تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دانگل کامپیوتر چه کاربردی دارد؟

اتصال بی‌ سیم دستگاه‌ های مختلف با دانگل بلوتوث کامپیوتر

راهنمای استفاده
یک دانگل بلوتوث کامپیوتر می‌تواند به شما کمک کند کامپیوتر یا لپ تاپ خود را بدون نیاز به سیم و کابل به دیگر دستگاه‌های الکترونیکی وصل کنید.  متصل کردن دستگاه‌های الکترونیکی به یکدیگر، ه هر روز بیشتر از قبل لازم می‌شود. شاید چند سال پیش افراد به ندرت احتیاج به این پیدا می‌کردند که تلفن همراه، کامپیوتر، لپ تاپ، اسپیکر، تلویزیون و… خود را به یکدیگر وصل کنند و زمانی که قصد داشتند چنین کاری انجام دهند از سیم‌ها و کابل‌های رابط استفاده می‌کردند.

تصلا: اگر گاهی نیاز به وصل کردن دستگاه الکترونیکی خود به دستگاه دیگری داشته باشیم ممکن است استفاده از سیم یا کابل مشکل چندانی ایجاد نکند، اما اگر قرار باشد دو یا چند دستگاه الکترونیکی مدتی طولانی به هم وصل باشند، اتصال با سیم و کابل چندان رضایت بخش نیست.

چند دلیل ساده اما مهم برای این مساله وجود دارد. اول اینکه کابل‌ها و سیم‌هایی که امکان اتصال دستگاه‌ها را فراهم می‌کنند جاگیر هستند و از طرف دیگر کیفیت این نوع اتصال هم چندان رضایت بخش نیست. به دلیل کوتاهی کابل یا سیم یا آویزان بودن آنها ممکن است اتصال قطع شود و علاوه بر این به مرور زمان سوکت‌ها خراب شده و مجبوریم سیم یا کابل را تعمیر یا عوض کنیم.

به این ترتیب اتصال بدون سیم و کابل گزینه‌ای مناسب و کم دردسر است. عمده‌ترین اتصالات بی‌سیم به ویژه برای افرادی که استفاده شخصی و نه کاری از وسایل الکترونیکی دارند، اتصال بلوتوثی است، اما این نوع اتصال همیشه و همه جا امکان‌پذیر نیست.

اکثر دستگاه‌های الکترونیکی به ویژه اگر مدل جدید باشند بلوتوث دارند، اما در مواردی بلوتوث‌ها با هم همخوان نیستند و مشکلاتی ایجاد می‌شود. دانگل بلوتوث به عنوان یک امکان سخت افزاری ساده و موثر مشکل اتصال بلوتوثی را حل می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید همزمان از دو یا چند دستگاهی الکترونیکی حتی اگر در پنل آنها فناوری بلوتوث تعریف نشده باشد، استفاده کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دانگل بلوتوث+ قیمت

دانگل بلوتوث کامپیوتر

اگر برای اتصال بلوتوثی با مشکلاتی رو به رو بوده‌اید شاید کسی به شما پیشنهاد کرده باشد که مشکل‌تان را با استفاده از دانگل بلوتوث حل کنید. ممکن است به قدر کافی با این دستگاه آشنایی نداشته باشید و یا فکر کنید این دستگاه گران و استفاده از آن سخت است و نیاز به دانش فنی و مهارت خاصی دارد.

باید عنوان کنیم که هیچ کدام از اینها نیست. دانگل بلوتوث یک دستگاه کوچک و ارزان با شیوه استفاده آسان است که امکان برقراری اتصال بلوتوثی را بین دستگاه‌های مختلف با مدل‌های مختلف فراهم می‌کند.

این دستگاه چیزی شبیه به فلش مموری است و تنها با وصل کردن آن به پورت دستگاه مورد نظر به کار می‌افتد و اتصال بلوتوثی را امکان‌پذیر می‌کند.

مشکلاتی که کاربران وسایل الکترونیکی در برقراری اتصال بلوتوثی داشته‌اند باعث شده که دانگل بلوتوث‌هایی برای دستگاه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شوند.

در حال حاضر انواع و اقسام دانگل بلوتوث‌ها وجود دارند و شما با توجه به نوع استفاده خود می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. دانگل بلوتوث‌های خودرو، کامپیوتر و تلویزیون از جمله پر کاربردترین دانگل بلوتوث‌ها هستند و در این بین دانگل بلوتوث کامپیوتر که معمولا برای لپ تاپ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد از همه پر کاربردتر است.

حتما بخوانید: دانگل بلوتوث ماشین به چه کاری می‌آید؟

دانگل کامپیوتر به چه کار می‌آید؟

کامپیوترها و لپ تاپ‌ها به دلیل حجم بالای حافظه برای ذخیره اطلاعات همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند، یعنی اینکه این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه خودشان کاربردهایی دارند یا برخی کارها را بهتر می‌شود با آنها انجام داد، ذخیره گاه اطلاعات دیگر دستگاه‌ها هم هستند.

به همین دلیل اینکه یک کامپیوتر یا لپ تاپ امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، اسپیکر‌ها و… را داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.

این در حالی است که هر چند برخی افراد که زیاد با کامپیوتر یا لپ تاپ سر و کار دارند ممکن است مدام دستگاه‌شان را عوض کنند، اما کاربران خانگی معمولا این دستگاه‌ها را سال‌ها نگه می‌دارند و از آنها استفاده می‌کنند.

قدیمی شدن یک دستگاه مشکلات زیادی در رابطه با اتصال با دستگاه‌های دیگر به وجود می‌آورد، چرا که برخی از کامپیوترها و لپ تاپ‌های قدیمی بلوتوث ندارند یا نسخه بلوتوث‌شان با دستگاه‌های مدل جدید سازگاری ندارد.

شما با استفاده از یک دانگل بلوتوث معمولی می‌توانید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را حتی اگر مدل پایین باشد به دستگاه‌های دیگر وصل کنید، اما در این زمینه باید به نکاتی توجه داشته باشید.

رعایت این نکات باعث می‌شود اتصال بی‌سیم کامپیوتر شما به دستگاه‌های دیگر بی‌اشکال و با کیفیت خوب اتفاق بیفتد. شما با این اتصال باکیفیت می‌توانید موزیکی را که در تلفن همراه‌تان پلی کرده‌اید از طریق کامپیوتر بشنوید یا فیلم در حال پخش در کامپیوتر یا لپ تاپ خود را روی مانیتور تلویزیون ببینید.

البته این فقط چند مورد از مواردی است که استفاده از دانگل بلوتوث کامپیوتر برای شما ممکن می‌کند. با استفاده از دانگل بلوتوث کامپیوتر امکان اتصال هر دستگاه الکترونیکی بلوتوث داری به کامپیوتر شما امکان‌پذیر می‌شود.

حتما بخوانید: دانگل بلوتوث، دستگاهی کوچک اما کار راه‌ انداز

بهترین دانگل بلوتوث برای کامپیوتر

با جستجوی ساده در اینترنت یا پرس و جو از چند نفر می‌توانید چندین و چند دانگل بلوتوث پیدا کنید، اما هر چند این دستگاه همه جا در دسترس است و به سادگی می‌توان آن را تهیه کرد، اما توجه داشته باشید یک دانگل بلوتوث خوب ویژگی‌هایی دارد و برای اینکه استفاده رضایت بخشی از این دستگاه داشته باشید لازم است قبل انتخاب یک دانگل بلوتوث به چند نکته توجه کنید.

چه بخواهید برای کامپیوتر خود دانگل بلوتوث انتخاب کنید، چه قصدتان این باشد که دانگل بلوتوثی برای دیگر دستگاه‌های الکترونیکی خود بخرید، نسخه و میزان سازگاری دستگاه مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید.

اطلاعات فنی یک دانگل بلوتوث معمولا روی آن یا در دفترچه راهنمایش نوشته شده است، اما اگر از هیچ کدام از این راه‌ها نتوانستید اطلاعاتی به دست بیاورید، مارک و مدل دانگل بلوتوث را در موتورهای جست و جوگر وارد کنید و از این طریق اطلاعات لازم و مهمتر از همه نسخه دانگل بلوتوث و میزان سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف را پیدا کنید.

نسخه دانگل بلوتوث از ۲.۰ تا بیشتر از ۵.۰ است و یک دانگل بلوتوث ممکن است تنها با یک نوع دستگاه سازگار باشد یا اینکه میزان سازگاری بالا با دستگاه‌های مختلف داشته باشد.

مشخص است که دانگل بلوتوثی که نسخه بالا داشته و سازگاری بیشتری هم دارد انتخاب مناسب‌تری است. اگر چنین دستگاهی را انتخاب کنید حین استفاده از آن دچار مشکل نمی‌شوید و می‌توانید مطمئن باشید دستگاه‌های مختلف الکترونیکی شما از طریق دانگل بلوتوث به کامپیوتر یا لپ تاپ‌تان متصل می‌شوند.

ویژگی مهم دیگری که در انتخاب یک دانگل بلوتوث باید مورد توجه قرار گیرد برد آن است. برد دانگل بلوتوث به ویژه در مورد دانگل بلوتوث کامپیوتر اهمیت زیادی دارد، چرا که کامپیوترها معمولا در فضای خانه یا محل کار هستند و در این مکان‌ها ممکن است شما در صدد اتصال دستگاهی به کامپیوتر خود باشید که فاصله زیادی از آن دارد.

اگر شما قصد داشته باشید یک دانگل بلوتوث برای دستگاه پخش ماشین بخرید زیاد برایتان مهم نیست که دستگاه برد زیادی داشته باشد، چرا که احتمالا می‌خواهید هنگامی که در خودرو نشسته‌اید تلفن همراه‌تان را به دستگاه پخش خودرو وصل کنید و در این صورت فاصله زیادی با آن ندارید.

در مورد دانگل بلوتوث کامپیوتر قضیه فرق دارد. شما ممکن است وقتی در پذیرایی هستید قصد داشته باشید تلفن همراه‌تان را به کامپیوتری وصل کنید که توی اتاق کار است. در این صورت قاعدتا باید دانگل بلوتوث مورد استفاده برد زیادی داشته باشد.

این موضوع به ویژه در مورد دانگل بلوتوث‌هایی که برای کامپیوتر‌های محیط کاری خریداری می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است.

برد دانگل بلوتوث‌ها معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ متر است. توصیه می‌شود حتما دانگلی را برای کامپیوتر خود انتخاب کنید که بیشتر از ۱۵ متر برد دارد. به این ترتیب برای استفاده از آن لازم نیست دستگاه‌ها را جا به جا کرده و به هم نزدیک کنید.

ظاهر و اندازه یک دانگل بلوتوث هم ویژگی مهمی است که نباید از آن غافل شد. دانگل بلوتوث دستگاه مقاومی است و تا مدت‌ها برای شما کار می‌کند. بهتر است رنگ و طرحی را انتخاب کنید که دوست دارید و از آن لذت می‌برید.

از طرف دیگر، فراموش نکنید که یکی از دلایلی که استفاده از دانگل بلوتوث را به سیم و کابل ترجیح داده‌اید این بوده است که فکر می‌کرده‌اید سیم و کابل توی دست و پایتان است و ظاهر زیبایی هم ندارد. دانگل بلوتوث‌های کوچک که افراد اگر دقت نکنند متوجه آنها نمی‌شوند می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

حتما بخوانید: اسپیکر بلوتوثی و رومیزی چه برندی بخریم؟

شیوه راه اندازی دانگل بلوتوث برای کامپیوتر

اگر یک بار از دانگل بلوتوث کامپیوتر استفاده کرده باشید می‌دانید که کار کردن با آن کاملا ساده است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد. این دستگاه در کامپیوترها معمولا به درگاه یو اس پی وصل می‌شود و چند ثانیه بعد وصل شدن چراغ کوچک آن که معمولا قرمز رنگ است شروع به چشمک زدن می‌کند. در این صورت دانگل بلوتوث شما آماده اتصال است و فقط باید دستگاهی را که قصد دارید با استفاده از دانگل بلوتوث به کامپیوتر خود وصل کنید روشن کرده و عملیات جفت‌سازی را انجام دهید.

با این وجود در مواردی این مشکل پیش می‌آید که همه این کارها را می‌کنید، اما اتصال بلوتوثی امکان‌پذیر نمی‌شود. در این قبیل موارد مشکل احتمالا مربوط به نسخه دانگل بلوتوث است. در واقع دانگل‌های نسخه پایین ممکن است همخوانی لازم را با هر دستگاهی نداشته باشند. بر این اساس است که قبل خرید دانگل بلوتوث حتما باید به نسخه بلوتوث دستگاه‌های الکترونیکی خود توجه کنید و البته راهکار ساده‌تر و بهتر این است که یک دانگل بلوتوث نسخه بالا خریداری کنید.

استفاده از دانگل بلوتوث کار کردن با دستگاه‌های الکترونیکی را ساده‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. حتما شما هم ضرورت وصل شدن دستگاه‌های مختلف الکترونیکی به همدیگر را درک کرده اید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با کابل یا سیم این کار را انجام می‌دهید وقت آن رسیده که دانگل بلوتوث را امتحان کنید؛ مطمئن باشید یک بار امتحان کردن این دستگاه باعث می‌شود همیشه این کار را انجام دهید.

علاوه بر اینکه این دستگاه کار شما را راحت‌تر کرده و همچنین کیفیت اتصال‌تان را بهبود می‌بخشد، نکته مهم‌تر این است که بر خلاف تصور برخی از افراد استفاده از دانگل بلوتوث ارزان‌تر از از دیگر روش‌ها از جمله اتصال با سیم و کابل است، چرا که دانگل بلوتوث‌هایی در بازار هست که قیمت‌شان از یک کابل اچ دی‌ام آی یا سیم آی یو ایکس کمتر است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!