تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

پرچمدار جدید شیائومی چه ویژگی‌هایی دارد؟+نقد و بررسی گوشی‌های شیائومی مدل ۱۲ پرو

برندهای خارجی
برند شیائومی در گوشی‌های 12 پرو خود از پامپر بسیار خاص و شیک استفاده کرده است به نحوی که همه علاقه‌مندان به گوشی‌های تلفن همراه مجذوب طراحی خاص این سری از جدیدترین گوشی‌های برند شیائومی بشوند.

تصلا-برند شیائومی در گوشی‌های ۱۲ پرو خود از پامپر بسیار خاص و شیک استفاده کرده است به نحوی که همه علاقه‌مندان به گوشی‌های تلفن همراه مجذوب طراحی خاص این سری از جدیدترین گوشی‌های برند شیائومی بشوند.

شاید برای شما هم مانند بسیاری از کاربران گوشی‌های تلفن همراه، پرداخت هزینه زیاد برای خریداری گوشی تلفن همراه چندان ساده نباشد. به خصوص اینکه معمولاً بخشی از هزینه‌ای که برای خرید یک گوشی تلفن هوشمند می‌کنیم، به نام برند سازنده آن دستگاه بر می‌گردد و همین گوشی با همین قابلیت‌ها را که توسط برندهای نه چندان مطرح ساخته می‌شوند، با قیمت پایین‌ترین خریداری کنید.

از سال ۲۰۲۰ میلادی تا به حال، برند شیائومی که یکی از تولید کنندگان گوشی تلفن همراه، برخی از انواع لوازم خانگی و تجهیزات جانبی گوشی تلفن همراه است، در استراتژی خود برای تولید گوشی تلفن همراه هوشمند، سعی کرده است تا تمرکز زیادی را بر روی پایین بودن قیمت دستگاه در کنار ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد و با کیفیت قرار دهد.

از آنجایی که قیمت گوشی‌های برند شیائومی برای کاربران ایرانی با توجه به افزایش قیمت دلار بسیار مناسب است و این برند در بازار ایران توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند، در این مطلب قصد داریم تا به نقد و بررسی جدیدترین پرچم‌دار این برند یعنی گوشی شیائومی ۱۲ پرو بپردازیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند شامل نقد بررسی گوشی از لحاظ طراحی، صفحه نمایش، عملکرد گوشی، دوربین‌های استفاده شده در آن و طول عمر باتری آن خواهد بود.

در راستای استراتژی برند شیائومی برای ارائه گوشی‌های با قیمت پایین اما دارای امکانات بسیار زیاد و با کیفیت، اولین گوشی که این برند با این قابلیت‌ها به بازار وارد کرد، گوشی‌های شیائومی Mi 10 بودند که بر روی آن‌ها از پردازنده اسنپ دراگون سری ۸۶۵ استفاده شده بود که بسیار پر قدرت است. قیمت این گوشی‌ها بسیار معقول و منطقی انتخاب شده بود. اما متأسفانه کاربران از این گوشی‌ها استقبال چندان زیادی نکردند.

برند شیائومی بعد از ارائه گوشی‌های شیائومی Mi 10 اقدام به تولید گوشی‌های شیائومی Mi 11 کرد. در این سری از گوشی‌های برند شیائومی، گوشی‌های Mi 11 Ultra نیز عرضه شدند که البته تولید آن‌ها به صورت کاملاً محدود انجام شد.

نکته جالب در خصوص این گوشی‌ها این بود که با وجود اینکه قیمت آن‌ها نسبت به گوشی‌های Mi 10 نسبتاً بیشتر بود، اما کاربران استقبال زیادی برای خرید این گوشی‌ها از خود نشان دادند و این گوشی‌ها به سرعت در بازار گوشی‌های تلفن همراه به فروش رفت.

طی چند ماه گذشته برند شیائومی، از گوشی‌های Xiaomi 11T Pro خود رونمایی کرده است که در واقع پیش زمینه‌ای برای ارائه گوشی‌های پرچم‌دار این برند یعنی گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو بود. اخیراً این برند از گوشی‌های ۱۲ پرو خود به عنوان گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی کرده است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و لوکس‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار به حساب می‌آیند.

در حال حاضر این گوشی‌ها را می‌توان به عنوان رقیبی برای گوشی‌های پرچم‌دار برند سامسونگ یعنی گوشی‌های Galaxy S22 و گوشی‌های iQOO 9 Pro شناخت. به عقیده بسیاری از کارشناسان گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو حتی می‌توانند به عنوان رقیبی سر سخت برای گوشی‌های آیفون ۱۳ نیز مورد توجه قرار گیرند.

طراحی گوشی ۱۲ پرو برند شیائومی

طراحی گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی بسیار خاص و قابل توجه است. در طراحی گوشی‌های شیائومی Mi 11 Ultra این برند سعی کرده بود تا اصل مجلل و در عین حال شیک و ساده بودن را در نظر داشته باشد که تا حدودی نیز موفق عمل کرده بود. اما طراحی گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو نسبت به گوشی‌ها سری قبلی تا حدودی ساده‌تر اما در عین حال بسیار خاص و جذاب انجام شده است.

پشت گوشی بسیار ساده طراحی شده است. دوربین‌های به کار رفته در پشت گوشی به صورت عمودی تعبیه شده‌اند و دوربین اصلی که ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دوربین‌های دیگر دارد نیز به نحوی در کنار دو دوربین دیگر قرار گرفته است که به سادگی اما شیکی گوشی اضافه می‌کند.

با وجود اینکه برند شیائومی سعی کرده است از استراتژی طراحی ساده برای گوشی شیائومی ۱۲ پرو خود استفاده کند اما به جزئیات و نمایش این جزئیات تأکید زیادی داشته است. برای مثال نمایش میزان آنتن دهی و قرار گرفتن ورودی اسپیکرها روی گوشی بسیار خاص و جذاب انجام شده است.

برند شیائومی برای این سری از گوشی‌های خود از اسپیکرهای برند بسیار معروف هارمن گاردون استفاده کرده است که لوگو این برند را نیز روی گوشی حک کرده است. توجه به همه این جزئیات باعث شده است که این گوشی تلفن همراه ارزش خریداری کردن را داشته باشد.

رعایت قاعده طراحی ساده فقط برای پشت گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو نیست بلکه برای طراحی قسمت جلویی این گوشی‌ها نیز رعایت شده است. صفحه نمایش این گوشی‌ها دارای کمی انحنا است که باعث شده ظاهر آن زیباتر شود. البته لبه‌ها و حاشیه کناری گوشی در قسمت جلو و جایی که صفحه نمایش قرار گرفته است به نازکی حاشیه گوشی‌های سامسونگ گلکسی ۲۲ نیست اما به هر حال برای برندی مثل شیائومی طراحی این گوشی قابل توجه است.

گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو به قدری زیبا طراحی شده اند که برخی از کاربران حتی آن‌ها را به گوشی‌های بسیار محبوب آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S22 برند سامسونگ ترجیح می‌دهند.

صفحه نمایش استفاده شده در گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو

برای گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی یک صفحه مایش منحنی ۶٫۷ اینچی از نوع AMOLED در نظر گرفته شده است که کیفیت وضوح تصویر آن از نوع Quad HD+ با نرخ به روز رسانی ۲۰:۹ است. نرخ به روز رسانی تصویر در گوشی‌ها بر اساس هرتز چیزی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است که این عدد تا حد زیادی بسته به نوع محتوایی است که روی صفحه نمایش گوشی مشاهده می‌کنید.

علاوه بر همه آنچه در خصوص صفحه نمایش گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی گفته شد، پشتیبانی از نمایش دالبی، استفاده از پنل ۱۰ بیتی و روشنایی ۱۵۰۰ نیتی از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی‌ها به حساب می‌آید. همچنین به منظور جلوگیری از خش افتادن صفحه نمایش برای این گوشی‌ها از گلس گوریلا ویکتوس یا Gorilla Glass Victus استفاده شده است. حتی صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس نیز همه این قابلیت‌ها را در کنار هم ندارند و همین امر باعث محبوب‌تر شدن این گوشی‌ها شده است.

از طرفی ظاهر صفحه نمایش گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی بسیار زیبا است. به خصوص اینکه برای این گوشی‌ها از واسط کاربری MIMU استفاده شده است و همین موضوع باعث شده تا زمانی که شما صفحه نمایش گوشی را روشن می‌کنید، تصویر را با کیفیت بسیار عالی و شفاف مشاهده نمایید.

عملکرد گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی

روی گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی از پردازنده اسنپ دراگون نسل ۸ استفاده شده است. البته اینکه چگونه این پردازنده‌ها به منظور استفاده روی گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی استفاده شده است، از اهمیت زیادی برخوردار است. روی گوشی‌های ۱۱ پرو برند شیائومی از پردازنده اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده شده است که تقریباً نسل قبلی پردازنده‌ای است که روی گوشی‌های ۱۲ پرو شیائومی تعبیه شده است.

نکته‌ای که در خصوص عملکرد گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو باید به آن اشاره کنیم این است که چون پردازنده تعبیه شده روی این گوشی‌ها چندان قوی نیست در نتیجه اگر بخواهید روی این گوشی‌ها بازی‌های سنگین را اجرا کنید و یا دوربین را بیشتر از ۱۵ دقیقه روشن کنید، کوشی دچار لگ می‌شود و عملکرد آن تا حد قابل توجهی افت می‌کند.

برای مثال بازی‌های کامپیوتری مثل Call of Duty و یا بازی Legend باعث افت سرعت پردازشی گوشی  و افت عملکرد کارت گرافیکی این گوشی‌ها می‌شود. البته به عقیده برخی از کارشناسان اگر از نظر نرم‌افزاری روی این گوشی‌ها بهینه سازی انجام شود، در نتیجه عملکرد گوشی تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد.

پردازنده اسنپ دراگون نسل ۸ در اصل پردازنده چندان قدرتمندی نیست اما به هر حال وجود آن روی گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو باعث می‌شود تا عملکرد آن تا حد قابل توجهی شبیه به گوشی‌های گلکسی S22 برند سامسونگ باشد.

اگر نخواهید از گوشی ۱۲ پرو برند شیائومی برای انجام کارهای سنگین مثل اجرای بازی‌های موبایلی که هم از نظر پردازشی و هم از نظر گرافیکی نیاز به منابع زیادی دارند، استفاده نکنید، عملکرد آن قابل توجه است و به خوبی می‌توانید از آن برای انجام کارهای معمولی استفاده نمایید. در حالت عادی سرعت پردازش و اجرای فرامین کاربر سریع است و می‌توان از آن به عنوان یک گوشی لوکس یاد کرد.

روی گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو از واسط کاربری گرافیکی MIUI 13 استفاده شده است که به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین واسط‌های کاربری برند شیائومی به حساب می‌آید. عملکرد آن تا حد قابل توجهی شبیه به عملکرد واسط کاربری روی گوشی‌های پرچم‌دار است.

امکان شخصی سازی گوشی از نظر واسط کاربری در این واسط کاربری برای کاربران وجود دارد و از این لحاظ می‌توان به آن نمره بسیار بالایی داد. البته روی این نرم‌افزار اپلیکیشن‌های شخص سوم زیادی نصب شده است که امکان حذف آن‌ها برای کاربر وجود دارد. در یک کلام می‌توان گفت واسط کاربری MIUI 13 یکی از بهترین واسط‌های کاربری اندرویدی است که تجربه کاربر از گوشی را تا حد قابل توجهی بهبود می‌دهد.

از نظر کیفیت صدا و عملکرد گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی برای پخش صدا باید به این موضوع اشاره کنیم که از آنجایی که روی این دستگاه از ۴ اسپیکر استفاده شده است در نتیجه عملکرد آن در پخش صدا چه در حالی که روی بالاترین حجم صدا باشد و چه در حالتی که روی پایین‌ترین حجم صدا باشد، بسیار عالی است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، عملکرد این گوشی در پخش صدا چیزی شبیه به عملکرد گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس است. عملکرد گوشی در اتصالات نیز بسیار عالی است و هیچ مشکلی برای آن چه در خصوص اتصال به اینترنت و چه برای اتصال از طریق بلوتوث به گوشی وجود ندارد. عملکرد گوشی برای برقراری تماس نیز بسیار عالی است و کاربران در حین برقراری تماس چه از نظر شنیدن صدای مخاطب و چه از نظر ارسال صدا مشکلی ندارند.

دوربین گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو

عملکرد گوشی شیائومی ۱۲ پرو در خصوص دوربین آن نسبتاً خوب است. علی رغم استفاده از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت گوشی، همچنان عملکرد دستگاه در ثبت تصاویر با کیفیت چندان خوب نیست و بسیاری از عکس‌های ثبت شده با این مدل از گوشی برند شیائومی از کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی‌های گلکسی S22 و گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس عالی است.

روی گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو سه دوربین استفاده شده است که عملکرد آن‌ها در نمایش رنگ‌ها بسیار عالی است. به خصوص زمانی که نور روز وجود دارد نمایش رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده عالی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که گوشی‌های گلکسی S22 و آیفون ۱۳قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت را با بالانس خوب و طبیعی دارد.

اما گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی قابلیت خوبی در ثبت رنگ‌ها به صورت طبیعی ندارد. البته در خصوص ثبت تصاویر پرتره در همه زوایا و نورها عملکرد دوربین گوشی نسبتاً خوب است و رنگ پوست، جزئیات آن و همچنین رنگ موها و جزئیات موها به خوبی ثبت می‌شود.

به هر حال اگر بخواهیم در خصوص عملکرد دوربین گوشی‌های شیائومی ۱۲ پرو بدون در نظر گرفتن عملکرد دوربین سایر گوشی‌ها در ثبت تصاویر صحبت کنیم، به جرئت می‌توان گفت با توجه به قیمت این دستگاه‌ها، عملکرد دوربین گوشی خوب است. به خصوص در موقعیت‌هایی که نور محیط کم است مثل شب امکان ثبت تصاویر با جزئیات برای این گوشی‌ها وجود دارد. دوربین این گوشی‌ها که برای ثبت تصاویر پرتره از آن استفاده می‌شود در نور کم و یا شب نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

از نظر عملکرد دوربین گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی در ضبط تصاویر ویدیویی باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی‌ها قابلیت ثبت تصاویر ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند. از نظر ضبط صدا نیز کیفیت گوشی نسبتاً خوب است.

اگرچه امکان ضبط تصاویر با کیفیت ۸K در این گوشی‌ها وجود دارد اما از نظر نمایش تصاویر روی گوشی عملکرد خوبی ندارد. از طرفی اپلیکیشن دوربین که روی این گوشی‌ها تعبیه شده است، به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند روی تصاویر ثبت شده از طریق دوربین گوشی، تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نماید.

یکی از مدهایی که روی اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است، مد Supermoon است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر جذابی را از ماه ثبت کنید. اما کیفیت تصویر ثبت شده در این حالت چندان چنگی به دل نمی‌زند. عملکرد دوربین چلو در گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی در ثبت جزئیات تصویر، نقاط روشن و تیره پوشت، لباس‌ها و ثبت پس زمینه گوشی نسبتاً خوب است.

باتری گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی

به طور کلی باتری گوشی‌های برند شیائومی مثلاً گوشی‌هایی مثل شیائومی می ۵ که در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه شدند قابل قبول بوده است هرچند این گوشی‌ها از نظر عملکرد ایرادهای زیادی داشتند. اما باتری گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی با توجه به اینکه به عنوان یک گوشی پرچم‌دار این برند معرفی شده است، نسبتاً خوب است.

برای باتری این گوشی‌ها قابلیت فسا شارژ در نظر گرفته شده است که سرعت بالایی دارد. علاوه بر این بر خلاف گوشی‌های پرچم‌دار جدید که به بازار عرضه شده است، در جعبه این گوشی‌ها هدفون، شارژر باتری و یک گارد محافظ برای گوشی تعبیه شده است که برای بسیاری از کاربران امتیاز بزرگی به حساب می‌آید.

از نظر سایر مشخصات گوشی‌های ۱ پرو برند شیائومی باید به این موضوع اشاره کنیم که عملکرد گوشی نسبت به سایر گوشی‌های قبلی برند شیائومی تا حد قابل توجهی چه از نظر دوربین، چه از نظر قدرت پردازشی و چه از نظر طول عمر باتری بهبود یافته است.

البته اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از گوشی خود در طول روز زیاد استفاده می‌کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که به احتمال بسیار زیاد شاید مجبور شوید که گوشی خود را دو بار در طول روز شارژ کنید.

در این مطلب سعی شد تا به صورت مختصر و البته کامل به نقد و بررسی قابلیت‌ها و امکانات گوشی‌های ۱۲ پرو برند شیائومی بپردازیم. چیزی که در خصوص این گوشی‌ها با توجه به آنچه گفته شد وجود دارد این است که عملکرد آن نسبت به سایر گوشی‌های برند شیائومی با توجه به اینکه به عنوان گوشی پرچم‌دار این برند معرفی شده است خوب است.

اما نباید عملکرد آن را با گوشی‌های گلکسی S22 برند سامسونگ یا آیفون ۱۳ پرو مکس برند سامسونگ مقایسه کرد. چون در رقابت با این دو گوشی پرچم‌دار ایرادهای زیادی دارد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!