تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار کدام است؟

راهنمای خرید
برای خرید یک ماشین لباسشویی خوب، عوامل مختلفی دخالت دارند که توجه به این فاکتورها در خریدی مناسب و مطمئن نقش دارد. مهمترین نکته‌ای که همه ما هنگام خرید به آن توجه می‌کنیم، قدرت موتور در شستشوی بهینه لباس است.

تصلا– در واقع این فاکتور و همچنین عواملی مانند برنامه‌های شستشو، سیستم کاهش صدا و لرزش و… به شما کمک می‌کند تا در انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب، آزادی عمل بیشتری داشته باشید. اگر شما هم قصد خرید ماشین لباسشویی به عنوان جهیزیه یا تعویض ماشین قدیمی خود را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار در سال ۱۴۰۱ و قیمت آن‌ها بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • معرفی پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار
  • قیمت ماشین لباسشویی از برندهای مختلف

قیمت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-LIFE821GB

یکی از پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار در سال ۱۴۰۱، ماشین لباسشویی دوو مدل لایف ۸۲۱ است که با ظرفیت ۸ کیلوگرم طراحی شده است. تولیدات برند دوو در حال حاضر رضایت درصد زیادی از مصرف‌کنندگان و خریداران را به خود جلب کرده است.

این ماشین از سیستم کاهش لرزش برخوردار بوده و هنگام کار شما کمترین میزان لرزش و همچنین صدا را مشاهده خواهید کرد. طراحی ظاهری این دستگاه بسیار جذاب بوده و به یک صفحه نمایشگر دیجیتال LED نیز مجهز شده است.

این ماشین همچون بیشتر محصولات موجود در بازار دارای چندین برنامه شستشو است. یکی از قابلیت‌های متفاوت این محصول سیستم حباب‌ساز آن است که در فرایند شستشو تأثیر مطلوبی دارد. همچنین شما می‌توانید برای شستشوی لباس‌های نوزاد و کودکان از برنامه شستشوی لباس بچه استفاده کنید. این برنامه از الیاف لباس کودکان محافظت کرده و حساسیتی برای پوست آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

هنگام خرید و نصب ماشین لباسشویی باید به زاویه و جهت باز شدن درب و مکان قرارگیری آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. درب ماشین لباسشویی دوو به سمت چپ باز شده و زاویه آن نیز ۱۵۰ درجه است.

این محصول با قیمت تقریبی ۱۴،۵۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

ماشین لباسشویی دوو مدل DWK-9000C

یکی دیگر از پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار در سال ۱۴۰۱ نیز از برند دوو است. این محصول به یک قابلیت مهم مجهز شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان هنگام خرید به این ویژگی توجه زیادی دارند. این قابلیت اضافه کردن لباس کثیف به دستگاه هنگام کار بوده که با متوقف کردن فرایند شستشو می‌توانیم درب ماشین را باز کرده و لباس را به باقی لباس‌های داخل مخزن اضافه کنیم.

درب دستگاه به سمت چپ و با زاویه ۱۸۰ درجه باز می‌شود. این محصول نیز به سیستم کاهش لرزش و صدا مجهز شده است. شستشوی سریع، شستشوی لباس‌های تیره و مشکی و… از برنامه‌های شستشوی این دستگاه هستند. صفحه نمایشگر دستگاه نیز به صورت دیجیتالی طراحی شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این محصول با ظرفیت ۹ کیلوگرم، شستشو به همراه بخار است که در کاهش ایجاد حساسیت نقش دارد.

قیمت این ماشین لباسشویی از ۱۵،۹۰۰،۰۰۰ تا ۱۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-84506

این محصول از برند ایرانی اسنوا ۸ کیلوگرم ظرفیت داشته و به یک موتور قوی با قابلیت سرعت ۱۴۰۰ دور در دقیقه، مجهز شده است. صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی اسنوا دیجیتالی بوده و درب آن نیز به سمت چپ باز می‌شود.

حالت شستشوی سریع، برنامه پیش شستشو، آبکشی، شستشوی لباس کودک، برنامه اکو و… از مهمترین برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی هستند. اسنوا نیز برای محصولات خود این قابلیت‌ها را در نظر گرفته است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از فرایند شستشو، لباس‌ها را به صورت چروک از مخزن بیرون آورده باشید. ماشین لباسشویی اسنوا به سیستم ضد چروک مجهز شده و دیگر جای نگرانی برای این موضوع وجود نخواهد داشت. سیستم عیب‌یابی هوشمند نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

این محصول با قیمتی متغیر از ۱۳،۲۵۰،۰۰۰ تا ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

ماشین لباسشویی اسنوا مدل SWM-72304

ماشین لباسشویی ۷ کیلوگرمی اسنوا یکی از پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار است. این دستگاه دارای برنامه‌های متنوع شستشو بوده و شما می‌توانید دستگاه را بر اساس میزان کثیفی و جنس لباس‌ها تنظیم کنید.

سرعت چرخش موتور این دستگاه ۱۲۰۰ دور در دقیقه بوده و درب ماشین نیز از سمت چپ با زاویه ۱۸۰ درجه باز می‌شود. این دستگاه نیز مانند دیگر محصولات موجود در بازار دارای بخش‌های مجزا برای استفاده از مایع شوینده و پودر است.

قیمت این محصول از ۱۱،۹۰۰،۰۰۰ تا ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

ماشین لباسشویی آبسال مدل REN7012

این ماشین لباسشویی از برند آبسال با ظرفیت ۷ کیلوگرم تولید شده است. ماشین آبسال همچون محصولات دوو به فناوری حباب‌ساز مجهز شده و همچنین دیگر برنامه‌های پیش فرض موجود در این دستگاه نیز به فرایند شستشو کمک می‌کنند.

از برنامه‌های این دستگاه می‌توانیم به حالت اقتصادی یا اکو، شستشوی سریع، امکان چرخش اضافی و… اشاره کنیم. درب این دستگاه به سمت چپ باز شده و زاویه آن نیز ۱۸۰ درجه است. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول از برند آبسال، محافظت از موتور دستگاه به هنگام کار زیاد است. به این معنا که در صورت پر شدن مخزن بیش از ظرفیت، سیستم تعبیه شده از موتور محافظت خواهد کرد.

اگر زمان کافی برای روشن کردن دستگاه در طول روز نداشته و یا شستشوی لباس‌ها را فراموش می‌کنید، تایمر این ماشین به کمک شما می‌آید. با تنظیم زمان تا ۱۲ ساعت، امکان به تأخیر انداختن زمان روشن شدن دستگاه امکان‌پذیر بوده و ماشین در ساعت مشخص کار خود را شروع می‌کند.

برای تهیه این محصول شما می‌توانید از ۷،۵۰۰،۰۰۰ تا ۸،۷۰۰،۰۰۰ تومان هزینه کنید.

ماشین لباسشویی ایکس ویژن مدل TG72-BW/BS

در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی تلاش می‌کنند تا محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید کنند. یکی از نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه داشته باشید، سیستم درام کریستالی ماشین است که در محافظت از تار و پود لباس نقش مهمی دارد.

ماشین لباسشویی ایکس ویژن نیز به این قابلیت مجهز شده و لباس‌های شما هنگام شستشو آسیبی نخواهند دید. همچنین برنامه‌های پیش فرضی برای شستشوی بهینه در این دستگاه وجود دارد که شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از این برنامه‌ها، دستگاه را تنظیم کنید. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول از برند ایکس ویژن باید به امکان اضافه کردن لباس هنگام کار اشاره کنیم.

درب این ماشین لباسشویی به سمت چپ باز شده و دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال است. هر زمان که با قطعی جریان برق هنگام کار ماشین مواجه شدید، نگران تنظیم مجدد دستگاه نباشید. این محصول به قابلیتی مجهز شده که پس از وصل شدن برق، ماشین از ادامه برنامه مشخص شده، فرایند شستشو را شروع کرده و به پایان می‌رساند.

این ماشین لباسشویی با قیمتی متغیر از ۱۰،۶۰۰،۰۰۰ تا ۱۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFB-95401WT

یکی دیگر از برندهای ایرانی موفق، پاکشوما است که در ادامه به معرفی یکی از ماشین لباسشویی‌های پرفروش آن می‌پردازیم. این محصول با ظرفیت ۹ کیلوگرم تولید شده و به یک صفحه نمایشگر دیجیتال LED مجهز شده است. در ابتدا باید به موتور قدرتمند این دستگاه اشاره کنیم که کمترین صدای ممکن را هنگام کار تولید می‌کند.

سرعت چرخش موتور اینورتر این محصول ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. همچنین درب دستگاه مانند دیگر محصولات معرفی شده از سمت چپ باز می‌شود. این ماشین لباسشویی دارای چندین برنامه شستشو بوده و به قابلیت اضافه کردن لباس هنگام کار نیز مجهز شده است.

قیمت این ماشین لباسشویی از ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ تا ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFU-73200

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی ارزان‌تری از برند پاکشوما دارید، انتخاب مدل ۷۳۲۰۰ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این دستگاه ۷ کیلوگرم ظرفیت داشته و به تمام برنامه‌های پیش فرض شستشو نیز مجهز شده است. یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های شستشو در محصولات پاکشوما، شستشوی ۱۵ دقیقه‌ای بوده که در زمانی کوتاه، لباس‌ها را شستشو می‌دهد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه لباس‌ها نباید بیش از اندازه کثیف باشند.

سرعت چرخش موتور در این ماشین ۱۲۰۰ دور در دقیقه و نوع موتور آن نیز تسمه‌ای است. درب دستگاه از سمت چپ باز شده و همچنین به یک صفحه نمایشگر دیجیتال نیز مجهز شده است.

قیمت تقریبی این محصول بین ۸،۲۰۰،۰۰۰ تا ۱۰،۴۰۰،۰۰۰ تومان است.

ماشین لباسشویی امرسان مدل EW80W

ماشین لباسشویی امرسان با موتور تسمه‌ای حدود ۸ کیلوگرم ظرفیت دارد. این دستگاه برنامه‌ای مجزا مخصوص شستشوی لباس‌های مشکی داشته و همچنین با استفاده از برنامه اقتصادی یا اکو می‌توانید در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنید. همچنین بیشتر تولیدات موجود در بازار به این ویژگی مجهز هستند. صفحه نمایشگر این ماشین دیجیتالی بوده و درب آن نیز به سمت چپ باز می‌شود.

این محصول از برند امرسان با قیمتی متغیر از ۱۳،۲۵۰،۰۰۰ تا ۱۴،۵۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

ماشین لباسشویی جی پلاس مدل K824

ماشین لباسشویی جی پلاس مدل K824

یکی دیگر از پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار در سال ۱۴۰۱، جی پلاس مدل ۸۲۴ است. ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی جی پلاس دارای ۱۵ برنامه شستشو بوده و همچنین ۷ برنامه دیگر نیز به منظور تکمیل برنامه‌های اصلی در نظر گرفته شده است. سرعت چرخش موتور اینورتر این ماشین قدرتمند ۱۲۰۰ دور در دقیقه است.

تنظیم آب و فرایند شستشو در این ماشین بر اساس میزان لباس موجود در مخزن مشخص می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به برنامه مخصوص شستشوی لباس کودکان، لباس‌های رنگی، تایمر، شستشو با آب سرد و… اشاره کنیم. توجه داشته باشید که شستشوی لباس با آب سرد آسیب کمتری به الیاف لباس وارد می‌کند. درب دستگاه نیز به سمت چپ باز می‌شود.

قیمت ماشین لباسشویی جی پلاس از ۱۱،۳۰۰،۰۰۰ تا ۱۲،۱۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

ماشین لباسشویی کلور مدل میراکل

ماشین لباسشویی کلور مدل میراکل

سیستم عیب‌یاب هوشمند، یکی از مهمترین قابلیت‌های هر ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. این ویژگی به تشخیص به موقع مشکل در ماشین کمک کرده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری می‌کند. این ماشین لباسشویی ۷ کیلوگرمی از برند کلور به موتور اینورتر مجهز شده و سرعت چرخش این موتور نیز ۱۲۰۰ دور در دقیقه است.

از دیگر قابلیت‌هایی این دستگاه می‌توانیم به ادامه فرایند شستشو پس از وصل شدن جریان برق، قفل کودک، ۱۶ برنامه شستشو و… اشاره کنیم.

قیمت تقریبی این محصول حدود ۱۰،۹۰۰،۰۰۰ تومان است.

 

ماشین لباسشویی سام الکترونیک مدل BL-Q14651

دو رنگ نقره‌ای و تیتانیوم از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای ماشین لباسشویی در بازار هستند. ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی سام مدل ۱۴۶۵۱ در این دو رنگ جذاب طراحی و تولید شده است. موتور این محصول از نوع تسمه‌ای و اینورتر بوده و سرعت چرخش آن نیز ۱۴۰۰ دور در دقیقه است.

یکی از نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه داشته باشیم، قفل کودک است. اگر در خانه کودک دارید به این قابلیت دقت داشته باشید. با فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی سام می‌توانید بدون نگرانی به دیگر امور روزانه خود بپردازید.

برنامه‌های پیش فرض، صفحه نمایشگر دیجیتال، اضافه کردن لباس هنگام کار و… از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

شما می‌توانید این محصول از برند سام را با قیمتی حدود ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خریداری کنید.

 

ماشین لباسشویی سام الکترونیک مدل UN-Q1225

این ماشین لباسشویی در چهار رنگ تیتانیومی، نقره‌ای، استیل و سفید در بازار موجود است. ظرفیت این محصول ۸ کیلوگرم بوده و نوع موتور آن نیز تسمه‌ای است. همان‌طور که اشاره کردیم، مکان قرارگیری ماشین لباسشویی در خانه باید با جهت باز شدن درب آن تناسب داشته باشد. درب این محصول از سمت راست باز شده و هنگام نصب باید به این نکته توجه داشته باشید. سرعت چرخش موتور در این دستگاه ۱۲۰۰ دور در دقیقه بوده و دارای ۱۲ برنامه شستشوی پیش فرض است.

این محصول با قیمت تقریبی ۱۰،۴۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

 

ماشین لباسشویی سام الکترونیک مدل DD-P14851

طراحی ظاهری این ماشین لباسشویی از جذابیت بسیاری برخوردار بوده و نظر کاربران را نیز به خود جلب کرده است. ماشین لباسشویی سام با ۹ کیلوگرم ظرفیت به موتور دایرکت درایو مجهز شده و سرعت چرخش آن نیز ۱۴۰۰ دور در دقیقه است.

صفحه نمایشگر این ماشین دیجیتال بوده و پنل آن لمسی است. از مهمترین ویژگی‌های این محصول ایرانی می‌توانیم به اضافه کردن لباس هنگام کار، برنامه شستشوی سریع، قفل کودک و… اشاره کنیم. درب دستگاه نیز به سمت چپ باز می‌شود.

قیمت تقریبی این محصول حدود ۱۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان بوده اما با توجه به نوسانات بازار امکان تغییر قیمت بر روی سایت‌های اینترنتی وجود دارد.

 

ماشین لباسشویی جی پلاس مدل GWM-KD1048S

اگر برای خرید ماشین لباسشویی به دنبال دستگاهی با ظرفیت بالا از برندی ایرانی هستید، ما به شما ماشین لباسشویی جی پلاس مدل ۱۰۴۸ را معرفی می‌کنیم. این ماشین ۱۰ کیلوگرم ظرفیت داشته و در تک رنگ سفید تولید شده است.

این محصول دارای ۱۶ برنامه شستشو بوده که شما با انتخاب هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانید در فرایند بهینه شستشو نقش داشته باشید. نکته مهم دیگر در این خصوص وجود ۹ برنامه شستشوی دیگر است که به عنوان برنامه‌های تکمیلی در نظر گرفته شده‌اند.

موتور اینورتر این دستگاه از نوع تسمه‌ای بوده و سرعت چرخش آن نیز ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. یکی از قابلیت‌های مهم این محصول، حسگر تشخیص وزن است که برنامه شستشو بر اساس وزن لباس‌ها تعیین می‌شود. اگر در شستشوی بعضی از لباس‌ها مانند لباس زیر حساس هستید، ماشین لباسشویی جی پلاس قابلیتی را برای ضدعفونی کردن این دسته از البسه طراحی کرده است.

این محصول با قیمتی متغیر از ۱۶،۲۰۰،۰۰۰ تا ۱۷،۲۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است.

 

ماشین لباسشویی جی پلاس مدل GWM-L87W

یکی از پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار از خطوط تولید برند ایرانی جی پلاس خارج شده است. این ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرم ظرفیت داشته و در دو رنگ نقره‌ای و سفید عرضه شده است. شستشوی سریع، شستشوی لباس نوزاد و کودک، حالت اقتصادی و… از برنامه‌های شستشوی این دستگاه است. به طور کلی این ماشین ۱۴ برنامه و همچنین ۶ برنامه تکمیلی شستشو دارد.

موتور این دستگاه دایرکت درایو بوده و سرعت چرخش موتور نیز ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. اگر قابلیت اضافه کردن لباس به ماشین برای شما اهمیت دارد، این محصول به این ویژگی مجهز شده است. همچنین تایمری که برای این دستگاه در نظر گرفته شده به شما اجازه می‌دهد تا زمان شروع به کار ماشین را انتخاب کنید.

قیمت این محصول از ۱۳،۲۰۰،۰۰۰ تا ۱۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

 

ماشین لباسشویی جی پلاس مدل GWM-L88S

در ادامه معرفی محصولات جی پلاس باید به ماشین لباسشویی مدل ۸۸ نیز اشاره کوتاهی داشته باشیم. این محصول به سیستم جدید شستشو با بخار مجهز شده است که از چروک شدن لباس‌ها نیز جلوگیری می‌شود. از دیگر قابلیت‌های مهم این ماشین، برنامه شستشوی لباس نوزاد و کودک بوده که به صورت اختصاصی برای محافظت از الیاف لباس کودکان طراحی شده است.

درب این ماشین از سمت چپ باز شده و به یک صفحه نمایشگر نیز مجهز شده است. سرعت چرخش موتور اینورتر ماشین لباسشویی جی پلاس، ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. در آخر نیز باید به ویژگی شستشوی لباس در شب اشاره کنیم. این قابلیت باعث می‌شود تا با روشن کردن دستگاه در شب، صدای زیادی از ماشین تولید نشود.

قیمت تقریبی این محصول حدود ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ تومان است.

 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۱/۰۲/۲۶
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    رضا
    می 22, 2022

    من جی پلاس l88s گرفتم، همه چی خوب بوده تا الان. ولی این مدل هم مانند تمام ماشین ها در دورهای بالای هزار صدا دارد. پاکشوما هم همینه. خوبی جی پلاس اینه که ماشین لباسشویی هاش خیلی شبیه الجی هست. من نمیدونم که داخلش هم همون قطعات الجی هست یا خیر

لینک کپی شد!