تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نقد و بررسی تلویزیون‌های تولیپس

تلویزیون‌های تولیپس چه امکاناتی دارند؟+ مزایا و معایب

راهنمای خرید
تلویزیون‌های فول اچ‌دی و 4K تولیپس تلویزیون‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شوند که دارای ویژگی‌های شاخصی مثال برخورداری از نسخه‌های جدید اندروید، برخورداری از پنل DLED، تنظیم صدا به صورت هوشمند، برخورداری تلویزیون‌های 4K از ریموت کنترل هوشمند و برخورداری تلویزیون‌های فول اچ‌دی از استاندارد HDR هستند

تصلا-تلویزیون‌های فول اچ‌دی و ۴K تولیپس تلویزیون‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شوند که دارای ویژگی‌های شاخصی مثال برخورداری از نسخه‌های جدید اندروید، برخورداری از پنل DLED، تنظیم صدا به صورت هوشمند، برخورداری تلویزیون‌های ۴K از ریموت کنترل هوشمند و برخورداری تلویزیون‌های فول اچ‌دی از استاندارد HDR هستند

برند تولیپس برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ توسط شرکت ایران ناسیونال معرفی شد و اکنون یک برند ملی محسوب می‌شود. شرکت ایران ناسیونال در سال ۱۳۵۱ با مشارکت شرکت ژاپنی ماتسوشیتا الکتریک با نام تجاری ناسیونال به‌عنوان نمایندگی لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع برند پاناسونیک کار خود را آغاز کرد.

برند تولیپس توانسته است با تولید لوازم خانگی باکیفیت قابل‌قبول نظر خریداران را به خود جلب کند. در ضمن این برند به دلیل اینکه توسط شرکت باسابقه ایران ناسیونال با کارنامه درخشان در حوزه لوازم خانگی بنیانگذاری شده است و به این شرکت تعلق دارد، توانسته در جلب اعتماد مردم نیز تا حدود زیادی موفق عمل کند. در این مطلب قصد داریم تلویزیون‌های تولیپس را معرفی و ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بیان کنیم تا ببینیم درمجموع ارزش خرید دارند یا نه؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • تلویزیون‌های Full HD تولیپس
  • تلویزیون‌های ۴K تولیپس

تلویزیون‌های Full HD تولیپس

تلویزیون‌های Full HD تولیپس در اندازه‌های ۴۳ و ۵۵ اینچ روانه بازار شده‌اند. مدل‌های این تلویزیون‌های تولیپس به شرح زیر هستند:

TV-A-LE4310GFB

این مدل تلویزیون فول اچ‌دی تولیپس ۴۳ اینچ، هوشمند و اندرویدی هستند.

مزایا

  • دامنه رنگی گسترده: تلویزیون‌های فول اچ‌دی تولیپس به لطف حق برخورداری از این ویژگی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود رنگ‌های تصاویر در حال نمایش در آن‌ها طبیعی و نزدیک به واقعیت باشند و شاهد رنگ‌های غیرطبیعی نباشیم. در ضمن برخورداری تلویزیون از این ویژگی باعث می‌شود تغییر سایه‌رنگ‌ها در تصاویری با سایه‌رنگ‌های مشابه مثل تصویر غروب آفتاب نرم‌تر انجام شود.
  • پشتیبانی از استاندارد HDR: برخورداری تلویزیون‌های فول اچ‌دی از استاندارد HDR یک مزیت شاخص برای این تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و باعث می‌شود بتوانند تصاویر را روشن‌تر و با رنگ‌های روشن‌تر و غنی‌تر نسبت به تلویزیون‌های فاقد این استاندارد نمایش دهند؛ البته تلویزیون‌های HDR زمانی تصاویر را این‌چنین نمایش می‌دهند که محتوای در حال نمایش در آن‌ها نیز HDR باشد. در ضمن در صورت تماشای محتوای HDR در تلویزیون‌های HDR در بخش‌های روشن و تیره تصویری جزئیات بیشتری را می‌بینید و شاهد طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها هستید.
  • نظیم صدای هوشمند: این قابلیت تلویزیون‌های تولیپس امکان تنظیم صدا براساس نوع محتوای در حال پخش و همچنین بهینه‌سازی تنظیمات صوتی عمومی برای لذت بردن از جلوه‌های صوتی در حال پخش را فراهم می‌کند. در ضمن تلویزیون‌های تولیپس از فناوری Pure Sound نیز برخوردار هستند که صدایی شفاف باکیفیت بالا و بدون نویز را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.
  • برخورداری از اندروید ۹: اندروید ۹ نسخه نسبتاً به‌روزی برای تلویزیون‌های اندرویدی محسوب می‌شود. در صورت برخورداری تلویزیون اندرویدی از نسخه اندروید به‌روز می‌توانید اپلیکیشن های بیشتری روی آن نصب کنید؛ زیرا اکثر اپلیکیشن‌های جدید تنها روی نسخه‌های جدید اندروید قابل‌نصب هستند.
  • برخورداری از نور فوق‌العاده طبیعی: این قابلیت باعث می‌شود که چشمان شما در هنگام تماشای تلویزیون‌های خسته نشوند و بتوانید بدون خستگی چشم مدت زیادی تلویزیون تماشا کنید.
  • برخورداری از پنل Direct LED یا DLED: در این نوع پنل دیودهای تولیدکننده نور پس‌زمینه در چند ردیف مستقیماً پشت پنل قرار گرفته‌اند. تلویزیون‌های مجهز به این پننل‌ها دارای روشنایی کلی بیشتر و کنتراست بهتری نسبت به سایر تلویزیون‌ها هستند.
  • برخورداری از صدای فراگیر
  • برخورداری از زاویه دید ۱۷۸ درجه: برخورداری تلویزیون از زاویه دید ۱۷۸ درجه باعث می‌شود بتوانید در هنگام تماشای آن تصاویر در حال نمایش را از هر زاویه‌ای بدون افت کیفیت و تغییر در رنگ آن‌ها یا میزان اشباع رنگ‌ها مشاهده کنید.
  • برخورداری از خروجی صدای دیجیتال. شما می‌توانید با متصل کردن سیستم‌های صوتی دارای ورودی اپتیکال به تلویزیون‌های تولیپس با کابل اپتیکال، از صدای دیجیتالی بسیار باکیفیت و بدون نویز نهایت لذت را ببرید
  • برخورداری از وای‌فای داخلی: تلویزیون‌های تولیپس به لطف هوشمند بودن قابلیت متصل‌شدن به اینترنت را نیز دارند و برای متصل کردن آن‌ها به اینترنت نیازی به استفاده از دانگل اکسترنال وای‌فای نیست.
  • برخورداری از گیرنده دیجیتال داخلی
  • برخورداری از دو بلندگوی ۱۰ واتی
  • برخورداری از دو پورت USB
  • قابلیت استفاده به‌عنوان مانیتور کامپیوتر
  • برخورداری از سه پورت HDMI

معایب

  • عدم برخورداری از پورت HDMI ARC: به دلیل فقدان این پورت در تلویزیون‌های تولیپس، انتقال صدای دیجیتالی از آن‌ها به سیستم‌های صوتی از طریق پورت و کابل HDMI امکان‌پذیر نیست و ناگزیر باید از کابل اپتیکال استفاده کنید که کابل بسیار آسیب‌پذیری است و در صورت خم‌شدن دیگر قابل‌استفاده نیست.
  • عدم پشتیبانی از کدک ویدیویی H.265 یا HEVC: به دلیل عدم پشتیبانی تلویزیون‌های فول اچ‌دی تولیپس از این کدک ویدیویی، دریافت شبکه‌های HD صداوسیما با آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
  • عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS: این فرمت صوتی یکی از باکیفیت‌ترین فرمت‌های صوتی محسوب می‌شود. در ترک‌های صوتی انکدشده با این فرمت، جزئیات صدا با وضوح بالایی پخش می‌شوند و کانال‌های صوتی در آن‌ها به‌خوبی از یکدیگر تفکیک شده‌اند. فیلم‌های فول اچ‌دی واقعی بسیار باکیفیت معمولاً با ترک‌های صوتی دارای این فرمت منتشر می‌شوند.

تلویزیون تولیپس مدل TV-A-LE50N9 FLB

این تلویزیون فول اچ‌دی تولیپس ۵۰ اینچ است و به غیر از اندازه تنها تفاوت آن با مدل قبلی، بدون فریم بودن این مدل است.

تلویزیون‌های ۴K تولیپس

تلویزیون‌های ۴K تولیپس در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ عرضه می‌شوند و همچون تلویزیون‌های فول اچ‌دی این برند، هوشمند و دارای سیستم‌عامل اندروید هستند

تلویزیون ۴K تولیپس مدل TV-A-LE5590 FLB

این مدل تلویزیون ۴K تولیپس ۵۵ اینچ و مدل TV-A-LE6590 FLB دارای اندازه ۶۵ اینچی است. تنها تفاوت این دو مدل اندازه آن‌ها است و تمام ویژگی‌های آن‌ها یکسان هستند.

مزایا

  • دقت رنگ بالا: دقت رنگ تلویزیون‌های ۴K تولیپس در حد کاملاً قابل‌قبولی است و خلوص بالای رنگ‌های این تلویزیون‌ها باعث نمایش تصاویر باکیفیت توسط آن‌ها می‌شود.
  • برخورداری از اندروید ۱۱: در حال حاضر اندروید ۱۱ سیستم‌عاملی کاملاً به‌روزی برای تلویزیون‌های اندرویدی محسوب می‌شود و به لطف برخورداری تلویزیون‌های ۴K تولیپس از این نسخه از اندروید، می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید تی‌وی را روی این تلویزیون‌ها نصب کنید.
  • برخورداری از ریموت کنترل هوشمند: کاربران تلویزیون‌های تولیپس می‌توانند از این ریموت کنترل‌ها مثل موس کامپیوتر استفاده کنند و با حرکت دادن انگشت خود روی پد تعبیه‌شده روی ریموت کنترل به‌راحتی نشانگر موس را حرکت دهند و با استفاده از دکمه میان پد روی اپلیکیشن‌های مختلف کلیک کنند.
  • بدون قاب بودن: تلویزیون ۵۵ و ۶۵ اینچ ۴K تولیپس بدون قاب هستند و به همین دلیل ظاهری زیبا و مدرن دارند.

تمام ویژگی‌های موجود در تلویزیون‌های فول اچ‌دی تولیپس، یعنی پشتیبانی از استاندارد HDR، پشتیبانی از صدای فراگیر، برخورداری از قابلیت تنظیم صدای هوشمند، برخورداری از وای‌فای داخلی، برخورداری از دو بلندگوی ۱۰ واتی، برخورداری از یک پورت اپتیکال، سه پورت HDMI و دو پورت USB در تلویزیون‌های ۴K این برند نیز وجود دارند.

معایب

تمام معایب تلویزیون‌های فول اچ‌دی تولیپس به غیر از عدم پشتیبانی از کدک ویدیویی HEVC در تلویزیون‌های ۴K این برند نیز دیده می‌شود.

متأسفانه تولیپس اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار تلویزیون‌های خود و همچنین وجود یا عدم وجود فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم در این تلویزیون‌ها برای برقراری ارتباط آن‌ها با گوشی و تبلت و نمایش و پخش فایل‌های ویدیویی، صوتی و تصویری موجود در این وسایل روی این تلویزیون‌ها ارائه نکرده است.

سخن پایانی

تلویزیون‌های فول اچ‌دی و ۴K تولیپس تلویزیون‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شوند که دارای ویژگی‌های شاخصی مثال برخورداری از نسخه‌های جدید اندروید، برخورداری از پنل DLED، تنظیم صدا به صورت هوشمند، برخورداری تلویزیون‌های ۴K از ریموت کنترل هوشمند و برخورداری تلویزیون‌های فول اچ‌دی از استاندارد HDR هستند.

البته این تلویزیون‌ها یک سری معایب قابل‌توجه غیرقابل‌چشم‌پوشی نیز دارند که از میان آن‌ها می‌توان به عدم برخورداری تمام تلویزیون‌های این برند از پورت HDMI ARC، عدم پشتیبانی تلویزیون‌های فول اچ‌دی از کدک ویدیویی HEVC (پشتیبانی از این کدک ویدیویی برای دریافت و پخش شبکه‌های صداوسیما توسط گیرنده دیجیتالی تلویزیون ضروری است) و عدم پشتیبانی تمام تلویزیون‌ها از فرمت صوتی DTS اشاره کرد.

البته تلویزیون‌های فول اچ‌دی و ۴K تولیپس با وجود هوشمند بودن، نمی‌توانند انتظارات و نیازهای کاربران حرفه‌ای مثل گیمرهای حرفه‌ای را برآورده کنند و تنها برای افرادی مناسب هستند که به دنبال تلویزیونی فول اچ‌دی یا ۴K هوشمند با کیفیت تصویر، روشنایی و کنتراست قابل‌قبول هستند و در مورد بالا بودن روشنایی و کنتراست و عملکرد تلویزیون در زمینه نمایش محتوای HDR با گیفیت بالا چندان حساس نیستند.

البته نباید فراموش کنیم که شرکت ایران ناسیونال زمانی تلویزیون‌های باکیفیت با طول عمر بالا تولید و عرضه می‌کرده است و عملکرد خوب این شرکت در این زمینه می‌تواند نویدبخش بالا بودن عمر تلویزیون‌های تولیپس باشد.

کاتالوگ تلویزیون‌های تولیپس tulipsplus-ledTV_broch  را دانلود کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4.5 / 5. تعداد آرا: 4

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!