تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین گارانتی قطعات کامپیوتر در ایران

راهنمای خرید
محصولات کدام یک از برندهای مطرح تولیدکننده قطعات کامپیوتر در ایران با ضمانت‌نامه معتبر عرضه می‌شود؟ ضمانت‌نامه آنها چه شرایطی دارد؟ بهترین شرکت‌های گارانتی قطعات کامپیوتر چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ 

تصلا– قطعات کامپیوتر نیز مانند بسیاری از اجناس دارای نمونه‌های اصلی و تقلبی هستند و خرید قطعات کامپیوتر با ضمانت‌نامه معتبر و با اصالت اهمیت بسیار زیادی دارد. در هنگام خرید لوازم جانبی کامپیوتر، حتماً آنها را با ضمانت‌نامه معتبر خریداری کنید و از خرید اجناسی با ضمانت‌نامه‌های فاقد اعتبار یا بی‌نام‌ونشان که به‌ اصطلاح گارانتی شرکتی نام دارند و توسط شرکت‌های بی‌نام ‌و نشان گارانتی شده‌اند، خودداری کنید چرا که در زمان تعمیرات قطعات کامپیوتر با مشکل مواجه می شوید.

البته باید به یاد داشته باشید فروش قطعات کامپیوتر با گارانتی‌های معتبر جنبه معنای اصل بودن آنها نیست؛ زیرا برخی از این شرکت‌ها هولوگرام گارانتی و کارت ضمانت خود را با مبالغ ناچیز در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهند؛ بنابراین در صورتی‌ که کالایی را که در حال خرید آن هستید، دارای ضمانت‌نامه شرکت معتبری است، حتماً با دفتر مرکزی آن شرکت تماس بگیرید و با گفت‌وگو با کارشناسان آن از اصالت ضمانت‌نامه مطمئن شوید.

قطعات پیشرفته و پیچیده مثل CPU، مادربرد و کارت گرافیک، به‌ ندرت نمونه تقلبی دارند؛ اما در هنگام خرید قطعاتی مثل رم، پاور و فن کاملاً باید هوشیار باشید؛ گفتگو با افراد دارای اطلاعات تخصصی یا جستجو و مطالعه مطالب منتشر شده در انجمن‌ها و سایت‌های تخصصی، از بهترین روش‌ها برای کسب اطلاعات و تصمیم‌گیری مناسب در مورد خرید قطعات کامپیوتر است.

درباره کسب اطلاعات دقیق در مورد فروشندگان قطعات کامپیوتر به وب‌سایت رسمی سازندگان مراجعه کنید. همچنین مطابقت کامل مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری آنها با مشخصات و ویژگی‌های قطعه مورد نظر در حال خرید نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید.

در ضمن هنگام خرید قطعات کامپیوتر دقت کنید کالای موردنظرتان Refurbished نباشد. معمولاً این قطعات یک بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، دچار مشکل شده‌اند و به همین دلیل مصرف‌کنندگان آنها را مرجوع کرده‌اند؛ اما کارخانه سازنده مشکل آنها را برطرف کرده و دوباره این قطعات را بسته‌بندی و در بازار عرضه کرده است.

معمولاً چنین قطعاتی برچسبی با عنوان Refuribished را دارد که نشان‌دهنده تعمیری بودن آنهاست؛ اما برخی از فروشندگان سودجو این برچسب‌ها را جدا می‌کنند و قطعات مورد نظر را با قیمت قطعات نو و اصلی می‌فروشند؛ بنابراین در صورتی که به فروشنده اعتماد کافی ندارید، به هیچ وجه بدون اطلاع و چشم و گوش بسته پیشنهاد‌های او را برای خرید را قبول نکنید.

در ضمن ممکن است فروشندگان قطعات کامپیوتری هدایایی را همراه با برخی از لوازم جانبی کامپیوتر عرضه کنند، معمولاً این هدایا کیفیت و ارزش چندان زیادی ندارند؛ بنابراین درصورتی‌که در مورد اصل بودن قطعات دارای هدیه تردید دارید یا در مورد آن‌ها اطلاعات کافی ندارید، از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

بهترین منبع برای خرید قطعات کامپیوتر اصل، خرید اینترنتی قطعات از فروشگاه‌های معتبر است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه آشنا کنیم و همچنین انواع قطعات (و برندهای آن‌ها) را که با گارانتی این شرکت‌ به بازار عرضه می‌شوند، معرفی کنیم؛ اما اجازه دهید ابتدا نکاتی را در مورد گارانتی قطعات کامپیوتر در ایران بیان کنیم.

گارانتی قطعات کامپیوتر در ایران

خوشبختانه محصولات تمام برندهای مطرح قطعات کامپیوتری جهان مثل ایسوس، اندویدیا، اینتل، AMD، وسترن دیجیتال، کینگستون و… باکلاس‌های قیمتی مختلف در ایران با ضمانت‌نامه‌های معتبر عرضه می‌شوند.

معمولاً مدت‌زمان ضمانت‌نامه‌های قطعات کامپیوتری در ایران بسته به نوع قطعه بین ۱۲، ۱۸، ۲۴ و ۳۶ ماه متغیر است؛ البته برخی از قطعات مرتبط با ذخیره‌سازی اطلاعات مثل هارددیسک‌ها و رم در ایران با گارانتی مادام‌العمر عرضه می‌شوند و هر زمانی که این قطعات دچار مشکل شدند، می‌توانید با استفاده از خدمات ضمانت‌نامه آن‌ها را رایگان دریافت یا حتی تعویض کنید (بیشتر ضمانت‌نامه‌های این‌چنینی دارای خدمات تعویض هستند).

موضوع بسیار مهمی که در هنگام خرید قطعات گارانتی حتماً باید به آن ها باید توجه کنید، وجود هولوگرام اصل روی کارت گارانتی است. بسیاری از شرکت‌های گارانتی، ارائه خدمات را تنها منوط به وجود هولوگرام روی کارت گارانتی می‌دانند. درضمن هولوگرام ضمانت برخی از قطعات، روی کارتن آن‌ها نصب شده است. به همین دلیل تا پایان زمان گارانتی کارتون این قطعات را دور نیندازید.

شرایط کارت گارانتی

کارت گارانتی علاوه بر برخورداری از برچسب هولوگرام باید دارای امضا و مهر مراکز مجاز فروش تأیید شده باشد. در ضمن هیچ یک از قسمت‌های کارت گارانتی نباید مخدوش یا ناخوانا باشد. می‌توانید قبل از مراجعه به فروشگاه برای خرید قطعه موردنظر خود، شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی و تصویر کارت گارانتی آن را در اینترنت جستجو کنید.

شرایط گارانتی قطعات کامپیوتر

شرایط گارانتی قطعات مختلف، موضوع قراردادی به شمار می‌رود و تقریباً تمام شرکت‌ها در مورد آن‌ها توافق دارند و تفاوت‌های این شرایط در ضمانت‌نامه شرکت‌های مختلف جزئی است. مواردی که باعث خارج شدن قطعه از گارانتی می‌شوند، به شرح زیر است:

  • بسته‌بندی غیرقابل‌قبول (در صورت ارسال قطعه از راه دور، قطعه باید در بسته‌بندی مناسب قرار گیرد و پوشش حفاظتی مناسبی در اطراف آن وجود داشته باشد)
  • آثار باز شدن بدنه یا برد یا بازشدن پیچ
  • مخدوش بودن برچسب
  • ایراد فیزیکی در برد یا سوختگی برد
  • ایراد فیزیکی در پورت‌ها
  • ایراد فیزیکی در روی بدنه
  • عدم تطابق شکاره سریال‌ها

مواردی که باعث ابطال گارانتی قطعات کامپیوتر می‌شوند

  • عدم تطابق سریال کارت گارانتی با سریال قطعه
  • هرگونه آسیب فیزیکی یا غیر فیزیکی به‌دلیل تماس قطعه با مواد مایع و شیمیایی، استفاده نامناسب یا نصب غیر صحیح، نوسانات برق، حوادث طبیعی، زنگ‌زدگی و اکسیده شدن، شکستگی، له‌شدگی، خراشیدگی، هر گونه تعمیر و دست‌کاری توسط افراد غیرمجاز (البته درصورتی‌که قطعه خریداری‌شده ضد آب یا ضدضربه باشد و قطعه براثر ضربه دیدن یا تماس با آب آسیب ببیند، شرکت گارانتی کننده باید پاسخگو باشد).

سایر نکات مرتبط با گارانتی و موارد مشابه

۱. درصورتی‌که قطعه پس از اتمام مدت‌زمان گارانتی دچار مشکل شد، باز هم می‌توانید به مراکز مجاز ارائه خدمات پس از فروش آن مراجعه کنید و با پرداخت هزینه آن را تعمیر یا تعویض کنید.

۲. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ضمانت، تنها وظیفه برطرف کردن معایب سخت‌افزاری را برعهده دارند و رفع مشکلات نرم‌افزاری جزو وظایف آن‌ها نیست؛ البته برخی از مراکز با دریافت هزینه این مشکلات را نیز برطرف می‌کنند.

۳. درصورتی‌که دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات دچار مشکل شده‌اند، حتماً قبل از مراجعه به مراکز تعمیر و تحویل آن‌ها، از اطلاعات ذخیره‌شده روی آن‌ها بکاپ بگیرید یا این اطلاعات را به حافظه دیگر انتقال دهید.

۴. شرکت‌های گارانتی پس از ترخیص قطعه، هیچ گونه مسئولیتی را درمورد حمل ونقل قطعه به مقصد قبول نمی‌کنند.

۵. درصورتی‌که تولید قطعه موردنظر متوقف شده باشد، شرکت گارانتی کننده کاملاً این حق را دارد که نمونه مشابه را به شما تحویل دهد (البته درصورتی‌که گارانتی تعویض داشته باشید).

لیست بهترین شرکت‌های گارانتی ‌کننده قطعات کامپیوتر

شرکت آواژنگ

گارانتی قطعات کامپیوتری آواژنگ

آواژنگ یکی از بهترین شرکت‌ها درزمینه ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش قطعات کامپیوتری است و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. آواژنگ درزمینه عرضه قطعات کامپیوتری لوازم جانبی کامپیوتر ازجمله مادربرد، CPU، کیس رایانه، دی‌وی‌درایو، حافظه جانبی، کارت گرافیک، فن، رم، هارددیسک، ماوس، بلندگو، هدست، وب کم فعال است. آواژنگ سال گذشته برای چندمین سال متوالی موفق به کسب تندیس ملی نقره برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد.

در سایت اصلی این شرکت محصولات مختلف با گارانتی آواژنگ به فروش می‌رسد و حتی می‌توانید پیشنهادهای این شرکت برای خرید کامپیوترهای آماده را نیز بررسی کنید. در کل این شرکت در زمینه ضمانت و خدمات پس از فروش قطعات کامپیوتری برندهای مطرح فعالیت می کند که فهرست آن ها به شرح زیر است:

  • کارت گرافیک و مادربورد (انویدیا، ایسوس و گیگابایت)
  • اسکنر و پرینتر (کانون و اپسون)
  • رم  (جی اسکیل-G SKILL، پلکستور-Plextor، آکستروم-Axtrom )
  • فن و سیستم خنک‌کننده (کولر مستر-Cooler master)
  • موس، هدفون، صفحه‌کلید و اسپیکر (استیل سریس- Steel series، آکستروم یا Axtrom)

توجه: در مورد قطعات دارای گارانتی آواژنگ شماره سریال دستگاه را در سایت رسمی این شرکت بررسی کنید تا از اصل بودن کالای خریداری‌شده مطمئن و از تاریخ شروع و پایان نیز مطلع شوید؛ البته در بسیاری از سایت‌های شرکت‌های گارانتی دیگر نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان ولی‌عصر، بن‌بست بخشندگان، ساختمان مدیکو، طبقه هشتم، شماره تماس:۸۷۱۱۳-۰۲۱

شرکت سازگار ارقام

شرکت سازگار ارقام یکی از بهترین شرکت‌های گارانتی محصولات تجهیزات کامپیوتری در ایران به شمار می‌رود و گارانتی قطعات کامپیوتر این شرکت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • مینی پی سی
  • کامپیوتر آماده
  • مادربرد
  • حافظه SSD
  • دی‌وی‌دی‌درایو

برندهایی که سازگار ضمانت محصولات آن‌ها را بر عهده دارد،به شرح زیر است:

  • ایسوس (کارت گرافیک)
  • وسترن دیجیتال (هارد)
  • جیل- Geil (رم)

در زمان سازگار ارقام لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های برندهای ایسوس، ایسر و لنوو را نیز با ضمانتنامه خود عرضه می‌کند. در سایت این شرکت نیز فروشگاه اینترنتی برای عرضه محصولات دارای گارانتی سازگار ایجاد شده است.

در ضمن سازگار ارقام خدمات طلایی هم ارائه می‌دهد که شامل بازیابی هاردهای اینترنال و اکسترنال می‌شود. در صورت تمایل برای مراجعه حضوری برای گارانتی و تعمیرات باید درخواست تأمین وقت بدهید. سازگار ارقام علاوه‌بر تهران در شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان و اهواز هم دفتر دارد.

مشتریان می‌توانند پس از تحویل قطعه خود به شرکت جهت اطلاع از وضعیت قطعه به روش‌های مختلفی عمل کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مراجعه به سامانه ارائه خدمات (تنها برای نمایندگان رسمی)
  • پیگیری ۲۴ ساعته از وضعیت قطعه از طریق تلفن گویا با شماره ۸۷۰۱
  • پیگیری از طریق تماس مستقیم در ساعات کاری اداره
  • در ضمن به‌تازگی شرکت پس از تعمیر یا تعویض قطعه دریافت، مشتری را با ارسال SMS مطلع می‌کند.

آدرس دفتر مرکزی شرکت سازگار ارقام : تهران، خیابان میرزای شیرازی، بالاتر از خیابان مطهری، خیابان ناهید، شماره تماس: ۰۲۱۸۷۹۰

آونگ

گارانتی قطعات کامپیوتری آونگ

شرکت آونگ در صدر شرکت‌های مطرح و برتر گارانتی کننده تجهیزات کامپیوتری در ایران قرار دارد و قطعات زیر را با ضمانت‌نامه خود در بازار عرضه می‌کند

  • هاردهای اکسترنال SSD و HHD
  • فلش مموری
  • رم
  • فن و سیستم‌های خنک‌کننده
  • پاور
  • موس و صفحه‌کلید
  • هدفون

برندهایی که محصولات آن‌ها با گارانتی آونگ، عرضه می‌شوند، به شرح زیر است:

  • ای دیتا (هاردهای SSD و HDD، هدفون و رم)
  • برند XPG (رم، موس، صفحه‌کلید، هدفون، کیس، پاور، فن و سیستم‌های خنک‌کننده).
  • اندرومدیا-Andromedia (اسپیکر و استند)
  • هانت کی یا Hunkey (پاور)

یکی از خدمات بسیار خوب آونگ برای هاردهای دارای ضمانت‌نامه این شرکت، بازیابی رایگان اطلاعات تا یک سال است. یکی از مزایای شرکت آونگ نسبت به سایر شرکت‌های گارانتی کننده محصولات، وجود دفاتر خدمات پس از فروش آن در سراسر کشور است و مسئولان آن قصد دارند به‌منظور افزایش رفاه حال مشتریان و جلب رضایت آن‌ها تعداد این دفاتر را در آینده گسترش دهند.

آونگ علاوه‌بر تهران در شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، اراک، تبریز، اهواز، رشت، بابل، کرمانشاه، ارومیه، زاهدان، شیراز، اردبیل، زنجان، ابهر، ایلام، شهرکرد، بوشهر، قزوین، بیرجند، سمنان، قم، یاسوج، کرمان، گرگان، خرم آباد، یزد، بندرعباس و همدان نیز دفتر خدمات پس از فروش دارد که آدرس تمام آن‌ها در صفحه اول سایت آونگ ذکر شده است. درضمن در سایت رسمی آونگ اطلاعات محصولات تحت گارانتی آونگ و همچنین مدت‌زمان گارانتی آن‌ها به صورت کامل بیان شده است؛ اما متأسفانه این سایت فاقد فروشگاه اینترنتی است.

آدرس دفتر مرکزی شرکت آونگ: تهران، خیابان شهید بهشتی، انتهای خیابان قنبرزاده، نبش کوچه شانزدهم، پلاک ۵۶، شماره تماس: ۱۶۶۵.

گارانتی مادیران

شرکت مادیران به‌صورت تخصصی درزمینهٔ ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش نمایشگرهای ال‌جی کامپیوتر، پرینتر و اسکنر ریکو و اسپون فعالیت می‌کند.

آدرس دفتر مرکزی شرکت مادیران: تهران،خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی (ایستگاه سی و دوم)،شماره تماس:۰۲۱۸۲۲۶۶

لایف سرویس

کارمندان گارانتی لایف سرویس پارسه

لایف سرویس یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش تجهیزات کامپیوتری است که خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهد و اکثر مشتریان از خدمات این شرکت رضایت کامل دارند.

این شرکت درزمینه ارائه ضمانت‌نامه برای قطعات زیر فعالیت می‌کند:

  • درایو نوری (ایسوس و آل جی)
  • پاور (گرین- Green)
  • رم (جی اسکیل و جیل)
  • پردازنده (اینتل و AMD)
  • مادربرد (ایسوس و آسراک- ASROCK)
  • کارت گرافیک (ایسوس و سافیر-Sapphire)
  • نمایشگر

این شرکت گارانتی خدمات مربوط به بازیابی اطلاعات هارد و تعمیر هاردهای سوخته را نیز انجام می‌دهد.

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خیابان کریمخان زند – خیابان نجات الهی – نرسیده به خیابان طالقانی – پلاک ۹۸،شماره تماس: ۰۲۱-۵۴۳۳ / ۰۲۱-۸۸۹۲۲۶۰۰

حامی

کارمندان شرکت گارانتی قطعات

شرکت حامی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات ایسوس ازجمله مادربرد است. با بررسی نظرات مشتریان حامی متوجه شدیم میزان نارضایتی افراد از خدمات این شرکت قابل‌توجه است و بسیاری از افراد اذعان کرده‌اند که کارشناسان این شرکت به‌صورت مناسب پاسخگویی مشتریان نیستند و برخی از آن‌ها دانش فنی لازم برای ارائه خدمات را ندارند.

آدرس دفتر مرکزی شرکت حامی: تهران، خیابان بهشتی، بین اندیشه و سهروردی، پلاک ۸۱، شرکت حامی،شماره تماس: ۰۲۱۵۷۷۵۴

الماس رایان ایرانیان

بسیاری از مشتریان الماس رایان از خدمات این شرکت با بیش از ۲۰ سال سابقه کاملاً راضی هستند و آن را شرکتی قابل معتبر، قابل‌اعتماد و پاسخگو می‌دانند.

الماس رایان، گارانتی قطعات کامپیوتر زیر را انجام می دهد:

  • پردازنده (اینتل)
  • کارت گرافیک (ایسوس)
  • مادربرد (ایسوس)
  • مانیتور (ایسوس و ال‌جی)
  • هارددیسک اینترنال HDD و SSD (وسترن دیجیتال و لکسار- Lexar)
  • رم (کینگستون)
  • رم لپ‌تاپ (کروشیال-Crucial)

آدرس دفتر مرکزی الماس رایان ایرانیان: تهران، میدان ولیعصر، مرکز تجارت ایرانیان، طبقه ۸، واحد ۱۲، شماره تماس: ۰۲۱۴۱۸۵۶

گارانتی سایبر

گارانتی سایبر قطعات کامپیوتر

سایبر به‌صورت تخصصی تنها درزمینه ارائه ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش قطعات کامپیوتری فعالیت می‌کند؛ البته مراکز خدمات این شرکت تنها در شهرهای تهران، مشهد اهواز و تبریز آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند، این شرکت مدعی است کالایی بسیار باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی به مشتریان خود عرضه می‌کند.

این شرکت گارانتی قطعات کامپیوتر زیر را انجام می دهد:

  • مادربرد (بایواستار-biostar، ای فاکس-Afow و زپلین- Zeppelin)
  • کارت گرافیک (بایواستار، سافیر، ای فاکس و آرک تک- Arctek)
  • رم (زپلین)
  • دی‌وی‌‌دی درایو (ایسوس، لایتون-Liteon و اچ پی)
  • حافظه SSD (بایوستار، لایتون و پلکستور-Plextor)
  • هارد اکسترنال (مکستور-Maxtor)
  • پاور (گیم دیاس-GamDias)
  • صفحه‌کلید (بایوستار)
  • موس (بایو استار)
  • فن کیس و فن پردازنده (گیم دیاس)

آدرس دفتر مرکزی گارانتی سایبر: تهران، تقاطع خیابان طالقانی شریعتی، ضلع شمال شرقی، جنب بانک ملی، کوچه محسنی، پلاک ۶، واحد ۲،شماره تماس: ۰۲۱۷۲۱۸۹

ماتریس

ماتریس یکی از شرکت‌هایی دیگر در زمینهٔ ارائه ضمانت‌نامه قطعات کامپیوتری محسوب می‌شود که در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را شروع کرده است. در ضمن در سایت اصلی این شرکت فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتری ایجاد شده است.

قطعات دارای ضمانت‌نامه به شرح زیر است:

  • پردازنده (اینتل و AMD)
  • کارت گرافیک (ایسوس)
  • مادربرد (ایسوس)
  • هارد HHD (توشیبا)
  • فلش (توشیبا)

در ضمن این شرکت کامپیوترهای حرفه‌ای (Professional)، گیمینگ و آدورا (Adora) یا همه‌کاره (All in one) ام اس آی-MSI را نیز با ضمانت‌نامه معتبر عرضه می‌کند.

آدرس دفتر مرکزی ماتریس: تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست) کوچه ششم پلاک ۳،شماره تماس:۰۲۱۲۷۰۷

ایمانتک

گارانتی قطعات کامپیوتر

این شرکت یکی از شرکت‌های مطرح فعال در حوزه فناوری و IT محسوب می‌شود از ابتدای تأسیس خود در سال ۱۳۸۰ تاکنون نماینده رسمی بسیاری از برندهای مطرح تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری بوده است یا در زمینه توزیع این تجهیزات مشارکت داشته است. در ضمن این شرکت قبل از آغاز تحریم‌های اقتصادی ایران نماینده رسمی برند کینگستون در خاورمیانه بوده است.

محصولات دارای گارانتی ایمانتک به شرح زیر است:

حافظه SDD (کینگستون، سامسونگ، AMD  رادئون، ای دیتا و کروشیال)

  • پردازنده (اینتل)
  • پاور (تویین موس-Twinmos)
  • کارت گرافیک (ایسوس، پی. ان. وای-PNY، گیگابایت)
  • مادربرد (ایسوس)
  • مانیتور (دل، ایسوس، فیلیپس)
  • دی‌وی‌دی درایو (لیتون)
  • هارد HDD اینترنال و اکسترنال (هارد اکسترنال لسی- Lacie، ای دیتا، وسترن دیجیتال؛ هارد اینترنال وسترن دیجیتال، توشیبا، سیگیت
  • اسپیکر (استار نایت- Star night)
  • فلش (کینگستون، سن دیسک- sandisk)

درضمن برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس و تبلت‌های سامسونگ با ضمانت‌نامه ایمانتک عرضه می‌شوند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، پایین تر از میدان ولیعصر (عج)، مجتمع ولیعصر، ساختمان جنوبی اداری، طبقه هفتم، واحد ۸۹،شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۴۰۳۷۰

گرین

گرین با سابقه‌ ۲۴ ساله یکی از برندهای تجاری مطرح در زمینه سخت‌افزار محسوب می‌شود و در حال‌ حاضر انواع مختلفی از قطعات کامپیوتری با ضمانت‌نامه گرین در بازار عرضه می‌شوند که شامل موارد زیر است:

  • پاور (گرین-Green)
  • مادربرد (MSI)
  • کارت گرافیک (MSI)
  • پردازنده (AMD، اینتل)
  • صفحه‌کلید و موس (گرین)
  • هدست (آی گرین iGreen)
  • خنک‌کننده (گرین)
  • هارد (وسترن دیجیتال)
  • سیستم‌های نیمه آماده (گرین)
  • اسپیکر (گرین)

برخی از لپ‌تاپ‌های دل، لنوو، ایسوس، ایسر و اچ پی و تبلت‌های لنوو، آی گرین، ایسوس و ایسر نیز با ضمانت‌نامه گرین عرضه می‌شوند

سریر

تصویر گارانتی قطعات کامپیوتر

شرکت سریر یکی از معدود شرکت‌های گارانتی است که موفق به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده شده است و می‌توان به آن اعتماد کرد. در سایت سریر فروشگاه اینترنتی نیز وجود دارد که محصولات دارای گارانتی شرکت در آن به فروش می‌رسند و فهرست آن‌ها به شرح زیر است:

  • هارد اینترنال (وسترن دیجیتال، هیتاچی، سیگیت)
  • دی وی درایو (لایتون، سامسونگ، آل جی، اچ پی)
  • رم (کینگستون، پاتریوت، سوزوکی)
  • مادربرد (ام اس ای)
  • کارت شبکه اینترنال (سوزوکی)
  • کارت گرافیک (سوزوکی، توربوچیپ، اسپارکل، گین وارد-Geinward، افاکس)

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خيابان انقلاب، بين چهارراه وليعصر و چهارراه کالج پلاک ۹۸۸، ساختمان ۸۵ طبقه ۲،شماره تماس:۰۲۱۶۶۷۴۹۳۶۶

تابا

تابا نیز یکی از شرکت‌های معتبر توزیع‌کننده قطعات کامپیوتری در کشور است و قطعاتی که با ضمانت‌نامه این شرکت در کشور توزیع می‌شوند: شامل موارد زیر می‌شود:

  • مادربرد (ایسوس)
  • کارت گرافیک (ایسوس)
  • رم (ازگارد- Azgard، گلووی- Glowy)
  • کیس (اوست- Avest، سیلوراستون- silverstone)
  • پاور (سیلوراستون)
  • فن (سیلوراستون)

درضمن این شرکت محصولات شرکت‌های ای دیتا، اینتل، بنکیو، پایونر، توشیبا، سامسونگ، سیگیت، لکسار و وسترن دیجیتال را نیز با ضمانت‌نامه معتبر عرضه می‌کند.

شماره تماس:۰۲۱۸۶۰۷۰۱۷۰

ام آی تی گروپ

شرکت ام آی تی در سال ۱۳۹۵ تأسیس شده است و سابقه زیادی ندارد اما در همین مدت کوتاه توانسته است به جایگاه خوبی دست یابد. آم آی تی به‌صورت تخصصی درزمینه عرضه حافظه‌های اینترنال و اکسترنال SSD سامسونگ و وسترن دیجیتال و برندهای دیگر ازجمله لکسار، اچ پی، پایونر، سندیسک و کروشیال با ضمانتنامه فعالیت می‌کند؛ اما در فروشگاه اینترنتی سایت آن قطعات دیگری نیز با ضمانت‌نامه این شرکت به فروش می‌رسد که فهرست آن‌ها به شرح زیر است:

  • رم (سامسونگ و اچ پی)
  • پردازنده (اینتل و AMD)
  • مادربرد (ایسوس)
  • کارت گرافیک (ایسوس و اچ پی)
  • پاور (گرین و کولرمستر)
  • فن (گلسیر- Glacier، گرین)

از دیگر اجناسی که توسط شرکت ام آی تی عرضه می‌شود می‌توان به پرینتر (اچ پی، کانون، اپسون) موس، صفحه‌کلید و وب کم اشاره کرد.

در ضمن برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس، اچ پی، لنوو، ایسر و اپل و تبلت‌های سامسونگ، لنوو و مایکروسافت نیز با ضمانت‌نامه MIT Group عرضه می‌شوند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان ولیعصر، بعد از طالقانی، کوچه فیروزه، پلاک ۱۹، واحد ۵، شماره تماس: ۰۲۱-۵۴۹۴۶

سایر شرکت‌ها

اکنون که با بهترین شرکت‌ها در زمینه گارانتی قطعات کامپیوتری آشنا شدیم اجازه دهید با چند شرکت گارانتی دیگر که شهرت کمتری دارند یا زمینه فعالیت آن‌ها محدودتر است، نیز آشنا شویم.

گارانتی دیجیتال

شرکت گارانتی دیجیتال با بیش از ۲۰ سال سابقه یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در زمینه قطعات کامپیوتر است و انواع قطعات ازجمله مادربرد، دی‌وی‌دی‌درایو، هارد HDD و حافظه SSD و CPU، کارت گرافیک و موس و همچنین انواع لوازم جانبی از جمله هدفون و فلشون نیز با ضمانتنامه این شرکت عرضه می‌شوند. درضمن این شرکت نیروهای کارآزموده و تجهیزات آزمایش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌ای در اختیار دارد. برخی از قطعات دارای گارانتی دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود:

  • رم کینگستون
  • مادربورد ایسوس
  • کارت گرافیک بایواستار و ای فاکس
  • هارد دیسک وسترن دیجیتال
  • پاور انرمکس
  • مینی پی سی اینتل
  • کامپیوتر دسکتاپ و ورک استیشن دل

آدرس دفتر مرکزی شرکت گارانتی دیجیتال: تهران، چهارراه طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان مظفر شمالی، نبش بن بست کیا، پلاک ۱۰۰، طبقه اول، واحد ۶،شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۸۹۱۰۲۰

سایت رسمی

گارانتی MSC

گارانتی قطعات کامپیوتر

شرکت MSC یکی از شرکت‌های تخصصی گارانتی‌کننده هاردهای HDD اینترنال و اکسترنال برندهای وسترن دیجیتال و سیگیت محسوب می‌شود که خدمات گارانتی تعویض را ارائه می‌دهد و می‌توانید با مراجعه به این شرکت هارد خود را تنها در عرض چند دقیقه تعویض کنید.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان فاطمی، نبش شهید گمنام، پلاک ۹، واحد ۲،شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۹۵۶۲۱۲

گارانتی فیوچر (Future)

شرکت گارانتی فیوچر که در سال ۱۳۸۳تاسیس شده است، نیز به‌صورت تخصصی درزمینه ارائه خدمات گارانتی حافظه‌های اینترنال و اکسترنال HDD و SSD با برند وسترن دیجیتال و سیگیت فعالیت می‌کند. شرکت فیوچر نیز دارای گارانتی تعویض هارد است و خدمات مربوط به بازیابی اطلاعات هارد را نیز انجام می‌دهد.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان فاطمی، خیابان بیستون، کوچه دوم الف، پلاک ۱۱، واحد ۴،شماره تماس: ۸۶۰۳۵۰۴۹-۰۲۱

گارانتی پرواز سیستم

شرکت پرواز سیستم که دارای مجوز خدمات پس از فروش از اتحادیه صنف فناوران یارانه تهران است، کارت‌های گرافیک ای‌ فاکس، حافظه‌های SSD گینگستون و هارد دیسک HDD وسترن دیجیتال را با ضمانتنامه رسمی عرضه می‌کند. درضمن برخی از قطعات کامپیوتری دیگر نظیر دی‌وی‌دی درایو، رم، کارت گرافیک، CPU، آداپتور لپ‌تاپ، صفحه‌کلید و موس نیز با گارانتی پرواز سیستم عرضه می‌شوند.

آدرس دفتر مرکزی گارانتی پرواز سیستم: تهران، چهارراه پونک، مجتمع بوستان، واحد ۷۵۵ اداری، شماره تماس: ۰۲۱۴۹۲۱۳

الاتصال

الاتصال نیز هارد دیسک وسترن دیجیتال را با ضمانتنامه ۱۰ ماهه عرضه می‌کنند. از میان  کالاهای دارای گارانتی این شرکت می‌توان به حافظه SSD، رم، کارت ‌گرافیک، CPU و دی‌وی‌دی درایو اشاره کرد. در‌صورتی‌که حتی یکی از قطعات کامپیوتر شما دارای گارانتی الاتصال باشد، تمام قطعات آن مورد بررسی قرار می گیرند.

آدرس دفتر مرکزی الاتصال: تهران خیابان شریعتی، ابتدای دو راهی قلهك، روبروی بیمارستان ایران مهر، بین كوچه شهرام و مسعود، پلاك ۱۳۵۴ – واحد سه – سپنتا، شماره تماس: ۰۲۱۲۶۴۳۲۶۲۳

توسن سیستم (تسکو)

گارانتی قطعات کامپیوتری شرکت توسن

توسن سیستم  تنها شرکت رسمی محصولات تسکو در ایران است. قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی کامپیوتری برند شامل کیس، پاور، صفحه کلید، اسپیکر و هدست می شود.

آدرس دفتر مرکزی توسن سیستم (تسکو): تهران، خیابان کریم خان، خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی)، کوچه هوربخت، پلاک ۴، ساختمان تسکو، شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۳۹۷۹۵

فورتیم

گارانتی قطعات کامپیوتری برند هاترون

فورتیم شرکت ارائه دهنده گارانتی قطعات کامپیوتر برند هاترون (Hatron) است که شامل موس، صفحه کلید، پاور، کول پد، پایه نمایشگر و اسپیکر می‌شود.

آدرس دفتر مرکزی فورتیم: تـهران ، خیابان فـاطمی ، خیابـان زرتشت غربی ، پلاک ۸۷ ، واحد ۳،شماره تماس: (داخلی ۲۲۴) ۰۲۱۴۱۸۹۶۰۰۰

توصیه می‌کنیم قطعه مورد نظرتان را تا جای ممکت با گارانتی آواژنگ، آونگ یا سازگار ارقام خریداری کنید. ارائه خدمات مناسب از سه سوی این سه شرکت و رضایت بالای مشتریان از خدمات آن‌ها موضوعی ثابت شده است. مطمئن باشید خدمات قابل قبول این سه شرکت ارزش پرداخت هزینه بیشتر را نیز دارد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۶/۰۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!