تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای نگهداری از یخچال

نحوه صحیح تمیز کردن یخچال+ آموزش

راهنمای تعمیر و نگهداری
تمیز کردن یخچال نقش زیادی در جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع درون یخجال دارد. اگر تا به حال در تمیز کردن یخچال خانه خود سهل‌انگاری کرده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه شستشوی یخچال بیشتر آشنا شوید.

تصلا-تمیز کردن یخچال نقش زیادی در جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع درون یخجال دارد. اگر تا به حال در تمیز کردن یخچال خانه خود سهل‌انگاری کرده‌اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه شستشوی یخچال بیشتر آشنا شوید.

بعضی از وسایل در خانه جزء ضروری‌ترین اقلام برای زندگی محسوب می‌شوند. یخچال که مرکز و نقطه عطف آشپزخانه است نیز یکی از این وسایل مهم و ضروری است که زندگی بدون آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آیا تا به حال به این موضوع دقت داشته‌اید که یخچال به اندازه سایر وسایل موجود در خانه، کمتر تمیز شده و در نگهداری از آن کوتاهی می‌شود. تمامی لوازم برقی که نقش تعیین‌کننده‌ای در گذران زندگی دارند، نیاز به نگهداری و مراقبت صحیح دارند. در غیر این صورت این وسایل کاربردی در معرض آسیب قرار گرفته و مشکلات متعددی در ساختار و عملکرد آن‌ها به وجود می‌آید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • چرا یخچال باید تمیز شود؟
  • روش‌های تمیز کردن یخچال
  • راهکار برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع درون یخچال

چرا باید یخچال را تمیز کنیم؟

حفظ کیفیت مواد غذایی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود ما به تمیز کردن یخچال اهمیت دهیم، حفظ کیفیت مواد غذایی و تازه ماندن میوه و سبزی است. اگر در سال یخچال و فریزر را تمیز نکرده و طبقه‌های آن را شستشو ندهید، با گذشت زمان شما شاهد خراب شدن مواد غذایی خواهید بود. به همین جهت به منظور حفظ سلامتی خودتان و اعضای خانواده از تمیز کردن یخچال غافل نشوید.

جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع

از آنجا که ما همیشه مواد خوراکی مختلفی را درون یخچال نگه می‌داریم، تجمع مواد غذایی باعث انتشار بوهای متفاوتی می‌شود. در صورتی که یخچال هر چند وقت یک بار تمیز نشود، این بو بیشتر شده و در نهایت به بویی ناخوشایند تبدیل می‌شود.

شناسایی مواد غذایی تاریخ گذشته

گاهی اوقات ما خوراکی‌هایی را درون یخچال نگه داشته و در طولانی مدت متوجه اتمام تاریخ انقضاء آن نمی‌شویم. اگر تمیز کردن یخچال به یک برنامه روتین تبدیل شود، دیگر جای نگرانی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت.

نحوه تمیز کردن یخچال

مرحله اول

در قدم اول شما می‌توانید قفسه‌های شیشه‌ای و کشوهای یخچال را از جای خود خارج کرده و شستشو دهید. برای شستن این قطعات می‌توانید از آب ولرم و مایع شوینده استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیش از قرار دادن قفسه‌ها درون آب گرم، اجازه دهید آن‌ها به دمای محیط برسند. به این دلیل که قفسه‌های شیشه‌ای در یخچال در معرض جریان هوای سرد قرار داشته‌اند. پس از شستشو نیز آن‌ها را با دستمالی نرم، خشک کرده و مجدد به داخل یخچال انتقال دهید.

روش‌های تمیز کردن یخچال

مرحله دوم

برای تمیز کردن شیارهایی که قفسه‌ها و کشوها در آن‌ها جای می‌گیرند، می‌توانید از محلول جوش‌شیرین و آب یا سرکه و آب استفاده کنید. کافی است جوش‌شیرین و آب را به ترتیب با نسبت یک به هفت با یکدیگر مخلوط کرده و برای تمیز کردن یخچال از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به این ترکیب دو قاشق غذاخوری لیمو ترش نیز اضافه کنید. برای استفاده از سرکه نیز باید نسبت سه به یک را برای ترکیب آب و سرکه در نظر داشته باشید.

برای تمیز کردن بخش‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است، از یک برس کوچک یا مسواک استفاده کنید. توجه داشته باشید پس از تمیز کردن، درب یخچال را برای مدتی باز بگذارید تا بوی ایجاد شده ناشی از سرکه یا جوش‌شیرین به طور کامل از بین برود.

مرحله سوم

یکی دیگر از بخش‌های یخچال که بسیاری از ما تمیز کردن آن را فراموش می‌کنیم، واشر پلاستیکی دور درب است. برای این منظور می‌توانید از ترکیب آب گرم و مایع شوینده استفاده کنید. اسفنجی نرم را به این ترکیب آغشته کرده و لاستیک دور درب را به آرامی تمیز کنید.

برای شستشوی واشر پلاستیکی نیز می‌توانید از ترکیب یکسان سرکه و آب استفاده کنید. نکته قابل توجه در استفاده از سرکه، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن است.

مرحله چهارم

اگر یخچال شما به آبسرد کن و یخساز مجهز شده باشد، تمیز کردن محفظه نگهدارنده آب و یخ نیز نیاز به تمیز کردن خواهد داشت. برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، پیش از هر اقدامی دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید از متخصصین در این زمینه مشورت و کمک بگیرید.

مرحله پنجم

در قسمت پشت یخچال لوله‌هایی فلزی قرار دارند که در اصطلاح به آن‌ها کویل کندانسور می‌گویند. این لوله‌ها همواره در معرض ذرات گرد و غبار قرار دارند و به همین جهت پس از گذشت چند ماه لایه‌ای از غبار بر روی آن‌ها می‌نشیند.

تمیز کردن کویل بر روی حفظ طول عمر دستگاه تأثیر مستقیم داشته و همچنین از کاهش قدرت خنک‌کنندگی یخچال نیز جلوگیری می‌کند. برای تمیز کردن کویل تنها به یک دستمال نرم احتیاج دارید تا ذرات گرد و غبار را به خوبی از روی آن پاک کنید.

روش‌های تمیز کردن یخچال

مرحله ششم

یکی دیگر از قسمت‌های مهم در فرایند تمیز کردن یخچال، تعویض فیلتر آب است. معمولا این فیلتر باید هر ۶ ماه یک بار تعویض شود. در بعضی از محصولات زمان تعویض فیلتر بر روی نشانگر دیجیتالی دستگاه نشان داده می‌شود. اگر این فیلتر در زمان مناسب تعویض نشود، مزه آب آشامیدنی درون محفظه آبسردکن تغییر خواهد کرد.

تمیز کردن بدنه خارجی یخچال

در نهایت نیز می‌توانید به کمک یک دستمال میکروفایبر مرطوب، سطح خارجی یخچال را تمیز کنید. پس از انجام این کار حتما با دستمالی نرم تمام سطوح را خشک کنید. معمولا بر روی بدنه خارجی یخچال لکه‌های ناشی از اثر انگشت باقی می‌ماند که با این روش کاملا تمیز می‌شود.

چگونه از انتشار بوی نامطبوع جلوگیری کنیم؟

تمیز کردن منظم یخچال فریزر اهمیت بسیاری دارد. با این حال عواملی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها در حفظ نظافت و بوی خوش داخل دستگاه، تأثیر مطلوبی دارد.

هر زمان لکه‌ای بر روی قفسه‌ها یا دیواره داخلی یخچال ایجاد شد، برای پاک کردن آن سریعا اقدام کنید تا از سخت شدن لکه و انتشار بوی بد جلوگیری شود.

برای نگهداری مواد غذایی از ظروف درب دار استفاده کنید. هیچ ماده خوراکی را بدون درب یا سرپوش درون یخچال قرار ندهید. مواد غذایی تاریخ گذشته را به محض مطلع شدن از فاسد شدن از یخچال خارج کنید.

در آخر توجه داشته باشید که استفاده از عصاره‌های خوشبوکننده طبیعی و همچنین مواردی مانند ذغال در جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع تأثیر قابل توجهی دارد. نکته پایانی نیز به این موضوع اشاره دارد که پیش از تمیز کردن یخچال، حتما آن را از برق کشیده و سپس مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید.

منبع
bhg

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۱/۰۴/۰۶
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!