تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی چیست؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی آیا این سؤال برای شما پیش آمده که ارتباط اجزای تشکیل‌دهنده ماشین لباسشویی و فرایند فعال شدن برنامه‌های دستگاه به چه صورت انجام می‌شود. تمامی این امور و هماهنگی بین برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف ماشین به کمک قطعه‌ای مهم به نام تایمر فعال می‌شود. تصویر صنعت لوازم الکترونیک – تایمر ماشین […]

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی آیا این سؤال برای شما پیش آمده که ارتباط اجزای تشکیل‌دهنده ماشین لباسشویی و فرایند فعال شدن برنامه‌های دستگاه به چه صورت انجام می‌شود. تمامی این امور و هماهنگی بین برنامه‌ها و قسمت‌های مختلف ماشین به کمک قطعه‌ای مهم به نام تایمر فعال می‌شود.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – تایمر ماشین لباسشویی به نوعی اصلی‌ترین قسمت در این دستگاه است که کنترل تمام امور را بر عهده دارد. به این ترتیب صحت عملکرد آن نقش مهمی در کارکرد کلی این وسیله کاربردی در خانه دارد. یکی از مشکلات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی، ثابت ماندن تایمر لباسشویی است که در این مطلب قصد داریم به دلایل اصلی و راهکارهای آن بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • علت گیر کردن تایمر لباسشویی چیست؟
  • خرابی موتور
  • خرابی میکروسوئیچ و سوپاپ درب ماشین
  • اشکال در عملکرد پمپ تخلیه
  • خرابی قطعه هیدروستات

حتما بخوانید: راهنمای تعمیر لباسشویی در منزل

بررسی علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی

متوقف شدن و در اصطلاح گیر کردن تایمر لباسشویی دلایل متعددی دارد که برای رفع آن به عیب‌یابی و تشخیص دقیق نیاز داریم. اگر به تازگی شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خرابی در موتور تایمر

یک علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی خرابی موتور این قطعه است. زیرا تایمر ماشین لباسشویی به یک موتور مجهز شده که فرمان اصلی در تنظیم برنامه‌های ماشین بر عهده این قطعه مهم است. بروز خرابی در موتور تایمر لباسشویی، ممکن است باعث متوقف شدن یا ثابت ماندن تایمر لباسشویی شده و برنامه‌های تنظیم شده غیرفعال شوند.

حتما بخوانید: رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی چیست؟

ثابت ماندن تایمر لباسشویی

خرابی درب ماشین لباسشویی

اشکال در بسته شدن کامل درب ماشین از مواردی است که باعث گیر کردن تایمر می‌شود. برای جلوگیری از این پیشامد لازم است پس از پُر کردن مخزن ماشین، از بسته شدن کامل درب اطمینان حاصل کنید. نکته مهم دیگر در این خصوص خراب بودن میکروسوئیچ درب لباسشویی است. وجود مشکل در این قطعه تصوری اشتباه برای موتور دستگاه به وجود می‌آورد، مبنی بر اینکه درب ماشین باز است و همین امر منجر به متوقف شدن تایمر می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید در ابتدا از بسته شدن درب مطمئن شده و در نهایت عملکرد میکروسوئیچ را بررسی کنید.

حتما بخوانید: ۱۰ علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی

اشکال در پمپ تخلیه ماشین

 ثابت ماندن تایمر لباسشویی ممکن است در بعضی از برنامه‌ها و تنظیمات مشکل به وجود آورد. به این معنا که اگر تایمر در مرحله‌ای عملکردی عادی داشته، ممکن است در مرحله بعد دچار مشکل شود. یک علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی در فرایند برنامه شستشو، بروز مشکل در پمپ تخلیه است. برای تست عملکرد پمپ تخلیه می‌توانید به کارکرد تایمر در دقیقه‌های پایانی فرایند شستشو دقت داشته باشید. گاهی اوقات تمیز کردن پمپ تخلیه برای رفع این مشکل کفایت می‌کند. در غیر این صورت شما باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه از یک نیروی متخصص کمک بگیرید.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی

خرابی قطعه ولوم ماشین لباسشویی

بر روی انواع ماشین لباسشویی یک قطعه ولوم که به صورت چرخشی کار می‌کند، وجود دارد. با استفاده از این ولوم ما می‌توانیم برنامه‌های شستشو را انتخاب کنیم. استفاده نادرست از این ولوم در طولانی مدت ممکن است باعث شکستن یا ساییدگی اجزای داخلی آن شده و در نهایت منجر به متوقف شدن تایمر ماشین در فرایند شستشو شود.

اگر مهارت کافی در خصوص باز کردن قطعات ماشین لباسشویی و عیب‌یابی آن‌ها دارید، می‌توانید با باز کردن ولوم مشکل به وجود آمده را بررسی کنید. در غیر این صورت حتما باید از مهارت یک فرد متخصص استفاده کنید. به این دلیل که هر گونه سهل‌انگاری در باز کردن قطعات، احتمال بروز مشکلی جدی‌تر را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

مشکل در انتقال جریان برق

هر زمان با مشکلی در عملکرد قسمت‌های مختلف لوازم برقی منزل خود روبرو شدید، پیش از هر اقدامی اتصال جریان برق را بررسی کنید. در صورت اتصال نادرست دستگاه به جریان برق، احتمال متوقف شدن تایمر ماشین وجود دارد. همچنین بروز مشکل در اتصالات داخلی و سیم‌کشی دستگاه نیز امکان گیر کردن تایمر در فرایند شستشو را افزایش می‌دهد.

ثابت ماندن تایمر لباسشویی

اشکال در مسیر ورودی آب

آب از مسیر ورودی داخل ماشین لباسشویی شده و دستگاه شروع به کار کردن می‌کند. وجود مشکل در قسمت دریچه یا مسیر داخلی این ورودی باعث می‌شود تا آب وارد دستگاه نشده یا در اواسط فرایند شستشو جریان آب قطع شود. به این ترتیب برای پیدا کردن علت گیر کردن تایمر می‌توانیم این مورد را نیز بررسی کنیم.

حتما بخوانید: علت نشت آب از ماشین لباسشویی چیست؟

خرابی هیدروستات

هیدروستات قطعه‌ای مهم در ماشین لباسشویی است که میزان سطح آب در دستگاه را کنترل می‌کند. وجود اشکال در این قطعه و خراب شدن آن باعث می‌شود تا جریان ورودی آب از کنترل خارج شده و در نهایت شما شاهد متوقف شدن تایمر دستگاه خواهید بود. برای بررسی و تشخیص دقیق این مشکل می‌توانید اتصالات مربوط به قطعه هیدروستات را بررسی کنید.

تاریخ انقضاء تایمر

اگر از عمر ماشین لباسشویی شما مدت طولانی است که می‌گذرد، بروز مشکل و خرابی در قطعات مختلف مانند تایمر، امری بدیهی است. به همین دلیل می‌توانیم یکی از دلایل ثابت ماندن تایمر را به پایان رسیدن عمر مفید آن بدانیم.

حتما بخوانید: کد ارور ماشین لباسشویی و علل آن

اشکال در عملکرد سوپاپ درب ماشین

سوپاپ قطعه‌ای در ماشین لباسشویی است که با بسته شدن درب، اتصال جریان برق توسط این قطعه انجام شده و فرایند شستشو آغاز می‌شود. خراب شدن سوپاپ درب، یکی از دلایل اصلی ثابت ماندن تایمر لباسشویی محسوب می‌شود.

حرف آخر

در آخر به این نتیجه می‌رسیم که لوازم برقی پس از گذشت مدت زمانی از استفاده دچار مشکلاتی می‌شوند که برای رفع آن‌ها ما نیاز به تشخیص دقیق داریم. در حال حاضر متخصصان در این زمینه از عهده چنین اموری به خوبی برآمده و شما می‌توانید لوازم برقی از جمله ماشین  لباسشویی خود را برای تعمیر به آن‌ها بسپارید. این نکته نیز قابل ذکر است که استفاده صحیح و مراقبت از وسایل نیز در حفظ کیفیت و افزایش طول عمر قطعات آن‌ها نقش بسزایی دارد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۱/۰۱/۲۲
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!