تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تنظیمات باند و اسپیکرهای مکسیدر چگونه است؟

نحوه راه‌اندازی سینمای خانگی با باندها و اسپیکرهای مکسیدر

راهنمای خرید
تنظیمات باند مکسیدر یکی از مواردی است که کاربران در خصوص آن در اینترنت جستجوی زیادی انجام می‌دهند. باندهای مکسیدر از جمله تولیدات کارخانه صوتی و تصویری مکسیدر است که در کشور انگلستان فعالیت می‌کند.

تصلا-تنظیمات باند مکسیدر یکی از مواردی است که کاربران در خصوص آن در اینترنت جستجوی زیادی انجام می‌دهند. باندهای مکسیدر از جمله تولیدات کارخانه صوتی و تصویری مکسیدر است که در کشور انگلستان فعالیت می‌کند.

راه اندازی سینمای خانگی که در واقع شامل باندهای خانگی است و انجام تنظیمات آن نیاز به مهارت و دانش دارد. البته اگر شما بخواهید خودتان این دستگاه‌ها را راه اندازی کنید می‌توانید با خواندن مراحلی که در این آموزش توضیح داده می‌شوند، این کار را به راحتی انجام دهید. آنچه در این مطلب قرار است آن را بخوانید شامل موارد زیر خواهد بود.

  • آشنایی با کلیه اجرا و دستگاه‌هایی که در سیستم سینمای خانگی استفاده می‌شود.
  • قرار دادن پایه‌های تلویزیون برای قرار گرفتن آن در سیستم سینمای خانگی
  • استفاده از قلاب دیواری برای قرار دادن تلویزیون روی آن
  • کالیبره کردن دستگاه
  • نصب اسپیکرهای سینمای خانگی
  • قرار دادن دستگاه‌های مختلف در کنار هم
  • کابل کشی اسپیکرها
  • راه اندازی باندها و اسپیکر

همه عناوینی که در بالا به آن اشاره شد برای راه اندازی، اعمال تنظیمات و استفاده از اسپیکرها مکسیدر در سیستم سینمای خانگی لازم و ضروری هستند. در ادامه در خصوص هر عنوان توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

آشنایی با کلیه اجزایی که در یک سینمای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد

اگر هنوز سیستم سینمای خانگی در خانه خود راه اندازی نکرده‌اید ممکن است در خصوص اینکه یک سیستم سینمای خانگی از چه اجزایی تشکیل شده است اطلاعات لازم و کافی نداشته باشید. به همین دلیل در این بخش قبل از پرداختن به موضوع نحوه راه اندازی سینمای خانگی و نصب باند و اسپیکر مکسیدر در آن، در خصوص اینکه سینمای خانگی می‌تواند از چه اجزایی تشکیل شود، توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

به طور کلی در یک سینمای خانگی اجزایی مثل تلویزیون، پخش کننده دی وی دی و بلو ری، بلند گو برای کناره‌های تلویزیون، بلندگو برای قرار دادن روبروی تلویزیون، بلندگوی مرکزی، ساب ووفر و منبع تغذیه حضور دارند.

هر کدام از این بخش‌ها و ابزارها عملکرد منحصر به فرد خود را دارند که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. در صورتی که بدانید هر وسیله و هر ابزار چه کاری انجام می‌دهد، شما می‌توانید از این ابزار استفاده صحیح و مناسب داشته باشید. در ادامه در خصوص عملکرد منحصر به فرد هر کدام از این ابزارها صحبت خواهیم کرد.

اولین حزء در سینمای خانگی یک تلویزیون است. تلویزیون‌هایی که در سینمای خانگی استفاده می‌شوند حداقل سایز ۲۷ اینچ دارند. نکته مهم در خصوص تلویزیونی که در سینمای خانگی استفاده می‌شود این است که این تلویزیون‌ها باید حداقل دارای کیفیت Full HD باشند.

هرچه سایز تلویزیون بزرگ‌تر باشد، مسلماً کیفیت تصویری که در آن نمایش داده می‌شود، بهتر خواهد بود و شما از سینمای خانگی خود بیشتر لذت خواهید برد.

حتماً در هنگام خرید تلویزیون برای سینمای خانگی،دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی پخش فیلم‌هایی که به صورت واید اسکرین تولید شده‌اند را داشته باشد.

چون تلویزیون‌هایی که دارای چنین قابلیتی هستند قطعاً می‌توانند کوچک‌ترین جزئیات را در تصویر به شما نمایش دهند.

عملکرد تلویزیون در سیستم سینمای خانگی بسیار مهم است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی عملکرد تلویزیون‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تغییر اساسی می‌کند و رو به بهبودی می‌رود. به همین دلیل باید در انتخاب تلویزیون خود دقت لازم را داشته باشید.

در سینمای خانگی یکی از اجزای مهم دیگری که عملکرد آن بسیار مهم است و هرچه بهتر باشد لذت بیشتری از تماشای فیلم در تلویزیون خانگی خود خواهید برد، بلندگوها یا باندها هستند.

بلندگوها در سینمای خانگی اجزایی هستند که صدای فراگیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و برای آن پخش می‌کنند. به همین دلیل کیفیت و چینش آن‌ها در سینمای خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای اینکه یک سیستم صوتی مناسبی را برای استفاده در سینمای خانگی انتخاب کنید باید وقت و حوصله زیادی به خرج دهید. از همه مهم‌تر اینکه اگر قصد راه اندازی سینمای خانگی در خانه خود دارید، بهتر است ابتدا سیستم صوتی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید و سپس تجهیزات صوتی خود را بر اساس آن خریداری کنید.

سیستم صوتی در سینمای خانگی شامل ۶ بلندگو است. دو عدد بلندگو در سمت راست و چپ ، دو عدد بلندگو روبروی تلویزیون، یک بلندگو در مرکز و یک عدد ساب ووفر نیز در این سیستم قرار می‌گیرد.

در سینمای خانگی قطعه یا وسیله‌ای به نام ساب ووفر نیز وجود دارد که وظیفه آن پخش پایین‌ترین فرکانس‌های صوتی در بالاترین کیفیت است. نحوه عملکرد ساب ووفر برای اینکه بتوانید هنگام تماشای فیلم روی صندلی خود میخکوب شوید بسیار مهم است. ساب ووفر که بعضی از آن با عنوان ساب یاد می‌کنند، توانایی پخش صدا در جهات مختلف را دارد. این موضوع باعث می‌شود که جای آن در سینمای خانگی چندان مهم نباشد و شما بتوانید آن را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید.

در سینمای خانگی دستگاه پخش دی وی دی نیز وجود دارد. وجود این دستگاه در سینمای سیار لازم و ضروری است. اما نوع آن اهمیت زیادی ندارد. تنها چیزی که در سیستم سینمای خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است وجود دستگاه دی وی دی پلیری است که توانایی خواندن دیسک نوری را داشته باشد و بتواند فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری را پخش نماید.

منبع تغذیه یا ریسیور نیز در سینمای خانگی وجود دارد. نکته‌ای که در خصوص راه اندازی سینمای خانگی وجود دارد این است که همه قطعات در سینمای خانگی باید به یک منبع تغذیه متصل شوند و انرژی آن‌ها از این منبع تغذیه تأمین شود.

در برخی از انواع سینماهای خانگی این منبع تغذیه با عنوان آمپلی فایر شناخته می‌شود. البته آمپلی فایر همیشه مسئول تأمین انرژی برای بلندگوها را بر عهده ندارد اما اگر منبع تغذیه شما چیزی به غیر از آمپلی فایر باشد همواره فقط برای تأمین انرژی بلندگوها و باندها در سینمای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب و راه اندازی سینمای خانگی با استفاده از باندهای مکسیدر

بعد از انتخاب فضایی که قرار است سینمای خانگی در آن راه اندازی شود و خرید و انتخاب تلویزیون با صفحه نمایش مناسب نوبت به این می‌رسد که شما تلویزیون خود را ابتدا به پایه‌های آن روی دیوار نصب کنید یا اگر میز تلویزیون خریداری کرده‌اید آن را روی میز تلویزیون ر جای مناسب قرار دهید. البته امروزه کمتر کسی وجود دارد که برای تلویزیون خود میز در نظر بگیرد بلکه بیشتر افراد تمایل دارند که تلویزیون خود را به دیوار وصل کنند.

در صورتی که شما تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید در نه تنها در فضای اتاق تا حد قابل توجهی صرفه جویی می‌کنید بلکه هزینه اضافی برای خرید میز تلویزیون پرداخت نخواهید کرد.

برای نصب تلویزیون به دیوار شما نیاز به ابزارهایی مثل فلاب دیواری که معمولاً در کارتن تلویزیون وجود دارد، تراز، دریل، متر، پیچ گوشتی، مداد و سیم چین نیاز دارید. وقتی همه ابزار لازم را داشته باشید، نصب تلویزیون روی دیوار راحت‌تر انجام خواهد شد. البته پیچ و رول ‌پلاک مناسب را هم نباید فراموش کنید. در صورتی که در کارتن تلویزیون پیچ و رول پلاک مناسب و به تعداد را نیافتید، حتماً آن‌ها را از قبل و همراه با بقیه ابزارها تهیه کنید.

نکته‌ای که برای نصب تلویزیون روی دیوار وجود دارد این است که به هیچ عنوان تلویزیون نباید روبروی پنجره اصلی که نور زیادی از آن وارد محیط می‌شود نصب کنید. بهترین زاویه قرارگیری تلویزیون نسبت به پنجره اصلی زاویه ۹۰ درجه است. به این ترتیب نور به هیچ عنوان روی صفحه تلویزیون شما نمی‌تابد.

بعد از اینکه زاویه مناسب برای قرار دادن تلویزیون در فضا را پیدا کردید، محل دقیق آن را روی دیوار مشخص کنید. سپس قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار دهید و روی دیوار آن را تراز کنید. وقتی جای دقیق تلویزیون روی دیوار مشخص شد، قلاب را روی دیوار نگه دارید و آن را روی دیوار محکم کنید.

با رول پلاک و پیچ، قلاب دیواری را در جای خود محکم کرده و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود بسته و مطمئن شوید پیچ‌ها را کاملاً سفت کرده‌اید. البته فشار اضافی علاوه بر خراب کردن پیچ‌ها می‌تواند به تلویزیون شما هم آسیب برساند.

اکنون نوبت آخرین مرحله و نصب تلویزیون روی قلاب است. پیشنهاد اول: به دلیل وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون حتماً این کار را چند نفره انجام دهید. پیشنهاد دوم: قبل از نصب تلویزیون بر روی دیوار، تمام کابل‌های لازم را پشت آن وصل کنید. زیرا بعداً اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

بعد از نصب تلویزیون روی دیوار نوبت به کالیبره کردن دستگاه می‌رسد. کالیبره کردن تلویزیون بیشتر برای تلویزیون‌هایی که از کیفیت اچ دی پشتیبانی می‌کنند مناسب است.

برای این کار شما نیاز به برنامه بهینه کننده THX دارید. کالیبره کردن صفحه نمایش تلویزیون به شما کمک می‌کند تا به خصوص در اتاق‌های تاریک تصویر به خوبی نمایش داده شود و چشمان شما که در اثر تاریکی محیط حساس‌تر شده‌اند، آسیب نبینند. اگر از برنامه THX می‌خواهید برای کالیبره کردن تلویزیون خود استفاده کنید، کافی است دی وی دی برنامه را در داخل دستگاه دی وی دی پلیر قرار دهید و سپس با استفاده از منوی تنظیمات برنامه بهینه‌ساز به صورت خودکار فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

بعد از کالیبره کردن تلویزیون نوبت به نصب باندها و اسپیکر مکسیدر می‌رسد. توجه داشته باشید که محل قرارگیری باند مکسیدر و اسپیکرها تأثیر بسیار بزرگی در تجربه شما از کار با سینمای خانگی دارد. اگر چند قانون مهم را برای نسب اسپیکر به خاطر داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید به بهترین کیفیت صدا دسترسی داشته باشید.

اولین نکته که برای نصب اسپیکر باید به آن توجه داشته باشید این است که ببینید همیشه برای تماشای تلویزیون در چه فاصله مکانی و در کدام قسمت فضایی که سینمای خانگی در آن قرار دارد می‌نشینید. به این ترتیب با توجه به مکانی که قرار است در آن بنشینید می‌توانید محل قرارگیری اسپیکرها را مشخص کنید.

واقعیت این است که به هر نحوی هم که بخواهید مکان اسپیکرهای خود را تنظیم کنید، یک نفر صدای بهتری از بقیه که در فضا حضور دارند، خواهد شنید و این موضوع غیر قابل انکار است. پس بهتر است به نفع خودتان محل قرارگیری اسپیکرها را انتخاب و تنظیم کنید.

با توجه به استاندارد فاصله دید، فاصله شما تا تلویزیون باید چیزی در حدود ۱٫۹ تا ۲٫۵ متر باشد. به این ترتیب دو اسپیکر مکسیدر که قرار است کنار تلویزیون قرار بگیرند را با فاصله ۹۰ سانتیمتری از تلویزیون قرار دهید.

ارتفاع اسپیکرها باید به گونه‌ای تنظیم شود که زمانی که شما روی مبل راحتی در جلو تلویزیون می‌نشینید، هم سطح گوش شما باشند. در واقع زاویه اسپیکرها نسبت به افق باید در حدود ۲۲ تا ۳۰ درجه باشد.

اسپیکر مرکزی نیز باید در مرکز تلویزیون و محلی که شما می‌نشینید باشد. می‌توانید اسپیکر مرکزی که تعداد آن در سینمای خانگی یک عدد است را یا بالای تلویزیون یا پایین تلویزیون نصب کنید. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که این اسپیکر باید هم سطح گوش شما زمانی که روی مبل راحتی نشسته‌اید قرار بگیرد.

بعد از اینکه مکان قرارگیری اسپیکرهای مکسیدر مشخص شد، باید محل قرارگیری ساب ووفرها را درست انتخاب کنید. اگر مکان قرارگیری ساب ووفرها درست نباشد هرچقدر هم که در انتخاب محل قرارگیری اسپیکرها دقت کرده و وسواس به خرج دهید باز هم صدایی که خواهید شنید دچار مشکل خواهد بود.

اولین نکته در انتخاب محل قرارگیری ساب ووفر این ست که به هیچ عنوان ساب ووفرها را نباید در کنج دیوار قرار دهید. اگر ساب ووفر در کنج دیوار قرار بگیرند، باس پر عمق و در عین حال گنگی پیدا خواهد کرد و به این ترتیب صدایی که تولید می‌شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت.

در سینمای خانگی یکسری اسپیکر surround یا سوراند وجود دارد که این اسپیکرها باید در دو طرف محل نشستن شما قرار گیرد. این اسپیکرها باید با محل نشستن شما یک زاویه ۹۰ تا ۱۰۰ درجه داشته باشند. برای اینکه بتوانید جزئیات بیشتری از صدا را بشنوید باید اسپیکرها در ارتفاع بالاتری نسبت به گوش شما قرار داشته باشند.

زمانی که اسپیکرهای فراگیر مکسیدر را در مکان مناسب قراردادید، باید آن‌ها را با کابل به آمپلی‌فایر که در اصل تقویت کننده صدا است متصل کنید. بعد با استفاده از کنترل از راه دور سیستم می‌توانید صدا را تنظیم کنید. اتصال بلندگوها به آمپلی‌فایر بسیار مهم است چون اگر این اتصال برقرار نشود، شما صدای بلندگوهای نزدیک‌تر را زودتر از صدای بلندگوهای دورتر خواهید شنید و به این ترتیب کیفیت صدا به هم خواهد خورد.

برای اینکه بتوانید صدای سینای خانگی را به خوبی تست کنید بهتر است سیستم را روی حالت Fire a est tone قرار دهید. این کار را برای همه بلندگوها انجام دهید تا سطح صدا در همه بلندگوها یکسان شود.

روی هم قرار دادن تجهیزات در سینمای خانگی

قطعاً شما در سینمای خانگی‌تان به غیر از بلندگوها و اسپیکر مکسیدر انواع مختلفی از پلیرها و کنسول بازی را خواهید داشت که محل قرارگیری آن‌ها بسیار مهم است. به خصوص وقتی که شما از میز برای قرار دادن تلویزیون استفاده نمی‌کنید. برای اینکه بتوانید این تجهیزات را در یک فضای کوچک بدون اینکه از آن‌ها یک برج بلند بسازید، استفاده کنید باید به یکسری نکات توجه داشته باشید.

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید برای قرار دادن همه تجهیزات صوتی و تصویری خود به غیر از سینمای خانگی توجه داشته باشید، این است که تجهیزات را به نحوی در کنار هم قرار دهید که سلامت ساختاری آن‌ها حفظ شد.

دوم اینکه اتلاف انرژی در آن‌ها به کمترین حد ممکن برسد. در این حالت شما تصمیم گیرنده هستید و باید مشخص کنید کدام دستگاه روی هم قرار گیرند. برخی از دستگاه‌ها توانایی تحمل بار بیش از ۵۰ کیلو را هم دارند بنابراین این دستگاه‌ها را می‌توانید در زیر سایر تجهیزات خود قرار دهید. برخی دیگر حتی توان تحمل یک کیلو بار را هم ندارند و به سرعت آسیب می‌بینند.

درباره دفع انرژی این وسایل هم باید مراقب باشید. دریچه‌های خروج هوا محل تنفس ابزارهای الکترونیک شما هستند و وجود آن‌ها در دستگاه بدون دلیل نیست. دستگاه‌ها گرمای نسبتاً زیادی تولید می‌کنند.

پس علاوه بر اینکه جایی برای تنفس به آن‌ها می‌دهید، بهتر است آن‌ها را با چیزی از هم جدا کنید تا گرمایشان به دیگر ابزار آسیب نرساند. برای این کار می‌توانید از تکه‌های سنگ تزئینی، شیشه‌های ضخیم، چوب یا ام دی اف استفاده کنید.

برای زیبایی و نتیجه مناسب، بهتر است که در چهار طرف هر دستگاه چهار تکه کوچک با ارتفاع حداقل ۲ سانتی‌متر قرار دهیم، تا هم زیاد به چشم نیایند و هم گردش هوای مناسبی در میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

کابل کشی اسپیکرها در سینمای خانگی

کابل کشی در سینمای خانگی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین موردی که در خصوص کابل کشی باید به آن توجه کنید، جنس کابلی است که از آن برای وصل کردن تجهیزات به یکدیگر استفاده می‌کنید.

انواع بسیار مختلف با کاربردها و طول عمر متنوعی از کابل‌ها در بازار موجود است. نکته‌ای که در خصوص اسپیکرها باید به آن توجه کنید این است که هر اسپیکر مکسیدر باید به ترمینال و ورودی مخصوص خودش در ریسیور سینمای خانگی متصل شود. این کار را باید بر اساس دفترچه رهنمای تجهیزات خود انجام دهید.

مثلاً در نصب و راه اندازی اسپیکر مکسیدر، سیم سیاه باید حتماً به ورودی سیاه و سیم قرمز حتماً باید به ورودی قرمز دستگاه متصل شود. البته در این مورد موضوع پیچیده نیست. اگر خیلی گیج می‌شوید، کابل مربوط به هر اسپیکر را با یک چسب‌رنگی خاص علامت گذاری کنید و یا با شماره خاصی مشخص کنید تا پشت رسیور سینما خانگی به راحتی سیم مربوط به هر اسپیکر را پیدا کنید.

اگر کابل‌های شما از نوع روپوش دار نیستند، یعنی در زیر روکش پلاستیکی آن‌ها یک زره از جنس آلومینیوم وجود ندارد بنابراین در این حالت حتماً سعی کنید این کابل‌ها را از منبع تولید نیرو و انرژی دور نگه دارید.

همچنین هیچ ابزار تولید کننده میدان مغناطیسی مانند مایکروفر یا دستگاه تلفن بی سیم در نزدیکی آن‌ها نباشند. زیرا این وسایل باعث ایجاد نویز و کاهش شدید کیفیت در کارکرد خواهند شد. البته سینماهای خانگی گران‌قیمت با اسپیکرهای بی سیم می‌توانند ایده آل‌ترین انتخاب باشند.

در این مطلب در خصوص نکاتی که باید برای استفاده از اسپیکرهای مکسیدر و راه اندازی تنظیمات مربوط به اسپیکرها در نظر داشته باشید صحبت شد. امیدواریم مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، برای شما مفید بوده باشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.6 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ابوذر
    آوریل 13, 2023

    سلام من مکسیدرAL234خریدم نمایندگی نصب کرده امااصلابیس نداره وصداشم خیلی ضعیفه نمیدونم چرا؟؟؟

    ناشناس
    ژوئن 1, 2023

    من سیستم مکسیدر گرفتم ولی یکی ازباندها اصلا صدا نداره

    حمیده
    ژوئن 6, 2023

    سلام،من یه باندخانگی مکسیدر۲۱۲۱یه ماهه خریدم الان یه هفتس صداش کم شده وموقع پخش موزیک یه صدای ناهنجاری شبیه به تق تق ازش پخش میشه،ازمنبع برق مشترک جداش کردم واز تلویزیون هم جداکردم ولی همچنان خرابه

لینک کپی شد!