تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چطور بهترین مدل گوشی سامسونگ و شیائومی را انتخاب کنیم

رده‌بندی گوشی‌های سامسونگ و شیائومی چگونه است؟

راهنمای خرید
برند سامسونگ و برند شیائومی دو رقیب تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هستند. برند اول یعنی برند سامسونگ یکی از غول‌های فناوری و تکنولوژی در کشو کره جنوبی است و برند شیائومی نیز یکی از بزرگ‌ترین برندهای تازه تأسیس در کشور چین است.

تصلا – اکثر گوشی‌های تلفن همراه که در بازار موبایل و تجهیزات کشور به فروش می‌رسند، تولید برندهای سامسونگ و شیائومی است. این دو برند به نوعی رقبای اصلی یکدیگر در بازار گوشی‌های تلفن همراه در ایران به حساب می‌آیند.

البته طی دو سال اخیر با بالا رفتن قیمت دلار و افزایش قمت گوشی‌های تلفن همراه، چون قیمت گوشی‌های شیائومی نسبت به گوشی‌های هم رده آن‌ها که توسط برند سامسونگ تولید شده است، کمتر است، مشتریان این برند در ایران افزایش یافته است.

در حال حاضر چون طرفداران گوشی‌های دو برند سامسونگ و شیائومی در ایران بسیار زیاد است و از طرفی تنوع محصولی این دو برند نیز قابل توجه است، برای اینکه بتوانید محصول بهتر و مناسب‌تری را خریداری کنید، در این مطلب نحوه رده‌بندی گوشی‌های دو برند سامسونگ و شیائومی را بررسی می‌کنیم و گوشی‌های میان رده هر دو برند را به شما معرفی خواهیم کرد. آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل مطالب زیر خواهند بود:

  • رده‌بندی گوشی‌های برند سامسونگ
  • معرفی چند نمونه از گوشی‌های میان رده برند سامسونگ
  • رده‌بندی گوشی‌های برند شیائومی
  • معرفی چند نمونه از گوشی‌های میان رده برند شیائومی

زمانی که برای خرید گوشی تلفن همراه به بازار مراجعه می‌کنید باید دو نکته اساسی و مهم را به خاطر داشته باشید. اول اینکه قرار است برای خرید گوشی تلفن همراه مورد نیاز خود چه مقدار هزینه کنید و با این هزینه از کدام برندها می‌توانید گوشی مناسب‌تری را انتخاب و خریداری کنید. برای این منظور باید از روش رده‌بندی گوشی تلفن همراه توسط برندهای مختلف مطلع باشید.

رده‌بندی گوشی‌های برند سامسونگ

به جرئت می‌توان گفت برند سامسونگ از اولین برندهایی است که گوشی‌های تلفن همراه خود را در رده‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند. بعد از برند سامسونگ برندهای دیگر تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه از جمله برند شیائومی اقدام به رده‌بندی محصولات خود کردند. رده‌بندی گوشی‌های تلفن همراه تولید شده توسط شرکت سامسونگ به قرار زیر است.

برند سامسونگ پرچم‌داران خود را در رده S معرفی می‌کند. به عبارت دیگر هر سال برند سامسونگ یک گوشی پرچم‌دار در رده S به بازار معرفی می‌کند که به عنوان کامل‌ترین گوشی این برند چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ سخت‌افزار شناخته می‌شود. بعد از گوشی‌های پرچم‌دار سری S گوشی‌های سری NOTE این برند قرار می‌گیرند که این گوشی‌های نیز به عنوان گوشی پرچم‌دار شناخته می‌شوند و معمولاً دارای قلم نوری هستند.

بعد از سری NOTE و سری S که گوشی‌های بسیار پیشرفته برند سامسونگ شناخته می‌شوند، گوشی‌های سری A قرار دارند که این گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های میان رده برند سامسونگ شناخته می‌شوند. گوشی‌های این رده معمولاً کانفیگ نسبتاً خوبی دارند اما نسبت به گوشی‌های رده S و NOTE در سطح پایین‌تری قرار دارند. این گوشی‌ها از نظر دوربین و کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری و امکانات اتصال به شبکه و از این دست قابل توجه و پیشرفته هستند.

بعد از گوشی‌های سری رده A برند سامسونگ گوشی‌های سری M را به بازار معرفی کرده است. این گوشی‌ها در واقع از نظر امکانات تا حدی شبیه به گوشی‌های سری A این برند هستند اما نکته مهم در خصوص این گوشی‌ها این است که برند سامسونگ در طراحی و تولید این محصولات، توجه خود را روی باتری و بهینه‌سازی طول عمر باتری‌های این سری قرار داده است.

در واقع این گوشی‌ها برای آن دسته از کاربرانی مناسب هستند که طول عمر باتری بیشترین اولویت را دارد و زمان زیادی را نمی‌توانند در طول روز برای شارژ کردن گوشی خود هدر دهند.

اما برند سامسونگ یکسری گوشی‌های تاشو خود را در رده Z flip تولید و به بازار عرضه می‌کند که از نظر امکانات صفحه نمایش و کیفیت تصویر آن در جایگاه خوبی قرار دارند اما به هیچ عنوان کانفیگ سخت‌افزاری این گوشی‌ها به پای سخت‌افزار گوشی‌های سری S و سری NOTE این برند نمی‌رسند.

حتی در برخی از مدل‌های این گوشی‌ها، کانفیگ سخت‌افزاری از گوشی‌های سری A نیز پایین‌تر است. طبق اخبار منتشر شده توسط برند سامسونگ، این برند قصد دارد تا گوشی‌های سری F را نیز تولید و به بازار عرضه کند. البته هنوز مشخص نیست این سری از گوشی‌های برند سامسونگ چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند.

معرفی گوشی‌های میان رده برند سامسونگ

همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، گوشی‌های سری A برند سامسونگ در واقع گوشی‌های میان رده این برند هستند که چون معمولاً دارای حافظه رم بالایی هستند، مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته‌اند.

استقبال از این گوشی‌ها فقط مربوط به کاربران ایرانی نیست بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله هند و آسیای شرقی نیز این گوشی‌ها توانسته‌اند طرفداران زیادی را به خود جلب کنند.

اگر به دنبال گوشی با قیمت مناسب اما امکانات و سخت‌افزار نسبتاً قوی هستید حتماً گوشی‌های سری A برند سامسونگ را نیز بررسی کنید و در لیست گوشی‌های انتخابی خود قرار دهید.

یکی از مزیت‌های اصلی گوشی‌های سری A برند سامسونگ این است که این گوشی‌ها پاسخگوی نیاز کاربرانی هستند که می‌خواهند یک گوشی با قابلیت‌های متوسط رو به بالا خریداری کنند و در عین حال هزینه زیادی نیز پرداخت نکنند.

اولین نمونه از گوشی‌های سری A برند سامسونگ گوشی‌های A12 و A20 بودند که از نظر امکانات و قابلیت در سطح خوبی بودند. تولید این گوشی‌ها در واقع اولین گام برند سامسونگ در جهت تولید گوشی‌های قیمت مناسب با سخت‌افزار نسبتاً قوی بود. کاربران از این گوشی‌ها استقبال زیادی کردند و فروش این گوشی‌ها رکورد قابل توجهی را زد.

در حال حاضر در بازار دو نمونه از بهترین گوشی‌های سری A برند سامسونگ، گوشی‌های A51 و A52 هستند که از قابلیت‌ها و امکانات خوبی برخوردارند.

البته گوشی‌های دیگری نیز در این سری تولید شدند. برای مثال گوشی‌های A32 اولین سری از گوشی‌های میان رده برند سامسونگ بودند که از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی می‌کردند.

 همچنین گوشی‌های A22 و A72 نیز از جمله بهترین گوشی‌های میان رده برند سامسونگ بودند. در سال ۲۰۲۱ برند سامسونگ گوشی‌های سری A72 خود را مجهز به قابلیت اتصال به شبکه ۵G کرد.

بیشتر گوشی‌های میان رده برند سامسونگ که طی یک سال اخیر به بازار عرضه شده‌اند در دو نسخه تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در یک نسخه قابلیت اتصال به شبکه ۵G وجود دارد و در نسخه دیگر قابلیت اتصال به شبکه ۵G وجود ندارد و مسلماً قیمت نسخه دوم از قیمت نسخه اول کمتر است.

در بیشتر گوشی‌های سری A که در طی یک سال گذشته به بازار عرضه شده‌اند، نرخ به روز رسانی تصویر از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز ارتقا یافته است.

در میان گوشی‌های میان رده برند سامسونگ، گوشی‌های A52 این برند جز پرفروش‌ترین و پر طرفدارترین گوشی‌های این برند هستند. این گوشی‌ها قیمت مناسبی دارند و با توجه به قیمتی که دارند، امکانات قابل توجهی نیز دارند. قبل از این گوشی‌ها، برند سامسونگ، گوشی‌های A51 را به بازار ارائه کرده بود که این گوشی‌ها نیز از کیفیت خوبی و قیمت مناسبی برخوردار بودند. در واقع تولید گوشی‌های A52 در دنباله عرضه گوشی‌های A51 این برند انجام شده است.

گوشی‌های تا شدنی برند سامسونگ نیز از جمله گوشی‌های خوب میان رده این برند به حساب می‌آیند. بر اساس بررسی کارشناسان و اعلام نظر آن‌ها، برند سامسونگ در تولید گوشی‌های تاشو بسیار قوی عمل کرده است و در حال حاضر هنوز هیچ برندی نتوانسته است گوشی قابل رقابت با این سری از گوشی‌های برند سامسونگ را به بازار عرضه کند.

بهترین گوشی‌های تاشو این شرکت گوشی‌های Z Flip 3 و Z Fold 3 هستند. هر چند برند شیائومی که در اصل به عنوان رقیب اصلی سامسونگ شناخته می‌شود.

البته برند شیائومی نیز اقدام به تولید یک نمونه گوشی تاشو کرده است که اگرچه از نظر امکانات در سطح خوبی قرار دارد اما به جرئت می‌توان گفت که از نظر امکانات هنوز به پای گوشی‌های تاشو برند سامسونگ نمی‌رسند.

این گوشی‌ها با عنوان Mi mix شناخته می‌شوند. گوشی‌های Mi Mix و Z Fold 3 از نظر امکانات و قابلیت‌ها تقریباً شبیه به هم هستند. در واقع کارشناسان بر این باورند که گوشی‌های Mi Mix از روی گوشی‌های Z Fold 3 توسط برند شیائومی ساخته شده‌اند.

هر چند برند شیائومی سعی کرده تفاوت‌هایی در می میکس فولد ایجاد کرد. برای مثال زمانی که این گوشی در حالت بسته قرار دارد، نسبت صفحه نمایش آن به ۴:۳ تغییر می‌کند و نزدیک به نسبت صفحه نمایش گوشی‌های معمولی می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود که باز شدن و اجرای اپلیکیشن‌ها روی صفحه نمایش می میکس فولد با مشکل روبه‌رو نشوند و خوب به نمایش در بیایند. این مشکل قبلاً روی سری زد فولد دیده می‌شد. مثلاً اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام روی گوشی می میکس فولد بدون مشکل نشان داده می‌شود، اما بعضی وقت‌ها روی گلکسی زد فولد با مشکل دیده می‌شود.

روی هر دو گوشی Z Fold 3 و Mi Mix از پردازنده‌های یکسان استفاده شده است. پردازنده این گوشی‌ها از نوع اسنپ دراگون ۸۸۸ است. البته از نظر میزان حافظه رم گوشی‌های  Z Fold 3 دارای رم ۱۲ گیگ و گوشی‌های Mi Mix دارای رم ۱۶ گیگ هستند که از این لحاظ جایگاه گوشی‌های Mi Mix برند شیائومی بهتر است.

البته بلندگوی گوشی‌های Mi Mix نسبت به گوشی‌های Z Fold 3 بند سامسونگ از نظر کیفیت پخش صدا در جایگاه بهتری قرار دارد. گوشی میکس فولد از چهار بلندگو استفاده می‌کند که توسط شرکت هارمن کاردن تنظیم شده‌اند. شرکت هارمن کاردن هم یکی از زیر مجموعه‌های سامسونگ به‌حساب می‌آید.

اما گوشی‌های Z Fold 3 نسبت به گوشی‌های Mi Mix یک برتری قابل توجه دارند و آن هم این است که روی گوشی‌های Z Fold 3 برند سامسونگ استاندارد IP X8 ارائه شده است که در اصل استاندارد ضد آب بودن است.

این گوشی‌ها در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم هستند و در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما روی گوشی‌های Mi Mix برند سامسونگ هیچ استانداردی ارائه نشده است. همچنین نرخ به روز رسانی صفحه نمایش گوشی‌های Z Fold 3 نسبت به گوشی‌های Mi Mix بسیار بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود تا نمایش بازی و فیلم روی آن‌ها بهتر انجام شود.

اما روی گوشی‌های Z Fold 3 برند سامسونگ قابلیت پشتیبانی از قلم‌های نوری S Pen برند سامسونگ عرضه شده است که چنین قابلیتی روی گوشی‌های Mi Mix برند شیائومی وجود ندارد.

از طرفی هنوز گوشی‌های Mi Mix به کشورهای خارجی صادر نشده‌اند و تنها در داخل کشور چین در اختیار کاربران قرار گرفته است. قیمت گوشی‌های Z Fold 3 برند سامسونگ نیز نسبت به گوشی‌های Z Flip بسیار کمتر است در نتیجه با توجه به امکاناتی که دارند، خرید این گوشی‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

نحوه رده‌بندی گوشی‌های شیائومی

شیائومی نیز مانند برند سامسونگ و برخی از برندهای دیگر تولیدکننده گوشی تلفن همراه برای گوشی‌های خود رده‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد. این برند برای گوشی‌های خود ۵ رده در نظر گرفته است.

در واقع این برند گوشی‌های خود را در ۵ سری مختلف که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند تولید و عرضه می‌کند. رده اول این گوشی‌ها شامل بهترین و در واقع گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی می‌شود. و رده‌های بعدی به ترتیب شامل گوشی‌های میان رده و پایین رده برند شیائومی هستند. رده‌بندی گوشی‌های برند شیائومی به قرار زیر است.

گوشی‌های برند شیائومی که با نام Poco به بازار عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط برند شیائومی به بازار گوشی‌های تلفن همراه معرفی شدند. برند شیائومی روی این گوشی‌ها از پردازنده پرچم‌دار خود یعنی اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده کرده است.

گوشی‌های سری Poco هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر امکانات در سطح بالایی قرار دارند. استقبال از این گوشی‌ها در بیشتر کشورهای دنیا چشمگیر و قابل توجه بوده است.

برند شیائومی بعد از مدتی گوشی‌های سری Poco خود را به عنوان گوشی‌های مستقل و خارج از اصلی برند شیائومی به بازار معرفی کرد. از جمله گوشی‌های سری Poco می‌توان به گوشی‌های Poco F3 و Poco X3 که ظاهری شبیه به گوشی‌های Redmi 9 Pro این برند دارند اشاره کرد.

گوشی‌های پوکو همواره ارزش خرید بسیار زیادی دارند و به نسبت قیمت مشخصات بالایی را به کاربران ارائه می‌کنند. یکی از جدیدترین محصولات پوکو گوشی پوکو اف ۳ است که تراشه‌ای بسیار قوی دارد و نمایشگر آن هم Amoled بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

بعد از گوشی‌های سری Poco که در نهایت به عنوان گوشی‌های مستقل به بازار معرفی شدند، گوشی‌های سری Redmi K قرار دارند که روی آن‌ها از پردازنده اسنپ دراگون بسیار قوی ۸۸۸ استفاده شده است.

پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ همان پردازنده‌ای است که روی گوشی‌های Mi  ۱۱ استفاده شده است. بهترین گوشی‌های سری Redmi گوشی‌های Redmi K40 Pro است که طرفداران خاص خود را دارد.

گوشی‌های سری Mi از جمله گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی به حساب می‌آیند که برند شیائومی هر سال مدل جدید و یا نسل جدیدی از این گوشی‌ها را به بازار عرضه می‌کند. گوشی‌های این سری معمولاً در سه نسخه اولترا، پرو و لیت یا lite تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

گوشی‌های پرچم‌دار این سری با پردازنده کوالکام و با کیفیت‌ترین دوربین‌ها ارائه می‌شود. به عنوان مثال گوشی Mi 11،  پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ دارد که از ۵G پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های سری Redmi Note گوشی‌های میان رده برند شیائومی هستند. بسیاری از مردم تصویر می‌کنند که چون در کنار نام این گوشی‌ها از کلمه Note استفاده می‌شود در نتیجه این گوشی‌ها هم رده گوشی‌های سری Note برند سامسونگ به حساب می‌آیند.

اما واقعیت این است که بر خلاف گوشی‌های سری Note تولید شده توسط سامسونگ، این گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های میان رده برند شیائومی به حساب می‌آیند.

برند شیائومی هر سال گوشی جدیدی را در دسته‌بندی سری Redmi Note تولید می‌کند. مثلاً گوشی‌های Redmi Note 9 و Redmi Note 10 به ترتیب در سال‌های متوالی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. گوشی‌های ردمی نوت ۱۰  و ردمی نوت ۱۰ پرو از جمله گوشی‌های بسیار معروف شیائومی هستند.

گوشی‌های سری Redmi نیز از گوشی‌هایی هستند که توسط برند شیائومی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های رده پایین برند شیائومی شناخته می‌شوند.

با وجود اینکه گوشی‌های سری Redmi از جمله گوشی‌های میان رده این برند به حساب می‌آیند اما از نظر طراحی ظاهری بسیار جذاب و خاص هستند. برای مثال گوشی‌های ردمی برند شیائومی که اخیراً وارد بازار شده‌اند از نظر ظاهری شبیه به گوشی‌های Mi و یا Mo Note این برند هستند.

معرفی گوشی‌های میان رده برند شیائومی

گوشی‌های میان رده برند شیائومی با عنوان یا دقیق‌تر بگوییم با پیشوند ردمی یا Redmi تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه در حال حاضر برند Redmi به نوعی مستقل از شیائومی شناخته می‌شود اما به هر حال به نوعی وابسته به این برند است و شیائومی به عنوان برند مادر برای برند ردمی به حساب می‌آید.

اگر به دنبال گوشی با قیمت مناسب و امکانات سطح متوسط رو به بالا هستید و می‌خواهید از میان گوشی‌های برند شیائومی گوشی مناسب خود را انتخاب کنید باید حتماً به فهرست گوشی‌های سری Redmi این برند نگاهی بیندازید.

اولین و بهترین گوشی‌های میان رده برند شیائومی گوشی‌های Redmi Not 10 peo هستند. این گوشی‌ها در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به عنوان نسل جدید گوشی‌های Redmi Not 9 به بازار گوشی‌های تلفن همراه معرفی شدند.

هر چند در زمان عرضه این گوشی‌ها به بازار استقبال چندانی از آن صورت نگرفت اما با توجه به کیفیت، امکانات و سخت‌افزاری که روی این گوشی‌ها استفاده شده است به جرئت می‌توان گفت، این گوشی‌ها از جمله موفق‌ترین تولیدات برند شیائومی هستند.

یکی از مشخصات گوشی‌های ردمی نوت ۱۰ پرو برند شیائومی این است که روی آن‌ها به جای صفحه نمایش ال سی دی که روی بسیاری از گوشی‌های پایین رده از جمله گوشی‌های پایین رده برند سامسونگ استفاده می‌شود، از صفحه نمایش AMOLED استفاده شده است.

نرخ به روز رسانی تصویر در این صفحه نمایش‌ها چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز است و وضوح تصویر در این گوشی‌ها ۱۸۰۰ * ۲۴۰۰ است.

گوشی‌های شیائومی مدل Redmi Note 9S نیز یکی دیگر از مدل‌های گوشی‌های میان رده برند شیائومی است که بیشتر در بازار کشور هند مورد استقبال کاربران قرار گرفت. اگرچه این گوشی‌ها از نظر قیمت و ظاهر بسیار خوب بودند اما در ایران کاربران استقبال چندان زیادی از این گوشی‌ها نکردند.

ویژگی‌های این گوشی‌ها تا حد قابل توجهی شبیه به گوشی‌های Note 9 Pro برند شیائومی بودند که البته قیمت مناسب‌تری نسبت به این گوشی‌ها داشتند. تنها تفاوتی که میان این دو گوشی وجود دارد که به جای دوربین ۶۴ مگا پیکسلی که روی گوشی‌های Note 9 Pro استفاده شده است، در این گوشی‌ها از دوربین ۴۸ مگا پیکسلی استفاده شده است.

عملکرد دوربین اصلی گوشی Note 9S Pro هنوز هم تا حدود قابل قبولی خوب است؛ اما دوربین سلفی نسبت به Note 9 Pro کمی ضعیف‌تر شده و این را می‌توان به راحتی در محیط‌های عکاسی عادی حس کرد.

همچنین علی‌رغم وجود پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۷۲۰G در درون این مدل، بجای ۶ گیگ رم، با ۴ گیگ رم عرضه می‌شود که با این حال بسیار بهینه شده و تقریباً نمره‌ی برابر و حتی بالاتری از برادر دوقلویی‌اش در بسیاری از تست‌ها داشته است.

نکته جالب این است که در برند سامسونگ زمانی که از پیشوند S برای گوشی استفاده می‌شود در واقع گوشی پرچم‌دار مد نظر است اما در گوشی‌های شیائومی این‌گونه نیست.

گوشی‌های Redmi Note 9T نیز از دیگر گوشی‌های میان رده برند شیائومی هستند که مانند گوشی‌های میان رده A52 برند سامسونگ از قابلت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگا پیکسلی است و عملکرد آن در عکاسی روزانه متوسط است.

دوربین سلفی نیز ۱۳ مگا پیکسل است که کیفیت آن خیلی خوب نیست و نسبت به رقبای خود بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کند و در بسیاری از موقعیت‌ها ممکن است نا امیدتان کند. به همین دلیل جزو گوشی‌های میان رده شیائومی سری ردمی Redmi است.

از آنجایی که باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر است بنابراین طول عمر بسیار خوبی بعد از هر بار شارژ دارد و به همین دلیل برای گیمرها یک گزینه مناسب به حساب می‌آیند.

روی این گوشی‌ها از پردازنده Dimensity 800U استفاده شده است که ۴ گیگ رم نیز روی آن تعبیه شده است. پردازنده‌ی Dimensity 800U یک پردازنده‌ی میان رده‌ی متناسب برای گیمینگ است و نمرات بسیار خوبی را در تست‌های مختلف کسب کرده است.

اگر اهل بازی‌های موبایلی باشید و دوست ندارید پول زیادی روی گوشی‌های مناسب گیمینگ خرج کنید، گوشی Redmi Note 9T بهترین انتخاب است. چرا که باتری عظیم و پردازنده‌ی بسیار خوبی دارد.

البته گوشی‌های میان رده Redmi Note 9 Pro و گوشی‌های Redmi Note 8 Pro نیز از دیگر گوشی‌های میان رده برند شیائومی به حساب می‌آیند که از زمان تولید و عرضه آن‌ها به بازار مدت زمان زیادی می‌گذرد و در نتیجه جایگزین‌های بهتری در حال حاضر در بازار برای این گوشی‌ها وجود دارد.

در این مطلب در خصوص نحوه رده‌بندی گوشی‌های شیائومی و گوشی‌های برند سامسونگ توضیح داده شد. دانستن نحوه رده‌بندی گوشی‌ها و اطلاع پیدا کردن از ویژگی‌های مشترک در گوشی‌های هر رده به شما کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر بتوانید گوشی‌های مورد نظر خود را از میان انواع متنوع گوشی‌های موجود در بازار تهیه و خریداری نمایید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!