تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چرا گوشت‌ کوب برقی روشن نمی شود؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
گوشت کوب‌ برقی یکی از وسایل پر کاربرد در خانه است. از این وسیله برای درست کردن غذاهایی مانند پوره، گوشت کوبیده، حلیم و... استفاده می‌شود. درواقع گوشت کوب‌ برقی را می‌توان وسیله‌ای دانست که استفاده روزمره دارد و بیشتر در معرض خراب شدن قرار می‌گیرد.

تصلا-گوشت کوب‌ برقی یکی از وسایل پر کاربرد در خانه است. از این وسیله برای درست کردن غذاهایی مانند پوره، گوشت کوبیده، حلیم و… استفاده می‌شود. درواقع گوشت کوب‌ برقی را می‌توان وسیله‌ای دانست که استفاده روزمره دارد و بیشتر در معرض خراب شدن قرار می‌گیرد.

روشن نشدن گوشت کوب برقی یکی از مشکلات رایجی است که برای این وسیله امکان دارد پیش بیاید. این مشکل دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در این نوشته قصد داریم برخی از این دلایل را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا به دنبال پیدا کردن پاسخی برای این سوال که چرا گوشت کوب برقی روشن نمی شود؟ به این صفحه رسیده‌اید؛ این مطلب مخصوص شما است. پس تا انتهای آن از وبسایت تصلا همراه باشید.

دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی

یک دلیل ساده برای روشن نشدن گوشت کوب برقی را باید نوسان برق دانست. نوسان برق، خصوصا زمانی که گوشت کوب برقی شما در حال کار کردن است، باعث سوختن برد گوشت این وسیله خواهد شد. در بعضی از زمان‌ها نوسان برق به حدی می‌رسد که باعث سوختن موتور گوشت کوب برقی خواهد شد.

شاید بهتر باشد این وسیله را هنگام استفاده به دستگاه محافظ برق وصل نمایید، چون نوسان برق بلافاصله روی برد الکترونیکی دستگاه اثر خواهد گذاشت و حتی در برخی موارد موجب سوختن دستگاه خواهد شد.

داغ شدن و در برخی موارد سوختن موتور گوشت کوب برقی را هم باید یکی دیگر از مشکلات رایج و از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن این دستگاه به شمار آورد. معمولا گوشت کوب‌های برقی خنک کننده موتور ندارند. با توجه به همین مسئله نباید این دستگاه را به مدت طولانی روشن نگه داشت، استفاده طولانی مدت از گوشت کوب باعث می‌شود دستگاه داغ شده و موتوش بسوزد.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی این است که برای مدت طولانی از آن استفاده کرده‌اید. همچنین شما باید مراقب باشید که به بدنه دستگاه ضربه نخورد. چراکه یکی دیگر از دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی، ضربه خوردن به بدنه‌اش است.

به یاد داشته باشید زمانی که از ظرف مخصوص خود گوشت کوب برقی استفاده می‌کنید، مقدار مشخصی مواد غذایی داخل آن می‌ریزید و در نتیجه به موتور دستگاه فشار نمی‌آید. اما در غیر این صورت استفاده از ظرف نامناسب ممکن است باعث شود گوشت گوب برقی‌تان روشن نشود.

چرا گوشت کوب برقی صدا می‌دهد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای  گوست کوب برقی شما پیش بیاید، صدا دادن است. صدا دادن گوشت کوب برقی معمولا به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

آب شدن بخشی از کوپل‌ها

یکی از علت‌های صدا دادن گوشت کوب برقی این است که بخشی از کوپل‌های آن آب شده باشد. این اتفاق هنگامی می‌افتد که قطعات دستگاه به صورت صحیح بهم متصل نشده باشند و یا اینکه از گوشت کوب برقی برای له کردن مواد غذایی سخت استفاده شده باشد. توجه نمایید که در صورت آب شدن کوپل‌ها باید آنها را به سرعت تعویض نمایید.

خرابی درب گیربکس

یکی دیگر از دلایلی که منجر به صدا دادن گوشت کوب برقی می‌شود، خرابی درب گیربکس است. این اتفاق زمانی می‌افتد که موادغذایی سخت را در ظرف مخصوص گوشت کوب، بریزید. در این صورت قطعات داخلی گیربکس آسیب خواهد دید و دستگاه صدا دهد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید باید درب گیربکس را به طورکامل تعویض نمایید.

ایراد در موتور گوشت کوب برقی

ضعیف شدن موتور گوشت کوب برقی را باید یکی دیگر از دلایل صدا دادن این وسیله دانست. در این حالت دستگاه صدای غیر عادی خواهد داد و عملکرد درستی هم نخواهد داشت. معمولا برای حل این مشکل بهتر است به یک تکنسین حرفه‌ای مراجعه نمایید.

راه‌حل برطرف کردن مشکل گوشت کوب برقی

حل مشکل روشن نشدن گوشت کوب برقی، زیاد سخت و پیچیده‌ نیست. در واقع شما می‌توانید با چند روش ساده که در ادامه ذکر خواهیم کرد، به بررسی اجزای گوشت کوب برقی پرداخته و مشکل را حل نمایید. چنانچه در این امر مهارت لازم را ندارید، می‌توانید از تکنسین‌های فنی کمک بگیرید. با ما همراه باشید تا در مورد نحوه رفع مشکل گوشت کوب برقی حرف بزنیم.

یکی از مشکلات رایج روشن نشدن گوشت کوب برقی خراب بودن کلید خاموش و روشن آن است. یعنی مشکل در برخی از موارد می‌تواند همینقدر ساده باشد. در این حالت بابد بدنه موتور را باز و تمیز نمایید.

در برخی از موارد هم علت روشن نشدن گوشت کوب برقی کثیف بودن بدنه موتور آن است. برای تمیز کردن موتور باید به کمک یک آچار پیچ گوشتی به دقت موتور دستگاه را باز نمایید و کامل نواحی تماس دو قطعه یا بدنه را تمیز نمایید و اطمینان حاصل نمایید که نواحی پایانه دستگاه و ترمینال‌ها تمیز شده باشند.

دلیل دیگری که سبب روشن نشدن گوشت کوب برقی می‌شود، خرابی فیوز دستگاه است. برای حل این مشکل، دستگاه را باز و فیوزی که در قسمت داخلی بدنه موتور قرار دارد و همچنین محل اتصال سیم‌ها به جعبه سرب‌ها را بررسی کنید. اهم متر را در جعبه‌ای که شامل فیوز و موتور دستگاه است، وصل کنید. اگر میزان مقاومت دستگاه زیاد بود، باید فیوز را تعویض نمایید. در غیر این صورت فیوز مشکلی ندارد.

اگر فیوز دستگاه مشکل داشت، فیوز قبلی را نگه دارید و مدلی مشابه آن خریدای کنید. سپس تیغه را بررسی کنید.

در صورتی که تیغه کج شده باشد، گوشت کوب نمی‌تواند به درستی مواد غذایی را له نماید و در نتیجه گوشت کوب برقی روشن نخواهد شد. دلیل این موضوع را هم باید تجمع مواد غذایی اطراف تیغه دانست. آنها را تمیز کنید و سپس با گریس سفید این مناطق را چرب نمایید تا تیغه روان بچرخد.

روغن اضافی را با دستمال توالت یا حوله کاغذی جمع کنید و اطمینان حاصل نمایید که بقایای چربی اضافی در این ناحیه باقی نمانده باشد. سپس قطعات گوشت کوب برقی را مونتاژ نمایید. پس از تمیز کاری و بررسی کردن قطعات آسیب دیده، موتور و بقیه قطعات را دوباره به یکدیگر وصل نمایید.

هزینه تعمیر گوشت کوب برقی

هزینه تعمیر گوشت کوب برقی به نوع تعمیر مورد نیاز این دستگاه، بستگی دارد. هزینه تعمیر گوشت کوب برقی به دو عامل بستگی دارد:

  • حجم کاری که روی این وسیله برقی انجام می‌دهند
  • قیمت قطعه تعویضی در صورت نیاز

نگهداری و تعمیر گوشت کوب برقی

  1. قبل از انجام فرایند تمیز کاری گوشت کوب را از برق خارج کنید و اجزای آن را از هم جدا نمایید .
  2. گوشت کوب را کاملا با پارچه نمدار تمیز نمایید اما به هیچ عنوان آن را به طور کامل زیر آب نبرید. سایر بخش‌های این دستگاه را می‌توانید داخل ماشین ظرف‌شویی بشویید.
  3. اگر غذاها به آسانی از تیغه پاک شد، باید ظرفی را پر از مایع ظرفشویی نمایید و آن را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید.
  4. قسمت تیغه را زیر آب بشویید و بعد سریعا آن را خشک نمایید.
  5. وقتی برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نمی‌کنید آن را تمیز نمایید و در جای خشک قرارش دهید.

نکات مهم هنگام استفاده از گوشت کوب برقی

  • هنگام استفاده از گوشت کوب برقی به میزان ولتاژ مصرفی آن و میزان ولتاژ برق محل استفاده دقت کنید. این دو باید با هم هماهنگ باشند. در غیر این صورت امکان بروز مشکل وجود خواهد داشت.
  • برای تمیز کردن گوشت کوب بعد از استفاده، باید آن را از برق بکشید سپس تمیزش کنید.
  • از قرار دادن گوشتکوب برقی نزدیک اجاق گاز پرهیز نمایید.
  • از گوشت کوب برقی می‌توان به راحتی برای پوره کردن و مخلوط کردن مواد غذایی استفاده کرد برای انجام این کار نیازی نیست که موادغذایی را به ظروف دیگری انتقال بدهید برای مثال می‌توانید مواد غذایی را در داخل قابلمه پوره کنید .
  • به دلیل شکل ظاهری گوشت کوب برقی از آن می‌توان به راحتی برای استفاده در لیوان‌ها و پارچ استفاده کرد .
  • بعد از هربار استفاده از گوشت کوب برقی لازم است که سریعا آن را تمیز نمایید و به هیچ عنوان نباید آب به قسمت موتور دستگاه وارد شود.
  • به هیچ عنوان از گوشت کوب برقی برای خرد کردن مواد یخ زده استفاده ننمایید زیرا اینکار باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد و نیاز به تعمیر گوشت‌کوب برقی را بیشتر می‌کند.

کلام آخر

در مطلب چرا گوشت کوب برقی روشن نمی شود؟ به بررسی دلایل روشن نشدن گوشت کوب برقی و یا علل سر و صدای این وسیله پرداختیم. پس از خواندن این مطلب باید بتوانید مشکل روشن نشدن و یا سر و صدای دستگاه‌تان را تشخیص دهید و برای حل آن اقدام کنید. اگر می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید و اگر نه به یک نکنسین حرفه‌ای مراجعه نمایید. اگر نکته دیگری در این باره وجود دارد آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۱/۰۲/۱۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!