تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه تیغه مخلوط کن را تعویض کنیم؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امکان دارد برای تیغه مخلوط کن شما پیش بیاید کند شدن است. اما چگونه باید این مشکل را حل کرد؟ و اصلا از کجا باید فهمید که تیغه مخلوط کن کند شده است؟ اگر تیغه مواد غذایی را به صورت منظم و یکسان خرد نکند، ممکن است دلیلش کند بودن تیغه باشد.

تصلا-مخلوط‌کن یکی از وسایلی است که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و بسیار هم پر کاربرد است. مخلوط‌کن‌ها اما دارای بخشی به نام تیغه هستند که درواقع یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها هم محسوب می‌شود. این تیغه‌ها ممکن است خراب شوند و لازم باشد که آنها را تعویض کنید و یا ممکن است مشکلات دیگری نیز برای این قطعه به وجود آید.

تیغه‌های مخلوط‌کن در برش قطعات میوه در اندازه‌های یکسان و میکس آنها بسیار مفید است. اگر این تیغه‌ها به مرور زمان، کند شود، میوه، سبزی و دیگر مواد غذایی مورد نظر ما منظم و دقیق برش نمی‌دهند و آنها را به خوبی ترکیب نمی‌کند. در چنین شرایطی یا باید تیغه مخلوط‌کن را تیز کنید و یا آن را تعویض نمایید. در صورت بروز چنین مشکلاتی این مطلب می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه باید مشکل را برطرف کنید. بنابراین اگر به دنبال یافتن چنین پاسخی به این صفحه رسیده‌اید؛ تا انتهای این نوشته با تصلا همراه باشید.

آشنایی با تیغه مخلوط کن

برای اینکه با عمکرد تیغه مخلوط‌کن بهتر آشنا شوید و بدانید که این وسیله چگونه کار می‌کند، ضرورت دارد در ادامه این متن مختصر توضیحی درباره قسمت‌های تشکیل‌دهنده این وسیله داده شود. تیغه مخلوط‌کن متشکل از دو نیم تیغه است که یک طرف آن تیز و برنده و طرف دیگر معمولی است. با کمک قسمت برنده تیغه، میوه، سبزی و دیگر مواد غذایی را خرد می‌کنند. روی تیغه‌ها نیز دکمه‌ای قرار گرفته که در صورت نیاز با فشار دادن این دکمه، می‌توان تیغه را از دستگاه خارج کرد و آن تند یا تعویض نمود.

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امکان دارد برای تیغه مخلوط کن شما پیش بیاید کند شدن است. اما چگونه باید این مشکل را حل کرد؟ و اصلا از کجا باید فهمید که تیغه مخلوط کن کند شده است؟ اگر تیغه مواد غذایی را به صورت منظم و یکسان خرد نکند، ممکن است دلیلش کند بودن تیغه باشد.

البته این اتفاق امکان دارد به دلیل زیاد بودن ارتفاع تیغه از کف کاسه نیز بیافتد. یکی دیگر از دلایلی که امکان دارد منجر به کند شدن تیغه شود، این است که سبزی و پیاز را زیاد با مخلوط‌کن خرد نمایید. یعنی به عبارت ساده‌تر برای خرد کردن این موادغدایی مدام از مخلوط‌کن استفاده کنید. توجه داشته باشید که تیغه‌های کند شده را حتما باید با سوهان مخصوص تیز کنید. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید تیغه را تعویض نمایید.

لرزش و تعویض تیغه مخلوط کن

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای تیغه مخلوط کن پیش بیاید لرزش است. این مشکل امکان دارد به دلیل تجمع تفاله موادغذایی پیش آمده باشد و یا ممکن است مشکل از درپوش مخلوط کن باشد. شاید هم تیغه به طور کلی خراب است. در هر صورت شما باید با کمک پیچ گوشتی تیغه را خارج نمایید. سپس سالم بودن یا نبودنش را بررسی کنید، اگر نیاز به تعمیر داشت آن را تعمیر نمایید و اگر نیاز به تعویض داشت تعویضش کنید. سپس پیج را دوباره محکم کرده و درپوش را دوباره سر جایش قرار دهید.

کندی تیغه مخلوط کن و تعویض آن

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امکان دارد برای تیغه مخلوط کن شما پیش بیاید کند شدن است. اما چگونه باید این مشکل را حل کرد؟ و اصلا از کجا باید فهمید که تیغه مخلوط کن کند شده است؟ اگر تیغه مواد غذایی را به صورت منظم و یکسان خرد نکند، ممکن است دلیلش کند بودن تیغه باشد. البته این اتفاق امکان دارد به دلیل زیاد بودن ارتفاع تیغه از کف کاسه نیز بیافتد.

یکی دیگر از دلایلی که امکان دارد منجر به کند شدن تیغه شود، این است که سبزی و پیاز را زیاد با مخلوط کن خرد نمایید. توجه داشته باشید که تیغه‌های کند شده را حتما باید با سوهان مخصوص تیز کنید. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید تیغه را تعویض نمایید.

ارتفاع زیاد تیغه مخلوط کن و تعویض آن

هنگامی که ارتفاع تیغه از کف کاسه زیاد باشد، باید قبل از هر چیز دوشاخه مخلوط‌کن را از پریزِ برق بکشید. در در این مورد، ابتدا قسمت‌های مختلف مخلوط‌کن را جدا نمایید، چرا که امکان دارد پس از سرویس موتور یا تعویض کوپلینگ، مونتاژ آنها صحیح انجام نگرفته باشد و باعث شود تیغه کمی بالاتر از حد معمول قرار گیرد و در نهایت تیغه کار کند و یا عملکرد آن ضعیف باشد.

تعویض تیغه مخلوط کن در زمان گریپاژ کردن تیغه

در صورتی که از دستگاه مخلوط‌کن به مدت طولانی استفاده ننمایید، گریس داخل بوش، خشک خواهد شد و در صورت سرویس نکردن و روغن‌کاری نکردن به موقع، گریس خواهد سوخت و در نهایت منجر به گریپاژ کردن دستگاه می‌شود. سعی کنید به صورت دوره‌ای مخلوط‌کن خود را سرویس نمایید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی خودداری کنید.

برای تعمیر و حل مشکل گریپاژ لازم است تیغه‌ها را از مهره پایین که در جهت خلاف چرخش موتور باز می‌شود جدا نمایید. سپس آنها را به دو طرف چپ و راست حرکت داده و به طرف بیرون بکشید. در مرحله بعد از بیرون آوردن تیغه‌ها، برای پاک کردن گریس سوخته و یا خشک شده، باید از سمباده نرم کمک بگیرید و داخل بوش را با سمباده، صیقل دهید. در پایان مقداری گریس نسوز را به تیغه‌ها بزنید تا کار به اتمام برسد.

تعویض تیغه مخلوط کن در زمان غیر فعال بودن آن

گاهی امکان دارد همه اجزای داخلی مخلوط‌کن سالم باشند حتی موتور نیز راحت و به درستی کار کند، اما تیغه‌ها حرکت ننماید. در اینگونه موارد ابتدا درپوش مخلوط‌کن را بردارید، پس از آنکه نگهدارنده شیشه را به سمت بالا کشیدید، حلقه درپوش را مخالف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، سپس با احتیاط تیغه را بردارید و داخل پارچه و یا دستمالی قرارش دهید و آن را در یک جای مطمئن قرار دهید.

پس از آن با کمک یک وسیله کمکی اتصال بالایی را بچرخانید و نگهدارنده تیغه را بیرون بیاورید. این نکته را در نظر بگیرید که در زمان خروج دادن اجزای داخلی مانند تیغه، نگهدارنده و واشرها، همه را یکی پس از دیگری شماره‌گذاری نمایید تا موقع نصب، با مشکل روبه رو نشوید و با کمک شماره‌گذاری‌ها، کار نصب را تمام کنید.

نکات آموزش تعویض تیغه مخلوط‌کن

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که اجزای مخلوط‌کن خود را از نمایندگی معتبر خریداری نمایید، چرا که قطعات تقلبی نیز در بازار به فروش می‌رسند. نه تنها با قطعات تقلبی کاری از پیش خواهید برد، بلکه استفاده از این قطعات باعث سرعت دادن به خرابی مخلوط‌کن نیز می‌شود و به عبارت ساده‌تر دستگاه شما را از رده خارج می‌کند.

همچنین این نکته را در نظر بگیرید که ضخامت، جنس و سرعت سه فاکتور با اهمیت در انتخاب تیغه مناسب برای مخلوط‌کن هستند. می‌توان به این نکته اشاره کرد که، تیغه‌های بلند و ضخیم، برخورداری از سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین جنس استیل آن، کمک بزرگی به خرد کردن و حتی پوره کردن مواد غذایی می‌کند. جنس خوب تیغه عمر بالا و کیفیت دستگاه مخلوط‌کن شما را به شدت افزایش می‌دهد.

کلام آخر

در مطلب چگونه تیغه مخلوط‌کن را تعویض کنیم؟ هر آنچه را که لازم بود درباره تیغه مخلوط‌کن بدانید بیان کردیم. پس از خواندن این مطلب باید بدانید چه تیغه‌هایی برای مخلوط‌کن شما مناسب است و اصلا یک تیغه خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

دانستن این نکته ضروری است که تیغه در واقع مهم‌ترین بخش از یک مخلوط‌کن را تشکیل می‌دهد بنابراین کیفیت آن بسیار اهمیت دارد و در صورت کند شدن یا باید به سرعت تیز شود و یا باید آن را تعویض نمایید. بنابراین بهتر است هنگامی که قصد خرید مخلوط‌کن را دارید و یا می‌خواهید تیغه جدید برای آن بخرید، حتما به کیفیت آن توجه ویژه کنید.

اگر نکته دیگری درباره تیغه مخلوط‌کن وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!