تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چگونه با گوگل اسیستنت کار کنیم؟

اخبار تصلا
گوگل اسیستنت یا دستیار صوتی گوگل یک اپلیکیشن یا سرویس کاربردی است که توسط شرکت گوگل طراحی و تولید شده است. این سرویس هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی کار می‌کند. سرویس دستیار صوتی هوشمند گوگل روی بسیاری از دستگاه‌ها مثل گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌های آیفون و ابزار Google Home در دسترس کاربران قرار گرفته است.

تصلا – با استفاده از گوگل اسیستنت می‌توانید با دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف از طریق ارسال فرمان‌های صوتی کار کنید. اگر تا به حال با هیچ دستیار صوتی هوشمند دیگری مثل Bixby سامسونگ یا Siri اپل کار نکرده‌اید، شاید درک نحوه عملکرد آن کمی سخت و دشوار باشد.

بهتر است قبل از شروع به یادگیری نحوه استفاده از آن توانایی‌های شگفت‌انگیز دستیار صوتی گوگل را که در آن ابزارهایی که قابلیت کار کردن با این دستیار هوشمند صوتی را دارند، به طور کامل معرفی و بررسی شده است، بخوانید.

در این مطلب قصد داریم نحوه کار کردن و استفاده از این اپلیکیشن و سرویس بسیار کاربردی را آموزش دهیم و سپس چند فرمان صوتی مهم و پرکاربردی را که برای انجام کارهای گوناگون با استفاده از گوگل اسیستنت می‌توان از آنها استفاده کرد، معرفی کنیم.

نحوه فعال کردن گوگل اسیستنت

نحوه فعال سازی گوگل اسیستنت

برای فعال کردن سرویس گوگل اسیستنت روی گوشی‌های اندرویدی اول باید ببینید آیا اپلیکیشن این سرویس روی گوشی یا تبلت شما نصب شده است یا نه. برای این کار کافی است دکمه Home گوشی یا تبلت اندرویدی خود را فشار داده و برای چند لحظه انگشت خود را پایین نگه دارید.

اگر اپلیکیشن این سرویس روی گوشی شما نصب شده باشد، با این کار فعال می‌شود اما اگر نصب نشده باشد، باید آن را از فروشگاه اپلیکیشن گوگل یا همان Google Play دانلود کنید و سپس از آن استفاده کنید.

بعد از اینکه مطمئن شدید اپلیکیشن دستیار صوتی هوشمند گوگل روی گوشی شما نصب شده است، قفل گوشی را باز کنید و دکمه Home دستگاه را برای چند لحظه پایین نگه دارید. در این حالت یک صفحه برای شما باز می‌شود که در آن پیغامی به صورت Meet Your personal Google Assistant یا چیزی شبیه به این عبارت برای شما نمایش داده می‌شود.

اگر قبلاً یک بار این سرویس را روی گوشی یا تبلت خود فراخوانی کرده باشید، به‌ جای نمایش این پیام شما مستقیماً به صفحه‌ای که در آن فهرست منو وجود دارد، هدایت می‌شوید. اگر به صفحه منو هدایت نشدید، گزینه Continue را انتخاب کنید و اجازه‌های لازم برای دسترسی دستیار صوتی هوشمند گوگل به ایمیل و سایر اپلیکیشن‌های روی گوشی را بدهید.

بعد از این کار پنجره مربوط به تنظیمات صدا باز می‌شود که در آن باید عبارت Ok, Google را چند بار تکرار کنید. این کار برای تست صدای شما، شناسایی و وضوح آن انجام می‌شود. بعد از طی کردن این مراحل دستیار صوتی هوشمند گوگل آماده کار می‌شود.

نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که برای هر حساب کاربری تنظیمات مربوط به  دستیار صوتی هوشمند گوگل منحصر به فرد است. اگر روی گوشی خود بیش از یک حساب کاربری فعال در گوگل دارید، حتماً تنظیمات مربوط به حساب کاربری خود را بررسی کنید و مطمئن شوید دستیار صوتی هوشمند گوگل روی همان حساب کاربری مورد نظر شما فعال شده است.

امکان تغییر حساب کاربری گوگل در بخش منوی دستیار صوتی هوشمند گوگل برای شما وجود دارد. برای این کار باید وارد بخش تنظیمات یا Setting اپلیکیشن شده و گزینه Accounts را انتخاب کنید. در صفحه باز شده می‌توانید حساب کاربری مورد نظر خود را وارد کنید و تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

سوال پرسیدن از گوگل اسیستنت

تنظیمات گوگل اسیستنت

برای سؤال پرسیدن از دستیار صوتی هوشمند گوگل دو راه وجود دارد؛ یکی اینکه سؤال خود را به صورت صوتی بپرسید و یا آن را به صورت متنی تایپ کنید. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید سؤال صوتی خود را از گوگل بپرسید برای راحتی شما فهرستی از متداول‌ترین سؤالاتی که کاربران از دستیار صوتی هوشمند گوگل می‌پرسند، در صفحه‌ای نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از بین این عبارات مناسب‌ترین را انتخاب کنید و همان را تکرار کنید.

(چون دستیار صوتی هوشمند گوگل از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین مجبورید با زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که با آن آشنا هستید، از دستیار صوتی گوگل سؤال بپرسید).

در جدول زیر فهرستی از متداول‌ترین سؤالاتی که از دستیار صوتی گوگل پرسیده می‌شود، همراه با ترجمه آنها به زبان فارسی آمده است. برخی از این سؤالات جدی هستند و برخی دیگر حالت طنز و کمدی دارند.

ترجمه فارسی سؤال انگلیسی
آب و هوای امروز چطوره؟ What is the weather like today
مسافت سیاتل تا اینجا چقدر است؟ How far is seattle
جدیدترین اخبار مشاغل کدم‌اند؟ Whats the latest business news
آخرین نتایج لیگ‌های ورزشی کدم‌اند؟ What are the latest sports scores toay
چند سالته؟ How old are you
نکنه تو اسکای‌نت( ربات مبتنی بر هوش مصنوعی) هستی؟ Are you Skynet
میدونی چطوری می‌شود رفت سنت جوس ( مرکز سیلیکون ولی در کالیفرنیا)؟ Do you know the way to San Jose

یکی از ویژگی‌های خاص دستیار صوتی گوگل این است که این اپلیکیشن توانایی بالایی در دنبال کردن متون و پیدا کردن ارتباط میان دو یا چند جمله را دارد. مثلاً اگر بپرسید چه کسی سرود ملی آمریکا را نوشته و بعد بپرسید که در چه سالی آن را منتشر کرد، می‌داند  ضمیر آن به سرود ملی آمریکا اشاره دارد. هر چند قدرت دستیار صوتی هوشمند گوگل در این مورد نسبتاً بالا است اما گاهی دچار اشتباه نیز می‌شود.

برقراری ارتباط میان گوگل اسیستنت و اپلیکیشن‌های مختلف

سؤال پرسیدن از دستیار صوتی هوشمند گوگل هم جنبه افزایش اطلاعات عمومی دارد، هم جنبه سرگرمی. اما کار دستیار هوشمند صوتی گوگل فقط جواب دادن به سؤالات کاربر نیست. به عبارت دیگر کار اصلی این سرویس ایجاد ارتباط میان کاربر، اپلیکیشن‌های مختلف و تجهیزات هوشمند دیگر است.

کاربر درخواست خود را به دستیار صوتی هوشمند گوگل ارسال می‌کند و از آنجایی که این سرویس با سایر اپلیکیشن‌ها و تجهیزات هوشمند دیگر  و با یکسری سخت‌افزارها در ارتباط است، درخواست کاربر را برای آنها ارسال می‌کند و به این ترتیب این دستگاه‌ها درخواست ارسال شده را اجرا می‌کنند.

دستیار صوتی هوشمند گوگل به نحوی طراحی شده است که به راحتی می‌تواند با سایر سرویس‌ها به خصوص سرویس‌های گوگل ارتباط برقرار کند و کار کردن با آنها را برای کاربر ساده‌تر و آسان‌تر کند.

فرض کنید شما یک اپلیکیشن یادآوری قرارها و وقایع یا همان اپلیکیشن Reminder را روی گوشی خود نصب کرده‌اید. اگر فرمان Set Reminder را برای دستیار صوتی گوگل ارسال کنید، برنامه Reminder را برای شما باز می‌کند و شما می‌توانید قرار ملاقات‌های خود یا هر اطلاعات دیگری را به آن اضافه کنید.

یا مثلاً اگر به دستیار صوتی گوگل فرمان Show Photos را ارسال کنید، اپلیکیشن عکس روی گوشی شما باز می‌شود و شما می‌توانید عکس‌های گالری تصاویر در گوشی خود را مشاهده کنید.

دستور Show Emails باعث می‌شود اپلیکیشن ایمیل برای شما باز شود و ایمیل‌هایی را که دریافت کرده‌اید، مشاهده کنید.

فرمان‌های صوتی دستیار گوگل زیاد هستند به همین دلیل در همین مطلب چند فرمان مهم و کاربردی را برای انجام کارهای مختلف معرفی خواهیم کرد.

تنظیمات مربوط به کارهای روزانه در دستیار صوتی هوشمند گوگل

یکی از کارهایی که دستیار صوتی هوشمند گوگل توانایی بسیار زیادی در انجام آن دارد، کمک به کاربران برای انجام مواردی است که باید به صورت روزانه و روتین انجام دهند.

به عبارت دیگر اگر تنظیمات مربوط به کارهای روزانه‌ای که باید انجام دهید را روی اپلیکیشن دستیار صوتی هوشمند گوگل تنظیم کنید، این سرویس به شما کمک می‌کند هیچ کدام از مواردی که باید در طول روز انجام دهید را فراموش نکنید و آنها را انجام دهید.

در ادامه نحوه انجام تنظیمات مربوط به روتین روزانه را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات مربوط به روتین صبحگاهی

برای انجام تنظیمات مربوط به روتین صبحگاهی ابتدا دکمه Home دستگاه خود را برای چند ثانیه پایین نگه دارید تا پنجره دستیار صوتی هوشمند گوگل باز شود. روی آیکون قطب‌نما کلیک کنید. اگر گوشی شما دکمه Home ندارد، انگشت خود را روی صفحه از گوشه چپ یا راست پایین به سمت بالا بکشید.

روی آیکون پروفایل که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. از این قسمت روی بخش Setting رفته و سپس برگه Assistant را انتخاب کنید. گزینه Routines را انتخاب کنید و سپس گزینه Good morning routine را از فهرست نمایش داده شده انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید حالت سکوت را فعال کنید و یا از دستیار صوتی هوشمند گوگل سؤالات خود در مورد وضعیت آب و هوا، اتفاقاتی که در روز افتاده، کارهایی که باید انجام دهید و از این دست را بپرسید.

از طرفی در این قسمت می‌توانید عبارتی را که با تکرار آن می‌توانید برنامه روتین صبحگاهی خود را فعال کنید تعیین کنید. مثلاً با گفتن عبارت Good Morning یا Tell me about my day می‌توانید روتین صبحگاهی خود را روی اپلیکیشن دستیار صوتی هوشمند گوگل فعال کنید.

در گزارش صبحگاهی می‌توانید در مورد هر موضوعی که قابلیت جستجو در موتور جستجوی گوگل را دارد، از دستیار صوتی گوگل بپرسید. به طور کلی امکان تنظیم ۵ روتین روزانه از جمله روتین صبحگاهی، روتین خانه، روتین مربوط به کار، روتین برگشت به خانه و روتین شبانه‌روزی سرویس دستیار صوتی هوشمند گوگل برای کاربر وجود دارد. برای تنظیم هر کدام از این روتین‌ها از روشی که برای تنظیم روتین صبحگاهی توضیح داده شد، استفاده کنید.

شخصی‌سازی تنظیمات دستیار صوتی هوشمند گوگل

منوی Setting در دستیار صوتی هوشمند گوگل به شما امکان شخصی‌سازی قابلیت‌های این سرویس را می‌کند. تنظیماتی که در این بخش می‌توانید انجام دهید شامل مواردی است که در ادامه توضیح داده می‌شوند.

تنظیمات مربوط به صدا

در منوی Voice در بخش تنظیمات اپلیکیشن دستیار صوتی هوشمند گوگل شما می‌توانید قابلیت گفتار یا همان Speech را غیرفعال کنید و یا تنظیمات آن را به صورتی انجام دهید که در حالتی که به اینترنت متصل نیستید نیز از آن استفاده کنید. از طرفی می‌توانید سیستم تشخیص کلمات توهین‌آمیز را در آن فعال کنید. شناسایی هدست‌های بی‌سیم و هدفون‌ها را نیز در این قسمت می‌توانید تنظیم کنید.

تنظیمات مربوط به منابعی خبری

امکان تغییر منابع خبری که دستیار صوتی هوشمند گوگل جدیدترین اخبار را از آنها گزارش می‌دهد، برای کاربران این سرویس وجود دارد. برای این کار وارد بخش تنظیمات دستیار صوتی هوشمند گوگل شده و در بخش News فهرست منابع خبری را که اخبار آنها در هنگام صدور فرمان Listen to News برای شما نمایش داده می‌شود، مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید دستیار صوتی هوشمند گوگل از همه این منابع خبری برای جستجوی جدیدترین اخبار روز دنیا استفاده می‌کند. در این بخش می‌توانید به فهرست نمایش داده شده، منابع خبری خود را اضافه کنید. همچنین می‌توانید دسته‌بندی خبر مثل اخبار تکنولوژی، اخبار ورزشی و از این دست را نیز در این قسمت مشخص کنید. برای این کار از گزینه Add News sources که در پایین فهرست قرار دارد، استفاده کنید.

تغییر نام کاربری

در بخش تنظیمات دستیار صوتی هوشمند گوگل می‌توانید نام کاربری خود را و نام مستعاری که دستیار صوتی گوگل از آن برای صدا کردن شما استفاده می‌کند را تغییر دهید. همچنین می‌توانید تلفظ آن را نیز تغییر دهید.

مشاهده جدیدترین قابلیت‌های گوگل اسیستنت

گوگل به طور مداوم و هر چند وقت یک‌بار قابلیت‌های جدیدی را به فهرست توانایی‌های دستیار صوتی گوگل اضافه می‌کند. در ادامه این بخش چند قابلیت جدید و کاربردی را که گوگل اخیراً آنها را به دستیار صوتی گوگل اضافه کرده است،معرفی می‌کنیم.

قابلیت duplex در دستیار صوتی گوگل

Duplex یک قابلیت جدید در دستیار صوتی هوشمند گوگل است که مثل یک منشی می‌تواند تماس‌های صوتی را که برای تنظیم کردن قرارهای ملاقات، رزرو نوبت پزشک و از این دست انجام می‌شود، مدیریت کرده و آنها را به‌جای کاربر انجام دهد. این سرویس در ابتدا در کشور آمریکا در اختیار کاربران دستیار صوتی هوشمند گوگل قرار گرفته بود. اگر چه از زمان رونمایی این قابلیت تاکنون امکانات آن افزایش یافته است،اما هنوز استفاده از آن برای همه کاربران دستیار صوتی گوگل در همه کشورها امکان‌پذیر نیست.

برای استفاده از این قابلیت کافی است اپلیکیشن دستیار صوتی هوشمند گوگل را با یکی از روش‌هایی که توضیح داده شده است، فعال کنید و از دستورهای صوتی مناسب استفاده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید در یک رستوران برای ناهار یا شام میزی رزرو کنید، می‌توانید از یکی از دستورهای صوتی Make A dinner reservation یا  Make a lunch reservation استفاده کنید. با این دستور فهرستی از رستوران‌هایی که می‌توانید میز مناسبی در آنها رزرو کنید برای شما نمایش داده می‌شود.

البته در همه این رستوران‌ها امکان رزرو کردن میز با استفاده از سرویس duplex وجود ندارد. وقتی رستوران مناسب را پیدا کردید تعداد افراد، زمان رزرو میز را مشخص می‌کنید و عملیات رزرو کردن میز برای شما انجام خواهد شد.

نکته جالبی که در این سرویس وجود دارد، این است که وقتی تماس برقرار می‌شود گوگل به فردی که آن طرف خط است می‌گوید که این تماس از سمت دستیار صوتی هوشمند گوگل انجام می‌شود تا فرد اطلاع داشته داشته باشد در حال مکالمه با یک ربات است.

قابلیت Call Screen در دستیار صوتی گوگل

قابلیت Call Screen همان‌طور که از نامش مشخص است، قابلیت پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی است. این قابلیت که برای افرادی که روزانه تماس‌های دریافتی زیادی دارند، بسیار مناسب است.

با استفاده از این قابلیت گوگل اسیستنت به تمام تماس‌های دریافتی کاربر که از سمت شماره‌های ناشناس باشد، پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید در این قابلیت تنظیماتی را انجام دهید که دستیار صوتی گوگل تماس‌های دریافتی را در یک بازه زمانی مشخص پاسخ دهد و در یک بازه زمانی رد کند.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل شده و از آنجا روی گزینه Spam and Call Screen کلیک کنید. در پنجره باز شده حتماً گزینه See Caller and Spam Id را روشن کنید. گزینه Call Screen را انتخاب کنید و از فهرست باز شده گزینه Unknown Call setting را انتخاب کنید تا دستیار صوتی گوگل فقط به تماس‌های ناشناس پاسخ دهد.

گزینه‌های Automatically Screen یا Decline Robocalls و یا گزینه‌های Ring Phone یا Silently Decline را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. به این ترتیب وقتی تماسی را روی گوشی خود دریافت می‌کنید که شماره آن در فهرست مخاطبان شما وجود ندارد، دستیار صوتی گوگل بر اساس تنظیمات شما به آن پاسخ خواهد داد.

قابلیت Book a ride در دستیار صوتی گوگل

وجود قابلیت Book a ride در دستیار صوتی گوگل برای کاربر امکان ارسال درخواست تاکسی آنلاین روی سرویس‌های تاکسی آنلاین مثل اوبر و یا لیفت ایجاد کرده است. برای استفاده از این قابلیت ابتدا اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل را باز کنید و سپس دستور صوتی Book me a ride to (مقصد مورد) را صادر کنید.

به این ترتیب دستیار صوتی هوشمند گوگل اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین را که روی دستگاه شما نصب شده‌اند و از طریق آنها می‌توانید تاکسی آنلاین درخواست کنید،نمایش می‌دهد و شما می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید.

فرمان‌های صوتی کاربردی در سرویس دستیار صوتی هوشمند گوگل

فرمان‌های صوتی گوگل اسیستنت بسیار زیاد هستند و بسته به نیاز کاربر برخی کاربردی‌تر و مفیدتر هستند. از این رو نمی‌توان به صورت دقیق گفت ههمه فرمان‌های صوتی برای همه کاربران مفید و کاربردی هستند، چون نیاز هر کاربر برای استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل متفاوت است.

اما برخی از این فرمان‌های صوتی نسبت به بقیه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این فرمان‌های کاربردی و مفید را معرفی می‌کنیم.

فرمان صوتی برای پیدا کردن گوشی موبایل در گوگل اسیستنت

تنظیمات گوگل اسیستنت

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که مدام فراموش می‌کنید گوشی خود را کجا گذاشته‌اید، می‌توانید از قابلیت پیدا کردن گوشی و فرمان صوتی مربوط به آن استفاده کنید. برای این کار نیاز به یک اسپیکر هوشمند Google Home دارید که قابلیت اتصال به دستیار صوتی هوشمند گوگل را داشته باشد.

شما می‌توانید از اسپیکر خود بپرسید تلفن شما کجا است و با صدور این فرمان تلفن شما زنگ خواهد زد و با شنیدن صدای آن می‌توانید گوشی را پیدا کنید. این فرمان حتی زمانی که گوشی شما روی حالت بی‌صدا باشد نیز کار خواهد کرد.

فرمان صوتی باز کردن قفل گوشی بدون استفاده از دست

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد دستیار صوتی هوشمند گوگل این است که حتی زمانی که گوشی قفل است نیز کار می‌کند. اما گاهی نیاز به باز کردن قفل گوشی دارید. برای این کار از فرمان صوتی Unlock my device برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کنید. البته برای حفظ امینت بیشتر تنظیمات مربوط به تشخیص صدا را انجام دهید تا قفل گوشی فقط با صدای شما باز شود.

فرمان صوتی اجرای اپلیکیشن‌ها در گوگل اسیستنت

فرض کنید همین حالا دستتان را شسته‌اید و هنوز کاملاً خشک نشده و نمی‌خواهید با دست خیس به گوشی خود دست بزنید. در همین زمان یک پیام مهم روی اپلیکیشن واتس‌اپ دریافت می‌کنید که باید سریع جواب بدهید.

در این حالت از فرمان صوتی OK, Google, Open Whatsapp استفاده کنید. با این فرمان پیام‌رسان واتس اپ برای شما باز می‌شود و می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به پیام دریافت شده استفاده کنید.

فرمان صوتی برای خواندن مطالب صفحات وب در دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی هوشمند گوگل

هر زمانی که صفحه وب روی گوشی شما باز باشد، می‌توانید از دستیار صوتی هوشمند گوگل بخواهید محتویات صفحه وب را برای شما بلند بخواند. برای این کار کافی است فرمان صوتی Hey Google, read it یا Hi Google, read this page را به دستیار صوتی هوشمند گوگل بدهید. امکان تعیین سرعت خواندن محتویات صفحه وب نیز برای کاربر وجود دارد.

همچنین امکان خواندن محتویات صفحه به زبانی که شما تعیین می‌کنید، نیز وجود دارد. مثلاً اگر زبان متن صفحه وب انگلیسی باشد، می‌توانید مشخص کنید محتوای وب را به زبان فرانسه برای شما بخواند.

فرمان صوتی برای جستجوی تصاویر در دستیار صوتی گوگل

جستجوی تصاویر در دستیار صوتی گوگل

اگر به دنبال یک تصویر در اینترنت هستید و می‌خواهید دستیار صوتی هوشمند گوگل آن را برای شما انجام دهد، کافی است فرمان صوتی Find the picture of … را صادر کنید. در جای خالی موضوعی را که می‌خواهید تصویر آن را پیدا کنید مثلاً نام یک حیوان قرار دهید. این فرمان یکی از کاربردی‌ترین دستورهای صوتی برای کار با دستیار صوتی هوشمند گوگل است.

فرمان صوتی نمایش بهترین خبرهای خوب دنیا

برای اطلاع از بهترین و جدیدترین خبرهای خوب دنیا از طریق گوگل اسیستنت می‌توانید از فرمان صوتی Tell me something good استفاده کنید. با این فرمان به دستیار صوتی هوشمند گوگل دستور می‌دهید بهترین خبرهای مثبت روز دنیا را برای شما نمایش دهد.

فرمان صوتی نمایش پیش‌بینی آب و هوا در دستیار صوتی گوگل

فرمان صوتی نمایش پیش‌بینی آب و هوا

با استفاده از فرمان صوتی what’s the weather for today یا What’s the weather for weekend می‌توانید از وضعیت آب و هوای روز و  آخر هفته توسط دستیار صوتی هوشمند گوگل مطلع شوید. دستیار صوتی هوشمند گوگل به شما امکان این را می‌دهد از وضعیت آب و هوا در شهرها و کشورهایی به غیر از محل سکونت خود اطلاع داشته باشید.

فرمان صوتی برای ارسال پیام صوتی

فرمان صوتی برای ارسال پیام صوتی

اگر شما خارج از خانه باشید و بخواهید برای فردی که در خانه است، پیامی ارسال کنید می‌توانید پیام خود را از طریق گوگل اسیستنت و اسپیکرهای Google Home بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن دیگری ارسال کنید. برای این کار کافی است پیام خود را با دستور صوتی Ok Google برای افرادی که در خانه هستند، ارسال کنید.

به این ترتیب پیام شما از طریق اسپیکر هوشمند موجود در خانه به گوش مخاطب مورد نظر می‌رسد.

فرمان‌های صوتی زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها از طریق دستیار صوتی هوشمند گوگل با سایر ابزارهای هوشمند موجود در خانه یا محل کارتان و یا حتی اپلیکیشن‌های دیگر ارتباط برقرار کنید. استفاده از این فرمان‌ها به کاربر امکان انجام چند کار را به صورت همزمان می‌دهد.

اگر به استفاده از این فرمان‌های صوتی برای انجام کارهای روزانه خود عادت کنید، متوجه می‌شوید استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل می‌تواند در انجام کارهای روزانه چقدر مفید و سودمند باشد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کاربردهای شگفت‌انگیز بیکسبی سامسونگ که نمی دانید
    ژوئن 29, 2021

    […] در وسایل دیجیتالی به خصوص گوشی‌ها افزایش یافته است. گوگل اسیستنت، siri و بیکسبی سه دستیار مجازی هوشمند محبوب هستند که نقش […]

    تصلا | روشهای اتصال ساعت هوشمند به موبایل و اینترنت
    جولای 15, 2021

    […] می‌توانید با استفاده از گوگل اسیستنت برای جستجوی موارد مختلف، تنظیم یادآوری‌ها و انجام […]

لینک کپی شد!