تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای استفاده از زودپز برقی

زودپز برقی چگونه کار می‌کند؟

راهنمای استفاده
 شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا خرید لوازمی مانند زودپز امری ضروری محسوب می‌شود یا خیر. برای پاسخ به این سؤال می‌توانیم به پرسشی دیگر رجوع کنیم. آیا صرفه‌جویی در وقت هنگام آشپزی و گذراندن وقت در آشپزخانه برای شما اهمیت دارد.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – زودپز، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم آشپزخانه است که در سال‌های اخیر میزان استقبال از آن بسیار افزایش داشته است. شما می‌توانید مدت زمانی که برای پخت غذاهایی مانند خورشت قیمه یا قرمه سبزی صرف می‌کنید را با کمک زودپز به کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر دهید. نکته مهم در استفاده از این وسیله کاربردی، حفظ کیفیت اولیه مواد غذایی و کامل شدن مراحل پخت است.

آنچه در ادامه این سایت راهنمای خرید لوازم خانگی می‌خوانید:

  • زودپز برقی چگونه کار می‌کند؟
  • نحوه استفاده از زودپز برقی
  • نکات مهم در طبخ غذا توسط زودپز

حتما بخوانید: زودپز برقی چه مارکی خوبه؟

نحوه عملکرد زودپز

انواع زودپز به دو دسته معمولی و برقی تقسیم‌بندی می‌شوند. به طور کلی عملکرد زودپز به واسطه تولید بخار انجام شده و طبخ مواد غذایی را آسان می‌کند. انواع زودپز با رساندن آب به نقطه جوش و با تولید بخار مواد غذایی مانند انواع خورشت، گوشت و مرغ، انواع سوپ و… را در زمانی کوتاه‌تر از حد معمول آماده می‌کند. مهمترین قطعه در ساختار این محصولات سوپاپ اطمینانی است که به منظور تنظیم فشار و خارج کردن بخار از زودپز بر روی آن‌ها تعبیه شده است.

زودپزهای برقی کارایی بیشتری داشته و در عملکرد تفاوت‌های مهمی با زودپزهای معمولی دارند. زودپزهای معمولی همچون قابلمه و تابه بر روی اجاق گاز قرار گرفته و شما می‌توانید غذای مورد علاقه خود را درون آن‌ها طبخ کنید. در مقابل استفاده از زودپز برقی به کمک جریان برق کار کرده و از قابلیت‌های متنوعی مانند برنامه‌های پخت به صورت پیش فرض، تایمر، قابلیت تنظیم فشار و… برخوردار هستند. همچنین محصولات جدید در کنار ویژگی زودپز، از قابلیت‌های دیگری همچون آرام‌پز، پلوپز، بخارپز و… نیز برخوردار هستند.

حتما بخوانید: راه تشخیص قابلمه چدن اصل از تقلبی

استفاده از زودپز برقی

طرز استفاده از زودپز برقی

زودپزهای معمولی این قابلیت را دارند که مواد خوراکی مانند پیاز یا گوشت را درون آن تفت داده و سپس باقی مراحل آشپزی را انجام دهید. این امر در استفاده از زودپزهای برقی امکان‌پذیر نبوده و شما باید مواد خوراکی مورد نظر خود را پیش از پخت با زودپز، درون تابه‌ای دیگر تفت داده و آماده کنید.

برای استفاده از زودپز برقی کافی است مواد لازم را آماده کرده و درون دیگ زودپز قرار دهید. در نهایت با ریختن آب درون دیگ داخلی، درب زودپز را بسته و آن را به برق بزنید. بیشتر محصولاتی که در بازار موجود هستند به سیستم تایمر مجهز شده‌اند. مهمترین ویژگی وجود تایمر، خاموش شدن زودپز پس از به اتمام رسیدن زمان تنظیم شده است. این امر باعث می‌شود تا شما با خاطری آسوده و بدون نگرانی از سوختن غذا به فعالیت‌های روزانه خود برسید.

زمان پخت غذا در زودپز

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، برای پخت مواد غذایی درون آن نیاز به زمان طولانی نداشته و غذا در زمانی کوتاه به بهترین شکل پخته می‌شود. با این حال در زودپزهای برقی برنامه‌هایی به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده که با انتخاب آن‌ها، زمان لازم برای پخت نیز مشخص می‌شود. همچنین هر محصول به همراه یک دفترچه راهنما به فروش می‌رسد که اطلاعات لازم در خصوص زمان پخت غذاهای مختلف در آن درج شده است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین ظرف برای پخت غذا

خروج بخار از زودپز

یکی از مهمترین نکات ایمنی که هنگام استفاده از زودپز برقی باید به آن توجه داشته باشیم، تخلیه کامل بخار است. هنگام تخلیه بخار به صورت دستی یا اتوماتیک از قرار دادن صورت یا دست‌های خود در برابر بخار خودداری کنید. همچنین پیش از تخلیه کامل بخار، درب زودپز را باز نکنید. در بعضی از مدل‌های جدید موجود در بازار سیستم تنظیم فشار وجود دارد که به واسطه این قابلیت شما می‌توانید فشار داخل دیگ را تنظیم کنید.

 

مقدار آب استاندارد درون زودپز

هر غذایی برای طبخ بهتر به میزان آب مشخصی احتیاج دارد. با این حال مواد غذایی و مقدار آبی که درون دیگ داخلی زودپز ریخته می‌شود نباید بیشتر از دو سوم ظرفیت کلی آن باشد. به این دلیل که زودپز برای تولید بخار نیاز به فضایی کافی دارد و در صورت ریختن آب بیش از اندازه استاندارد، مواد غذایی به خوبی پخته نخواهند شد.

تنظیمات زودپز برقی

بیشتر مدل‌های زودپز برقی دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال بوده که اطلاعات مربوط به تنظیم برنامه و زمان پخت غذا بر روی آن نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای محصولی که خریداری کرده‌اید، نسبت به استفاده از آن و تنظیمات مربوط به پخت غذاهای مختلف، اطلاعات لازم را کسب کنید. به عنوان مثال تنظیم زمان، فعال کردن برنامه‌های پخت، تعویض کاربرد محصول به پلوپز، آرام‌پز یا بخارپز و… همگی به واسطه وجود دکمه‌های تعبیه شده بر روی زودپز امکان‌پذیر خواهند بود.

حتما بخوانید: بهترین مارک زودپز ایرانی و خارجی کدام است؟

اطمینان از سالم بودن زودپز و قطعات آن

پیش از استفاده از زودپز برقی نسبت به سالم بودن بدنه خارجی و داخلی و همچنین اجزای تشکیل دهنده آن مانند سوپاپ اطمینان و واشر دور درب اطمینان حاصل کنید. واشر دور درب به عدم خروج بخار هنگام پخت کمک کرده و در پخت سریع غذا نقش دارد. به این ترتیب وجود پارگی در این قسمت تأثیر مستقیم بر روی نحوه پخت غذا خواهد داشت. همچنین اگر بدنه خارجی یا دیگ درون زودپز نیز دچار شکستگی یا ترک‌خوردگی شده باشد نیز باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

حتما بخوانید: در مورد مزایا و معایب استفاده از ظروف مسی چه می دانید؟

استفاده از زودپز برقی

طرز تهیه مرغ در زودپز برقی

مهمترین ویژگی در طرز استفاده از زودپز برقی امکان پخت مواد غذایی مختلف درون آن است. شما می‌توانید با انتخاب برنامه‌های پخت که به صورت پیش فرض برای این محصولات در نظر گرفته شده، غذاهای متفاوتی را تهیه و آماده کنید. به عنوان مثال برای پخت مرغ درون زودپز برقی می‌توانید مواد اولیه مانند پیاز، مرغ و ادویه‌ها را درون تابه‌ای جداگانه تفت داده و سپس با ریختن آن‌ها درون دیگ زودپز و اضافه کردن آب، برای پخت کامل غذا منتظر بمانید.

توجه داشته باشید که در طرز استفاده از زودپز برقی از ریختن آب زیاد خودداری کرده و همچنین مواد خوراکی موجود درون دیگ زودپز نیز فضایی بیش از دو سوم ظرفیت کلی آن را اشغال نکنند. پس از اضافه کردن آب درب زودپز را بسته و از عدم خروج بخار اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد نوبت به تنظیم زمان برای پخت مرغ می‌رسد. شما می‌توانید به صورت دستی آن را تنظیم کرده و یا از برنامه‌های پخت زودپز استفاده کنید. در صورتی که زودپز شما از نوع معمولی بوده و بر روی اجاق گاز قرار می‌گیرد، می‌توانید مراحل تفت دادن و اضافه کردن ادویه و مرغ را درون همان دیگ داخلی زودپز انجام دهید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!