تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید هود آشپزخانه

کدام هود برای آشپزخانه بهتر است؟ (مقایسه هود توکار و روکار)

راهنمای خرید
اگر نگاهی به محیط اطراف در محل سکونت خود بیندازیم، متوجه وسایل و لوازمی می‌شویم که حضور آن‌ها در خانه بسیار ضرورت دارد. یکی از این وسایل ضروری که در مدل‌های متنوعی در بازار موجود داریم، هود آشپزخانه است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – بررسی و مقایسه هود توکار و روکار برای هر کسی که میخواهد از شر چربی و مواد آلاینده آشپزخانه رها شود، لازم است. همه ما در طول روز اوقاتی را در آشپزخانه سپری کرده و برای وعده‌های مختلف، غذا و خوراکی‌های متنوعی تهیه می‌کنیم. هر کدام از این مواد خوراکی عطر و بوی متفاوتی دارند که استشمام همه آن‌ها با یکدیگر قطعا مشکل خواهد بود. در این زمان هود آشپزخانه به کمک ما آمده و در حذف بوهای مختلف و همچنین از بین بردن ذرات چربی نقش مؤثر خود را ایفا خواهد کرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • انواع هود توکار و روکار
  • مزایا و معایب هودهای مخفی
  • مقایسه هود روکار و توکار

حتما بخوانید:  بهترین مدل هود کن کدام است؟

انواع هود آشپزخانه

در گذشته برای خرید هود آشپزخانه تنها چند مدل برای بررسی و مقایسه وجود داشت. با گذشت زمان و پیشرفت در این زمینه، تولیدکنندگان طرح‌ها و مدل‌های متنوع‌تری را به خطوط تولید خود اضافه کردند. در حال حاضر انواع هود آشپزخانه به دو مدل روکار و توکار یا مخفی دسته‌بندی می‌شود. برندهای فعال در صنعت لوازم آشپزخانه نیز محصولات خود را بر اساس این دو مدل طراحی و تولید می‌کنند.

انواع هود روکار

مدل‌هایی که به شکل روکار طراحی می‌شوند، معمولا به صورت هودهای شومینه‌ای، مورب یا شیب‌دار و جزیره‌ای به بازار عرضه می‌شوند. همان‌طور که از نام این هودها مشخص است، شما می‌توانید آن‌ها را به صورت روکار در آشپزخانه خود نصب کنید.

انواع هود آشپزخانه

انواع هود توکار

در حال حاضر بسیاری از لوازم برقی آشپزخانه مانند اجاق گاز، فر و… به صورت توکار طراحی شده و طرفداران بسیاری نیز دارند. تولیدکنندگان این طراحی را برای هودهای آشپزخانه نیز در نظر گرفته و انواع هود توکار را به شکل مدل‌های مخفی، زیر کابینتی، آسانسوری یا تلسکوپی و کشویی، تولید می‌کنند.

حتما بخوانید: هود خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هود توکار بهتر است یا روکار؟

هر کدام از محصولات موجود در بازار ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و مناسب برای محیط‌هایی خاص طراحی شده‌اند. به عنوان مثال یک هود توکار یا مخفی، بهترین گزینه برای آشپزخانه‌ای است که با کمبود فضا مواجه است. به این ترتیب در مقایسه هود توکار و روکار باید به ویژگی‌ها و مشخصات این دو مدل دقت کرده و محصولی متناسب با نیاز خود خریداری کنیم. برای دسترسی به پاسخ این سؤال می‌توانیم دو مدل توکار و روکار را با یکدیگر مقایسه کرده و به نتیجه برسیم.

مزایا و معایب هود توکار

در سال‌های اخیر و همراه با مدرن شدن دکوراسیون داخلی در فضای خانه و آشپزخانه، سلیقه افراد به سمت و سوی دیگری حرکت کرده است. امروزه وسایل و تجهیزات مدرن، بیشترین طرفدار را دارند. انواع هود توکار نیز یکی از این لوازم مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه محسوب می‌شود.

مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از مهمترین مزایای هود توکار، اشغال نکردن فضا در محیط آشپزخانه است. با توجه به اینکه طراحی داخلی در دنیای امروز، سادگی و سبک مینیمال را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهد، انتخاب هود توکار یا مخفی قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. اگر آشپزخانه شما فضای بسیار کمی دارد، با نصب یک هود توکار، آشپزخانه شما شکل و ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته و همچنین دیگر جای نگرانی بابت شلوغ شدن محیط وجود ندارد.

حتما بخوانید: مراقبت از هود آشپزخانه با چند نکته ساده

انواع هود آشپزخانه

ایجاد نظم و زیبایی در آشپزخانه

حفظ زیبایی نمای آشپزخانه و کابینت‌ها از دیگر مزایای نصب هود توکار است. البته بسیاری از مدل‌های موجود در بازار شکل و ظاهر قابل قبولی دارند، با این حال درصد زیادی از افراد ترجیح می‌دهند، با انتخاب وسایل توکار، نمای آشپزخانه خود را حفظ کنند.

قیمت مناسب

در خرید لوازم خانه و آشپزخانه، بودجه و قیمت محصولات حرف اول را می‌زنند. یکی دیگر از مزایای انواع هود توکار، قیمت مناسب آن‌ها نسبت به هودهای روکار است. اگر قصد کنار گذاشتن بودجه‌ای سنگین برای خرید هود آشپزخانه را ندارید، هود توکار، جایگزین مناسبی به جای محصولات روکار خواهد بود.

صدای کم

انواع هود روکار و توکار هنگام کار از خود صدا تولید می‌کنند. با این حال بعضی از مدل‌ها مانند هود مفخی با توجه به اینکه درون کابینت قرار می‌گیرند، صدای کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها تولید می‌کنند. به طور کلی نیز هنگام خرید محصول، واحد صدای دستگاه را از فروشنده پرسیده و محصولی با صدای بیش از ۶۰ دسی‌بل خریداری نکنید.

معایب هود توکار

بسیاری از افراد این گونه بیان کرده‌اند که هودهای توکار از قدرت مکش مناسبی برخوردار نیستند. در پاسخ به این موضوع می‌توانیم به تناسب اندازه و مکان قرارگیری هود با اجاق گاز اشاره کنیم. اندازه هودهای توکار باید کاملا متناسب با ابعاد صفحه اجاق گاز باشند. در غیر این صورت شما نمی‌توانید انتظار چندانی از مکش هوا و جذب ذرات چربی داشته باشید.

به این ترتیب هنگام خرید هود توکار به این موضوع توجه داشته باشید تا هنگام نصب و استفاده از قابلیت‌های هود با مشکلی مواجه نشوید. همچنین نوع برند و کیفیت محصولی که انتخاب می‌کنید نیز در خرید و رضایت شما از محصول تأثیرگذار خواهد بود.

انواع هود آشپزخانه

ویژگی‌های یک هود آشپزخانه خوب

یک هود خوب در مدل‌های مختلف توکار و روکار باید از قدرت مکش قابل قبولی برخوردار باشد. به این معنا که با مکش هوا ذرات چربی و بوی نامطبوع به خوبی از بین رفته و از محیط آشپزخانه خارج شود. هنگام خرید هود آشپزخانه به ابعاد اجاق گاز و هود مورد نظر خود توجه داشته باشید. محصولی که انتخاب می‌کنید باید در ابعاد و اندازه‌های استانداردی طراحی شده باشد.

بسیاری از محصولات متفرقه موجود در بازار با ابعادی غیراستاندارد طراحی شده‌اند که هنگام نصب خریداران با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند. همچنین یک هود خوب باید تمام سطح گاز شما را پوشش داده و به طور کامل عمل مکش هوا و از بین بردن ذرات چربی، بوی غذا و هر گونه بوی نامطبوع را به خوبی انجام دهد. هنگام انتخاب یک هود آشپزخانه به فیلتر تعبیه شده در دستگاه نیز توجه داشته باشید. بهترین نوع فیلتر برای حذف کامل ذرات چربی و از بین رفتن بوی مواد غذایی، فیلتر ذغالی است. همچنین فیلترهای آلومینیومی نیز از دیگر محصولات کاربردی با طول عمری بالا در بازار هستند.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که محصولات معتبری که از برندهای شناخته شده در بازار موجود هستند با کیفیتی قابل قبول طراحی و تولید شده‌اند. بودجه خود برای خرید هود آشپزخانه را مشخص کرده، سپس با بررسی محصولات مختلف و مقایسه انواع هود توکار و روکار، کالایی متناسب با نیاز و فضای آشپزخانه خود تهیه کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!