تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید تلویزیون ال‌جی

ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

راهنمای خرید
تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی شاید کمی در ابتدا سخت باشد. اما این راهنما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تلویزیون ال‌جی در سه کلاس اولد، SUHD و UHD عرضه می‌شوند و تلویزیون‌های هر یک از این کلاس‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند. در صورتی ‌که در مورد تلویزیون‌های ال‌جی اطلاعاتی نداشته باشید، […]

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی شاید کمی در ابتدا سخت باشد. اما این راهنما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تلویزیون ال‌جی در سه کلاس اولد، SUHD و UHD عرضه می‌شوند و تلویزیون‌های هر یک از این کلاس‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند. در صورتی ‌که در مورد تلویزیون‌های ال‌جی اطلاعاتی نداشته باشید، بدون تردید هنگام خرید سردرگم می‌شوید و چاره‌ای جز اعتماد به فروشندگان ندارید. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه و سایر شهرهای مرزی را هم دارید، این مقاله در انتخاب درست به شما کمک می‌کند.

تصلا در گزارش قبلی تحت عنوان بررسی و مقایسه تلویزیون ال‌جی با برندهای معروف به مقایسه کلی تلویزیون ال‌جی با تلویزیون‌های سونی و سامسونگ پرداختیم و با جدیدترین فناوری‌ها و ویژگی‌های اولدهای تلویزیون ال‌جی آشنا شدیم.

در این بخش ابتدا با مفاهیم اعداد و حروف مدل‌های تلویزیون‌های مختلف ال‌جی آشنا می‌شویم و سپس تلویزیون‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کلاس‌‌های مختلف ال‌جی را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس از آن در مورد انتخاب تلویزیون‌های مناسب متناسب با انتظارات، نیازها و بودجه توصیه‌هایی را بیان کنیم.

در پایان با گارانتی رسمی تلویزیون ال‌جی و خدمات آن آشنا می‌شویم و مزایا و معایب خرید تلویزیون از شهرها و بازارهای مرزی و نکات لازم در رابطه با خرید از این مکان‌ها را بیان می‌کنیم. در انتهای مقاله قیمت تلویزیون ال‌جی در مدل‌های مختلف، بدون گارانتی و گارانتی‌دار نیز بیان شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی LG

برای اینکه بتوانید تلویزیون اصل ال جی را نوع تقلبی تشخیص دهید، راه های زیادی وجود دارد. البته قبل از هر چیز باید انواع تلویزیون LG را بشناسید که عبارتند از:

مدل‌های تلویزیون‌های اولد

تلویزیون ال جی

برای این بخش به بررسی تلویزیون ال جی مدل OLED 65 CX PUA می‌پردازیم:

۶۵: بعد از حروف OLED عدد ۶۵ نشان‌‌دهنده اندازه نمایشگر تلویزیون به اینچ است.

C: حرف C نشان‌دهنده سری تلویزیون است.

حروف B، C، G، E و W به معنای ۴K بودن تلویزیون دستگاه و حرف Z نشان‌دهنده ۸K بودن دستگاه است.

X: حرف X نشان‌دهنده سال تولید دستگاه و تولید آن در سال ۲۰۲۰ است، اعداد ۹، ۸، ۷،۶ هم به ترتیب به معنای تولید دستگاه در سال ۲۰۱۹، ۲۰۱۸، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ هستند.

P: نشان‌دهنده مقصدی است که تلویزیون برای آن سفارشی‌سازی شده است. حرف P برای مدل پایه تلویزیون برای تمام کشورها است. معنی سایر حروف این بخش به شرح زیر است:

  • W: ساخته‌شده برای کره
  • S: ساخته‌شده برای انگلستان و سنگاپور
  • A: ساخته‌شده برای آمریکا

U: حرف U نشان‌دهنده نوع تیونر دستگاه و تیونر طراحی‌شده برای اکثر کشورها از جمله آمریکا کانادا و مکزیک است. در صورتی ‌که تیونر تلویزیون برای کشور خاصی طراحی‌ شده باشد، حروف دیگری در این بخش از مدل دیده می‌شوند که نشان‌دهنده کشور مورد نظر هستند. هر حرف مختص به یک یا چند کشور است و معنی آنها به شرح زیر است:

  • L: کشورهای اروپایی، ترکیه و روسیه
  • N: کره جنوبی
  • s: برزیل آرژانتین و شیلی
  • J: ژاپن
  • V: عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت آفریقای جنوبی
  • T: استرالیا، سنگاپور، هند
  • N: نیوزلند
  • C: چین و هنگ‌کنگ

آخرین حرف مدل یعنی حرف A نیز ناحیه دستگاه اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

مدل‌های تلویزیون‌های LED

یک راه تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی شناخت LEDهاست. برای این بخش به بررسی تلویزیون ال جی مدل ۶۵Sk9500PUA می‌پردازیم:

۶۵: مانند مدل قبلی به ‌اندازه دستگاه اشاره می‌کند.

S: حرف S به نوع پنل اشاره می‌کند و نشان‌دهنده پنل Super UHD Nano است. معنای سایر حروف به شرح زیر است:

  • U: UHD LED
  •  تلویزیون‌های اول تا سال ۲۰۱۶  :E
  • L: LED

K: حرف K نشان‌دهنده سال ساخت تلویزیون (۲۰۱۸) است. در تلویزیون‌های LED سایر سال‌ها با حروف زیر نمایش داده می‌شوند:

  • N: ۲۰۲۰
  • M: ۲۰۱۹
  • J: ۲۰۱۷
  • H: ۲۰۱۶
  •  G: ۲۰۱۵  و F
  •  C: ۲۰۱۴  و B

۹: عدد ۹ نشان‌دهنده سری دستگاه است.

۵: عدد ۵ نشان‌دهنده مدل دستگاه در سری ۹ است؛ البته طبقه‌بندی سری‌های مختلف بر اساس عدد، طبقه‌بندی قدیمی ال‌جی است و  تنها در مدل‌های تلویزیون‌های LED و نانو سل دیده می‌شود.

۰۰:  دو عدد ۰۰ نشانه ایجاد تغییر در تلویزیون است.

معانی سه حرف آخر دقیقاً همانندِ حروف آخر مدل‌های تلویزیون‌های اولد است.

 

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

تلویزیون‌های نانوسل

برای این بخش تلویزیون ال جی مدل ۷۵NANO99UNA را بررسی می‌کنیم:

 NANO: حروف NANO در این مدل‌ها به معنای نانو بودن دستگاه است.

۹۹: عدد ۹۹ نشان‌دهنده سری تلویزیون است.

U: حرف U نشان‌دهنده نوع تیونر دستگاه تیونر طراحی‌شده برای آمریکا است. در صورتی‌ که در این بخش مدل دارای حرف K باشد، تیونر دستگاه برای کره و درصورتی‌که اعداد ۶، ۷ و ۹ ذکر شده باشند، تیونر برای کشور آلمان طراحی‌شده است.

N: حرف N نشان‌دهنده سال ساخت دستگاه (۲۰۲۰) است.

A:حرف A مانند سایر مدل‌ها برای اشاره به نوع طراحی دستگاه ذکر شده است.

توجه: این توضیحات مربوط به تلویزیون‌های مونتاژ و تولیدشده در خارج از ایران است و در مورد محصولات ال‌جی که در داخل ایران تولید شده‌اند، صدق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

مقایسه تلویزیون‌های مختلف ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ال‌جی

ابتدا تلویزیون‌های اولد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

BX Cx Wx GX RX ZX
موتور پردازنده a7 Gen 3 Intelligent Processor a9 Gen 3 Intelligent Processor a9 Gen 3 Intelligent Processor a9 Gen 3 Intelligent Processor a9 Gen 3 Intelligent Processor a9 Gen 3 Intelligent Processor
نرخ رفرش ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۲۰
ویژگی‌های مربوط به پردازش محتوای HDR Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping Cinema HDR (Dolby Vision, HDR10, HLG), Dolby Vision IQ, HDR Dynamic Tone Mapping
 قابلیت

LG AI ThinQ

بله بله بله بله بله بله
دالبی اتموس و دالبی ویژن دالبی اتموس دالبی اتموس دالبی اتموس

دالبی ویژن

دالبی اتموس دالبی اتموس

دالبی ویژن

دالبی اتموس
توان خروجی ۴۰ وات (۲۰ وات ساب ووفر) ۴۰ وات (۲۰ وات ساب ووفر) ۶۰ وات (۲۰ وات ساب ووفر) ۶۰ وات (۲۰ وات ساب ووفر) ۱۰۰ وات (۴۰ وات ساب ووفر) ۸۰ وات (۴۰ وات ساب ووفو)
جیدمان اسپیکر  ۲٫۲ کانال ۲٫۲ کانال ۴٫۲ کانال ۴٫۲ کانال ۴٫۲ کانال ۴٫۲ کانال
نسخه بلوتوث ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵
HDMI ۴ (۲٫۱) ۴ (۲٫۱) ۴ (۲٫۱) ۴ (۲٫۱) ۴ (۲٫۱) ۴ (۲٫۱)
HDMI eARC بله بله بله بله بله یله
USB ۳ (نسخه ۲) ۳ (نسخه ۲) ۳ (نسخه ۲) ۳ (نسخه ۲) ۳ (نسخه ۲) ۳ (نسخه ۲)
G-SYNG بله بله بله خیر خیر بله
VRR (Variable Refresh Rate) بله بله بله خیر خیر بله
FreeSyn بله بله بله (ممکن است در زمان خرید در دسترس نباشد) خیر خیر بله (ممکن است در زمان خرید در دسترس نباشد)
ALLM (Auto Low Latency Mode) بله بله بله بله بله بله
HGiG بله بله بله بله بله بله

همان‌طور که می‌بینید تفاوت سری‌های مختلف اولدهای ال‌جی به پردازنده، فناوری‌های مرتبط با پردازش محتوای HDR، تعداد و نوع چینش بلندگوها و ویژگی‌های مرتبط با پردازش بازی مربوط می‌شوند. در کل دو مدل CX و WX را برای خرید پیشنهاد می‌کنیم (مدل GX که در خط تولید ۲۰۲۰ تلویزیون‌های ال‌جی جایگزین سری E شده است، نسبت به مدل‌های WX و CX چندان مناسب نیست و در نمایش روان و بدون لگ تصاویر نسبت به این دو مدل عملکرد ضعیف‌تری دارد). یکی از نقاط مثبت Cx، عرضه مدل ۴۸ اینچی این تلویزیون است.

مدل RX اولد منعطف ال‌جی است که می‌توانید پس از استفاده آن را در داخل پایه تلویزیون قرار دهید و مخفی کنید! البته مدل ۲۰۱۹ این تلویزیون یعنی R9 عرضه نشد و در مورد عرضه RX هم هنوز خبری نیست. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که این مدل به دلیل آسیب‌پذیر بودن و قیمت بالای آن (بین ۴۹ تا ۶۰ هزار دلار) به بازار عرضه نمی‌شود.

در مورد اولد ZX هم باید بگوییم که خرید تلویزیون ۸K در حال حاضر به سه دلیل چندان عاقلانه نیست؛ اول اینکه در حال حاضر قیمت تلویزیون ال‌جی مدل ۸۸ اینچ این تلویزیون ۳۰ هزار دلار و مدل ۷۷ آن ۲۰ هزار دلار است! (البته مدل NANO99UNA نیز با وضوح ۸K عرضه شده که قیمت تلویزیون ال جی نسخه ۷۵ اینچ مدل ۴۵۰۰ دلار و قیمت نسخه ۶۵ اینچ آن ۳۰۰۰ دلار است).

دومین مورد تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی این است که تلویزیون‌های ۸K هنوز در اول راه هستند و بدون تردید در آینده هم پیشرفته‌تر خواهند شد. همچنین قابلیت‌های آنها افزایش خواهد یافت و قیمت آنها کمتر می‌شود (در مورد تلویزیون‌های ۴K نیز همین اتفاق رخ داد). سومین دلیل هم کم بودن محتوای ۸K واقعی در زمان کنونی است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

تلویزیون ال جی 8K

مدل BX هم به‌عنوان اولدی مقرون‌به‌صرفه می‌تواند به انتظارات کاربران تا میزان زیادی پاسخ دهد و در صورتی ‌که توان پرداخت هزینه بیشتر برای خرید مدل‌های بالاتر را ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا تفاوت آن با سایر مدل‌ها آن چنان زیاد نیست. لازم به ذکر است هنوز هیچ یک از تلویزیون‌های اولد ۲۰۲۰ وارد بازار ایران نشده‌اند و باید برای خرید آن‌ها منتظر بمانید.

اولدهای ۲۰۱۷ ال‌جی یعنی مدل‌های C7 و B7 نیز هنوز در ایران عرضه می‌شوند؛ اما خرید آنها را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا فاقد پردازنده‌های جدید ال‌جی یعنی آلفا ۹  و آلفا ۷ هستند و سیستم ‌عامل آنها هم نسبت به مدل‌های جدیدتر کمی قدیمی‌تر است؛ بنابراین طبیعتا کیفیت تصویر و قابلیت‌های هوشمند آنها با مدل‌های جدیدتر تفاوت محسوسی دارد.

در مورد تفاوت‌های اولدهای ۲۰۱۹ با اولدهای ۲۰۲۰ باید بگوییم تنها نسل پردازنده‌های آنها با یکدیگر تفاوت دارند. مدل ‌B9 دارای نسل دوم پردازنده آلفا ۷ و مدل BX دارای نسل سوم این پردازنده است. مدل‌های C9، E9، W9 و Z9 دارای نسل دوم پردازنده آلفا ۹ و مدل‌های CX، WX و GX و ZX دارای نسل سوم این پردازنده هستند.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

مقایسه تلویزیون‌های نانو سل ال‌جی با تلویزیون‌های اولد

تلویزیون‌های اولد

یک راه دیگر در تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی توجه به تفاوت بین نانو سل ال‌جی با تلویزیون‌های اولد است. در تلویزیون‌های نانو سل ال‌جی از ذرات بسیار ریزی برای جذب طول ‌موج‌های نور ناخواسته و تقویت خلوص رنگ‌های قرمز و سبز در حال نمایش استفاده می‌شود. در ضمن این ذرات از توانایی تولید رنگ‌های لطیف و دقیق و نزدیک به واقعیت برخوردار هستند و این دقت و لطافت رنگ‌ها در زوایای مختلف حفظ می‌شود؛ بنابراین افراد از هر زاویه به این تلویزیون‌ها نگاه کنند، تصاویر بسیار باکیفیتی را مشاهده می‌کنند.

تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی برای بهینه‌سازی محتوای HDR و پردازش فریم به فریم آن از فناوری HLG Pro استفاده می‌کند. زمان پاسخگویی تلویزیون‌های نانوسل نیز مانند اولد بسیار عالی و تقریباً آنی است.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی  

تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی

حاشیه اطراف نمایشگر این تلویزیون‌ها بسیار نازک است و تقریباً دیده نمی‌شود؛ اما ضخامت خود آنها به ‌اندازه اولدها باریک نیست؛ زیرا حذف نور پس‌زمینه در اولدها باعث شده است ضخامت آنها به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد. اندازه بسیار کم قاب اطراف صفحه‌ نمایش نانوسل‌ها باعث می‌شود کاملاً محو تصاویر در حال نمایش شوید.

تلویزیون‌های نانوسل همانند تلویزیون‌های LED دارای نور پس‌زمینه هستند؛ اما در زمینه ایجاد رنگ مشکی عمیق و کنتراست بالا عملکرد بسیار خوبی دارند. در ضمن نور پس‌زمینه این تلویزیون‌ها از نوع Full Array Dimming است که روشنایی بیشتر و کنتراست بهتر نسبت به تلویزیون‌های دارای نور پس‌زمینه lit edge را برای آنها به ارمغان می‌آورد. در تلویزیون‌های دارای نور پس‌زمینه Full Array Dimming لامپ‌های LED در تمام قسمت‌های پنل و در تلویزیون‌های lit edge تنها در لبه‌های آن قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

نمایشگر در تلویزیون‌های LED

تلویزیون‌های نانوسل مزایا و معایبی نسبت به تلویزیون‌های ال‌جی دارند:

مزایا

  • مقاومت بسیار بالا در برابر مشکل احتباس تصویر (این مشکل در تلویزیون‌های LED )
  • روشنایی بیشتر نسبت به تلویزیون‌های اولد
  • عمر بیشتر

معایب

  • عملکرد ضعیف‌تر است در ایجاد رنگ مشکی مطلق و کنتراست بالا
  • وجود مشکل نشت نور در این تلویزیون‌ها (این مشکل در صحنه‌های تاریک بیشتر به چشم می‌خورد و باعث می‌شود رنگ‌های تیره کمی روشن به نظر برسند).

تلویزیون‌های نانوسل ۲۰۲۰ ال‌جی یعنی مدل‌های SM99، SM98، SM90، SM86 و SM82 علاوه بر فناوری ساخت متفاوت تفاوت‌های دیگری نیز با اولدها دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پردازنده: مدل‌های ۴K تلویزیون‌های نانوسل تنها دارای نسل دوم پردازنده آلفا ۷ هستند (البته به‌  استثنای مدل SM99 و SM82) و جدیدترین نسل پردازنده ال‌جی یعنی پردازنده نسل سوم آلفا ۹ در هیچ یک از تلویزیون‌های نانوسل وجود ندارد. لازم به ذکر است مدل SM99 دارای پردازنده ۸K نسل دوم آلفا و SM82 دارای پردازنده چهار هسته‌ای معمولی است.
  • عدم برخورداری از قابلیت G-Sync: هیچ یک از تلویزیون‌های نانو سل دارای این قابلیت نیستند.

در صورت تمایل برای خرید تلویزیون‌های نانوسل پیشنهاد می‌کنیم مدل S98 را انتخاب کنید. زیرا به دلیل برخورداری از نور پس‌زمینه با چیدمان pro Full Array Local dimming و وجود نقاط نورده متعدد در این نوع چیدمان، بیشترین میزان روشنایی و بهترین کنتراست را در میان تلویزیون‌های نانوسل ارائه می‌دهد. تعداد نقاط نوردهی نور پس‌زمینه S98 بیش از S90 است.

چنانچه می‌خواهید یک تلویزیون مقرون‌به‌صرفه نانوسل داشته باشید، مدل SM 82 را پیشنهاد می‌کنیم؛ البته این مدل فاقد پردازنده آلفا ۷ یا آلفا ۹ است و یک پردازنده چهار هسته‌ای وظیفه پردازش تصاویر این تلویزیون را بر عهده دارد.

در ضمن این تلویزیون دارای نور پس‌زمینه lit edge است که باعث می‌شود روشنایی و کنتراست آن اصلاً به ‌اندازه S98 و S90 نباشد و مشکل نشت نور این تلویزیون نسبت به دو مدل مذکور بیشتر شود. در ضمن SM 82 فاقد فناوری‌های تقویت‌کننده کیفیت محتوای HDR نظیر دالبی ویژن، HDR10 Pro و HLG Pro است و فناوری دالبی اتموس نیز در این تلویزیون دیده نمی‌شود (البته از فناوری مشابه دالبی اتموس یعنی DTS Virtual X برخوردار است).

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

مقایسه تلویزیون ال جی UHD با SUHD

مقایسه تلویزیون ال جی UHD با SUHD

یک روش دیگر برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی به UHD با SUHD است. توجه هردو نوع تلویزیون دارای وضوح یکسان و روشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل هستند؛ اما تلویزیون‌های SUHD از نمایشگرهای کریستالی نانو بهره می‌برند که طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را ایجاد می‌کنند و در بازآفرینی رنگ‌ها دقت بیشتری دارند.

تلویزیون‌های UHD تلویزیون‌ مقرون‌به‌صرفه ال‌جی محسوب می‌شوند که فاقد امکانات پیشرفته تقویت‌کننده کیفیت تصویر و صدای موجود در تلویزیون‌های نانوسل و اولد (مثل پردازنده‌های آلفا ۷ و آلفا ۹، دالبی ویژن و دالبی اتموس و ویژگی‌های ایجادشده برای نمایش روان تصاویر بازی و افزایش کیفیت آن‌ها) هستند؛ اما باز هم کیفیت بسیار خوبی را نمایش دهد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در این تلویزیون ال‌جی به‌ اندازه تلویزیون‌های رده‌بالا نیست؛ اما باز هم از توانایی‌هایی مثل تشخیص هوشمند صدا و قابلیت AI tuning Sound و همچنین برقراری ارتباط با اسپیکرهای هوشمند برخوردار است. قابلیت بخش محتوای واقعیت مجازی هم یکی دیگر از قابلیت‌های این تلویزیون‌ها است. تلویزیون‌های UHD از پورت‌های HDMI 2.1 و eARC نیز بی‌بهره هستند؛ اما مانند سایر تلویزیون‌های از فناوری AI ThinQ و قابلیت‌های هوشمند مرتبط با این فناوری و همچنین سیستم‌ عامل Web OS بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

تلویزیون Full HD مدل LJ55000GI

تلویزیون UM7300 یکی از بهترین تلویزیون‌های این کلاس ال‌جی است. از مزایای شاخص این تلویزیون می‌توان به زاویه دید خوب، زمان پاسخگویی مناسب و روشنایی کافی برای جلوگیری از کاهش کیفیت در هنگام منعکس ‌شدن نور اشاره کرد؛ البته نرخ رفرش این تلویزیون تنها ۶۰ هرتز است و قابلیت افزودن فریم اضافی به فریم‌های تصویر جهت نمایش روان تصاویر را نیز ندارد.

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی Full HD

هنوز هم افراد زیادی هستند که تمایلی به خرید تلویزیون ۴K ندارند و با توجه به عدم نیازشان به تلویزیون‌های ۴K ترجیح می‌دهند هزینه زیادی صرف نکنند و تلویزیون Full HD بخرند.

تلویزیون Full HD مدل LJ55000GI با اندازه ۵۵ اینچ و مدل LJ52100 با اندازه ۴۳ و ۴۹ اینچ گزینه مناسبی برای این افراد هستند و ارزان‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی هستند؛ البته هیج یک از فناوری‌های تلویزیون‌های ۴K ال‌جی در این تلویزیون‌ها وجود ندارد و تنها دارای امکانات ساده ارتباطی مثل وای‌فای و Screen Mirroring و HDMI CEC هستند (LJ55000GI).

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

تلویزیون ال جی مناسب در زمینه‌های مختلف

اگر برای انتخاب تلویزیون مناسب سردرگرم شده‌اید باید بگوییم که اگر می‌خواهید تلویزیونی با کیفیت و کنتراست بی‌نظیر و عالی برای بازی بخرید، ابتدا تلویزیون‌های اولد و سپس تلویزیون‌های نانونسل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چنانچه متمایل به خرید تلویریون LED با کیفیت با طول عمر بالا و مقاومت بیشتر نسبت‌ به سایر تلویزیون‌ها هستید، نانوسل‌ها مناسب‌ترین گزینه برای شما هستند و اگر تنها قصد دارید یک تلویزیون ۴K ال‌جی با کیفیتی قابل‌قبول بخرید، باید به مدل‌های UHD فکر کنید.

تلویزیون ال‌جی اولد برای افرادی که دائما شبکه‌های تلویزیونی را برای چند ساعت متوالی تماشا می‌کنند یا صاحب فرزند کوچک هستند، اصلا مناسب نیست.

در ضمن خرید این تلویزیون‌ها با توجه به عمر و مقاومت کمتر نسبت به تلویزیون‌های LED برای اقشار متوسط جامعه عاقلانه نیست و تلویزیون‌های نانوسل جایگزین خوبی برای آن‌ها هستند.

تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی با گارانتی

تلویزیون‌های ال‌جی در ایران با ۱۸ ماه گارانتی گلدیران عرضه می‌شود که گارانتی رسمی این تلویزیون‌ها در صورت تمایل پس از اتمام گارانتی می‌توانید گارانتی دستگاه خود را به مدت ۱۲ ماه تمدید کنید.

هزینه تمدید گارانتی تلویزیون‌های SUHD برای تلویزیون دارای اندازه ۵۵ اینج و کمتر مبلغ ۲۵۹ هزار تومان و برای تلویزیون‌های ۵۵ اینچ به بالا یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، برای اولدها چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برای تلویزیون‌های معمولی ۲۱۹ هزار تومان است.

گارانتی تلویزیون ال جی

برای تمدید گارانتی گلدیران به  این آدرس زیر مراجعه کنید.

خدمات گارانتی گلدیران

  • ۱۸۰ روز کیفیت خدمات
  • نیروی کار متخصص و مجرب با ۲۰ سال تجربه
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال
  • ارائه خدمات در سراسر کشور
  • تعمیر رایگان دستگاه توسط تعمیرکاران حرفه‌ای
  • استفاده از قطعات اصلی در هنگام تعویض
  • عدم دریافت هزینه ایاب و ذهاب از مشتری

البته به دلیل قطع رابطه ال‌جی با ایران و جایگزین شدن این برند با برند جی‌پلاس، تلویزیون ال جی دارای گارانتی گلدیران بسیار کمیاب شده‌اند.

آدرس: خیابان گاندی جنوبی، کوچه علی شهاب (یازدهم) پلاک ۱

شماره تماس: ۰۲۱۸۳۵۸۰۰۰۰

در هنگام خرید محصولات دارای گارانتی گلدیران حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • تاریخ اتمام و شروع گارانتی
  • وجود برچسب هولوگرام روی کارت گارانتی
  • مخدوش نبودن اطلاعات کارت گارانتی
  • مطابقت کامل شماره سریال و مدل مندرج در کارت گارانتی با اطلاعات ذکر شده روی کارتون تلویزیون
  • تماس با شرکت گلدیران جهت گفت‌وگو با کارشناسان آن و کسب اطمینان از اصل بودن گارانتی
  • جستجوی مدل در حال خرید در سایت گلدیران برای اطمینان از اصل‌بودن دستگاه؛ همچنین می‌توانید مدل دستگاه در حال خرید در موتورهای جستجو مثل گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید مدل دستگاه حتماً در سایت گلدیران وجود دارد.

دستگاه‌های دارای گارانتی گلدیران در ایران تولید و مونتاژ می‌شوند و مدل آن‌ها با تلویزیون‌های تولیدشده در خارج از ایران تفاوت دارد. با تطابق مدل دستگاه در حال خرید با مدل درج‌شده در سایت گلدیران به ‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که دستگاه اصل است یا خیر (البته منظور از اصل بودن، تولید و مونتاژ محصول در کارخانه گلدیران است).

بیشتر بخوانید: آنچه درباره کیفیت تلویزیون سام ایرانی نمی‌دانید

خرید تلویزیون ال‌جی از سایر بازارچه‌های مرزی

اگر به بازارهای مرزی می روید، تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی کمی دشوار می شود. اختلاف قیمت تلویزیون‌های دارای گارانتی گلدیران با تلویزیون‌های فاقد گارانتی یا گارانتی‌های رسمی بسیار زیاد است. از سوی دیگر به دلیل اینکه این تلویزیون‌ها در ایران تولید و مونتاژ می‌شوند، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تلویزیون‌های خارجی را آن هم با قیمتی به‌مراتب کمتر بخرند.

تلویزیون‌های ال‌جی مونتاژ خارج که معمولا هم ساخت و مونتاژ هستند، بیشتر در فروشگاه‌های و بازارهای مرزی شهرهای بانه و بندر گناوه یافت می‌شوند. در ضمن در این شهرها جدیدترین تلویزیون‌ها نیز معمولاً عرضه می‌شود. به همین دلیل خرید تلویزیون از چنین مکان‌هایی تقریباً منطقی است؛ اما باید در هنگام خرید محصول از چنین بازارهایی کاملاً با دقت و احتیاط عمل کنید و حتماً به نکات زیر دقت کنید:

  • بررسی سلامت فیزیکی: محصولات موجود در بازارهای مرزی معمولاً قاچاقی هستند و به دلیل اینکه که غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، اصول لازم برای حمل‌ونقل آن‌ها رعایت نمی‌شود و کول برهای یا چهارپایان آن‌ها را حمل می‌کند. به همین دلیل در هنگام خرید آن‌ها باید با دقت بسیار زیاد و موشکافانه تمامی قسمت‌های تلویزیون مخصوصاً پورت‌ها و اتصالات را به‌ دقت بررسی کنید. در ضمن هیچ گرد غباری هم نباید روی دستگاه وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است دستگاه استفاده شده باشد.
  • تطابق شماره سریال و اطلاعات درج ‌شده روی کارتون تلویزیون با اطلاعات درج ‌شده روی خود تلویزیون؛ حتی برای اطمینان بیشتر می‌توانید شماره سریال کارتن دستگاه را با شماره سریال ذکر شده در منوی تلویزیون نیز مطابقت دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

در کنترل اصلی تلویزیون دکمه هوم (Home) را بزنید.

وارد تنظیمات تلویزیون شوید

وارد قسمت All Settings یا تمام تنظیمات شوید

وارد قسمت General شوید

برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی پس از ورود به این قسمت ابتدا گزینه About this TV و سپس گزینه TV information را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای باز می‌‌شود که شماره سریال در آن نمایش داده شده است.

چک کردن کد تلویزیون ال جی در سایت رسمی ال‌جی

  • بررسی اصل بودن دستگاه: قبل از خرید حتماً مدل دستگاه را در موتورهای جستجو به ‌صورت انگلیسی جستجو کنید. در صورتی ‌که در نتایج جستجو لینکی از سایت رسمی ال‌جی دیده نشد یا مدل دستگاه در سایت‌های غیرمعتبر و بی‌نام‌ ون شان نمایش داده شد، قطعاً دستگاه تقلبی است.

پس از یافتن نام دستگاه در سایت رسمی ال‌جی، حتماً اطلاعات دستگاه در حال خرید، ویژگی‌های ظاهری آن و مشخصات درج‌شده روی کارتن را به‌ صورت متن یا آیکون و شکل هستند، با تصویر مدل اصلی و اطلاعات ذکر شده مرتبط مدل در سایت اصلی مطابقت دهید باید توجه داشته باشید که اندازه نمایشگر دستگاه (اینچ) و اندازه حاشیه اطراف نمایشگر آن، کاملاً با اطلاعات رسمی مطابقت داشته باشد.

سایت رسمی ال‌جی

در صورت وجود هرگونه مغایرت در این موارد جداً از خرید آن دستگاه اجتناب کنید و در صورتی ‌که فروشنده تلاش کرد شما را با جملاتی مثل سفارشی بودن دستگاه برای کشور یا منطقه خواص فریب دهد، کاملاً هوشیار باشید. در ضمن مطمئن شوید مدلی که در حال خرید آن هستید حتماً همان مدلی باشد که قصد خرید آن را دارید، زیرا برخی از مدل‌ها شباهت زیادی با یکدیگر دارند و این موضوع ممکن است شما را دچار اشتباه کند.

برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی در صورت تمایل برای گارانتی کردن دستگاه خود، حتماً قبل از پرداخت وجه درخواست شده برای گارانتی، از صحت و اعتبار آن و همچنین رضایت مشتریان از خدمات آن شرکت گارانتی مطمئن شوید؛ زیرا برخی از گارانتی‌ها فاقد اعتبار یا حتی صوری هستند یا خدمات خوبی ارائه نمی‌دهند و در صورتی که دستگاه نیاز به قطعه پیدا کرد ممکن است با مشکل جدی مواجه شوید.

تا جای ممکن از خرید تلویزیون از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه‌کننده محصولات فروشگاه‌های این شهرها خودداری کنید و در صورتی ‌که مجبور به انجام این کار هستید، حتماً خریدتان را از فروشگاه‌هایی انجام دهید که دارای نماد الکترونیکی اعتماد باشد.

توجه: گیرنده‌ دیجیتالی تلویزیون‌هایی که به صورت قاچاقی و غیررسمی وارد کشور می‌شوند، توانایی دریافت و پخش شبکه‌های دیجیتالی ایران را ندارد و برای دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای طزاحی شده‌اند.

جدول قیمت تلویزیون ال‌جی با گارانتی گلدیران

  مدل  وضوح  قیمت (تومان)
۴۳LJ52100  Full HD ۸,۳۵۰,۰۰۰
۴۳LJ55000 Full HD ۹,۳۳۰,۰۰۰
۵۵UJ69000G Ultra HD – 4K ۲۵,۵۵۰,۰۰۰
۴۹SJ80000GI-TA Ultra HD – 4K ۲۷,۰۶۳,۰۰۰
۵۵LJ55000GI Full HD ۱۸,۴۰۰,۰۰۰
۶۵SJ95000GI-TA Ultra HD – 4K ۴۵,۹۸۰,۰۰۰
۴۹LJ62000 Full HD ۱۷,۱۸۴,۰۰۰
۶۰SJ85000GI-TA Ultra HD – 4K ۳۵,۷۲۱,۰۰۰
۶۵UJ75200GI-TB Ultra HD – 4K ۴۰,۸۰۰,۰۰۰
۴۹UJ69000Gl Ultra HD – 4K ۲۱,۰۸۰,۰۰۰
۵۵SJ85000GI-TA Ultra HD – 4K ۳۳,۲۲۰,۰۰۰
OLED55C7GI Ultra HD – 4K ۳۷,۰۰۰,۰۰۰
۴۹LJ52100GI-TD Full HD ۱۶,۵۶۲,۰۰۰
۴۹UJ66000GI Ultra HD – 4K ۱۸,۶۰۰,۰۰۰
۵۵SK79000GI Ultra HD – 4K ۲۸,۸۰۰,۰۰۰
۴۳LK60300GI Full HD ۱۲,۳۰۰,۰۰۰
۶۵UJ69000GI-TD Ultra HD – 4K ۳۷,۴۵۰,۰۰۰
۴۹UK77000GI Ultra HD – 4K ۲۳,۶۸۰,۰۰۰
۵۵UJ75200GI-TB Ultra HD – 4K ۲۸,۰۳۲,۰۰۰
۵۵UJ66000GI-TD Ultra HD – 4K ۲۵,۵۰۰,۰۰۰
۶۵UJ75200GI-TB Ultra HD – 4K ۴۰,۸۰۰,۰۰۰
۴۹LJ52700GI-TC Full HD ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۹UJ75200GI-TB Ultra HD – 4K ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۵۵UK69000GI Ultra HD – 4K ۲۹,۹۰۰,۰۰۰
۴۹UK66000GI Ultra HD – 4K ۲۲,۹۰۰,۰۰۰
OLED55B7GI Ultra HD – 4K ۳۸,۷۰۰,۰۰۰
۵۵SK79000GI Ultra HD – 4K ۳۱,۵۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون ال‌جی بدون گارانتی

مدل قیمت
۷۷C9 ۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۲UM7600 ۵۵,۵۰۰,۰۰۰
۶۵C9 ۴۴,۸۰۰,۰۰۰
۷۵UM7600 ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
۷۵UM7580 ۳۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۵SM9500 ۳۰,۲۰۰,۰۰۰
۵۵C9 ۲۹,۲۰۰,۰۰۰
۶۵SM9000 ۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۰UK7000 ۲۵,۸۰۰,۰۰۰
۶۵SM8600 ۲۵,۲۰۰,۰۰۰
۷۰UM7380 ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۶۵NANO86 ۲۴,۵۰۰,۰۰۰
۶۵NANO80 ۲۳,۵۰۰,۰۰۰
۶۵SM8100 ۲۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۵UN8060 ۱۳,۷۰۰,۰۰۰
۵۵NANO80 ۱۵,۲۰۰,۰۰۰
۵۵SM8600 ۱۵,۸۰۰,۰۰۰
۵۵NANO86 ۱۶,۲۰۰,۰۰۰
۴۹UN7340 ۸,۸۰۰,۰۰۰
۴۹SM8600 ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
۴۹NANO80 ۱۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۵UM7660 ۱۳,۶۵۰,۰۰۰
۴۳UM7340 ۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۰UN8000 ۱۲,۲۵۰,۰۰۰
۶۰UM7100 ۱۶,۶۰۰,۰۰۰
۵۵UM7340 ۱۲,۵۵۰,۰۰۰

قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۱۳۹۹/۵/۲۹ هستند.

لازم به ذکر است برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی در صورت تمایل برای گارانتی‌‌کردن تلویزیون می‌توانید با پرداخت مبلغی بین ۲۵۰ یا ۳۵۰ تومان یا کمی بیشتر، از ۲ سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

منبع
lg

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | واردات مواد اولیه از کره از واقعیت تا بازارگرمی
    سپتامبر 9, 2020

    […] قطعات این محصول تولید داخل است. اما در تولید وسایلی مثل تلویزیون، پنل اصلی تلویزیون که ۹۰ درصد محصول را تشکیل می‌دهد […]

لینک کپی شد!