تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام گوشی‌های برند شیائومی ارزش خریدن دارند؟

بهترین گوشی‌های برند شیائومی

راهنمای خرید
برند شیائومی یک برند چینی است که در زمینه تولید گوشی‌های تلفن همراه، لوازم جانبی آن و برخی از انواع تجهیزات هوشمند مثل جاروبرقی هوشمند فعالیت می‌کند.

تصلا-برند شیائومی یک برند چینی است که در زمینه تولید گوشی‌های تلفن همراه، لوازم جانبی آن و برخی از انواع تجهیزات هوشمند مثل جاروبرقی هوشمند فعالیت می‌کند.

از آنجایی که معمولاً قیمت گوشی‌های برند شیائومی نسبت به کیفیت و تنوعی که دارند به خصوص با توجه به بالا رفتن قیمت دلار در ایران، طرفداران خاص خود را دارد به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال مطالبی هستند که بتوانند با خواندن آن‌ها، اطلاعات دقیق در خصوص گوشی‌های شیائومی به دست آورده و انتخاب بهتری را از میان گوشی‌های این برند داشته باشند.

بر اساس آمار منتشر شده برند شیائومی پس از برند سامسونگ و برند اپل که هر دو رقبای سر سختی برای هم هستند، بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی در جهان است. بیشتر گوشی‌هایی که این به برند به بازار به خصوص بازار گوشی‌های تلفن همراه ایران وارد می‌کند، از جمله گوشی‌های میان رده و خوش قیمت هستند. البته برند شیائومی گوشی‌های رده بالا نیز تولید می‌کند که اکثراً در کشور چین مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از سیاست‌های برند شیائومی در تولید گوشی‌های تلفن همراه استفاده از مارک‌ها و اسم‌های مختلف برای گوشی‌های خود است. که هر کدام از این اسم‌ها می‌تواند رده و سطح دستگاه را نیز نمایش دهد. برای مثال گوشی‌هایی که با پیشوند Redmi و Mi تولید و به بازار معرفی می‌شوند گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی هستند. اما گوشی‌های Pocophone به عنوان گوشی‌های میان رده این برند به حساب می‌آیند و گوشی‌های Back Shark از جمله گوشی‌های برند شیائومی هستند که بیشتر برای گیمرها و افرادی که عاشق اجرای بازی روی گوشی‌های تلفن همراه هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چون در بازار ایران تعداد و تنوع گوشی‌های برند شیائومی بسیار زیاد است و بسیاری از کاربران هنگام انتخاب و خرید این گوشی‌ها ممکن است دچار سردرگمی شوند، در این مطلب قصد داریم تا بهترین گوشی‌های این برند را از نظر امکانات و قابلیت‌های آن‌ها مورد نقد و بررسی قرار دهیم. گوشی‌هایی که در این مطلب قرار است به نقد و بررسی آن‌ها بپردازیم هم به از نوع گوشی‌های ارزان قیمت هستند و هم گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی خواهند بود.

بهترین گوشی‌های برند شیائومی در سال ۲۰۲۱

در بسیاری از مطالبی که در خصوص برند شیائومی و گوشی‌های آن صحبت کردیم به این نکته اشاره شده است که گوشی‌های شیائومی  دارای ویژگی‌های نسبتاً خوبی هستند و در ساخت و تولید این گوشی‌ها به خصوص گوشی‌های پرچم‌دار و میان رده سعی شده است تا از مواد با کیفیت استفاده شود.

این ویژگی‌ها در کنار قیمت نسبتاً مناسب که برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است، باعث شده تا در ایران و بسیاری از کشورهای آسیای شرقی مثل هند، این دستگاه‌ها مورد استقبال کاربران و خریداران زیادی قرار گیرند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های برند شیائومی که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند و قیمت مناسبی نیز دارند، پشتیبانی از شبکه ۵G است.

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

در حال حاضر گوشی پرچم‌دار برند شیائومی که به عنوان رقیب جدی برای گوشی‌های Galaxy S21 Ultra برند سامسونگ معرفی شده‌اند، گوشی‌های Mi 11 Ultra هستند.

این گوشی به عنوان یکی از گوشی‌های پرچم‌دار برند شیائومی نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. تولید این گوشی توسط برند شیائومی و عرضه آن به بازار ایران باعث شد تا شیائومی از تولیدکننده گوشی میان رده به تولید کننده گوشی رده بالا و پیشرفته تغییر جایگاه دهد.

اولین و مهم‌ترین ویژگی گوشی Mi 11 Ultra برند شیائومی، دوربین قوی و بسیار با کیفیت آن است. در قسمت پشت این گوشی سه دوربین به ترتیب ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگا پیکسلی تعبیه شده است. دوربین جلو این گوشی نیز از نوع دوربین ۲۰ مگا پیکسلی است که با استفاده از آن می‌توان سلفی‌های بسیار با کیفیتی را ثبت کرد.

ویژگی دیگری که گوشی‌های Mi 11 Ultra برند شیائومی دارند، استفاده از صفحه نمایش دارای منحنی با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز است.

این صفحه نمایش دارای اندازه ۶٫۸ اینچ بوده  وضوح تصویر در آن چیزی در حدود ۳۲۰۰ * ۱۴۴۰ پیکسل است.

علاوه بر صفحه نمایش بسیار با کیفیتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، باتری این نمونه از گوشی‌های برند شیائومی نیز بسیار عالی بوده و ظرفیتی در حدود ۶۴۰۰ آمپر دارد.

روی این گوشی‌ها از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده است که یکی از بهترین پردازنده‌هایی است که برندهای تولید کننده گوشی تلفن همراه روی محصولات خود از آن استفاده می‌کنند.

در ساخت بدنه گوشی Mi 11 Ultra از سرامیک ضد خش استفاده شده است که باعث شده استحکام گوشی در برابر ضربه و خش تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

نکته جالب و قابل توجه این گوشی‌ها این است که برای پخش صدا در آن‌ها از بلندگوهای استریو استفاده شده است. این گوشی‌ها دارای استاندارد ضد گرد و غبار Ip68 است.

از همه مهم‌تر اینکه در این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی استفاده شده است که باعث می‌شود باتری گوشی در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ شود. نکته جالب دیگری که برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است این است که این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش دوم هستند.

البته در کنار مزایایی که برای گوشی‌های Mi 11 Ultra برند شیائومی می‌توان نام برد باید به معایب این گوشی‌ها نیز اشاره کرد. یکی از معایب این گوشی‌ها که باعث شده برخی از کاربران نسبت به انتخاب آن مردد شوند، برآمدگی زیادی است که برای دوربین پشتی گوشی در نظر گرفته شده است.

از طرفی وزن بالای گوشی نیز باعث شده تا این دستگاه برای کاربرانی که به دنبال گوشی سبک هستند انتخاب مناسبی نباشد. این دستگاه برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک گوشی با کیفیت، دارای امکانات بسیار خوب از جمله دوربین عالی و از همه مهم‌تر قیمت مناسب هستند، انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید. این گوشی دارای قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز هست.

گوشی شیائومی Mi 11

گوشی شیائومی Mi 11 از جمله گوشی‌های پرچم‌دار اما با قیمت مناسب برند شیائومی است که در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار معرفی شد. این گوشی دارای یک دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلی بسیار قدرتمند است که به کاربران امکان ثبت تصاویر بسیار با کیفیت را می‌دهد.

علاوه بر دوربین بسیار خوب این گوشی، سخت افزاری هم که برای ساخت آن استفاده شده است از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی بدنه این گوشی‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باعث شده بسیاری از افرادی که تمایل به خرید گوشی دارند، این گوشی را انتخاب نمایند.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی‌های Mi 11 معمولی برند شیائومی از نوع QHD است و نرخ به روز رسانی تصویر در آن چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز بر ثانیه است.

سرعت پردازش بسیار بالا چه برای تصویر و چه برای اجرای فرمان‌های کاربر و استفاده از بلندگوهای استریو برای گوشی نیز از دیگر امکانات این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

دوربین جلو این گوشی ۲۰ مگا پیکسل است و دارای اسکنر اثر انگشت است اما این اسکنر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است.

ظرفیت باتری برای گوشی Mi 11 معمولی برند شیائومی چیزی در حدود ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است که برای یک گوشی با این سخت افزار نسبتاً نا مناسب است و این برند می‌توانید برای گوشی خود از باتری دارای ظرفیت بیشتری استفاده کند.

در حالت عکاسی ماکرو عملکرد دوربین تعبیه شده برای این گوشی بسیار عالی است. به غیر از باتری و اسکنر اثر انگشت این دستگاه که عملکرد خوبی ندارند، ایراد دیگری که به این گوشی وارد است، نبودن لنز تله فوتو برای این دستگاه است که باعث می‌شود کیفیت تصاویر در حالت تله افت نسبتاً زیادی داشته باشد.

گوشی شیائومی Mi Mix Fold

برند شیائومی در سال گذشته میلادی گوشی تاشو جدیدی را با نام Mi Mix Fold تولید و به بازار عرضه کرده است. در مقایسه با گوشی‌های تاشو موجود در بازار که همگی عمدتاً توسط برند سامسونگ طراحی و تولید شده‌اند، با توجه به بررسی کارشناسان به عنوان بهترین گوشی تاشو این برند شناخته شده است.

نکته قابل توجه در خصوص این گوشی این است که برای آن از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده است که باعث شده قدرت پردازش آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد. معمولاً برای گوشی‌های تاشو پردازنده قوی استفاده نمی‌شود.

دوربین اصلی گوشی Mi Mix Fold برند شیائومی دارای ۱۰۸ مگا پیکسل است. همچنین در ساخت دوربین این گوشی از لنز مایع استفاده شده است که با تغییر حالت خود می‌تواند عدسی‌ها را به تله و ماکرو تبدیل کند.

صفحه نمایش این گوشی دارای اندازه ۸ اینچ است که یکی از مزایای مهم این گوشی به حساب می‌آید. چون این گوشی از نوه گوشی‌های تاشو است در نتیجه در حالت باز شده می‌تواند به عنوان یک تبلت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سخت‌افزاری که برای گوشی Mi Mix Fold برند شیائومی استفاده شده است بسیار قدرتمند است در نتیجه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی همان سخت‌افزار پر قدرت آن است.

وجود دو نمایشگر برای این دستگاه، باعث شده تا این گوشی بسیار خاص و جذاب باشد. از همه مهم‌تر اینکه با وجود اینکه این گوشی به عنوان گوشی تاشو به بازار معرفی شده است اما قیمت آن نیز بسیار مناسب است و این یک دلیل محکم برای انتخاب شدن آن توسط کاربرانی است که قیمت گوشی برای آن‌ها بسیار مهم است.

اما نکته‌ای که در خصوص این گوشی باید به آن توجه کنید این است که متأسفانه این گوشی تاشو فقط مختص بازار چین تولید شده است و فقط در اختیار کاربران این گوشی در کشور چین قرار گرفته است.

گوشی شیائومی می میکس فولد در مقایسه با دیگر گوشی‌های تاشو، قیمت مناسب‌تری دارد. به‌زودی نسخه جدیدی از این گوشی معرفی خواهد شد که امیدواریم خارج از چین هم به فروش برسد.

گوشی Poco F3 برند شیائومی

گوشی Poco F3 برند شیائومی از آن دسته گوشی‌های میان رده‌ای است که برای همه کاربران با هر سلیقه و هر نیازی که باشند، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

این گوشی به دلیل امکانات مناسبی که دارد و قیمت نسبتاً جذابی که در مقایسه با گوشی‌های سایر برندها با این امکانات دارد، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تلفن همراه در بازار ایران شناخته شده است.

روی گوشی Poco F3 برند شیائومی از صفحه نمایش AMOLED استفاده شده است که نرخ به روز رسانی آن چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز است.

سخت افزاری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است کیفیت بسیار خوبی دارد. برای مثال پردازنده در نظر گرفته شده برای این گوشی با وجود اینکه به عنوان یک گوشی میان رده معرفی شده است از نوع اسنپ دراگون ۸۷۰ است.

از این رو این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت برای اجرای بازی است و مورد توجه و استقبال گیمرها قرار گرفته است.

طراحی بدنه گوشی Poco F3 برند شیائومی بسیار خاص و جذاب است. به نحوی که زیبایی آن برای همه کاربران جذاب و خاص است. همچنین استفاده از سخت افزار قدرتمند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این گوشی به حساب می‌آید. برای این دستگاه، از یک صفحه نمایش با روشنایی ۱۳۰۰ نیت و نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز استفاده شده است.

ویژگی جذاب دیگری که این نمونه از گوشی‌های برند شیائومی دارد پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی است که باعث می‌شود باتری آن در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ شود.

همان‌طور که گفته شد، گوشی Poco F3 برد شیائومی برای گیمرها و افرادی که تمایل به اجرای بازی روش گوشی‌های تلفن همراه خود دارند، انتخاب و گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

اما این گوشی‌ها دو ایراد عمده و بزرگ دارند. اولین ایراد مربوط به دوربین گوشی است که با توجه به بررسی‌های انجام شده، تصاویر ثبت شده با آن کیفیت چندان خوبی ندارد و در طرف دیگر قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در کنار گوشی است که متأسفانه در جای مناسبی قرار نگرفته و بسیاری از کاربران در این خصوص شکایت زیادی داشته‌اند.

به طور کلی اگر بخواهیم این گوشی را در چند جمله به صورت مختصر توصیف کنیم باید بگوئیم که گوشی‌های Poco F3 برند شیائومی از آن دسته گوشی‌هایی هستند که به عنوان گوشی میان رده هم دارای قیمت مناسبی هستند و هم امکاناتی که دارند می‌تواند با یک گوشی پرچم‌دار رقابت کند.

از طرفی این گوشی‌ها بیشتر برای کاربرانی که می‌خواهند از گوشی استفاده روزمره داشته باشند و بازی‌های سبک را روی آن اجرا نمایند، یک انتخاب مناسب است. اما اگر دوربین و کیفیت تصاویری که با گوشی ثبت می‌شود برای شما اهمیت زیادی دارد، این گوشی‌ها انتخاب خوبی برای شما نیستند.

گوشی شیائومی Mi 11i

گوشی شیائومی Mi 11 i یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های برند شیائومی است که در آن از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده است. با وجود اینکه این گوشی از جمله گوشی‌های ارزان قیمت برند شیائومی به حساب می‌آید اما سخت افزار قدرتمندی است. طراحی بدنه این گوشی تا حدودی شبیه به طراحی بدنه گوشی‌های POCO F3 است.

اولین ویژگی گوشی Mi 11i که باعث می‌شود این گوشی‌ها طرفداران زیادی داشته باشند و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند داشتن صفحه نمایش با کیفیت AMOLED با نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است. از طرفی همان‌طور که گفته شد روی این گوشی از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده است. دوربین اصلی این گوشی دارای ۱۰۸ مگا پیکسل است که می‌توان با استفاده از آن تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کرد.

روی گوشی Mi 11i از بلندگوهای استریو استفاده شده است که باعث می‌شود کیفیت صدای خروجی این گوشی‌ها بسیار عالی باشد. با توجه به قیمت و سخت افزاری که روی این گوشی‌ها استفاده شده است، ارزش خرید این گوشی‌ها برای کاربرانی که می‌خواهند از گوشی استفاده روزانه داشته باشند و کارهای سنگین قرار نیست با گوشی انجام دهند، بسیار بالا است.

اما گوشی Mi 11i معایبی نیز دارد. برای مثال قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در کنار گوشی یکی از ایرادهای اصلی این گوشی است که کاربران نسبت به آن شکایت زیادی داشته‌اند. از طرفی این گوشی‌ها از شارژ بی سیم که امروزه روی اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های پیشرفته توسط برندهای مختلف ارائه می‌شود، پشتیبانی نمی‌کنند. به طور کلی این گوشی از جمله گوشی‌های با کیفیتی است که کاربران با استفاده معمولی می‌توانند آن را انتخاب و خریداری نمایند.

گوشی xiaomi 11 lite NE 5G

در میان گوشی‌های میان رده برند شیائومی، یکی از بهترین گوشی‌هایی که این برند به بازار عرضه کرده است و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، گوشی Xiomi 11 Lite NE 5G است.

اولین نکته در این گوشی این است که بر خلاف میان رده بودن آن، این گوشی از شبکه‌های ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر با توجه به ردهای که این گوشی در آن قرار دارد، سخت افزار نسبتاً قدرتمندی روی آن استفاده شده است. علاوه بر این قیمت این گوشی‌ها نیز بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی‌های طراحی گوشی Xiaomi 11 Lite NE 5G برند شیائومی، نازک بودن و در عین حال سبک بودن بدنه گوشی است. به همین دلیل این گوشی بسیار خوش دست و جذاب است.

به طور کلی این گوشی از جمله گوشی‌های میان رده بسیار قدرتمند است که قیمت مناسبی نیز در میان گوشی‌های هم رده خود که توسط برندهایی مثل سامسونگ تولید شده است، برخوردار است.

از طرفی تنوع رنگی این گوشی‌ها بسیار زیاد است  شما می‌توانید گوشی خود را به هر رنگی که می‌خواهید انتخاب کنید.

نمایشگر یا صفحه نمایش گوشی‌های Xiaomi 11 Lite NE 5G که از نوع AMOLED است از حدود ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل تصاویر با دقت رنگی بالایی در این گوشی‌ها نمایش داده می‌شوند.

دوربین گوشی دارای ۱۰۸ مگا پیکسل است که قدرت بالایی در ثبت تصاویر را دارد. اما متأسفانه با وجود اینکه این گوشی‌ها دارای سخت افزار قدرتمندی هستند، اما روی آن‌ها استاندارد ضد آب ارائه نشده است.

از طرفی پردازنده گوشی چندان قوی نیست و به خصوص در مواقعی که نیاز به پردازش سریع است، عملکرد خوبی نشان نمی‌دهد. ظرفیت باتری این گوشی‌ها نیز نسبتاً کم است و شما مجبورید در فواصل زمانی کوتاه مدت گوشی را شارژ کنید.

با وجود همه معایبی که گوشی‌های Xiaomi 11 Lite NE 5G دارند، اما این گوشی‌ها در ایران توانسته‌اند فروش بالایی را در بازار گوشی‌های تلفن همراه ثبت کنند. این گوشی از جمله گوشی‌های بسیار ارزان قیمت سری Mi 11  برند شیائومی است.

گوشی redmi Note 1 Pro/ Pro Max

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو که در هند با نام ردمی نوت ۱۰ پرومکس عرضه شد، این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های مقرون‌ به‌ صرفه‌ شیائومی است، که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگا پیکسلی، در کنار صفحه نمایش AMOLED با نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و پردازنده اسنپ دراگون ۷۳۲ باعث شده تا این گوشی در بازه قیمتی خود نسبت به سایر رقبا گزینه مناسب‌تری برای انتخاب خرید باشد.

برای هر دو گوشی redmi Note 1 Pro/ Pro Max یک دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. با توجه به تعداد پیکسل دوربین این گوشی‌ها، تصاویر ثبت شده با استفاده از این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارند.

صفحه نمایشی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است از نوع AMOLED است که نرخ به روز رسانی تصویر در آن مانند گوشی‌هایی که در بالا معرفی کردیم چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز است.

روی هر دو گوشی redmi Note 1 Pro/ Pro Max از پردازنده اسنپ دراگون ۷۳۲ استفاده شده است که نسبتاً پردازنده قوی است. البته قدرت آن به پای قدرت پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸  نمی‌رسد. باتری که در این گوشی استفاده شده است دارای ظرفیت بالای حدود ۵۰۲۰  میلی‌آمپر است. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند.

البته گوشی‌های redmi Note 1 Pro/ Pro Max هیچ کدام از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کنند. از طرفی فاقد سیستم لرزش گیر دوربین OIS هستند. حسگر انگشت هم در کنار گوشی است که متأسفانه کاربران رضایت چندانی از بابت آن ندارند.

تفاوت گوشی Redmi Note 10 Pro با نسخه Pro Max آن در این است که در اولی قابلیت اتصال NFC وجود ندارد. اما در سایر مشخصات شبیه به هم هستند و هیچ تفاوت عمدهای میان این دو گوشی وجود ندارد.

همان‌طور که گفته شد، این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که اگر شما قصد خرید یک گوشی در این بازه قیمتی با برند دیگری داشته باشید، قطعاً مشخصاتی مشابه این گوشی را دریافت نخواهید کرد. ردمی نوت ۱۰ پرو را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان معرفی کرد.

گوشی Poco X3 Pro برند شیائومی

گوشی Poco X3 Pro برند شیائومی از جمله گوشی‌های برند شیائومی است که مخصوص گیمرها تولید شده است اما قیمت مناسبی دارد.

برای این گوشی از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۰ استفاده شده است که قدرت بالایی دارد. با این وجود این گوشی قیمت مناسبی نسبت به گوشی‌های دیگری است. در کنار این پردازنده، از حافظه UFS 3.1 استفاده شده است که باعث می‌شود حتی سنگین‌ترین بازی‌ها نیز به راحتی روی این گوشی‌ها اجرا شوند.

با توجه به پردازنده و حافظه‌ای که روی گوشی Poco X3 Pro برند شیائومی استفاده شده است، می‌توان مهم‌ترین ویژگی این گوشی را قابلیت اجرای سنگین‌ترین بازی‌های کامپیوتری دانست.

باتری این گوشی نیز بر خلاف برخی از انواع گوشی‌های تولید شده توسط برند شیائومی دارای ظرفیت نسبتاً بالای ۵۱۶۰ میلی‌آمپر است. از طرفی نرخ به روز رسانی تصویر در صفحه نمایش آن چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز است.

اما گوشی‌های Poco X3 Pro معایبی نیز دارد. برای مثال دوربینی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است کیفیت نسبتاً متوسطی دارد. از طرفی وزن این گوشی نسبتاً زیاد است و ابعاد آن هم بزرگ است که برای افرادی که عادت دارند گوشی خود را همیشه در جیب خود قرار دهند، استفاده از آن سخت است.

در برخی از موارد هم کاربران گزارش‌هایی را در خصوص داغ کردن گوشی به خصوص در مواقعی که بازی‌های سنگین را با آن اجرا کرده‌اند در فروم‌های مختلف منتشر کرده‌اند.

اگر شما قصد خرید یک دیوایس گیمینگ با قیمت مناسب را دارید، گوشی Poco X3 Pro برند شیائومی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با داشتن این گوشی، به‌راحتی می‌توانید بازی‌های فورتنایت، کال آو دیوتی و پاپ جی را بدون لگ اجرا کنید. شیائومی با تولید گوشی پوکو X3 پرو توانست یک گوشی قدرتمند گیمینگ را با قیمت مناسب روانه بازار کند.

گوشی Poco M4 Pro برند شیائومی

گوشی Poco M4 Pro برند شیائومی یکی از گوشی‌های اقتصادی برند شیائومی است که طی سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شده است. این گوشی در واقع همان نسخه جهانی گوشی‌های Redmi Note 11 برند شیائومی است که فقط در کشور چین عرضه شده است. علاوه بر این گوشی‌ها در اصل نسخه ارتقا یافته گوشی‌های Poco M3 Pro برند شیائومی است.

گوشی Poco M4 Pro برند شیائومی که اخیراً به بازار معرفی شده است، دارای قیمت و مشخصات نسبتاً خوبی است. به همین دلیل می‌تواند به عنوان یک گوشی پر فروش در بازار شناخته شود این گوشی از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ بهره می‌برد، که از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

در کنار پردازنده نسبتاً قوی، این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگا پیکسلی و صفحه نمایش از نوع IPS با نرخ نو‌سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی گوشی Poco M4 Pro پشتیبانی از شبکه ۵G است. وجود این قابلیت روی یک گوشی اقتصادی در برندهای دیگر کاملاً به دور از انتظار است.

از طرفی طراحی و رنگ بندی این گوشی‌ها نیز بسیار جذاب و خاص است و سلیقه و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

روی این گوشی فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی نیز ارائه شده است که فناوری جذاب و منحصر به فردی است. از طرفی روی این گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال هندزفری ارائه شده است. اسپیکرهای این دستگاه نیز مانند نمونه‌های قبلی از نوع استریو است.

اما اگر بخواهیم در خصوص معایب این گوشی صحبت کنیم باید به دوربین فریبنده‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است اشاره کنیم.

در واقع عملکرد دوربین در این گوشی‌ها چندان خوب نیست اما ظاهر دوربین دارای طراحی نسبتاً فریبنده‌ای است. از طرفی این گوشی برای کاربرانی که می‌خواهند ری دستگاه خود بازی‌های کامپیوتری اجرا کنند گزینه چندان مناسبی نیست.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از معایب این گوشی، طراحی دوربین فریب دهنده بود. به‌طوری‌که در نگاه اول به نظر می‌رسد این گوشی چهار دوربین دارد؛ اما گوشی Poco M4 Pro تنها دارای دو دوربین است: حسگر اصلی آن، ۵۰ مگا پیکسلی و حسگر دوم، ۸ مگا پیکسلی. این مشخصات، البته برای یک گوشی میان رده با توجه به قیمتی که دارد، قابل قبول است.

در این مطلب سعی شد تا بیشتر گوشی‌های برند شیائومی را که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شدند را بررسی کرده و نقد آن‌ها را ارائه دهیم. گوشی‌های برند شیائومی در ایران مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است چون هم مشخصات خوبی دارند و هم قیمت مناسبی دارند.

 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!