپ لنوو مدل Jegion 5 است. این لپ‌تاپ که در بازار با توجه به نوسانات دلار در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، مجهز به پردازنده‌های نسل ۵ رایزن سری H7 است.

کارت گرافیک تعبیه شده روی این لپ‌تاپ‌ها از کارت‌های گرافیکی RTX مدل ۳۰۵۰ TI است. نقطه قوت این لپ‌تاپ این است که برای آن‌ها یک رم ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که از نوع DRR4-3200 است.

از همه مهم‌تر اینکه حافظه داخلی این دستگاه از نوع SSD است که دارای ظرفیتی در حدود یک ترابایت است.

نمایشگری که برند لنوو برای لپ‌تاپ گیمینگ Legion 5 خود در نظر گرفته است دارای ابعاد ۱۶٫۵ اینچ است که مجهز به استاندارد فول اچ‌دی با نرخ به روز رسانی تصویر در حدود ۱۶۵ هرتز است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که کیبورد این لپ‌تاپ مجهز به نور RGB است که هم به زیبایی ظاهری آن افزوده است و هم اینکه باعث می‌شود کاربر بدون دردسر در مکان‌های تاریک از لپ‌تاپ خود استفاده نماید.

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس مدل Strix G15

در بازه‌های قیمتی پایین برند لنوو در تولید لپ‌تاپ بهتر از برندهای دیگری مثل ایسوس، ایسر و برندهای این‌چنینی عمل می‌کند. اما برندهایی مثل ایسوس در تولید لپ‌تاپ‌های قیمت بالا مثلاً از ۶۰ میلیون به بالا بهتر از لنوو عمل می‌کند.

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند ایسوس که در حال حاضر در بازار با قیمت بالاتر از ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، لپ‌تاپ ROG Strix G15 برند ایسوس است. روی این لپ‌تاپ از پردازنده‌های رایزن سری ۹ مدل ۵۹۰۰HX استفاده شده است.

برند ایسوس برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مدل Strix G15 خود از پردازنده‌های گرافیکی RTX 3060 که توان پردازشی زیادی برای انجام کارهای گیمینگ دارد، استفاده می‌کند.

نمایشگر یا همان صفحه‌نمایش تعبیه شده روی این لپ‌تاپ دارای استاندارد فول اچی و استاندارد IPS است که نرخ به روز رسانی تصویر در آن چیزی در حدود ۱۴۰ هرتز است.

رم این دستگاه چیزی در حدود ۱۶ گیگابایت است و حافظه داخلی آن SSD با ظرفیت ۱ ترابایت است. این لپ‌تاپ به اندازه کافی قدرتمند است و به همین دلیل انتخاب آن برای افرادی مناسب است که به عنوان گیمر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

بهترین لپ تاپ های مخصوص انجام کارهای گرافیکی موجود در بازار

لپ‌تاپ‌های مخصوص انجام کارهای گرافیکی در بازار به لپ‌تاپ‌های مخصوص رندرینگ مشهور هستند. برند لنوو نیز در تولید بهترین لپ تاپ های این مورد مثل تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار خوب عمل کرده است به طوری که قیمت لپ‌تاپ‌های رندرینگ برد لنوو نسبت به سایر برندها پایین‌تر است.

البته کانفیگ این لپ‌تاپ‌ها نیز نسبت به لپ‌تاپ‌های رندرینگ برندهای دیگر نیز پایین‌تر است. لپ‌تاپ‌های رندرینگ در واقع برای اجرای طرح‌های کامپیوتری سه بعدی، ساخت انیمیشن و یا تولید طرح‌های دکوراسیون داخلی و یا به طور کلی طرح‌های معماری کاربرد زیادی دارند.

اگر قیمت بهترین لپ تاپ رندرینگ برای شما اهمیتی ندارد و بیشتر به دنبال کانفیگ بالای دستگاه هستید، به شما توصیه می‌کنیم که از محصولات برندهایی مثل ایسوس یا ایسر دستگاه مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

در ادامه این بخش بهترین لپ‌تاپ مخصوص رندرینگ تولید برند لنوو با قیمت پایه ۴۵ میلیون تومان را معرفی خواهیم کرد و هم لپ‌تاپ مخصوص رندرینگ با قیمت بالاتر که تولید برند ایسوس است را معرفی می‌کنیم.

قبل از معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های مخصوص رندرینگ باید به چند نکته اشاره کنیم. اولین نکته این است که لپ‌تاپ‌های رندرینگ باید به قدری از نظر پردازش گرافیکی قوی باشند که به راحتی بتوان روی آن‌ها اپلیکیشن‌های گرافیکی سنگین مثل Revit، Blender، ۳DS و ۳D Max را اجرا کرد.

هرچه توان پردازشی کارت گرافیک تعبیه شده روی این دستگاه‌ها بیشتر باشد، بار پردازشی را از روی دوش پردازنده اصلی دستگاه یا همان سی پی یو بر می‌دارد و در نتیجه دستگاه روان‌تر کار می‌کند.

نکته بعدی که باید در خصوص لپ‌تاپ‌های مخصوص رندرینگ در نظر داشته باشید این است که این لپ‌تاپ‌ها نیاز به رم با حداقل فضای ۱۶ گیگ دارند.

هرچه رم دستگاه بالاتر باشد، اجرای اپلیکیشن‌ها، رندرگیری و عملیات‌های گرافیکی تخصصی سریع‌تر و بهتر انجام خواهد شد.

در واقع رم به دستگاه این امکان را می‌دهد تا دسترسی سریع‌تری به اطلاعات داشته باشد.

نکته سوم این است که برخلاف لپ‌تاپ‌های گیمینگ که نقش سی پی یو در اجرای بازی بسیار کم است، در لپ‌تاپ‌های مخصوص رندرینگ، نقش سی پی یو بسیار هم زیاد است.

به عبارت دیگر لپ‌تاپ‌های رندرینگ یا مخصوص کارهای گرافیکی نه تنها باید مجهز به کارت گرافیک با قدرت پردازش بالا باشند بلکه باید سی پی یو بسیار قوی داشته باشند.

لپ‌تاپ رندرینگ ایسوس مدل ZenBook Pro Duo

یکی از جدیدترین و در عین حال قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های رندرینگ موجود در بازار لپ‌تاپ همه فن حریف برند ایسوس مدل zenBook Pro duo است.

روی این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل Intel Core i9 استفاده شده است. این لپ‌تاپ می‌تواند به کاربر کمک کند تا هر نوع رندرگیری را به راحتی انجام دهد.

از آنجایی که پردازنده این دستگاه دارای ۸ هسته واقعی است بنابراین به راحتی می‌تواند عملیات رندرینگ طرح‌های گرافیکی را بدون پرش انجام دهد.

با استفاده از این مدل از لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌توانید برنامه‌های گرافیکی پیچیده مثل VRay یا Maya را به راحتی اجرا کنید. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ مجهز به تکنولوژی ۴K از نوع HD است که تصاویر با جزئیات رنگی و دقت بسیار بالا نمایش می‌دهد.

در واقع کانفیگ لپ‌تاپ‌های ایسوس مدل ZenBook Pro Duo بسیار بالا است و به همین نسبت این لپ‌تاپ قیمت بسیار بالایی در میان لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارد.

به جرات می‌توان گفت این مدل از لپ‌تاپ‌های برند ایسوس گران‌ترین نمونه از لپ‌تاپ‌های مخصوص رندرینگ موجود در بازار هستند.

لپ‌تاپ رندرینگ برند MSI مدل Leopard GL65

بسیاری از کارشناسان دنیا بهترین لپ تاپ و کامپیوتر لپ‌تاپ برند MSI مدل Leopard Gl65 را به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ می‌شناسند. اما از آنجایی که این لپ‌تاپ از سی پی یو قوی در کنار پردازنده گرافیکی بسیار با قدرتی برخوردار است در نتیجه می‌تواند برای انجام کارهای گرافیکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این لپ‌تاپ از نظر سخت‌افزاری به قدری قوی است که می‌تواند به راحتی و با سرعت بالایی رندرهای پیچیده و فشرده شده را اجرا کند.

صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای لپ‌تاپ رندرینگ برند MSI مدل Leopard GL65 دارای اندازه ۱۶٫۵ اینچ با استاندارد فول اچ‌دی است. گستره رنگی این صفحه‌نمایش به صورت RGB و با دقت ۱۰۰ درصد است.

به همین دلیل طرح‌هایی که با استفاده از این لپ‌تاپ ایجاد می‌کنید، همگی دارای رنگ‌های بسیار زنده، شفاف و شگقت‌انگیزی هستند. کارت گرافیکی قدرتمند این لپ‌تاپ به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با انواع مدل‌های سه بعدی چه از معماری گرفته تا انیمیشن کار کنید.

پردازنده این لپ‌تاپ ساخت برند اینتل و از نوع Intel core i7 با قدرت پردازشی ۲٫۶ هرتز است. استفاده از کارت گرافیک تولید شده توسط برند NVIDIA روی این لپ‌تاپ باعث شده تا قدرت پردازشی آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

روی این دستگاه یک حافظه داخلی با فضای ۵۱۲ گیگ و از نوع SSD تعبیه شده است امکان ارتقای حافظه داخلی این دستگاه برای کاربر وجود دارد. با توجه به کانفیگ این دستگاه و عملکرد آن و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی که دارد می‌توان گفت این لپ‌تاپ یک لپ‌تاپ رندرینگ اقتصادی است.

بهترین لپ تاپ های مخصوص برنامه نویسی موجود در بازار

لپ‌تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی همان‌طور که از نامش مشخص است دستگاه‌هایی هستند که برای افرادی که توسعه دهنده نرم‌افزار هستند کاربرد زیادی دارند.

این لپ‌تاپ‌ها نه تنها باید از نظر مشخصات سخت‌افزاری مثل سی پی یو، کارت گرافیک، رم و حافظه داخلی در سطح بالایی باشند، باید وزن سبکی نیز داشته باشند تا بتوانند به راحتی حمل شوند.

در واقع این دستگاه‌ها به نوعی به عنوان ابزار کار برنامه نویسان به حساب می‌آیند و باید همیشه و در همه حال همراه آن‌ها باشد.

نکته‌ای که در خصوص بهترین لپ تاپ های مخصوص برنامه نویسی مهم است و همیشه باید در نظر داشته باشید این است که در ای نوع دستگاه‌ها کارت گرافیک، پردازنده و رم نباید به اندازه لپ‌تاپ‌های گیمینگ و رندرینگ بالا باشد.

برای مثال شما یک لپ‌تاپ با پردازنده corei 7، حداقل رم ۸ گیگ و همچنین کارت گرافیک تقریباً متوسط رو به بالا مناسب است.

البته نکته مهمی که در این لپ‌تاپ‌ها باید به آن توجه کنید این است که چون نرخ تایپ کردن و استفاده از دکمه‌های صفحه کلید در این نوع لپ‌تاپ‌ها برای شما بسیار مهم است در نتیجه باید ساختار صفحه کلید و از طرف وضوح تصویر در صفحه‌نمایش برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت و این دو جزو مواردی هستند که حتماً باید در هنگام خرید و انتخاب این لپ‌تاپ‌ها به خاطر داشته باشید.

در ادامه چند نمونه از لپ‌تاپ‌های مناسب برای برنامه نویسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

لپ‌تاپ مخصوص برنامه نویسی برند توشیبا مدل Z30-C-138 پورتژ

یکی از بهترین، به روزترین و در عین حال متعادل‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی موجود در بازار، لپ‌تاپ پورتژ برند توشیبا مدل Z30-C-138 است.

این دستگاه دارای پردازنده تولید شده توسط برند اینتل از نوع Core i7-6500U است.

برای این دستگاه یک رم ۱۶ گیگ در نظر گرفته شده است و از طرفی کارت گرافیک آن نیز تولید برند اینتل مدل Intel HD Graphics 520 است.

چون معمولاً لپ‌تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی باید همیشه همراه کاربر باشند، ابعاد آن‌ها نسبتاً کوچک است.

به همین دلیل این لپ‌تاپ نیز دارای صفحه‌نمایش با ابعاد ۱۳٫۳ اینچ، وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ است. فضای ذخیره سازی در این دستگاه حدود ۵۱۲ گیگ است که با استفاده از حافظه SSD تأمین می‌شود. حافظه رم این دستگاه نیز برابر ۱۶ گیگا بایت است.

از جمله مزیت‌های مهم و قابل توجه لپ‌تاپ مخصوص برنامه نویسی برند توشیبا مدل پورتژ Z30-C-138 کهدمی‌توان نام برد عمر باتری بسیار خوب، صفحه کلید روان، مانیتور با وضوح تصویر بالا و امکان استفاده از صفحه‌نمایش برای چندین دستگاه است.

طول عمر باتری این دستگاه در هر بار شارژ چیزی در حدود ۱۱ ساعت است. روی این لپ‌تاپ پورت‌های مختلف مثل پورت VGA، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

از امکانات قابل توجه این دستگاه که روی کمتر دستگاه دیگر مخصوص برنامه نویسی می‌توان مشاهده کرد این است که این لپ‌تاپ برند توشیبا دارای مودم ۴G/LTE و A-GPS است که در نوع خود بی‌نظیر است.

لپ‌تاپ مخصوص برنامه نویسی برند Dell مدل inspiron 17

برند Dell یکی معروف‌ترین برندهای تولید کننده بهترین لپ تاپ در دنیا است که قدت و سابقه طولانی در خصوص تولید و طراحی لپ‌تاپ‌های مختلف دارد.

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های این برند که برنامه‌نویسان می‌توانند از آن برای انجام کارهای خود استفاده کنند، لپ‌تاپ‌های سری Inspiron 17 این برند است که بر خلاف بسیاری از انواع لپ‌تاپ‌های مخصوص برنامه نویسی دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ با اندازه ۱۷٫۳ اینچ است.

وضوح تصویر در این لپ‌تاپ چیزی در حدود ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به لپ‌تاپ با صفحه نایش بزرگ دارند، گزینه مناسبی است.

قدرت پردازش در این لپ‌تاپ‌ها بسیار زیاد است. پردازنده تعبیه شده روی این لپ‌تاپ ساخت برند اینتل بوده و از نوع core i5 نسل ۱۰ است.

در کنار این پردازنده، یک رم ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا نیز قرار داده شده است.

حافظه‌ای که برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است از نوع SSD است که دارای ظرفیت ۵۱۲ گیگا بایت است.

شما با استفاده از این لپ‌تاپ به راحتی می‌توانید کدهای زبان‌های برنامه نویسی مثل پایتون، جاوا، سی و از این دست را اجرا کنید.

چون تعداد هسته‌های پردازشی در پردازنده نسل ۱۰ core i5 که روی لپ‌تاپ لنوو مدل Inspiron 17 تعبیه شده است، افزایش یافته در نتیجه قدرت پردازشی این پردازنده نسبت به پردازنده‌ای نسل قبل مشابه با آن تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

روی این لپ‌تاپ کارت گرافیک اینتل مدل UHD تعبیه شده است که در نوع خود در کنار این سی پی یو تعبیه شده در این لپ‌تاپ گزینه مناسبی است.

البته قدرت پردازشی کارت گرافیک تعبیه شده روی این لپ‌تاپ نسبت به قدرت پردازشی کارت‌های گرافیکی تولید برندهای NVIDIA و AMD زیاد نیست اما به هر حال در نوع خود عملکرد قابل توجهی دارد.

اگر برای شما اجرای برنامه‌های گرافیکی با استفاده از لپ‌تاپ یا تولید برنامه‌های بر پایه یادگیری ماشین چندان اهمیتی ندارد، به شما توصیه می‌کنیم که این نمونه از لپ‌تاپ برند dell را انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ های میان رده و پر کاربرد موجود در بازار ایران

برخی از لپ‌تاپ‌های میان رده عبارتند از:

لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook X540MB

معمولاً وقتی پای لپ‌تاپ دانش‌آموزی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن کاربران می‌رسد، قیمت پایین این دستگاه‌ها است. اگرچه لپ‌تاپ دانش‌آموزی ایسوس مدل VivoBook X540MB در بازار به عنوان لپ‌تاپ میان رده شناخته می‌شود اما قیمت پائینی ندارد.

بنابراین اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ با قیمت پائین هستید از انتخاب این گزینه صرف نظر کنید. لپ‌تاپ دانش‌آموزی ایسوس مدل Aspire A315 یک لپ‌تاپ میان رده اما همه فن حریف است که به دلیل داشتن یکسری امکانات خاصی که دارد به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود و تا به حال فروش بالایی در سطح بازارهای جهانی داشته است.

از جمله مشخصات لپ‌تاپ  ایسوس مدل VivoBook X540MB  می‌توان به مواردی مثل تعبیه پردازنده Celeron مدل N4000 اشاره کرد. میزان حافظه رم که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است چیزی در حدود ۴ گیگا بایت است.

میزان کش پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز چیزی در حدود ۲ گیگا بایت است. سرعت پردازش اطلاعات در این لپ‌تاپ چیزی در حدود ۲٫۵ تا ۲٫۸ گیگا هرتز است که سرعت نسبتاً مناسبی برای یک لپ‌تاپ دانش‌آموزی به حساب می‌آید.

پردازنده‌های Celeron نوع جدیدی از پردازنده‌های شرکت اینتل هستند که از نظر مصرف انرژی و سرعت پردازش تفاوت‌های زیادی با پردازنده‌های نسل قبل دارند.

صفحه‌نمایشی که لپ‌تاپ میان رده ایسوس مدل VivoBook X540MB در نظر گرفته شده است، از نوع Full HD این مدل دارای وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

از آنجایی که برای صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها از روکش مات استفاده شده است در نتیجه می‌توان به راحتی و بدون وجود مشکل در فضای باز نیز استفاده کرد.

بهترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها عبارت‌اند از داشتن پردازنده قدرتمند، نمایشگر نسبتاً با کیفیت، اسپیکرهای بسیار قوی و همچنین تعبیه انواع مختلفی از پورت‌ها و درگاه‌های کاربردی روی این لپ‌تاپ.

ویژگی دیگری که می‌تواند برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار باشد این است که ظاهر این دستگاه‌ها نیز بسیار زیبا و خاص طراحی شده است.

بهترین لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook K543UB-MR:

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ در ایران که توسط برند ایسوس تولید و به بازار عرضه شده است، لپ‌تاپ مدل K543UB-MR سری Vivo Book است.

در این لپ‌تاپ از پردازنده‌های نسل هشتم برند اینتل استفاده شده است و به همین دلیل قدرت پردازشی این دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

این نمونه از لپ‌تاپ برند ایسوس نه تنها دارای مشخصات سخت‌افزاری متنوعی است بلکه در رنگ‌های مختلفی نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود. نکته‌ای که در همین ابتدای کار در خصوص این لپ‌تاپ باید به آن اشاره کنیم این است که بدنه این لپ‌تاپ‌ها از جنس پلاستیک ساخته شده است و در نتیجه بسیار سبک هستند. البته مقاومت آن‌ها در حد بدنه آلومینیوم بالا است.

صفحه‌نمایش تعبیه شده روی بهترین لپ تاپ میان رده برند ایسوس مدل VivoBook K543UB-MR دارای اندازه ۱۵٫۶ اینچ است و مجهز به پنل TFT با کیفیت و استاندارد فول اچی دی است.

برای صفحه‌نمایش این دستگاه از یک روکش مات استفاده شده است. این روکش‌ها باعث می‌شوند تا زمانی که برای مدت زیاد از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، چشمتان خسته نشود.

برند ایسوس در این مدل از لپ‌تاپ خود از تکنولوژی‌های تخصصی برند ایسوس از جمله Splendid و Eye Care استفاده کرده است که مانع خسته شدن چشم در زمانی می‌شود که برای مدت طولانی از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید.

اسپیکرهای تعبیه شده روی لپ‌تاپ ایسوس مدل VivoBook K543UB-MR بسیار با کیفیت هستند و صدایی که پخش می‌کنند از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است.

روی این نمونه از لپ‌تاپ ایسوس رابط‌های کاربری و پورت‌ها با تعداد مناسب و تنوع زیاد تعبیه شده است. علاوه بر پورت‌های یو اس بی معمولی ۲ و ۳ پورت تایپ سی نیز در نظر گرفته شده است.

پردازنده این لپ‌تاپ ساخت برند اینتل از مدل Core i3 8130U است و برای این دستگاه کارت گرافیک یا همان پردازنده گرافیکی Geforce NVIDIA MX110 که دارای ۲ گیگ حافظه است در نظر گرفته شده است.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به رم ۴ گیگ و هارد دیسک ۱ ترابایتی به عنوان حافظه داخلی اشاره کرد. متأسفانه برای این لپ‌تاپ حافظه SSD در نظر گرفته نشده است.

در این مطلب سعی شد برای هر دسته و گروه از لپ‌تاپ‌هایی که برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند حداقل دو نمونه مناسب که دارای کانفیگ بالایی هستند و از طرفی قیمت مناسبی نیز نسبت به کار آیی و کانفیگ خود دارند، نامبرده شود.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!